ja, t echt 'gevaarlijke' is als je t oploopt tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
De kans op besmetting van het kind is minimaal, maar is er wel dus omdat het virus weer op kan vlammen. Maar zoals ik het lees is die kans vooral theoretisch en is het echt echt minimaal.
Heb ineens associaties met Inferno van Dan Brownquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, precies. Kan ook haast niet anders als 95% van de wereldbevolking er mee in aanraking komt
je kan t best zorgen dat je t als kleuter ofzo krijgtquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, precies. Kan ook haast niet anders als 95% van de wereldbevolking er mee in aanraking komt
Ik heb tijdens de zw.schap van mn oudste wel die Torch test gehad waar ik het eerder over had en ik heb zowel die toxoplasmose als de herpes en cmv nooit doorgemaakt. Blijkbaar was dat uitzonderlijk, ik had geen idee waar het over gingquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
jij wonder der natuur!quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb tijdens de zw.schap van mn oudste wel die Torch test gehad waar ik het eerder over had en ik heb zowel die toxoplasmose als de herpes en cmv nooit doorgemaakt. Blijkbaar was dat uitzonderlijk, ik had geen idee waar het over ging![]()
I know!quote:
Jezus, lekker danquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
I know!eindelijk erkenning
![]()
jammer dat het met de woorden "sombere prognose, laten we snel herhaling echo doen dan kunnen we de zw.schap nog afbreken" gepaard gingmaar dat liep gelukkig met een sisser af
![]()
pfff dat is heftig idd maar de prognoses voor t kind zijn idd ook heftig als t zoiets tijdens de zwangerschap oploopt...quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
I know!eindelijk erkenning
![]()
jammer dat het met de woorden "sombere prognose, laten we snel herhaling echo doen dan kunnen we de zw.schap nog afbreken" gepaard gingmaar dat liep gelukkig met een sisser af
![]()
social skills, not everybody has themquote:
De oudste had bij de SEO een hc van beneden p3 en een bpd van <p3 met een verdere groei op p30-p50. Toen we de volgende dag voor GUO kwamen kwam daar naast een mogelijke microcefalie ook een mogelijke ventriculomegalie bij. Puntje bij paaltje zijn we best wel lang zoet geweest met echo na echo met een gyn die weinig tot geen informatie gaf, rond 30/32 weken hadden we de laatste echo en kregen we de verlossende woorden "niets aan de hand, fijne zwangerschap verder".quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
pfff dat is heftig idd maar de prognoses voor t kind zijn idd ook heftig als t zoiets tijdens de zwangerschap oploopt...
Wat was de aanleiding jou die Torch test te laten afnemen (als je t wilt delen dan)
Al antwoord gekregenquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
social skills, not everybody has them![]()
maar hey, we hebben wel mooie 3d plaatjes eraan overgehouden. Elk nadeel enzo...
zo dat is best heftig iddquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
De oudste had bij de SEO een hc van beneden p3 en een bpd van <p3 met een verdere groei op p30-p50. Toen we de volgende dag voor GUO kwamen kwam daar naast een mogelijke microcefalie ook een mogelijke ventriculomegalie bij. Puntje bij paaltje zijn we best wel lang zoet geweest met echo na echo met een gyn die weinig tot geen informatie gaf, rond 30/32 weken hadden we de laatste echo en kregen we de verlossende woorden "niets aan de hand, fijne zwangerschap verder".
klopt hoor. Maar ik werd dus getest vanwege verdenking infectie. Toen bleek dat ik die nog niet had doorgemaakt kreeg ik te horen oh, das apart, nouja goed, die zijn het in elk geval niet. Vandaarquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar als je t nooit gehad had dan zou t toch alleen eng zijn als je t dan zou krijgen?
Niet dat je dan iedereen die maar hoest moet ontwijken, maar t is dan niet per definitie meteen zo dat de baby al gevaar loopt?
kreeg je bij de tweede dan extra controle ook omdat je t nog niet gehad had? Of heb je erna elke snotneus afgelikt?quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt hoor. Maar ik werd dus getest vanwege verdenking infectie. Toen bleek dat ik die nog niet had doorgemaakt kreeg ik te horen oh, das apart, nouja goed, die zijn het in elk geval niet. VandaarDe Torch was verder negatief dus, ik had geen infecties en er was uiteindelijk ook niets aan de hand.
sorry, kort gezegd, groei van het hoofdje was fors te klein, beneden p3, de rest groeide gemiddeld.quote:
dat sowieso!quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
kreeg je bij de tweede dan extra controle ook omdat je t nog niet gehad had? Of heb je erna elke snotneus afgelikt?![]()
ik bedoelde elke snotneus die je tegenkwam op straat eigenlijkquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat sowieso!![]()
zoals twinkly eens zo mooi zei, liefde is: net niet in je gezicht gekotst worden door je kind![]()
![]()
maar geen extra controles gehad verder.
sowieso is t vooral via kattenpoep toch? Dat vermijdt ieder weldenkend mensquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:19 schreef mignonne het volgende:
mwoah tsja, ik weet niet. Als ik het niet geweten had door die torch had ik het bij allebei niet geweten. Ik doe er niet per se iets mee nu. Het zou zomaar kunnen dat ik die cmv inmiddels wel doorgemaakt heb.
Toxoplasmose betwijfel ik. Hoewel ik wel van rood vlees houd, maar ik heb geen katten en ben behoorlijk allergisch dus ik vermijd ze ook altijd :p
Thanksquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry, kort gezegd, groei van het hoofdje was fors te klein, beneden p3, de rest groeide gemiddeld.
hc = head circumference, de omtrek dus
bpd = biparientale diameter, de afstand van oor tot oor dwars over het hoofd gemeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |