FOK!forum / Gaming / [Banished #5] Moet je wel een nieuwe openen hè.
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 12:23
Banner00.jpg

Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit

Wat is Banished?

Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland.

Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven.

Overleven

De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.

Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.

Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!

Gameplay

De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten.

Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen.

Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden.

Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.

SPOILER: Screenshots
Januari 2014
thumbs_s01.jpg thumbs_s02.jpg
thumbs_s03.jpg thumbs_s04.jpg
thumbs_s05.jpg thumbs_s06.jpg
thumbs_s07.jpg thumbs_s08.jpg
thumbs_s09.jpg thumbs_s10.jpg
thumbs_s11.jpg thumbs_s12.jpg

September 2013
thumbs_x01.jpg thumbs_x02.jpg
thumbs_x03.jpg thumbs_x04.jpg
thumbs_x05.jpg thumbs_x06.jpg
thumbs_x07.jpg thumbs_x08.jpg
thumbs_x09.jpg thumbs_x10.jpg
thumbs_x11.jpg thumbs_x12.jpg
thumbs_x13.jpg thumbs_x14.jpg
thumbs_x15.jpg thumbs_x16.jpg

Meer op: http://www.shiningrocksoftware.com/?page_id=48
SPOILER: Filmpjes
Meer informatie

Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/

Prijs:20 dollar

Doe mee aan de FOK!seed!

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard

begin_zps1a0fca24.png

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 01-03-2014 23:09:12 ]
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 12:24
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug. :')

Wat een spel. :')

[ afbeelding ]
_O- Damn. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:25 schreef Dekatria het volgende:
Hongersnood, die heb ik ook gehad ja. Van nabij de 300 inwoners tot ~200, en van 30K voedsel naar de benedengrens :') is wel mooi om te zien hoe het zichzelf 'uitbalanceert' later. Minder mensen > meer voedsel over w/

Oh, en ik kreeg nog bezoek van wat anders zonet:

[ afbeelding ]

M'n akkers wat doe je :'(
Zijn dat krekels? :o
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 12:24
Jonguh, ik was bezig!
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 12:25
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:24 schreef Rezania het volgende:
Zijn dat krekels? :o
Kijk eens naar de doodsoorzaak :+
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 12:25
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:24 schreef jogy het volgende:
Jonguh, ik was bezig!
Je was sloom. :( Ik had dingen om te posten.
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 12:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:25 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Kijk eens naar de doodsoorzaak :+
Rare tornado dan. _O-
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 12:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Rare tornado dan. _O-
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 12:29
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren. :')
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 12:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren. :')
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
mscholzaterdag 1 maart 2014 @ 12:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..

wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden :Y (dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 12:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:36 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..

wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden :Y (dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
Dat mis ik ook wel, ja.

Overigens had m'n kolenprobleem ook te maken met het Blitzkrieg effect - dat je nieuwe zooi zo ver van de supply af staat dat resources te lang onderweg zijn.

Moet je eigenlijk je smiths herplaatsen, maar eer dat dat gebeurd is :z
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 12:44
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
Meh, iedere keer als ik coal ga minen kom ik niet boven de 100 uit qua voorraad, die figuren pakken het te snel om te verbranden. Dus ik hou het wel bij iron tools. :D

En ja, ik weet dat ik dan extra firewood moet produceren, maar dat doe ik dus al, zes woodcutters voor 200 mensen. :')
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 12:45
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.

Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners
0oE6GOj.jpg
msw5bFb.jpg
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 13:44
Net 10% van mijn inwoners weggevaagd door een tornado :{.

Oh en 3 volle pakhuizen :'). Voorraad gehalveerd :{w.
Kikopuzzaterdag 1 maart 2014 @ 14:37
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:45 schreef jogy het volgende:
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.

Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p

Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 15:40
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:37 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p

Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
Hm , best interessant inderdaad maar je moet maar net ff pech hebben met je tools, ijzer en steen qua leveringen of doe je ze op bestelling/auto inkoop oid?
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 15:41
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 15:59
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:41 schreef jogy het volgende:
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 16:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
True en ze vreten tools. Ik had op een gegeven moment gewoon een tekort terwijl ik 3 smederijen had draaien en toen herinnerde ik dat ik de mijnwerkers en steenhouwers had verdubbeld in aantal :'). Bijna dood :@.
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 16:04
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.

fokseed.png

Luxeprobleem dit dat :7 ik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
mscholzaterdag 1 maart 2014 @ 16:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:04 schreef Dekatria het volgende:
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.

[ afbeelding ]

Luxeprobleem dit dat :7 ik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
zoveel kan ik nooit storen in een tradepost...
Helgenzaterdag 1 maart 2014 @ 17:53
Mijn eerste dorp ging in jaar 11 ten onder aan hongersnood door een verre kolonie van vissers. Nu is mijn tweede spel in jaar 15 kapot gegaan door een tekort aan tools waardoor mijn foodsupply van 5000 naar 0 schoot in 2 jaar tijd ofzo. Ik moet nog even oefenen met dorpjes bouwen :)
2dk9zaterdag 1 maart 2014 @ 17:55
Jaar 40 FOK!seed:
SPOILER
Heb bij de steengroeve een dorpje gebouwd voor een nieuw landbouwgebied (ligt een grote lap grond naast :) ) Dat grote opvanghuis heb ik gebouwd voor een achievement, al snap ik het nut er niet echt van.
O26IUci.png

Het gebied bij de rivier is volgebouwd en alle akkers/boomgaarden zijn in gebuik. Ik heb ook een mijn gebouwd voor kolen. En de lange brug links bovenin leidt naar niks, enkel voor de golden gate achievement :)
jcRrlfv.png

Ik heb een nieuwe steengroeve + huizen gebouwd op een klein stukje land wat toch nergens anders voor te gebruiken is. De oude steengroeve is op.
yP3VCaO.png

bP2eau9.png
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 18:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:55 schreef 2dk9 het volgende:
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
Ik ben bezig met alles ombouwen, klopt inderdaad ^O^
2dk9zaterdag 1 maart 2014 @ 18:31
Het kost wel veel meer steen, maar met enkele handelsposten en een aantal pastures met koeien en schapen maakt dat niks uit.

Voorbeeld:
Een pasture met 20 koeien levert gemiddeld 1200 beef per jaar op, beef kun je voor 3 verkopen.
1200x3= 3600
Stenen kosten 8 per stuk bij de trader. 3600:8 = 450

In een pasture werken 2 mensen, dus 2 mensen kunnen 450 stenen per jaar produceren :)
Een steengroeve met 15 mensen produceert ergens in de 200 per jaar :')
ShevaJBzaterdag 1 maart 2014 @ 19:07
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen? ;(
mscholzaterdag 1 maart 2014 @ 19:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:07 schreef ShevaJB het volgende:
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen? ;(
:Y

huizen bouw je voor populatiegroei..
ShevaJBzaterdag 1 maart 2014 @ 19:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:09 schreef mschol het volgende:

[..]

:Y

huizen bouw je voor populatiegroei..
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen :+
mscholzaterdag 1 maart 2014 @ 19:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:12 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen :+
belangrijk: bouw niet teveel in 1x, dan heb je niet zo'n bevolkings explosie :P
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 19:16
zcbOkDt.jpg

Deze tunnel heeft of een magische portaal, of hij gaat gelijk naar links. _O-
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 19:21
http://www.reddit.com/r/B(...)nce_regarding_farms/
Allemaal bonen verbouwen dus. :Y)
JaimyLeezaterdag 1 maart 2014 @ 19:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:21 schreef Rezania het volgende:
http://www.reddit.com/r/B(...)nce_regarding_farms/
Allemaal bonen verbouwen dus. :Y)
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 19:41
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:39 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Maar hoe sneller je je gewassen kan oogsten, hoe minder kans op ziekten. :D
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 20:11
Voorlopig moet ik me best doen om m'n overschot te verstouwen :+ zit de hele tijd tegen de limiet (die nu inmiddels 55K is) aan :X
ShevaJBzaterdag 1 maart 2014 @ 21:37
Dit spel is verslavend
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 21:57
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef ShevaJB het volgende:
Dit spel is verslavend
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:
SPOILER
fokseedhout.png
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 22:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:57 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:
SPOILER
_O- Goud gebouwd. :P

Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn. :(
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 22:33
Die mountain men achoevement is moeilijk :@. Dacht geluk te hebben met een meertje in de buurt maar ze zijn toch ten onder gegaan aan verhongering ;(.
Dekatriazaterdag 1 maart 2014 @ 22:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O- Goud gebouwd. :P

Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn. :(
Met name met farms is dat irritant inderdaad.

Nu voorbij jaar 150 met de FOK!seed, boel lijkt nu stabiel qua voedsel en zelfs manschappen. Handel als bron voor je erts is een gouden tip gebleken.

fokseedoverslag.png

Bulkoverslag :7

[ Bericht 7% gewijzigd door Dekatria op 01-03-2014 22:56:49 ]
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 23:02
788345392
Large
Valley

Seed_788345392.jpg

Zoveel ruimte O+.
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 23:02
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef jogy het volgende:
788345392
Large
Valley

[ afbeelding ]

Zoveel ruimte O+.
Nice. :o
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 23:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef Rezania het volgende:

Zoveel ruimte O+.
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen :P.
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 23:09
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen :P.
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk. :')
jogyzaterdag 1 maart 2014 @ 23:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk. :')
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki

http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Rezaniazaterdag 1 maart 2014 @ 23:14
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki

http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Met plaatjes, nice. :9
Fir3flyzaterdag 1 maart 2014 @ 23:26
Net gekocht.

Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's :{. Op DX9 geen probleem.
Janezondag 2 maart 2014 @ 00:09
Wat een afschuwelijk verslavend spel! ;( :D
Ik ga mijn recources ook maar proberen via traden binnen te krijgen, want ik word er gek van dat dingen steeds op zijn en het een eeuwigheid duurt voordat je een voorraad hebt.
jogyzondag 2 maart 2014 @ 00:18
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
Net gekocht.

Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's :{. Op DX9 geen probleem.
Is een bug inderdaad.
Fir3flyzondag 2 maart 2014 @ 00:23
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920 :).
mscholzondag 2 maart 2014 @ 00:39
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920 :).
tis ook niet echt een game waarbij het boeit of hij op DX9 of 11 draait, de modellen zijn zowiezo wat gedateerd en dat is ook absoluut niet het belangrijkste :s)

wel irritant zijn die sneeuwstormen, die zitten meer in de weg dan dat het een leuk effect is :P (maar vooralsnog zet ik weers effecten niet uit :D)
Rezaniazondag 2 maart 2014 @ 00:41
Ik vind het spel best wel mooi voor het formaat.
mscholzondag 2 maart 2014 @ 00:50
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:41 schreef Rezania het volgende:
Ik vind het spel best wel mooi voor het formaat.
gezien het feit er maar 1 persoon mee bezig is geweest vallen mij de graphics ook zeer mee hoor.. maar echt mooi is het niet :P (maar zoals gezegd, boeit dat niet heel veel)
jogyzondag 2 maart 2014 @ 10:44
Om 13:00 een Banished time challenge doen? tot 17:00 uur heb je de tijd om een dorp te bouwen in een hier geposte seed en dan laat je het resultaat zien. wie de meeste surplus en mensen heeft is de winnaar. :).
Dekatriazondag 2 maart 2014 @ 11:11
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:44 schreef jogy het volgende:
Om 13:00 een Banished time challenge doen? tot 17:00 uur heb je de tijd om een dorp te bouwen in een hier geposte seed en dan laat je het resultaat zien. wie de meeste surplus en mensen heeft is de winnaar. :).
Ik ben er dan niet, dus helaas.

Zit nu op 61% van de Achievements trouwens :7
koffiegastzondag 2 maart 2014 @ 11:39
Stad gister gebouwd met 1200 mensen. Tot 900pop ging het geweldig, maar daarna ging de efficiency dik achteruit. Vermoedelijk vanwege dat ik zo'n 350 children/students moest feeden die verder niks toevoegde. Kortom, ik groeide te snel :[
Sejtzondag 2 maart 2014 @ 13:09
Een record?

7g1jW.jpg
jogyzondag 2 maart 2014 @ 14:04
Oké, ik ben nu ook aan het proberen om zonder mijnen en steenhouwers te werken, het gaat redelijk maar die steen/ijzer/kolenboeren willen geen vreten. Dus ik ben nu schapen en koeien aan het fokken voor de wol en het leder en probeer een overschot aan houtproductie gaande te krijgen voor brandhout, verder valt er niet veel te maken wat die gasten willen volgens mij, toch?
JCPepinozondag 2 maart 2014 @ 14:24
Verschillende soorten groente/fruit, alcohol, besjes/roots/uitjes van gatherers etc. Ze willen veel ;p
jogyzondag 2 maart 2014 @ 14:28
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:24 schreef JCPepino het volgende:
Verschillende soorten groente/fruit, alcohol, besjes/roots/uitjes van gatherers etc. Ze willen veel ;p
Hm, niet echt hoor. Ik zal zo wel een screenshot maken. Vreten motten ze nie.
Dekatriazondag 2 maart 2014 @ 18:11
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:04 schreef jogy het volgende:
Oké, ik ben nu ook aan het proberen om zonder mijnen en steenhouwers te werken, het gaat redelijk maar die steen/ijzer/kolenboeren willen geen vreten. Dus ik ben nu schapen en koeien aan het fokken voor de wol en het leder en probeer een overschot aan houtproductie gaande te krijgen voor brandhout, verder valt er niet veel te maken wat die gasten willen volgens mij, toch?
Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:

Warm Coats
Ale
Logs
Firewood

Firewood is altijd 2x zo waardevol als logs, overigens.
Rezaniazondag 2 maart 2014 @ 18:22
Ben ik de enige die steeds Vanished in de TT leest? :')
jogyzondag 2 maart 2014 @ 18:30
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:11 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:

Warm Coats
Ale
Logs
Firewood

Firewood is altijd 2x zo waardevol als logs, overigens.
True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn :{.

Maar het gaat best goed! als kan ik er nog niet echt een vaste stroom aan stenen/ijzer/kolen vandaan trekken eigenlijk.
oW47AJi.jpg
Rezaniazondag 2 maart 2014 @ 18:53
Vergrijzing slaat toe, in een jaar van 210 volwassenen naar 170 gegaan. :')
Rezaniazondag 2 maart 2014 @ 19:10
Verdomme, nog maar 150 volwassenen nu. :'( En er loopt een moordenaar rond in mijn dorp, er is net iemand neergestoken.
Dekatriazondag 2 maart 2014 @ 19:13
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef Rezania het volgende:
En er loopt een moordenaar rond in mijn dorp, er is net iemand neergestoken.
Er zijn dus ook criminelen ja?
Chef_Mzondag 2 maart 2014 @ 19:26
quote:
11s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Er zijn dus ook criminelen ja?
Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn. :P
Rezaniazondag 2 maart 2014 @ 19:27
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn. :P
Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'
Dekatriazondag 2 maart 2014 @ 19:36
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'
Ah. Ik heb ook al een jager gehad die giftige bessen had gegeten. Was zeker een stagiair _O-
Chef_Mzondag 2 maart 2014 @ 19:37
http://www.banishedforum.com/viewtopic.php?f=3&t=1668

quote:
Vendors get killed by being stabbed (uncommon)
Woodcutters get accidentaly killed by an axe (uncommon)
Brewers get killed by drinking bad brew (made me laugh, yet seen only once)
Herbalists get killed by eating poisonous mushrooms (very uncommon)
Physicians get killed by taking the wrong medicine (very rare)
Stonecutters get killed by being crushed from rocks (very common, increasing with amount of assigned workers above 10)
Miners get killed by cave ins (quite common, increasing with assigned workers above 10)
Forresters get killed by falling trees (common)
Builders get killed by falling rocks (uncommon)
Fishermen get killed by drowning (uncommon)
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)

Still missing Traders, Teachers, Clerics, Gatherers, Hunters, Farmers and all other i forgot
Rezaniazondag 2 maart 2014 @ 19:40
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef Chef_M het volgende:
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)
Dit gebeurt niet alleen bij vrouwen in mijn dorp, of ze hebben ook mannennamen. _O-
koffiegastmaandag 3 maart 2014 @ 00:52
Er zijn er nog wel meer geloof ik. Volgensmij heb ik een builder gehad die stierf door van een ladder te vallen.

Verder heb ik een keer een blanco dood gehad. Er stond enkel 'naam beroep' zonder hoe ie doodging.

Stabbed heb ik misschien gehad (1200 man waarvan 100 vendors..), maar die voor physician en brewers nog nooit gezien.

Dat je mannennamen ziet voor childbirths zal er vaak mee te maken hebben dat sommigen vissers zijn en dat er dan staat 'X the fisherman died during childbirth'
bleibleimaandag 3 maart 2014 @ 08:51
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:30 schreef jogy het volgende:

[..]

True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn :{.

Maar het gaat best goed! als kan ik er nog niet echt een vaste stroom aan stenen/ijzer/kolen vandaan trekken eigenlijk.
[ afbeelding ]
bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijven :)
jogymaandag 3 maart 2014 @ 09:37
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijven :)
Moet ik wel eerst genoeg steen hebben. Maar ik heb er net een paar langs gekregen die stenen aanvoerde en twee weilanden vol met koeien voor de leer, nu kan ik wol, leer, warme jassen aanslepen voor de handel en die kruidenpakketjes erbij maar niemand wil die.

Jammer dat bestellingen duurder zijn dan gewone aankopen, zou het toch niet denken.
bleibleimaandag 3 maart 2014 @ 10:27
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Ik heb nu health en happiness op 5 sterren, 75K food, 5K firewood, alles voorradig en weer blijft de boel hangen op ongeveer 300 inwoners -O- .
jogymaandag 3 maart 2014 @ 10:29
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Ik heb nu health en happiness op 5 sterren, 75K food, 5K firewood, alles voorradig en weer blijft de boel hangen op ongeveer 300 inwoners -O- .
Huizen bouwen, meer privacy voor de families en ze fokken weer als konijntjes. Ik heb ook gehoord dat strenge winters en alcohol werkt maar dat zou ik niet weten :P.
Tijnmaandag 3 maart 2014 @ 10:33
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:

Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Huizen, huizen en nog eens huizen. In de town hall kun je zien hoeveel families er zijn en hoeveel huizen je hebt. Meer huizen dan families leidt tot enorme bevolkingsgroei.
bleibleimaandag 3 maart 2014 @ 10:38
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan :P .
mscholmaandag 3 maart 2014 @ 10:40
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:38 schreef bleiblei het volgende:
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan :P .
in before
"Kut mijn stad is dood door groeiexplosie"
jogymaandag 3 maart 2014 @ 10:41
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet? :P.
bleibleimaandag 3 maart 2014 @ 10:42
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:40 schreef mschol het volgende:

[..]

in before
"Kut mijn stad is dood door groeiexplosie"
Nah, zo flink bijbouwen ook weer niet. Ik block veel nomads omdat daardoor mijn vorige stad ineens onderuit ging, Dus het moet wel gecontroleerd.
Dekatriamaandag 3 maart 2014 @ 13:45
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Handel is de oplossing. Genoeg ertshandelaren die voor Ale, Firewood, Logs of Warm Coats steen (of kolen danwel ijzer) willen verkopen.
Me_Wesleymaandag 3 maart 2014 @ 14:00
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:41 schreef jogy het volgende:
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet? :P.
Chef_Mmaandag 3 maart 2014 @ 14:34
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

quote:
Using the Town Hall statistics, you can see how much food your population is consuming (and producing) each year. As far as how much EACH person needs a year, you can divide Used over the last year by total population to get an estimate. It's not exact, because people are born / die during the year so the population number fluctuates, but I get just over 100 food per citizen using this method.
http://gaming.stackexchan(...)erson-need-each-year

En nog allemaal andere voorbeelden:
http://www.reddit.com/r/B(...)ix/food_per_citizen/
JCPepinowoensdag 5 maart 2014 @ 10:27
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt.
Drebbelmanwoensdag 5 maart 2014 @ 10:47
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:27 schreef JCPepino het volgende:
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt.
yup, heel irritant inderdaad. eigenlijk gewoon een bug.
koffiegastwoensdag 5 maart 2014 @ 11:04
Heb ik ook meegemaakt en maakt het wel jammer dat je ze niet kunt restricten tot een bepaald gebied. Voorheen begon men altijd met oogsten vanaf early spring, maar toen ik tegen de 1000 mensen aan zat begonnen ze pas in sprin/late spring en soms zelfs early summer. Waardoor oogsten nogal faalden en alles stroef begon te lopen.

Inmiddels wel een idee hoe ik dit enigszins kan oplossen, maar dat vereist redelijk wat ruimte
JCPepinowoensdag 5 maart 2014 @ 12:56
Ja dan maak je waarschijnlijk verschillende 'dorpjes' die vrijwel zelfvoorzienend zijn? Heb het nou opgedeeld in 1 gedeelte minen, 1 deel houthakken en het overgrote deel is akkers/gaarden. Volgens mij gaan die mensen ook nooit naar een market als ze teruggaan naar huis, dat zou immers ook een goede oplossing zijn.
JCPepinowoensdag 5 maart 2014 @ 13:02
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale :P

iEiGybO.jpg
Dekatriawoensdag 5 maart 2014 @ 13:10
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale :P

[ afbeelding ]
_O_

Ga ik ook nog een keer doen.
prefix1woensdag 5 maart 2014 @ 16:41
kolere dat zijn veel huissies!
Rezaniawoensdag 5 maart 2014 @ 16:42
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale :P

[ afbeelding ]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 05-03-2014 16:49:58 ]
BurnaBoywoensdag 5 maart 2014 @ 19:04
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:42 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?
Om ale op te slaan en al het eten.

Hij moet alles van die traders kunnen kopen he.
prefix1donderdag 6 maart 2014 @ 16:17
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming?
jogydonderdag 6 maart 2014 @ 16:23
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef prefix1 het volgende:
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming?
Om mee te beginnen een gatherer en hunter hutje bouwen in het bos. dan kan je wel ff vooruit. Niet te ver weg neer zetten en probeer je barn tussen het dorp en de hunter/gatherer hutten neer te zetten zodat ze niet de helft van de tijd bezig zijn met het opbergen van het geschoten wild/de geplukte plantjes. Vissers kunnen ook wel maar die doe ik tegenwoordig eigenlijk pas later.

Farming is ook wel leuk maar inderdaad pas wanneer je een beetje een goed influx aan arbeiders krijgt en als je het geduld hebt ook zo snel mogelijk schapen gaan fokken in een pasture. Zodra die aan hun max zitten krijg je een zooi wol en schapenvlees. Koeien zijn ook leuk voor koeienvlees en leer en de kippen voor de eieren en kippebouten.
jogydonderdag 6 maart 2014 @ 20:31
Jeej, mijn iron en stone voorraad begint uit te puilen en dan alleen maar door handel van hout, brandhout, leer, wol en warme jassen.
jogydonderdag 6 maart 2014 @ 20:33
Alleen krijg ik mijn boeren niet in de buurt van mijn land en verneukt het daardoor 40% van mijn oogsten :{.
prefix1donderdag 6 maart 2014 @ 20:37
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
ElizabethRdonderdag 6 maart 2014 @ 21:03
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen.
Rezaniadonderdag 6 maart 2014 @ 21:16
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:03 schreef ElizabethR het volgende:
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen.
Heb je wel laborers vrij om te blussen?
jogydonderdag 6 maart 2014 @ 21:28
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
Als je gatherer en hunter hutjes bouwt kan je het beste er ook meteen 3 huisjes bij gooien en een barn in de buurt (net buiten het jachtgebied) Dan hoeven de jagers en verzamelaars niet zo ver te lopen naar hun werk en niet zo ver om de spullen weg te brengen. Zorge er ook voor dat je eigenlijk te veel hutjes hebt die je relatief makkelijk uit kan breiden.
ElizabethRdonderdag 6 maart 2014 @ 21:33
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Heb je wel laborers vrij om te blussen?
Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12
Rezaniadonderdag 6 maart 2014 @ 21:33
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:33 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12
Oh, beetje apart dan. Misschien een bug?
jogydonderdag 6 maart 2014 @ 21:38
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
96yG9cf.png
JCPepinovrijdag 7 maart 2014 @ 17:04
Ik zou de huizen net erbuiten plaatsen, zonde van de ruimte waar ze kunnen jagen of verzamelen
jogyvrijdag 7 maart 2014 @ 18:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:04 schreef JCPepino het volgende:
Ik zou de huizen net erbuiten plaatsen, zonde van de ruimte waar ze kunnen jagen of verzamelen
Mja. kan ook maar in de praktijk zie ik niet zoveel vermindering in productie als ik de huizen in de cirkel plaats.
yamiownvrijdag 7 maart 2014 @ 20:01
1/4 van mijn inwoners heeft geen tools, maar toch een voedseloverschot van 12k :D
Gaat trouwens om een dorp van zo'n 450 man.
jogyzaterdag 8 maart 2014 @ 16:36
Orkanen vind ik stom. Net ff 80 mensen verloren en mijn halve voedselnetwerk naar de klote door zo'n ding :').
yamiownzondag 9 maart 2014 @ 05:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:01 schreef yamiown het volgende:
1/4 van mijn inwoners heeft geen tools, maar toch een voedseloverschot van 12k :D
Gaat trouwens om een dorp van zo'n 450 man.
Uiteindelijk 90% zonder tools, voedseloverschot van 38k wat bleef stijgen.
Toen kwam een trader en heb ik 1000 steel tools kunnen kopen.
Nu is de toolding ongeveer gelijk aan het zijn (al zal, als de tools breken, wel meteen een hoop nieuwe tools klaar moeten hebben).
Overigens meteen 50% van mijn farmers iets anders laten doen toen ik weer tools had.
Tijnzondag 9 maart 2014 @ 16:51
Net van 20k voedsel in no-time teruggevallen naar een voedseltekort. Ondanks vele doden heb ik met daadkrachtig crisismanagement (o.a. het sluiten van scholen en mijnen) de catastrofe om weten te buigen en heb ik nu weer 30k voedsel :7

Dit spel _O_
jogyzondag 9 maart 2014 @ 17:37
Ik heb nu wel een bug dat er niet meer gebouwd kan worden ;(. Genoeg bouwers, materiaal en gereedschap maar ook wanneer ik de priotool gebruik doen ze niets :{w.
Dekatriazondag 9 maart 2014 @ 17:42
quote:
15s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:37 schreef jogy het volgende:
Ik heb nu wel een bug dat er niet meer gebouwd kan worden ;(. Genoeg bouwers, materiaal en gereedschap maar ook wanneer ik de priotool gebruik doen ze niets :{w.
Posten op het Banished forum zou ik zo zeggen ^O^
yamiownzondag 9 maart 2014 @ 18:53
Ik snap het niet.
Ik heb zo'n 130 huizen voor 210 adults, 50 studenten en 50 kinderen maar toch blijft de populatie dalen.
Ik heb van alle voorzieningen (op alcohol na) meer dan genoeg.
mscholzondag 9 maart 2014 @ 19:14
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:53 schreef yamiown het volgende:
Ik snap het niet.
Ik heb zo'n 130 huizen voor 210 adults, 50 studenten en 50 kinderen maar toch blijft de populatie dalen.
Ik heb van alle voorzieningen (op alcohol na) meer dan genoeg.
bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :p
yamiownzondag 9 maart 2014 @ 19:27
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:14 schreef mschol het volgende:

[..]

bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :p
Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.
Daarnaast had ik eerst 450 inwoners en bleef het vrij stabiel (tot een voedselcrisis) en nu 300 en gaat het niet omhoog.
Tijnzondag 9 maart 2014 @ 19:43
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:27 schreef yamiown het volgende:

[..]

Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.
Daarnaast had ik eerst 450 inwoners en bleef het vrij stabiel (tot een voedselcrisis) en nu 300 en gaat het niet omhoog.
Kijk in je town hall naar de verhouding families : homes. Daar gaat het volgens mij om.

Vanaf 10 jaar zijn ze trouwens geen child meer en kunnen ze in principe een gezin starten, ook als ze nog student zijn.
yamiownzondag 9 maart 2014 @ 19:44
117 families, 139 homes.
Tijnzondag 9 maart 2014 @ 19:46
Dan heb je genoeg huizen. Gaan er veel mensen dood ofzo? 50 children is niet echt weinig in jouw geval.
yamiownzondag 9 maart 2014 @ 19:52
quote:
5s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:46 schreef Tijn het volgende:
Dan heb je genoeg huizen. Gaan er veel mensen dood ofzo? 50 children is niet echt weinig in jouw geval.
Nu zijn het 90 kinderen :).
Maar met 30k foodoverschot kan ik nog wel meer huizen bouwen denk ik.
Tijnzondag 9 maart 2014 @ 19:55
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:52 schreef yamiown het volgende:

[..]

Nu zijn het 90 kinderen :).
Dus je bevolking krimpt helemaal niet?

quote:
Maar met 30k foodoverschot kan ik nog wel meer huizen bouwen denk ik.
Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarste :')
yamiownzondag 9 maart 2014 @ 19:58
quote:
6s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus je bevolking krimpt helemaal niet?

[..]

Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarste :')
Eerst kromp het ontzettend.
Binnen 10jaar van 300 adults naar 200...
Tijnzondag 9 maart 2014 @ 20:27
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:58 schreef yamiown het volgende:

[..]

Eerst kromp het ontzettend.
Binnen 10jaar van 300 adults naar 200...
Misschien had je een babyboom-generatie? Je moet sowieso een hoop sterfgevallen gehad hebben en daar helpt het aantal huizen natuurlijk sowieso niet tegen.
JCPepinomaandag 10 maart 2014 @ 07:49
pRNam7X.jpg
Drebbelmanmaandag 10 maart 2014 @ 08:54
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 07:49 schreef JCPepino het volgende:
[ afbeelding ]
haha.. een poging die firefighter achievement te krijgen :')
yamiownwoensdag 12 maart 2014 @ 04:28
ea32hv.png
bugje?
Gaat om food.
SuperHarregarrewoensdag 12 maart 2014 @ 06:06
Heb 't nu al een tijd niet meer gespeeld. Merkte toch wel dat 't na een tijdje gewoon teveel van hetzelfde is. Als de modkit er is, ga ik weer los. :P
Dekatriawoensdag 12 maart 2014 @ 07:14
Nu 75% van de achievements binnen. Eens maar eens tijd maken voor de rest w/
DJKosterwoensdag 12 maart 2014 @ 07:44
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood.. ;(
Waarschijnlijk ga ik te snel.
yamiowndonderdag 13 maart 2014 @ 02:58
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood.. ;(
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Waarschijnlijk wel.
Alhoewel, mijn eerste savefile is nu 600 personen groot.
Wilde ik een tweede beginnen met zelfde omstandigheden gaan ze meteen dood...
jogydonderdag 13 maart 2014 @ 11:10
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood.. ;(
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Herkenbaar :').

Gewoon 4 huisjes bouwen in het begin, voedsel en brandhoutvoorziening opbouwen, stenen en ijzer in de buurt verzamelen en zodra je ziet dat je voedsel en brandhout invoer groter is dan je verbruik kan je weer rustig bijbouwen. Vergeet niet om wel snel een smit te bouwen. Dan zou het wel goed moeten komen in den beginne.
Dekatriadonderdag 13 maart 2014 @ 13:51
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Herkenbaar :').

Gewoon 4 huisjes bouwen in het begin, voedsel en brandhoutvoorziening opbouwen, stenen en ijzer in de buurt verzamelen en zodra je ziet dat je voedsel en brandhout invoer groter is dan je verbruik kan je weer rustig bijbouwen. Vergeet niet om wel snel een smit te bouwen.
Ik heb nu al een tijdje 4 smids, en heb een groeiende bevolking van nu 600 (nog steeds met de FOK!seed trouwens :+ ). Gaat prima zo.
Jumpvrijdag 14 maart 2014 @ 11:17
http://imgur.com/gallery/bg6F9/

4000+ population :D
Dekatriavrijdag 14 maart 2014 @ 11:23
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Jump het volgende:
http://imgur.com/gallery/bg6F9/

4000+ population :D
Holy hell _O-

q79kuhB.png
jogyvrijdag 14 maart 2014 @ 11:23
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Jump het volgende:
http://imgur.com/gallery/bg6F9/

4000+ population :D
Ik raak het overzicht al kwijt bij 300 inwoners :').
STINGzaterdag 22 maart 2014 @ 22:08
Als je bijv. seeds hebt, zoals Wheat en Peach, heeft het dan nog zin om andere seeds te kopen?
Denk het naast niet, maar voor de zekerheid toch even navragen :7
Euribobzaterdag 22 maart 2014 @ 22:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:08 schreef STING het volgende:
Als je bijv. seeds hebt, zoals Wheat en Peach, heeft het dan nog zin om andere seeds te kopen?
Denk het naast niet, maar voor de zekerheid toch even navragen :7
Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort. :P
STINGzondag 23 maart 2014 @ 09:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort. :P
Ah, nice :) Dan heb je dus ook nog steeds een reden om bijv. Fishermen, Hunters & Gatherers in te blijven zetten. Want qua food units heb ik op het moment genoeg aan m'n crop fields.
Dekatriazondag 23 maart 2014 @ 09:28
Daarnaast, als er een plaag uitbreekt en je hebt niet allemaal dezelfde soorten verspreid die ziekte ook minder.
Jumpwoensdag 30 april 2014 @ 23:31
Ik heb het zelf al even niet meer gespeeld nu, dringend nog eens doen. Nu zeker omdat er binnenkort een patch verschijnt. Via Steam kan je de beta al testen. Dit zijn de wijzigingen:

* Citizens are now more effective at fighting fires and putting them out.
* When fires break out, citizens fighting the fire now run at high speed.
* Citizens working in an area where a fire breaks out will now be interrupted to help fight the fire.
* Fixed a bug that caused non-laborers to not fight fires.
* Citizens fighting fires will only be interrupted by sickness, freezing, or starving.
* Citizens will now only search for water in an area around the fire. Far inland areas need wells for fires to be fought.
* Increased the number of citizens that can fight a single fire to 50.
* Increased the area of effect for citizens fighting a fire.
* If enough water is brought to a building on fire, the chance of the fire spreading is lowered.
* Fixed a bug that caused buildings on fire not to be high priority.
* Fixed a major slowdown in large towns when fires break out.
* If citizens are already walking to get food at a distance location and become starved, they’ll now interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* If citizens are working far from home and become hungry, they’ll eat food from their home as if they brought food with them. This will not interrupt the current task. If no food is available at home they will interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* Because citizens can eat from home when far away, they can better deal with freezing, and visit a warm place when needed.
* Fixed a bug that caused citizens not to warm up when eating at home in some cases.
* Citizens now won’t be assigned far away tasks without a specific profession (pickups, gathering, clearing, etc) unless the tasks have been around for a long time, or haven’t been assigned to someone local. This keeps citizens far away from walking across the map in most cases.
* Citizens now limit the distance they’ll walk in the winter when it is very cold.
* Tombstones now decay in 4-6 years instead of 13-17.
* Existing tombstones have had their decay time reduced by half.
* The trading post volume was been increased to 60000. This allows larger auto purchases to occur without overflowing storage. Existing trading posts need to be removed and replaced for this change to take effect.

Here’s the rest of the changes already posted:

* Mouse buttons now obey system setting for flipped left/right buttons.
* Input options now allow binding of mouse actions.
* Input settings can now be bound to any of eight mouse buttons.
* Fixed a bug that cause meat and other resources to show up in the corner of the map.
* Fixed being able to pop a building back into existence after being damaged by using the cancel removal tool or reclaim button.
* Fixed grave count on cemeteries when it is marked for removal then reclaimed.
* Fixed crash at trading post when trading, dismissing trader, and then selecting a custom order.
* Fixed a bug that allowed auto purchase to over fill the trading post.
* Fixed a bug that caused cycling through laborers to show children and students.
* Foresters no longer cut down orchards.
* Fixed water showing inside merchant boat.
* Builders will no longer walk the long way around to the other side of a bridge or tunnel when constructing it if it’s more than twice the distance to the closer side.
* Fixed building pause icon staying up when a building completes construction after pausing construction.
* Fixed a bug that caused starving or freezing people to get stuck in a loop doing the same job over and over if no food or warmth was available to resolve the starving or freezing issue.
* Fixed a bug that caused pending roads to not be cancelable if they were under a tree, rock, ore, etc.
* Fixed a bug that caused roads to be unremovable.
* Fixed a bug that caused areas to be unusable after roads were removed in certain cases.
* Dirt roads can no longer be quick removed by zoning over them with stone roads and then removing them. They now revert back to dirt roads and work has to be performed to remove them.
* Placing stone roads over pending dirt roads no longer cause unusable areas.
* Disasters are now disabled in tutorials.
* Fixed several spelling and grammatical errors.
* Fixed crash in audio streamer due to missing thread synchronization.
* Fixed a crash that occurred if a video card doesn’t support sampling from a depth texture.
* Fixed a bug that caused very wide screen displays to calculate an incorrect FOV.
* Windowed mode now allows resizing of the window.
* Window position is now remembered and restored on game shutdown/startup.
* Graphics initialization now has better error handling and exception recovery.
* Added a game launcher that allows changing video settings if the game doesn’t display properly on startup.
* The game launcher only shows if an error occurred, on first time startup, ctrl is held on startup, or /launcher is on the command line.
* Added selection of refresh rate to graphics settings
* Added selection of graphics adapter to graphics settings.
* Save games now check for truncation and crc validation to make sure save games haven’t been corrupted.
* The scene shown on the background of the main menu now has better error checking in case the file has become corrupt. If the file is corrupt it will show the original scene that the game shows on first time startup.
* Files are now created in a temp directory and are moved after writes complete. This stops partial files from being created if a thread crashes while a background thread is performing file I/O.
STINGdonderdag 1 mei 2014 @ 07:36
http://www.shiningrocksoftware.com/

Ah, nice, ik dacht dat de developer Banished al had opgegeven.
Z'n communicatie skills laten wat te wensen over, na een tijdje complete radiostilte.
Tijndonderdag 1 mei 2014 @ 08:22
Ik heb gisteren Banished op m'n Mac geïnstalleerd met de launcher van Paul the Tall. Werkt supergoed!
Sejtdonderdag 1 mei 2014 @ 09:30
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 07:36 schreef STING het volgende:
http://www.shiningrocksoftware.com/

Ah, nice, ik dacht dat de developer Banished al had opgegeven.
Z'n communicatie skills laten wat te wensen over, na een tijdje complete radiostilte.
Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?
Ik vind het knap van hem, dat hij echt alles alleen doet met zo'n community dat zoveel eisen stelt. Bugs, blogging, forums, crashes en tegelijkertijd werken aan een modding utility. Ik doe het hem niet na.
STINGdonderdag 1 mei 2014 @ 14:19
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:30 schreef Sejt het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?
Ik vind het knap van hem, dat hij echt alles alleen doet met zo'n community dat zoveel eisen stelt. Bugs, blogging, forums, crashes en tegelijkertijd werken aan een modding utility. Ik doe het hem niet na.
Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.
Op het forum waren hier ook veel klachten over.
Ben dus ook blij om te zien dat hij ons weer op de hoogte houdt via zijn blog :)
Sejtdonderdag 1 mei 2014 @ 14:49
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:19 schreef STING het volgende:

[..]

Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.
Op het forum waren hier ook veel klachten over.
Ben dus ook blij om te zien dat hij ons weer op de hoogte houdt via zijn blog :)
Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.
Door het gemis van updates ben ik de interesse ook een beetje kwijt geraakt. Maar zodra de modding community op gang komt, wordt het wel interessant, schat ik!
STINGdonderdag 1 mei 2014 @ 14:59
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef Sejt het volgende:

[..]

Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.
Door het gemis van updates ben ik de interesse ook een beetje kwijt geraakt. Maar zodra de modding community op gang komt, wordt het wel interessant, schat ik!
Same here, ik heb het ook al een tijdje niet meer aangeraakt. Ik hoop dat het qua functionaliteiten dan ook verder uitgebreid gaat worden, met bijv. nieuwe mogelijkheden en tech tiers.
IkStampOpTacoswoensdag 11 juni 2014 @ 16:02
Zijn er uberhaupt nog mensen die dit spelen op het moment?
Tijnwoensdag 11 juni 2014 @ 16:21
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zijn er uberhaupt nog mensen die dit spelen op het moment?
Nu de patch ook voor de GOG-versie beschikbaar is, ben ik van plan het weer volop te gaan spelen :Y
jogywoensdag 11 juni 2014 @ 17:03
Ja hoe zit het met de mod-community? Kan ik al een kasteel bouwen met seksslaven of is dat weer te veel gevraagd? :(.
V.woensdag 11 juni 2014 @ 17:08
Dus nog even wachten met Banished tot de vouwtjes eruit zijn gestreken?

V.
STINGwoensdag 11 juni 2014 @ 17:55
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:08 schreef Verbal het volgende:
Dus nog even wachten met Banished tot de vouwtjes eruit zijn gestreken?

V.
Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
Tijnwoensdag 11 juni 2014 @ 18:00
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:

[..]

Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
STINGwoensdag 11 juni 2014 @ 18:41
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing is :P
Tijnwoensdag 11 juni 2014 @ 18:52
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:41 schreef STING het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing is :P
Wat mij betreft draait de game daar om: het opbouwen van een sustainable samenleving waarin zo veel mogelijk mensen het zo lang mogelijk kunnen uithouden.
Rurikdonderdag 12 juni 2014 @ 21:05
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.
Tijndonderdag 12 juni 2014 @ 21:12
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:05 schreef Rurik het volgende:

[..]

Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.
Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.
mscholdonderdag 12 juni 2014 @ 23:35
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.
dit :Y

Een verkeerde zet of opbouw en daarop kan je heel hard op afgestraft worden
TigerXtrmzondag 22 juni 2014 @ 00:00
Fuck dit spel is verslavend. Net gekocht in de Steam sale. Jullie zullen meer van mij horen! O-)
Jumpzondag 22 juni 2014 @ 00:07
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 00:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Fuck dit spel is verslavend. Net gekocht in de Steam sale. Jullie zullen meer van mij horen! O-)
Of juist niet meer :')

Voor de geïnteresseerden: http://store.steampowered.com/app/242920/
Momenteel voor 9.49¤.
wuuhtdinsdag 24 juni 2014 @ 14:44
net gekocht, geweldige game.
Rickocumdinsdag 24 juni 2014 @ 16:39
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:

[..]

Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
STINGdinsdag 24 juni 2014 @ 22:03
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
Dat dacht ik eerst ook, tot er toch weer wat teken van leven was.
Maar de proof is nog steeds in de pudding, zal er nieuwe content komen, of zal het bij patches blijven.
Hoop iig op nieuwe content dus.
mscholdinsdag 24 juni 2014 @ 22:07
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..
TigerXtrmwoensdag 25 juni 2014 @ 20:57
Oke, alles in je start gebied met de grond gelijk maken als je afhankelijk bent van hunters en gatherers is dus niet zo'n geweldig plan _O-
MaxMarkwoensdag 25 juni 2014 @ 21:27
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Oke, alles in je start gebied met de grond gelijk maken als je afhankelijk bent van hunters en gatherers is dus niet zo'n geweldig plan _O-
Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsen ;)
En altijd voorzien van een stockpile/storage barn.
TigerXtrmwoensdag 25 juni 2014 @ 23:31
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:27 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsen ;)
En altijd voorzien van een stockpile/storage barn.
Goeden tip ^O^
Jumpdinsdag 8 juli 2014 @ 16:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef mschol het volgende:

[..]

hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..
Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/

quote:
The last few weeks I’ve been devoting my time to working on adding mod support to the game. It’s been nice to stretch my coding legs by doing something other than bug fixing.

When initially writing the game engine for Banished, allowing users to modify the game wasn’t something I thought about. It just wasn’t in scope – I was more interested in finishing the project in a reasonable amount of time. Hence mods, multiplayer, and a few other features that could have been great additions were off the feature list before it was even written.

Luckily, the toolset I wrote for the game to help speed development is suited fairly well for mods – it just needs a few more features.
Volledig artikel op de website.
Friday12dinsdag 8 juli 2014 @ 17:43
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Jump het volgende:

[..]

Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/

[..]

Volledig artikel op de website.
_O_
AntiChrist7zondag 27 juli 2014 @ 00:53
Is het eigenlijk doenbaar om een echte town te bouwen? Daarmee bedoel ik de huizen en openbare gebouwen bij elkaar (in een mooi raster) en al de rest er rond/buiten? Heb al een paar pogingen die zijn stukgelopen omdat ik een nieuwe gatherer/forest/hunter cluster wil bouwen, maar die ligt dan zo ver weg dat het eeuwen duurt om ze gebouwd te krijgen.
Rianne84zondag 21 december 2014 @ 14:27
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Erasmozondag 21 december 2014 @ 14:30
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Ik vind het wel een leuk spel ter ontspanning, perfect voor in de trein of bij een saai college :P
Bitterlemonmaandag 22 december 2014 @ 00:11
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Ik vind het dat wel waard. Het spel gaat wel meer om managen dan over bouwen (al speelt het nog steeds wel een belangrijke rol), dus dat is ook iets om over na te denken. Is het een daily trouwens?

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:30 schreef Erasmo het volgende:

[..]

ter ontspanning
Totdat het misgaat. 10.gif

Nee, inderdaad wel rustgevend.

[ Bericht 47% gewijzigd door Bitterlemon op 22-12-2014 00:16:52 ]
einschteinmaandag 22 december 2014 @ 11:42
Er zijn ook een paar leuke mods te downloaden wat het net wat uitgebreider maakt.
bleibleidonderdag 8 januari 2015 @ 15:55
Kick :P .
Iemand ervaring met de colonial charter mod?
Zag net op steam dat er een stapel mods te downloaden zijn en die CC mod lijkt wel een bundeling van een aantal goede mods.
zie: http://colonialcharter.com/
Sejtdonderdag 8 januari 2015 @ 19:09
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef bleiblei het volgende:
Kick :P .
Iemand ervaring met de colonial charter mod?
Zag net op steam dat er een stapel mods te downloaden zijn en die CC mod lijkt wel een bundeling van een aantal goede mods.
zie: http://colonialcharter.com/
Ik heb het een beetje gespeeld en het maakt het spel wel wat uitgebreider. Wat ik nog steeds mis is de grotere productie chains, zoals Anno redelijk voor elkaar heeft. De nieuwe gebouwen leveren voornamelijk nieuwe voedsel types en fungeren dus precies hetzelfde als al het andere voedsel.
De enige reden voor ander voedsel maken is variatie, maar dat vind ik niet genoeg.
prefix1woensdag 28 januari 2015 @ 20:50
die colonial charter mod opzich wel grappig heb nu voor het eerst een stad weten te bouwen van 300 mensen, wat ben ik blij haha
Montovdonderdag 18 juni 2015 @ 10:48
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
jogydonderdag 18 juni 2015 @ 11:07
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Niet te vergelijken met Simcity, don't starve heb ik geen ervaring mee. Maar het is een survival/build sim maar ik zou het voor die prijs zeker doen.
AntiChrist7donderdag 18 juni 2015 @ 11:09
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saai
Strangerdonderdag 18 juni 2015 @ 11:16
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:09 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saai
'Snel' vind ik wel meevallen, ik ben redelijk snel verveeld met spellen, maar heb hier een uurtje of 25 in zitten. Voor 4,74 is dat minder dan 20 cent per uur, zeker het geld waard in mijn ogen.
Osvaldo2donderdag 18 juni 2015 @ 18:25
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Met de Sims heeft het echt niets te maken. Het is echt een pure city-building game, een middeleeuwse stad op moeilijk terrein met veel nadruk op landbouw en veeteelt.
Het is ook een hele moeilijke game, als je iets niet goed hebt geregeld word je keihard afgestraft...
Ik had eens een stad met meer dan 1000 inwoners en met meer dan 10.000 voedsel op voorraad. Een half uur later zat ik midden in een hongersnood en nog een half uur later had ik nog maar 300 inwoners over... Dat soort dingen dus...

Maar als je een city-builder zoekt is die 4,74 euro een heel mooi prijsje hoor... Zeker aan te raden... :Y
endechaosdonderdag 23 november 2017 @ 15:08
Nu in de aanbieding bij steam. Ouder maar nog steeds super gaaf spel!