het viel wel mee gelukkig, ik heb enorm genoten van die zwangerschap. De donkere wolk was wel 2 of 3 weken Heel Erg Donker, ik heb huilend in dat kamertje gestaan met het idee dat er geen kindje in dat bedje zou slapen enzo. Maar na die 2 weken was het hoofdje alweer gegroeid en leek het allemaal wat minder ernstig (er was ook nog een lemon-vormige schedel wat samen zou kunnen hangen met een open rug gezien). Voor die hersenverntrikels moesten we wel nog vaker terugkomen, maar de opluchting dat het niet iets niet-met-leven-verenigbaars zou zijn was al zo groot dat de zorgen daarover minder waren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tjee, Mignonne wat een heftige zwangerschap van je eerste zeg.
op zich beter zo dan andersom denk ik hoorquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Thanks
En idd, wat een zwangerschap zeg.... en uiteindelijk dus nergens voor nodig! Pfff....
quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
Ik weet dat ik als peuter rode hond gehad heb. Toxoplasmose, cmv en ... geen idee. Wat is cmv eigenlijk?
quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die moest ik opzoeken
Dit vind ik op de site van het RIVM:
[..]
Dat zou voor mij impliceren dat het virus dus weer op zou kunnen vlammen als je het ooit gehad hebt, net als andere herpesvarianten. De kans op infectie van het kind is het grootst bij een primo-infectie, de kans daarop is < 1%, de kans op besmetting van het kind is dan 50%. In de LCI richtlijn staat dat de kans op transmissie na een reactivatie uiterst gering is en dat het bepalen van IgG antistoffen een indicatie geeft van bescherming.
Conclusie: ik denk dat de kans op besmetting heel erg klein is na reactivatie.
edit: sorry en het linkje naar de bron
http://www.rivm.nl/Onderw(...)_CMV_en_zwangerschap
en deze is ook heel uitgebreid, de richtlijn cmv tijdens zw.schap.: http://www.rivm.nl/Docume(...)ichtlijn_Cytomegalie
Dat is CVS.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
cmv is een broertje/zusje neefje/nichtje van pfeiffer dacht ik.
Nee, klopt wel wat GM zegt, CMV is een virus in de herpesfamilie en lijkt wat op Pfeifferquote:
Van CVS weet ik t niet maar Pfeiffer en CMV zijn iig beiden herpes-variantenquote:
haha dankjewelquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
hahaha, die 20 weken echo is bijna sprekend inderdaad mignonne!
Tevens: wat een ontzettend mooi kind!
ja, ga dàt maar eens uitleggen aan een vier? jarigequote:Op woensdag 26 februari 2014 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha dankjewel![]()
ik vind haar natuurlijk een van de twee leukste mooiste en liefste meisjes van de wereld, verder ben ik niet bevooroordeeld hoor
![]()
Ze kijkt nu mee maar ze vindt het maar gek dat ik een foto heb van toen ze nog in mijn buik zat. "hoe heb je die foto dan gemaakt"ehm...
hahahahaquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha dankjewel![]()
ik vind haar natuurlijk een van de twee leukste mooiste en liefste meisjes van de wereld, verder ben ik niet bevooroordeeld hoor
![]()
Ze kijkt nu mee maar ze vindt het maar gek dat ik een foto heb van toen ze nog in mijn buik zat. "hoe heb je die foto dan gemaakt"ehm...
Ik kreeg vanmiddag te horen dat hij met zijn rug links lag, maar een paar uur daarna was hij alweer gedraaid en voelde ik hem toch echt rechts hikken. De mijne gaat dus nog echt van de een naar de andere kantquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Even wat anders dan infecties... ik heb al de hele week een harde bobbel vlak onder mijn ribben zitten, zo'n beetje sinds baby B gedraaid is. Ik heb er geen last van verder maar ben echt benieuwd wat het is, elleboog, knie, schouder, hiel, echt geen idee. Morgen mag ik voor controle dus dan ga ik het even vragen. Sowieso heb ik dus echt geen idee meer hoe ze nu precies liggen. Ik zal blij zijn als dat morgen weer even bevestigd wordt, dan weet ik weer wie er waar schopt enzo, goed voor de gemoedstoestand.
Van mezelf nietquote:
quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:01 schreef Dot. het volgende:
[..]
Van mezelf nietKei zelfbeheersing jonguh
Ik zit nu op +16 kilo en dat vind ik wel netjes
Al ben ik de laatste tijd wel meer vocht aan het vasthouden, dus hopelijk ben ik dat snel kwijt.
Ja dit dus.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]maar dan zal die boterham met witte chocopasta niet minder schade aanrichten ben ik bang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |