abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137267961


Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit

Wat is Banished?

Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland.

Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven.

Overleven

De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.

Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.

Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!

Gameplay

De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten.

Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen.

Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden.

Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.

SPOILER: Screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Filmpjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer informatie

Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/

Prijs:20 dollar

Doe mee aan de FOK!seed!

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard



[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 01-03-2014 23:09:12 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137267975
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug. :')

Wat een spel. :')

[ afbeelding ]
_O- Damn. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:25 schreef Dekatria het volgende:
Hongersnood, die heb ik ook gehad ja. Van nabij de 300 inwoners tot ~200, en van 30K voedsel naar de benedengrens :') is wel mooi om te zien hoe het zichzelf 'uitbalanceert' later. Minder mensen > meer voedsel over w/

Oh, en ik kreeg nog bezoek van wat anders zonet:

[ afbeelding ]

M'n akkers wat doe je :'(
Zijn dat krekels? :o
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:24:54 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137267985
Jonguh, ik was bezig!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:25:02 #4
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137267991
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:24 schreef Rezania het volgende:
Zijn dat krekels? :o
Kijk eens naar de doodsoorzaak :+
pi_137267994
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:24 schreef jogy het volgende:
Jonguh, ik was bezig!
Je was sloom. :( Ik had dingen om te posten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137268002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:25 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Kijk eens naar de doodsoorzaak :+
Rare tornado dan. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:28:37 #7
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137268074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Rare tornado dan. _O-
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
pi_137268088
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:34:18 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137268179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren. :')
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137268225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..

wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden :Y (dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:37:59 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137268261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:36 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..

wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden :Y (dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
Dat mis ik ook wel, ja.

Overigens had m'n kolenprobleem ook te maken met het Blitzkrieg effect - dat je nieuwe zooi zo ver van de supply af staat dat resources te lang onderweg zijn.

Moet je eigenlijk je smiths herplaatsen, maar eer dat dat gebeurd is :z
pi_137268421
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
Meh, iedere keer als ik coal ga minen kom ik niet boven de 100 uit qua voorraad, die figuren pakken het te snel om te verbranden. Dus ik hou het wel bij iron tools. :D

En ja, ik weet dat ik dan extra firewood moet produceren, maar dat doe ik dus al, zes woodcutters voor 200 mensen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:45:44 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137268445
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.

Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:44:29 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137269799
Net 10% van mijn inwoners weggevaagd door een tornado :{.

Oh en 3 volle pakhuizen :'). Voorraad gehalveerd :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:37:08 #15
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137271284
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:45 schreef jogy het volgende:
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.

Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p

Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:40:35 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137273275
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:37 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p

Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
Hm , best interessant inderdaad maar je moet maar net ff pech hebben met je tools, ijzer en steen qua leveringen of doe je ze op bestelling/auto inkoop oid?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:41:35 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137273304
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137273859
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:41 schreef jogy het volgende:
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 16:01:24 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137273930
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
True en ze vreten tools. Ik had op een gegeven moment gewoon een tekort terwijl ik 3 smederijen had draaien en toen herinnerde ik dat ik de mijnwerkers en steenhouwers had verdubbeld in aantal :'). Bijna dood :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 16:04:25 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137274048
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.



Luxeprobleem dit dat :7 ik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
pi_137274107
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:04 schreef Dekatria het volgende:
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.

[ afbeelding ]

Luxeprobleem dit dat :7 ik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
zoveel kan ik nooit storen in een tradepost...
pi_137277743
Mijn eerste dorp ging in jaar 11 ten onder aan hongersnood door een verre kolonie van vissers. Nu is mijn tweede spel in jaar 15 kapot gegaan door een tekort aan tools waardoor mijn foodsupply van 5000 naar 0 schoot in 2 jaar tijd ofzo. Ik moet nog even oefenen met dorpjes bouwen :)
pi_137277796
Jaar 40 FOK!seed:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:10:55 #24
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137278248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:55 schreef 2dk9 het volgende:
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
Ik ben bezig met alles ombouwen, klopt inderdaad ^O^
pi_137278778
Het kost wel veel meer steen, maar met enkele handelsposten en een aantal pastures met koeien en schapen maakt dat niks uit.

Voorbeeld:
Een pasture met 20 koeien levert gemiddeld 1200 beef per jaar op, beef kun je voor 3 verkopen.
1200x3= 3600
Stenen kosten 8 per stuk bij de trader. 3600:8 = 450

In een pasture werken 2 mensen, dus 2 mensen kunnen 450 stenen per jaar produceren :)
Een steengroeve met 15 mensen produceert ergens in de 200 per jaar :')
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:07:45 #26
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137280009
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen? ;(
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137280079
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:07 schreef ShevaJB het volgende:
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen? ;(
:Y

huizen bouw je voor populatiegroei..
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:12:04 #28
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137280158
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:09 schreef mschol het volgende:

[..]

:Y

huizen bouw je voor populatiegroei..
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen :+
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137280259
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:12 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen :+
belangrijk: bouw niet teveel in 1x, dan heb je niet zo'n bevolkings explosie :P
pi_137280322


Deze tunnel heeft of een magische portaal, of hij gaat gelijk naar links. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137280527
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:39:09 #32
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137281172
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:21 schreef Rezania het volgende:
http://www.reddit.com/r/B(...)nce_regarding_farms/
Allemaal bonen verbouwen dus. :Y)
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_137281250
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:39 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Maar hoe sneller je je gewassen kan oogsten, hoe minder kans op ziekten. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:11:09 #34
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137282574
Voorlopig moet ik me best doen om m'n overschot te verstouwen :+ zit de hele tijd tegen de limiet (die nu inmiddels 55K is) aan :X
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:37:50 #35
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137286448
Dit spel is verslavend
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:57:19 #36
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137287267
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef ShevaJB het volgende:
Dit spel is verslavend
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137287428
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:57 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- Goud gebouwd. :P

Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn. :(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:33:46 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137288518
Die mountain men achoevement is moeilijk :@. Dacht geluk te hebben met een meertje in de buurt maar ze zijn toch ten onder gegaan aan verhongering ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:36:35 #39
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137288641
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O- Goud gebouwd. :P

Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn. :(
Met name met farms is dat irritant inderdaad.

Nu voorbij jaar 150 met de FOK!seed, boel lijkt nu stabiel qua voedsel en zelfs manschappen. Handel als bron voor je erts is een gouden tip gebleken.



Bulkoverslag :7

[ Bericht 7% gewijzigd door Dekatria op 01-03-2014 22:56:49 ]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:02:05 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137289711
788345392
Large
Valley



Zoveel ruimte O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137289742
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef jogy het volgende:
788345392
Large
Valley

[ afbeelding ]

Zoveel ruimte O+.
Nice. :o
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:03:31 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137289766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef Rezania het volgende:

Zoveel ruimte O+.
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137290037
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen :P.
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:13:27 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137290208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk. :')
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki

http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137290258
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki

http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Met plaatjes, nice. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:26:40 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137290766
Net gekocht.

Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's :{. Op DX9 geen probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 maart 2014 @ 00:09:10 #47
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_137292321
Wat een afschuwelijk verslavend spel! ;( :D
Ik ga mijn recources ook maar proberen via traden binnen te krijgen, want ik word er gek van dat dingen steeds op zijn en het een eeuwigheid duurt voordat je een voorraad hebt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 2 maart 2014 @ 00:18:13 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137292587
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
Net gekocht.

Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's :{. Op DX9 geen probleem.
Is een bug inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 2 maart 2014 @ 00:23:29 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137292728
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920 :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137293142
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920 :).
tis ook niet echt een game waarbij het boeit of hij op DX9 of 11 draait, de modellen zijn zowiezo wat gedateerd en dat is ook absoluut niet het belangrijkste :s)

wel irritant zijn die sneeuwstormen, die zitten meer in de weg dan dat het een leuk effect is :P (maar vooralsnog zet ik weers effecten niet uit :D)
pi_137293216
Ik vind het spel best wel mooi voor het formaat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137293456
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:41 schreef Rezania het volgende:
Ik vind het spel best wel mooi voor het formaat.
gezien het feit er maar 1 persoon mee bezig is geweest vallen mij de graphics ook zeer mee hoor.. maar echt mooi is het niet :P (maar zoals gezegd, boeit dat niet heel veel)
  zondag 2 maart 2014 @ 10:44:54 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137299388
Om 13:00 een Banished time challenge doen? tot 17:00 uur heb je de tijd om een dorp te bouwen in een hier geposte seed en dan laat je het resultaat zien. wie de meeste surplus en mensen heeft is de winnaar. :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 2 maart 2014 @ 11:11:23 #54
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137299971
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:44 schreef jogy het volgende:
Om 13:00 een Banished time challenge doen? tot 17:00 uur heb je de tijd om een dorp te bouwen in een hier geposte seed en dan laat je het resultaat zien. wie de meeste surplus en mensen heeft is de winnaar. :).
Ik ben er dan niet, dus helaas.

Zit nu op 61% van de Achievements trouwens :7
pi_137300604
Stad gister gebouwd met 1200 mensen. Tot 900pop ging het geweldig, maar daarna ging de efficiency dik achteruit. Vermoedelijk vanwege dat ik zo'n 350 children/students moest feeden die verder niks toevoegde. Kortom, ik groeide te snel :[
  zondag 2 maart 2014 @ 13:09:26 #56
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137303035
Een record?

I love my mispoken words.
  zondag 2 maart 2014 @ 14:04:33 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137304783
Oké, ik ben nu ook aan het proberen om zonder mijnen en steenhouwers te werken, het gaat redelijk maar die steen/ijzer/kolenboeren willen geen vreten. Dus ik ben nu schapen en koeien aan het fokken voor de wol en het leder en probeer een overschot aan houtproductie gaande te krijgen voor brandhout, verder valt er niet veel te maken wat die gasten willen volgens mij, toch?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137305571
Verschillende soorten groente/fruit, alcohol, besjes/roots/uitjes van gatherers etc. Ze willen veel ;p
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  zondag 2 maart 2014 @ 14:28:11 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137305728
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:24 schreef JCPepino het volgende:
Verschillende soorten groente/fruit, alcohol, besjes/roots/uitjes van gatherers etc. Ze willen veel ;p
Hm, niet echt hoor. Ik zal zo wel een screenshot maken. Vreten motten ze nie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 2 maart 2014 @ 18:11:32 #60
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137316090
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:04 schreef jogy het volgende:
Oké, ik ben nu ook aan het proberen om zonder mijnen en steenhouwers te werken, het gaat redelijk maar die steen/ijzer/kolenboeren willen geen vreten. Dus ik ben nu schapen en koeien aan het fokken voor de wol en het leder en probeer een overschot aan houtproductie gaande te krijgen voor brandhout, verder valt er niet veel te maken wat die gasten willen volgens mij, toch?
Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:

Warm Coats
Ale
Logs
Firewood

Firewood is altijd 2x zo waardevol als logs, overigens.
pi_137316561
Ben ik de enige die steeds Vanished in de TT leest? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:30:12 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137316852
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:11 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ertshandelaren willen altijd wel één van de volgende dingen:

Warm Coats
Ale
Logs
Firewood

Firewood is altijd 2x zo waardevol als logs, overigens.
True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn :{.

Maar het gaat best goed! als kan ik er nog niet echt een vaste stroom aan stenen/ijzer/kolen vandaan trekken eigenlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137317644
Vergrijzing slaat toe, in een jaar van 210 volwassenen naar 170 gegaan. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137318312
Verdomme, nog maar 150 volwassenen nu. :'( En er loopt een moordenaar rond in mijn dorp, er is net iemand neergestoken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:13:26 #65
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137318444
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:10 schreef Rezania het volgende:
En er loopt een moordenaar rond in mijn dorp, er is net iemand neergestoken.
Er zijn dus ook criminelen ja?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:26:04 #66
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137319032
quote:
11s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:13 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Er zijn dus ook criminelen ja?
Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn. :P
pi_137319097
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:26 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Hij zal het wel over houthakkers hebben die elkaar per ongeluk afmaken ofzo. Je hebt geen handhavers dus criminelen zou wel erg kut zijn. :P
Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:36:30 #68
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137319477
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, kreeg een bericht van 'Vendor blablabla just got stabbed.'
Ah. Ik heb ook al een jager gehad die giftige bessen had gegeten. Was zeker een stagiair _O-
  zondag 2 maart 2014 @ 19:37:13 #69
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137319504
http://www.banishedforum.com/viewtopic.php?f=3&t=1668

quote:
Vendors get killed by being stabbed (uncommon)
Woodcutters get accidentaly killed by an axe (uncommon)
Brewers get killed by drinking bad brew (made me laugh, yet seen only once)
Herbalists get killed by eating poisonous mushrooms (very uncommon)
Physicians get killed by taking the wrong medicine (very rare)
Stonecutters get killed by being crushed from rocks (very common, increasing with amount of assigned workers above 10)
Miners get killed by cave ins (quite common, increasing with assigned workers above 10)
Forresters get killed by falling trees (common)
Builders get killed by falling rocks (uncommon)
Fishermen get killed by drowning (uncommon)
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)

Still missing Traders, Teachers, Clerics, Gatherers, Hunters, Farmers and all other i forgot
pi_137319657
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:37 schreef Chef_M het volgende:
Any Female can die during childbirth (made me sob, atleast 1 every 2 years)
Dit gebeurt niet alleen bij vrouwen in mijn dorp, of ze hebben ook mannennamen. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137333983
Er zijn er nog wel meer geloof ik. Volgensmij heb ik een builder gehad die stierf door van een ladder te vallen.

Verder heb ik een keer een blanco dood gehad. Er stond enkel 'naam beroep' zonder hoe ie doodging.

Stabbed heb ik misschien gehad (1200 man waarvan 100 vendors..), maar die voor physician en brewers nog nooit gezien.

Dat je mannennamen ziet voor childbirths zal er vaak mee te maken hebben dat sommigen vissers zijn en dat er dan staat 'X the fisherman died during childbirth'
  maandag 3 maart 2014 @ 08:51:13 #72
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137337065
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:30 schreef jogy het volgende:

[..]

True! (wat brandhout betreft) Alleen die klotedorpelingen van me stoken het op alsof ze reptielen zijn :{.

Maar het gaat best goed! als kan ik er nog niet echt een vaste stroom aan stenen/ijzer/kolen vandaan trekken eigenlijk.
[ afbeelding ]
bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijven :)
  maandag 3 maart 2014 @ 09:37:36 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137337712
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

bouw stenen huizen. Die hebben minder fuel nodig om warm te blijven :)
Moet ik wel eerst genoeg steen hebben. Maar ik heb er net een paar langs gekregen die stenen aanvoerde en twee weilanden vol met koeien voor de leer, nu kan ik wol, leer, warme jassen aanslepen voor de handel en die kruidenpakketjes erbij maar niemand wil die.

Jammer dat bestellingen duurder zijn dan gewone aankopen, zou het toch niet denken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 3 maart 2014 @ 10:27:59 #74
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137338856
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Ik heb nu health en happiness op 5 sterren, 75K food, 5K firewood, alles voorradig en weer blijft de boel hangen op ongeveer 300 inwoners -O- .
  maandag 3 maart 2014 @ 10:29:41 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137338898
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Ik heb nu health en happiness op 5 sterren, 75K food, 5K firewood, alles voorradig en weer blijft de boel hangen op ongeveer 300 inwoners -O- .
Huizen bouwen, meer privacy voor de families en ze fokken weer als konijntjes. Ik heb ook gehoord dat strenge winters en alcohol werkt maar dat zou ik niet weten :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 3 maart 2014 @ 10:33:18 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137339007
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:

Wat zijn eigenlijk de groeitriggers van een dorpje?
Huizen, huizen en nog eens huizen. In de town hall kun je zien hoeveel families er zijn en hoeveel huizen je hebt. Meer huizen dan families leidt tot enorme bevolkingsgroei.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:38:53 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137339138
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan :P .
pi_137339167
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:38 schreef bleiblei het volgende:
Aha, ga ik flink bijbouwen vanavond dan :P .
in before
"Kut mijn stad is dood door groeiexplosie"
  maandag 3 maart 2014 @ 10:41:04 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137339196
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 3 maart 2014 @ 10:42:21 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137339240
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:40 schreef mschol het volgende:

[..]

in before
"Kut mijn stad is dood door groeiexplosie"
Nah, zo flink bijbouwen ook weer niet. Ik block veel nomads omdat daardoor mijn vorige stad ineens onderuit ging, Dus het moet wel gecontroleerd.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:45:40 #81
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137344287
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef bleiblei het volgende:
Steen blijft een drama idd. Als je de omgeving hebt leeggeroofd zit je aan die trage mijnen vast.
Handel is de oplossing. Genoeg ertshandelaren die voor Ale, Firewood, Logs of Warm Coats steen (of kolen danwel ijzer) willen verkopen.
pi_137344660
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:41 schreef jogy het volgende:
Is er trouwens al uitgerekend hoeveel voedsel er per persoon wordt opgevroten per jaar of niet? :P.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 3 maart 2014 @ 14:34:58 #83
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137345636
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

quote:
Using the Town Hall statistics, you can see how much food your population is consuming (and producing) each year. As far as how much EACH person needs a year, you can divide Used over the last year by total population to get an estimate. It's not exact, because people are born / die during the year so the population number fluctuates, but I get just over 100 food per citizen using this method.
http://gaming.stackexchan(...)erson-need-each-year

En nog allemaal andere voorbeelden:
http://www.reddit.com/r/B(...)ix/food_per_citizen/
pi_137407360
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt.
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137407773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:27 schreef JCPepino het volgende:
Heb gemerkt dat bij mijn dorp bij 600 inwoners een omslag plaatsvind. Een wat negatieve. Als je wat laat kappen, of wilt wat bijbouwen dan komen in de winter al die werkloze seizoensarbeiders helpen. Die komen dan van zover dat ze uiteindelijk op de terug omkomen van de honger of kou. Dat terwijl het dorp niet geweldig uit elkaar getrokken is, maar 1 geheel vormt.
yup, heel irritant inderdaad. eigenlijk gewoon een bug.
In the coolest little capital of the world
pi_137408204
Heb ik ook meegemaakt en maakt het wel jammer dat je ze niet kunt restricten tot een bepaald gebied. Voorheen begon men altijd met oogsten vanaf early spring, maar toen ik tegen de 1000 mensen aan zat begonnen ze pas in sprin/late spring en soms zelfs early summer. Waardoor oogsten nogal faalden en alles stroef begon te lopen.

Inmiddels wel een idee hoe ik dit enigszins kan oplossen, maar dat vereist redelijk wat ruimte
pi_137411113
Ja dan maak je waarschijnlijk verschillende 'dorpjes' die vrijwel zelfvoorzienend zijn? Heb het nou opgedeeld in 1 gedeelte minen, 1 deel houthakken en het overgrote deel is akkers/gaarden. Volgens mij gaan die mensen ook nooit naar een market als ze teruggaan naar huis, dat zou immers ook een goede oplossing zijn.
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137411280
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale :P

een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  woensdag 5 maart 2014 @ 13:10:10 #89
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137411480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale :P

[ afbeelding ]
_O_

Ga ik ook nog een keer doen.
pi_137417551
kolere dat zijn veel huissies!
Geniet van het leven:):)
pi_137417579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:02 schreef JCPepino het volgende:
Op reddit die helemaal overleeft op het traden van ale :P

[ afbeelding ]
Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 05-03-2014 16:49:58 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:04:24 #92
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137422249
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:42 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoezo heeft hij zoveel barns nodig dan?
Om ale op te slaan en al het eten.

Hij moet alles van die traders kunnen kopen he.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137450548
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming?
Geniet van het leven:):)
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:23:48 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137450805
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef prefix1 het volgende:
Wat voor eten is goed om mee te beginnen? alleen hunting en fishing? en rond de 40/50 mensen ook farming?
Om mee te beginnen een gatherer en hunter hutje bouwen in het bos. dan kan je wel ff vooruit. Niet te ver weg neer zetten en probeer je barn tussen het dorp en de hunter/gatherer hutten neer te zetten zodat ze niet de helft van de tijd bezig zijn met het opbergen van het geschoten wild/de geplukte plantjes. Vissers kunnen ook wel maar die doe ik tegenwoordig eigenlijk pas later.

Farming is ook wel leuk maar inderdaad pas wanneer je een beetje een goed influx aan arbeiders krijgt en als je het geduld hebt ook zo snel mogelijk schapen gaan fokken in een pasture. Zodra die aan hun max zitten krijg je een zooi wol en schapenvlees. Koeien zijn ook leuk voor koeienvlees en leer en de kippen voor de eieren en kippebouten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:31:01 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137459462
Jeej, mijn iron en stone voorraad begint uit te puilen en dan alleen maar door handel van hout, brandhout, leer, wol en warme jassen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:33:23 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137459562
Alleen krijg ik mijn boeren niet in de buurt van mijn land en verneukt het daardoor 40% van mijn oogsten :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137459763
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
Geniet van het leven:):)
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:03:59 #98
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137461355
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_137462170
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:03 schreef ElizabethR het volgende:
Zijn wells absoluud noodzakelijk? Ik heb er best veel geplaatst, maar als er een fik komt, doen ze helemaal niets, en brandt het dus gewoon allemaal af, en moet ik het allemaal weer opbouwen.
Heb je wel laborers vrij om te blussen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:28:52 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137463061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:37 schreef prefix1 het volgende:
heb nog steeds problemen met food word er gek van! damn!
Als je gatherer en hunter hutjes bouwt kan je het beste er ook meteen 3 huisjes bij gooien en een barn in de buurt (net buiten het jachtgebied) Dan hoeven de jagers en verzamelaars niet zo ver te lopen naar hun werk en niet zo ver om de spullen weg te brengen. Zorge er ook voor dat je eigenlijk te veel hutjes hebt die je relatief makkelijk uit kan breiden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')