SPOILER: ScreenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FilmpjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer informatie
Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/
Prijs:20 dollar
Doe mee aan de FOK!seed!
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 01-03-2014 23:09:12 ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug.![]()
Wat een spel.![]()
[ afbeelding ]
Zijn dat krekels?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:25 schreef Dekatria het volgende:
Hongersnood, die heb ik ook gehad ja. Van nabij de 300 inwoners tot ~200, en van 30K voedsel naar de benedengrensis wel mooi om te zien hoe het zichzelf 'uitbalanceert' later. Minder mensen > meer voedsel over
Oh, en ik kreeg nog bezoek van wat anders zonet:
[ afbeelding ]
M'n akkers wat doe je
Je was sloom.quote:
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.quote:
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.
Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren.
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.
Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit
Dat mis ik ook wel, ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:36 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..
wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden(dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
Meh, iedere keer als ik coal ga minen kom ik niet boven de 100 uit qua voorraad, die figuren pakken het te snel om te verbranden. Dus ik hou het wel bij iron tools.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :pquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:45 schreef jogy het volgende:
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.
Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hm , best interessant inderdaad maar je moet maar net ff pech hebben met je tools, ijzer en steen qua leveringen of doe je ze op bestelling/auto inkoop oid?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:37 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p
Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:41 schreef jogy het volgende:
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
True en ze vreten tools. Ik had op een gegeven moment gewoon een tekort terwijl ik 3 smederijen had draaien en toen herinnerde ik dat ik de mijnwerkers en steenhouwers had verdubbeld in aantalquote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
zoveel kan ik nooit storen in een tradepost...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:04 schreef Dekatria het volgende:
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.
[ afbeelding ]
Luxeprobleem dit datik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
Ik ben bezig met alles ombouwen, klopt inderdaadquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:55 schreef 2dk9 het volgende:
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:07 schreef ShevaJB het volgende:
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen?
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:09 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
huizen bouw je voor populatiegroei..
belangrijk: bouw niet teveel in 1x, dan heb je niet zo'n bevolkings explosiequote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:12 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:21 schreef Rezania het volgende:
http://www.reddit.com/r/B(...)nce_regarding_farms/
Allemaal bonen verbouwen dus.
Maar hoe sneller je je gewassen kan oogsten, hoe minder kans op ziekten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:39 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goud gebouwd.
Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Met name met farms is dat irritant inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef Rezania het volgende:
[..]Goud gebouwd.
Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn.
Nice.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef jogy het volgende:
788345392
Large
Valley
[ afbeelding ]
Zoveel ruimte.
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegenquote:
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen.
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wikiquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk.
Met plaatjes, nice.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki
http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Is een bug inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
Net gekocht.
Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's. Op DX9 geen probleem.
tis ook niet echt een game waarbij het boeit of hij op DX9 of 11 draait, de modellen zijn zowiezo wat gedateerd en dat is ook absoluut niet het belangrijkstequote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920.
gezien het feit er maar 1 persoon mee bezig is geweest vallen mij de graphics ook zeer mee hoor.. maar echt mooi is het nietquote:Op zondag 2 maart 2014 00:41 schreef Rezania het volgende:
Ik vind het spel best wel mooi voor het formaat.
Ik ben er dan niet, dus helaas.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:44 schreef jogy het volgende:
Om 13:00 een Banished time challenge doen? tot 17:00 uur heb je de tijd om een dorp te bouwen in een hier geposte seed en dan laat je het resultaat zien. wie de meeste surplus en mensen heeft is de winnaar..
Hm, niet echt hoor. Ik zal zo wel een screenshot maken. Vreten motten ze nie.quote:Op zondag 2 maart 2014 14:24 schreef JCPepino het volgende:
Verschillende soorten groente/fruit, alcohol, besjes/roots/uitjes van gatherers etc. Ze willen veel ;p
Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:quote:Op zondag 2 maart 2014 14:04 schreef jogy het volgende:
Oké, ik ben nu ook aan het proberen om zonder mijnen en steenhouwers te werken, het gaat redelijk maar die steen/ijzer/kolenboeren willen geen vreten. Dus ik ben nu schapen en koeien aan het fokken voor de wol en het leder en probeer een overschot aan houtproductie gaande te krijgen voor brandhout, verder valt er niet veel te maken wat die gasten willen volgens mij, toch?
True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijnquote:Op zondag 2 maart 2014 18:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:
Warm Coats
Ale
Logs
Firewood
Firewood is altijd 2x zo waardevol als logs, overigens.
Er zijn dus ook criminelen ja?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef Rezania het volgende:
En er loopt een moordenaar rond in mijn dorp, er is net iemand neergestoken.
Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn.quote:
Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'quote:Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn.
Ah. Ik heb ook al een jager gehad die giftige bessen had gegeten. Was zeker een stagiairquote:Op zondag 2 maart 2014 19:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'
quote:Vendors get killed by being stabbed (uncommon)
Woodcutters get accidentaly killed by an axe (uncommon)
Brewers get killed by drinking bad brew (made me laugh, yet seen only once)
Herbalists get killed by eating poisonous mushrooms (very uncommon)
Physicians get killed by taking the wrong medicine (very rare)
Stonecutters get killed by being crushed from rocks (very common, increasing with amount of assigned workers above 10)
Miners get killed by cave ins (quite common, increasing with assigned workers above 10)
Forresters get killed by falling trees (common)
Builders get killed by falling rocks (uncommon)
Fishermen get killed by drowning (uncommon)
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)
Still missing Traders, Teachers, Clerics, Gatherers, Hunters, Farmers and all other i forgot
Dit gebeurt niet alleen bij vrouwen in mijn dorp, of ze hebben ook mannennamen.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef Chef_M het volgende:
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)
bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijvenquote:Op zondag 2 maart 2014 18:30 schreef jogy het volgende:
[..]
True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn.
Maar het gaat best goed! als kan ik er nog niet echt een vaste stroom aan stenen/ijzer/kolen vandaan trekken eigenlijk.
[ afbeelding ]
Moet ik wel eerst genoeg steen hebben. Maar ik heb er net een paar langs gekregen die stenen aanvoerde en twee weilanden vol met koeien voor de leer, nu kan ik wol, leer, warme jassen aanslepen voor de handel en die kruidenpakketjes erbij maar niemand wil die.quote:Op maandag 3 maart 2014 08:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijven
Huizen bouwen, meer privacy voor de families en ze fokken weer als konijntjes. Ik heb ook gehoord dat strenge winters en alcohol werkt maar dat zou ik niet wetenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Ik heb nu health en happiness op 5 sterren, 75K food, 5K firewood, alles voorradig en weer blijft de boel hangen op ongeveer 300 inwoners.
Huizen, huizen en nog eens huizen. In de town hall kun je zien hoeveel families er zijn en hoeveel huizen je hebt. Meer huizen dan families leidt tot enorme bevolkingsgroei.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
in beforequote:Op maandag 3 maart 2014 10:38 schreef bleiblei het volgende:
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan.
Nah, zo flink bijbouwen ook weer niet. Ik block veel nomads omdat daardoor mijn vorige stad ineens onderuit ging, Dus het moet wel gecontroleerd.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:40 schreef mschol het volgende:
[..]
in before
"Kut mijn stad is dood door groeiexplosie"
Handel is de oplossing. Genoeg ertshandelaren die voor Ale, Firewood, Logs of Warm Coats steen (of kolen danwel ijzer) willen verkopen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
quote:Op maandag 3 maart 2014 10:41 schreef jogy het volgende:
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet?.
quote:
http://gaming.stackexchan(...)erson-need-each-yearquote:Using the Town Hall statistics, you can see how much food your population is consuming (and producing) each year. As far as how much EACH person needs a year, you can divide Used over the last year by total population to get an estimate. It's not exact, because people are born / die during the year so the population number fluctuates, but I get just over 100 food per citizen using this method.
yup, heel irritant inderdaad. eigenlijk gewoon een bug.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:27 schreef JCPepino het volgende:
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale
[ afbeelding ]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale
[ afbeelding ]
Om ale op te slaan en al het eten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?
Om mee te beginnen een gatherer en hunter hutje bouwen in het bos. dan kan je wel ff vooruit. Niet te ver weg neer zetten en probeer je barn tussen het dorp en de hunter/gatherer hutten neer te zetten zodat ze niet de helft van de tijd bezig zijn met het opbergen van het geschoten wild/de geplukte plantjes. Vissers kunnen ook wel maar die doe ik tegenwoordig eigenlijk pas later.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef prefix1 het volgende:
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming?
Heb je wel laborers vrij om te blussen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:03 schreef ElizabethR het volgende:
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen.
Als je gatherer en hunter hutjes bouwt kan je het beste er ook meteen 3 huisjes bij gooien en een barn in de buurt (net buiten het jachtgebied) Dan hoeven de jagers en verzamelaars niet zo ver te lopen naar hun werk en niet zo ver om de spullen weg te brengen. Zorge er ook voor dat je eigenlijk te veel hutjes hebt die je relatief makkelijk uit kan breiden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Heb je wel laborers vrij om te blussen?
Oh, beetje apart dan. Misschien een bug?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12
quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
Mja. kan ook maar in de praktijk zie ik niet zoveel vermindering in productie als ik de huizen in de cirkel plaats.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:04 schreef JCPepino het volgende:
Ik zou de huizen net erbuiten plaatsen, zonde van de ruimte waar ze kunnen jagen of verzamelen
Uiteindelijk 90% zonder tools, voedseloverschot van 38k wat bleef stijgen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:01 schreef yamiown het volgende:
1/4 van mijn inwoners heeft geen tools, maar toch een voedseloverschot van 12k
Gaat trouwens om een dorp van zo'n 450 man.
Posten op het Banished forum zou ik zo zeggenquote:Op zondag 9 maart 2014 17:37 schreef jogy het volgende:
Ik heb nu wel een bug dat er niet meer gebouwd kan worden. Genoeg bouwers, materiaal en gereedschap maar ook wanneer ik de priotool gebruik doen ze niets
.
bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :pquote:Op zondag 9 maart 2014 18:53 schreef yamiown het volgende:
Ik snap het niet.
Ik heb zo'n 130 huizen voor 210 adults, 50 studenten en 50 kinderen maar toch blijft de populatie dalen.
Ik heb van alle voorzieningen (op alcohol na) meer dan genoeg.
Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:14 schreef mschol het volgende:
[..]
bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :p
Kijk in je town hall naar de verhouding families : homes. Daar gaat het volgens mij om.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:27 schreef yamiown het volgende:
[..]
Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.
Daarnaast had ik eerst 450 inwoners en bleef het vrij stabiel (tot een voedselcrisis) en nu 300 en gaat het niet omhoog.
Nu zijn het 90 kinderenquote:Op zondag 9 maart 2014 19:46 schreef Tijn het volgende:
Dan heb je genoeg huizen. Gaan er veel mensen dood ofzo? 50 children is niet echt weinig in jouw geval.
Dus je bevolking krimpt helemaal niet?quote:
Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarstequote:Maar met 30k foodoverschot kan ik nog wel meer huizen bouwen denk ik.
Eerst kromp het ontzettend.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je bevolking krimpt helemaal niet?
[..]
Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarste
Misschien had je een babyboom-generatie? Je moet sowieso een hoop sterfgevallen gehad hebben en daar helpt het aantal huizen natuurlijk sowieso niet tegen.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:58 schreef yamiown het volgende:
[..]
Eerst kromp het ontzettend.
Binnen 10jaar van 300 adults naar 200...
haha.. een poging die firefighter achievement te krijgenquote:
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood..![]()
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Herkenbaarquote:Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood..![]()
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Ik heb nu al een tijdje 4 smids, en heb een groeiende bevolking van nu 600 (nog steeds met de FOK!seed trouwensquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Gewoon 4 huisjes bouwen in het begin, voedsel en brandhoutvoorziening opbouwen, stenen en ijzer in de buurt verzamelen en zodra je ziet dat je voedsel en brandhout invoer groter is dan je verbruik kan je weer rustig bijbouwen. Vergeet niet om wel snel een smit te bouwen.
Holy hellquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Jump het volgende:
http://imgur.com/gallery/bg6F9/
4000+ population
Ik raak het overzicht al kwijt bij 300 inwonersquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Jump het volgende:
http://imgur.com/gallery/bg6F9/
4000+ population
Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:08 schreef STING het volgende:
Als je bijv. seeds hebt, zoals Wheat en Peach, heeft het dan nog zin om andere seeds te kopen?
Denk het naast niet, maar voor de zekerheid toch even navragen
Ah, nicequote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort.
Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?quote:Op donderdag 1 mei 2014 07:36 schreef STING het volgende:
http://www.shiningrocksoftware.com/
Ah, nice, ik dacht dat de developer Banished al had opgegeven.
Z'n communicatie skills laten wat te wensen over, na een tijdje complete radiostilte.
Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:30 schreef Sejt het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?
Ik vind het knap van hem, dat hij echt alles alleen doet met zo'n community dat zoveel eisen stelt. Bugs, blogging, forums, crashes en tegelijkertijd werken aan een modding utility. Ik doe het hem niet na.
Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:19 schreef STING het volgende:
[..]
Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.
Op het forum waren hier ook veel klachten over.
Ben dus ook blij om te zien dat hij ons weer op de hoogte houdt via zijn blog
Same here, ik heb het ook al een tijdje niet meer aangeraakt. Ik hoop dat het qua functionaliteiten dan ook verder uitgebreid gaat worden, met bijv. nieuwe mogelijkheden en tech tiers.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.
Door het gemis van updates ben ik de interesse ook een beetje kwijt geraakt. Maar zodra de modding community op gang komt, wordt het wel interessant, schat ik!
Nu de patch ook voor de GOG-versie beschikbaar is, ben ik van plan het weer volop te gaan spelenquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zijn er uberhaupt nog mensen die dit spelen op het moment?
Zou ik wel aanraden ja.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:08 schreef Verbal het volgende:
Dus nog even wachten met Banished tot de vouwtjes eruit zijn gestreken?
V.
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:
[..]
Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing isquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Wat mij betreft draait de game daar om: het opbouwen van een sustainable samenleving waarin zo veel mogelijk mensen het zo lang mogelijk kunnen uithouden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:41 schreef STING het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing is
Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:05 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.
ditquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.
Of juist niet meerquote:Op zondag 22 juni 2014 00:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Fuck dit spel is verslavend. Net gekocht in de Steam sale. Jullie zullen meer van mij horen!
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:
[..]
Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
Dat dacht ik eerst ook, tot er toch weer wat teken van leven was.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsenquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Oke, alles in je start gebied met de grond gelijk maken als je afhankelijk bent van hunters en gatherers is dus niet zo'n geweldig plan
Goeden tipquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:27 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsen
En altijd voorzien van een stockpile/storage barn.
Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef mschol het volgende:
[..]
hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..
Volledig artikel op de website.quote:The last few weeks I’ve been devoting my time to working on adding mod support to the game. It’s been nice to stretch my coding legs by doing something other than bug fixing.
When initially writing the game engine for Banished, allowing users to modify the game wasn’t something I thought about. It just wasn’t in scope – I was more interested in finishing the project in a reasonable amount of time. Hence mods, multiplayer, and a few other features that could have been great additions were off the feature list before it was even written.
Luckily, the toolset I wrote for the game to help speed development is suited fairly well for mods – it just needs a few more features.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Jump het volgende:
[..]
Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/
[..]
Volledig artikel op de website.
Ik vind het wel een leuk spel ter ontspanning, perfect voor in de trein of bij een saai collegequote:Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Ik vind het dat wel waard. Het spel gaat wel meer om managen dan over bouwen (al speelt het nog steeds wel een belangrijke rol), dus dat is ook iets om over na te denken. Is het een daily trouwens?quote:Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Totdat het misgaat.quote:
Ik heb het een beetje gespeeld en het maakt het spel wel wat uitgebreider. Wat ik nog steeds mis is de grotere productie chains, zoals Anno redelijk voor elkaar heeft. De nieuwe gebouwen leveren voornamelijk nieuwe voedsel types en fungeren dus precies hetzelfde als al het andere voedsel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef bleiblei het volgende:
Kick.
Iemand ervaring met de colonial charter mod?
Zag net op steam dat er een stapel mods te downloaden zijn en die CC mod lijkt wel een bundeling van een aantal goede mods.
zie: http://colonialcharter.com/
Niet te vergelijken met Simcity, don't starve heb ik geen ervaring mee. Maar het is een survival/build sim maar ik zou het voor die prijs zeker doen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saaiquote:Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
'Snel' vind ik wel meevallen, ik ben redelijk snel verveeld met spellen, maar heb hier een uurtje of 25 in zitten. Voor 4,74 is dat minder dan 20 cent per uur, zeker het geld waard in mijn ogen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:09 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saai
Met de Sims heeft het echt niets te maken. Het is echt een pure city-building game, een middeleeuwse stad op moeilijk terrein met veel nadruk op landbouw en veeteelt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |