Gezellig samenquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Mag ik in het lijstje in de OP? 18 september
echt he!!quote:Op woensdag 26 februari 2014 15:24 schreef Enfermera het volgende:
Huuuu! Juni komt nu al heul dichtbij man!![]()
je bent er behoorlijk van overtuigd steeds?quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Gezellig samen![]()
Maar ik beval lekker eerst
what she says. op een dag staat er gewoon een wieg met kind voor de deur en weeg ik 65 kilo (meteen ook van al mn overgewicht af).quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Be my guestik stel dat hele concept 'bevallen' nog even heel ver uit. Dat is nog even iets dat anderen doen. Ik niet.
.
Ik ben medisch.quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je bent er behoorlijk van overtuigd steeds?
Ah, kijk, dat wist ik niet. Klinkt akelig! Gelukkig is het goed voor te bereidenquote:Op woensdag 26 februari 2014 16:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik ben medisch.
+ dat er speciaal bloed voor mij op voorraad moet zijn voor het geval ik leegbloedt.(mijn bloed stolt bij een normaal transfusiebloed. Er zijn in het noorden 2 donoren voor mij en die moeten op afspraak en ik dus op afspraak moet bevallen)
En wegens de Rhesus Antagonisme is eerder beter.
(zo is mij verteld) Rienk en Jelte zijn beide ook 2 weken eerder gekomen
Bij Rienk heb ik een rot zwangerschap gehad. Ze hebben mij vreselijk bang gepraat. 'je kindje zal ziek worden en dan moet je naar Leiden voor een navelstreng transfusie en drama en ohjee'quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, kijk, dat wist ik niet. Klinkt akelig! Gelukkig is het goed voor te bereiden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder n heel druk dagje, stap net binnen. Wel bijgelezen maar er moet gekookt worden! Vanavond maar ns een net postje in elkaar flansen.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:50 schreef Kimpossible het volgende:
Heb je veel vruchtwater dan? De vk zei bij mij dat er nog voldoende is en Arie draait nog regelmatig om zijn as, dus dat hij nog genoeg ruimte heeft, maar als je buik niet vreemd groot is is er toch niets aan de hand? Wordt je buik ook opgemeten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder n heel druk dagje, stap net binnen. Wel bijgelezen maar er moet gekookt worden! Vanavond maar ns een net postje in elkaar flansen.
Mijn hormonen hebben toch iets dat ik niet zo leuk vindMijn schoonmoeder projecteert haar zwangerschappen nogal op mij. Ik smste bijvoorbeeld dat Arie bijna is iingedaald en toen reageerde ze dat ik dat wel zou voelen door rommelen en meer ruimte in mijn buik. Ze bedoelt het heel lief, maar zij weet toch helemaal niet hoe ik me voel en wat er gaat gebeuren bij mijn lijf?
![]()
quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:50 schreef Kimpossible het volgende:
Maar als je echt een risico zou lopen (als je vruchtwater echt 'teveel' zou zijn), dan hadden ze je toch wel al getest? Denk idd dat je je niet te druk hierom moet makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder n heel druk dagje, stap net binnen. Wel bijgelezen maar er moet gekookt worden! Vanavond maar ns een net postje in elkaar flansen.![]()
Stiekem denk ik dat dat inderdaad écht je hormonen zijnquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:
Mijn hormonen hebben toch iets dat ik niet zo leuk vindMijn schoonmoeder projecteert haar zwangerschappen nogal op mij. Ik smste bijvoorbeeld dat Arie bijna is iingedaald en toen reageerde ze dat ik dat wel zou voelen door rommelen en meer ruimte in mijn buik. Ze bedoelt het heel lief, maar zij weet toch helemaal niet hoe ik me voel en wat er gaat gebeuren bij mijn lijf?
hormonstersquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:
[..]
Heb je veel vruchtwater dan? De vk zei bij mij dat er nog voldoende is en Arie draait nog regelmatig om zijn as, dus dat hij nog genoeg ruimte heeft, maar als je buik niet vreemd groot is is er toch niets aan de hand? Wordt je buik ook opgemeten?
Ja, het slaat idd helemaal nergens opquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Stiekem denk ik dat dat inderdaad écht je hormonen zijnHeb het op verschillende manieren proberen te lezen, maar kan er echt niks negatiefs in vinden
Als ze nou echt iets zou zeggen over hoe je je (gevoelsmatig) zou moeten voelen ofzo, dan zou ik het me wel kunnen voorstellen. Maar dit komt echt heel onschuldig over juist
Jij wordt zo dubbel en dwars in de gaten gehouden vanaf alle kanten... als ze ook maar half op enig punt een toxoplasmose infectie verdacht hebben dan hadden ze dat allang afgenomen. Mijn ervaring is dat ze in ziekenhuizen eerder te snel van alles en nog wat op kweek zetten/naar het lab sturen dan te langzaam. (de verzekeraar betaald wel zeg maar, hotsekidee iedereen aan de chlamydia-kweekjesquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:26 schreef Kimpossible het volgende:
Ik had laatst wel wat veel vruchtwater, 22 ipv gemiddeld 20 van iets. Ik weet niet in welke eenheden ze dat meten, alleen dat het schijnbaar dus iets meer was. Het is ook niks om je druk over te maken, rationeel gezien, maar hormoontechnisch vind ik die toxo gewoon erg eng. Omdat de gevolgen zo ingrijpend kunnen zijn en je er nagenoeg niks van merkt als het aan de hand is. Mijn manco, maar wel irritant haha.
Mijn buik meten ze trouwens nooit echt. Ze voelen en vinden hem vervolgens mooi van formaat, maar daar is ook alles mee gezegd.
Volgens mij geven ze je idd ab als je een infectie blijkt te hebben Nikki. En om 7 uur koken! Jij mallerd. Haha. Fijn dat peuter lief was![]()
Dot, het mooie aan zwanger zijn (feel the sarcasm) is dat iedereen denkt dat het leuk is als ze van werkelijk alles wat zeggen en vinden en dingen voor je invullen. Lekker van je af laten glijden, want megairritant!
sorryquote:Op woensdag 26 februari 2014 18:03 schreef Burdie het volgende:
Hee, of je beantwoordt even mijn vraag vkak voordat ik hem kan stellen.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij wordt zo dubbel en dwars in de gaten gehouden vanaf alle kanten... als ze ook maar half op enig punt een toxoplasmose infectie verdacht hebben dan hadden ze dat allang afgenomen. Mijn ervaring is dat ze in ziekenhuizen eerder te snel van alles en nog wat op kweek zetten/naar het lab sturen dan te langzaam. (de verzekeraar betaald wel zeg maar, hotsekidee iedereen aan de chlamydia-kweekjes)
Is er geen torch bij jou afgenomen op enig punt? Meestal hebben kinderen die met een toxoplasmose afwijking te maken hebben ook asymmetrische groeivertraging, bijvoorbeeld een hoofd beneden p3 en de rest groei op p50.
Een AFI van 20 of 22 is aan de bovenkant van normaal. Ik zou me daar net zo druk om maken als om een groei op de p90/p95niet dus. De een heeft veel vruchtwater, de ander wat minder, de hoeveelheid vruchtwater fluctueert ook wat. Het kan zomaar dat je baby net flink geplast had ofzo.
torch is een afkorting die staat voor een aantal infecties. Toxoplasmose, overig voor een rijtje anderen, Rubella, Cytomegalo, Herpes.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:12 schreef Kimpossible het volgende:
[..]hoi!
Je hebt ook gelijk. Het is ook compleet nergens op nada niks gebaseerd, anders dan de psychohormonen van een zwangere doosch![]()
Wat is n torch? Ik heb dat niet gehad denk ik. De groeiechos waren telkens goed, hoofd en buikje en benen volgen mooi eenzelfde lijntje.
En dat vruchtwater is ook fijn om nog eens uitgelegd te krijgen. Ik stel soms op het moment zelf net ff te weinig vragen (want het komt niet in me op) en dan gaat het later borrelen.
Doe jij niet mee aan de vk van het jaar verkiezing ofzo? Mijn stem heb je, patiënt/cliënt of niet
T rondje Google sla ik over inderdaad, haha!
ja inderdaad dat zie je op de echo, en bovendien kun je dat ook voelen aan de buik, afhankelijk van hoe erg het is. De groei zal dan voorlopen bijv, het hoofd zal groter voelen dan je verwacht en het kind zal bijvoorbeeld niet indalen of in stuit gaan liggen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 18:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mignonne dat groeiverschil is natuurlijk anders als de toxo besmetting hydrocephalus veroorzaakt. Maar dat zien ze tegenwoordig wel op echo's natuurlijk.
Ah, nee. Ik denk het niet. Het is wel overwogen, maar ik heb nooit extra bloed hoeven laten prikken.wel uitstrijkjes en inwendige echo's tot ik er haast simpel van werdquote:Op woensdag 26 februari 2014 18:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
torch is een afkorting die staat voor een aantal infecties. Toxoplasmose, overig voor een rijtje anderen, Rubella, Cytomegalo, Herpes.
En dank, liefhahaha
likequote:Op woensdag 26 februari 2014 19:21 schreef Burdie het volgende:
Stom, ik krijg net een "hoera, je baby is nu 1 week oud" email.
En een van mijn apps kan ook al niet omgaan met overtijd lopen.
Nutricia zeker?quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:21 schreef Burdie het volgende:
Stom, ik krijg net een "hoera, je baby is nu 1 week oud" email.
En een van mijn apps kan ook al niet omgaan met overtijd lopen.
Die moest ik opzoekenquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:24 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe zit het trouwens met cytomegalovirus? (Ik zie het hier voorbij komen) Dat kan toch in principe alleen kwaad als de ziekte zich openbaart tijdens de zwangerschap, toch niet als je het ooit hebt gehad?
Dat zou voor mij impliceren dat het virus dus weer op zou kunnen vlammen als je het ooit gehad hebt, net als andere herpesvarianten. De kans op infectie van het kind is het grootst bij een primo-infectie, de kans daarop is < 1%, de kans op besmetting van het kind is dan 50%. In de LCI richtlijn staat dat de kans op transmissie na een reactivatie uiterst gering is en dat het bepalen van IgG antistoffen een indicatie geeft van bescherming.quote:Risico's voor het ongeboren vrucht
Transplacentaire transmissie kan optreden bij een primo-infectie, re-infectie of reactivatie. Wie tijdens de zwangerschap voor het eerst in aanraking komt met CMV (die kans is minder dan 1%) kan het virus overdragen op het kind.
Van deze geïnfecteerde kinderen heeft 5 tot 10% al bij de geboorte meer of minder ernstige symptomen.
Bij 10 tot 15% van de ogenschijnlijk gezond geboren geïnfecteerde kinderen ontstaan er in de loop van de eerste levensjaren alsnog symptomen in de vorm van motorische of mentale retardatie of doofheid.
Infectie vroeger in de zwangerschap geeft meer kans op ernstigere schade.
/ontlurktquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die moest ik opzoeken
Dit vind ik op de site van het RIVM:
[..]
Dat zou voor mij impliceren dat het virus dus weer op zou kunnen vlammen als je het ooit gehad hebt, net als andere herpesvarianten. De kans op infectie van het kind is het grootst bij een primo-infectie, de kans daarop is < 1%, de kans op besmetting van het kind is dan 50%. In de LCI richtlijn staat dat de kans op transmissie na een reactivatie uiterst gering is en dat het bepalen van IgG antistoffen een indicatie geeft van bescherming.
Conclusie: ik denk dat de kans op besmetting heel erg klein is na reactivatie.
edit: sorry en het linkje naar de bron
http://www.rivm.nl/Onderw(...)_CMV_en_zwangerschap
en deze is ook heel uitgebreid, de richtlijn cmv tijdens zw.schap.: http://www.rivm.nl/Docume(...)ichtlijn_Cytomegalie
quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
/ontlurkt
Kan idd weer opvlammen (kleine kans), en t kan ook kwaad als je t tijdens zwangerschap oploopt. Jammere is dat je vaak niet merkt of/dat je het (gehad) hebt en dat je baby wellicht risico loopt...
donequote:Op woensdag 26 februari 2014 19:49 schreef mignonne het volgende:
[..]zit ik net mn te snelle leesfoutjes uit mn stuk te editten
wil je je stukje ff opnieuw quoten please? ivm misverstanden
![]()
En idd, je merkt niet dat je het onder de leden hebt vaak maar t kan wel kwaad.
de kans dat t opvlamt is heel klein en de kans dat je t dan nog overdraagt is volgens mij nog veel kleinerquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als je het al eens hebt gehad is er geen extra reden om je zorgen te maken toch?
De kans op besmetting van het kind is minimaal, maar is er wel dus omdat het virus weer op kan vlammen. Maar zoals ik het lees is die kans vooral theoretisch en is het echt echt minimaal.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als je het al eens hebt gehad is er geen extra reden om je zorgen te maken toch?
ja, t echt 'gevaarlijke' is als je t oploopt tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
De kans op besmetting van het kind is minimaal, maar is er wel dus omdat het virus weer op kan vlammen. Maar zoals ik het lees is die kans vooral theoretisch en is het echt echt minimaal.
Heb ineens associaties met Inferno van Dan Brownquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, precies. Kan ook haast niet anders als 95% van de wereldbevolking er mee in aanraking komt
je kan t best zorgen dat je t als kleuter ofzo krijgtquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, precies. Kan ook haast niet anders als 95% van de wereldbevolking er mee in aanraking komt
Ik heb tijdens de zw.schap van mn oudste wel die Torch test gehad waar ik het eerder over had en ik heb zowel die toxoplasmose als de herpes en cmv nooit doorgemaakt. Blijkbaar was dat uitzonderlijk, ik had geen idee waar het over gingquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
jij wonder der natuur!quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb tijdens de zw.schap van mn oudste wel die Torch test gehad waar ik het eerder over had en ik heb zowel die toxoplasmose als de herpes en cmv nooit doorgemaakt. Blijkbaar was dat uitzonderlijk, ik had geen idee waar het over ging![]()
I know!quote:
Jezus, lekker danquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
I know!eindelijk erkenning
![]()
jammer dat het met de woorden "sombere prognose, laten we snel herhaling echo doen dan kunnen we de zw.schap nog afbreken" gepaard gingmaar dat liep gelukkig met een sisser af
![]()
pfff dat is heftig idd maar de prognoses voor t kind zijn idd ook heftig als t zoiets tijdens de zwangerschap oploopt...quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
I know!eindelijk erkenning
![]()
jammer dat het met de woorden "sombere prognose, laten we snel herhaling echo doen dan kunnen we de zw.schap nog afbreken" gepaard gingmaar dat liep gelukkig met een sisser af
![]()
social skills, not everybody has themquote:
De oudste had bij de SEO een hc van beneden p3 en een bpd van <p3 met een verdere groei op p30-p50. Toen we de volgende dag voor GUO kwamen kwam daar naast een mogelijke microcefalie ook een mogelijke ventriculomegalie bij. Puntje bij paaltje zijn we best wel lang zoet geweest met echo na echo met een gyn die weinig tot geen informatie gaf, rond 30/32 weken hadden we de laatste echo en kregen we de verlossende woorden "niets aan de hand, fijne zwangerschap verder".quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
pfff dat is heftig idd maar de prognoses voor t kind zijn idd ook heftig als t zoiets tijdens de zwangerschap oploopt...
Wat was de aanleiding jou die Torch test te laten afnemen (als je t wilt delen dan)
Al antwoord gekregenquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
social skills, not everybody has them![]()
maar hey, we hebben wel mooie 3d plaatjes eraan overgehouden. Elk nadeel enzo...
zo dat is best heftig iddquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
De oudste had bij de SEO een hc van beneden p3 en een bpd van <p3 met een verdere groei op p30-p50. Toen we de volgende dag voor GUO kwamen kwam daar naast een mogelijke microcefalie ook een mogelijke ventriculomegalie bij. Puntje bij paaltje zijn we best wel lang zoet geweest met echo na echo met een gyn die weinig tot geen informatie gaf, rond 30/32 weken hadden we de laatste echo en kregen we de verlossende woorden "niets aan de hand, fijne zwangerschap verder".
klopt hoor. Maar ik werd dus getest vanwege verdenking infectie. Toen bleek dat ik die nog niet had doorgemaakt kreeg ik te horen oh, das apart, nouja goed, die zijn het in elk geval niet. Vandaarquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar als je t nooit gehad had dan zou t toch alleen eng zijn als je t dan zou krijgen?
Niet dat je dan iedereen die maar hoest moet ontwijken, maar t is dan niet per definitie meteen zo dat de baby al gevaar loopt?
kreeg je bij de tweede dan extra controle ook omdat je t nog niet gehad had? Of heb je erna elke snotneus afgelikt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt hoor. Maar ik werd dus getest vanwege verdenking infectie. Toen bleek dat ik die nog niet had doorgemaakt kreeg ik te horen oh, das apart, nouja goed, die zijn het in elk geval niet. VandaarDe Torch was verder negatief dus, ik had geen infecties en er was uiteindelijk ook niets aan de hand.
sorry, kort gezegd, groei van het hoofdje was fors te klein, beneden p3, de rest groeide gemiddeld.quote:
dat sowieso!quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
kreeg je bij de tweede dan extra controle ook omdat je t nog niet gehad had? Of heb je erna elke snotneus afgelikt?![]()
ik bedoelde elke snotneus die je tegenkwam op straat eigenlijkquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat sowieso!![]()
zoals twinkly eens zo mooi zei, liefde is: net niet in je gezicht gekotst worden door je kind![]()
![]()
maar geen extra controles gehad verder.
sowieso is t vooral via kattenpoep toch? Dat vermijdt ieder weldenkend mensquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:19 schreef mignonne het volgende:
mwoah tsja, ik weet niet. Als ik het niet geweten had door die torch had ik het bij allebei niet geweten. Ik doe er niet per se iets mee nu. Het zou zomaar kunnen dat ik die cmv inmiddels wel doorgemaakt heb.
Toxoplasmose betwijfel ik. Hoewel ik wel van rood vlees houd, maar ik heb geen katten en ben behoorlijk allergisch dus ik vermijd ze ook altijd :p
Thanksquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry, kort gezegd, groei van het hoofdje was fors te klein, beneden p3, de rest groeide gemiddeld.
hc = head circumference, de omtrek dus
bpd = biparientale diameter, de afstand van oor tot oor dwars over het hoofd gemeten.
het viel wel mee gelukkig, ik heb enorm genoten van die zwangerschap. De donkere wolk was wel 2 of 3 weken Heel Erg Donker, ik heb huilend in dat kamertje gestaan met het idee dat er geen kindje in dat bedje zou slapen enzo. Maar na die 2 weken was het hoofdje alweer gegroeid en leek het allemaal wat minder ernstig (er was ook nog een lemon-vormige schedel wat samen zou kunnen hangen met een open rug gezien). Voor die hersenverntrikels moesten we wel nog vaker terugkomen, maar de opluchting dat het niet iets niet-met-leven-verenigbaars zou zijn was al zo groot dat de zorgen daarover minder waren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tjee, Mignonne wat een heftige zwangerschap van je eerste zeg.
op zich beter zo dan andersom denk ik hoorquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Thanks
En idd, wat een zwangerschap zeg.... en uiteindelijk dus nergens voor nodig! Pfff....
quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
Ik weet dat ik als peuter rode hond gehad heb. Toxoplasmose, cmv en ... geen idee. Wat is cmv eigenlijk?
quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die moest ik opzoeken
Dit vind ik op de site van het RIVM:
[..]
Dat zou voor mij impliceren dat het virus dus weer op zou kunnen vlammen als je het ooit gehad hebt, net als andere herpesvarianten. De kans op infectie van het kind is het grootst bij een primo-infectie, de kans daarop is < 1%, de kans op besmetting van het kind is dan 50%. In de LCI richtlijn staat dat de kans op transmissie na een reactivatie uiterst gering is en dat het bepalen van IgG antistoffen een indicatie geeft van bescherming.
Conclusie: ik denk dat de kans op besmetting heel erg klein is na reactivatie.
edit: sorry en het linkje naar de bron
http://www.rivm.nl/Onderw(...)_CMV_en_zwangerschap
en deze is ook heel uitgebreid, de richtlijn cmv tijdens zw.schap.: http://www.rivm.nl/Docume(...)ichtlijn_Cytomegalie
Dat is CVS.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
cmv is een broertje/zusje neefje/nichtje van pfeiffer dacht ik.
Nee, klopt wel wat GM zegt, CMV is een virus in de herpesfamilie en lijkt wat op Pfeifferquote:
Van CVS weet ik t niet maar Pfeiffer en CMV zijn iig beiden herpes-variantenquote:
haha dankjewelquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
hahaha, die 20 weken echo is bijna sprekend inderdaad mignonne!
Tevens: wat een ontzettend mooi kind!
ja, ga dàt maar eens uitleggen aan een vier? jarigequote:Op woensdag 26 februari 2014 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha dankjewel![]()
ik vind haar natuurlijk een van de twee leukste mooiste en liefste meisjes van de wereld, verder ben ik niet bevooroordeeld hoor
![]()
Ze kijkt nu mee maar ze vindt het maar gek dat ik een foto heb van toen ze nog in mijn buik zat. "hoe heb je die foto dan gemaakt"ehm...
hahahahaquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha dankjewel![]()
ik vind haar natuurlijk een van de twee leukste mooiste en liefste meisjes van de wereld, verder ben ik niet bevooroordeeld hoor
![]()
Ze kijkt nu mee maar ze vindt het maar gek dat ik een foto heb van toen ze nog in mijn buik zat. "hoe heb je die foto dan gemaakt"ehm...
Ik kreeg vanmiddag te horen dat hij met zijn rug links lag, maar een paar uur daarna was hij alweer gedraaid en voelde ik hem toch echt rechts hikken. De mijne gaat dus nog echt van de een naar de andere kantquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Even wat anders dan infecties... ik heb al de hele week een harde bobbel vlak onder mijn ribben zitten, zo'n beetje sinds baby B gedraaid is. Ik heb er geen last van verder maar ben echt benieuwd wat het is, elleboog, knie, schouder, hiel, echt geen idee. Morgen mag ik voor controle dus dan ga ik het even vragen. Sowieso heb ik dus echt geen idee meer hoe ze nu precies liggen. Ik zal blij zijn als dat morgen weer even bevestigd wordt, dan weet ik weer wie er waar schopt enzo, goed voor de gemoedstoestand.
Van mezelf nietquote:
quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:01 schreef Dot. het volgende:
[..]
Van mezelf nietKei zelfbeheersing jonguh
Ik zit nu op +16 kilo en dat vind ik wel netjes
Al ben ik de laatste tijd wel meer vocht aan het vasthouden, dus hopelijk ben ik dat snel kwijt.
Ja dit dus.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]maar dan zal die boterham met witte chocopasta niet minder schade aanrichten ben ik bang
Ssshhhhquote:Op woensdag 26 februari 2014 21:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]maar dan zal die boterham met witte chocopasta niet minder schade aanrichten ben ik bang
Ik snap het hoor, ik mis zo vaak dat luikje in mijn buik om even te kijken wat hij nu weer aan het uitspoken isquote:Op woensdag 26 februari 2014 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot, bij mij kunnen ze volgens mij toch ook nog meer bewegen dan ik zou verwachten met deze termijn. Maargoed, omdat ik nu echt bijna geen verschil meer merk tussen A en B vind ik het wel fijn om morgen in ieder geval even te horen hoe ze liggen.
Oh, we hebben ze niet in huis hoor, we reden langs een tankstationquote:Op woensdag 26 februari 2014 21:05 schreef Stormqueen het volgende:
hoewel ik het knap vindt dat je de magnums weerstaat. Dat wel.
Ik ben ook een buikslaper en dat gaat me nog steeds goed afquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:14 schreef marel88 het volgende:
Als ik op m'n buik lig krijg ik echt al protest van de baby. Of in ieder geval reactie. Maar ik ben een buikslaper, dus ik denk dat ik het nog wel even blijf proberen, dan slaap ik veruit het lekkerst. In m'n vorige zwangerschap voelde ik pas veel later beweging, dus had ik ook nog niet zo vroeg last van "protest"
Zo slaap ik ook nog altijd, zelfs met toeterquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:21 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben ook een buikslaper en dat gaat me nog steeds goed af
Inmiddels heb ik ook een fijne houding van half op mijn zij en half op mijn buik liggen ontdekt..
Klopt Fazz, is protocol rond de 8e en 30e week begreep ik van de vlos.quote:Op donderdag 27 februari 2014 08:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Goedemorgen!
Al weer vroeg actief Thee & Nikki![]()
Ik kan ook niet meer lekker op m'n buik liggen Marel, en als buikslaper was dat zeker wennen... Gelukkig gaat het op m'n zij nu best aardig![]()
Gisteren naar de vk geweest en helemaal goed gekeurd! Baby was goed te voelen, buik is gemeten en prima op schemadus niets meer aantrekken van commentaar van (schoon)moeders
. Ook bloed geprikt voor m'n HB, schijnt standaard te zijn rond 30 weken?, en bloeddruk ook nog goed.
Standaard een goed adviesquote:[b]Op donderdag 27 februari 2014 08:35 schreef Fazzoletti
dus niets meer aantrekken van commentaar van (schoon)moeders![]()
Ik reken nergens meer op, maar hoop het zoquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:36 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag de Grote Dag van Burdie?? Ik hoop het!,
,
.
O, dat is zo echt hè, wiegje naast je bed! Straks ligt jullie hummel daarin, met z'n armpjes naast z'n hoofd en nog van die opgekrulde foetus-houding beentjesquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo slaap ik ook nog altijd, zelfs met toeter.
Hier verder nog altijd weinig te melden. Manlief heeft gisteren het wiegje naast ons bed gezet, happy hormones
.
Ik zie het ook helemaal voor me hoorquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:43 schreef marel88 het volgende:
[..]
O, dat is zo echt hè, wiegje naast je bed! Straks ligt jullie hummel daarin, met z'n armpjes naast z'n hoofd en nog van die opgekrulde foetus-houding beentjes(Sorry, ik weet dat dit niet helpt voor je geduld)
quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:02 schreef Burdie het volgende:
Komt door mijn man, die roept vanaf het begin al "de baby komt pas in maart".
Ja hoor, ik vind het ook niet zo erg. Vorige keer bleef ik (dacht ik?) op +12 of +13 steken. Alleen je leest 'overal' dat je in het eerste trimester nog niet aankomt dus bij mijn eerste zwangerschap dacht ik toen wel even: waar gaat dit eindigenquote:Op donderdag 27 februari 2014 09:23 schreef Burdie het volgende:
Vannacht heb ik in mijn droom trouwens een boete gehad omdat de baby nog altijd niet geboren was.
Spees, jij kan het hebben toch?.
oh vreselijk he? ik kon twee x per nacht schone pj aan en bed verschonen....quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan ook niet anders met dat nachtelijke gezweet in de kraamweekmaand
quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:23 schreef Burdie het volgende:
Vannacht heb ik in mijn droom trouwens een boete gehad omdat de baby nog altijd niet geboren was.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:23 schreef Burdie het volgende:
Ik zit met 37 weken pas op +6 kilo en daar heb ik echt heel hard mijn best voor moeten doen. Ik was voor mijn zwangerschap erg slank maar best gespierd. Eerste 14 weken heeft mijn baby al mijn spiermassa opgegeten: 11 kilo afgevallen. Ik ben dan ook best bang dat ik na de bevalling nog maar een mager scharminkel ben... Maar dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 27 februari 2014 10:04 schreef Bolletje... het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier overigens met 35 weken nu op +7 kilo. Maar normaal al een "dikkie" .
Ik wou dat mijn stofwisseling altijd zo was
Ja dat was het ookquote:Op donderdag 27 februari 2014 08:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Klopt Fazz, is protocol rond de 8e en 30e week begreep ik van de vlos.
Maar echt bloedprikken?!
Hier was het zo'n simpel vingerprikje en gelijk de uitslag gekregen..
Inderdaadquote:
1 maart aanhouden dan!quote:Op donderdag 27 februari 2014 09:02 schreef Burdie het volgende:
Komt door mijn man, die roept vanaf het begin al "de baby komt pas in maart".
Mijn handen iddquote:Op donderdag 27 februari 2014 11:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik denk dat je gaat zweten omdat je aan het einde van de zwangerschap steeds meer vocht kunt vasthouden. Sommige vrouwen hebben enorm dikke enkels bijvoorbeeld. Ik had daar geen last van, maar had het meer in m'n handen (en jeuken jonguh).
Maarja na de bevalling gaat dat er kennelijk uit, onder andere door zweten. Althans, dat is mijn verklaring, misschien praat ik wel onzin
Goed om te weten...quote:Op donderdag 27 februari 2014 12:26 schreef mignonne het volgende:
ohja en bij de tweede zelfde verhaal. Ik stel me er maar op in dat ik bij een derde weer opzwel
Nee!quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:48 schreef Vlindur het volgende:
Jonathan is dood.
Mag ik uit de lijst alsjeblieft?
Ik ben kapot![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Vlindur het volgende:
Wat lief allemaal
Vanmiddag hadden we de echo en ipv dat we een vrolijk zwaaiend kindje zagen zagen we eerst niks.. Daarna een veel te klein vlekje.
Dus een inwendige echo en het was niet groter gegroeid gegroeid dan 7 weken..
Het kindje is al 4 weken dood
Volgende week controle en dan curetteren. Tenzij hij zelf gaat, maar daar geloof ik niet zo in.
Ik ben echt helemaal leeg. Had ik echt nooit verwacht![]()
als ik het goed heb,had ze met 7 weken al een echo gehad met een knipperquote:Op donderdag 27 februari 2014 18:45 schreef Dyre het volgende:
Ach nee toch Vlindur, wat erg... Was dit de eerste echo?
Heel veel sterkte!
Ookquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:55 schreef Bolletje... het volgende:
Hier ook mes in m'n doos, dacht dat t door indalen komt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
T voelt soms al heftige menstruatiepijn... Ik zat gewoon stil op de bank.. En kan dan wel gewoon doorpraten, maar wel een octaaf of 2 hoger.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM dat klinkt niet fijn. Ik weet niet of je met de pijn in je onderbuik een soort stekende pijn bedoelt waarbij je echt moet stoppen met bewegen omdat je anders door de grond gaat, maar zo'n pijn ken ik wel. Dan moest ik echt in de positie blijven zitten/liggen die ik op dat moment had, want anders deed het echt mega veel pijn. Gelukkig waren dat slechts momenten. Maar of dat nu bandenpijn is weet ik niet.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:28 schreef Kimpossible het volgende:
Oh en:Dat had ik vorige week juist en deze week gelukkig niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:28 schreef Kimpossible het volgende:
Oh en:Uh ja! Ik omschreef het alsof er 4 vuisten tegelijk er in waren geduwd met grof geweldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
floradix?quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gewoonmezelf, hier ook regelmatig dat soort steken
En angelsounds: ik vond dat zelf altijd heel fijn
Vandaag werd ik gebeld door t ziekenhuis, uit bloedonderzoek bleek dat ik bloedarmoede/ijzertekort heb. Mijn hb is nu 5,3 terwijl t eerst rond de 7,5 zat. Verklaart de vermoeidheid enzo
Wilde bij onze supermarkt dat ene drinkspul (naam even kwijt) op advies van wat vrienden, maar hadden ze niet. Mag M. morgen even voor me gaan
Of Roosvicee Ferro?quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
floradix?
Kun je gebruiken, het is niet bewezen effectief. Jouw hb is wel echt te laag, krijg je geen ijzertabletten?
Heb je seks gehad of harde ontlasting?quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:35 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Net kwam ik opeens bloed tegen bij het afvegen![]()
Morgen toch maar even de vk bellen, woensdag staat de echo gepland, maar ik weet het even niet zo goed hoe ik daar nu over moet denken.
Kan me haast niet voorstellen dat je niets zou krijgenquote:Op donderdag 27 februari 2014 23:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Floradix, ja!
Ow, en heb woensdag afspraak met mijn gyn ivm mijn hb. Dus dan zal ik idd wel iets van ijzertabletten krijgen. Ben benieuwd
Nee, wel eergisteren na de seks dat het heel lichtjes te zien was bij het afvegen, maar dat was zo minimaal, dat ik ervan uitging dat het van de seks kwam inderdaad, en me er verder niet over gek heb proberen te maken.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb je seks gehad of harde ontlasting?
Dank je welquote:Op donderdag 27 februari 2014 23:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb t in t begin na de seks wel gehad, 2-3 dagen wat bloed bij t afvegen, maar net toen ik had besloten dat ik de dokter zou bellen als t de dag erna niet weg was, was t weg...
Als je je zorgen maakt morgen gewoon bellen.
Voor nu hoop ik.dat je.fatsoenlijk zal.slapen
Die kan de uitgang niet vindenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 06:24 schreef martine1984 het volgende:
Psssst dodoria volgens je profiel ben je een man.
Birdie waar blijft je baby nou toch?
*terug in lurk modus*
Ja dat komt regelmatig voor idd.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Alleen nadeel van die tabletten is een (nog) moeilijkere stoelgang
Mooie omschrijvingquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:
GM jij hebt wel altijd echt alles van de hele encyclopedie he?
Draaien kan wel RB maar wordt wel onwaarschijnlijker. Misschien om de as? Dat lijkt ook soms een echte aardverschuiving
Zolang hij nog ruimte heeft kan het wel idd, maar de mijne lijkt ook hele aanbouwen te plaatsen en dan is hij alleen om z'n as gedraaidquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
* Rijstebuiltje blijft zitten, ik was het niet GM
Hoe (on)mogelijk is het dat de kleine nog draait in week 37?
Ik ben nu 36 + 2, en de kleine maakte net enorme bewegingen, dat ik afvraag of het nog wel met het koppie naar beneden ligt.
Het zou wel erg 'apart' zijn, mocht het idd het geval zijn!![]()
Burdie
Nee hoor, kotsen doe ik nietquote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:
GM jij hebt wel altijd echt alles van de hele encyclopedie he?
Draaien kan wel RB maar wordt wel onwaarschijnlijker. Misschien om de as? Dat lijkt ook soms een echte aardverschuiving
Slecht.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |