Huizen, huizen en nog eens huizen. In de town hall kun je zien hoeveel families er zijn en hoeveel huizen je hebt. Meer huizen dan families leidt tot enorme bevolkingsgroei.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
in beforequote:Op maandag 3 maart 2014 10:38 schreef bleiblei het volgende:
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan.
Nah, zo flink bijbouwen ook weer niet. Ik block veel nomads omdat daardoor mijn vorige stad ineens onderuit ging, Dus het moet wel gecontroleerd.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:40 schreef mschol het volgende:
[..]
in before
"Kut mijn stad is dood door groeiexplosie"
Handel is de oplossing. Genoeg ertshandelaren die voor Ale, Firewood, Logs of Warm Coats steen (of kolen danwel ijzer) willen verkopen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
quote:Op maandag 3 maart 2014 10:41 schreef jogy het volgende:
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet?.
quote:
http://gaming.stackexchan(...)erson-need-each-yearquote:Using the Town Hall statistics, you can see how much food your population is consuming (and producing) each year. As far as how much EACH person needs a year, you can divide Used over the last year by total population to get an estimate. It's not exact, because people are born / die during the year so the population number fluctuates, but I get just over 100 food per citizen using this method.
yup, heel irritant inderdaad. eigenlijk gewoon een bug.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:27 schreef JCPepino het volgende:
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale
[ afbeelding ]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale
[ afbeelding ]
Om ale op te slaan en al het eten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?
Om mee te beginnen een gatherer en hunter hutje bouwen in het bos. dan kan je wel ff vooruit. Niet te ver weg neer zetten en probeer je barn tussen het dorp en de hunter/gatherer hutten neer te zetten zodat ze niet de helft van de tijd bezig zijn met het opbergen van het geschoten wild/de geplukte plantjes. Vissers kunnen ook wel maar die doe ik tegenwoordig eigenlijk pas later.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef prefix1 het volgende:
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming?
Heb je wel laborers vrij om te blussen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:03 schreef ElizabethR het volgende:
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen.
Als je gatherer en hunter hutjes bouwt kan je het beste er ook meteen 3 huisjes bij gooien en een barn in de buurt (net buiten het jachtgebied) Dan hoeven de jagers en verzamelaars niet zo ver te lopen naar hun werk en niet zo ver om de spullen weg te brengen. Zorge er ook voor dat je eigenlijk te veel hutjes hebt die je relatief makkelijk uit kan breiden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |