abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:33:04 #101
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137463368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Heb je wel laborers vrij om te blussen?
Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_137463409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:33 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja hoor, altijd wel een stuk of 8 tot 12
Oh, beetje apart dan. Misschien een bug?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:38:24 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137463672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_137488591
Ik zou de huizen net erbuiten plaatsen, zonde van de ruimte waar ze kunnen jagen of verzamelen
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:44:12 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137491819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:04 schreef JCPepino het volgende:
Ik zou de huizen net erbuiten plaatsen, zonde van de ruimte waar ze kunnen jagen of verzamelen
Mja. kan ook maar in de praktijk zie ik niet zoveel vermindering in productie als ik de huizen in de cirkel plaats.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:01:44 #106
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137494537
1/4 van mijn inwoners heeft geen tools, maar toch een voedseloverschot van 12k :D
Gaat trouwens om een dorp van zo'n 450 man.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:36:29 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137515788
Orkanen vind ik stom. Net ff 80 mensen verloren en mijn halve voedselnetwerk naar de klote door zo'n ding :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 9 maart 2014 @ 05:40:53 #108
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137536209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:01 schreef yamiown het volgende:
1/4 van mijn inwoners heeft geen tools, maar toch een voedseloverschot van 12k :D
Gaat trouwens om een dorp van zo'n 450 man.
Uiteindelijk 90% zonder tools, voedseloverschot van 38k wat bleef stijgen.
Toen kwam een trader en heb ik 1000 steel tools kunnen kopen.
Nu is de toolding ongeveer gelijk aan het zijn (al zal, als de tools breken, wel meteen een hoop nieuwe tools klaar moeten hebben).
Overigens meteen 50% van mijn farmers iets anders laten doen toen ik weer tools had.
  zondag 9 maart 2014 @ 16:51:32 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137548127
Net van 20k voedsel in no-time teruggevallen naar een voedseltekort. Ondanks vele doden heb ik met daadkrachtig crisismanagement (o.a. het sluiten van scholen en mijnen) de catastrofe om weten te buigen en heb ik nu weer 30k voedsel :7

Dit spel _O_
  zondag 9 maart 2014 @ 17:37:16 #110
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137549633
Ik heb nu wel een bug dat er niet meer gebouwd kan worden ;(. Genoeg bouwers, materiaal en gereedschap maar ook wanneer ik de priotool gebruik doen ze niets :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 9 maart 2014 @ 17:42:41 #111
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137549873
quote:
15s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:37 schreef jogy het volgende:
Ik heb nu wel een bug dat er niet meer gebouwd kan worden ;(. Genoeg bouwers, materiaal en gereedschap maar ook wanneer ik de priotool gebruik doen ze niets :{w.
Posten op het Banished forum zou ik zo zeggen ^O^
  zondag 9 maart 2014 @ 18:53:52 #112
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137552304
Ik snap het niet.
Ik heb zo'n 130 huizen voor 210 adults, 50 studenten en 50 kinderen maar toch blijft de populatie dalen.
Ik heb van alle voorzieningen (op alcohol na) meer dan genoeg.
pi_137553015
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:53 schreef yamiown het volgende:
Ik snap het niet.
Ik heb zo'n 130 huizen voor 210 adults, 50 studenten en 50 kinderen maar toch blijft de populatie dalen.
Ik heb van alle voorzieningen (op alcohol na) meer dan genoeg.
bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :p
  zondag 9 maart 2014 @ 19:27:51 #114
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137553585
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:14 schreef mschol het volgende:

[..]

bijna 1:3 qua huizen: bevolking , dan gaat het niet groeien nee :p
Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.
Daarnaast had ik eerst 450 inwoners en bleef het vrij stabiel (tot een voedselcrisis) en nu 300 en gaat het niet omhoog.
  zondag 9 maart 2014 @ 19:43:31 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137554209
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:27 schreef yamiown het volgende:

[..]

Kinderen leven nog bij hun ouders neem ik aan en ervanuitgaande dat 50% van de studenten 10-14 is zullen die ook bij hun ouders wonen.
Daarnaast had ik eerst 450 inwoners en bleef het vrij stabiel (tot een voedselcrisis) en nu 300 en gaat het niet omhoog.
Kijk in je town hall naar de verhouding families : homes. Daar gaat het volgens mij om.

Vanaf 10 jaar zijn ze trouwens geen child meer en kunnen ze in principe een gezin starten, ook als ze nog student zijn.
  zondag 9 maart 2014 @ 19:44:27 #116
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137554264
117 families, 139 homes.
  zondag 9 maart 2014 @ 19:46:40 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137554375
Dan heb je genoeg huizen. Gaan er veel mensen dood ofzo? 50 children is niet echt weinig in jouw geval.
  zondag 9 maart 2014 @ 19:52:34 #118
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137554645
quote:
5s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:46 schreef Tijn het volgende:
Dan heb je genoeg huizen. Gaan er veel mensen dood ofzo? 50 children is niet echt weinig in jouw geval.
Nu zijn het 90 kinderen :).
Maar met 30k foodoverschot kan ik nog wel meer huizen bouwen denk ik.
  zondag 9 maart 2014 @ 19:55:51 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137554818
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:52 schreef yamiown het volgende:

[..]

Nu zijn het 90 kinderen :).
Dus je bevolking krimpt helemaal niet?

quote:
Maar met 30k foodoverschot kan ik nog wel meer huizen bouwen denk ik.
Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarste :')
  zondag 9 maart 2014 @ 19:58:24 #120
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137554943
quote:
6s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus je bevolking krimpt helemaal niet?

[..]

Ja, dat dacht ik ook. En toen verloor ik m'n halve dorp door een voedselschaarste :')
Eerst kromp het ontzettend.
Binnen 10jaar van 300 adults naar 200...
  zondag 9 maart 2014 @ 20:27:50 #121
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137556188
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 19:58 schreef yamiown het volgende:

[..]

Eerst kromp het ontzettend.
Binnen 10jaar van 300 adults naar 200...
Misschien had je een babyboom-generatie? Je moet sowieso een hoop sterfgevallen gehad hebben en daar helpt het aantal huizen natuurlijk sowieso niet tegen.
pi_137571913
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137572620
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 07:49 schreef JCPepino het volgende:
[ afbeelding ]
haha.. een poging die firefighter achievement te krijgen :')
In the coolest little capital of the world
  woensdag 12 maart 2014 @ 04:28:54 #124
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137645603

bugje?
Gaat om food.
pi_137645700
Heb 't nu al een tijd niet meer gespeeld. Merkte toch wel dat 't na een tijdje gewoon teveel van hetzelfde is. Als de modkit er is, ga ik weer los. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:14:37 #126
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137645890
Nu 75% van de achievements binnen. Eens maar eens tijd maken voor de rest w/
pi_137646069
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood.. ;(
Waarschijnlijk ga ik te snel.
  donderdag 13 maart 2014 @ 02:58:08 #128
358011 yamiown
Mr. Game & Watch
pi_137682941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood.. ;(
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Waarschijnlijk wel.
Alhoewel, mijn eerste savefile is nu 600 personen groot.
Wilde ik een tweede beginnen met zelfde omstandigheden gaan ze meteen dood...
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:10:07 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137687565
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:44 schreef DJKoster het volgende:
Drie keer gespeeld, iedereen gaat dood.. ;(
Waarschijnlijk ga ik te snel.
Herkenbaar :').

Gewoon 4 huisjes bouwen in het begin, voedsel en brandhoutvoorziening opbouwen, stenen en ijzer in de buurt verzamelen en zodra je ziet dat je voedsel en brandhout invoer groter is dan je verbruik kan je weer rustig bijbouwen. Vergeet niet om wel snel een smit te bouwen. Dan zou het wel goed moeten komen in den beginne.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:51:07 #130
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137692220
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Herkenbaar :').

Gewoon 4 huisjes bouwen in het begin, voedsel en brandhoutvoorziening opbouwen, stenen en ijzer in de buurt verzamelen en zodra je ziet dat je voedsel en brandhout invoer groter is dan je verbruik kan je weer rustig bijbouwen. Vergeet niet om wel snel een smit te bouwen.
Ik heb nu al een tijdje 4 smids, en heb een groeiende bevolking van nu 600 (nog steeds met de FOK!seed trouwens :+ ). Gaat prima zo.
  Lieve Belg vrijdag 14 maart 2014 @ 11:17:16 #131
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137725765
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:23:28 #132
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:23:51 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137725961
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:17 schreef Jump het volgende:
http://imgur.com/gallery/bg6F9/

4000+ population :D
Ik raak het overzicht al kwijt bij 300 inwoners :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_138057362
Als je bijv. seeds hebt, zoals Wheat en Peach, heeft het dan nog zin om andere seeds te kopen?
Denk het naast niet, maar voor de zekerheid toch even navragen :7
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:23:25 #135
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_138058012
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:08 schreef STING het volgende:
Als je bijv. seeds hebt, zoals Wheat en Peach, heeft het dan nog zin om andere seeds te kopen?
Denk het naast niet, maar voor de zekerheid toch even navragen :7
Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort. :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_138065906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Meer verschillende soorten groente en fruit is beter voor de gezondheid. En verder heb ik gehoord dat het slecht voor de grond is als je het te lang bewerkt met dezelfde soort. :P
Ah, nice :) Dan heb je dus ook nog steeds een reden om bijv. Fishermen, Hunters & Gatherers in te blijven zetten. Want qua food units heb ik op het moment genoeg aan m'n crop fields.
  zondag 23 maart 2014 @ 09:28:55 #137
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138066091
Daarnaast, als er een plaag uitbreekt en je hebt niet allemaal dezelfde soorten verspreid die ziekte ook minder.
  Lieve Belg woensdag 30 april 2014 @ 23:31:15 #138
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_139437016
Ik heb het zelf al even niet meer gespeeld nu, dringend nog eens doen. Nu zeker omdat er binnenkort een patch verschijnt. Via Steam kan je de beta al testen. Dit zijn de wijzigingen:

* Citizens are now more effective at fighting fires and putting them out.
* When fires break out, citizens fighting the fire now run at high speed.
* Citizens working in an area where a fire breaks out will now be interrupted to help fight the fire.
* Fixed a bug that caused non-laborers to not fight fires.
* Citizens fighting fires will only be interrupted by sickness, freezing, or starving.
* Citizens will now only search for water in an area around the fire. Far inland areas need wells for fires to be fought.
* Increased the number of citizens that can fight a single fire to 50.
* Increased the area of effect for citizens fighting a fire.
* If enough water is brought to a building on fire, the chance of the fire spreading is lowered.
* Fixed a bug that caused buildings on fire not to be high priority.
* Fixed a major slowdown in large towns when fires break out.
* If citizens are already walking to get food at a distance location and become starved, they’ll now interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* If citizens are working far from home and become hungry, they’ll eat food from their home as if they brought food with them. This will not interrupt the current task. If no food is available at home they will interrupt the walk and get food at the closest market or storage barn.
* Because citizens can eat from home when far away, they can better deal with freezing, and visit a warm place when needed.
* Fixed a bug that caused citizens not to warm up when eating at home in some cases.
* Citizens now won’t be assigned far away tasks without a specific profession (pickups, gathering, clearing, etc) unless the tasks have been around for a long time, or haven’t been assigned to someone local. This keeps citizens far away from walking across the map in most cases.
* Citizens now limit the distance they’ll walk in the winter when it is very cold.
* Tombstones now decay in 4-6 years instead of 13-17.
* Existing tombstones have had their decay time reduced by half.
* The trading post volume was been increased to 60000. This allows larger auto purchases to occur without overflowing storage. Existing trading posts need to be removed and replaced for this change to take effect.

Here’s the rest of the changes already posted:

* Mouse buttons now obey system setting for flipped left/right buttons.
* Input options now allow binding of mouse actions.
* Input settings can now be bound to any of eight mouse buttons.
* Fixed a bug that cause meat and other resources to show up in the corner of the map.
* Fixed being able to pop a building back into existence after being damaged by using the cancel removal tool or reclaim button.
* Fixed grave count on cemeteries when it is marked for removal then reclaimed.
* Fixed crash at trading post when trading, dismissing trader, and then selecting a custom order.
* Fixed a bug that allowed auto purchase to over fill the trading post.
* Fixed a bug that caused cycling through laborers to show children and students.
* Foresters no longer cut down orchards.
* Fixed water showing inside merchant boat.
* Builders will no longer walk the long way around to the other side of a bridge or tunnel when constructing it if it’s more than twice the distance to the closer side.
* Fixed building pause icon staying up when a building completes construction after pausing construction.
* Fixed a bug that caused starving or freezing people to get stuck in a loop doing the same job over and over if no food or warmth was available to resolve the starving or freezing issue.
* Fixed a bug that caused pending roads to not be cancelable if they were under a tree, rock, ore, etc.
* Fixed a bug that caused roads to be unremovable.
* Fixed a bug that caused areas to be unusable after roads were removed in certain cases.
* Dirt roads can no longer be quick removed by zoning over them with stone roads and then removing them. They now revert back to dirt roads and work has to be performed to remove them.
* Placing stone roads over pending dirt roads no longer cause unusable areas.
* Disasters are now disabled in tutorials.
* Fixed several spelling and grammatical errors.
* Fixed crash in audio streamer due to missing thread synchronization.
* Fixed a crash that occurred if a video card doesn’t support sampling from a depth texture.
* Fixed a bug that caused very wide screen displays to calculate an incorrect FOV.
* Windowed mode now allows resizing of the window.
* Window position is now remembered and restored on game shutdown/startup.
* Graphics initialization now has better error handling and exception recovery.
* Added a game launcher that allows changing video settings if the game doesn’t display properly on startup.
* The game launcher only shows if an error occurred, on first time startup, ctrl is held on startup, or /launcher is on the command line.
* Added selection of refresh rate to graphics settings
* Added selection of graphics adapter to graphics settings.
* Save games now check for truncation and crc validation to make sure save games haven’t been corrupted.
* The scene shown on the background of the main menu now has better error checking in case the file has become corrupt. If the file is corrupt it will show the original scene that the game shows on first time startup.
* Files are now created in a temp directory and are moved after writes complete. This stops partial files from being created if a thread crashes while a background thread is performing file I/O.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_139442373
http://www.shiningrocksoftware.com/

Ah, nice, ik dacht dat de developer Banished al had opgegeven.
Z'n communicatie skills laten wat te wensen over, na een tijdje complete radiostilte.
  donderdag 1 mei 2014 @ 08:22:34 #140
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139442769
Ik heb gisteren Banished op m'n Mac geïnstalleerd met de launcher van Paul the Tall. Werkt supergoed!
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:30:54 #141
277865 Sejt
Ondertitel
pi_139443763
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 07:36 schreef STING het volgende:
http://www.shiningrocksoftware.com/

Ah, nice, ik dacht dat de developer Banished al had opgegeven.
Z'n communicatie skills laten wat te wensen over, na een tijdje complete radiostilte.
Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?
Ik vind het knap van hem, dat hij echt alles alleen doet met zo'n community dat zoveel eisen stelt. Bugs, blogging, forums, crashes en tegelijkertijd werken aan een modding utility. Ik doe het hem niet na.
I love my mispoken words.
pi_139451454
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:30 schreef Sejt het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Lees je zijn blog wel? Of verwacht je elke dag een update?
Ik vind het knap van hem, dat hij echt alles alleen doet met zo'n community dat zoveel eisen stelt. Bugs, blogging, forums, crashes en tegelijkertijd werken aan een modding utility. Ik doe het hem niet na.
Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.
Op het forum waren hier ook veel klachten over.
Ben dus ook blij om te zien dat hij ons weer op de hoogte houdt via zijn blog :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:49:31 #143
277865 Sejt
Ondertitel
pi_139452405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:19 schreef STING het volgende:

[..]

Hij is na de release een hele tijd (iets meer dan een maand) stil geweest.
Op het forum waren hier ook veel klachten over.
Ben dus ook blij om te zien dat hij ons weer op de hoogte houdt via zijn blog :)
Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.
Door het gemis van updates ben ik de interesse ook een beetje kwijt geraakt. Maar zodra de modding community op gang komt, wordt het wel interessant, schat ik!
I love my mispoken words.
pi_139452744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:49 schreef Sejt het volgende:

[..]

Maart was hij inderdaad vrij onzichtbaar.
Door het gemis van updates ben ik de interesse ook een beetje kwijt geraakt. Maar zodra de modding community op gang komt, wordt het wel interessant, schat ik!
Same here, ik heb het ook al een tijdje niet meer aangeraakt. Ik hoop dat het qua functionaliteiten dan ook verder uitgebreid gaat worden, met bijv. nieuwe mogelijkheden en tech tiers.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:02:46 #145
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140957043
Zijn er uberhaupt nog mensen die dit spelen op het moment?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:21:56 #146
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_140957683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zijn er uberhaupt nog mensen die dit spelen op het moment?
Nu de patch ook voor de GOG-versie beschikbaar is, ben ik van plan het weer volop te gaan spelen :Y
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:03:58 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140959233
Ja hoe zit het met de mod-community? Kan ik al een kasteel bouwen met seksslaven of is dat weer te veel gevraagd? :(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:08:29 #148
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_140959353
Dus nog even wachten met Banished tot de vouwtjes eruit zijn gestreken?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_140960846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:08 schreef Verbal het volgende:
Dus nog even wachten met Banished tot de vouwtjes eruit zijn gestreken?

V.
Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:00:09 #150
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_140960976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:

[..]

Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
pi_140962209
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing is :P
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:52:08 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_140962523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:41 schreef STING het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, dan zit de uitdaging hem voornamelijk om de balans te behouden naar mate je uitbreidt. Dus als dat je thing is :P
Wat mij betreft draait de game daar om: het opbouwen van een sustainable samenleving waarin zo veel mogelijk mensen het zo lang mogelijk kunnen uithouden.
pi_141003943
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

De diepgang ontstaat wanneer je een écht groot dorp wil bouwen vind ik.
Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:12:41 #154
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_141004344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:05 schreef Rurik het volgende:

[..]

Ik vind het tegenvallen, het komt eigenlijk over als een standaard city building game. Ik had er meer van verwacht.
Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.
pi_141013576
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het verschil zit 'm in hoe hardcore deze is. Je wordt niet aan het handje gehouden, het komt niet altijd wel goed. Soms maak je een fout en sterven er honderden mensen. Ik heb dat in weinig andere games zo ervaren als in Banished.
dit :Y

Een verkeerde zet of opbouw en daarop kan je heel hard op afgestraft worden
pi_141392681
Fuck dit spel is verslavend. Net gekocht in de Steam sale. Jullie zullen meer van mij horen! O-)
No amount of money ever bought a second of time.
  Lieve Belg zondag 22 juni 2014 @ 00:07:13 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_141393023
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 00:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Fuck dit spel is verslavend. Net gekocht in de Steam sale. Jullie zullen meer van mij horen! O-)
Of juist niet meer :')

Voor de geïnteresseerden: http://store.steampowered.com/app/242920/
Momenteel voor 9.49¤.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_141489740
net gekocht, geweldige game.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:39:06 #159
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_141493920
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:55 schreef STING het volgende:

[..]

Zou ik wel aanraden ja.
Niet alleen tot de vouwtje eruit zijn gestreken, maar ook tot er (hopelijk) wat meer content in zit, hetzij in de core game, hetzij via mods. Dit omdat ik iig persoonlijk vind dat er wat weinig diepgang in zit, ik was er snel op uitgekeken.
Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
pi_141510125
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
Dat dacht ik eerst ook, tot er toch weer wat teken van leven was.
Maar de proof is nog steeds in de pudding, zal er nieuwe content komen, of zal het bij patches blijven.
Hoop iig op nieuwe content dus.
pi_141510405
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dacht dat de ontwikkelaar uitontwikkeld was?
hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..
pi_141548619
Oke, alles in je start gebied met de grond gelijk maken als je afhankelijk bent van hunters en gatherers is dus niet zo'n geweldig plan _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_141550554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Oke, alles in je start gebied met de grond gelijk maken als je afhankelijk bent van hunters en gatherers is dus niet zo'n geweldig plan _O-
Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsen ;)
En altijd voorzien van een stockpile/storage barn.
pi_141558643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:27 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hunters en gatherers dan ook buiten je startgebied plaatsen ;)
En altijd voorzien van een stockpile/storage barn.
Goeden tip ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  Lieve Belg dinsdag 8 juli 2014 @ 16:22:39 #165
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_142050741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef mschol het volgende:

[..]

hij is in iedergeval bezig met een mod kit, qua extra content zijn er geen beloftes gedaan..
Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/

quote:
The last few weeks I’ve been devoting my time to working on adding mod support to the game. It’s been nice to stretch my coding legs by doing something other than bug fixing.

When initially writing the game engine for Banished, allowing users to modify the game wasn’t something I thought about. It just wasn’t in scope – I was more interested in finishing the project in a reasonable amount of time. Hence mods, multiplayer, and a few other features that could have been great additions were off the feature list before it was even written.

Luckily, the toolset I wrote for the game to help speed development is suited fairly well for mods – it just needs a few more features.
Volledig artikel op de website.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 8 juli 2014 @ 17:43:41 #166
194233 Friday12
Originele kloon
pi_142053971
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:22 schreef Jump het volgende:

[..]

Meer info over de modkit: http://www.shiningrocksof(...)velopment-continues/

[..]

Volledig artikel op de website.
_O_
pi_142767251
Is het eigenlijk doenbaar om een echte town te bouwen? Daarmee bedoel ik de huizen en openbare gebouwen bij elkaar (in een mooi raster) en al de rest er rond/buiten? Heb al een paar pogingen die zijn stukgelopen omdat ik een nieuwe gatherer/forest/hunter cluster wil bouwen, maar die ligt dan zo ver weg dat het eeuwen duurt om ze gebouwd te krijgen.
pi_147800870
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
  zondag 21 december 2014 @ 14:30:45 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147800999
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Ik vind het wel een leuk spel ter ontspanning, perfect voor in de trein of bij een saai college :P
pi_147827689
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:27 schreef Rianne84 het volgende:
Is dit spel nog een beetje leuk? Nu in de Steam Sale voor 9,49...
Ik vind het dat wel waard. Het spel gaat wel meer om managen dan over bouwen (al speelt het nog steeds wel een belangrijke rol), dus dat is ook iets om over na te denken. Is het een daily trouwens?

quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:30 schreef Erasmo het volgende:

[..]

ter ontspanning
Totdat het misgaat. 10.gif

Nee, inderdaad wel rustgevend.

[ Bericht 47% gewijzigd door Bitterlemon op 22-12-2014 00:16:52 ]
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_147836851
Er zijn ook een paar leuke mods te downloaden wat het net wat uitgebreider maakt.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:55:21 #172
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148470757
Kick :P .
Iemand ervaring met de colonial charter mod?
Zag net op steam dat er een stapel mods te downloaden zijn en die CC mod lijkt wel een bundeling van een aantal goede mods.
zie: http://colonialcharter.com/
  donderdag 8 januari 2015 @ 19:09:10 #173
277865 Sejt
Ondertitel
pi_148477818
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef bleiblei het volgende:
Kick :P .
Iemand ervaring met de colonial charter mod?
Zag net op steam dat er een stapel mods te downloaden zijn en die CC mod lijkt wel een bundeling van een aantal goede mods.
zie: http://colonialcharter.com/
Ik heb het een beetje gespeeld en het maakt het spel wel wat uitgebreider. Wat ik nog steeds mis is de grotere productie chains, zoals Anno redelijk voor elkaar heeft. De nieuwe gebouwen leveren voornamelijk nieuwe voedsel types en fungeren dus precies hetzelfde als al het andere voedsel.
De enige reden voor ander voedsel maken is variatie, maar dat vind ik niet genoeg.
I love my mispoken words.
pi_149150952
die colonial charter mod opzich wel grappig heb nu voor het eerst een stad weten te bouwen van 300 mensen, wat ben ik blij haha
Geniet van het leven:):)
  donderdag 18 juni 2015 @ 10:48:16 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_153633644
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:07:12 #176
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_153634155
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Niet te vergelijken met Simcity, don't starve heb ik geen ervaring mee. Maar het is een survival/build sim maar ik zou het voor die prijs zeker doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_153634207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saai
pi_153634382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:09 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Veel minder opties. Leuk in het begin, maar al snel saai
'Snel' vind ik wel meevallen, ik ben redelijk snel verveeld met spellen, maar heb hier een uurtje of 25 in zitten. Voor 4,74 is dat minder dan 20 cent per uur, zeker het geld waard in mijn ogen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:25:31 #179
342001 Osvaldo2
To boldly go...
pi_153645153
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 10:48 schreef Montov het volgende:
Vandaag in de steamsale voor 4.74 euro.
Kan iemand vertellen hoe de gameplay van Banished is in vergelijking met SimCiy, Sims en Don't starve?
Met de Sims heeft het echt niets te maken. Het is echt een pure city-building game, een middeleeuwse stad op moeilijk terrein met veel nadruk op landbouw en veeteelt.
Het is ook een hele moeilijke game, als je iets niet goed hebt geregeld word je keihard afgestraft...
Ik had eens een stad met meer dan 1000 inwoners en met meer dan 10.000 voedsel op voorraad. Een half uur later zat ik midden in een hongersnood en nog een half uur later had ik nog maar 300 inwoners over... Dat soort dingen dus...

Maar als je een city-builder zoekt is die 4,74 euro een heel mooi prijsje hoor... Zeker aan te raden... :Y
Photoshop your own reality...
  donderdag 23 november 2017 @ 15:08:58 #180
447963 endechaos
life is short, enjoy!
pi_175260489
Nu in de aanbieding bij steam. Ouder maar nog steeds super gaaf spel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')