abonnement Unibet Coolblue
pi_137267961


Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit

Wat is Banished?

Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland.

Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven.

Overleven

De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan.

Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering.

Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen!

Gameplay

De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten.

Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen.

Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden.

Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's.

SPOILER: Screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Filmpjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer informatie

Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/

Prijs:20 dollar

Doe mee aan de FOK!seed!

Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard



[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 01-03-2014 23:09:12 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137267975
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug. :')

Wat een spel. :')

[ afbeelding ]
_O- Damn. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:25 schreef Dekatria het volgende:
Hongersnood, die heb ik ook gehad ja. Van nabij de 300 inwoners tot ~200, en van 30K voedsel naar de benedengrens :') is wel mooi om te zien hoe het zichzelf 'uitbalanceert' later. Minder mensen > meer voedsel over w/

Oh, en ik kreeg nog bezoek van wat anders zonet:

[ afbeelding ]

M'n akkers wat doe je :'(
Zijn dat krekels? :o
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:24:54 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137267985
Jonguh, ik was bezig!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:25:02 #4
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137267991
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:24 schreef Rezania het volgende:
Zijn dat krekels? :o
Kijk eens naar de doodsoorzaak :+
pi_137267994
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:24 schreef jogy het volgende:
Jonguh, ik was bezig!
Je was sloom. :( Ik had dingen om te posten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137268002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:25 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Kijk eens naar de doodsoorzaak :+
Rare tornado dan. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:28:37 #7
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137268074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Rare tornado dan. _O-
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
pi_137268088
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:34:18 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137268179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren. :')
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_137268225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.

Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit :z
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..

wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden :Y (dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:37:59 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137268261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:36 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..

wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden :Y (dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
Dat mis ik ook wel, ja.

Overigens had m'n kolenprobleem ook te maken met het Blitzkrieg effect - dat je nieuwe zooi zo ver van de supply af staat dat resources te lang onderweg zijn.

Moet je eigenlijk je smiths herplaatsen, maar eer dat dat gebeurd is :z
pi_137268421
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
Meh, iedere keer als ik coal ga minen kom ik niet boven de 100 uit qua voorraad, die figuren pakken het te snel om te verbranden. Dus ik hou het wel bij iron tools. :D

En ja, ik weet dat ik dan extra firewood moet produceren, maar dat doe ik dus al, zes woodcutters voor 200 mensen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:45:44 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137268445
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.

Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:44:29 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137269799
Net 10% van mijn inwoners weggevaagd door een tornado :{.

Oh en 3 volle pakhuizen :'). Voorraad gehalveerd :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:37:08 #15
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137271284
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:45 schreef jogy het volgende:
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.

Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p

Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:40:35 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137273275
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:37 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p

Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
Hm , best interessant inderdaad maar je moet maar net ff pech hebben met je tools, ijzer en steen qua leveringen of doe je ze op bestelling/auto inkoop oid?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:41:35 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137273304
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_137273859
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:41 schreef jogy het volgende:
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 16:01:24 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137273930
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
True en ze vreten tools. Ik had op een gegeven moment gewoon een tekort terwijl ik 3 smederijen had draaien en toen herinnerde ik dat ik de mijnwerkers en steenhouwers had verdubbeld in aantal :'). Bijna dood :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 16:04:25 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137274048
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.



Luxeprobleem dit dat :7 ik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
pi_137274107
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:04 schreef Dekatria het volgende:
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.

[ afbeelding ]

Luxeprobleem dit dat :7 ik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
zoveel kan ik nooit storen in een tradepost...
pi_137277743
Mijn eerste dorp ging in jaar 11 ten onder aan hongersnood door een verre kolonie van vissers. Nu is mijn tweede spel in jaar 15 kapot gegaan door een tekort aan tools waardoor mijn foodsupply van 5000 naar 0 schoot in 2 jaar tijd ofzo. Ik moet nog even oefenen met dorpjes bouwen :)
pi_137277796
Jaar 40 FOK!seed:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:10:55 #24
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137278248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:55 schreef 2dk9 het volgende:
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
Ik ben bezig met alles ombouwen, klopt inderdaad ^O^
pi_137278778
Het kost wel veel meer steen, maar met enkele handelsposten en een aantal pastures met koeien en schapen maakt dat niks uit.

Voorbeeld:
Een pasture met 20 koeien levert gemiddeld 1200 beef per jaar op, beef kun je voor 3 verkopen.
1200x3= 3600
Stenen kosten 8 per stuk bij de trader. 3600:8 = 450

In een pasture werken 2 mensen, dus 2 mensen kunnen 450 stenen per jaar produceren :)
Een steengroeve met 15 mensen produceert ergens in de 200 per jaar :')
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:07:45 #26
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137280009
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen? ;(
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137280079
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:07 schreef ShevaJB het volgende:
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen? ;(
:Y

huizen bouw je voor populatiegroei..
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:12:04 #28
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137280158
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:09 schreef mschol het volgende:

[..]

:Y

huizen bouw je voor populatiegroei..
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen :+
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_137280259
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:12 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen :+
belangrijk: bouw niet teveel in 1x, dan heb je niet zo'n bevolkings explosie :P
pi_137280322


Deze tunnel heeft of een magische portaal, of hij gaat gelijk naar links. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137280527
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:39:09 #32
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_137281172
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:21 schreef Rezania het volgende:
http://www.reddit.com/r/B(...)nce_regarding_farms/
Allemaal bonen verbouwen dus. :Y)
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_137281250
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:39 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Maar hoe sneller je je gewassen kan oogsten, hoe minder kans op ziekten. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:11:09 #34
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137282574
Voorlopig moet ik me best doen om m'n overschot te verstouwen :+ zit de hele tijd tegen de limiet (die nu inmiddels 55K is) aan :X
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:37:50 #35
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_137286448
Dit spel is verslavend
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:57:19 #36
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137287267
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef ShevaJB het volgende:
Dit spel is verslavend
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137287428
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:57 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- Goud gebouwd. :P

Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn. :(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:33:46 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137288518
Die mountain men achoevement is moeilijk :@. Dacht geluk te hebben met een meertje in de buurt maar ze zijn toch ten onder gegaan aan verhongering ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:36:35 #39
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137288641
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O- Goud gebouwd. :P

Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn. :(
Met name met farms is dat irritant inderdaad.

Nu voorbij jaar 150 met de FOK!seed, boel lijkt nu stabiel qua voedsel en zelfs manschappen. Handel als bron voor je erts is een gouden tip gebleken.



Bulkoverslag :7

[ Bericht 7% gewijzigd door Dekatria op 01-03-2014 22:56:49 ]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:02:05 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137289711
788345392
Large
Valley



Zoveel ruimte O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_137289742
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef jogy het volgende:
788345392
Large
Valley

[ afbeelding ]

Zoveel ruimte O+.
Nice. :o
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:03:31 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137289766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef Rezania het volgende:

Zoveel ruimte O+.
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_137290037
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen :P.
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:13:27 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137290208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk. :')
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki

http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_137290258
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki

http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Met plaatjes, nice. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:26:40 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137290766
Net gekocht.

Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's :{. Op DX9 geen probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 maart 2014 @ 00:09:10 #47
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_137292321
Wat een afschuwelijk verslavend spel! ;( :D
Ik ga mijn recources ook maar proberen via traden binnen te krijgen, want ik word er gek van dat dingen steeds op zijn en het een eeuwigheid duurt voordat je een voorraad hebt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 2 maart 2014 @ 00:18:13 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137292587
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
Net gekocht.

Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's :{. Op DX9 geen probleem.
Is een bug inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 2 maart 2014 @ 00:23:29 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137292728
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920 :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137293142
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920 :).
tis ook niet echt een game waarbij het boeit of hij op DX9 of 11 draait, de modellen zijn zowiezo wat gedateerd en dat is ook absoluut niet het belangrijkste :s)

wel irritant zijn die sneeuwstormen, die zitten meer in de weg dan dat het een leuk effect is :P (maar vooralsnog zet ik weers effecten niet uit :D)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')