Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Heb je wel laborers vrij om te blussen?
Oh, beetje apart dan. Misschien een bug?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:33 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12
quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
Mja. kan ook maar in de praktijk zie ik niet zoveel vermindering in productie als ik de huizen in de cirkel plaats.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:04 schreef JCPepino het volgende:
Ik zou de huizen net erbuiten plaatsen, zonde van de ruimte waar ze kunnen jagen of verzamelen
Uiteindelijk 90% zonder tools, voedseloverschot van 38k wat bleef stijgen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:01 schreef yamiown het volgende:
1/4 van mijn inwoners heeft geen tools, maar toch een voedseloverschot van 12k
Gaat trouwens om een dorp van zo'n 450 man.
Posten op het Banished forum zou ik zo zeggenquote:Op zondag 9 maart 2014 17:37 schreef jogy het volgende:
Ik heb nu wel een bug dat er niet meer gebouwd kan worden . Genoeg bouwers, materiaal en gereedschap maar ook wanneer ik de priotool gebruik doen ze niets .
bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :pquote:Op zondag 9 maart 2014 18:53 schreef yamiown het volgende:
Ik snap het niet.
Ik heb zo'n 130 huizen voor 210 adults, 50 studenten en 50 kinderen maar toch blijft de populatie dalen.
Ik heb van alle voorzieningen (op alcohol na) meer dan genoeg.
Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:14 schreef mschol het volgende:
[..]
bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :p
Kijk in je town hall naar de verhouding families : homes. Daar gaat het volgens mij om.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:27 schreef yamiown het volgende:
[..]
Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.
Daarnaast had ik eerst 450 inwoners en bleef het vrij stabiel (tot een voedselcrisis) en nu 300 en gaat het niet omhoog.
Nu zijn het 90 kinderen .quote:Op zondag 9 maart 2014 19:46 schreef Tijn het volgende:
Dan heb je genoeg huizen. Gaan er veel mensen dood ofzo? 50 children is niet echt weinig in jouw geval.
Dus je bevolking krimpt helemaal niet?quote:
Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarstequote:Maar met 30k foodoverschot kan ik nog wel meer huizen bouwen denk ik.
Eerst kromp het ontzettend.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je bevolking krimpt helemaal niet?
[..]
Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarste
Misschien had je een babyboom-generatie? Je moet sowieso een hoop sterfgevallen gehad hebben en daar helpt het aantal huizen natuurlijk sowieso niet tegen.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:58 schreef yamiown het volgende:
[..]
Eerst kromp het ontzettend.
Binnen 10jaar van 300 adults naar 200...
haha.. een poging die firefighter achievement te krijgenquote:
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood..
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Herkenbaar .quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood..
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Ik heb nu al een tijdje 4 smids, en heb een groeiende bevolking van nu 600 (nog steeds met de FOK!seed trouwens ). Gaat prima zo.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Herkenbaar .
Gewoon 4 huisjes bouwen in het begin, voedsel en brandhoutvoorziening opbouwen, stenen en ijzer in de buurt verzamelen en zodra je ziet dat je voedsel en brandhout invoer groter is dan je verbruik kan je weer rustig bijbouwen. Vergeet niet om wel snel een smit te bouwen.
Holy hellquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Jump het volgende:
http://imgur.com/gallery/bg6F9/
4000+ population
Ik raak het overzicht al kwijt bij 300 inwoners .quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Jump het volgende:
http://imgur.com/gallery/bg6F9/
4000+ population
Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:08 schreef STING het volgende:
Als je bijv. seeds hebt, zoals Wheat en Peach, heeft het dan nog zin om andere seeds te kopen?
Denk het naast niet, maar voor de zekerheid toch even navragen
Ah, nice Dan heb je dus ook nog steeds een reden om bijv. Fishermen, Hunters & Gatherers in te blijven zetten. Want qua food units heb ik op het moment genoeg aan m'n crop fields.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort.
Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?quote:Op donderdag 1 mei 2014 07:36 schreef STING het volgende:
http://www.shiningrocksoftware.com/
Ah, nice, ik dacht dat de developer Banished al had opgegeven.
Z'n communicatie skills laten wat te wensen over, na een tijdje complete radiostilte.
Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:30 schreef Sejt het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?
Ik vind het knap van hem, dat hij echt alles alleen doet met zo'n community dat zoveel eisen stelt. Bugs, blogging, forums, crashes en tegelijkertijd werken aan een modding utility. Ik doe het hem niet na.
Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:19 schreef STING het volgende:
[..]
Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.
Op het forum waren hier ook veel klachten over.
Ben dus ook blij om te zien dat hij ons weer op de hoogte houdt via zijn blog
Same here, ik heb het ook al een tijdje niet meer aangeraakt. Ik hoop dat het qua functionaliteiten dan ook verder uitgebreid gaat worden, met bijv. nieuwe mogelijkheden en tech tiers.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.
Door het gemis van updates ben ik de interesse ook een beetje kwijt geraakt. Maar zodra de modding community op gang komt, wordt het wel interessant, schat ik!
Nu de patch ook voor de GOG-versie beschikbaar is, ben ik van plan het weer volop te gaan spelenquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zijn er uberhaupt nog mensen die dit spelen op het moment?
Zou ik wel aanraden ja.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:08 schreef Verbal het volgende:
Dus nog even wachten met Banished tot de vouwtjes eruit zijn gestreken?
V.
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:
[..]
Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing isquote:Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Wat mij betreft draait de game daar om: het opbouwen van een sustainable samenleving waarin zo veel mogelijk mensen het zo lang mogelijk kunnen uithouden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:41 schreef STING het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing is
Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:05 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.
ditquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.
Of juist niet meerquote:Op zondag 22 juni 2014 00:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Fuck dit spel is verslavend. Net gekocht in de Steam sale. Jullie zullen meer van mij horen!
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:
[..]
Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
Dat dacht ik eerst ook, tot er toch weer wat teken van leven was.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsenquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Oke, alles in je start gebied met de grond gelijk maken als je afhankelijk bent van hunters en gatherers is dus niet zo'n geweldig plan
Goeden tipquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:27 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsen
En altijd voorzien van een stockpile/storage barn.
Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef mschol het volgende:
[..]
hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..
Volledig artikel op de website.quote:The last few weeks I’ve been devoting my time to working on adding mod support to the game. It’s been nice to stretch my coding legs by doing something other than bug fixing.
When initially writing the game engine for Banished, allowing users to modify the game wasn’t something I thought about. It just wasn’t in scope – I was more interested in finishing the project in a reasonable amount of time. Hence mods, multiplayer, and a few other features that could have been great additions were off the feature list before it was even written.
Luckily, the toolset I wrote for the game to help speed development is suited fairly well for mods – it just needs a few more features.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Jump het volgende:
[..]
Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/
[..]
Volledig artikel op de website.
Ik vind het wel een leuk spel ter ontspanning, perfect voor in de trein of bij een saai collegequote:Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Ik vind het dat wel waard. Het spel gaat wel meer om managen dan over bouwen (al speelt het nog steeds wel een belangrijke rol), dus dat is ook iets om over na te denken. Is het een daily trouwens?quote:Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Totdat het misgaat.quote:
Ik heb het een beetje gespeeld en het maakt het spel wel wat uitgebreider. Wat ik nog steeds mis is de grotere productie chains, zoals Anno redelijk voor elkaar heeft. De nieuwe gebouwen leveren voornamelijk nieuwe voedsel types en fungeren dus precies hetzelfde als al het andere voedsel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef bleiblei het volgende:
Kick .
Iemand ervaring met de colonial charter mod?
Zag net op steam dat er een stapel mods te downloaden zijn en die CC mod lijkt wel een bundeling van een aantal goede mods.
zie: http://colonialcharter.com/
Niet te vergelijken met Simcity, don't starve heb ik geen ervaring mee. Maar het is een survival/build sim maar ik zou het voor die prijs zeker doen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saaiquote:Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
'Snel' vind ik wel meevallen, ik ben redelijk snel verveeld met spellen, maar heb hier een uurtje of 25 in zitten. Voor 4,74 is dat minder dan 20 cent per uur, zeker het geld waard in mijn ogen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 11:09 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saai
Met de Sims heeft het echt niets te maken. Het is echt een pure city-building game, een middeleeuwse stad op moeilijk terrein met veel nadruk op landbouw en veeteelt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |