SPOILER: ScreenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FilmpjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer informatie
Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/
Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project)
Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft
Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware
Reddit: http://www.reddit.com/r/banished
YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/
Prijs:20 dollar
Doe mee aan de FOK!seed!
Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 01-03-2014 23:09:12 ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:29 schreef Q. het volgende:
En van bijna 400 naar 11 inwoners terug.![]()
Wat een spel.![]()
[ afbeelding ]
Zijn dat krekels?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:25 schreef Dekatria het volgende:
Hongersnood, die heb ik ook gehad ja. Van nabij de 300 inwoners tot ~200, en van 30K voedsel naar de benedengrensis wel mooi om te zien hoe het zichzelf 'uitbalanceert' later. Minder mensen > meer voedsel over
Oh, en ik kreeg nog bezoek van wat anders zonet:
[ afbeelding ]
M'n akkers wat doe je
Je was sloom.quote:
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.quote:
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.
Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben dus zo bang dat dat scenario zich voordoet dat ik nog nooit steel tools heb laten produceren.
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Screen geet een beetje een vertekend beeld - ik vind 'm in het spel er wel gaaf uitzien.
Ik laat de FOK!seed even voor wat het is - de boel stort op een gegeven moment in als er om onverklaarbare reden geen firewood meer is (terwijl er sinds sint juttemis al een overschot is), mensen kolen gaan gebruiken voor verwarming waardoor de blacksmiths geen staal meer kunnen maken en iedereen dus met versleten gereedschap zit
Dat mis ik ook wel, ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:36 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb continue tekort aan logs en firewood, heel irritant..
wat ik trouwens mooi zou vinden is dat je per opslag van ruwe materialen kan aangeven wat er opgeslagen mag worden(dan heb ik er 1 voor hout, 1 voor firewood, 1 voor iron e.d.)
Meh, iedere keer als ik coal ga minen kom ik niet boven de 100 uit qua voorraad, die figuren pakken het te snel om te verbranden. Dus ik hou het wel bij iron tools.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Gewoon een stuk of 4 smits maken en ze 50/50 tools laten produceren. Als je dan een grote surplus hebt en genoeg kolen dan kan je voor volledig staal gaan. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat ik niet oplette en mijn steel tools opeens op waren omdat die honden mijn waardevolle kolen gebruikte om hun onbelangrijke lichaampjes op te warmen.
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :pquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:45 schreef jogy het volgende:
Jaartje 57, heb een aantal karige jaren gehad, een paar ziektes en dreigende tool-tekorten. Deze zijn verholpen door weer naar iron tools te gaan en één keer ben ik gerede door een trader.
Leather is wel een geweldige cash-cow (pun intended) en gevulde pastures zijn geweldig. ik heb nu koeien, schapen en kippen en al aardig wat akkers en boomgaarden en ik heb een surplus van rond de 33000.Kolen blijven wel opgestookt worden door mijn inwoners ook wanneer ik meer dan genoeg brandhout heb en steen is ook niet echt aan te slepen helaas. Mijn eerste uitgeputte mijn gehad en de steenhouwerij is ook bijna op. Ik heb al een nieuwe steengroeve neer gezet zodat mijn werkers door kunnen gaan zonder gezeur, hetzelfde met ijzer. Straks maar uitbreiden en daar een nieuw mijnwerkers/steengroeve dorp neer zetten zodat ik wat meer binnen krijg. één van alles is gewoon niet meer genoeg. 330 inwoners
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hm , best interessant inderdaad maar je moet maar net ff pech hebben met je tools, ijzer en steen qua leveringen of doe je ze op bestelling/auto inkoop oid?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:37 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Die steengroeven en mijnen zijn echt te lelijk (en permanent). De mensen die er nu in werken, werken daar alleen omdat ik te veel mensen heb en ze bezig wil houden :p
Ik heb het mijnen en tools maken opgegeven. Ik focus voornamelijk op voedsel- en brandhoutproductie. Ik heb drie trading posts die ervoor zorgen dat ik meer dan genoeg tools, steen en ijzer heb (de general goods merchant ruilt eten voor resources). Ik raad je het aan om hetzelfde te doen. Op lange termijn wil je vast gaan uitbreiden, en dat gaat moeilijk met al die lege steengroeven.. Zorg er wel voor dat je ruimte hebt in je trading post als je bulken steen en ijzer wil kopen, omdat het veel plek in beslag neemt.
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:41 schreef jogy het volgende:
En wat mijnen betreft boeit het qua ruimte niet zo erg want je kan verder toch niks bouwen tegen die bergwand aan maar steen inkopen is wel een hele goede iig.
True en ze vreten tools. Ik had op een gegeven moment gewoon een tekort terwijl ik 3 smederijen had draaien en toen herinnerde ik dat ik de mijnwerkers en steenhouwers had verdubbeld in aantalquote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijnen gaat gewoon fucking sloom, daar gaat het hem meer om denk ik.
zoveel kan ik nooit storen in een tradepost...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:04 schreef Dekatria het volgende:
Even eerdere savegame gepakt van de FOK!seed, dichter bij huis gebouwd en hatsa.
[ afbeelding ]
Luxeprobleem dit datik ga meteen eens proberen hoe het werkt mbt traden voor ijzer en kolen, lossen we dat ook meteen op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
Ik ben bezig met alles ombouwen, klopt inderdaadquote:Op zaterdag 1 maart 2014 17:55 schreef 2dk9 het volgende:
Stenen huizen gebruiken volgens mij wel degelijk veel minder brandhout. Ik heb bijna alleen maar stenen huizen en red het makkelijk met 2 woodcutters op meer dan 250 inwoners.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:07 schreef ShevaJB het volgende:
Ben met m'n eerste game bezig en heb alleen maar bejaarden, geen kinderen of jongeren of wat. Had ik meer huizen moeten bouwen?
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:09 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
huizen bouw je voor populatiegroei..
belangrijk: bouw niet teveel in 1x, dan heb je niet zo'n bevolkings explosiequote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:12 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ben ik te laat mee geweest, nu wonen er alleen maar onvruchtbare bejaarden terwijl het best aardig ging. Dan maar opnieuw beginnen
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:21 schreef Rezania het volgende:
http://www.reddit.com/r/B(...)nce_regarding_farms/
Allemaal bonen verbouwen dus.
Maar hoe sneller je je gewassen kan oogsten, hoe minder kans op ziekten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:39 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik snap dat ze dus sneller groeien, maar hij zegt toch dat er per vierkant in het spel dezelfde hoeveelheid eten komt? Als je dus genoeg man hebt om andere groente te verbouwen kan je ook andere dingen doen om het gevarieerd te houden. Het klopt toch dat je mensen gezonder zijn als ze gevarieerd eten?
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ter afleiding, hier heb je iemand met een bos hout voor de deur:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goud gebouwd.
Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Met name met farms is dat irritant inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef Rezania het volgende:
[..]Goud gebouwd.
Wat ik trouwens wel stom is dat je niet dynamisch kan bouwen, alles moet een vierhoek zijn.
Nice.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef jogy het volgende:
788345392
Large
Valley
[ afbeelding ]
Zoveel ruimte.
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegenquote:
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je maar eens googlen naar banished map seeds, kom je er nog veel meer tegen.
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wikiquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, heb ik al geprobeerd, maar vind Reddit wat dat betreft zo onoverzichtelijk.
Met plaatjes, nice.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan kan je ook andere site proberen. Deze is van de banished wiki
http://banished-wiki.com/wiki/List_of_map_seeds
Is een bug inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
Net gekocht.
Maar als ik hem draai op DX11 flikkeren alle menu's. Op DX9 geen probleem.
tis ook niet echt een game waarbij het boeit of hij op DX9 of 11 draait, de modellen zijn zowiezo wat gedateerd en dat is ook absoluut niet het belangrijkstequote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dan maar op DX9. Ziet er nog steeds lekker uit op 1920.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |