Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:23 |
Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit Wat is Banished? Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland. Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven. Overleven De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan. Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering. Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen! Gameplay De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten. Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen. Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden. Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.
Meer informatie Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/ Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/ Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project) Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware Reddit: http://www.reddit.com/r/banished YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/ Prijs:20 dollar Doe mee aan de FOK!seed! Seed: 11041979 Terrain type: Valleys Terrain size: Large Climate: Fair Disasters: On Starting Conditions: Hard [ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 01-03-2014 23:09:12 ] | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:24 |
Damn. Zijn dat krekels? | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:24 |
Jonguh, ik was bezig! | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:25 |
Kijk eens naar de doodsoorzaak | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:25 |
Je was sloom. Ik had dingen om te posten. | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:25 |
Rare tornado dan. | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:28 |
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien. Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:29 |
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren. | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:34 |
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen. | |
mschol | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:36 |
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant.. wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden (dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.) | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:37 |
Dat mis ik ook wel, ja. Overigens had m'n kolenprobleem ook te maken met het Blitzkrieg effect - dat je nieuwe zooi zo ver van de supply af staat dat resources te lang onderweg zijn. Moet je eigenlijk je smiths herplaatsen, maar eer dat dat gebeurd is | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:44 |
Meh, iedere keer als ik coal ga minen kom ik niet boven de 100 uit qua voorraad, die figuren pakken het te snel om te verbranden. Dus ik hou het wel bij iron tools. En ja, ik weet dat ik dan extra firewood moet produceren, maar dat doe ik dus al, zes woodcutters voor 200 mensen. | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 12:45 |
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader. Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 13:44 |
Net 10% van mijn inwoners weggevaagd door een tornado . Oh en 3 volle pakhuizen . Voorraad gehalveerd . | |
Kikopuz | zaterdag 1 maart 2014 @ 14:37 |
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt. | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 15:40 |
Hm , best interessant inderdaad maar je moet maar net ff pech hebben met je tools, ijzer en steen qua leveringen of doe je ze op bestelling/auto inkoop oid? | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 15:41 |
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig. | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 15:59 |
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik. | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 16:01 |
True en ze vreten tools. Ik had op een gegeven moment gewoon een tekort terwijl ik 3 smederijen had draaien en toen herinnerde ik dat ik de mijnwerkers en steenhouwers had verdubbeld in aantal . Bijna dood . | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 16:04 |
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa. Luxeprobleem dit dat ik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op. | |
mschol | zaterdag 1 maart 2014 @ 16:06 |
zoveel kan ik nooit storen in een tradepost... | |
Helgen | zaterdag 1 maart 2014 @ 17:53 |
Mijn eerste dorp ging in jaar 11 ten onder aan hongersnood door een verre kolonie van vissers. Nu is mijn tweede spel in jaar 15 kapot gegaan door een tekort aan tools waardoor mijn foodsupply van 5000 naar 0 schoot in 2 jaar tijd ofzo. Ik moet nog even oefenen met dorpjes bouwen | |
2dk9 | zaterdag 1 maart 2014 @ 17:55 |
Jaar 40 FOK!seed: Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners. | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 18:10 |
Ik ben bezig met alles ombouwen, klopt inderdaad | |
2dk9 | zaterdag 1 maart 2014 @ 18:31 |
Het kost wel veel meer steen, maar met enkele handelsposten en een aantal pastures met koeien en schapen maakt dat niks uit. Voorbeeld: Een pasture met 20 koeien levert gemiddeld 1200 beef per jaar op, beef kun je voor 3 verkopen. 1200x3= 3600 Stenen kosten 8 per stuk bij de trader. 3600:8 = 450 In een pasture werken 2 mensen, dus 2 mensen kunnen 450 stenen per jaar produceren Een steengroeve met 15 mensen produceert ergens in de 200 per jaar | |
ShevaJB | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:07 |
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen? | |
mschol | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:09 |
huizen bouw je voor populatiegroei.. | |
ShevaJB | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:12 |
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen | |
mschol | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:14 |
belangrijk: bouw niet teveel in 1x, dan heb je niet zo'n bevolkings explosie | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:16 |
Deze tunnel heeft of een magische portaal, of hij gaat gelijk naar links. | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:21 |
http://www.reddit.com/r/B(...)nce_regarding_farms/ Allemaal bonen verbouwen dus. | |
JaimyLee | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:39 |
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten? | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 19:41 |
Maar hoe sneller je je gewassen kan oogsten, hoe minder kans op ziekten. | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 20:11 |
Voorlopig moet ik me best doen om m'n overschot te verstouwen zit de hele tijd tegen de limiet (die nu inmiddels 55K is) aan | |
ShevaJB | zaterdag 1 maart 2014 @ 21:37 |
Dit spel is verslavend | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 21:57 |
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:
| |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 22:02 |
Goud gebouwd. Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn. | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 22:33 |
Die mountain men achoevement is moeilijk . Dacht geluk te hebben met een meertje in de buurt maar ze zijn toch ten onder gegaan aan verhongering . | |
Dekatria | zaterdag 1 maart 2014 @ 22:36 |
Met name met farms is dat irritant inderdaad. Nu voorbij jaar 150 met de FOK!seed, boel lijkt nu stabiel qua voedsel en zelfs manschappen. Handel als bron voor je erts is een gouden tip gebleken. Bulkoverslag [ Bericht 7% gewijzigd door Dekatria op 01-03-2014 22:56:49 ] | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:02 |
788345392 Large Valley Zoveel ruimte . | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:02 |
Nice. | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:03 |
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen . | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:09 |
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk. | |
jogy | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:13 |
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds | |
Rezania | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:14 |
Met plaatjes, nice. | |
Fir3fly | zaterdag 1 maart 2014 @ 23:26 |
Net gekocht. Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's . Op DX9 geen probleem. | |
Jane | zondag 2 maart 2014 @ 00:09 |
Wat een afschuwelijk verslavend spel! Ik ga mijn recources ook maar proberen via traden binnen te krijgen, want ik word er gek van dat dingen steeds op zijn en het een eeuwigheid duurt voordat je een voorraad hebt. | |
jogy | zondag 2 maart 2014 @ 00:18 |
Is een bug inderdaad. | |
Fir3fly | zondag 2 maart 2014 @ 00:23 |
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920 . | |
mschol | zondag 2 maart 2014 @ 00:39 |
tis ook niet echt een game waarbij het boeit of hij op DX9 of 11 draait, de modellen zijn zowiezo wat gedateerd en dat is ook absoluut niet het belangrijkste wel irritant zijn die sneeuwstormen, die zitten meer in de weg dan dat het een leuk effect is (maar vooralsnog zet ik weers effecten niet uit ) | |
Rezania | zondag 2 maart 2014 @ 00:41 |
Ik vind het spel best wel mooi voor het formaat. | |
mschol | zondag 2 maart 2014 @ 00:50 |
gezien het feit er maar 1 persoon mee bezig is geweest vallen mij de graphics ook zeer mee hoor.. maar echt mooi is het niet (maar zoals gezegd, boeit dat niet heel veel) | |
jogy | zondag 2 maart 2014 @ 10:44 |
Om 13:00 een Banished time challenge doen? tot 17:00 uur heb je de tijd om een dorp te bouwen in een hier geposte seed en dan laat je het resultaat zien. wie de meeste surplus en mensen heeft is de winnaar. . | |
Dekatria | zondag 2 maart 2014 @ 11:11 |
Ik ben er dan niet, dus helaas. Zit nu op 61% van de Achievements trouwens | |
koffiegast | zondag 2 maart 2014 @ 11:39 |
Stad gister gebouwd met 1200 mensen. Tot 900pop ging het geweldig, maar daarna ging de efficiency dik achteruit. Vermoedelijk vanwege dat ik zo'n 350 children/students moest feeden die verder niks toevoegde. Kortom, ik groeide te snel :[ | |
Sejt | zondag 2 maart 2014 @ 13:09 |
Een record? | |
jogy | zondag 2 maart 2014 @ 14:04 |
Oké, ik ben nu ook aan het proberen om zonder mijnen en steenhouwers te werken, het gaat redelijk maar die steen/ijzer/kolenboeren willen geen vreten. Dus ik ben nu schapen en koeien aan het fokken voor de wol en het leder en probeer een overschot aan houtproductie gaande te krijgen voor brandhout, verder valt er niet veel te maken wat die gasten willen volgens mij, toch? | |
JCPepino | zondag 2 maart 2014 @ 14:24 |
Verschillende soorten groente/fruit, alcohol, besjes/roots/uitjes van gatherers etc. Ze willen veel ;p | |
jogy | zondag 2 maart 2014 @ 14:28 |
Hm, niet echt hoor. Ik zal zo wel een screenshot maken. Vreten motten ze nie. | |
Dekatria | zondag 2 maart 2014 @ 18:11 |
Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen: Warm Coats Ale Logs Firewood Firewood is altijd 2x zo waardevol als logs, overigens. | |
Rezania | zondag 2 maart 2014 @ 18:22 |
Ben ik de enige die steeds Vanished in de TT leest? | |
jogy | zondag 2 maart 2014 @ 18:30 |
True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn . Maar het gaat best goed! als kan ik er nog niet echt een vaste stroom aan stenen/ijzer/kolen vandaan trekken eigenlijk. | |
Rezania | zondag 2 maart 2014 @ 18:53 |
Vergrijzing slaat toe, in een jaar van 210 volwassenen naar 170 gegaan. | |
Rezania | zondag 2 maart 2014 @ 19:10 |
Verdomme, nog maar 150 volwassenen nu. En er loopt een moordenaar rond in mijn dorp, er is net iemand neergestoken. | |
Dekatria | zondag 2 maart 2014 @ 19:13 |
Er zijn dus ook criminelen ja? | |
Chef_M | zondag 2 maart 2014 @ 19:26 |
Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn. | |
Rezania | zondag 2 maart 2014 @ 19:27 |
Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.' | |
Dekatria | zondag 2 maart 2014 @ 19:36 |
Ah. Ik heb ook al een jager gehad die giftige bessen had gegeten. Was zeker een stagiair | |
Chef_M | zondag 2 maart 2014 @ 19:37 |
http://www.banishedforum.com/viewtopic.php?f=3&t=1668
| |
Rezania | zondag 2 maart 2014 @ 19:40 |
Dit gebeurt niet alleen bij vrouwen in mijn dorp, of ze hebben ook mannennamen. | |
koffiegast | maandag 3 maart 2014 @ 00:52 |
Er zijn er nog wel meer geloof ik. Volgensmij heb ik een builder gehad die stierf door van een ladder te vallen. Verder heb ik een keer een blanco dood gehad. Er stond enkel 'naam beroep' zonder hoe ie doodging. Stabbed heb ik misschien gehad (1200 man waarvan 100 vendors..), maar die voor physician en brewers nog nooit gezien. Dat je mannennamen ziet voor childbirths zal er vaak mee te maken hebben dat sommigen vissers zijn en dat er dan staat 'X the fisherman died during childbirth' | |
bleiblei | maandag 3 maart 2014 @ 08:51 |
bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijven | |
jogy | maandag 3 maart 2014 @ 09:37 |
Moet ik wel eerst genoeg steen hebben. Maar ik heb er net een paar langs gekregen die stenen aanvoerde en twee weilanden vol met koeien voor de leer, nu kan ik wol, leer, warme jassen aanslepen voor de handel en die kruidenpakketjes erbij maar niemand wil die. Jammer dat bestellingen duurder zijn dan gewone aankopen, zou het toch niet denken. | |
bleiblei | maandag 3 maart 2014 @ 10:27 |
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast. Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje? Ik heb nu health en happiness op 5 sterren, 75K food, 5K firewood, alles voorradig en weer blijft de boel hangen op ongeveer 300 inwoners . | |
jogy | maandag 3 maart 2014 @ 10:29 |
Huizen bouwen, meer privacy voor de families en ze fokken weer als konijntjes. Ik heb ook gehoord dat strenge winters en alcohol werkt maar dat zou ik niet weten . | |
Tijn | maandag 3 maart 2014 @ 10:33 |
Huizen, huizen en nog eens huizen. In de town hall kun je zien hoeveel families er zijn en hoeveel huizen je hebt. Meer huizen dan families leidt tot enorme bevolkingsgroei. | |
bleiblei | maandag 3 maart 2014 @ 10:38 |
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan . | |
mschol | maandag 3 maart 2014 @ 10:40 |
in before "Kut mijn stad is dood door groeiexplosie" | |
jogy | maandag 3 maart 2014 @ 10:41 |
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet? . | |
bleiblei | maandag 3 maart 2014 @ 10:42 |
Nah, zo flink bijbouwen ook weer niet. Ik block veel nomads omdat daardoor mijn vorige stad ineens onderuit ging, Dus het moet wel gecontroleerd. | |
Dekatria | maandag 3 maart 2014 @ 13:45 |
Handel is de oplossing. Genoeg ertshandelaren die voor Ale, Firewood, Logs of Warm Coats steen (of kolen danwel ijzer) willen verkopen. | |
Me_Wesley | maandag 3 maart 2014 @ 14:00 |
| |
Chef_M | maandag 3 maart 2014 @ 14:34 |
http://gaming.stackexchan(...)erson-need-each-year En nog allemaal andere voorbeelden: http://www.reddit.com/r/B(...)ix/food_per_citizen/ | |
JCPepino | woensdag 5 maart 2014 @ 10:27 |
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt. | |
Drebbelman | woensdag 5 maart 2014 @ 10:47 |
yup, heel irritant inderdaad. eigenlijk gewoon een bug. | |
koffiegast | woensdag 5 maart 2014 @ 11:04 |
Heb ik ook meegemaakt en maakt het wel jammer dat je ze niet kunt restricten tot een bepaald gebied. Voorheen begon men altijd met oogsten vanaf early spring, maar toen ik tegen de 1000 mensen aan zat begonnen ze pas in sprin/late spring en soms zelfs early summer. Waardoor oogsten nogal faalden en alles stroef begon te lopen. Inmiddels wel een idee hoe ik dit enigszins kan oplossen, maar dat vereist redelijk wat ruimte | |
JCPepino | woensdag 5 maart 2014 @ 12:56 |
Ja dan maak je waarschijnlijk verschillende 'dorpjes' die vrijwel zelfvoorzienend zijn? Heb het nou opgedeeld in 1 gedeelte minen, 1 deel houthakken en het overgrote deel is akkers/gaarden. Volgens mij gaan die mensen ook nooit naar een market als ze teruggaan naar huis, dat zou immers ook een goede oplossing zijn. | |
JCPepino | woensdag 5 maart 2014 @ 13:02 |
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale | |
Dekatria | woensdag 5 maart 2014 @ 13:10 |
Ga ik ook nog een keer doen. | |
prefix1 | woensdag 5 maart 2014 @ 16:41 |
kolere dat zijn veel huissies! | |
Rezania | woensdag 5 maart 2014 @ 16:42 |
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan? [ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 05-03-2014 16:49:58 ] | |
BurnaBoy | woensdag 5 maart 2014 @ 19:04 |
Om ale op te slaan en al het eten. Hij moet alles van die traders kunnen kopen he. | |
prefix1 | donderdag 6 maart 2014 @ 16:17 |
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming? | |
jogy | donderdag 6 maart 2014 @ 16:23 |
Om mee te beginnen een gatherer en hunter hutje bouwen in het bos. dan kan je wel ff vooruit. Niet te ver weg neer zetten en probeer je barn tussen het dorp en de hunter/gatherer hutten neer te zetten zodat ze niet de helft van de tijd bezig zijn met het opbergen van het geschoten wild/de geplukte plantjes. Vissers kunnen ook wel maar die doe ik tegenwoordig eigenlijk pas later. Farming is ook wel leuk maar inderdaad pas wanneer je een beetje een goed influx aan arbeiders krijgt en als je het geduld hebt ook zo snel mogelijk schapen gaan fokken in een pasture. Zodra die aan hun max zitten krijg je een zooi wol en schapenvlees. Koeien zijn ook leuk voor koeienvlees en leer en de kippen voor de eieren en kippebouten. | |
jogy | donderdag 6 maart 2014 @ 20:31 |
Jeej, mijn iron en stone voorraad begint uit te puilen en dan alleen maar door handel van hout, brandhout, leer, wol en warme jassen. | |
jogy | donderdag 6 maart 2014 @ 20:33 |
Alleen krijg ik mijn boeren niet in de buurt van mijn land en verneukt het daardoor 40% van mijn oogsten . | |
prefix1 | donderdag 6 maart 2014 @ 20:37 |
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn! | |
ElizabethR | donderdag 6 maart 2014 @ 21:03 |
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen. | |
Rezania | donderdag 6 maart 2014 @ 21:16 |
Heb je wel laborers vrij om te blussen? | |
jogy | donderdag 6 maart 2014 @ 21:28 |
Als je gatherer en hunter hutjes bouwt kan je het beste er ook meteen 3 huisjes bij gooien en een barn in de buurt (net buiten het jachtgebied) Dan hoeven de jagers en verzamelaars niet zo ver te lopen naar hun werk en niet zo ver om de spullen weg te brengen. Zorge er ook voor dat je eigenlijk te veel hutjes hebt die je relatief makkelijk uit kan breiden. | |
ElizabethR | donderdag 6 maart 2014 @ 21:33 |
Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12 | |
Rezania | donderdag 6 maart 2014 @ 21:33 |
Oh, beetje apart dan. Misschien een bug? | |
jogy | donderdag 6 maart 2014 @ 21:38 |
| |
JCPepino | vrijdag 7 maart 2014 @ 17:04 |
Ik zou de huizen net erbuiten plaatsen, zonde van de ruimte waar ze kunnen jagen of verzamelen | |
jogy | vrijdag 7 maart 2014 @ 18:44 |
Mja. kan ook maar in de praktijk zie ik niet zoveel vermindering in productie als ik de huizen in de cirkel plaats. | |
yamiown | vrijdag 7 maart 2014 @ 20:01 |
1/4 van mijn inwoners heeft geen tools, maar toch een voedseloverschot van 12k Gaat trouwens om een dorp van zo'n 450 man. | |
jogy | zaterdag 8 maart 2014 @ 16:36 |
Orkanen vind ik stom. Net ff 80 mensen verloren en mijn halve voedselnetwerk naar de klote door zo'n ding . | |
yamiown | zondag 9 maart 2014 @ 05:40 |
Uiteindelijk 90% zonder tools, voedseloverschot van 38k wat bleef stijgen. Toen kwam een trader en heb ik 1000 steel tools kunnen kopen. Nu is de toolding ongeveer gelijk aan het zijn (al zal, als de tools breken, wel meteen een hoop nieuwe tools klaar moeten hebben). Overigens meteen 50% van mijn farmers iets anders laten doen toen ik weer tools had. | |
Tijn | zondag 9 maart 2014 @ 16:51 |
Net van 20k voedsel in no-time teruggevallen naar een voedseltekort. Ondanks vele doden heb ik met daadkrachtig crisismanagement (o.a. het sluiten van scholen en mijnen) de catastrofe om weten te buigen en heb ik nu weer 30k voedsel Dit spel | |
jogy | zondag 9 maart 2014 @ 17:37 |
Ik heb nu wel een bug dat er niet meer gebouwd kan worden . Genoeg bouwers, materiaal en gereedschap maar ook wanneer ik de priotool gebruik doen ze niets . | |
Dekatria | zondag 9 maart 2014 @ 17:42 |
Posten op het Banished forum zou ik zo zeggen | |
yamiown | zondag 9 maart 2014 @ 18:53 |
Ik snap het niet. Ik heb zo'n 130 huizen voor 210 adults, 50 studenten en 50 kinderen maar toch blijft de populatie dalen. Ik heb van alle voorzieningen (op alcohol na) meer dan genoeg. | |
mschol | zondag 9 maart 2014 @ 19:14 |
bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :p | |
yamiown | zondag 9 maart 2014 @ 19:27 |
Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen. Daarnaast had ik eerst 450 inwoners en bleef het vrij stabiel (tot een voedselcrisis) en nu 300 en gaat het niet omhoog. | |
Tijn | zondag 9 maart 2014 @ 19:43 |
Kijk in je town hall naar de verhouding families : homes. Daar gaat het volgens mij om. Vanaf 10 jaar zijn ze trouwens geen child meer en kunnen ze in principe een gezin starten, ook als ze nog student zijn. | |
yamiown | zondag 9 maart 2014 @ 19:44 |
117 families, 139 homes. | |
Tijn | zondag 9 maart 2014 @ 19:46 |
Dan heb je genoeg huizen. Gaan er veel mensen dood ofzo? 50 children is niet echt weinig in jouw geval. | |
yamiown | zondag 9 maart 2014 @ 19:52 |
Nu zijn het 90 kinderen . Maar met 30k foodoverschot kan ik nog wel meer huizen bouwen denk ik. | |
Tijn | zondag 9 maart 2014 @ 19:55 |
Dus je bevolking krimpt helemaal niet? Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarste | |
yamiown | zondag 9 maart 2014 @ 19:58 |
Eerst kromp het ontzettend. Binnen 10jaar van 300 adults naar 200... | |
Tijn | zondag 9 maart 2014 @ 20:27 |
Misschien had je een babyboom-generatie? Je moet sowieso een hoop sterfgevallen gehad hebben en daar helpt het aantal huizen natuurlijk sowieso niet tegen. | |
JCPepino | maandag 10 maart 2014 @ 07:49 |
Drebbelman | maandag 10 maart 2014 @ 08:54 |
haha.. een poging die firefighter achievement te krijgen | |
yamiown | woensdag 12 maart 2014 @ 04:28 |
bugje? Gaat om food. | |
SuperHarregarre | woensdag 12 maart 2014 @ 06:06 |
Heb 't nu al een tijd niet meer gespeeld. Merkte toch wel dat 't na een tijdje gewoon teveel van hetzelfde is. Als de modkit er is, ga ik weer los. | |
Dekatria | woensdag 12 maart 2014 @ 07:14 |
Nu 75% van de achievements binnen. Eens maar eens tijd maken voor de rest | |
DJKoster | woensdag 12 maart 2014 @ 07:44 |
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood.. Waarschijnlijk ga ik te snel. | |
yamiown | donderdag 13 maart 2014 @ 02:58 |
Waarschijnlijk wel. Alhoewel, mijn eerste savefile is nu 600 personen groot. Wilde ik een tweede beginnen met zelfde omstandigheden gaan ze meteen dood... | |
jogy | donderdag 13 maart 2014 @ 11:10 |
Herkenbaar . Gewoon 4 huisjes bouwen in het begin, voedsel en brandhoutvoorziening opbouwen, stenen en ijzer in de buurt verzamelen en zodra je ziet dat je voedsel en brandhout invoer groter is dan je verbruik kan je weer rustig bijbouwen. Vergeet niet om wel snel een smit te bouwen. Dan zou het wel goed moeten komen in den beginne. | |
Dekatria | donderdag 13 maart 2014 @ 13:51 |
Ik heb nu al een tijdje 4 smids, en heb een groeiende bevolking van nu 600 (nog steeds met de FOK!seed trouwens ). Gaat prima zo. | |
Jump | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:17 |
http://imgur.com/gallery/bg6F9/ 4000+ population | |
Dekatria | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:23 |
Holy hell | |
jogy | vrijdag 14 maart 2014 @ 11:23 |
Ik raak het overzicht al kwijt bij 300 inwoners . | |
STING | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:08 |
Als je bijv. seeds hebt, zoals Wheat en Peach, heeft het dan nog zin om andere seeds te kopen? Denk het naast niet, maar voor de zekerheid toch even navragen | |
Euribob | zaterdag 22 maart 2014 @ 22:23 |
Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort. | |
STING | zondag 23 maart 2014 @ 09:08 |
Ah, nice Dan heb je dus ook nog steeds een reden om bijv. Fishermen, Hunters & Gatherers in te blijven zetten. Want qua food units heb ik op het moment genoeg aan m'n crop fields. | |
Dekatria | zondag 23 maart 2014 @ 09:28 |
Daarnaast, als er een plaag uitbreekt en je hebt niet allemaal dezelfde soorten verspreid die ziekte ook minder. | |
Jump | woensdag 30 april 2014 @ 23:31 |
Ik heb het zelf al even niet meer gespeeld nu, dringend nog eens doen. Nu zeker omdat er binnenkort een patch verschijnt. Via Steam kan je de beta al testen. Dit zijn de wijzigingen: * Citizens are now more effective at fighting fires and putting them out. * When fires break out, citizens fighting the fire now run at high speed. * Citizens working in an area where a fire breaks out will now be interrupted to help fight the fire. * Fixed a bug that caused non-laborers to not fight fires. * Citizens fighting fires will only be interrupted by sickness, freezing, or starving. * Citizens will now only search for water in an area around the fire. Far inland areas need wells for fires to be fought. * Increased the number of citizens that can fight a single fire to 50. * Increased the area of effect for citizens fighting a fire. * If enough water is brought to a building on fire, the chance of the fire spreading is lowered. * Fixed a bug that caused buildings on fire not to be high priority. * Fixed a major slowdown in large towns when fires break out. * If citizens are already walking to get food at a distance location and become starved, they’ll now interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn. * If citizens are working far from home and become hungry, they’ll eat food from their home as if they brought food with them. This will not interrupt the current task. If no food is available at home they will interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn. * Because citizens can eat from home when far away, they can better deal with freezing, and visit a warm place when needed. * Fixed a bug that caused citizens not to warm up when eating at home in some cases. * Citizens now won’t be assigned far away tasks without a specific profession (pickups, gathering, clearing, etc) unless the tasks have been around for a long time, or haven’t been assigned to someone local. This keeps citizens far away from walking across the map in most cases. * Citizens now limit the distance they’ll walk in the winter when it is very cold. * Tombstones now decay in 4-6 years instead of 13-17. * Existing tombstones have had their decay time reduced by half. * The trading post volume was been increased to 60000. This allows larger auto purchases to occur without overflowing storage. Existing trading posts need to be removed and replaced for this change to take effect. Here’s the rest of the changes already posted: * Mouse buttons now obey system setting for flipped left/right buttons. * Input options now allow binding of mouse actions. * Input settings can now be bound to any of eight mouse buttons. * Fixed a bug that cause meat and other resources to show up in the corner of the map. * Fixed being able to pop a building back into existence after being damaged by using the cancel removal tool or reclaim button. * Fixed grave count on cemeteries when it is marked for removal then reclaimed. * Fixed crash at trading post when trading, dismissing trader, and then selecting a custom order. * Fixed a bug that allowed auto purchase to over fill the trading post. * Fixed a bug that caused cycling through laborers to show children and students. * Foresters no longer cut down orchards. * Fixed water showing inside merchant boat. * Builders will no longer walk the long way around to the other side of a bridge or tunnel when constructing it if it’s more than twice the distance to the closer side. * Fixed building pause icon staying up when a building completes construction after pausing construction. * Fixed a bug that caused starving or freezing people to get stuck in a loop doing the same job over and over if no food or warmth was available to resolve the starving or freezing issue. * Fixed a bug that caused pending roads to not be cancelable if they were under a tree, rock, ore, etc. * Fixed a bug that caused roads to be unremovable. * Fixed a bug that caused areas to be unusable after roads were removed in certain cases. * Dirt roads can no longer be quick removed by zoning over them with stone roads and then removing them. They now revert back to dirt roads and work has to be performed to remove them. * Placing stone roads over pending dirt roads no longer cause unusable areas. * Disasters are now disabled in tutorials. * Fixed several spelling and grammatical errors. * Fixed crash in audio streamer due to missing thread synchronization. * Fixed a crash that occurred if a video card doesn’t support sampling from a depth texture. * Fixed a bug that caused very wide screen displays to calculate an incorrect FOV. * Windowed mode now allows resizing of the window. * Window position is now remembered and restored on game shutdown/startup. * Graphics initialization now has better error handling and exception recovery. * Added a game launcher that allows changing video settings if the game doesn’t display properly on startup. * The game launcher only shows if an error occurred, on first time startup, ctrl is held on startup, or /launcher is on the command line. * Added selection of refresh rate to graphics settings * Added selection of graphics adapter to graphics settings. * Save games now check for truncation and crc validation to make sure save games haven’t been corrupted. * The scene shown on the background of the main menu now has better error checking in case the file has become corrupt. If the file is corrupt it will show the original scene that the game shows on first time startup. * Files are now created in a temp directory and are moved after writes complete. This stops partial files from being created if a thread crashes while a background thread is performing file I/O. | |
STING | donderdag 1 mei 2014 @ 07:36 |
http://www.shiningrocksoftware.com/ Ah, nice, ik dacht dat de developer Banished al had opgegeven. Z'n communicatie skills laten wat te wensen over, na een tijdje complete radiostilte. | |
Tijn | donderdag 1 mei 2014 @ 08:22 |
Ik heb gisteren Banished op m'n Mac geïnstalleerd met de launcher van Paul the Tall. Werkt supergoed! | |
Sejt | donderdag 1 mei 2014 @ 09:30 |
Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update? Ik vind het knap van hem, dat hij echt alles alleen doet met zo'n community dat zoveel eisen stelt. Bugs, blogging, forums, crashes en tegelijkertijd werken aan een modding utility. Ik doe het hem niet na. | |
STING | donderdag 1 mei 2014 @ 14:19 |
Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest. Op het forum waren hier ook veel klachten over. Ben dus ook blij om te zien dat hij ons weer op de hoogte houdt via zijn blog | |
Sejt | donderdag 1 mei 2014 @ 14:49 |
Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar. Door het gemis van updates ben ik de interesse ook een beetje kwijt geraakt. Maar zodra de modding community op gang komt, wordt het wel interessant, schat ik! | |
STING | donderdag 1 mei 2014 @ 14:59 |
Same here, ik heb het ook al een tijdje niet meer aangeraakt. Ik hoop dat het qua functionaliteiten dan ook verder uitgebreid gaat worden, met bijv. nieuwe mogelijkheden en tech tiers. | |
IkStampOpTacos | woensdag 11 juni 2014 @ 16:02 |
Zijn er uberhaupt nog mensen die dit spelen op het moment? | |
Tijn | woensdag 11 juni 2014 @ 16:21 |
Nu de patch ook voor de GOG-versie beschikbaar is, ben ik van plan het weer volop te gaan spelen | |
jogy | woensdag 11 juni 2014 @ 17:03 |
Ja hoe zit het met de mod-community? Kan ik al een kasteel bouwen met seksslaven of is dat weer te veel gevraagd? . | |
V. | woensdag 11 juni 2014 @ 17:08 |
Dus nog even wachten met Banished tot de vouwtjes eruit zijn gestreken? V. | |
STING | woensdag 11 juni 2014 @ 17:55 |
Zou ik wel aanraden ja. Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken. | |
Tijn | woensdag 11 juni 2014 @ 18:00 |
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik. | |
STING | woensdag 11 juni 2014 @ 18:41 |
Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing is | |
Tijn | woensdag 11 juni 2014 @ 18:52 |
Wat mij betreft draait de game daar om: het opbouwen van een sustainable samenleving waarin zo veel mogelijk mensen het zo lang mogelijk kunnen uithouden. | |
Rurik | donderdag 12 juni 2014 @ 21:05 |
Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht. | |
Tijn | donderdag 12 juni 2014 @ 21:12 |
Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished. | |
mschol | donderdag 12 juni 2014 @ 23:35 |
dit Een verkeerde zet of opbouw en daarop kan je heel hard op afgestraft worden | |
TigerXtrm | zondag 22 juni 2014 @ 00:00 |
Fuck dit spel is verslavend. Net gekocht in de Steam sale. Jullie zullen meer van mij horen! | |
Jump | zondag 22 juni 2014 @ 00:07 |
Of juist niet meer Voor de geïnteresseerden: http://store.steampowered.com/app/242920/ Momenteel voor 9.49¤. | |
wuuht | dinsdag 24 juni 2014 @ 14:44 |
net gekocht, geweldige game. | |
Rickocum | dinsdag 24 juni 2014 @ 16:39 |
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was? | |
STING | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:03 |
Dat dacht ik eerst ook, tot er toch weer wat teken van leven was. Maar de proof is nog steeds in de pudding, zal er nieuwe content komen, of zal het bij patches blijven. Hoop iig op nieuwe content dus. | |
mschol | dinsdag 24 juni 2014 @ 22:07 |
hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan.. | |
TigerXtrm | woensdag 25 juni 2014 @ 20:57 |
Oke, alles in je start gebied met de grond gelijk maken als je afhankelijk bent van hunters en gatherers is dus niet zo'n geweldig plan | |
MaxMark | woensdag 25 juni 2014 @ 21:27 |
Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsen En altijd voorzien van een stockpile/storage barn. | |
TigerXtrm | woensdag 25 juni 2014 @ 23:31 |
Goeden tip | |
Jump | dinsdag 8 juli 2014 @ 16:22 |
Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/ Volledig artikel op de website. | |
Friday12 | dinsdag 8 juli 2014 @ 17:43 |
| |
AntiChrist7 | zondag 27 juli 2014 @ 00:53 |
Is het eigenlijk doenbaar om een echte town te bouwen? Daarmee bedoel ik de huizen en openbare gebouwen bij elkaar (in een mooi raster) en al de rest er rond/buiten? Heb al een paar pogingen die zijn stukgelopen omdat ik een nieuwe gatherer/forest/hunter cluster wil bouwen, maar die ligt dan zo ver weg dat het eeuwen duurt om ze gebouwd te krijgen. | |
Rianne84 | zondag 21 december 2014 @ 14:27 |
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49... | |
Erasmo | zondag 21 december 2014 @ 14:30 |
Ik vind het wel een leuk spel ter ontspanning, perfect voor in de trein of bij een saai college | |
Bitterlemon | maandag 22 december 2014 @ 00:11 |
Ik vind het dat wel waard. Het spel gaat wel meer om managen dan over bouwen (al speelt het nog steeds wel een belangrijke rol), dus dat is ook iets om over na te denken. Is het een daily trouwens? Totdat het misgaat. Nee, inderdaad wel rustgevend. [ Bericht 47% gewijzigd door Bitterlemon op 22-12-2014 00:16:52 ] | |
einschtein | maandag 22 december 2014 @ 11:42 |
Er zijn ook een paar leuke mods te downloaden wat het net wat uitgebreider maakt. | |
bleiblei | donderdag 8 januari 2015 @ 15:55 |
Kick . Iemand ervaring met de colonial charter mod? Zag net op steam dat er een stapel mods te downloaden zijn en die CC mod lijkt wel een bundeling van een aantal goede mods. zie: http://colonialcharter.com/ | |
Sejt | donderdag 8 januari 2015 @ 19:09 |
Ik heb het een beetje gespeeld en het maakt het spel wel wat uitgebreider. Wat ik nog steeds mis is de grotere productie chains, zoals Anno redelijk voor elkaar heeft. De nieuwe gebouwen leveren voornamelijk nieuwe voedsel types en fungeren dus precies hetzelfde als al het andere voedsel. De enige reden voor ander voedsel maken is variatie, maar dat vind ik niet genoeg. | |
prefix1 | woensdag 28 januari 2015 @ 20:50 |
die colonial charter mod opzich wel grappig heb nu voor het eerst een stad weten te bouwen van 300 mensen, wat ben ik blij haha | |
Montov | donderdag 18 juni 2015 @ 10:48 |
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro. Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve? | |
jogy | donderdag 18 juni 2015 @ 11:07 |
Niet te vergelijken met Simcity, don't starve heb ik geen ervaring mee. Maar het is een survival/build sim maar ik zou het voor die prijs zeker doen. | |
AntiChrist7 | donderdag 18 juni 2015 @ 11:09 |
Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saai | |
Stranger | donderdag 18 juni 2015 @ 11:16 |
'Snel' vind ik wel meevallen, ik ben redelijk snel verveeld met spellen, maar heb hier een uurtje of 25 in zitten. Voor 4,74 is dat minder dan 20 cent per uur, zeker het geld waard in mijn ogen. | |
Osvaldo2 | donderdag 18 juni 2015 @ 18:25 |
Met de Sims heeft het echt niets te maken. Het is echt een pure city-building game, een middeleeuwse stad op moeilijk terrein met veel nadruk op landbouw en veeteelt. Het is ook een hele moeilijke game, als je iets niet goed hebt geregeld word je keihard afgestraft... Ik had eens een stad met meer dan 1000 inwoners en met meer dan 10.000 voedsel op voorraad. Een half uur later zat ik midden in een hongersnood en nog een half uur later had ik nog maar 300 inwoners over... Dat soort dingen dus... Maar als je een city-builder zoekt is die 4,74 euro een heel mooi prijsje hoor... Zeker aan te raden... | |
endechaos | donderdag 23 november 2017 @ 15:08 |
Nu in de aanbieding bij steam. Ouder maar nog steeds super gaaf spel! |