abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137160102
Zwangerschap & geboorte

2014

***16 februari: Burdie & WebSpider***

17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
25 september: Tante_Soesa

4 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
29 oktober: Little_Miss_Naughty
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Take_A_Picture op 27-02-2014 16:12:35 ]
Tralalalaaa
pi_137160125
Het topic waar we Burdie aanmoedigen met de laatste loodjes en waar we het momenteel over hormonaal janken hebben.
Tralalalaaa
pi_137160342
DnD ook hier toch vaak wel wat ongerust hoor.... :@

zo het ledikant kan komen, ik weet niet meer wie het vroeg maar de baby komt idd bij ons op de slaapkamer, krijgt daar zijn/haar eigen hoekje, we willen graag een ander huis maar dat gaat niet zo snel als we zouden willen dus dan maar zo. er is nu iig ruimte.
voel wel aan mn bekken en banden dat ik bezig ben geweest schuiven... nu lekker op de bank met een boek

oh en wb hormonen en huilen... daar heb ik niet zo'n last van, hormonen en boosheid dan weer wel... om niks ook...
S. 2014
J. 2016
pi_137160541
Mag ik in het lijstje in de OP? 18 september :)

En huilen: vanmorgen om het ziek zijn in de vakantie, eerder bij gouden medailles op de OS, een bos bloemen van m'n lief, een leerling die een mooi lied zong in de schoolmusical.

Volledig emotioneel incontinent :')

Het zorgen maken wordt minder nu ik de 12 weken nader. Ik probeer het weg te redeneren met de gedachte dat als alles goed gaat, de zorgen een boel zinloze energie waren. En dat als het toch misgaat, die zorgen dat ook niet tegenhouden.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2014 14:39:51 ]
pi_137161250
Je staat erin Razz! En mooie UD! ;)
Tralalalaaa
  woensdag 26 februari 2014 @ 15:24:09 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_137162202
Huuuu! Juni komt nu al heul dichtbij man! :o O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_137162477
Fijn dat je echo goed was IMA! Wow en het is zelfs als tweeling begonnen :o

Razztwizzle, als je op je UD bevalt kun je zeggen dat er een plein naar je kindje is vernoemd O+

Ik ben ook best nogal emotioneel deze zwangerschap. Muziek, reclames, alles. Laatst was er een artikel op nu.nl over euthanasie bij kinderen in België. Dat heeft echt lang door mijn hoofd gespookt zeg, het idee dat je kind zo ziek is dat het een dergelijke beslissing moet/mag nemen ;( . Vroeger had ik dat ook wel erg gevonden maar legde ik het sneller naast me neer.

En ik las ook over twijfels/'waar ben ik aan begonnen'. Ook dat heb ik bij vlagen wel eens. Gaan we geen spijt krijgen? Maar dat komt denk ik ook door de misselijkheid en het totale gebrek aan energie in het eerste trimester :P

Zo en dan nu een positieve noot: het is ook zo leuk om weer te denken aan geboortekaartjes! namen! echo's! Mensen het nieuws vertellen! Mijn buikje, elke dag lijkt ie wel groter! Silvijn wordt grote broer! Silvijn tilt mijn trui op en zegt dan 'baba' terwijl hij keihard met zijn plekvinger in mijn navel priemt! Opa's en oma zijn zo blij! Minikleertjes! Weer voeden als het lukt!
pi_137164100
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Mag ik in het lijstje in de OP? 18 september :)

Gezellig samen *O*
Maar ik beval lekker eerst :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_137164326
Be my guest :D ik stel dat hele concept 'bevallen' nog even heel ver uit. Dat is nog even iets dat anderen doen. Ik niet. :+ .
pi_137164340
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:24 schreef Enfermera het volgende:
Huuuu! Juni komt nu al heul dichtbij man! :o O+
echt he!!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:27:19 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_137164383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Gezellig samen *O*
Maar ik beval lekker eerst :P
je bent er behoorlijk van overtuigd steeds?
disclaimer
pi_137164606
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Be my guest :D ik stel dat hele concept 'bevallen' nog even heel ver uit. Dat is nog even iets dat anderen doen. Ik niet. :+ .
what she says. op een dag staat er gewoon een wieg met kind voor de deur en weeg ik 65 kilo (meteen ook van al mn overgewicht af). :Y .
Kwak
pi_137164607
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je bent er behoorlijk van overtuigd steeds?
Ik ben medisch.
+ dat er speciaal bloed voor mij op voorraad moet zijn voor het geval ik leegbloedt.(mijn bloed stolt bij een normaal transfusiebloed. Er zijn in het noorden 2 donoren voor mij en die moeten op afspraak en ik dus op afspraak moet bevallen)
En wegens de Rhesus Antagonisme is eerder beter.
(zo is mij verteld) Rienk en Jelte zijn beide ook 2 weken eerder gekomen :Y
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:36:00 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_137164658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:34 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ben medisch.
+ dat er speciaal bloed voor mij op voorraad moet zijn voor het geval ik leegbloedt.(mijn bloed stolt bij een normaal transfusiebloed. Er zijn in het noorden 2 donoren voor mij en die moeten op afspraak en ik dus op afspraak moet bevallen)
En wegens de Rhesus Antagonisme is eerder beter.
(zo is mij verteld) Rienk en Jelte zijn beide ook 2 weken eerder gekomen :Y
Ah, kijk, dat wist ik niet. Klinkt akelig! Gelukkig is het goed voor te bereiden :)
disclaimer
pi_137164787
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, kijk, dat wist ik niet. Klinkt akelig! Gelukkig is het goed voor te bereiden :)
Bij Rienk heb ik een rot zwangerschap gehad. Ze hebben mij vreselijk bang gepraat. 'je kindje zal ziek worden en dan moet je naar Leiden voor een navelstreng transfusie en drama en ohjee'
Rienk is amper ziek geworden :')
Bij Jelte nam ik het allemaal wat minder zwaar op. Gewoon veel controles (lekker veel babygluren O+ ) en elke controle bloedprikken (ADCC) en Jelte werd ook amper ziek.
Nu dus weer het zelfde verhaal en ondanks dat je bij elk kind een grotere kans hebt dat ik hem ziek maak laat ik het allemaal maar weer over mij heen komen. Het zal ook deze keer heus meevallen :Y
pi_137164919
ik hoop dat het nu inderdaad ook weer allemaal meevalt en goed gaat vlindur, dat zou toch wel heel erg fijn zijn!

k heb twee keer zo'n transfusie gezien, ik vond het wel heel erg bijzonder om te zien, de ingreep zelf is eigenlijk belachelijk simpel als je het op papier zet, maar doordat het kind natuurlijk nog gewoon in de buik zit is het enorm gecompliceerd. Fijn dat we die technieken hier en nu hebben.
:)
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:50:39 #17
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137165124
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier verder n heel druk dagje, stap net binnen. Wel bijgelezen maar er moet gekookt worden! Vanavond maar ns een net postje in elkaar flansen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137165945
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:50 schreef Kimpossible het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier verder n heel druk dagje, stap net binnen. Wel bijgelezen maar er moet gekookt worden! Vanavond maar ns een net postje in elkaar flansen.
Heb je veel vruchtwater dan? De vk zei bij mij dat er nog voldoende is en Arie draait nog regelmatig om zijn as, dus dat hij nog genoeg ruimte heeft, maar als je buik niet vreemd groot is is er toch niets aan de hand? Wordt je buik ook opgemeten?

Mijn hormonen hebben toch iets dat ik niet zo leuk vind :') Mijn schoonmoeder projecteert haar zwangerschappen nogal op mij. Ik smste bijvoorbeeld dat Arie bijna is iingedaald en toen reageerde ze dat ik dat wel zou voelen door rommelen en meer ruimte in mijn buik. Ze bedoelt het heel lief, maar zij weet toch helemaal niet hoe ik me voel en wat er gaat gebeuren bij mijn lijf? :{
pi_137165960
Vlindur, fijn dat het bij je jongens zo goed is gegaan. Ik hoop voor je dat het deze keer net zo gaat meevallen. Knap dat je er zo positief in staat. :Y

KP ik snap ook eigenlijk niet dat dat niet gewoon vaker getest wordt. Tenminste, ze kunnen toch ingrijpen als je positief zou testen? Of heb ik dat verkeerd. Anders heeft testen ook niet echt een toegevoegde waarde.

Ik ben trots op mijn peuter. Ik heb van 3 tot 4 geslapen en ze heeft al die tijd zelf televisie gekeken en stickers geplakt. Ik kon echt mijn ogen niet meer open houden, maarja misschien ook niet zo gek als je bedenkt dat ik om 7 uur al stond te koken vanmorgen. ;)
pi_137165972
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:50 schreef Kimpossible het volgende:
SPOILER
Maar als je echt een risico zou lopen (als je vruchtwater echt 'teveel' zou zijn), dan hadden ze je toch wel al getest? Denk idd dat je je niet te druk hierom moet maken :)
pi_137166051
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:
Mijn hormonen hebben toch iets dat ik niet zo leuk vind :') Mijn schoonmoeder projecteert haar zwangerschappen nogal op mij. Ik smste bijvoorbeeld dat Arie bijna is iingedaald en toen reageerde ze dat ik dat wel zou voelen door rommelen en meer ruimte in mijn buik. Ze bedoelt het heel lief, maar zij weet toch helemaal niet hoe ik me voel en wat er gaat gebeuren bij mijn lijf? :{
Stiekem denk ik dat dat inderdaad écht je hormonen zijn :D Heb het op verschillende manieren proberen te lezen, maar kan er echt niks negatiefs in vinden :+

Als ze nou echt iets zou zeggen over hoe je je (gevoelsmatig) zou moeten voelen ofzo, dan zou ik het me wel kunnen voorstellen. Maar dit komt echt heel onschuldig over juist :D
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:23:22 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_137166055
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:20 schreef Dot. het volgende:

[..]

Heb je veel vruchtwater dan? De vk zei bij mij dat er nog voldoende is en Arie draait nog regelmatig om zijn as, dus dat hij nog genoeg ruimte heeft, maar als je buik niet vreemd groot is is er toch niets aan de hand? Wordt je buik ook opgemeten?

hormonsters O+
disclaimer
pi_137166072
Bam! Zo doe je dat; in ieder zin het woordje 'echt' verwerken.
:')

Edit: SQ was me even voor, maar ik doelde dus op mijn eigen post.
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:24:52 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_137166098
Sorry dat ik je combo brak ;(
disclaimer
  woensdag 26 februari 2014 @ 17:26:35 #25
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137166165
Ik had laatst wel wat veel vruchtwater, 22 ipv gemiddeld 20 van iets. Ik weet niet in welke eenheden ze dat meten, alleen dat het schijnbaar dus iets meer was. Het is ook niks om je druk over te maken, rationeel gezien, maar hormoontechnisch vind ik die toxo gewoon erg eng. Omdat de gevolgen zo ingrijpend kunnen zijn en je er nagenoeg niks van merkt als het aan de hand is. Mijn manco, maar wel irritant haha.

Mijn buik meten ze trouwens nooit echt. Ze voelen en vinden hem vervolgens mooi van formaat, maar daar is ook alles mee gezegd.

Volgens mij geven ze je idd ab als je een infectie blijkt te hebben Nikki. En om 7 uur koken! Jij mallerd. Haha. Fijn dat peuter lief was O+

Dot, het mooie aan zwanger zijn (feel the sarcasm) is dat iedereen denkt dat het leuk is als ze van werkelijk alles wat zeggen en vinden en dingen voor je invullen. Lekker van je af laten glijden, want megairritant! :*
pi_137166561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Stiekem denk ik dat dat inderdaad écht je hormonen zijn :D Heb het op verschillende manieren proberen te lezen, maar kan er echt niks negatiefs in vinden :+

Als ze nou echt iets zou zeggen over hoe je je (gevoelsmatig) zou moeten voelen ofzo, dan zou ik het me wel kunnen voorstellen. Maar dit komt echt heel onschuldig over juist :D
Ja, het slaat idd helemaal nergens op :D Gelukkig ben ik me ervan bewust voor ik dr helemaal afsnauw :P

En ze is echt enorm lief en geinteresseerd verder :)
pi_137167101
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:26 schreef Kimpossible het volgende:
Ik had laatst wel wat veel vruchtwater, 22 ipv gemiddeld 20 van iets. Ik weet niet in welke eenheden ze dat meten, alleen dat het schijnbaar dus iets meer was. Het is ook niks om je druk over te maken, rationeel gezien, maar hormoontechnisch vind ik die toxo gewoon erg eng. Omdat de gevolgen zo ingrijpend kunnen zijn en je er nagenoeg niks van merkt als het aan de hand is. Mijn manco, maar wel irritant haha.

Mijn buik meten ze trouwens nooit echt. Ze voelen en vinden hem vervolgens mooi van formaat, maar daar is ook alles mee gezegd.

Volgens mij geven ze je idd ab als je een infectie blijkt te hebben Nikki. En om 7 uur koken! Jij mallerd. Haha. Fijn dat peuter lief was O+

Dot, het mooie aan zwanger zijn (feel the sarcasm) is dat iedereen denkt dat het leuk is als ze van werkelijk alles wat zeggen en vinden en dingen voor je invullen. Lekker van je af laten glijden, want megairritant! :*
Jij wordt zo dubbel en dwars in de gaten gehouden vanaf alle kanten... als ze ook maar half op enig punt een toxoplasmose infectie verdacht hebben dan hadden ze dat allang afgenomen. Mijn ervaring is dat ze in ziekenhuizen eerder te snel van alles en nog wat op kweek zetten/naar het lab sturen dan te langzaam. (de verzekeraar betaald wel zeg maar, hotsekidee iedereen aan de chlamydia-kweekjes :') )

Is er geen torch bij jou afgenomen op enig punt? Meestal hebben kinderen die met een toxoplasmose afwijking te maken hebben ook asymmetrische groeivertraging, bijvoorbeeld een hoofd beneden p3 en de rest groei op p50.

Een AFI van 20 of 22 is aan de bovenkant van normaal. Ik zou me daar net zo druk om maken als om een groei op de p90/p95 ;) niet dus. De een heeft veel vruchtwater, de ander wat minder, de hoeveelheid vruchtwater fluctueert ook wat. Het kan zomaar dat je baby net flink geplast had ofzo.
pi_137167240
Overigens ben ik niet echt voor een standaard-screening op toxoplasmose. Het zegt te weinig. Het zegt me alleen of je het al eens doorgemaakt hebt en het dus niet nog eens kunt doormaken. De vrouwen die negatief screenen hebben dus nog steeds net zo veel kans op een infectie. En dan? Ga je die dan vaker screenen? extra echo's aanbieden?
Bovendien blijft de rest van het infectielab wel nog over dan, er is een heel rijtje aan infecties die kunnen zorgen voor intra-uteriene infecties en die allemaal voor afwijkingen kunnen zorgen. Doorgaans worden die tegelijk afgenomen/ingezet als er een afwijkende bevinding wordt gevonden, de torch/torches test. Het is imho niet heel veelzeggend als iemand positieve antistoffen heeft bij intake voor toxoplasmose.

Hetzelfde geldt voor het standaard screenen op GBS zoals dat in België gebeurd. Ben ik ook geen fan van. Veel onnodig medicaliseren.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:02:40 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137167363
Mignonne, weet jij waarom er in Nederland zo goed als niet gesproken wordt over GBS? (Voor KP is het verboden deze term te Googlen!)

In mijn zoektocht naar informatie over strippen, bleek dat namelijk echt een 'big deal' te zijn in de USA. Daar worden veel vrouwen vaak bij het eerste vk consult getest op de aanwezigheid van GBS.
KuikenGuppy
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:03:24 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137167390
Hee, of je beantwoordt even mijn vraag vlak voordat ik hem kan stellen :{w.
KuikenGuppy
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:08:07 #31
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137167519
Mignonne dat groeiverschil is natuurlijk anders als de toxo besmetting hydrocephalus veroorzaakt. Maar dat zien ze tegenwoordig wel op echo's natuurlijk.
pi_137167651
hahahaha KP niet googelen :D

Omdat het niets zegt.

quote:
12s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:03 schreef Burdie het volgende:
Hee, of je beantwoordt even mijn vraag vkak voordat ik hem kan stellen :{w.
sorry :P

Nouja het zegt niet zoveel. We weten dat 20% van de vrouwen dragers is van de GBS-bacterie. Die tref je dan bijvoorbeeld aan in routine vagina-kweekjes. We weten ook dat die bacterie veroorzaker kan zijn van blaasontsteking, net als bijv. de e-coli. Wanneer de bacterie in de blaas aanwezig is, betekent het dat er een agressieve/grote kolonisatie is in het lichaam. Dan is het wenselijk om deze te bestrijden. En ook pas wanneer de gbs dus daadwerkelijk in de urine aangetroffen wordt, en dus in grote getalen aanwezig is, is de kans het grootst dat hij overgedragen kan worden tijdens de vaginale bevalling van moeder op baby. Dat gebeurt zeer weinig. 1-5% van de vrouwen met een actieve gbs-bacterie draagt deze bacterie over. Van die 1-5% wordt vervolgens 0,5-1% van de kinderen ziek.

Dat ziek zijn van deze kinderen is heel ernstig en moet goed behandeld worden. Echter, die groep kinderen die daadwerkelijk ziek wordt is zó ontzettend klein. Als je standaard iedereen aan het begin van de zwangerschap zou testen dan betekent dat dat je bij 20% van de zwangeren een probleem-situatie 'maakt'. Deze vrouwen moeten dan onder antibiotica-infuus bevallen en het kind ter observatie opgenomen worden. Waarom zou je anders screenen van tevoren, dat is zinloos als je er vervolgens niets mee doet. De kosten voor dit beleid zijn enorm, het levert weinig op en er zitten ook best nadelen aan het preventief maar geven van antibiotica zonder harde indicatie.

En als sidenote, daarmee wil ik echt écht de ernst van een kind met gbs infectie niet onderschatten of verzachten hoor, echt niet. Want het is echt een serieuze infectie. Maar de kans is dus klein. Bij prematuur of langdurig gebroken vliezen, vroeggeboorte, dragerschap in de urine (!) vanaf 36 weken en een eerder kind met een gbs-infectie is er een verhoogd risico. Dan wordt er pas een beleid gemaakt, al dan niet met preventief antibiotica tijdens de bevalling.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:12:53 #33
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137167658
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jij wordt zo dubbel en dwars in de gaten gehouden vanaf alle kanten... als ze ook maar half op enig punt een toxoplasmose infectie verdacht hebben dan hadden ze dat allang afgenomen. Mijn ervaring is dat ze in ziekenhuizen eerder te snel van alles en nog wat op kweek zetten/naar het lab sturen dan te langzaam. (de verzekeraar betaald wel zeg maar, hotsekidee iedereen aan de chlamydia-kweekjes :') )

Is er geen torch bij jou afgenomen op enig punt? Meestal hebben kinderen die met een toxoplasmose afwijking te maken hebben ook asymmetrische groeivertraging, bijvoorbeeld een hoofd beneden p3 en de rest groei op p50.

Een AFI van 20 of 22 is aan de bovenkant van normaal. Ik zou me daar net zo druk om maken als om een groei op de p90/p95 ;) niet dus. De een heeft veel vruchtwater, de ander wat minder, de hoeveelheid vruchtwater fluctueert ook wat. Het kan zomaar dat je baby net flink geplast had ofzo.
O+ hoi!

Je hebt ook gelijk. Het is ook compleet nergens op nada niks gebaseerd, anders dan de psychohormonen van een zwangere doosch :P

Wat is n torch? Ik heb dat niet gehad denk ik. De groeiechos waren telkens goed, hoofd en buikje en benen volgen mooi eenzelfde lijntje.

En dat vruchtwater is ook fijn om nog eens uitgelegd te krijgen. Ik stel soms op het moment zelf net ff te weinig vragen (want het komt niet in me op) en dan gaat het later borrelen.

Doe jij niet mee aan de vk van het jaar verkiezing ofzo? Mijn stem heb je, patiënt/cliënt of niet :+

T rondje Google sla ik over inderdaad, haha!
pi_137167754
En voor de compleetheid, tekenen van een gbs-infectie bij een kind in de kraamweek:

- bleek/grauw zien
- kreunen
- ondertemp (!)
- geïrriteerd gedrag of juist heel suf en niet goed wakker te krijgen
- slecht drinken

2/3e treedt op in eerste 24 uur, 1/3 na 7 dagen.
En nu niet allemaal je kind gestresst ieder half uur checken ;) maar als je een combinatie van deze factoren hebt bij je kind en je maakt je zorgen, bel dan alsjeblieft je zorgverlener, ook als het 2 uur s nachts is.
pi_137167850
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:12 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

O+ hoi!

Je hebt ook gelijk. Het is ook compleet nergens op nada niks gebaseerd, anders dan de psychohormonen van een zwangere doosch :P

Wat is n torch? Ik heb dat niet gehad denk ik. De groeiechos waren telkens goed, hoofd en buikje en benen volgen mooi eenzelfde lijntje.

En dat vruchtwater is ook fijn om nog eens uitgelegd te krijgen. Ik stel soms op het moment zelf net ff te weinig vragen (want het komt niet in me op) en dan gaat het later borrelen.

Doe jij niet mee aan de vk van het jaar verkiezing ofzo? Mijn stem heb je, patiënt/cliënt of niet :+

T rondje Google sla ik over inderdaad, haha!
torch is een afkorting die staat voor een aantal infecties. Toxoplasmose, overig voor een rijtje anderen, Rubella, Cytomegalo, Herpes.

En dank, lief O+ hahaha
pi_137167887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mignonne dat groeiverschil is natuurlijk anders als de toxo besmetting hydrocephalus veroorzaakt. Maar dat zien ze tegenwoordig wel op echo's natuurlijk.
ja inderdaad dat zie je op de echo, en bovendien kun je dat ook voelen aan de buik, afhankelijk van hoe erg het is. De groei zal dan voorlopen bijv, het hoofd zal groter voelen dan je verwacht en het kind zal bijvoorbeeld niet indalen of in stuit gaan liggen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:23:24 #37
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137167961
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 18:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

torch is een afkorting die staat voor een aantal infecties. Toxoplasmose, overig voor een rijtje anderen, Rubella, Cytomegalo, Herpes.

En dank, lief O+ hahaha
Ah, nee. Ik denk het niet. Het is wel overwogen, maar ik heb nooit extra bloed hoeven laten prikken.wel uitstrijkjes en inwendige echo's tot ik er haast simpel van werd :P
  woensdag 26 februari 2014 @ 18:25:58 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137168032
Bedankt Mignonne, interessante materie!
KuikenGuppy
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:21:53 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137169909
Stom, ik krijg net een "hoera, je baby is nu 1 week oud" email :{w.
En een van mijn apps kan ook al niet omgaan met overtijd lopen :').
KuikenGuppy
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:22:48 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_137169953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:21 schreef Burdie het volgende:
like :')
disclaimer
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:22:52 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137169957
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:21 schreef Burdie het volgende:
Nutricia zeker? :N
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:24:21 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_137170038
Hoe zit het trouwens met cytomegalovirus? (Ik zie het hier voorbij komen) Dat kan toch in principe alleen kwaad als de ziekte zich openbaart tijdens de zwangerschap, toch niet als je het ooit hebt gehad?
disclaimer
pi_137171070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:24 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe zit het trouwens met cytomegalovirus? (Ik zie het hier voorbij komen) Dat kan toch in principe alleen kwaad als de ziekte zich openbaart tijdens de zwangerschap, toch niet als je het ooit hebt gehad?
Die moest ik opzoeken :D

Dit vind ik op de site van het RIVM:

quote:
Risico's voor het ongeboren vrucht
Transplacentaire transmissie kan optreden bij een primo-infectie, re-infectie of reactivatie. Wie tijdens de zwangerschap voor het eerst in aanraking komt met CMV (die kans is minder dan 1%) kan het virus overdragen op het kind.

Van deze geïnfecteerde kinderen heeft 5 tot 10% al bij de geboorte meer of minder ernstige symptomen.
Bij 10 tot 15% van de ogenschijnlijk gezond geboren geïnfecteerde kinderen ontstaan er in de loop van de eerste levensjaren alsnog symptomen in de vorm van motorische of mentale retardatie of doofheid.
Infectie vroeger in de zwangerschap geeft meer kans op ernstigere schade.
Dat zou voor mij impliceren dat het virus dus weer op zou kunnen vlammen als je het ooit gehad hebt, net als andere herpesvarianten. De kans op infectie van het kind is het grootst bij een primo-infectie, de kans daarop is < 1%, de kans op besmetting van het kind is dan 50%. In de LCI richtlijn staat dat de kans op transmissie na een reactivatie uiterst gering is en dat het bepalen van IgG antistoffen een indicatie geeft van bescherming.

Conclusie: ik denk dat de kans op besmetting heel erg klein is na reactivatie.

edit: sorry en het linkje naar de bron ;)

http://www.rivm.nl/Onderw(...)_CMV_en_zwangerschap

en deze is ook heel uitgebreid, de richtlijn cmv tijdens zw.schap.: http://www.rivm.nl/Docume(...)ichtlijn_Cytomegalie
pi_137171225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

Dat zou voor mij impliceren dat het virus dus weer op zou kunnen vlammen als je het ooit gehad hebt, net als andere herpesvarianten. De kans op infectie van het kind is het grootst bij een primo-infectie, de kans daarop is < 1%, de kans op besmetting van het kind is dan 50%. In de LCI richtlijn staat dat de kans op transmissie na een reactivatie uiterst gering is en dat het bepalen van IgG antistoffen een indicatie geeft van bescherming.

en deze is ook heel uitgebreid, de richtlijn cmv tijdens zw.schap.: http://www.rivm.nl/Docume(...)ichtlijn_Cytomegalie
/ontlurkt
Kan idd weer opvlammen (kleine kans), en t kan ook kwaad als je t tijdens zwangerschap oploopt. Jammere is dat je vaak niet merkt of/dat je het (gehad) hebt en dat je baby wellicht risico loopt... :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_137171298
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:47 schreef tombolafan het volgende:

[..]

/ontlurkt
Kan idd weer opvlammen (kleine kans), en t kan ook kwaad als je t tijdens zwangerschap oploopt. Jammere is dat je vaak niet merkt of/dat je het (gehad) hebt en dat je baby wellicht risico loopt... :{
}:| zit ik net mn te snelle leesfoutjes uit mn stuk te editten :P wil je je stukje ff opnieuw quoten please? ivm misverstanden :) :*

En idd, je merkt niet dat je het onder de leden hebt vaak maar t kan wel kwaad.
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:50:33 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_137171362
Maar als je het al eens hebt gehad is er geen extra reden om je zorgen te maken toch?
disclaimer
pi_137171406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

}:| zit ik net mn te snelle leesfoutjes uit mn stuk te editten :P wil je je stukje ff opnieuw quoten please? ivm misverstanden :) :*

En idd, je merkt niet dat je het onder de leden hebt vaak maar t kan wel kwaad.
done :*
pi_137171454
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:51 schreef tombolafan het volgende:

[..]

done :*
dankjewel! O+
pi_137171484
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als je het al eens hebt gehad is er geen extra reden om je zorgen te maken toch?
de kans dat t opvlamt is heel klein en de kans dat je t dan nog overdraagt is volgens mij nog veel kleiner :)

Zwangeren kunnen zich (volgens mij tegen kleine eigen bijdrage) erop laten testen als ze zich zorgen maken, bij de standaard bloedtesten :Y
pi_137171546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
De kans op besmetting van het kind is minimaal, maar is er wel dus omdat het virus weer op kan vlammen. Maar zoals ik het lees is die kans vooral theoretisch en is het echt echt minimaal.
pi_137171598
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

De kans op besmetting van het kind is minimaal, maar is er wel dus omdat het virus weer op kan vlammen. Maar zoals ik het lees is die kans vooral theoretisch en is het echt echt minimaal.
ja, t echt 'gevaarlijke' is als je t oploopt tijdens de zwangerschap :Y
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:55:49 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_137171620
Ja, precies. Kan ook haast niet anders als 95% van de wereldbevolking er mee in aanraking komt :)
disclaimer
pi_137171690
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, precies. Kan ook haast niet anders als 95% van de wereldbevolking er mee in aanraking komt :)
Heb ineens associaties met Inferno van Dan Brown :+
pi_137171714
Uit de link van mignonne:

"Indien er tijdens de zwangerschap bij een reeds tevoren geïnfecteerde zwangere reactivatie van een latente CMV-infectie optreedt, kan het virus in principe eveneens transplacentair worden overgedragen op het kind. De kans daarop is echter uiterst gering."
pi_137171767
quote:
je kan t best zorgen dat je t als kleuter ofzo krijgt :+
pi_137171826
quote:
Ik heb tijdens de zw.schap van mn oudste wel die Torch test gehad waar ik het eerder over had en ik heb zowel die toxoplasmose als de herpes en cmv nooit doorgemaakt. Blijkbaar was dat uitzonderlijk, ik had geen idee waar het over ging :D :')
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:00:31 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_137171856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb tijdens de zw.schap van mn oudste wel die Torch test gehad waar ik het eerder over had en ik heb zowel die toxoplasmose als de herpes en cmv nooit doorgemaakt. Blijkbaar was dat uitzonderlijk, ik had geen idee waar het over ging :D :')
jij wonder der natuur! :D
disclaimer
pi_137171931
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij wonder der natuur! :D
I know! O+ eindelijk erkenning O+

jammer dat het met de woorden "sombere prognose, laten we snel herhaling echo doen dan kunnen we de zw.schap nog afbreken" gepaard ging :{ maar dat liep gelukkig met een sisser af ;)
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:02:34 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_137171976
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

jammer dat het met de woorden "sombere prognose, laten we snel herhaling echo doen dan kunnen we de zw.schap nog afbreken" gepaard ging :{ maar dat liep gelukkig met een sisser af ;)
Jezus, lekker dan :N
disclaimer
pi_137172103
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

pfff dat is heftig idd maar de prognoses voor t kind zijn idd ook heftig als t zoiets tijdens de zwangerschap oploopt...
Wat was de aanleiding jou die Torch test te laten afnemen (als je t wilt delen dan :+ )
pi_137172175
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jezus, lekker dan :N
social skills, not everybody has them :P
maar hey, we hebben wel mooie 3d plaatjes eraan overgehouden. Elk nadeel enzo...
pi_137172296
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

pfff dat is heftig idd maar de prognoses voor t kind zijn idd ook heftig als t zoiets tijdens de zwangerschap oploopt...
Wat was de aanleiding jou die Torch test te laten afnemen (als je t wilt delen dan :+ )
De oudste had bij de SEO een hc van beneden p3 en een bpd van <p3 met een verdere groei op p30-p50. Toen we de volgende dag voor GUO kwamen kwam daar naast een mogelijke microcefalie ook een mogelijke ventriculomegalie bij. Puntje bij paaltje zijn we best wel lang zoet geweest met echo na echo met een gyn die weinig tot geen informatie gaf, rond 30/32 weken hadden we de laatste echo en kregen we de verlossende woorden "niets aan de hand, fijne zwangerschap verder".
pi_137172342
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

social skills, not everybody has them :P
maar hey, we hebben wel mooie 3d plaatjes eraan overgehouden. Elk nadeel enzo...
Al antwoord gekregen :+ :7
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:10:14 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_137172351
hc, bpd? Doe eens in mensentaal? :D
disclaimer
pi_137172397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

De oudste had bij de SEO een hc van beneden p3 en een bpd van <p3 met een verdere groei op p30-p50. Toen we de volgende dag voor GUO kwamen kwam daar naast een mogelijke microcefalie ook een mogelijke ventriculomegalie bij. Puntje bij paaltje zijn we best wel lang zoet geweest met echo na echo met een gyn die weinig tot geen informatie gaf, rond 30/32 weken hadden we de laatste echo en kregen we de verlossende woorden "niets aan de hand, fijne zwangerschap verder".
zo dat is best heftig idd :o
Fijn dat t uiteindelijk niks was maar wel stressvol, damn :X
pi_137172398
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

maar als je t nooit gehad had dan zou t toch alleen eng zijn als je t dan zou krijgen? :@

Niet dat je dan iedereen die maar hoest moet ontwijken, maar t is dan niet per definitie meteen zo dat de baby al gevaar loopt?
klopt hoor. Maar ik werd dus getest vanwege verdenking infectie. Toen bleek dat ik die nog niet had doorgemaakt kreeg ik te horen oh, das apart, nouja goed, die zijn het in elk geval niet. Vandaar :) De Torch was verder negatief dus, ik had geen infecties en er was uiteindelijk ook niets aan de hand.
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:12:23 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137172451
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Hoog Catharijne, en een of andere bondage-term :P.
KuikenGuppy
pi_137172510
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

klopt hoor. Maar ik werd dus getest vanwege verdenking infectie. Toen bleek dat ik die nog niet had doorgemaakt kreeg ik te horen oh, das apart, nouja goed, die zijn het in elk geval niet. Vandaar :) De Torch was verder negatief dus, ik had geen infecties en er was uiteindelijk ook niets aan de hand.
kreeg je bij de tweede dan extra controle ook omdat je t nog niet gehad had? Of heb je erna elke snotneus afgelikt? :Y) :+
pi_137172515
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
sorry, kort gezegd, groei van het hoofdje was fors te klein, beneden p3, de rest groeide gemiddeld.

hc = head circumference, de omtrek dus
bpd = biparientale diameter, de afstand van oor tot oor dwars over het hoofd gemeten.
pi_137172566
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:13 schreef tombolafan het volgende:

[..]

kreeg je bij de tweede dan extra controle ook omdat je t nog niet gehad had? Of heb je erna elke snotneus afgelikt? :Y) :+
dat sowieso! c_/

zoals twinkly eens zo mooi zei, liefde is: net niet in je gezicht gekotst worden door je kind O+ :+

maar geen extra controles gehad verder.
pi_137172668
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat sowieso! c_/

zoals twinkly eens zo mooi zei, liefde is: net niet in je gezicht gekotst worden door je kind O+ :+

maar geen extra controles gehad verder.
ik bedoelde elke snotneus die je tegenkwam op straat eigenlijk :D _O-

Maar wel apart eigenlijk :P
pi_137172777
Tjee, Mignonne wat een heftige zwangerschap van je eerste zeg.
pi_137172784
mwoah tsja, ik weet niet. Als ik het niet geweten had door die torch had ik het bij allebei niet geweten. Ik doe er niet per se iets mee nu. Het zou zomaar kunnen dat ik die cmv inmiddels wel doorgemaakt heb.
Toxoplasmose betwijfel ik. Hoewel ik wel van rood vlees houd, maar ik heb geen katten en ben behoorlijk allergisch dus ik vermijd ze ook altijd :p
pi_137172875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:19 schreef mignonne het volgende:
mwoah tsja, ik weet niet. Als ik het niet geweten had door die torch had ik het bij allebei niet geweten. Ik doe er niet per se iets mee nu. Het zou zomaar kunnen dat ik die cmv inmiddels wel doorgemaakt heb.
Toxoplasmose betwijfel ik. Hoewel ik wel van rood vlees houd, maar ik heb geen katten en ben behoorlijk allergisch dus ik vermijd ze ook altijd :p
sowieso is t vooral via kattenpoep toch? Dat vermijdt ieder weldenkend mens :+
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:22:35 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_137172959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

sorry, kort gezegd, groei van het hoofdje was fors te klein, beneden p3, de rest groeide gemiddeld.

hc = head circumference, de omtrek dus
bpd = biparientale diameter, de afstand van oor tot oor dwars over het hoofd gemeten.

En idd, wat een zwangerschap zeg.... en uiteindelijk dus nergens voor nodig! Pfff....
disclaimer
pi_137173040
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tjee, Mignonne wat een heftige zwangerschap van je eerste zeg.
het viel wel mee gelukkig, ik heb enorm genoten van die zwangerschap. De donkere wolk was wel 2 of 3 weken Heel Erg Donker, ik heb huilend in dat kamertje gestaan met het idee dat er geen kindje in dat bedje zou slapen enzo. Maar na die 2 weken was het hoofdje alweer gegroeid en leek het allemaal wat minder ernstig (er was ook nog een lemon-vormige schedel wat samen zou kunnen hangen met een open rug gezien). Voor die hersenverntrikels moesten we wel nog vaker terugkomen, maar de opluchting dat het niet iets niet-met-leven-verenigbaars zou zijn was al zo groot dat de zorgen daarover minder waren.

t kwam wel terug bij de tweede trouwens. De twee weken voor de SEO was ik kotsmisselijk van de zenuwen, nauwelijks geslapen :') uiteindelijk groeide alles keurig gemiddeld en heeft zij haar portie zorgen tot ná de zwangerschap bewaard :') :+

[ Bericht 11% gewijzigd door mignonne op 26-02-2014 20:47:01 ]
pi_137173058
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En idd, wat een zwangerschap zeg.... en uiteindelijk dus nergens voor nodig! Pfff....
op zich beter zo dan andersom denk ik hoor ;)
pi_137173103
Ik weet dat ik als peuter rode hond gehad heb. Toxoplasmose, cmv en ... geen idee. Wat is cmv eigenlijk?
Kwak
pi_137173207
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
Ik weet dat ik als peuter rode hond gehad heb. Toxoplasmose, cmv en ... geen idee. Wat is cmv eigenlijk?
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

pi_137173319
quote:
17s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:27 schreef tombolafan het volgende:

[..]

[..]

Pregnancybrain :') thanks
Kwak
pi_137173369
cmv is een broertje/zusje neefje/nichtje van pfeiffer dacht ik.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:32:39 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137173498
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
cmv is een broertje/zusje neefje/nichtje van pfeiffer dacht ik.
Dat is CVS.
KuikenGuppy
pi_137173516
foto's die we kregen van de gyn. de eerste met 20 weken, de andere met 30 weken zwangerschap gemaakt. Het verschil in vetjes is echt zo groot :D maar grappig genoeg herken ik haar als kind nu het meest terug in die 20 weken foto.

* knip *

[ Bericht 69% gewijzigd door mignonne op 26-02-2014 21:08:31 ]
pi_137173535
Pff, ik weet dat het goed is om geinformeerd te zijn, maar sommige dingen wil ik stiekem pas weten als ze aan de orde zijn :X

Ik heb een Lyme infectie gehad deze zwangerschap en dat vond ik al akelig genoeg. Ik hoop heel hard dat Arie er niet te veel last van heeft gehad, maar ze weten niet genoeg over Lyme bij zwangeren wat de invloed ervan is op de baby en ik was op zich nog op tijd met de diagnose (je zag de ring nog, dus fase 1), dus de antibiotica sloeg goed aan.
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:33:53 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_137173583
hahaha, die 20 weken echo is bijna sprekend inderdaad mignonne!
Tevens: wat een ontzettend mooi kind!
disclaimer
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:34:52 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_137173647
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is CVS.
Nee, klopt wel wat GM zegt, CMV is een virus in de herpesfamilie en lijkt wat op Pfeiffer :Y

CVS is, wat de naam al zegt, een chronische aandoening en geen virus :)
disclaimer
pi_137173825
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is CVS.
Van CVS weet ik t niet maar Pfeiffer en CMV zijn iig beiden herpes-varianten :Y

En leuk mignonne, ze lijkt al op zichzelf idd! :D
pi_137173942
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
hahaha, die 20 weken echo is bijna sprekend inderdaad mignonne!
Tevens: wat een ontzettend mooi kind!
haha dankjewel :@ O+ ik vind haar natuurlijk een van de twee leukste mooiste en liefste meisjes van de wereld, verder ben ik niet bevooroordeeld hoor :Y)

Ze kijkt nu mee maar ze vindt het maar gek dat ik een foto heb van toen ze nog in mijn buik zat. "hoe heb je die foto dan gemaakt" :? ehm... :')
pi_137174022
Wat een berg infecties trouwens. :o
Ik ben blij dat ik tot nu toe alleen de bekende varianten kende.
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:41:43 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_137174027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

haha dankjewel :@ O+ ik vind haar natuurlijk een van de twee leukste mooiste en liefste meisjes van de wereld, verder ben ik niet bevooroordeeld hoor :Y)

Ze kijkt nu mee maar ze vindt het maar gek dat ik een foto heb van toen ze nog in mijn buik zat. "hoe heb je die foto dan gemaakt" :? ehm... :')
ja, ga dàt maar eens uitleggen aan een vier? jarige ^O^ _O-
disclaimer
pi_137174162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahaha _O-
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:47:34 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137174374
Die muisschoenen zijn tof O+.
KuikenGuppy
pi_137174418
Mignonne wat een leuk meisje O+
In life, every ending is a new beginning..
pi_137174819
Even wat anders dan infecties... ik heb al de hele week een harde bobbel vlak onder mijn ribben zitten, zo'n beetje sinds baby B gedraaid is. Ik heb er geen last van verder maar ben echt benieuwd wat het is, elleboog, knie, schouder, hiel, echt geen idee. Morgen mag ik voor controle dus dan ga ik het even vragen. Sowieso heb ik dus echt geen idee meer hoe ze nu precies liggen. Ik zal blij zijn als dat morgen weer even bevestigd wordt, dan weet ik weer wie er waar schopt enzo, goed voor de gemoedstoestand. :)
pi_137174940
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Even wat anders dan infecties... ik heb al de hele week een harde bobbel vlak onder mijn ribben zitten, zo'n beetje sinds baby B gedraaid is. Ik heb er geen last van verder maar ben echt benieuwd wat het is, elleboog, knie, schouder, hiel, echt geen idee. Morgen mag ik voor controle dus dan ga ik het even vragen. Sowieso heb ik dus echt geen idee meer hoe ze nu precies liggen. Ik zal blij zijn als dat morgen weer even bevestigd wordt, dan weet ik weer wie er waar schopt enzo, goed voor de gemoedstoestand. :)
Ik kreeg vanmiddag te horen dat hij met zijn rug links lag, maar een paar uur daarna was hij alweer gedraaid en voelde ik hem toch echt rechts hikken. De mijne gaat dus nog echt van de een naar de andere kant :) Maar jouw babies hebben natuurlijk wat minder ruimte zo met zn 2en :)

En ik heb echt trek in zoete zooi. Mijn vriend maakte me net lekker met een witte Magnum en toen heb ik uit ellende maar even een boterham met witte chocoladepasta gepakt en nu wil ik de pot leeg lepelen :@
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:00:12 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_137175091
mag je geen magnum dan?
disclaimer
pi_137175171
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:00 schreef Stormqueen het volgende:
mag je geen magnum dan?
Van mezelf niet :P Kei zelfbeheersing jonguh :Y Ik zit nu op +16 kilo en dat vind ik wel netjes :) Al ben ik de laatste tijd wel meer vocht aan het vasthouden, dus hopelijk ben ik dat snel kwijt.
pi_137175226
Dot, bij mij kunnen ze volgens mij toch ook nog meer bewegen dan ik zou verwachten met deze termijn. Maargoed, omdat ik nu echt bijna geen verschil meer merk tussen A en B vind ik het wel fijn om morgen in ieder geval even te horen hoe ze liggen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:02:44 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_137175243
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Van mezelf niet :P Kei zelfbeheersing jonguh :Y Ik zit nu op +16 kilo en dat vind ik wel netjes :) Al ben ik de laatste tijd wel meer vocht aan het vasthouden, dus hopelijk ben ik dat snel kwijt.
:D maar dan zal die boterham met witte chocopasta niet minder schade aanrichten ben ik bang :P
disclaimer
pi_137175367
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:D maar dan zal die boterham met witte chocopasta niet minder schade aanrichten ben ik bang :P
Ja dit dus. :D
pi_137175417
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ssshhhh :P

quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot, bij mij kunnen ze volgens mij toch ook nog meer bewegen dan ik zou verwachten met deze termijn. Maargoed, omdat ik nu echt bijna geen verschil meer merk tussen A en B vind ik het wel fijn om morgen in ieder geval even te horen hoe ze liggen.
Ik snap het hoor, ik mis zo vaak dat luikje in mijn buik om even te kijken wat hij nu weer aan het uitspoken is :)
  woensdag 26 februari 2014 @ 21:05:35 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_137175421
hoewel ik het knap vindt dat je de magnums weerstaat. Dat wel.
disclaimer
pi_137175501
quote:
99s.gif Op woensdag 26 februari 2014 21:05 schreef Stormqueen het volgende:
hoewel ik het knap vindt dat je de magnums weerstaat. Dat wel.
Oh, we hebben ze niet in huis hoor, we reden langs een tankstation :) Ik haal nooit zoetigheid in huis, want dan eet ik alles ook op, aangezien mijn vriend er niet van houdt, en in de supermarkt kan ik het prima weerstaan gelukkig.

Nu probeer ik het allemaal af te eten met dingen als muesli met stukjes chocola of pasta of pindakaas. Met als intern smoesje dat er nog wel iets gezonds bij zit (brood of yoghurt :P)
pi_137175508
Ik heb nu bijna instant trek in magnums! Blij dat we die niet in huis hebben.
pi_137178447
Nikki voel je je verder nog helemaal goed?
pi_137178949
Lalouchi lief dat je het vraagt. Op zich voel ik me verder prima ja. Ik begin nu wel een beetje vocht vast te houden en ik slaap eigenlijk elke nacht ontzettend beroerd, maar als dat alles is mag ik echt niet klagen vind ik. En als ik wil omdraaien in bed moet ik mijn buik echt een soort van optillen omdat ik anders bijna niet kan draaien. :')

Ik hoop dat morgen bij de controle alles weer oké is en ik in ieder geval weer door mag tot maandag.
pi_137179157
Super hoe je het volhoud hoor!! Ik hoop dat je morgen ook weer door mag :) ja je buik zal nu wel huge zijn O+
pi_137179491
Hij staat in het buikentopic. ;) Maar het is een aardig buikje ja. Alleen zit hij eigenlijk echt alleen van voren dus daarom wordt omdraaien nu denk ik een beetje lastig.
Mijn peuter botst ook regelmatig met haar neus tegen mijn buik aan. Of ik tegen haar. ;)
pi_137187786
En we zijn weer wakker, met keelpijn en verstopte neus. }:| :O
Zometeen weer poging 10 tot slapen doen.
pi_137188299
Nikki, hoop dat je inmiddels weer lekker slaapt. Helaas hier wakker van 4 tot 5, werd lichtelijk in paniek wakker, want ik droomde dat mijn vliezen waren gebroken. Simpele check bewees het tegendeel :+
En nu om 6 uur eruit met dreumes is minder fijn :O
Straks maar weer lekker bed in.
pi_137188410
Ik ben er ook alweer uit hoor. Zometeen de peuter naar het kdv brengen, dan naar het zh en dan ga ik even langs mijn werk. En dan vanmiddag maar weer even een middagdutje, want de nachten zijn echt niet mijn vriend de laatste tijd. :o
pi_137188745
Morning! Wat een vroege vogels zijn jullie, Thee en Nikki. Wel lekker dat je peuter een dagje naar het kdv is, Nikki! dan kan je ook even tukken vanmiddag. Jij succes Thee. Ik heb ook een dagje met peuter, gezellig!

Als ik op m'n buik lig krijg ik echt al protest van de baby. Of in ieder geval reactie. Maar ik ben een buikslaper, dus ik denk dat ik het nog wel even blijf proberen, dan slaap ik veruit het lekkerst. In m'n vorige zwangerschap voelde ik pas veel later beweging, dus had ik ook nog niet zo vroeg last van "protest", zo gek.

Enne, Burd, al wakker? Hoe is het?
pi_137188778
Dreumes is ook naar KDV vandaag, dus ik ga ook een heerlijk middagslaapje houden. Ben nu te wakker.
Dus ff lekkere kop thee en dan verder met Ikea kasten in elkaar zetten. Naar de kapper, cadeau voor opa halen die 95 wordt. Als ik dan toch op pad ben, laatste dingen halen voor vluchttas.....
Valt het op dat ik ook slecht in stilzitten ben? :+
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:21:19 #114
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137188812
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:14 schreef marel88 het volgende:
Als ik op m'n buik lig krijg ik echt al protest van de baby. Of in ieder geval reactie. Maar ik ben een buikslaper, dus ik denk dat ik het nog wel even blijf proberen, dan slaap ik veruit het lekkerst. In m'n vorige zwangerschap voelde ik pas veel later beweging, dus had ik ook nog niet zo vroeg last van "protest"
Ik ben ook een buikslaper en dat gaat me nog steeds goed af :)
Inmiddels heb ik ook een fijne houding van half op mijn zij en half op mijn buik liggen ontdekt.. :)

Dat op mijn buik slapen vind manlief maar niets hihi
Vorige week zei die nog: straks is mini helemaal plat! ;)
Ik zal m de volgende keer maar zeggen dat hij mini dan moet oppompen ofzo haha :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_137188935
Goedemorgen!
Al weer vroeg actief Thee & Nikki :D

Ik kan ook niet meer lekker op m'n buik liggen Marel, en als buikslaper was dat zeker wennen... Gelukkig gaat het op m'n zij nu best aardig :)

Gisteren naar de vk geweest en helemaal goed gekeurd! Baby was goed te voelen, buik is gemeten en prima op schema :+ dus niets meer aantrekken van commentaar van (schoon)moeders :6 . Ook bloed geprikt voor m'n HB, schijnt standaard te zijn rond 30 weken?, en bloeddruk ook nog goed. *O*
pi_137188947
Vandaag de Grote Dag van Burdie?? Ik hoop het! :P , *O* , :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:37:09 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137188952
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:21 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben ook een buikslaper en dat gaat me nog steeds goed af :)
Inmiddels heb ik ook een fijne houding van half op mijn zij en half op mijn buik liggen ontdekt.. :)
Zo slaap ik ook nog altijd, zelfs met toeter ;).

Hier verder nog altijd weinig te melden :+. Manlief heeft gisteren het wiegje naast ons bed gezet, happy hormones O+.
KuikenGuppy
pi_137188968
Wat mij als buikslaper hielp is kussen tegen buik. Heb je toch het idee dat je op je buik ligt oid ;)

En leuk, Burdie. Wiegje bij je in de buurt is O+
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:38:52 #119
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137188978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Goedemorgen!
Al weer vroeg actief Thee & Nikki :D

Ik kan ook niet meer lekker op m'n buik liggen Marel, en als buikslaper was dat zeker wennen... Gelukkig gaat het op m'n zij nu best aardig :)

Gisteren naar de vk geweest en helemaal goed gekeurd! Baby was goed te voelen, buik is gemeten en prima op schema :+ dus niets meer aantrekken van commentaar van (schoon)moeders :6 . Ook bloed geprikt voor m'n HB, schijnt standaard te zijn rond 30 weken?, en bloeddruk ook nog goed. *O*
Klopt Fazz, is protocol rond de 8e en 30e week begreep ik van de vlos.

Maar echt bloedprikken?!
Hier was het zo'n simpel vingerprikje en gelijk de uitslag gekregen.. :)
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:39:02 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137188980
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 27 februari 2014 08:35 schreef Fazzoletti
dus niets meer aantrekken van commentaar van (schoon)moeders :6
Standaard een goed advies ;).
KuikenGuppy
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:39:51 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137188991
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:36 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag de Grote Dag van Burdie?? Ik hoop het! :P , *O* , :* .
Ik reken nergens meer op, maar hoop het zo O+!
KuikenGuppy
pi_137189043
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo slaap ik ook nog altijd, zelfs met toeter ;).

Hier verder nog altijd weinig te melden :+. Manlief heeft gisteren het wiegje naast ons bed gezet, happy hormones O+.
O, dat is zo echt hè, wiegje naast je bed! Straks ligt jullie hummel daarin, met z'n armpjes naast z'n hoofd en nog van die opgekrulde foetus-houding beentjes O+ (Sorry, ik weet dat dit niet helpt voor je geduld)
pi_137189090
Hoi iedereen, ik moet nog even verder terug bijlezen hoe het met iedereen gaat, heb alleen deze pagina gelezen. Ik heb onwijs respect voor jou nikki, hoe jij het nog volhoudt! Ik ben even ver met maar 1 baby en begin het al zwaar te vinden.
Ik heb wel op mn werk geregeld dat ik nu nog maar dagen van 6.5 uur hoef te werken. Ik ga dus in de middag vroeg naar huis voor een middagslaapje.

Vandaag nog een extra echo gehad voor de ligging: netjes met t hoofd naar beneden. Maar wat is ie al groot zeg! Echt leuk om te zien! Echt helemaal af, en vanaf morgen (37 weken) mag ie nu ook echt geboren worden. Van mij mag het gerust volgende week al gebeuren als 'ie wil. Ik heb al zo'n 20 verhalen gelezen in het bevallingsverhalen topic. Ik heb er wel zin in eerlijk gezegd!

Nu ga ik nog even bijlezen en op iedereen reageren.
  donderdag 27 februari 2014 @ 08:58:54 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137189263
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:43 schreef marel88 het volgende:

[..]

O, dat is zo echt hè, wiegje naast je bed! Straks ligt jullie hummel daarin, met z'n armpjes naast z'n hoofd en nog van die opgekrulde foetus-houding beentjes O+ (Sorry, ik weet dat dit niet helpt voor je geduld)
Ik zie het ook helemaal voor me hoor O+.
Zit nu ook steeds al zingend mijn buik te aaien :'). Zelfbedachte liedjes over dat baby heel gelukkig moet worden, en dat we hem of haar alles gunnen in het leven O+. Ben er wel echt klaar voor nu.

En zo lang kan het niet meer duren, morgen zitten we in het ziekenhuis om een evt. inleiding te bespreken. Ze kijken dan meteen of strippen nu wel mogelijk is.
Als dat nog niet kan, zou ik het liefste morgen meteen een ballon krijgen, en dat ze bij 2-3cm ontsluiting nog eerst goed strippen en me dan weer naar huis sturen tot zondag. Maar dat is wel heel erg afwijkend van hun protocol, dus ik ben erg benieuwd wat zij vinden/zeggen en waarom.
KuikenGuppy
pi_137189298
kom op burd, tijd om naar baby topic te gaan!!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137189299
Burdie nog hier. :)
Hopelijk heb je je baby nu snel in je armen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:02:38 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137189328
Komt door mijn man, die roept vanaf het begin al "de baby komt pas in maart" :{w.
KuikenGuppy
pi_137189564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:02 schreef Burdie het volgende:
Komt door mijn man, die roept vanaf het begin al "de baby komt pas in maart" :{w.
o|O
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137189566
Hmm ik dacht net: zal me voor de gein eens wegen want volgens mij ben ik hard op weg naar de 70 kg. Maar hij kwam echt niet verder dan 64, wat zou betekenen dat ik in 18 weken tijd maar 1 of 2 kg ben aangekomen :?

Vet raar want mijn hele lijf is zooo veranderd. Voel me soms net een olifant :+
pi_137189670
Ik voel me ook opgeblazen. Maar ben denk ik ook al wel 2-3 kg aangekomen hoewel ik pas (bijna) 9 wk ben. Maar bij mijn eerste zwangerschap kwam ik in de eerste drie maanden ook relatief veel aan, daarna heel lang bijna niets.

En aangezien ik nu elk anderhalf uur iets eet om niet misselijk te worden vind ik het ook niet zo gek als de weegschaal ook daadwerkelijk +3 aangeeft :+
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:23:50 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137189725
Vannacht heb ik in mijn droom trouwens een boete gehad omdat de baby nog altijd niet geboren was :').

Spees, jij kan het hebben toch? ;).
KuikenGuppy
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:26:26 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_137189781
Drie kilo op een zeer slank persoon valt anders heul veel meer op dan drie kilo op een dikkie :') <-- living evidence
disclaimer
pi_137189788
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:23 schreef Burdie het volgende:
Vannacht heb ik in mijn droom trouwens een boete gehad omdat de baby nog altijd niet geboren was :').

Spees, jij kan het hebben toch? ;).
Ja hoor, ik vind het ook niet zo erg. Vorige keer bleef ik (dacht ik?) op +12 of +13 steken. Alleen je leest 'overal' dat je in het eerste trimester nog niet aankomt dus bij mijn eerste zwangerschap dacht ik toen wel even: waar gaat dit eindigen :P . Maar nu weet ik dat het dus niet op hetzelfde tempo door hoeft te gaan.
  donderdag 27 februari 2014 @ 09:30:08 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137189882
Oh, dat ging hier ook met sprongen inderdaad. In totaal ben ik iets van 19-20 kilo aangekomen, waarvan bijna alles in het tweede trimester.
Na de bevalling gaat het er weer rap af :Y).
KuikenGuppy
pi_137189959
Ja, zeker wat je aan vocht vasthoudt. Ik vond het heel raar om te zien dat mijn benen met de (halve) dag dunner werden. Kan ook niet anders met dat nachtelijke gezweet in de kraamweekmaand :X
pi_137190113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan ook niet anders met dat nachtelijke gezweet in de kraamweekmaand :X
oh vreselijk he? ik kon twee x per nacht schone pj aan en bed verschonen.... :X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137190448
quote:

_O-
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:04:10 #138
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137190818
quote:

:D _O- :')
Hier overigens met 35 weken nu op +7 kilo. Maar normaal al een "dikkie" .
Ik wou dat mijn stofwisseling altijd zo was :')
doei
pi_137190941
Goeiemorgen!

Ik ben even terug in bed gekropen. Slechte nacht gehad, 5 keer wakker geworden :') lopen piekeren over lekkage (douche/wastafel/wasmachine afvoer lekt door plafond gang, gelukkig heeft de huurbaas meteen vanmorgen de aannemer gebeld, komt om twee uur)...

Maar *O* kleine jompel, vandaag 7 weken!

Burdie, kunnen we je baby niet gewoon heel hard naar buiten roepen met zijn allen?
Kwak
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:46:45 #140
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137191840
Herkenbaar Kwak, hier ook ieder uur wakker geweest.. Maar dan om te plassen :{ Ben kapot! Straks nog maar ff slapen en dan op kraamvisite bij m'n beste vriendinnetje die maandag is bevallen O+
doei
pi_137191946
Haha burdie! Een boete, dat zal je leren zo ver overtijd te gaan! :-)
pi_137192119
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:04 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

:D _O- :')
Hier overigens met 35 weken nu op +7 kilo. Maar normaal al een "dikkie" .
Ik wou dat mijn stofwisseling altijd zo was :')
Ik zit met 37 weken pas op +6 kilo en daar heb ik echt heel hard mijn best voor moeten doen. Ik was voor mijn zwangerschap erg slank maar best gespierd. Eerste 14 weken heeft mijn baby al mijn spiermassa opgegeten: 11 kilo afgevallen. Ik ben dan ook best bang dat ik na de bevalling nog maar een mager scharminkel ben... Maar dat zien we dan wel weer.
pi_137192981
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Klopt Fazz, is protocol rond de 8e en 30e week begreep ik van de vlos.

Maar echt bloedprikken?!
Hier was het zo'n simpel vingerprikje en gelijk de uitslag gekregen.. :)
Ja dat was het ook :+ bloedprikken klinkt inderdaad een stuk 'erger' dan het was....

quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Standaard een goed advies ;).
Inderdaad ;)

Wat leuk Burd dat wiegje naast je bed. En zingen voor je baby O+

Ik heb de weegschaal verbannen uit de kamer, ik werd er alleen maar gestresst van :')
En zweten in de kraamweek? hoezitdat? :?
pi_137193040
Ik ben nu 9 kilo zwaarder na mijn bevalling dan voor mijn zwangerschap. Maar heb het nu zo druk de hele dag door en eetlust is meteen helemaal naar beneden dat ik denk dat ik zo weer op m'n oude gewicht ben.
pi_137193709
Ik denk dat je gaat zweten omdat je aan het einde van de zwangerschap steeds meer vocht kunt vasthouden. Sommige vrouwen hebben enorm dikke enkels bijvoorbeeld. Ik had daar geen last van, maar had het meer in m'n handen (en jeuken jonguh).
Maarja na de bevalling gaat dat er kennelijk uit, onder andere door zweten. Althans, dat is mijn verklaring, misschien praat ik wel onzin :')
Tralalalaaa
pi_137193947
Volgens mij komt het zweten door hormonen, baby is uit buik, laat het ontzwangeren starten!
Zo zweet je ook lekker je bed nat wanneer je in de overgang bent, althans volgens mijn moeder :Y)
pi_137194503
Dus na de bevalling kan je dat anti lek matras geval ding nog even laten liggen om niet je matras meteen te verpesten?
pi_137194530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:02 schreef Burdie het volgende:
1 maart aanhouden dan! :P
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_137194610
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:21 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

1 maart aanhouden dan! :P
28 februari starten en op 1 maart 00.01 het oO< eruit persen?
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:24:53 #150
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137194621
:W

Burdie een wiegje O+ heerlijk. Rammel die kleine er maar eens uit! Anders geven we je nog echt een boete :P

:* voor prutnachten

En :{w voor weinig kilo's in de plus. Hier ook een plustwintiger, met de hoop dat het heeeel vlug weer verdwijnt. Als ik het er in de kraamweek niet uitzweet, zorg ik wel dat ik nog flink ga zweten ~O>
pi_137194632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik denk dat je gaat zweten omdat je aan het einde van de zwangerschap steeds meer vocht kunt vasthouden. Sommige vrouwen hebben enorm dikke enkels bijvoorbeeld. Ik had daar geen last van, maar had het meer in m'n handen (en jeuken jonguh).
Maarja na de bevalling gaat dat er kennelijk uit, onder andere door zweten. Althans, dat is mijn verklaring, misschien praat ik wel onzin :')
Mijn handen idd :X Ik heb ook bijna de hele tijd zweethanden nu...
pi_137194656
allebei, zowel hormonen als ontvochten. Wat op zich ook hormonaal is natuurlijk, maar je kunt ook zweten zonder dat je eerder vocht vasthield.

Ik ben bij de eerste 25 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, hield enorm vocht vast en op dag 7 van de kraamweek was ik 17 kilo kwijt. Op dag 14 was ik onder mn startgewicht van voor de zwangerschap. Ik sliep op een badlaken, dat is een stuk makkelijker dan s nachts je bed verschonen :P en pyjama's doe k nie aan dus dat scheelt.
Ik vond het vervelender dat je er ook onwijs van moet plassen, al dat vocht wat eruit moet. Daar moest k voor opstaan s nachts, dat zweten niet. :+
pi_137194680
ohja en bij de tweede zelfde verhaal. Ik stel me er maar op in dat ik bij een derde weer opzwel ;)
pi_137195382
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 12:26 schreef mignonne het volgende:
ohja en bij de tweede zelfde verhaal. Ik stel me er maar op in dat ik bij een derde weer opzwel ;)
Goed om te weten...
Al valt het me nu mee, merk alleen dat ik wat vocht vasthoud door ringen die wat strakker zitten. Maar vorige keer was het april toen ik 36 weken was, al doet de temperatuur niet veel onder voor toen :')
pi_137195663
Ik zit nu op +12 kilo. Vorige keer zat ik in totaal op +6. Nu heb ik wel vochtbeentjes in tegenstelling tot de eerste zwangerschap. Ik hoop dat die kilo's na de kraamweek gewoon allemaal weer weg zijn in ieder geval.

Ik ben weer goedgekeurd door de gyn. Ik mocht een week wegblijven, maar omdat ik baby A niet zo goed kan voelen (hij blijkt dus met zijn voetjes in mijn ingewanden de trappelen in plaats van naar de buitenkant van mijn buik) mag ik maandag al komen. Vind ik heel fijn.

Vanmiddag reageer ik weer even uitgebreid want ik ben nu aan het werk. :D :@
pi_137196862
Ik heb mijn weegschaal de deur uitgedaan, geen idee hoeveel ik nu aangekomen ben, de laatste keer dat ik keek was het al bijna 10 kilo en dat gaf mij een rotgevoel.
Mijn ringen zitten inmiddels ook strakker (bij week 22 al) maar wijt ook veel aan mijn continue hoofdpijn, daar hou ik normaal gesproken ook vocht bij vast.
En wat ik serieus irritant vind, ik krijg tijgerstreepjes op de binnenkant van mijn bovenbenen!
Niet dat ik ze graag op mijn buik wil, maar vind dit ook niet heel erg leuk :@

Nikki :D Jij workaholic!
Fijn dat je goedgekeurd bent en dat het ziekenhuis meedenkt met je
pi_137197277
Mijn weegschaal is stuk en heb geen behoefte een andere te kopen of ergens anders te kijken.
Wel merk ik dat m'n zwangerschapsbroeken allemaal veel losser zitten dan toen ik zwanger was van peuter. Ach we merken het wel. Ik voel me goed en vreet mezelf niet helemaal vol ofzo. Naar m'n lijntje kijken we na de zwangerschap wel weer. Mag nu toch niet afvallen :-P
Tralalalaaa
pi_137198052
Vorige keer woog ik me op het eind niet, dus geen idee hoeveel ik erbij had, boeide ook niet, groot deel was door vocht vasthouden. Helaas doe ik mee met elke afspraak bij verloskundige wegen, dus ik weet het nu precies, zit nu op +16. Eerste keer dat ik mijn gewicht boven de 80 (81kg) zie uitkomen *)
pi_137199446
Jonathan is dood.

Mag ik uit de lijst alsjeblieft?
Ik ben kapot :'( :'( :'( :'(
pi_137199516
Och Vlindur toch.. :'(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 27 februari 2014 @ 14:51:08 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_137199581
Oh vlindur, nee toch! ;( :'(
disclaimer
pi_137199611
Ah nee Vlindur ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 februari 2014 @ 14:54:10 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_137199731
quote:
9s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:48 schreef Vlindur het volgende:
Jonathan is dood.

Mag ik uit de lijst alsjeblieft?
Ik ben kapot :'( :'( :'( :'(
Nee! :* Heel veel kracht toegewenst :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 27 februari 2014 @ 14:58:16 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137199938
och vlindur, wat een verdrietig nieuws. sterkte!
in de haak.
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:02:18 #165
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_137200125
Och arme jullie. :'( :*
A grand adventure has begun.
pi_137200239
Sterkte vlindur :*
pi_137200278
Heel veel sterkte Vlindur :*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_137200288
Ah nee! Wat erg ;( heel veel sterkte
pi_137200310
Ach Vlindur, nee toch......... sterkte :*
*poef* nu is het weg
pi_137200551
Nee vlindur! Wat een k*t nieuws!!
Heel veel sterkte meis :'( :'(

Wat ontzettend rot, je mooie kadootje zo weer weggenomen... :'(
pi_137200624
Ah nee :'( wat een rot nieuws... Veel sterkte Vlindur
pi_137200639
Oh nee Vlindur....
Wat enorm verdrietig ;(

Heel veel sterkte :*
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:15:11 #173
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137200708
He gatverdarrie! Heel veel sterkte vlindur :{
pi_137200718
Nee Vlindur, vreselijk.
Heel veel sterkte
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:16:09 #175
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_137200749
Owh vlindur! Heel veel sterkte voor jou en J. (En R. En J. Natuurlijk)
pi_137200762
Oh, Vlindur :'( :*
pi_137200784
Vlindur veel sterkte xxx wat een k*t nieuws :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_137200861
Wat erg Vlindur ;( Heel veel sterkte :*
pi_137200927
Nee toch, Vlindur... Sterkte!
Had je een echo vandaag? Of bloed?
pi_137201241
O Vlindur, wat verdrietig! Sterkte.
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:30:39 #181
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137201288
Oh Vlindur wat klote :'(
Sterkte!!
doei
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:31:01 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_137201301
Och lieve Vlindur toch ;( :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_137201875
ooch jee lieve vlindur ;(
sterkte!
S. 2014
J. 2016
pi_137201932
och nee vlindur wat vreselijk naar :{
heel veel sterkte met het verlies en verdriet :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:48:32 #185
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_137201994
Oooh vlindur wat klote
Heel veel sterkte gewenst
W
Z
E
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:49:11 #186
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137202027
vlinder wat verschrikkelijk ;(
heel veel sterkte :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:53:20 #187
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137202221
Vlindur... ;( Wat vreselijk meid.. heel veel sterkte :*
pi_137202301
Oh nee Vlindur wat een enorm verdrietig nieuws. ;( Heel veel sterkte. :*
pi_137202540
Vlindur ;(
Heel veel sterkte
pi_137202762
Vlindur :'( Wat ontzettend verdrietig. Heel veel kracht gewenst de komende tijd :* :'(
pi_137202763
Vlindur :'( sterkte meis
pi_137202835
Oh Vlinder, wat vreselijk rot... ;( sterkte.
pi_137202872
Vlindur :*
Home is where the O+ is...
pi_137203028
Vlindur wat erg meid :*
pi_137203126
Och Vlindur... wat enorm klote ;( Heel veel sterkte :*

Ik heb je eruit gehaald.... geen fijn gevoel
Tralalalaaa
pi_137203250
Oh jeetje Vlindur ik krijg het er koud van ;( wat erg.
Heel veel sterkte.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:32:06 #197
390026 Aisly
A flower a day..
pi_137203886
Vlindur.. ;( heel veel sterkte
pi_137204001
Jeetje Vlindur.. wat ontzettend ***. Sterkte :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:38:46 #199
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137204151
Sterkte Vlindur :{ :*
pi_137204635
Vlindur ;( sterkte! :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:56:19 #201
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_137204714
Oh Vlindur.... :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:00:05 #202
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_137204815
Vlindurtje :'( knuffel lieverd, you know where to find me..
3!
pi_137204996
Och Vlindur :'( Ik weet gewoon niet wat te zeggen, schiet er vol van. Wat een verdriet.
pi_137205110
Ohnee Vlindur, veel sterkte :*
pi_137205423
Ahh Vlindur wat verdrietig. Dikke knuffel en veel sterkte :*
pi_137205816
Wat lief allemaal O+

Vanmiddag hadden we de echo en ipv dat we een vrolijk zwaaiend kindje zagen zagen we eerst niks.. Daarna een veel te klein vlekje.
Dus een inwendige echo en het was niet groter gegroeid gegroeid dan 7 weken..

Het kindje is al 4 weken dood :'(
Volgende week controle en dan curetteren. Tenzij hij zelf gaat, maar daar geloof ik niet zo in.

Ik ben echt helemaal leeg. Had ik echt nooit verwacht :'(
pi_137205973
quote:
9s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Vlindur het volgende:
Wat lief allemaal O+

Vanmiddag hadden we de echo en ipv dat we een vrolijk zwaaiend kindje zagen zagen we eerst niks.. Daarna een veel te klein vlekje.
Dus een inwendige echo en het was niet groter gegroeid gegroeid dan 7 weken..

Het kindje is al 4 weken dood :'(
Volgende week controle en dan curetteren. Tenzij hij zelf gaat, maar daar geloof ik niet zo in.

Ik ben echt helemaal leeg. Had ik echt nooit verwacht :'(
*; Kusje poppetje :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:34:45 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137205985
Och Vlindur, wat ontzettend verdrietig dit. :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_137206049
Oh Vlindur, wat erg.. Heel veel sterkte gewenst met dit grote verdriet :*.
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:47:28 #210
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137206352
Vlindur, ook vanuit hier een dikke :*
pi_137206353
Vlindur wat vreselijk :'(
pi_137206441
En mn moeder was mee, want dan kon ze het ook eens zien :'(

Gelukkig zijn mijn ouders er. Mama speelt met de jongens en Johan en ik hangen wat op de bank te staren..

Ze zijn nu met de jongens naar de winkel. Pizza halen.

Vanavond maar flink aan de wijn :') :') :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:50:41 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137206452
Wat schrikken, Vlindur... sterkte ;( :*.
KuikenGuppy
pi_137206589
Noumoe, je kleine wondertje ;(
Sterkte gewenst!
pi_137206776
sterkte vlindur ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:01:32 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_137206843
Och, dat is zo'n nachtmerrie ;( heel veel sterkte voor jullie :*
disclaimer
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:08:24 #217
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137207012
Oh vlindur wat erg om te lezen ;( heel veel sterkte!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_137207019
Vlindurtje toch ;(
Zonder enige waarschuwing van je lijf...

Sterkte hoor
pi_137207086
Ach Vlindur, wat ontzettend verdrietig, en zo onverwacht. Heel veel sterkte jullie :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:26:46 #220
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_137207502
Vlindur ach jeetje!! Wat enorm naar! ;( Bah! Heel veel sterkte joh :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:29:13 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137207581
Ohnee! Vlindur... Wat een rotnieuws ;(, gets, ik ben er zelf helemaal naar van. Heel, heel veel sterkte. En laat die wijn maar stromen vanavond!
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:34:16 #222
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137207748
Vlindur toch :'( :*
Oude (on)bekende.
pi_137207962
Vlindur! :* heel veel sterkte!
♥ J & S
pi_137208113
Ach nee toch Vlindur, wat erg... Was dit de eerste echo?

Heel veel sterkte! :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:55:44 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137208540
Vlindur wat verdrietig :'(
sterkte :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_137208982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:45 schreef Dyre het volgende:
Ach nee toch Vlindur, wat erg... Was dit de eerste echo?

Heel veel sterkte! :*
als ik het goed heb,had ze met 7 weken al een echo gehad met een knipper :'( ;(
S. 2014
J. 2016
pi_137209138
Ach Vlindur, wat een ontzettend klote nieuws zeg. Heel erg veel sterkte :*
pi_137209466
:* vlindur
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137209943
Wat een verdriet :'( :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137210013
Vlindur, veel sterkte! :*
  donderdag 27 februari 2014 @ 19:29:23 #231
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137210209
Ah meis wat een klote nieuws, hele dikke :* voor jullie
doei
  donderdag 27 februari 2014 @ 19:47:45 #232
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_137211229
Vlindur :'( wat vreselijk! Heel veel sterkte...
pi_137211283
We hebben met 6.5 week een echo gehad. We zagen toen idd al een kloppend hartje..

Zo onwerkelijk -O-

Bedankt allemaal. Jullie zijn lief O+
pi_137211783
Ach vlindur, wat een verdrietig nieuws. Ik weet niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte.
pi_137212566
Wat vreselijk ! heel veel sterkte :{ :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_137212814
Vlindur ;(
Wat verdrietig. Sterkte voor jullie :*
pi_137213021
Sterkte Vlindur :*. Wat een naar bericht en zo confronterend zo'n echo. Zorg goed voor jezelf en wat jouw verdere wensen zouden zijn.
pi_137213417
Vlindur ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_137213585
Och Vlindur wat een rotnieuws. Zo'n rake en herkenbare omschrijving van je gevoel bij de echo. Heel veel sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_137213704
Vlindur, heel veel sterkte :* :'(
pi_137213836
:* :'( Vlindur
pi_137216354
Ach Vlindur toch :'(.
Heel veel sterkte gewenst! :*
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_137216539
:@ vind het een beetje rot om ergens anders over te beginnen maar kan iemand mij vertellen hoe bandenpijn bij bijna 16 weken voelt?
Ik heb steken in mijn onderbuik en soms.voelt het alsof er een mes in mn doos wordt geramd.... :X
S. 2014
J. 2016
pi_137217532
Oh Vlindur, wat een schrik, wat verdrietig.. ;( Veel sterkte voor jullie :*

gm, dat mes in je doos klinkt mij als bekkenpijn in de oren. Die steken in je onderbuik kunnen goed bandenpijn zijn ja :)
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:55:55 #246
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137218657
Hier ook mes in m'n doos, dacht dat t door indalen komt?
doei
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:58:14 #247
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137218812
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:55 schreef Bolletje... het volgende:
Hier ook mes in m'n doos, dacht dat t door indalen komt?
Ook :X ik heb vorige week bijna de neiging gehad een paar keer flink rechtop te springen en hard auw te roepen, want echt hoor .. F*ck that hurts! :{

GM :*

Onze kleine donder was de hele avond al wat rustig.. Uitlokken, duwen, schudden gaf wel steeds kleine reacties maar meer niet.. Nu opeens komt er leven in, jeetje mijn buik gaat tekeer! Omg :o

Ik zit voor de verandering weer eens aan de Roosvicee Laxo.. Echt ik ben mijn traagwerkende darmen echt zat! :X
Hopelijk is dat snel over na de bevalling..

[ Bericht 15% gewijzigd door Rijstebuiltje op 27-02-2014 22:33:50 ]
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:01:31 #248
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137219002
Mes in doos? Ik heb al een week zon ellendige kabouter met mes in m'n systeem. Wat hier helpt is een kruik tussen m'n benen (Ja, heus. Zon zak. Heerlijk.). Het trekt ook helemaal door dan naar m'n onderbuik en is krampig.
pi_137219181
Ja maar ladies, indalen is bij mij nog lang niet aan de orde... Ben.vandaag ook wel druk geweest dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_137219548
GM dat klinkt niet fijn. Ik weet niet of je met de pijn in je onderbuik een soort stekende pijn bedoelt waarbij je echt moet stoppen met bewegen omdat je anders door de grond gaat, maar zo'n pijn ken ik wel. Dan moest ik echt in de positie blijven zitten/liggen die ik op dat moment had, want anders deed het echt mega veel pijn. Gelukkig waren dat slechts momenten. Maar of dat nu bandenpijn is weet ik niet.
  donderdag 27 februari 2014 @ 22:28:14 #251
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137220552
Oh en:

SPOILER
pi_137220590
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM dat klinkt niet fijn. Ik weet niet of je met de pijn in je onderbuik een soort stekende pijn bedoelt waarbij je echt moet stoppen met bewegen omdat je anders door de grond gaat, maar zo'n pijn ken ik wel. Dan moest ik echt in de positie blijven zitten/liggen die ik op dat moment had, want anders deed het echt mega veel pijn. Gelukkig waren dat slechts momenten. Maar of dat nu bandenpijn is weet ik niet.
T voelt soms al heftige menstruatiepijn... Ik zat gewoon stil op de bank.. En kan dan wel gewoon doorpraten, maar wel een octaaf of 2 hoger. :')
S. 2014
J. 2016
pi_137220779
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:28 schreef Kimpossible het volgende:
Oh en:

SPOILER
Dat had ik vorige week juist en deze week gelukkig niet meer.
pi_137221506
Steken in doos, herkenbaar. En indalen is hier ook nog niet aan de orde :+ Geen idee wat het is, ik wilde het over twee weken gaan vragen aan de verloskundige.
pi_137221995
Ik gooi t volgende week ook wel even op tafel.

Mijn O+ heeft een angelsounds besteld want dan kan hij ons kindje horen... Ik voelde het natuurlijk ploppen en nu wil hij luisteren.. *; ben benieuwd
S. 2014
J. 2016
pi_137223166
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 22:28 schreef Kimpossible het volgende:
Oh en:

SPOILER
Uh ja! Ik omschreef het alsof er 4 vuisten tegelijk er in waren geduwd met grof geweld :+
♥ J & S
pi_137223429
Gewoonmezelf, hier ook regelmatig dat soort steken :Y

En angelsounds: ik vond dat zelf altijd heel fijn :)

Vandaag werd ik gebeld door t ziekenhuis, uit bloedonderzoek bleek dat ik bloedarmoede/ijzertekort heb. Mijn hb is nu 5,3 terwijl t eerst rond de 7,5 zat. Verklaart de vermoeidheid enzo :+

Wilde bij onze supermarkt dat ene drinkspul (naam even kwijt) op advies van wat vrienden, maar hadden ze niet. Mag M. morgen even voor me gaan :s)
  donderdag 27 februari 2014 @ 23:19:20 #258
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137223487
Heerlijk toch weer dat al die vrouwenlijven min of meer hetzelfde doen O+ Zou het te maken hebben met n ingedaald hoofdje of is t gewoon iets hormonaals? Misschien dat al die gruwelijke steken van afgelopen week d'r toch nog wat dieper hebben doen indalen?

ik hou van verklaringen. En logica. Ik haat wiskunde, want niemand kan me nooit uitleggen waarom formules zijn zoals ze zijn. 8-)
pi_137224024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gewoonmezelf, hier ook regelmatig dat soort steken :Y

En angelsounds: ik vond dat zelf altijd heel fijn :)

Vandaag werd ik gebeld door t ziekenhuis, uit bloedonderzoek bleek dat ik bloedarmoede/ijzertekort heb. Mijn hb is nu 5,3 terwijl t eerst rond de 7,5 zat. Verklaart de vermoeidheid enzo :+

Wilde bij onze supermarkt dat ene drinkspul (naam even kwijt) op advies van wat vrienden, maar hadden ze niet. Mag M. morgen even voor me gaan :s)
floradix?
Kun je gebruiken, het is niet bewezen effectief. Jouw hb is wel echt te laag, krijg je geen ijzertabletten?
pi_137224128
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

floradix?
Kun je gebruiken, het is niet bewezen effectief. Jouw hb is wel echt te laag, krijg je geen ijzertabletten?
Of Roosvicee Ferro?

Ik heb de hele dag al een enorm druk jochie met mega uitstulpingen bij mn buik. Alien :P Maar hopelijk zijn dit zijn indalingsbewegingen :)
pi_137224214
Floradix, ja!

Ow, en heb woensdag afspraak met mijn gyn ivm mijn hb. Dus dan zal ik idd wel iets van ijzertabletten krijgen. Ben benieuwd :)
pi_137224292
Cravings waar je vervolgens sloten zuur van krijgt zijn stom. o|O
Yoghurt met cruesli gaan ook vd lijst...

Oeh coco das niet zo gek dat je moe bent...
S. 2014
J. 2016
pi_137224319
Net kwam ik opeens bloed tegen bij het afvegen :{
Morgen toch maar even de vk bellen, woensdag staat de echo gepland, maar ik weet het even niet zo goed hoe ik daar nu over moet denken.
pi_137224472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:35 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Net kwam ik opeens bloed tegen bij het afvegen :{
Morgen toch maar even de vk bellen, woensdag staat de echo gepland, maar ik weet het even niet zo goed hoe ik daar nu over moet denken.
Heb je seks gehad of harde ontlasting?
S. 2014
J. 2016
pi_137224474
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Floradix, ja!

Ow, en heb woensdag afspraak met mijn gyn ivm mijn hb. Dus dan zal ik idd wel iets van ijzertabletten krijgen. Ben benieuwd :)
Kan me haast niet voorstellen dat je niets zou krijgen :D
komt goed, wel 'fijn' dat er iets gevonden is qua vermoeidheid, hopelijk voel je je snel beter straks.
pi_137224618
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heb je seks gehad of harde ontlasting?
Nee, wel eergisteren na de seks dat het heel lichtjes te zien was bij het afvegen, maar dat was zo minimaal, dat ik ervan uitging dat het van de seks kwam inderdaad, en me er verder niet over gek heb proberen te maken.

Maar nu kwam het overeen met de eerste dag van ongesteldheid bijna, en dat maakt dat 'niet gekmaken' best lastig.
pi_137224769
Ik heb t in t begin na de seks wel gehad, 2-3 dagen wat bloed bij t afvegen, maar net toen ik had besloten dat ik de dokter zou bellen als t de dag erna niet weg was, was t weg...
Als je je zorgen maakt morgen gewoon bellen.

Voor nu hoop ik.dat je.fatsoenlijk zal.slapen :*
S. 2014
J. 2016
pi_137225129
Alleen nadeel van die tabletten is een (nog) moeilijkere stoelgang :(
pi_137225669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb t in t begin na de seks wel gehad, 2-3 dagen wat bloed bij t afvegen, maar net toen ik had besloten dat ik de dokter zou bellen als t de dag erna niet weg was, was t weg...
Als je je zorgen maakt morgen gewoon bellen.

Voor nu hoop ik.dat je.fatsoenlijk zal.slapen :*
Dank je wel :*
Ik wou sowieso al bellen omdat de locatie voor de echo niet helemaal duidelijk was (ja mijn buik, maar de geografische locatie bedoel ik dan), dus dan kan ik dit ook gelijk benoemen.
De bloeding is nu ook weer over, dus dat stelt ergens denk ik wel gerust, maar het gaat niet zomaar opeens bloeden lijkt me.
pi_137225690
De steken herken in ook: pijnlijke messteken in mijn baarmoedermond herken ik, omdat die altijd zo voelt als iemand m aanraakt ( overgevoelige bmm).
Verder krijg ik steken/krampen in mijn lies/ zijkant-onderkant buik als ik teveel loop. Ik weet niet wat het is, maar probeer het maar te vermijden.
Rond 17 weken en later had ik veel steken in mijn hoge zin/taille, wat volgens mij bandenpijn of oprekkende buikspieren waren.

@gewoonmezelf: ik had ook bloedverlies (met 15 weken denk ik?) ik heb wel meteen mijn vk gebeld. Zij zei dat we dit behandelen als een dreigende miskraam tot het tegendeel bewezen is. Ik moest dus thuis blijven, op de bank liggen en heb om de dat een echo gehad. Uiteindelijk bleek er zo goed als niks aan de hand. Vliezen waren een klein stukje losgescheurd. En na 5 dagen mocht ik alles weer. Misschien toch even bellen? Liever iets te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg...
pi_137225735
Oh, ik zie dat je al besloten had te bellen. Goed zo!
pi_137225922
Vandaag trouwens 37 weken! Voelt echt als n mijlpaal. Manlief denkt nu dat de baby er echt ieder moment uit kan komen en is super bezorgd. Hij lijkt wel sterkere nesteldrang te hebben dan ik, echt schattig ( en n beetje irritant), hij wil graag dat we de hele bevalling bespreken/doorlopen wat we doen en waar. Alsof ik nu al weet of en wanneer ik wil douchen/op bed liggen, over de bank hangen, gemasseerd worden etc. hij denkt echt dat we een soort generale repetitie kunnen doen! As if!
pi_137228395
Psssst dodoria volgens je profiel ben je een man.

Birdie waar blijft je baby nou toch?
*terug in lurk modus*
  vrijdag 28 februari 2014 @ 07:55:35 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137228672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 06:24 schreef martine1984 het volgende:
Psssst dodoria volgens je profiel ben je een man.

Birdie waar blijft je baby nou toch?
*terug in lurk modus*
Die kan de uitgang niet vinden :').
KuikenGuppy
  vrijdag 28 februari 2014 @ 08:05:04 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_137228744
Burd :* hoe laat moet je?
disclaimer
  vrijdag 28 februari 2014 @ 08:05:15 #276
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137228747
Gmorning ladies!

Bur, nog steeds rustig dus? Was het vandaag nou weer strippogingdag? GL!

Dodoria 37 weken *O*
  vrijdag 28 februari 2014 @ 08:06:19 #277
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137228754
LMN kan me goed voorstellen dat je er niet gerust op bent. gewoon bellen :*

Burdie houdt het spannend! Volgens mij wil jouw beeb gewoon in de meteorologische lente geboren worden ;)

Ik begin uit mijn positiebroek te groeien wtf?! :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 28 februari 2014 @ 08:43:01 #278
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137229077
Hoi!!! Al 2 nachten kut geslapen, geen een kant ligt lekker :{

Straks wel naar de gyn, weer even naar Joop kijken O+

Burdiebaby, kom je buitenspelen???
doei
  vrijdag 28 februari 2014 @ 08:49:45 #279
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137229175
Succes met het onderzoek en evt. strippoging burdie!
pi_137229244
Laatste kans om je vent ongelijk te geven Bur!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137229281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Alleen nadeel van die tabletten is een (nog) moeilijkere stoelgang :(
Ja dat komt regelmatig voor idd.
En ik hoor ook nog wel eens dat vrouwen er diarree van krijgen. Er is echter ook een groep die helemaal nergens last van heeft.

Losferron geeft wat minder obstipatieklachten heb ik het idee, dus als je daar snel last van hebt zou je altijd kunnen overwegen om te vragen om losferron in plaats van ferrofumaraat.
pi_137229450
Lijnzaad? Of mag dat niet tijdens de zwangerschap?
pi_137229677
ja hoor mag gewoon :Y
veel water drinken, vezels eten, vooral ook in beweging blijven enz. Maar ferrofumaraat is er idd wel beruht om, die obstipatie :x
pi_137229733
Ik kreeg dat spul na de bevalling van M (met fluxus) ook pas toen ik naar het toilet was geweest om er zeker van te zijn dat alles daar nog werkte. Bij de tweeling heb ik het standaard de hele zwangerschap geslikt (ondanks prima hb). Maar ik heb nooit ergens last van gehad gelukkig.
pi_137229872
Succes Burdie!! :* ik kan niet wachten om je te zien in t babytopic *O*
♥ J & S
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:38:22 #286
390026 Aisly
A flower a day..
pi_137229934
Succes vandaag Burdie!

Dodoria 37 weken *O*

Nog een paar uurtjes en dan verlof!!! *O*
pi_137230176
Burdiekuiken kom je buiten spelen? jouw mama en papa+ Z&G( :') ) zijn heel benieuwd naar jou!
Succes burdie! :*

Wil degene die vannacht mijn heupbot heeft bewerkt met een hamer nu opstaan.... :X
S. 2014
J. 2016
pi_137230440
Succes vandaag Burdie!
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:02:56 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137230468
Succes Burdie! Ik zeg het al een paar dagen :') maar het kan nu écht niet lang meer duren. Vandaag laatste kans op een februari-baby!
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:04:17 #290
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137230488
* Rijstebuiltje blijft zitten, ik was het niet GM

Hoe (on)mogelijk is het dat de kleine nog draait in week 37?
Ik ben nu 36 + 2, en de kleine maakte net enorme bewegingen, dat ik afvraag of het nog wel met het koppie naar beneden ligt.

Het zou wel erg 'apart' zijn, mocht het idd het geval zijn! :?

Burdie :*
pi_137230716
Volgens mij kan een uk draaien zolang hij/zij nog niet vastzit in t bekken...correct me if i'm wrong...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:17:28 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137230776
GM jij hebt wel altijd echt alles van de hele encyclopedie he? :P

Draaien kan wel RB maar wordt wel onwaarschijnlijker. Misschien om de as? Dat lijkt ook soms een echte aardverschuiving :+
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:22:27 #293
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137230903
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:

Draaien kan wel RB maar wordt wel onwaarschijnlijker. Misschien om de as? Dat lijkt ook soms een echte aardverschuiving :+
Mooie omschrijving :D
Maar zo voelt het idd :)
pi_137230906
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:04 schreef Rijstebuiltje het volgende:
* Rijstebuiltje blijft zitten, ik was het niet GM

Hoe (on)mogelijk is het dat de kleine nog draait in week 37?
Ik ben nu 36 + 2, en de kleine maakte net enorme bewegingen, dat ik afvraag of het nog wel met het koppie naar beneden ligt.

Het zou wel erg 'apart' zijn, mocht het idd het geval zijn! :?

Burdie :*
Zolang hij nog ruimte heeft kan het wel idd, maar de mijne lijkt ook hele aanbouwen te plaatsen en dan is hij alleen om z'n as gedraaid :)
pi_137231411
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:

Nee hoor, kotsen doe ik niet :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_137231780
Och, wat lees ik nu van Vlindur! :* wat naar, sterkte (als je dit nog leest).

Verder heb ik echt een hele korte nacht gehad, wel gezellig, bij een vriend van J geweest na een concert en was te moe om naar huis te rijden. Maar ja, 4 uur en 45 min slaap is wat aan de korte kant. Ik ga nog even terug naar bed dus!
Kwak
pi_137233897
LMN idd even bellen hoor, je hebt gelijk!

Burdie succes he! Ik hoop dat je je baby gauw mag knuffelen.

Chanty ik hoop dat ik niet uit mijn broeken groei, heb er maar 2 en die waren niet zo goedkoop..

Hier 29 weken vandaag *O* nog 11 te gaan! E nog veel te doen haha
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:16:24 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137234011
Hoe is het nu met jou Vlindur?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:30:22 #299
381212 Gulara
From the future
pi_137234312
Vlindur wat verdrietig... Sterkte. :*
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:49:27 #300
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137234810
Sorry Burdie:

Geen knap, grote plons. Vliezen gebroken, na helde nu roze/rood vruchtwater. Op naar zh
pi_137234816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe is het nu met jou Vlindur?
Slecht.

Gisteren de hele dag gehuild. Nu een heel leeg doof gevoel. Ik ben nog steeds zwanger, maar Jonathan is al heel lang dood..

We zouden volgende week donderdag de echo hebben, maar Johan heeft net gebeld en we mogen nu dinsdag. Ik wil het nu zo snel mogelijk weg hebben. Ik kan het nu niet goed verwerken denk ik..

We hadden gewoon al een hele toekomst. Waren al wat aan het kijken naar een andere auto. Ik had al kleertjes gekocht..

Het is allemaal leeg nu. Zo onwerkelijk..

De jongens zijn naar monkey Town. Ik ga zo maar tv kijken ofzo.

Jullie zijn lief *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')