quote:Chronologie: Onrust in Oekrane
In de Oekraense hoofdstad Kiev verzetten duizenden demonstranten zich sinds november tegen de regering van president Viktor Janoekovitsj. Een overzicht van de gebeurtenissen tot nu toe.
21 februari: Na een hele nacht onderhandelen meldt president Janoekovitsj dat hij vervroegde verkiezingen uitschrijft. Ook belooft hij een terugkeer naar de grondwet van tot 2004, waarin is een beperktere macht voor de president is vastgelegd. De oppositie gaat akkoord.
21 februari: De Amerikaanse vicepresident Joe Biden geeft even na middernacht (Nederlandse tijd) te kennen dat de VS bereid zijn tot sancties tegen Oekrane.
20 februari: Aan het einde van de middag maakt de oppositie melding van zeker 100 doden die zijn gevallen bij gevechten tussen betogers en ordetroepen sinds het breken van de wapenstilstand.
20 februari: Na een rustige nacht blijkt het bestand van korte duur. In de ochtend breken toch weer gevechten uit. Verslaggevers melden dat er opnieuw doden vallen.
19 februari: Een dag na de escalatie van het geweld, is het Onafhankelijkheidsplein in Kiev opnieuw toneel van confrontaties tussen ordetroepen en aanhangers van de oppositie. Westerse landen dreigen met sancties, en de Europese Unie kondigt een spoedzitting aan van de ministers van Buitenlandse Zaken.
In de avond sluiten oppositieleiders Vitali Klitsjko en Arseni Jatsenjoek een bestand met Janoekovitsj, waarbij de president hen een wapenstilstand belooft.
18 februari: Dodelijke confrontaties vinden plaats in het centrum van Kiev. Daarbij komen zeker 26 demonstranten en agenten te overlijden en raken honderden mensen gewond.
Het geweld laait op nadat het parlement een grondswetwijziging om de macht van de president in te perken voor zich uit heeft geschoven. Demonstranten verdenken president Viktor Janoekovitsj van een deal met Moskou. De oproerpolitie moet flink geweld gebruiken om de demonstranten van het onafhankelijkheidsplan te vegen.
16 februari: Demonstranten staken hun bezetting van het stadhuis van Kiev in ruil voor de vrijlating van 234 gevangen gezette demonstranten. Het wordt alom gezien als een stap richting vrede.
31 januari: Activist Dmytro Bulatov, vermist sinds 22 januari, duikt weer op met zware verwondingen, waaronder een deels afgesneden oor. Volgens de activist was hij ontvoerd door een pro-Russische groepering.
28 januari: De premier en regering treden af en het parlement neemt een harde antidemonstratiewet aan. Dit met het doel de onrust in het Oost-Europese land te beteugelen.
22 januari 2014: Twee demonstranten overlijden na beschoten te zijn bij de bestorming van een wegversperring.
17 december: Russische president Vladimir Poetin zegt voor 15 miljard te gaan investeren in Oekrane. Volgens president Janoekovitsj zou dit geen politieke gevolgen hebben.
1 december: 300.000 demonstranten gaat de straat op, de grootste groep demonstranten in het land sinds de de Oranjerevolutie in 2004. De activisten bezetten het stadhuis.
30 november: De oproerpolitie valt een een groep demonstranten aan, er worden 35 mensen vastgezet. Beelden van bebloede en gewonde demonstranten gaan de hele wereld over.
21 november 2013: De regering van president Janoekovitsj maakt bekend dat het een aantal overenkomsten met de Europese Unie verbreekt en de banden met Rusland aanhaalt. De eerste demonstranten gaan de straat op.
According to December 2013 polls (by three different pollsters) between 45% and 50% of Ukrainians supported Euromaidan, while between 42% and 50% opposed it.quote:Overgangspresident in Oekrane
Oekrane heeft een overgangspresident. Het is parlementsvoorzitter Toertsjinov. Het parlement heeft hem in een stemming tijdelijk de bevoegdheden van president gegeven.
Toertsjinov wil dat er zo snel mogelijk een regering van nationale eenheid komt. Hij zegt dat het erg belangrijk is dat de parlementarirs het voor dinsdag eens worden over een nieuw kabinet.
Afzetten
Gisteren werd president Janoekovitsj afgezet door het parlement. Hij weigert zich daarbij neer te leggen en spreekt van een staatsgreep.
Ook minister Kozhara van Buitenlandse Zaken is door het parlement naar huis gestuurd. De bondgenoot van president Janoekovitsj was nauw betrokken bij de beslissing van Janoekovitsj om het samenwerkingsverband met de Europese Unie niet te tekenen.
Tegen oud-minister Klimenko en de voormalige topman van justitie loopt een arrestatiebevel. De nieuwe minister van Binnenlandse Zaken, Arsen Avakov, zegt dat zij worden verdacht van "grove misdaden tegen het Oekraense volk".
Het zal me benieuwen.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik durf wel met 99% zekerheid zeggen dat de Krim en Oekrane nog dit jaar afscheid van elkaar zullen nemen.
Daarom, maar denk er aan wat er tijdens de Georgie-oorlog gebeurde, toen werden etnische Georgiers ook min of meer verdreven door Russen, Osseten, en Abchazen.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:42 schreef J.B. het volgende:
De kans dat de Krim zich bij Rusland aansluit acht ik ook niet zo bijster groot, bedenk dat "slechts" 58% van de bevolking Russisch is, een groot deel van die andere 42% zal daar absoluut niet op te zitten te wachten.
Die kans acht ik ook niet groot, het zal wel op een Russische vazalstaat uitdraaien.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:42 schreef J.B. het volgende:
De kans dat de Krim zich bij Rusland aansluit acht ik ook niet zo bijster groot, bedenk dat "slechts" 58% van de bevolking Russisch is, een groot deel van die andere 42% zal daar absoluut niet op te zitten te wachten.
70% stemde in 2010 op een pro-Russische partij:quote:Op zondag 23 februari 2014 22:42 schreef J.B. het volgende:
Dat is veel te kort door de bocht, ik weet niet hoe jij je politieke voorkeur bepaalt maar ik doe dat absoluut niet enkel aan de hand van 1 programmadeel.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
70% stemde in 2010 op een pro-Russische partij:
https://en.wikipedia.org/(...)ntary_election,_2010
Dus ook sommige niet etnische Russen zijn pro-Rusland.
en Tsjechie en Slowakije dan ??quote:Op zondag 23 februari 2014 22:43 schreef Djibril het volgende:
Zal het ook raar vinden als Oekrane wordt verdeeld.
Leuk, krijgen de Russen de havens aan de Zwarte Zee, en wij krijgen Chernobyl...quote:Op zondag 23 februari 2014 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en Tsjechie en Slowakije dan ??
ik zie het probleem niet , wel dat het voor de EU makkelijker te behappen is
Ook zo ver dat ze bereid zijn er een veroveringsoorlog voor te gaan voeren?quote:Op zondag 23 februari 2014 23:12 schreef Djibril het volgende:
Tsjechie en Slowakije is een heel andere tijd geweest.
1. Putin is de baas in Rusland
2. Leger in Oekraine is nog steeds voor een groot deel Russisch gezind
3. Rusland heeft veel Russen daar wonen(of ze daar thuishoren is een ander verhaal)
4. Er zitten daar paar militaire fabrieken(een ervan maakt bijvoorbeeld motors voor een Russische militaire helikopter)
5. Oekraine is dichterbij Moskou. Dit gaan ze niet met een proxy-oorlog uitvoeren. Dit gaan de Russen dan zelf doen
6. Rusland wil geen gezichtsverlies lijden.
7. Door Joegoslavie kwijt te raken hebben ze ook een directe poort naar Middelandse Zee verloren dit laten ze niet gebeuren bij de Zwarte Zee. Zwarte Zee is Russisch gebied want anders kunnen al die rebellengroepen in de Kaukas nu ook via zee worden bevoorraad. Zwarte Zee moet hoe dan ook door Rusland gecontroleerd worden. Russische visie.
Ik zeg niet dat er geen kans bestaat dat Oekraine uit elkaar zal vallen. Ik vermoed dat Rusland alles gaat proberen om dit niet te laten gebeuren en ze waarschijnlijk bereid zijn ver ervoor te willen gaan.
Klopt, Tartus is van groot belang voor de Russen. De omgeving van Tartus is dan ook nog altijd stevig in handen van regeringstroepen.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:14 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland heeft ook een basis in Syrie , denk dat het dat dus niet uitmaakt
Sevastopol is veel belangrijker. Dat is de thuisbasis van de Zwarte Zee vloot. Tartous is een piertje, meer niet.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Klopt, Tartus is van groot belang voor de Russen. De omgeving van Tartus is dan ook nog altijd stevig in handen van regeringstroepen.
Dat is inderdaad een behoorlijk gote pro-Rusland bijeekomst zo te zien.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:22 schreef IPA35 het volgende:
"Dood aan de Russen!"
http://vk.com/live_kh?z=v(...)2Fecd77da98d4e1b7ced
Ondertussen op de Krim (Sevastopol):
Inderdaad. Blijkbaar de formatie van een militie wat je daar ziet.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een behoorlijk gote pro-Rusland bijeekomst zo te zien.
Maar wel de toegang tot de middellandse zee en nog altijd in gebruik.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Sevastopol is veel belangrijker. Dat is de thuisbasis van de Zwarte Zee vloot. Tartous is een piertje, meer niet.
Het is niet alsof daar Russische schepen staan gestationeerd. Het is een bevoorradingspost in feite.quote:Op zondag 23 februari 2014 23:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Maar wel de toegang tot de middellandse zee en nog altijd in gebruik.
ben ik geweest en in Yaltaquote:Op zondag 23 februari 2014 23:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is niet alsof daar Russische schepen staan gestationeerd. Het is een bevoorradingspost in feite.
Sevastopol:
[ afbeelding ]
Vanachter een struik heb ik ook zo'n foto gemaakt van de Russische floot in Sevastapol. Ik werd echter gesnapt, opgepakt op verdenking van spionage en een week lang gemarteld in een Russische kelder. Ik gaf niet niet op en uiteindelijk kon ik toch weer posten op Fok!quote:Op zondag 23 februari 2014 23:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is niet alsof daar Russische schepen staan gestationeerd. Het is een bevoorradingspost in feite.
Sevastopol:
[ afbeelding ]
is wel veel ouwe zooi hoorquote:Op zondag 23 februari 2014 23:50 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Vanachter een struik heb ik ook zo'n foto gemaakt van de Russische floot in Sevastapol. Ik werd echter gesnapt, opgepakt op verdenking van spionage en een week lang gemarteld in een Russische kelder. Ik gaf niet niet op en uiteindelijk kon ik toch weer posten op Fok!
Nahja, ik dik het verhaal misschien een kleine beetje aan maar mij werd wel vriendelijk gevraagd geen foto's te maken van de schepen in de haven en gemaakte foto's te wissen. Fascinerende plek.
Erg mooie regio trouwens, lijkt wel mediterraans.quote:
Zozo "dood aan de russen"...quote:Op zondag 23 februari 2014 23:22 schreef IPA35 het volgende:
"Dood aan de Russen!"
http://vk.com/live_kh?z=v(...)2Fecd77da98d4e1b7ced
Ondertussen op de Krim (Sevastopol):
In een echte democratie heb je vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 24 februari 2014 10:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zozo "dood aan de russen"...
Ze zouden beter hun waffel houden.
Uiteraard, maar Oekrane gaat niet veel tegen Rusland kunnen beginnen als Rusland daadwerkelijk actie gaat ondernemen.quote:Op maandag 24 februari 2014 10:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In een echte democratie heb je vrijheid van meningsuiting.
o is het een komplot van Poetin en Obama de CIA en Mugabe samenquote:Op maandag 24 februari 2014 10:50 schreef Maargoed. het volgende:
BNW / Oekraine: Het is gewoon georkestreerd.
zijn woonhuisquote:Op maandag 24 februari 2014 11:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die foto's , is dat een presidentieel paleis of is dat zijn eigen privstulpje eigenlijk ?
Tja, toen de democratisch verkozen president van Egypte werd afgezet door het leger was dit volgens John Kerry "restoring democracy". In Oekraine is het omverwerpen van een democratisch verkozen president een "overwinning voor de vrijheid"...quote:Op maandag 24 februari 2014 10:50 schreef Maargoed. het volgende:
BNW / Oekraine: Het is gewoon georkestreerd.
In Oekraine is de president afgezet door het parlement, dat vind ik persoonlijk heel wat anders dan wanneer dat door het leger gebeurt.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:30 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tja, toen de democratisch verkozen president van Egypte werd afgezet door het leger was dit volgens John Kerry "restoring democracy". In Oekraine is het omverwerpen van een democratisch verkozen president een "overwinning voor de vrijheid"...
Dat afzetten door het parlement was illegaal en ging niet volgens de juiste procedure.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:53 schreef Basterds het volgende:
[..]
In Oekraine is de president afgezet door het parlement, dat vind ik persoonlijk heel wat anders dan wanneer dat door het leger gebeurt.
komen toch nieuwe verkiezingen , dan kan er toch ook een rusland gezinde persoon meedoenquote:
Als datzelfde parlementsgebouw omsingelt is door oproermakers kun je moeilijk van een democratische beslissing spreken.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:53 schreef Basterds het volgende:
[..]
In Oekraine is de president afgezet door het parlement, dat vind ik persoonlijk heel wat anders dan wanneer dat door het leger gebeurt.
Er gaat wel meer niet volgens de regels nu in Oekrane, dat vind ik niet zo verbazingwekkend gezien de extreme situatie waarin ze zich bevinden.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:54 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dat afzetten door het parlement was illegaal en ging niet volgens de juiste procedure.
Nou weet je nog hoe hhet ging met deze heer, dat ging veel snellerquote:Op maandag 24 februari 2014 15:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als datzelfde parlementsgebouw omsingelt is door oproermakers kun je moeilijk van een democratische beslissing spreken.
Alsof er veel kiezers zullen opdagen in het Oosten nu ze gezien hebben wat hun stem waard is...quote:Op maandag 24 februari 2014 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
komen toch nieuwe verkiezingen , dan kan er toch ook een rusland gezinde persoon meedoen
http://world.time.com/201(...)fight-the-revolutionquote:Vadim Kolesnichenko, a member of parliament from Crimea and one of Ukraines most staunchly pro-Russian politicians, read out the resolution to the delegates. The cohesion and security of Ukraine is under threat, he said. Five atomic power stations and 15 nuclear reactors have come under direct threat from extremists and terrorists. As long as the revolutionaries refuse to lay down their arms and surrender government buildings, the local authorities in Crimea and eastern Ukraine will ignore all their decisions and take responsibility for maintaining constitutional order on themselves.
The document amounted to a secession; at the very least, it marked a total rejection of the revolutionary governments legitimacy. Alexei Pushkov, the most senior Russian delegate at that summit, wrote on his Twitter feed: There is not a gram of separatism at the summit in Kharkiv. The main point of the statements is that we do not intend to split up the country. We want to preserve it. In his next post, he added, A summit took place here of five [Ukrainian] regions against violence, chaos and collapse.
The part of the summits resolution that will worry the West, however, was its call for citizens to form militias in Crimea and eastern Ukraine in cooperation with the regional security structures. On the eve of Saturdays summit, Kolesnichenko, the Crimean lawmaker, suggested that such militias were needed to resist what he characterized as a fascist rebellion prepared by Western instructors. In an interview with Russias state-run paper of record on Friday, he posed a rhetorical question: If I were to tell you that after the opposition comes to power Nazi terrorist groups will appear on the border with Russia, would you believe me?
Many of the people at the rally in Sevastopol were not just ready to believe. They were convinced of the imminent nationalist invasion. What scared them most were the right-wing political parties and militant groups that have played a role in Ukraines revolution. What do you think theyre going to do with all those weapons they seized from police in Kiev? Theyre going to come here and make war, said Sergei Bochenko, who identified himself as the commander of a local militia group in Sevastopol called the Southern Russian Cossack Battalion.
quote:ma 24 feb 2014, 05:30
’Een held sterft nooit’
AMSTERDAM - Terwijl Janoekovitsj kort ervoor in zijn luxe-regeringsjet de stad was ontvlucht en zijn aartsvijand Julia Timosjenko nog in haar cel zat in Charkov, heerste er dit weekend in het centrum van Kiev voor het eerst iets van een feestelijke sfeer.
Er zongen vogels; te midden van de barricades, de stinkende stapels verbrande autobanden en ander puin.
Dat soort dingen heb je in elke democratie en in Oekrane een stuk extremer dan in een land als Nederland. Volledige democratie heb je nergens en is een illusie.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als datzelfde parlementsgebouw omsingelt is door oproermakers kun je moeilijk van een democratische beslissing spreken.
Nee, maar die zijn zeker niet blij met de coup.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:21 schreef Basterds het volgende:
[..]
Of denk jij dat het meerendeel van de bevolking nog steeds tevreden is over Janoekovitsj?
Dat ben ik geheel met je eens.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:21 schreef Basterds het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb je in elke democratie en in Oekrane een stuk extremer dan in een land als Nederland. Volledige democratie heb je nergens en is een illusie.
Natuurlijk stond er een bepaalde druk op de parlementsleden. Maar alleen als de protestanten door een groot deel van de bevolking gesteund worden kunnen ze zoiets voor elkaar krijgen, alleen dan is de druk groot genoeg. En ik geloof dat dat is wat nu gebeurt is in Oekrane. Of denk jij dat het meerendeel van de bevolking nog steeds tevreden is over Janoekovitsj?
Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 24 februari 2014 15:32 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee, maar die zijn zeker niet blij met de coup.
Nee, hij is niet populair. Maar de voormalige aanhangers van hem hebben nog veel minder graag deze coup.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:44 schreef Basterds het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Kijk, ik volg Oekrane ook alleen maar vanachter mijn laptop en tv in Nederland en ben dus ook volledig afhankelijk van de berichten die ik doorkrijg maar ik heb nou niet het idee dat Janoekovitsj heel populair is. Zelfs zijn eigen partij moet hem niet meer!
En als dit al een coup is, dan is het hoogstens een tijdelijke coup, in mei kan de bevolking zijn stem weer laten horen. We zullen zien hoe (democratisch) die verkiezingen verlopen....
Maar dan is er dus in ieder geval steun voor het afzetten van Janoekovitsj. Wat er daarna komt, daar kan de bevolking zich in mei over uitspreken.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je bekijkt het denk ik te zwart-wit. In het oosten van het land lijkt de meerderheid het niet met Janoekovitsj eens te zijn, maar ook niet met de protestanten.
Het volk is het in ieder geval eens dat er wat moet gebeuren aan de corruptie.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:48 schreef Basterds het volgende:
[..]
Maar dan is er dus in ieder geval steun voor het afzetten van Janoekovitsj. Wat er daarna komt, daar kan de bevolking zich in mei over uitspreken.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)eeft-snel-geld-nodigquote:Dat wordt een bodemloze put.
Oekraine gaat een periode van ongekende instabiliteit tegemoet.
Geen enkele politieke stroming kan momenteel simpel de leiding nemen - miljoenen mensen op straat hebben namelijk geleerd dat zij zelf macht kunnen uitoefenen. Dat is het kenmerk van elke revolutionaire situatie.
De mensen zijn de oligarchen zat die het land kapot hebben gemaakt. En de meeste partijen zijn gekoppeld aan elkaar bestrijdende oligarchen en de diverse buitenlandse belangen :
- De Partij van de Regio's die nu is verjaagd steunde op oostelijk oligarchen (waar de zware industrie is gehuisvest) en Rusland.
- De partij van Timochenko steunt op andere oligarchen en de VS, maar is meer dan besmet met corruptie en maffia. Ze hebben zich nu wel in het centrum van de macht gezet.
- De partij van boxer Klitchko, die steunt op een gasbaron en sterke banden heeft met Duitsland is wel populair door het pro-EU standpunt, maar wordt buiten gesloten mede door de VS.
Tegelijk zijn de meest georganiseerde krachten op straat de uiterst rechtse clubs die dwepen met de Oekraense SS uit de 2e WO, die anti-Russisch, anti-Joods, anti-links en ook anti-EU zijn. Die krachten hebben wel degelijk grote invloed door de afwezigheid van progressieve georganiseerde krachten.
Intussen worden de eerste wetten aangenomen die zullen leiden tot verdere verdeeldheid van het land. Zo is de wet die Russisch als 2e taal accepteert onmiddellijk ingetrokken.....
Ondertussen is een stille maar zekere bewapening aan de gang zowel van uiterst rechts in het westen, als in de zuid-oostelijke provincies.
Het lijkt me dan nogal overdreven om over een bankroet te gaan praten, aangezien de schulden van bv. Nederland vl hoger zijn ( 72% ) , ze moeten natuurlijk wel het tekort verminderen zodat de schuld niet teveel stijgtquote:Het begrotingstekort en het tekort op de lopende rekening zijn gestegen tot circa 8 procent van het bruto binnenlands product (bbp). De schulden van Oekrane staan voor ruim 40 procent van het bbp, meer dan drie keer zo veel als in 2007, kort voor de economische crises losbarstten
zijn harde werkers, die kunnen we wel gebruiken in Europaquote:Op maandag 24 februari 2014 17:45 schreef fokky100 het volgende:
IMF gaat de Oekrane steunen.![]()
Dit gaat OOK ons geld kosten.
En Poetin is de lachende derde.![]()
quote:Rusland: regering Kiev onwettig
maandag 24 feb 2014, 15:56 (Update: 24-02-14, 17:08)
De Russische premier Medvedev trekt de legitimiteit van de nieuwe machthebbers in Oekrane ernstig in twijfel. Hij heeft kritiek op de erkenning door westerse landen van "functionarissen die door een gewapende opstand aan de macht zijn gekomen".
Medvedev gaf in Moskou een toelichting op het besluit om de ambassadeur uit Kiev terug te roepen. De premier veroordeelde het afzetten van president Janoekovitsj en maakte duidelijk dat Rusland niet van plan is zaken te doen met de nieuwe leiders in het buurland. Gisteren zei de Oekraense interim-president Toertsjinov nog dat hij in gesprek wil met Moskou.
"De levens van Russen en de Russische belangen in Oekrane staan op het spel", zei Medvedev, die ook verklaarde dat hij niet goed begrijpt wat er nu precies gebeurt in Kiev. "We hebben daar niemand om mee te praten en we hebben grote twijfels over de legitimiteit van de overheidsinstellingen".
Kalasjnikovs
Medvedev beschreef leden van de oppositie die hebben deelgenomen aan de straatprotesten als "mannen met zwarte maskers die met hun kalasjnikovs Kiev aan stukken snijden". "Het is moeilijk voor ons om met zo'n regering samen te werken, maar sommige andere landen denken daar anders over. Het lijkt me een dwaling om een regering die via een gewapende opstand aan de macht komt, wettig te noemen".
Het Russische ministerie van Defensie heeft bekendgemaakt dat Ruslands hoogste generaal Gerasimov heeft gebeld met de Amerikaanse luchtmachtgeneraal Breedlove over Oekrane. Volgens het persbureau Interfax hebben beiden hun zorg over de toestand in het land uitgesproken.
Kiev
In Kiev staan de barricades op het Onafhankelijkheidsplein nog steeds overeind. De betogers weten niet van wijken, omdat de nieuwe machthebbers zich nog moeten bewijzen.
Oud-premier Joelia Timosjenko lijkt kort na haar vrijlating nu aan de touwtjes te trekken. Achter de schermen worden de belangrijkste posten verdeeld. Waarnemend president Toertsjinov jaagt in een hoog tempo nieuwe wetten door het parlement en schaft andere af, zoals de bepaling dat het Russisch de officile tweede taal is in veel regio's.
Volgens waarnemers aast Timosjenko op het presidentschap en is het de vraag wie naar voren wordt geschoven als premier. De betogers wachten de gang van zaken af. Popster Ruslana blogt dat een regering van nationaal wantrouwen in de maak is.
Sjezus, wat een retoriek. Lijkt N-Korea wel.quote:
vooral omdat de beelden boekdelen sprakenquote:Op maandag 24 februari 2014 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sjezus, wat een retoriek. Lijkt N-Korea wel.
quote:Op maandag 24 februari 2014 18:07 schreef TLC het volgende:
Er is maar 1 plek waar janoekovitsj thuishoort en dat is het Internationaal Strafhof in Den Haag om zich te verantwoorden.
Ja maar juffrouw, hij doet het ookquote:Op maandag 24 februari 2014 18:57 schreef WitteMuur het volgende:
[..]Ook al zou alles waar zijn, dan nog zouden Obama, Bush, Blair enz. veel meer misdaden hebben gepleegd.
Het is gewoon hypocriet, dezelfde figuren hoor je niet over Obama enz. terwijl die veel erger zijn.quote:
Obama laat niet zijn eigen bevolking doodschieten als ze het niet eens worden droeftoeterquote:Op maandag 24 februari 2014 19:04 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet, dezelfde figuren hoor je niet over Obama enz. terwijl die veel erger zijn.
Hij pleegt oorlogsmisdaden tegen de bevolking van andere landen, dat het niet zijn eigen bevolking is maakt niet uit.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:05 schreef TLC het volgende:
[..]
Obama laat niet zijn eigen bevolking doodschieten als ze het niet eens worden droeftoeter
zoals in Afghanistan bedoel jequote:Op maandag 24 februari 2014 19:06 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hij pleegt oorlogsmisdaden tegen de bevolking van andere landen, dat het niet zijn eigen bevolking is maakt niet uit.
Dat Bush (en Cheney) daar ook zou moeten verschijnen ben ik met je eens, Obama en Blair vind ik van niet. Doet er verder ook niet toe, het heeft namelijk een compleet andere context.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:04 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet, dezelfde figuren hoor je niet over Obama enz. terwijl die veel erger zijn.
Irakoorlog is het beste voorbeeld.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zoals in Afghanistan bedoel je
En daar is vast een ander topic voorquote:Op maandag 24 februari 2014 19:16 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Irakoorlog is het beste voorbeeld.
twitter:shustry twitterde op maandag 24-02-2014 om 13:18:05Russian parliament proposes handing out passports to ethnic Russians in Ukraine http://t.co/mFtsFxltHp More deja vu of Georgia war reageer retweet
Dat doen ze op de Krim al tientallen jarenquote:Op maandag 24 februari 2014 19:26 schreef WitteMuur het volgende:
twitter:shustry twitterde op maandag 24-02-2014 om 13:18:05Russian parliament proposes handing out passports to ethnic Russians in Ukraine http://t.co/mFtsFxltHp More deja vu of Georgia war reageer retweet
twitter:Hest_ebooks twitterde op zondag 23-02-2014 om 22:03:52There's no such thing as democracy in Kiev right now. Nazis destroy the Communist Party's Kiev office. http://t.co/UvClR6WU3R reageer retweet
Dus er is wel een oorlog in Oekrane?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:06 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Hij pleegt oorlogsmisdaden tegen de bevolking van andere landen, dat het niet zijn eigen bevolking is maakt niet uit.
Toch wel een heldenaktiequote:Op maandag 24 februari 2014 19:36 schreef WitteMuur het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Hest_ebooks twitterde op zondag 23-02-2014 om 22:03:52There's no such thing as democracy in Kiev right now. Nazis destroy the Communist Party's Kiev office. http://t.co/UvClR6WU3R reageer retweet
Dat is juist het domste wat je kunt doen in zo'n situatie...quote:Op maandag 24 februari 2014 20:04 schreef Aloulou het volgende:
Janoekovitsj gezocht voor "massamoord"Tegen de muur met die landverrader
Dhquote:Op maandag 24 februari 2014 20:09 schreef arjan1112 het volgende:
Ze zijn met die hele opstand geen zak opgeschoten; ze hadden net zo goed niets kunnen doen
Het land staat nog steeds op de rand van een bankroet
quote:Op maandag 24 februari 2014 21:08 schreef Wopper1 het volgende:
Flikker eens op met dat stomme gelul!
Jij bent een moderator en zelfs al langer dan een paar weken....quote:
Straks gaan de dieren dood, nu de verzorgers weg zijnquote:Op maandag 24 februari 2014 21:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij bent een moderator en zelfs al langer dan een paar weken....
De tien "bizarste" vondsten in de villa van Janoekovitsj
http://www.volkskrant.nl/(...)n-Janoekovitsj.dhtml
Bijzonder
Dat is toch ook niet zo gek. Russische vader, Russische moeder, kind ook een Russisch paspoort.quote:Op maandag 24 februari 2014 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat doen ze op de Krim al tientallen jaren
Juist niet, je moet het keihard aanpakken dit soort landverraad zodat je een voorbeeld stelt.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat is juist het domste wat je kunt doen in zo'n situatie...
Als Putin dat zegt.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:21 schreef Lagrinta het volgende:
Hoe bepaalt Rusland of je Russisch bent en geboren bent in Oekrane of destijds de Oekranse SSR? Kortom wanneer ben je Russisch precies?
Je testosteron neemt de overhand, en dat laat het denken in de steek.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:19 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Juist niet, je moet het keihard aanpakken dit soort landverraad zodat je een voorbeeld stelt.
Hoe komt die lelijke man aan die enorm lekkere vriendin?quote:Op maandag 24 februari 2014 22:31 schreef Lagrinta het volgende:
Instagram burgemeester van Kharkov alstu: http://instagram.com/gepard59
Munniequote:Op maandag 24 februari 2014 22:35 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoe komt die lelijke man aan die enorm lekkere vriendin?
De enige echte landverraders zijn diegene die hun eigen steden in de fik steken en gezagdragers aanvallen omdat ze niet nog een jaartje kunnen wachten om de vent die ze zelf aan de macht hebben geholpen weg te kunnen stemmen.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:04 schreef Aloulou het volgende:
Janoekovitsj gezocht voor "massamoord"Tegen de muur met die landverrader
Poetinkovitsj was hard op weg van Oekraiene een dictatuur te maken, zoals Morsi in Egypte. Het volk heeft gesproken en landsgetrouwde parlementsleden in Oekraiene hebben in samenwerking met overheidsfunctionarissen besloten hem af te zetten. Precies zoals Sisi ook de wil van het volk uitvoerde. Oppakken die kerel dus en berechten. Als die niet al naar zijn thuisland is gevlucht.quote:Op maandag 24 februari 2014 22:49 schreef IPA35 het volgende:
De enige echte landverraders zijn diegene die hun eigen steden in de fik steken en gezagdragers aanvallen omdat ze niet nog een jaartje kunnen wachten om de vent die ze zelf aan de macht hebben geholpen weg te kunnen stemmen.
En dan dat andere maffia wijf weer aan de macht, wow een verbeteringquote:Op maandag 24 februari 2014 22:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Poetinkovitsj was hard op weg van Oekraiene een dictatuur te maken, zoals Morsi in Egypte. Het volk heeft gesproken en landsgetrouwde parlementsleden in Oekraiene hebben in samenwerking met overheidsfunctionarissen besloten hem af te zetten. Precies zoals Sisi ook de wil van het volk uitvoerde. Oppakken die kerel dus en berechten. Als die niet al naar zijn thuisland is gevlucht.
quote:Tegelijk zijn de meest georganiseerde krachten op straat de uiterst rechtse clubs die dwepen met de Oekraense SS uit de 2e WO, die anti-Russisch, anti-Joods, anti-links en ook anti-EU zijn. Die krachten hebben wel degelijk grote invloed door de afwezigheid van progressieve georganiseerde krachten.
http://rt.com/news/russia-usa-rice-advice-450/quote:Good advice, wrong address: Russia responds to Susan Rice ‘no tanks to Ukraine’ warning
Russia sees merit in the advice against use of force in Ukraine which US National Security Adviser Susan Rice voiced, but believes it was wrongly directed towards Moscow. Washington would be a more appropriate recipient of the piece of wisdom.
“We have noted the expert assessment of Susan Rice based on multiple cases when American troops were sent to various places of the word, especially those where the US administration believed the norms of Western democracy were in danger, or where the local regimes were getting out of hand,” a Russian Foreign Ministry source told news agencies on Monday.
The source added that, “We expect that national security adviser would be giving to the US leadership the same advice on the mistaken path of the use of force if it decides to conduct a new intervention.”
The veiled reproach comes after a Sunday interview, in which Susan Rice said bluntly that sending troops to restore ousted President Yanukovich’s leadership in Kiev "would be a grave mistake" on the part of Russia.
Rice did not elaborate on why she believed Moscow would even consider using military force to help Yanukovich. During the three months of confrontation in Ukraine, Western officials flocked to the country in support of the opposition crowd. Russia, meanwhile, distanced itself from the situation and only criticized the West for what Moscow considered blatant meddling in Ukraine's internal affairs.
“The position of some of our Western partners doesn’t show genuine concern, but a desire to act out of geopolitical self-interest,” said a statement on the Russian foreign ministry’s website.
Following the ouster of President Yanukovich, Moscow has not changed its stance nor voiced any support for him. It only criticized the opposition for not keeping its word and breaking a West-sponsored reconciliation agreement, which it signed with Yanukovich.
Moscow wants to see somebody in Kiev who would have the authority and power to implement whatever agreements the countries may negotiate, Russian Prime Minister Dmitry Medvedev stressed on Monday.
“Frankly, the legitimacy of many governmental bodies is in doubt there,” he said. “Treating masked men armed with Kalashnikov rifles, who are now circling Kiev, as a government – we would find it difficult working with such a government.”
Since the collapse of the Soviet Union and the establishment of new Russia, it has fought just one war with a foreign power. In 2008, Russian tanks were sent to Georgia, after the latter tried to use military force to seize control over its breakaway region of South Ossetia. Russia justified its actions by the death of Russian peacekeepers who were stationed in Georgia under a UN mandate with the brief not to allow military action between Georgians and Ossetians, and who were killed by the advancing Georgian troops.
Russia also used its military in its own territory in the Republic of Chechnya, which went from a nationalist uprising to forming a de facto independent government to transforming into a hotbed of banditry and terrorism, spilling violence into neighboring Russian regions. Moscow eventually took Chechnya back under its control through alliances with some local militant factions and by offering generous rebuilding funding in exchange for assurances of security and loyalty.
In 1991, when the USSR ceased to exist, the US conducted a war against Saddam Hussein's Iraq. Since then America has fought four major wars against foreign nations, including the bombing campaign in Yugoslavia, the invasions of Afghanistan and Iraq (for the second time), and the bombing campaign in Libya. It stopped short of starting a fifth war against Syria in 2013, a move which was prevented in large part by the mediation of Russia, which convinced the Syrian government to relinquish its chemical weapons.
Washington justifies its interventions on humanitarian reasons and the obligation to depose repressive governments. Such obligations however, do not seem to apply to countries which have a poor human rights record, like Saudi Arabia, but remain American allies.
zoals Wit Rusland en zoals Rusland ook snel zal wordenquote:Op maandag 24 februari 2014 22:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Poetinkovitsj was hard op weg van Oekraiene een dictatuur te maken, zoals Morsi in Egypte. Het volk heeft gesproken e
quote:ma 24 feb 2014, 21:50
Zo'n 500 betogers Russische rechtbanken vast
MOSKOU - In Rusland zijn maandag zo'n 500 betogers opgepakt die buiten de rechtbanken in Moskou en Sint-Petersburg demonstreerden tegen 'willekeur door justitie'.
Rusland trad een dag na het einde van de Olympische Winterspelen namelijk hard op tegen critici van Vladimir Poetin: zeven tegenstanders van de president moeten 2,5 tot 4 jaar de cel in.
Hij is duidelijk aan zet nu. Ben benieuwd waar hij voor kiest, denk dat hij heel wat afweegt nu met belangrijke mensen om hem heen over welke stappen er wel en niet genomen moeten worden.quote:Op maandag 24 februari 2014 23:04 schreef IPA35 het volgende:
Zou wel mooi zijn als Poetin die 'liberalen' de Praag-behandeling geeft.
quote:
quote:Poetin zal niet zomaar opgeven.
De eerste antwoorden van Rusland zijn duidelijk. Wij onderhandelen niet met muiters.
President Viktor Janoekovitsj is democratisch gekozen verklaren de Russen.
Rusland zal het niet pikken als Oekrane zich volledig naar het Westen keert
Oekrane heeft een enorme hoeveelheid mineralen in haar gronden en is het grootste olieverwerkende land in Oost Europa.
Oekrane is voor zowel olie als ook gas een extreem belangrijk transitieland. Beleggers zien geen enkel gevaar, negeren de ontwikkelingen en kopen onverdroten door
en het gaat goed tot het volk het niet meer pikt, en dat kan als een vonk in een kruidvat gaan, dat zie jequote:Op dinsdag 25 februari 2014 08:27 schreef firefly3 het volgende:
Democratie > dictatorschap. Dat zie je overal op de wereld.
quote:Janoekovitsj voor het laatst gezien op de Krim
Bewerkt door: redactie 24/02/14, 09:05 bron: AP
De afgezette Oekraense president Viktor Janoekovitsj is voor het laatst gezien op schiereiland de Krim. Hij zou een privresidentie in Balaclava met de auto hebben verlaten naar een nog onbekende bestemming. Dat zegt de Oekraense minister van Binnenlandse Zaken Arsen Avakov. Vandaag is een arrestatiebevel tegen Janoekovitsj uitgevaardigd. Hij wordt gezocht voor massamoord.
Oppositiepoliticus Volodim Koerennoj schreef op Facebook dat Janoekovitsj in de Krim is gearresteerd en nieuwssite Liga.net meldde dat inwoners van Sebastopol Janoekovitsj hebben gezien in het gezelschap van Russische mariniers.
Janoekovitsj vluchtte zaterdag naar het oosten van Oekrane. Hij probeerde vanuit de stad Donetsk het land te ontvluchten, maar hij werd tegengehouden door de autoriteiten. De voorzitter van de parlement, Oleksandr Toertsjinov, is gisteren aangewezen als tijdelijke vervanger van Janoekovitsj. Volgens een naaste medewerker van Janoekovitsj is hij niet van plan om de macht af te staan.
Oekraense vlag
De spanningen op de Krim lopen op. Pro-Russische politici organiseren demonstraties en vormen protestgroepen die pleiten voor afscheiding van het schiereiland van Oekrane. Gisteren haalden betogers bij een protest de Oekraense vlag op het stadhuis van Kertsj neer. Ze hesen vervolgens de Russische vlag.
quote:Op maandag 24 februari 2014 22:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De enige echte landverraders zijn diegene die hun eigen steden in de fik steken en gezagdragers aanvallen omdat ze niet nog een jaartje kunnen wachten om de vent die ze zelf aan de macht hebben geholpen weg te kunnen stemmen.
quote:di 25 feb 2014, 09:45
Presidentskandidaten Oekrane kunnen zich melden
KIEV - In Oekrane kunnen kandidaten zich melden voor de presidentsverkiezingen van 25 mei. Afgelopen weekend viel de regering van president Viktor Janoekovitsj na maanden van gewelddadige straatprotesten. Janoekovitsj is spoorloos.
Om hem op te volgen hebben kandidaten tot 30 maart de tijd zich in te schrijven. Daarvoor moet de kandidaat wel 200.000 euro overhandigen als een soort onderpand.
In het weekend nam president Viktor Janoekovitsj de wijk.
De man die Janoekovitsj' taken waarneemt, parlementsvoorzitter Aleksandr Toertsjinov, wil uiterlijk dinsdag (heden) een voorlopige regering vormen. Daar komt het parlement voor bijeen. Gezien het dreigend bankroet van Oekrane is haast geboden, denken politici en diplomaten in Kiev.
maar als Poetin steeds tegenkandidaten laat opsluiten of vergiftigd en verbiedt mee te doen dan gaat dat niet , er is geen democratie zoals in het westenquote:Op maandag 24 februari 2014 22:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze is veel belangrijker: http://instagram.com/anastasiya_zhuravlyova_quote:Op maandag 24 februari 2014 22:31 schreef Lagrinta het volgende:
Instagram burgemeester van Kharkov alstu: http://instagram.com/gepard59
Smerige russen. Als er ergens geen mensenrechten worden gerespecteerd is het in Ruslandquote:Lavrov: 'Plan om Russische tv te verbieden'
Een mogelijk verbod op Russische televisie-uitzendingen in Oekrane betekent volgens de Russische minister Sergei Lavrov van Buitenlandse Zaken een ernstige aantasting van de mensenrechten. Dat heeft Lavrov gezegd tijdens een persconferentie in Moskou.
"We weten dat er plannen zijn om uitzendingen te verbieden van media uit landen die het Europese televisieverdrag niet hebben ondertekend. Rusland heeft dit verdrag niet ondertekend, maar dat heeft tot op heden geen gevolgen gehad binnen de Europese Unie'', aldus Lavrov. "Mocht Oekrane wel tot een uitzendverbod komen, dan is dat een ernstige aantasting van de vrijheid van meningsuiting.''
In het oosten en zuiden van Oekrane kijkt de Russisch sprekende bevolking naar de Russische tv-zenders. Die gaven een heel ander beeld van de situatie in hun land dan sommige Oekraense media en media in het Westen.
Vind der maar een raar bekkie hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Deze is veel belangrijker: http://instagram.com/anastasiya_zhuravlyova_
Z'n vriendin dus
quote:
Je weet dat Janoekovitsj gezocht wordt? Lijkt me niet dat hij dan mee kan doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:04 schreef HD9 het volgende:
kandidaten kunnen zich melden, ook witte muur en Janoekovitsj
http://www.telegraaf.nl/b(...)didaten_Kiev___.html
[..]
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Witte Muur, je vriendje komt op bezoek!
[..]
De VS doet dat wel hquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:31 schreef theNull het volgende:
[..]
Smerige russen. Als er ergens geen mensenrechten worden gerespecteerd is het in Rusland
De 2 partijen in de VS zijn hetzelfde, en vormen geen bedreiging voor de elite. Als er wel een bedreiging is voor de elite in de VS wordt die uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
in de VS zelf is het wel beter dan in Rusland he.
Stop eens met trollen man.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:24 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De 2 partijen in de VS zijn hetzelfde, en vormen geen bedreiging voor de elite. Als er wel een bedreiging is voor de elite in de VS wordt die uitgeschakeld.
Is de waarheid.quote:
Nee, VS heeft hier niets mee te maken.quote:
Zijn Pussy Riot nu ook al popsterren?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:26 schreef arjan1112 het volgende:
In de VS worden popsterren en anti corruptie advocaten niet in de gevangenis gesmeten, in Rusland wel.
Blablabla michaelmoore gaat veel meer offtopicquote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, VS heeft hier niets mee te maken.
Blijf eens gewoon ontopic inplaats telkens weer het topic te veranderen naar je obsessie "de VS"....
Heb jij een vlag van de VS op je kamer?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:28 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Blablabla michaelmoore gaat veel meer offtopic
quote:di 25 feb 2014, 14:59
Klitsjko in Oekraense presidentsrace
KIEV - Protestleider en oud-topbokser Vitali Klitsjko heeft dinsdag bevestigd dat hij meedoet aan de Oekraense presidentsverkiezingen op 25 mei. „Ik doe mee omdat ik geloof dat de regels van hoe het spel in Oekrane wordt gespeeld, moeten worden veranderd”, liet Klitjsko weten.
Oppositieleider Vitali Klitsjko Foto: EPA
Kandidaten kunnen zich sinds dinsdag melden om de vrijdag gevluchte en zaterdag afgezette president Viktor Janoekovitsj op te volgen.
Parlementsvoorzitter Aleksandr Toertsjinov, die de taken van Janoekovitsj waarneemt, wil zo snel mogelijk een voorlopige regering vormen.
Als jij er een geeft wil ik hem best verbrandenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb jij een vlag van de VS op je kamer?
Zozo, stoere jonge jij...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:30 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Als jij er een geeft wil ik hem best verbranden
Vooral die laatste zin, let the war begin!quote:Machthebbers Oekrane vrezen separatisme
De Oekraense interim-president Aleksandr Toertsjinov is bezorgd over ''tekenen van separatisme'' in Oekrane. Hij zei dat dinsdag na een bespreking over de situatie in de Krim, in het zuiden van het land.
Demonstranten in de overwegend Russischtalige Krim demonstreren inmiddels tegen de nieuwe machthebbers in Oekrane.
De pro-Russische president Viktor Janoekovitsj moest enkele dagen geleden het veld ruimen, waarna de westers georinteerde oppositie de macht overnam.
Toertsjinov sprak ook van bedreigingen voor de Oekraense territoriale integriteit. Hij liet weten dat iedereen die zich schuldig maakt aan separatisme zal worden bestraft.
twitter:EuromaidanPR twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 19:23:21BREAKING NEWS:Pro-russian protestors have set the #Russian flag of the Verkhovna Rada of #Crimea in #Simferopol an hour ago - theinsider|PR reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 18:15:01Pro-#Russian activsts block #Crimean Parliament asking for a referendum on independence https://t.co/GiBzhPKhQR - http://t.co/zHSCbz9e0s|PR reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 18:10:57BREAKING NEWS: #Russia mobilizes rapid deployment forces to #Ukraine border https://t.co/fSl3daT1rM |PR News http://t.co/dRFP2RktqG reageer retweet
twitter:45Zoroastro twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 19:20:27Their version of international solidarity “@billmon1: Ukrainian rebels hang Confederate flag in Kiev city hall. WTF? http://t.co/gs4yo2lyCi” reageer retweet
twitter:Zinvor twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 19:02:17BREAKING: Media finally discovers there's a Russian base in Crimea, starts reporting every single troop movement. reageer retweet
Lol, is dat de pro-Europese koers van de nieuwe machthebbers? De Schotten kunnen in september voor onafhankelijkheid stemmen, in Oekraine is voor afscheiding pleiten reeds strafbaar. En op haar eerste dag vond de regering het nodig om enkele rechten van minderheden te schrappen...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Vooral die laatste zin, let the war begin!
quote:In Odessa, a Russian-speaking city on the Black Sea, some were dismayed at a new law passed by parliament Sunday that makes Ukrainian the sole language of the country, repealing an older law that recognized Russian.
http://www.montrealgazett(...)l/9548623/story.htmlquote:SOFIA, Bulgaria - Bulgaria has criticized Ukraine's decision to cancel the recognition of regional languages, a move aimed at limiting Russian influence in the conflict-torn country.
Earlier this week, Ukraine's Parliament cancelled a law granting the status of "regional language" to the language of minority groups who make up more than 10 per cent of the residents in an area.
But Bulgaria says that the decision affects the 200,000-strong Bulgarian community in southern Ukraine, where Bulgarian was granted the status of a regional language.
Bulgaria's Foreign Ministry on Tuesday issued a statement urging "the current political leaders in Ukraine" to demonstrate "responsibility and strive for inclusion of all groups in the Ukrainian society with respect for human rights and the rule of law."
http://www.politics.hu/20(...)ys-local-politician/quote:Ukraine language law withdrawal to hurt Hungarians, says local politician
While withdrawing Ukraine’s language law was primarily an anti-Russian move, it hurts the Hungarian community as well, Miklos Kovacs, the head of the Cultural Association of Hungarians in Transcarpathia, told Monday’s Magyar Hirlap daily.
Although its withdrawal has no direct impact since the language law had yet not been enforced, “everything will now swing to a nationalist side and Hungarians are bound to suffer,” he told the paper.
Istvan Gajdos, the only Hungarian lawmaker in Ukraine’s parliament, said on Sunday that the scrapping of the country’s law on minority languages would hurt minorities.
He urged Hungary’s Prime Minister Viktor Orban and Foreign Minister Janos Martonyi to raise their voice in the interest of the Hungarian minority in Ukraine.
He said the 2012 language law adopted in Ukraine had been progressive legislation which ensured regional status for several languages in Ukraine, including Hungarian.
Die wet die van Russisch een officieel taal maakte is er ook pas sinds een jaar ongeveer.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Lol, is dat de pro-Europese koers van de nieuwe machthebbers? De Schotten kunnen in september voor onafhankelijkheid stemmen, in Oekraine is voor afscheiding pleiten reeds strafbaar. En op haar eerste dag vond de regering het nodig om enkele rechten van minderheden te schrappen...
[..]
[..]
http://www.montrealgazett(...)l/9548623/story.html
[..]
http://www.politics.hu/20(...)ys-local-politician/
men was op weg om va de oekraine een soort friesland te makenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die wet die van Russisch een officieel taal maakte is er ook pas sinds een jaar.
Aldus het persbureau van de Russische staatquote:Op dinsdag 25 februari 2014 18:22 schreef WitteMuur het volgende:
Anonymous Ukraine Klitschko e-mails and Nuland/Pyatt dialogue prove US-backed coup
http://voiceofrussia.com/(...)US-backed-coup-9378/
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Vooral die laatste zin, let the war begin!
Sarcasmequote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Veel bloed en ellende, daar doen wij bekrompen en kleinburgerlijke Nederlandertjes het voor.
De ene corrupte leider voor de andere corrupte leider:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Aldus het persbureau van de Russische staatGeen wonder dat ze Russische media willen gaan verbieden, het oosten van het land heeft met die Russische propaganda geen idee wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Bekrompenheid en kleinburgerlijkheid hebben dit land groot gemaakt in de 17e eeuw. Pas toen wij deze mentaliteit lieten varen samen met het particularisme werden wij een nietszeggend land.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Veel bloed en ellende, daar doen wij bekrompen en kleinburgerlijke Nederlandertjes het voor.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bekrompenheid en kleinburgerlijkheid hebben dit land groot gemaakt in de 17e eeuw. Pas toen wij deze mentaliteit lieten varen samen met het particularisme werden wij een nietszeggend land.
En wie zou daar belang bij hebben dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Dat van mij was geen sarcasme. Er zijn serieus veel mensen die hopen op ellende.
Ik heb het over de gewone burger...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
En wie zou daar belang bij hebben dan?
Nee, gewoon nee.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:07 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik denk dat dit net zo gaat aflopen als Georgi, waarbij uiteindelijk Zuid-Osseti door Rusland werd terugveroverd.
Oekrane kan niet als 1 land blijven bestaan, daarvoor is het te verdeeld.
Mensen met sensatiezucht dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over de gewone burger...
Ramptoerisme, lachen man !
Janoekovitsch heeft nog genoeg aanhangers in het oosten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee.
Stop eens met dat hysterische gedoe. Er gaat helemaal niets "terugveroverd" worden.
Dus?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:11 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Janoekovitsch heeft nog genoeg aanhangers in het oosten.
Zonder zeer sterke decentralisatie was de Republiek nooit in zo'n korte tijd zo enorm rijk geworden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ik ben niet genteresseerd in je dorpse inteelt visie op de werkelijkheid.
Je kan toch wel lezen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zonder zeer sterke decentralisatie was de Republiek nooit in zo'n korte tijd zo enorm rijk geworden.
Het is beter voor iedereen om dat land te spitsen. Alleen in Soedan waren ze zo wijs om uit elkaar te gaan, maar er zijn wel meer brandhaarden op de wereld waarbij splitsing de enige juiste weg is.quote:
Oekraine ratificeerde in 2005 het European Charter for Regional or Minority Languages. Dan is het wel de bedoeling dat je het ook implementeerd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die wet die van Russisch een officieel taal maakte is er ook pas sinds een jaar ongeveer.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:13 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het is beter voor iedereen om dat land te spitsen. Alleen in Soedan waren ze zo wijs om uit elkaar te gaan, maar er zijn wel meer brandhaarden op de wereld waarbij splitsing de enige juiste weg is.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Aldus het persbureau van de Russische staatGeen wonder dat ze Russische media willen gaan verbieden, het oosten van het land heeft met die Russische propaganda geen idee wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Ik ben hier slechts om de eerste te zijn die post dat Putin te paard met ontbloot bovenlijf Oekrane binnenvalt en Tymosjenko vervolgens met 1 teen balancerend op een skippybal een huwlijksaanzoek doet op het vrijheidsplein in Kiev.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu, daarom zijn we toch hier?
Laten we eerlijk zijn.
Niet echt, zelfs onder de pro-Russische betogers in Sevastopol leken er nauwelijks aanhangers te vinden. Het zijn vooral tegenstanders van het nieuwe bewind.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:11 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Janoekovitsch heeft nog genoeg aanhangers in het oosten.
Staat los van die wet die pas vorig jaar ongeveer werd ingevoerd en tot grote demonstraties leidde.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:14 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oekraine ratificeerde in 2005 het European Charter for Regional or Minority Languages. Dan is het wel de bedoeling dat je het ook implementeerd.
De spreekbuis van het Kremlin is wat mij betreft volstrekt onbetrouwbaar. Overigens staat Rusland ergens onderaan op de ranglijst voor persvrijheid, op diezelfde ranglijst staat Nederland 2e (en Finland 1e), dus westerse media acht ik inderdaad betrouwbaarder. Bovendien is er nog niks verboden en zeg ik dat ik me enkel kan voorstellen dat de president dat wil, het lijkt er namelijk op dat het land mede daardoor gedestabiliseerd wordt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:15 schreef WitteMuur het volgende:
[..]De andere media is natuurlijk wel objectief
![]()
Als de afgezette president media had verboden, noemde je hem een dictator..
Ja, er is "pers vrijheid" maar dat betekent niet dat de Nederlandse media objectief zijn, in tegendeelquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
De spreekbuis van het Kremlin is wat mij betreft volstrekt onbetrouwbaar. Overigens staat Rusland ergens onderaan op de ranglijst voor persvrijheid, op diezelfde ranglijst staat Nederland 2e (en Finland 1e), dus westerse media acht ik inderdaad betrouwbaarder. Bovendien is er nog niks verboden en zeg ik dat ik me enkel kan voorstellen dat de president dat wil, het lijkt er namelijk op dat het land mede daardoor gedestabiliseerd wordt.
Als Rusland de gasprijzen verdubbeld en investeringen intrekt moet je eens zien hoe snel het kan gaan. De nieuwe machthebbers kunnen Rusland maar beter te vriend houden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:21 schreef arjan1112 het volgende:
Snap trouwens niet echt waarom Oekraine failliet zou gaan?
Heb gevonden dat de staatschuld 40% van het BNP is , en het begrotingstekort 8%
Een land kwam toch pas in de problemen als de schuld hoger is dan 90%
Bij griekenland was het 160% bv.
je kunt ze niet dwingen om jouw mening te verkondigen en dat is maar goed ookquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:34 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ja, er is "pers vrijheid" maar dat betekent niet dat de Nederlandse media objectief zijn, in tegendeel
wederzijds , als de oekraine de gasdoorvoer in de gaspijp blokkeert dan hebben Rusland en Europa een groot probleemquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als Rusland de gasprijzen verdubbeld en investeringen intrekt moet je eens zien hoe snel het kan gaan. De nieuwe machthebbers kunnen Rusland maar beter te vriend houden.
Zonder de hulp van de EU of Rusland gaat het land bankroet, dus dat doen ze niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wederzijds , als de oekraine de gasdoorvoer in de gaspijp blokkeert dan hebben Rusland en Europa een groot probleem
Objectief zijn is wat anders dan mijn mening verkondigen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je kunt ze niet dwingen om jouw mening te verkondigen en dat is maar goed ook
1954quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:17 schreef arjan1112 het volgende:
Er is best kans de Rusland de krim annexeert, er wonen bijna alleen maar russen, de Russische marine zit daar en het hoort pas sinds 1974? bij de oekraine
Wat is precies het doel van dit soort opmerkingen? In topics over de Arabische Lente had je dat ook al.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu, daarom zijn we toch hier?
Laten we eerlijk zijn.
Zozo, inspector gadget.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is precies het doel van dit soort opmerkingen? In topics over de Arabische Lente had je dat ook al.
Oekrane wil niks meer met haar Sovjet-verleden te maken hebben dus eigenlijk zouden ze dat ook gewoon moeten teruggeven aan Rusland...quote:
Het gaat puur om de kans op terugbetaling (m.a.w. risico), die kans is in Oekrane stukken lager, dus de bereidheid tot het kopen van obligaties is lager. (en de rente dientengevolge veel hoger) Daar komt nog bij dat de wisselkoers behoorlijk volatiel is en buitenlandse beleggers hun vingers er niet aan gaan branden. Hierdoor kan Oekrane in principe niet terecht op kapitaalmarkten. Daarbij moet op korte termijn 10 miljard worden terugbetaald, dat is geld wat er niet is en dus is Oekrane op papier failliet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:21 schreef arjan1112 het volgende:
Snap trouwens niet echt waarom Oekraine failliet zou gaan?
Heb gevonden dat de staatschuld 40% van het BNP is , en het begrotingstekort 8%
Een land kwam toch pas in de problemen als de schuld hoger is dan 90%
Bij griekenland was het 160% bv.
Teruggeven aan Rusland zal het westen niet goedkeuren, als onderdeel van een richting het westen bewegend Ukraine is voor Rusland onacceptabel. Het lijkt mij het beste de Krim gewoon onafhankelijk te maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Oekrane wil niks meer met haar Sovjet-verleden te maken hebben dus eigenlijk zouden ze dat ook gewoon moeten teruggeven aan Rusland...
ne het driemanschap waar onder Stalin en heeft op Yalta na de oorlog besloten dat de krim bij oekraine hoortquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:44 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Oekrane wil niks meer met haar Sovjet-verleden te maken hebben dus eigenlijk zouden ze dat ook gewoon moeten teruggeven aan Rusland...
Je kunt de inwoners van dat onafhankelijk Krim niet verbieden om bij Rusland te horen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Teruggeven aan Rusland zal het westen niet goedkeuren, als onderdeel van een richting het westen bewegend Ukraine is voor Rusland onacceptabel. Het lijkt mij het beste de Krim gewoon onafhankelijk te maken.
Ja, dat is dus het Sovjet-verleden waar de nationalisten zo'n hekel aan hebben.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne het driemanschap waar onder Stalin en heeft op Yalta na de oorlog besloten dat de krim bij oekraine hoort
http://nl.wikipedia.org/wiki/Conferentie_van_Jalta
Veel nationalisten vochten ook mee met de nazi's toentertijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:52 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het Sovjet-verleden waar de nationalisten zo'n hekel aan hebben.
Dus jij beweert dat een wet bedoeld om de verplichtingen onder het charter te implementeren niets te maken heeft met het charter?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Staat los van die wet die pas vorig jaar ongeveer werd ingevoerd en tot grote demonstraties leidde.
http://www.coe.int/t/dg4/(...)UkraineECRML2_en.pdfquote:Recommendation no. 3:
“modify the existing threshold for official use of regional or minority languages in local and regional
administration, so that the Charter can be applied in situations where the number of speakers justifies it”
After the submission of Ukraine’s second periodical report to the Council of Europe, namely on 3 July 2012, the Parliament (Verkhovna Rada) of Ukraine adopted the Law of Ukraine On the Principles of State Language Policy (hereafter referred to as the “Language Law”), which replaces the 1989 Law of the Ukrainian Soviet Socialistic Republic On Languages in the Ukrainian SSR. Pursuant to Article 7.3 of the new Language Law, its provisions can apply to a minority language in a territorial administrative unit provided that its speakers constitute at least 10% of the local population. “In some cases, taking into account the specific situation”, local councils can also decide to apply the Language Law to languages whose speakers make up less than 10% of the local population.
The Language Law can constitute a basis for the implementation of some undertakings under Article 10 of the Charter. Obviously, this presupposes that the Language Law is applied in practice to all Part III languages, which at present is not the case.
Recommendation no. 4:
“ensure that quotas imposed for broadcast programmes (TV and radio), as well as the requirement to dub, subtitle and post-synchronise all foreign films into Ukrainian are not detrimental to broadcasting radio and television programmes in regional and minority languages and do not hamper the distribution of media products and films in regional or minority languages”
With respect to the requirement to dub, subtitle and post-synchronise foreign films into Ukrainian, the new Law of Ukraine "On the Principles of State Language Policy" abolishes this requirement. The quota system mentioned in the recommendation is no longer prescribed by legislation.
Recommendation no. 5:
“strengthen efforts to support the establishment and/or continued existence of cultural centres for the
speakers of regional or minority languages”
Although some positive developments have taken place, on the whole there is still an unmet demand
from users of minority languages for support needed to establish and sustain cultural centres. The support given by local and regional authorities seems to be mostly of a short term nature. Organisations of minority language speakers complained about the lack of long term financing schemes that could create somestability for the maintenance of the cultural centres.
Recommendation no. 6:
“take effective measures to protect and promote the Karaim and Krimchak languages which are in danger of extinction”
There is still a lack of effective measures to promote the Karaim and Krimchak languages.
Recommendation no. 7:
“while revising the instrument of ratification, take into account all findings, conclusions and recommendations made by the Committee of Experts, in particular those related to Article 4 paragraph 2 of the Charter as formulated in the findings in Chapter 3 (paragraph 3.1.C) of their report”
The attempts at revising the instrument of ratification have come to a hold. The new Law of Ukraine
"On the Principles of State Language Policy" could, however, form the basis for a revised instrument of ratification.
Maar jij bent dan ook een rechtse klootzak.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:00 schreef IPA35 het volgende:
Als ik onder Stalin zou leven dan zou ik ook collaboreren met de Nazi's.
Omdat de reden dat die wet is ingevoerd niets te maken heeft met welke Europese wet dan ook.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat een wet bedoeld om de verplichtingen onder het charter te implementeren niets te maken heeft met het charter?
Council of Europe, rapport van 15 januari 2014: Conclusions of the Committee of Experts on how the Ukrainian authorities have reacted to the recommendations of the Committee of Ministers
[..]
http://www.coe.int/t/dg4/(...)UkraineECRML2_en.pdf
Kan je uitleggen waarom de Raad van Europa in z'n rapport betreffende de naleving door Oekraine van de verplichtingen onder het geratificeerde Handvest voordurend verwijst naar een wet die volgens jou niets met het (Europees) Handvest (voor regionale talen of talen van minderheden) te maken heeft?
Waarom zou ik dan met de linkse Nazi's gaan samenwerken? Niet daarom...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een rechtse klootzak.
Omdat de Nazi's niet links zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dan met de linkse Nazi's gaan samenwerken? Niet daarom...
Meer omdat Stalin en de zijnen genocide hebben gepleegd tegen de mensen aldaar en sowieso omdat communisme iets verschrikkelijks is.
In elk geval socialistisch. Maakt me niet uit hoe je dat noemen wilt maar elke totalitaire maakbaarheidsideologie is verwerpelijk.quote:
Ze zijn niet socialistischquote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In elk geval socialistisch. Maakt me niet uit hoe je dat noemen wilt maar elke totalitaire maakbaarheidsideologie is verwerpelijk.
Ja, dat weet ik wel... Het is niet voor niks dat nationalistische partij antisemitisch is en fascisten ophemelt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Veel nationalisten vochten ook mee met de nazi's toentertijd.
Dat fascisme 'rechts' zou zijn is een fabeltje van links. Fascisme en communisme zijn elkaars evenknie. Veel macht voor de staat, geen ruimte voor het individu, etc. etc.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze zijn niet socialistisch![]()
.
Ze zijn fascistisch, rechts fascistisch, dat ze links beleid zouden steunen is een fabeltje van rechts.
Wat was er socialistisch aan het BELEID van Hitler? Dat was gewoon kapitalistisch.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In elk geval socialistisch. Maakt me niet uit hoe je dat noemen wilt maar elke totalitaire maakbaarheidsideologie is verwerpelijk.
Deze dictaturen zijn passen sowieso niet binnen het huidige links-rechts spectrum.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat fascisme 'rechts' zou zijn is een fabeltje van links. Fascisme en communisme zijn elkaars evenknie. Veel macht voor de staat, geen ruimte voor het individu, etc. etc.
Onzin, grote investeringen die socialistisch doen lijken zijn bij de Nazi's altijd symbolisch geweest voor een heel ander beleid, puur om een haatdragende uitsluitende ideologie te steunen, tegelijkertijd was kapitalisme binnen Duitsland zeer goed mogelijk, in tegenstelling tot de Sovjet-Unie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat fascisme 'rechts' zou zijn is een fabeltje van links. Fascisme en communisme zijn elkaars evenknie. Veel macht voor de staat, geen ruimte voor het individu, etc. etc.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, grote investeringen die socialistisch doen lijken zijn bij de Nazi's altijd symbolisch geweest voor een heel ander beleid, puur om een haatdragende uitsluitende ideologie te steunen, tegelijkertijd was kapitalisme binnen Duitsland zeer goed mogelijk, in tegenstelling tot de Sovjet-Unie.
In de Sovjet-Unie was het socialistische beleid niet symbolisch, dat was de kern van hun beleid, een groot verschil.
Daarom is fascisme vrijwel altijd rechts, en nee, ze zijn absoluut niet elkanders evenknie.
De reden waarom een wetsvoorstel wordt ingediend of goedgekeurd verandert niets aan de inhoud van de wet. Als Nederland het recht op bijstand van een advocaat tijdens politieverhoor in de wet zou opnemen, dan heeft dit te maken met richtlijn 2013/48/EU van het europees parlement en de raad, en met uitspraken van het Europees hof van de rechten van de mens. De rechtstreekse aanleiding, een Amerikaanse piloot die in het bezit was van een vervalst paspoort ( advies Hoge Raad 26 november 2013), is niet relevant.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat de reden dat die wet is ingevoerd niets te maken heeft met welke Europese wet dan ook.
En nu, moet ik nu een filmpje posten waarin iemand uitlegt waarom socialisme wel werkt, schrijf je eigen argumenten op.quote:
Je hebt geen argumenten waarom de nazi's wel socialistisch zijn, en gaat daarom maar een irrelevant filmpje posten?quote:
twitter:45Zoroastro twitterde op dinsdag 25-02-2014 om 22:12:55#ukraine is going to loose #crimea. #russian forces are going to arm civilans and creating some kind of militia http://t.co/G8Lkof9UaW reageer retweet
Omdat nazi's een type socialisten zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:17 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Je hebt geen argumenten waarom de nazi's wel socialistisch zijn, en gaat daarom maar een irrelevant filmpje posten?
En dat kan je ook nog onderbouwen met punten uit het beleid van Hitler of alleen maar roepen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat nazi's een type socialisten zijn.
Wat je dus niet kan onderbouwen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:23 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat nazi's een type socialisten zijn.
Hitler zei het zelf. Bovendien heb ik de redenen al genoemd.quote:
Als Hitler het zei......quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hitler zei het zelf. Bovendien heb ik de redenen al genoemd.
Waar staan die redenen dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hitler zei het zelf. Bovendien heb ik de redenen al genoemd.
Hitler stelde een machtige staat voor, de partij was de baas over alle aspecten van het leven. Er bestond weinig persoonlijke vrijheid, je moest werken voor de staat (althans in een soort corporatistische model), de staat zorgde ook voor van alles als sociale zekerheid en dergelijke.quote:
Je zegt het zelf, de daadwerkelijke socialistische aspecten waren bijkomstig binnen een veel groter model, ze hadden als doel dat daadwerkelijke model van een racistische staat voor alle Duitsers mogelijk te maken, dat is niet socialistisch, die aspecten daarvan werden slechts misbruikt dat is dus heel iets anders.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hitler stelde een machtige staat voor, de partij was de baas over alle aspecten van het leven. Er bestond weinig persoonlijke vrijheid, je moest werken voor de staat (althans in een soort corporatistische model), de staat zorgde ook voor van alles als sociale zekerheid en dergelijke.
Dit zijn toch echt geen typisch 'rechtse' dingen. Dat fascisme iets anders is dan marxisme staat vast, maar het zijn beide gerelateerde ideologien.
Het idee van de rassenleer was juist maar n aspect van hun maatschappijvisie. Het ondergeschikt zijn van de mensen aan de 'generale wil', het corporatisme en dergelijke waren wat de ideologie betreft even belangrijk. Dit zijn geen van oorsprong 'rechtse' idealen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, de daadwerkelijke socialistische aspecten waren bijkomstig binnen een veel groter model, ze hadden als doel dat daadwerkelijke model van een racistische staat voor alle Duitsers mogelijk te maken, dat is niet socialistisch, die aspecten daarvan werden slechts misbruikt dat is dus heel iets anders.
Onzin, de rassenleer was juist datgene wat centraal stond, inclusief het centraal stellen van het Duitse ras. De rest was bijkomstigheid, kan je ook gewoon zien door te letten op het verregaande kapitalisme in Nazi-Duitsland, heeft niets met socialisme te maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het idee van de rassenleer was juist maar n aspect van hun maatschappijvisie. Het ondergeschikt zijn van de mensen aan de 'generale wil', het corporatisme en dergelijke waren wat de ideologie betreft even belangrijk. Dit zijn geen van oorsprong 'rechtse' idealen.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:52 schreef J.B. het volgende:
Allemaal leuk en aardig die socialisme-communisme-kapitalisme-fascisme discussies, maar ik dacht dat WitteMuur daar een apart topic voor gemaakt heeft dus hou het ook daar.
Via live kanaal van Espreso ook te volgenquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:30 schreef theNull het volgende:
Live Stream waar nu twee groepen tegenover elkaar staan
Crimea:
http://atr.ua/live
Klopt, het is wachten todat de eerste stenen over & weer vliegen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:47 schreef Wopper1 het volgende:
Ik kan het mis hebben maar volgens mij hoor je toch geregeld: allah akbar...?
Seems legit.quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:32 schreef Automatisch het volgende:
De oorlog in Oekrane is niet alleen een interne burgeroorlog, het is vooral een oorlog tussen Rusland en de Verenigde Staten. De twee grootmachten spelen steeds meer een schaakspel in andere landen. Rusland behaalde zijn overwinning in Syri waarop de Verenigde Staten terug wou slaan in het hart van Rusland, namelijk in Oekrane. De Oekraense bevolking is het slachtoffer van een gevecht tussen Putin en Obama.
De Verenigde Staten zou $ 5 miljard gespendeerd hebben om een revolutie te ontketenen in Oekrane. Als de VS van Oekrane een westers land kan maken, dan heeft Rusland veel te verliezen. Oekrane maakte 200 jaar lang deel uit van Rusland, tot de oranje revolutie in 2004.
Het verlies van Rusland aan het westen zou voor Rusland betekenen dat het zijn militaire basis aan de Zwarte Zee zou verliezen en een deel van zijn militaire industrie. Ook op het gebied van aardgas is Oekrane van strategisch belang voor Rusland. De vraag is echter of de Verenigde Staten zijn hand niet verspeelde nu de situatie uit de hand dreigt te lopen.
Een groot deel van Oekrane is nog steeds Russisch gezind. Als de Verenigde Staten effectief de controle verloren heeft over het westerse gedeelte, kan dit ontaarden in een jaren lange burgeroorlog met desastreuze gevolgen voor het land, in plaats van de beloofde welvaart - aldus Dr. Paul Craig Roberts.
- See more at: http://www.beurs.com/2014(...)sthash.uzHl3Kh9.dpuf
twitter:themoscownews twitterde op woensdag 26-02-2014 om 11:57:28What just happened? Police have left with no explanation. Tatars chant "#Ukraine!" Pro-Russian crowd chants "Russia!" #Simferopol reageer retweet
twitter:whitegl twitterde op woensdag 26-02-2014 om 11:58:20Bad sign? Police appear to be pulling out from between rival crowds in SImferopol #ukraine reageer retweet
twitter:EuromaidanPR twitterde op woensdag 26-02-2014 om 12:40:13Clashes between pro-ukrainians and pro-russians protestors have started in front of Regional #Kharkiv state administration-5channel |PR News reageer retweet
Jawel hoor, barricades staan er ook nog.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:07 schreef Maargoed. het volgende:
Is het centrum nog bezet? Ik heb al een paar dagen niet meegelezen.
Orgineel:quote:Moskou. 26 februari . INTERFAX.RU - Supreme Commander , de Russische president Vladimir Poetin op woensdag zet de taak van het ministerie van Defensie om een uitgebreid overzicht van plotselinge gevechtsbereidheid van troepen en troepen van het westelijke en centrale militaire districten , evenals een aantal wapens uit te voeren , zei woensdag minister van Defensie Gen Sergei Shoigu .
"In overeenstemming met het decreet van de president van de Russische Federatie op 14:00 plotseling gealarmeerd troepen van de westerse militaire district , evenals de militaire eenheden gestationeerd op zijn grondgebied , het 2e Leger Centrale Militaire District Command ruimtevaart defensie, lucht - luchtlandingstroepen , en lange afstand militaire transportvliegtuig " - Shoigu zei tijdens een bijeenkomst in het ministerie van Defensie .
Volgens hem , Poetin de opdracht om het vermogen van de troepen op te treden in crisissituaties die een bedreiging vormen voor de militaire veiligheid van het land , evenals anti - terrorisme te controleren, sanitaire - epidemiologische en door de mens veroorzaakte .
Audit wordt uitgevoerd van 26 februari - 3 maart in twee fasen
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:00 schreef IPA35 het volgende:
Als ik onder Stalin zou leven dan zou ik ook collaboreren met de Nazi's.
Obama is echt geen haar beter dan Bushquote:Op woensdag 26 februari 2014 11:32 schreef Automatisch het volgende:
De oorlog in Oekrane is niet alleen een interne burgeroorlog, het is vooral een oorlog tussen Rusland en de Verenigde Staten. De twee grootmachten spelen steeds meer een schaakspel in andere landen. Rusland behaalde zijn overwinning in Syri waarop de Verenigde Staten terug wou slaan in het hart van Rusland, namelijk in Oekrane. De Oekraense bevolking is het slachtoffer van een gevecht tussen Putin en Obama.
De Verenigde Staten zou $ 5 miljard gespendeerd hebben om een revolutie te ontketenen in Oekrane. Als de VS van Oekrane een westers land kan maken, dan heeft Rusland veel te verliezen. Oekrane maakte 200 jaar lang deel uit van Rusland, tot de oranje revolutie in 2004.
Het verlies van Rusland aan het westen zou voor Rusland betekenen dat het zijn militaire basis aan de Zwarte Zee zou verliezen en een deel van zijn militaire industrie. Ook op het gebied van aardgas is Oekrane van strategisch belang voor Rusland. De vraag is echter of de Verenigde Staten zijn hand niet verspeelde nu de situatie uit de hand dreigt te lopen.
Een groot deel van Oekrane is nog steeds Russisch gezind. Als de Verenigde Staten effectief de controle verloren heeft over het westerse gedeelte, kan dit ontaarden in een jaren lange burgeroorlog met desastreuze gevolgen voor het land, in plaats van de beloofde welvaart - aldus Dr. Paul Craig Roberts.
- See more at: http://www.beurs.com/2014(...)sthash.uzHl3Kh9.dpuf
quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:26 schreef Schurkenstaat het volgende:
Maak je maar klaar.
Zodra de (pro)Russen gevaar lopen in de Krim-regio, kun je er donder op zeggen dat de Russen zich er militair mee gaan bemoeien. Met alle gevolgen van dien.
Let op mijn woorden.
Rusland heeft met Georgi inderdaad al bewezen niet terug te deinzen voor militair ingrijpen. Het punt alleen is, dat ik niet verwacht dat het opzienbarende directe gevolgen zal hebben. Oekrane is niet belangrijk genoeg voor Europa en Amerika, het is meer een middel om Rusland dwars te kunnen zitten. No way dat ze daarvoor ook militair gaan ingrijpen. Wel zal het de (economische) betrekkingen met Rusland ernstig gaan bekoelen als Rusland besluit soldaten te sturen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:26 schreef Schurkenstaat het volgende:
Maak je maar klaar.
Zodra de (pro)Russen gevaar lopen in de Krim-regio, kun je er donder op zeggen dat de Russen zich er militair mee gaan bemoeien. Met alle gevolgen van dien.
Let op mijn woorden.
Er is alle aanleiding te denken dat dit escaleert, zodra de onrust Krim bereikt. Rusland wil Krim namelijk tegen elke prijs behouden. Bovendien gaat het ongetwijfeld haar staatsburgers en faciliteiten beschermen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
Er is geen enkele reden om op je woorden te letten, aangezien het volledige onzin is.
Je bent naef om te denken dat rusland niks gata ondernemen.quote:Er is geen enkele reden om op je woorden te letten, aangezien het volledige onzin is.
Er gaat helemaal niets escaleren. De kans is inderdaad best aanwezig dat Rusland op een bepaalde manier actie gaat ondernemen, maar wat dan nog?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:30 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Er is alle aanleiding te denken dat dit escaleert, zodra de onrust Krim bereikt. Rusland wil Krim namelijk tegen elke prijs behouden. Bovendien gaat het ongetwijfeld haar staatsburgers en faciliteiten beschermen.
Om wat gaan wij wedden?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:30 schreef theNull het volgende:
[..]
Je bent naef om te denken dat rusland niks gata ondernemen.
Inderdaad. Als Rusland in staat is om een bomaanslag te faken om een oorlog in Tsjetsjeni te kunnen starten en Georgi binnenvalt om haar burgers te kunnen beschermen, moeten mensen niet denken dat zij niet haar buurland (wat strategisch gezien vanwege de marine haven en de gasleveranties nog veel belangrijker is) niet zal binnenvallen als haar onderdanen daar gevaar lopen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:30 schreef theNull het volgende:
[..]
Je bent naef om te denken dat rusland niks gata ondernemen.
Kortom: niets aan de hand.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Als Rusland in staat is om een bomaanslag te faken om een oorlog in Tsjetsjeni te kunnen starten en Georgi binnenvalt om haar burgers te kunnen beschermen, moeten mensen niet denken dat zij niet haar buurland (wat strategisch gezien vanwege de marine haven en de gasleveranties nog veel belangrijker is) niet zal binnenvallen als haar onderdanen daar gevaar lopen.
Het punt alleen is, dat Europa en Amerika niets zullen doen.
Nou ja, niet niets. Op diplomatiek en economisch vlak zal dit natuurlijk wel degelijk gevolgen hebben. Ook is het aardig vervelend voor Amerika dat Rusland zich steeds nadrukkelijker op het wereldtoneel profileert en ermee weg lijkt te komen. Laten we hopen dat er geen Republikeinse president met dito oorlogsretoriek komtquote:
Ze zullen hard roepen en niks doen. Dat is vooral iets waar Europa goed in is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:32 schreef Richestorags het volgende:
De VS laat Rusland ermee wegkomen, omdat het waarschijnlijk toch nog niet bedreigend genoeg is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, niet niets. Op diplomatiek en economisch vlak zal dit natuurlijk wel degelijk gevolgen hebben. Ook is het aardig vervelend voor Amerika dat Rusland zich steeds nadrukkelijker op het wereldtoneel profileert en ermee weg lijkt te komen. Laten we hopen dat er geen Republikeinse president met dito oorlogsretoriek komt
Wat vooral zeer verstandig is.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze zullen hard roepen en niks doen. Dat is vooral iets waar Europa goed in is.
Wij kijken naar Oekrane alsof dat een soevereine, eensgezinde natie is. Maar Oekrane is zoiets als Tsjechoslowakije en Joegoslavi. Het heeft veel meer (vreedzaam) bestaansrecht na een opdeling in een Westers en Oosters (orthodox) gedeelte. Dat betekent dus ook dat Rusland de Westerse inmenging in haar Oosters-gezind-gedeelte (vooral Krim) absoluut niet zal tolereren. Bovendien zullen de burgers het daar zelf ook niet accepteren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Als Rusland in staat is om een bomaanslag te faken om een oorlog in Tsjetsjeni te kunnen starten en Georgi binnenvalt om haar burgers te kunnen beschermen, moeten mensen niet denken dat zij niet haar buurland (wat strategisch gezien vanwege de marine haven en de gasleveranties nog veel belangrijker is) niet zal binnenvallen als haar onderdanen daar gevaar lopen.
Oh, de kans is best aanwezig dat er een burgeroorlog gaat komen inderdaad.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:36 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Wij kijken naar Oekrane alsof dat een soevereine, eensgezinde natie is. Maar Oekrane is zoiets als Tsjechoslowakije en Joegoslavi. Het heeft veel meer (vreedzaam) bestaansrecht na een opdeling in een Westers en Oosters (orthodox) gedeelte. Dat betekent dus ook dat Rusland de Westerse inmenging in haar Oosters-gezind-gedeelte (vooral Krim) absoluut niet zal tolereren. Bovendien zullen de burgers het daar zelf ook niet accepteren.
Compleet receptuur voor een burgeroorlog. Tenzij aan tafel al besloten kan worden dat een opsplitsing beter is (hetgeen ik hoop).
In dat geval ben ik het 100% met je eens. We zouden er beter werk van maken de banden met Rusland te verbeteren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat vooral zeer verstandig is.
Dat is het zeker. Het westen is katholiek en heeft bij de koninkrijken Polen en Zweden gehoord en daar spreekt men Oekraens. Het oosten is orthodox en daar spreekt men voornamelijk Russisch en is veel meer Russisch gezind, ook omdat daar veel etnische Russen wonen. Het beste is inderdaad een splitsing. Het belang van Rusland ligt sowieso meer bij Oost-Oekrane dan West-Oekrane.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:36 schreef Schurkenstaat het volgende:
Wij kijken naar Oekrane alsof dat een soevereine, eensgezinde natie is. Maar Oekrane is zoiets als Tsjechoslowakije en Joegoslavi. Het heeft veel meer (vreedzaam) bestaansrecht na een opdeling in een Westers en Oosters (orthodox) gedeelte. Dat betekent dus ook dat Rusland de Westerse inmenging in haar Oosters-gezind-gedeelte (vooral Krim) absoluut niet zal tolereren. Bovendien zullen de burgers het daar zelf ook niet accepteren.
Daar gaat het niet om: wedstrijdje "wie is het grootst geschapen" is diplomatiek, politiek en economisch gezien gewoon erg dom.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dat geval ben ik het 100% met je eens. We zouden er beter werk van maken de banden met Rusland te verbeteren.
Dan moeten we dat opgeheven vingertje maar eens weghalen. Alsof retenlikkers Rutte en Balkenende ooit ook maar een woord over Guantanamo Bay hebben gezegdquote:Op woensdag 26 februari 2014 13:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dat geval ben ik het 100% met je eens. We zouden er beter werk van maken de banden met Rusland te verbeteren.
Dat zou verstandig zijn in deze multipolaire wereld. Het is onze buurman en ik denk dat er diplomatiek best met ze te onderhandelen valt. Om de simpelere reden dan we niet zonder elkaar kunnen en het Slavisch orthodoxe dichter bij ons ligt dan bijvoorbeeld het Chinese, Islamitische of mss zelfs wel Angelsaksische (superkapitalisme).quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dus?quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan moeten we dat opgeheven vingertje maar eens weghalen. Alsof retenlikkers Rutte en Balkenende ooit ook maar een woord over Guantanamo Bay hebben gezegd
Niet als we een wat onafhankelijkere koers willen varen en de handelsbetrekkingen met China en Rusland willen aanhalen. Dat zijn de opkomende grootmachten en die houden niet zo van dat moralistische gezever. Rusland is al een belangrijke handelspartner van ons.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Is toch volstrekt logisch allemaal?
Maar dat willen wij helemaal niet. Kijk, Rusland is inderdaad een belangrijke handelspartner, maar dat gaat ook niet veranderen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet als we een wat onafhankelijkere koers willen varen en de handelsbetrekkingen met China en Rusland willen aanhalen. Dat zijn de opkomende grootmachten en die houden niet zo van dat moralistische gezever. Rusland is al een belangrijke handelspartner van ons.
Nee putin is een berekende man. Politiek gezien slimmer dan Obama durf ik wel te stellen. Mijn enige punt is, als Nederland geen opgeheven vingertje naar Amerika heeft, hoeven ze dat ook niet naar Rusland / China te doen. Dat staat de handel alleen maar in de weg en er verandert toch niks daar aan hoe zij hun land regeren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
En putin is geen labiele idioot.
Ochja, daar heb je wel een punt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee putin is een berekende man. Politiek gezien slimmer dan Obama durf ik wel te stellen. Mijn enige punt is, als Nederland geen opgeheven vingertje naar Amerika heeft, hoeven ze dat ook niet naar Rusland / China te doen. Dat staat de handel alleen maar in de weg en er verandert toch niks daar aan hoe zij hun land regeren.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:46 schreef theunderdog het volgende:
En putin is geen labiele idioot.
Laten we nu niet doen alsof Putin een slachtoffer is he.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:49 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Het opvallende is, dat hij toch ook wel Nederland-gezind lijkt ook. Ik vind dat biertje en die felicitaties in Sotsji behoorlijk informeel en vriendschappelijk, voor een Russisch leider. En dat ondanks alle diplomatieke stront van de afgelopen tijd.
Ik zou dat inderdaad ook graag anders zien. Ronduit genant, bij vlagen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee putin is een berekende man. Politiek gezien slimmer dan Obama durf ik wel te stellen. Mijn enige punt is, als Nederland geen opgeheven vingertje naar Amerika heeft, hoeven ze dat ook niet naar Rusland / China te doen. Dat staat de handel alleen maar in de weg en er verandert toch niks daar aan hoe zij hun land regeren.
Ook via Reuters:quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:16 schreef theNull het volgende:
Even vertaald
[..]
Orgineel:
http://www.interfax.ru/russia/news/361257
quote:Putin puts troops in western Russia on alert in drill
(Reuters) - President Vladimir Putin ordered an urgent drill to test the combat readiness of the armed forces across western Russia on Wednesday, news agencies reported, flexing Moscow's military muscle amid tension with the West over Ukraine.
"In accordance with an order from the president of the Russian Federation, forces of the Western Military District were put on alert at 1400 (0500 ET) today," Interfax quoted Defence Minister Sergei Shoigu as saying.
Dat ben ik met je eens. Maar in het licht van haar recente geschiedenis, zijn ze behoorlijk gemoderniseerd -ook op het gebied van mensenrechten. Ik denk dat ze op de goede weg zijn wat dat betreft.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we nu niet doen alsof Putin een slachtoffer is he.
Bepaalde zaken in Rusland moet je ook gewoon veroordelen. Maar goed, dat is een andere discussie.
ja hoor, hij komt de kwade sint Putinquote:
quote:wo 26 feb 2014, 13:45
Huiszoekingen bij kantoren Janoekovitsj KIEV - De kantoren en residentie van de voortvluchtige Oekraense oud-president Viktor Janoekovitsj zijn woensdag doorzocht. Ook bij de nationale bank waren invallen. Dat heeft de Oekraense justitie woensdag bekendgemaakt.
Naar Janoekovitsj loopt een onderzoek wegens moord op demonstranten tijdens de betogingen tegen zijn bewind. Janoekovitsj ontvluchte de hoofdstad Kiev vorige week vrijdag. Het is niet bekend waar hij is.
Behalve Janoekovitsj zijn ook de voormalige chef-staf Andrej Kljoejev, procureur-generaal Viktor Psjonka en minister van Binnenlandse Zaken Vitali Zacharsjenko verdacht van betrokkenheid bij de dood van betogers.
Ik zou toch niet graag een Oekraens dienstplichtige zijn, met deze ontwikkelingen. Als Rusland de grens oversteekt, zal het dat vrij vastberaden en daadkrachtig doen, zoal gezien in Georgi.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:
http://www.nbcnews.com/st(...)oring-ukraine-n38946
Het zou serieus walgelijk zijn als Rusland op een harde militaire manier gaat ingrijpen..quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:02 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ik zou toch niet graag een Oekraens dienstplichtige zijn, met deze ontwikkelingen. Als Rusland de grens oversteekt, zal het dat vrij vastberaden en daadkrachtig doen, zoal gezien in Georgi.
Hopelijk wordt deze zaak aan tafel opgelost. En dat betekent en opsplitsing naar model Tsjechi en Slowakije.
Inderdaadquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:02 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ik zou toch niet graag een Oekraens dienstplichtige zijn, met deze ontwikkelingen. Als Rusland de grens oversteekt, zal het dat vrij vastberaden en daadkrachtig doen, zoal gezien in Georgi.
Hopelijk wordt deze zaak aan tafel opgelost. En dat betekent en opsplitsing naar model Tsjechi en Slowakije.
Dan krijgen we een guerilla oorlogquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zou serieus walgelijk zijn als Rusland op een harde militaire manier gaat ingrijpen..
Dit kan natuurlijk ook een vorm van spierballentaal naar Amerika / Europa zijn. Kijken hoe het westen reageert. Met dat soort speldenprikken is Putin continu bezig.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zou serieus walgelijk zijn als Rusland op een harde militaire manier gaat ingrijpen..
Het gaat het Oosten vanaf de Dnepr veiligstellen en onafhankelijk verklaren. Zoals het bij Abchazi en Osseti deed.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja.. laten we gewoon mensen gaan doden in Oekrane, om te kijken hoe het westen gaat reageren...quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk ook een vorm van spierballentaal naar Amerika / Europa zijn. Kijken hoe het westen reageert. Met dat soort speldenprikken is Putin continu bezig.
"Ukraine is ethnically homogenous," de schrijver van dat artikel heeft dus weinig kennis van de situatie in de Ukraine.quote:Op woensdag 26 februari 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:
http://www.nbcnews.com/st(...)oring-ukraine-n38946
Ik verwacht zelf alleen een uitschakeling van militaire objecten/weerstand. Het Oosten is toch voldoende Rusland-gezind om het vrij kalm te kunnen annexeren.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja.. laten we gewoon mensen gaan doden in Oekrane, om te kijken hoe het westen gaat reageren...![]()
Het gaat verdomme over mensen.
Mijn God.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
"Ukraine is ethnically homogenous," de schrijver van dat artikel heeft dus weinig kennis van de situatie in de Ukraine.
Ze zijn nog niet binnengevallen he? Ik heb het eerder over de militaire drill, dat dat een soort proefballonetje van Putin is en hij wil afwachten hoe het Westen daarop reageert. Maar volgens mij zal Putin echt militair ingrijpen ook niet schuwenquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja.. laten we gewoon mensen gaan doden in Oekrane, om te kijken hoe het westen gaat reageren...![]()
Het gaat verdomme over mensen.
Tja, maar de delen van Oekrane die niet Russisch-gezind zijn....quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:06 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf alleen een uitschakeling van militaire objecten/weerstand. Het Oosten is toch voldoende Rusland-gezind om het vrij kalm te kunnen annexeren.
Als dat serieus gaat gebeuren, dan mag Putin van mij eindigen als Khadaffi.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet binnengevallen he? Ik heb het eerder over de militaire drill, dat dat een soort proefballonetje van Putin is en hij wil afwachten hoe het Westen daarop reageert. Maar volgens mij zal Putin echt militair ingrijpen ook niet schuwen
Laten we hopen dat het niet gebeurtquote:Op woensdag 26 februari 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dat serieus gaat gebeuren, dan mag Putin van mij eindigen als Khadaffi.
Inderdaad, aan de andere kant denk ik eigenlijk van niet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het niet gebeurt
Hebben ze iets substantieels gewonnen met de oorlog in Tsjetsjeni en Georgi dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 14:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, aan de andere kant denk ik eigenlijk van niet.
Want wat zou Rusland daar nu serieus mee winnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |