Maar ze willen niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie het plaatje het leger van Oekraïne kan het ze heel moeilijk maken dit itt Georgië wat alleen wat jeeps had.
En als de EU wil zijn ze militair sterker.
Volgens mij valt dat dus wel mee, zeker in vergelijking met vroeger, ok misschien wat meer Russische producten, maar waren die zo sterk en vernieuwend dan, op uitzondering van WOII na zijn daar toch ook weinig indrukwekkende zaken uit voortgekomen?!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad niet ontkent, door mij noch mijn bronnen. Hoe de daaruitvolgende welvaart verdeelt wordt is al weer heel wat minder positief.
Het punt met de Russen is; ze kunnen praktisch niks meer. Waar ze vroeger op praktisch elk gebied hun eigen boontjes konden doppen moeten ze nu continu westerse bedrijven erbij halen. Vliegtuigen moeten ze importeren, grote delen van hun olievoorraad kunnen ze zelf niet eens opboren. En dat is een beetje droevig.
Als Duitsland wil, zullen er wel heel wat landen volgen, zelfs als het niet in NAVO-verband is.quote:
De EU is niet één land. Het gebeurt zelden dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie het plaatje het leger van Oekraïne kan het ze heel moeilijk maken dit itt Georgië wat alleen wat jeeps had.
In dit geval lijkt me dat nog wel haalbaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De EU is niet één land. Het gebeurt zelden dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.
Die reguliere legers waren zo opgeruimd. Het verzet dat achterbleef was een heel ander verhaal. Maar als je het over legers tegen legers hebt, dan maakten al die landen geen schijn van kans. Maar ook dat is nu een ander verhaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Grote praatjes voor losers die duizenden miljarden dollars hebben verloren en de oorlogen niet hebben gewonnen.
Alleen voor zover ik weet is Duitsland sinds WOII erg terughoudend wat betreft de inzet van hun leger.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als Duitsland wil, zullen er wel heel wat landen volgen, zelfs als het niet in NAVO-verband is.
Duitsland wil niet. De Krim boeit maar weinigquote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als Duitsland wil, zullen er wel heel wat landen volgen, zelfs als het niet in NAVO-verband is.
Conventioneel is de navo zowel in aantallen als techniek sterker. Rusland is ussr niet meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die reguliere legers waren zo opgeruimd. Het verzet dat achterbleef was een heel ander verhaal. Maar als je het over legers tegen legers hebt, dan maakten al die landen geen schijn van kans. Maar ook dat is nu een ander verhaal.
Verdiep je een in hun ruimtevaart-, defensie- en vliegtuigindustrie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat dus wel mee, zeker in vergelijking met vroeger, ok misschien wat meer Russische producten, maar waren die zo sterk en vernieuwend dan, op uitzondering van WOII na zijn daar toch ook weinig indrukwekkende zaken uit voortgekomen?!
Nedquote:
Nou, als ik kijk wat Nederland nog over heeft. Geen tanks. Een paar pantservoertuigen en een stuk of 8 inzetbare gevechtsvliegtuigen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is illegaal wat Rusland doetquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:53 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland gaat helemaal niet naar Kiev. Ze hebben de Krim in handen, en daar blijft het bij.
Poetin Merkel Cameron en V Rumpoy hebben allang een akkoord
In het kader van gasleidingen niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Duitsland wil niet. De Krim boeit maar weinig
Ja, opvallend genoeg maakte Merkel (geloof ik) juist daar een tijdje geleden een opmerking over (wat bij mij de indruk wekt dat ze op zijn minst plannen hebben heroverwogen of toch de zaak hebben besproken).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:04 schreef Romanus het volgende:
[..]
Alleen voor zover ik weet is Duitsland sinds WOII erg terughoudend wat betreft de inzet van hun leger.
Zware wapens aanvoeren plus logistieke luchtondersteuning is in dit geval wel heel erg makkelijk.quote:
De EU is niet NL. Frankrijk en Duitsland samen hebben al meer troepen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ned
[..]
Nou, als ik kijk wat Nederland nog over heeft. Geen tanks. Een paar pantservoertuigen en een stuk of 8 inzetbare gevechtsvliegtuigen.
Ja, maar dat gebeurt toch niet. Rusland wint toch wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:07 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Zware wapens aanvoeren plus logistieke luchtondersteuning is in dit geval wel heel erg makkelijk.
En dat is logisch aangezien de dictator niet over de steun van de bevolking beschikte, terwijl het verzet tegen de bezetters op meer steun kon rekenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:03 schreef LXIV het volgende:
Die reguliere legers waren zo opgeruimd. Het verzet dat achterbleef was een heel ander verhaal.
Nederland werd binnen een paar dagen opgerold, omdat men half-achterlijk was, of lag dat aan iets anders?quote:Maar als je het over legers tegen legers hebt, dan maakten al die landen geen schijn van kans. Maar ook dat is nu een ander verhaal.
Toen Nederland in 1940 opgerold werd was er jarenlang bezuinigd op defensie. Ze hadden geen tanks bijvoorbeeld en praktisch geen inzetbare luchtmacht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En dat is logisch aangezien de dictator niet over de steun van de bevolking beschikte, terwijl het verzet tegen de bezetters op meer steun kon rekenen.
[..]
Nederland werd binnen een paar dagen opgerold, omdat men half-achterlijk was, of lag dat aan iets anders?
En nog geen honderd jaar geleden, leger vs leger:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Gallipoli
Dit is nieuw.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:19 schreef clumsy_clown het volgende:
UN security council emergency meeting nu op CNN, of kijk ik herhalingen?
Tupolev Tu-144 mocht wel indrukwekkend genoemd worden, evenals de Antonov An-225. Defensie heb ik geen verstand van, op vliegtuiggebied is er in ieder geval na de val van de Sovjetunie weinig fatsoenlijks geproduceerd en tegenwoordig vliegt ook Aeroflot voornamelijk met Boeing en Airbus. Auto's (Lada) waren namaak van Fiat en dat is nog steeds niks. Ze proberen van de luchtvaartindustrie wel weer wat te maken, maar zolang de Tupolevs en Iljushins met bosjes uit de lucht blijven vallen koopt niemand dat Russisch spul.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat dus wel mee, zeker in vergelijking met vroeger, ok misschien wat meer Russische producten, maar waren die zo sterk en vernieuwend dan, op uitzondering van WOII na zijn daar toch ook weinig indrukwekkende zaken uit voortgekomen?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |