abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137066376
Op doktersindicatie wordt iemand gewoon met een zorgambulance naar de afspraak vervoerd. Als ze dus echt ziek was, was dat wel gebeurd. Kennelijk schatten alle andere artsen het als niet dringend in, itt TS.
dag
pi_137067310
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:13 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Flauwekul, je betaalt het gewoon als wel verzekerde Nederlander zelf vanuit het eigen risico.
Ja, idd. Dat kan gebeuren als je je eigen risico nog niet verbruikt hebt. Maar alle zorgverzekeraars zullen de bezoeken vergoeden die je daar brengt (minus eigen risico).
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_137067647
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ja, idd. Dat kan gebeuren als je je eigen risico nog niet verbruikt hebt. Maar alle zorgverzekeraars zullen de bezoeken vergoeden die je daar brengt (minus eigen risico).
Weet je, ik word een beetje flauw van: verzekeraars vergoeden. Want ze vergoeden dus nog amper iets. Ze betalen de zorgverlener en sturen de rekening naar de verzekerde.
pi_137067893
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:00 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Weet je, ik word een beetje flauw van: verzekeraars vergoeden. Want ze vergoeden dus nog amper iets. Ze betalen de zorgverlener en sturen de rekening naar de verzekerde.
Geen zorg nodig hebben is dan je oplossing. Tot die tijd is er niets aan te doen vrees ik.
pi_137068157
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:04 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Geen zorg nodig hebben is dan je oplossing. Tot die tijd is er niets aan te doen vrees ik.
Tja, betalen voor nop is wel een beetje de standaard geworden in dit land inmiddels.
Men werkt nu hard aan: werken voor nop. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik word een beetje flauw van dit hele land zo langzamerhand. Of het is een late winter dip.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:13:10 #106
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_137068514
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:08 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Tja, betalen voor nop is wel een beetje de standaard geworden in dit land inmiddels.
Ik word een beetje flauw van dit hele land zo langzamerhand. Of het is een late winter dip.
Er zijn zeer weinig tot geen andere landen waar de zorg op zo'n hoog niveau en zo goed geregeld is als hier.

Bevalt het je niet? Emigreer dan naar een ander land. Zeuren zonder er iets aan te GAAN doen is echt iets waar de Nederlandse burger erg goed in is geworden.

Maar als jij vindt dat je niets krijgt voor je zorgpremie, dan vind ik dat je ook helemaal nergens meer recht op mag hebben qua zorg dit jaar. Ergo, dat is toch wat je beweert?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_137068727
quote:

[..]

Een verzekering of assurantie is een overeenkomst tussen een verzekeringsmaatschappij en een verzekeringnemer. Met een verzekering poogt de verzekeringnemer een risico af te dekken dat hij zelf niet kan of wil dragen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzekering
pi_137068804
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:13 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Er zijn zeer weinig tot geen andere landen waar de zorg op zo'n hoog niveau en zo goed geregeld is als hier.

Bevalt het je niet? Emigreer dan naar een ander land. Zeuren zonder er iets aan te GAAN doen is echt iets waar de Nederlandse burger erg goed in is geworden.
Tjonge, nou vertel eens, wat doe jij allemaal voor geweldigs behalve mensen die je moeder zouden kunnen zijn voor bosmongool uitschelden.
pi_137068923
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Een verzekering of assurantie is een overeenkomst tussen een verzekeringsmaatschappij en een verzekeringnemer. Met een verzekering poogt de verzekeringnemer een risico af te dekken dat hij zelf niet kan of wil dragen.
Dit is geen overeenkomst meer natuurlijk want het is op verplichte basis.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:20:06 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137068971
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Daarbij is het natuurlijk wel absurd dat een verzekeraar niet vergoedt als je je in een ziekenhuis laat behandelen wat geen overeenkomst met de verzekeraar heeft....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:22:25 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069144
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:19 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Waarbij ik me dan weer afvraag hoe het bijvoorbeeld zit als je een Univé Zekur (de naam alleen al :r) zorgverzekering hebt en een behandeling in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort wilt ondergaan.... daar hebben ze namelijk geen zorgovereenkomst mee (Univé wel, maar Univé Zekur niet).
Wat als het dan een behandeling is die onder de basisverzekering valt?

Vergoedt Univé Zekur dan wel, of zeggen ze ijskoud "daar hebben we geen zorgovereenkomst mee"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069175
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:19 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Als jij geen zin hebt in een inboedelverzekering en je huis brand af dan heb je pech gehad.
Als je geen zin hebt in een ziektekostenverzekering en je wordt ziek ga je opeens je handje ophouden bij de gemeenschap. Dat verschil snap je wel toch?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:24:56 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069318
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als jij geen zin hebt in een inboedelverzekering en je huis brand af dan heb je pech gehad.
Als je geen zin hebt in een ziektekostenverzekering en je wordt ziek ga je opeens je handje ophouden bij de gemeenschap. Dat verschil snap je wel toch?
Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij niet vermogend genoeg is om de kosten te dekken.... maar wat als hij goed is voor 7 miljoen? Dan is hij nog steeds verplicht een zorgverzekering te nemen, terwijl hij prima in staat is de kosten zelf te dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069343
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij ik me dan weer afvraag hoe het bijvoorbeeld zit als je een Univé Zekur (de naam alleen al :r) zorgverzekering hebt en een behandeling in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort wilt ondergaan.... daar hebben ze namelijk geen zorgovereenkomst mee (Univé wel, maar Univé Zekur niet).

Vergoedt Univé Zekur dan wel, of zeggen ze ijskoud "daar hebben we geen zorgovereenkomst mee"?
Hangt van de polis af volgens mij. Restitutie- of natura-polis
pi_137069405
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij is het natuurlijk wel absurd dat een verzekeraar niet vergoedt als je je in een ziekenhuis laat behandelen wat geen overeenkomst met de verzekeraar heeft....
Op zich niet raar. Als je een reisverzekering hebt en je gaat kosten maken bij schade of ziekte in buitenland zonder eerst te bellen met de alarmdienst heb je ook grote kans dat je (een deel) zelf moet betalen
  zondag 23 februari 2014 @ 21:26:25 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069412
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:25 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Hangt van de polis af volgens mij. Restitutie- of natura-polis
Dat zou bij zorg uit de basisverzekering toch sowieso nooit mogen uitmaken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069459
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is nu zo dat een grote groep mensen met een laag inkomen zelf geen zorg meer kunnen afnemen door de hoge eigen bijdragen. En die groep betaalt dus voor anderen die dat wel kunnen.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:28:13 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069531
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

Op zich niet raar. Als je een reisverzekering hebt en je gaat kosten maken bij schade of ziekte in buitenland zonder eerst te bellen met de alarmdienst heb je ook grote kans dat je (een deel) zelf moet betalen
We hebben het niet over een klein streekziekenhuisje ofzo, alleen die verzekeringsvorm van Univé heeft maar met een heel beperkt aantal ziekenhuizen een zorgovereenkomst.

Hoezo zou zorg die onder de basisverzekering valt dan niet vergoed worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069532
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij niet vermogend genoeg is om de kosten te dekken.... maar wat als hij goed is voor 7 miljoen? Dan is hij nog steeds verplicht een zorgverzekering te nemen, terwijl hij prima in staat is de kosten zelf te dragen.
Dan kan hij beter in de USA gaan wonen.
Zeuren over 99 euro in de maand bij 7 miljoen op de bank is echt te sneu.
Je bent toch ook verplicht om een autoverzekering te hebben als je miljonair bent?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:31:28 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069774
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan kan hij beter in de USA gaan wonen.
Zeuren over 99 euro in de maand bij 7 miljoen op de bank is echt te sneu.
Je bent toch ook verplicht om een autoverzekering te hebben als je miljonair bent?
Als je een auto hebt wel ja, je kunt er voor kiezen geen auto te hebben.
Je kunt er niet voor kiezen geen zorgverzekering te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069809
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou bij zorg uit de basisverzekering toch sowieso nooit mogen uitmaken?
Nou, volgens mij maakt het wel uit hoor.

http://www.nza.nl/zorgond(...)-of-restitutiepolis/
pi_137069851
TS haar huiswerkopdracht ging niet over zorgverzekeringen. ;(

Spelbrekers. :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_137069868
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vaak vergoeden ze dan iets van 70% of maximale tarief dat overeengekomen is met wel gecontracteerde ziekenhuizen. Dit geldt niet voor spoedeisende hulp, maar als je een nieuwe knie nodig hebt dan heb je ervoor gekozen om niet naar elk ziekenhuis te kunnen.

Ik vraag altijd of patienten een voorkeur hebben qua ziekenhuis.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:35:05 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137070019
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Nou, volgens mij maakt het wel uit hoor.

http://www.nza.nl/zorgond(...)-of-restitutiepolis/
Ja, het zal wel uitmaken, maar dat bedoel ik nog steeds niet.
Hoezo zou het bij zorg die onder de basisverzekering valt uitmaken naar welk ziekenhuis je gaat, en op grond waarvan zou vergoeding van zorg die onder de basisverzekering valt geweigerd kunnen omdat die verzekeringstak van een verzekeraar toevallig geen contract heeft met ziekenhuis X (en alle andere zorgverzekeringen van die verzekeraar wel).
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 februari 2014 @ 21:36:54 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137070154
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vaak vergoeden ze dan iets van 70% of maximale tarief dat overeengekomen is met wel gecontracteerde ziekenhuizen. Dit geldt niet voor spoedeisende hulp, maar als je een nieuwe knie nodig hebt dan heb je ervoor gekozen om niet naar elk ziekenhuis te kunnen.

Ik vraag altijd of patienten een voorkeur hebben qua ziekenhuis.
Ja, ik snap wel dat het gebeurt, maar volgens mij klopt het simpelweg niet.... als iets (volledig) onder de basisverzekering valt dan is het te zot voor woorden dat een verzekeraar niet volledig zou hoeven te vergoeden omdat het ziekenhuis toevallig geen contract met die tak van de verzekeraar heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137070205
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het zal wel uitmaken, maar dat bedoel ik nog steeds niet.
Hoezo zou het bij zorg die onder de basisverzekering valt uitmaken naar welk ziekenhuis je gaat, en op grond waarvan zou vergoeding van zorg die onder de basisverzekering valt geweigerd kunnen omdat die verzekeringstak van een verzekeraar toevallig geen contract heeft met ziekenhuis X (en alle andere zorgverzekeringen van die verzekeraar wel).
Je zegt het toch zelf al? omdat die verzekeringstak geen contract heeft met ziekenhuis X.
pi_137070336
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik snap wel dat het gebeurt, maar volgens mij klopt het simpelweg niet.... als iets (volledig) onder de basisverzekering valt dan is het te zot voor woorden dat een verzekeraar niet volledig zou hoeven te vergoeden omdat het ziekenhuis toevallig geen contract met die tak van de verzekeraar heeft.
Daar kiezen patienten toch zelf voor? Voor een paar euro meer hebben ze alle keuze. Met volle zorgtoeslag betaal je dan nog steeds amper wat.
pi_137070371
quote:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die voor nop betalen helaas. De meeste mensen komen toch wel in aanraking met zorg op een moment. Zolang je het nog niet nodig hebt lijkt het wel op voor nop ja. Mocht je het nodig hebben is die verzekering toch wel heel handig.
pi_137070507
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dan vergoeden ze als het spoedeisende zorg is. Bij ongeveer alles daarbuiten moet je naar een instelling waar wel een overeenkomst mee is. Dat is de keuze die je maakt bij het afsluiten van deze verzekering.
pi_137070517
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die voor nop betalen helaas. De meeste mensen komen toch wel in aanraking met zorg op een moment. Zolang je het nog niet nodig hebt lijkt het wel op voor nop ja. Mocht je het nodig hebben is die verzekering toch wel heel handig.
Nou, ik ben chronisch ziek en gebruik medicijnen. Maar die betaal ik wel zelf via het eigen risico en niet de verzekeraar. Er staat dan ook op de specificatie: namens u vergoed. Mooie woorden, maar ik betaal het gewoon zelf.
pi_137070670
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Daar kiezen patienten toch zelf voor? Voor een paar euro meer hebben ze alle keuze. Met volle zorgtoeslag betaal je dan nog steeds amper wat.
Dit dus.
Ik wil naar een heel goed ziekenhuis op fietsafstand als het nodig is en AvL of AMC als er echt stront aan de knikker is. Dar heb ik mijn verzekering op uitgekozen
pi_137070805
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dit dus.
Ik wil naar een heel goed ziekenhuis op fietsafstand als het nodig is en AvL of AMC als er echt stront aan de knikker is. Dar heb ik mijn verzekering op uitgekozen
Helaas hebben de verzekeraars wel andere plannen met je. Het moment dat er nog maar een beperkt aantal ziekenhuizen beschikbaar is per polis komt er steeds harder aan. Dat de consument daar niet blij mee is maakt niet uit natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:43 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Nou, ik ben chronisch ziek en gebruik medicijnen. Maar die betaal ik wel zelf via het eigen risico en niet de verzekeraar. Er staat dan ook op de specificatie: namens u vergoed. Mooie woorden, maar ik betaal het gewoon zelf.
Dan ben je gewoon de *** ja. Herken het wel, hou er ook rekening mee dat de rekening die komen eerst even zelf betaald moeten worden.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:53:22 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137071093
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:37 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Je zegt het toch zelf al? omdat die verzekeringstak geen contract heeft met ziekenhuis X.
En waarom is dat acceptabel als het om zorg uit de basisverzekering gaat?
Het is toch van de zotte dat je vanuit Amersfoort naar Utrecht of Ede zou moeten voor een behandeling die volledig onder de basisverzekering valt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137071303
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Helaas hebben de verzekeraars wel andere plannen met je. Het moment dat er nog maar een beperkt aantal ziekenhuizen beschikbaar is per polis komt er steeds harder aan. Dat de consument daar niet blij mee is maakt niet uit natuurlijk.

Dan nog zal verzekering A een contract hebben met het Slotervaart en verzekering B met het OLVG. Mogelijk met een hoger prijskaartje.
pi_137071330
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is toch van de zotte dat je vanuit Amersfoort naar Utrecht of Ede zou moeten voor een behandeling die volledig onder de basisverzekering valt?
Nee, ik vind dat niet acceptabel. Maar goed, we laten het allemaal maar gebeuren. Steeds meer ER, steeds minder in het basispakket, nu weer met die contracten.
Ik vind het de spuigaten uitlopen. Dit heeft toch niks meer met vrije marktwerking te maken. De verzekeraars lopen geen enkel risico. Zo kan iedereen wel ondernemen natuurlijk.
Maar goed, ik ga de hond uitlaten. Welterusten allemaal.
pi_137071370
Maar goed, het ging toch over mammie/oma van ts die naar de cardioloog moest? :D
pi_137071488
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan nog zal verzekering A een contract hebben met het Slotervaart en verzekering B met het OLVG. Mogelijk met een hoger prijskaartje.
Zelfs dat is nog maar de vraag. De kans dat er hierdoor ziekenhuizen in problemen gaan komen omdat ze geen contracten meer krijgen is aanwezig.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:59:32 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137071489
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:57 schreef computergirl het volgende:
Maar goed, het ging toch over mammie/oma van ts die naar de cardioloog moest? :D
Voor iemand die 3 jaar geleden al stelde geneeskunde te studeren was de vraag natuurlijk sowieso absurd....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137071596
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus jij zou zo'n verzekering niet nemen of je pleit voor een verbod op een verzekering zonder vrije zorgkeuze?

Op dit moment zie ik geen heel onredelijke verzekeringen, al is er een (zilveren kruis dacht ik) die geen contract had met t umcu, vind ik wel tricky als er iets 'ingewikkelds' gebeurt.
De vraag is of mensen zo'n keuze weloverwogen maken, maar in het algemeen gaat het om handelsbekwame mensen.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:01:14 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137071615
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Zelfs dat is nog maar de vraag. De kans dat er hierdoor ziekenhuizen in problemen gaan komen omdat ze geen contracten meer krijgen is aanwezig.
In feite kunnen ze verzekeraars het een bepaald ziekenhuis gewoon onmogelijk maken te blijven draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137071690
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

In feite kunnen ze verzekeraars het een bepaald ziekenhuis gewoon onmogelijk maken te blijven draaien.
Ja, de kans dat dat gaat gebeuren is vrij groot. Zeker in gebieden waar meerdere ziekenhuizen zitten.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:04:05 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137071807
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus jij zou zo'n verzekering niet nemen of je pleit voor een verbod op een verzekering zonder vrije zorgkeuze?

Op dit moment zie ik geen heel onredelijke verzekeringen, al is er een (zilveren kruis dacht ik) die geen contract had met t umcu, vind ik wel tricky als er iets 'ingewikkelds' gebeurt.
De vraag is of mensen zo'n keuze weloverwogen maken, maar in het algemeen gaat het om handelsbekwame mensen.
Nee, ik kan me zo'n verzekering niet permitteren, maar dan nog vind ik het te zot voor woorden dat zorg uit de basisverzekering (!!!!) die verplicht is, bij sommige verzekeringstakken niet vergoed worden bij ziekenhuis X.

Geen kwestie van een slecht ziekenhuis of een onbetrouwbaar ziekenhuis, alleen omdat er geen afspraak is met dat onderdeel van de verzekeraar? Het betreft zorg uit de basisverzekering.
Ik vind het niet kunnen dat iemand uit Amersfoort daarvoor verplicht naar Utrecht of Ede moet, terwijl er in Amersfoort een prima ziekenhuis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 februari 2014 @ 22:24:41 #143
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137072981
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:10 schreef eight het volgende:
Dit moet wel een trolltopic zijn
Helaas denken een hele hoop mensen op zo'n gekke manier.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 24 februari 2014 @ 09:40:37 #144
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137081700
Jammer dat ik nu pas dit topic zie, wat een parel. En jammer dat deze trollende TS al gevlucht is.

Toch moet ik hier even gepost hebben.
Chaos is a ladder.
pi_137087612
Hoe oud is je moeder ?
50 of 100 ?
Interessant he ?
pi_137088250
TS is gevlucht :') :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_137088307
MOOI TOPIC
  maandag 24 februari 2014 @ 13:24:53 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137088336
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoe oud is je moeder ?
50 of 100 ?
TS is rond de 20, dus haar moeder zal niet ouder dan 70 zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2014 @ 13:24:55 #149
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137088338
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat niet acceptabel. Maar goed, we laten het allemaal maar gebeuren. Steeds meer ER, steeds minder in het basispakket, nu weer met die contracten.
Ik vind het de spuigaten uitlopen. Dit heeft toch niks meer met vrije marktwerking te maken. De verzekeraars lopen geen enkel risico. Zo kan iedereen wel ondernemen natuurlijk.
Maar goed, ik ga de hond uitlaten. Welterusten allemaal.
Van mij mag er nog wel een hoger ER komen en de basisverzekering nog wat kaler maken. En dan ook de premie omlaag. Jij wil alle zorg maar niet betalen? Of tenminste jij wil de zorg en je buurman krijgt de rekening dat klopt toch ook niet?

Zorg is superduur dat is nu eenmaal zo, en iemand moet het betalen.
  maandag 24 februari 2014 @ 17:43:43 #150
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_137096823
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:24 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Van mij mag er nog wel een hoger ER komen en de basisverzekering nog wat kaler maken. En dan ook de premie omlaag.
Ja, leuk joh. Dan is de zorg straks alleen maar voor de rijken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 24 februari 2014 @ 18:50:44 #151
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137098967
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 17:43 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, leuk joh. Dan is de zorg straks alleen maar voor de rijken.
Zou niet weten waarom.
pi_137121948
quote:

[..]

Van mij mag er nog wel een hoger ER komen en de basisverzekering nog wat kaler maken. En dan ook de premie omlaag. Jij wil alle zorg maar niet betalen? Of tenminste jij wil de zorg en je buurman krijgt de rekening dat klopt toch ook niet?

Dus jij wilt dat gehandicapten en mensen die chronisch ziek zijn fors meer gaan betalen? die betalen al blauw 140,- pm aan premie en eigen bijdrage, elke keer door ER, hebben ze vaak niet voor gekozen, en ik bedoel niet mensen die zichzelf vol vreten, maar mensen die ziek geboren worden... bijv zuurstoftekort, doofheid, blindheid, down syndroom enz...
Doe mij maar ER koppelen aan je leeftijd, bijv boven de 75j aar 1000,- en elk jaar dat je ouder wordt stijgt je ER, bejaarden gaan voor de kleinste kwaal naar de huisarts :{ en dat valt niet eens onder ER...
Interessant he ?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:15:25 #153
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137123151
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:30 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat gehandicapten en mensen die chronisch ziek zijn fors meer gaan betalen? die betalen al blauw 140,- pm aan premie en eigen bijdrage, elke keer door ER, hebben ze vaak niet voor gekozen, en ik bedoel niet mensen die zichzelf vol vreten, maar mensen die ziek geboren worden... bijv zuurstoftekort, doofheid, blindheid, down syndroom enz...
Doe mij maar ER koppelen aan je leeftijd, bijv boven de 75j aar 1000,- en elk jaar dat je ouder wordt stijgt je ER, bejaarden gaan voor de kleinste kwaal naar de huisarts :{ en dat valt niet eens onder ER...
Nouja fors meer, in elk geval wel een stukje ''de gebruiker betaalt'' en daar is het ER wel een goed instrument voor.
pi_137131775
quote:

[..]

Zorg is een mensenrecht, wat snap je daar niet aan? Dat is iets wat je met zijn allen betaalt.En ik betaal met liefde voor mijn zieke buurman.
Lage inkomens hebben trouwens niks aan een lagere premie, want dan word de zorgtoeslag ook lager. Die mogen wel dood gaan van jou aan een onbetaalbaar ER en uitgeklede zorg?
Ik heb nieuws voor je: dat gebeurt al. Tevreden?
pi_137134093
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:58 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Zorg is een mensenrecht, wat snap je daar niet aan? Dat is iets wat je met zijn allen betaalt.En ik betaal met liefde voor mijn zieke buurman.
Lage inkomens hebben trouwens niks aan een lagere premie, want dan word de zorgtoeslag ook lager. Die mogen wel dood gaan van jou aan een onbetaalbaar ER en uitgeklede zorg?
neuh, het gebeurt nog niet voldoende. Gigantische overbevolking, simpele zielen die veel te veel kinderen krijgen.. De hoger opgeleiden nemen juist geen kinderen, de maatschappij gaat naar de kloten... Ik ben voorstander van de zorg giga op de schop gooien.
pi_137134141
;(
pi_137134227
Snuitebolletje is zeker rijk geboren
pi_137134330
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:13 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

neuh, het gebeurt nog niet voldoende. Gigantische overbevolking, simpele zielen die veel te veel kinderen krijgen.. De hoger opgeleiden nemen juist geen kinderen, de maatschappij gaat naar de kloten... Ik ben voorstander van de zorg giga op de schop gooien.
Nou, volgens mij vind je het niet erg dat ik hier verder niet op in ga.
Want jij verkondigt een nazistische ideologie.
pi_137135123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:18 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Nou, volgens mij vind je het niet erg dat ik hier verder niet op in ga.
Want jij verkondigt een nazistische ideologie.
Als ik op straat om mij heen kijk heeft hij wel gelijk. Maar goed als je zo begint waar trek je de grens? Dat vind ik dan weer lastig. De gebruiker betaalt klinkt leuk, maar als ik zelf werkloos zou worden en een aandoening krijg vind ik het zelf ook fijn dat ik het op kan brengen om medische hulp te krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137136038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als ik op straat om mij heen kijk heeft hij wel gelijk. Maar goed als je zo begint waar trek je de grens? Dat vind ik dan weer lastig. De gebruiker betaalt klinkt leuk, maar als ik zelf werkloos zou worden en een aandoening krijg vind ik het zelf ook fijn dat ik het op kan brengen om medische hulp te krijgen.
Nou die grens is toch al aangebracht? Of denk jij dat zorgverleners niet nu al eerst naar de grootte van de portemonnee kijken?
pi_137136061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:53 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Nou die grens is toch al aangebracht? Of denk jij dat zorgverleners niet nu al eerst naar de grootte van de portemonnee kijken?
Dus jij geeft je huisarts of het ziekenhuis inzage in je inkomsten?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137136139
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dus jij geeft je huisarts of het ziekenhuis inzage in je inkomsten?
Hebben ze daar mijn toestemming nog voor nodig dan?
pi_137136196
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:55 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Hebben ze daar mijn toestemming nog voor nodig dan?
Wat denk je zelf?
pi_137136238
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:56 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Nee, ik denk van niet in deze anti fraude maatschappij,
pi_137136261
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:57 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Nee, ik denk van niet in deze anti fraude maatschappij,
Zit je toch fout met je gedachte.
pi_137136269
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:17 schreef milowww het volgende:
Het punt is dat mijn moeder erg ziek, z de huisarts was niet langs gekomen, en uiteindelijk is ze naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar werd ze weer doorverwezen naar de cardioloog.
Mijn punt is meer dat ik het slechte kwaliteit van zorg vind...en mijn vraag is nu onder welke wet dat valt???
In plaats van met je vingertje naar de huisarts te wijzen: Waarom heb je geen vrij genomen om zelf je moeder naar de cardioloog te brengen? Een huisarts kan niet veel anders dan je zieke moeder weer door naar de cardioloog verwijzen. Moet hij haar dan zelf gaan brengen?
pi_137136391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:58 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zit je toch fout met je gedachte.
Zou het? Hoe dan ook, we hebben nu basispatienten, patienten met aanvullend, patienten met een naturapolis, patienten met een restitutiepolis. En jij denkt werkelijk dat een zorgeverlener dat niet eerst even gaat natrekken?
En de mate van verzekering zegt voldoende over het inkomen, of niet?
pi_137136639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:01 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Zou het? Hoe dan ook, we hebben nu basispatienten, patienten met aanvullend, patienten met een naturapolis, patienten met een restitutiepolis. En jij denkt werkelijk dat een zorgeverlener dat niet eerst even gaat natrekken?
En de mate van verzekering zegt voldoende over het inkomen, of niet?
Het ziekenhuis hoeft niets na te trekken want dat zien ze automatisch op het moment van inschrijven. Daarbij is er te weinig keus in polissen om aan de hand van de polis een correct inkomensprofiel te kunnen maken.
pi_137136966
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het ziekenhuis hoeft niets na te trekken want dat zien ze automatisch op het moment van inschrijven. Daarbij is er te weinig keus in polissen om aan de hand van de polis een correct inkomensprofiel te kunnen maken.
Och God , het moet nog correct zijn ook? Iemand zonder aanvullende verzekering is gewoon arm, en zorgverleners weten het.
Ook halen arme mensen na huisartsbezoek regelmatig de voorgeschreven medicijnen niet op. Er gaat gewoon een rood uitroepteken in het systeem. En jij denkt dan niet dat een beetje apotheker 1+1 wel op kan tellen? Of houd je mij nu voor compleet achterlijk?
pi_137137473
Zeg @hottentot, neem me niet kwalijk hoor, ik reageer te fel. Maar ik ben zo teleurgesteld in dit land anno 2014.
Het doet me gewoon zeer, de ongevoeligheid, het egoisme. Zo kun je toch geen maatschappij vormen.
Ik ga de hond maar weer uitlaten en lekker op bed.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:31:45 #171
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137137539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:58 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Een recht wat iemand moet betalen behalve diegene zelf? Ik ben zeker voor solidariteit maar dan ook wel beide kanten uit. En die zorgtoeslag heeft niets met de premie te maken die kunnen ze ook wel aanhouden.

Hoe het nu is ben ik redelijk tevreden al had ik ook nog wel liever de no-claim gehad die we paar jaartjes terug nog hadden. Dat was opzich ook wel een stimulans om niet te veel zorg te gebruiken al snap ik dat het veel administratieve rompslomp opleverde.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:33:28 #172
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137137610
Verder een heel raar verhaal Hobmosbel, vroeger kon je aan je verzekering wel afleiden of je veel of weinig verdiende nu is het voor iedereen gelijk en aanvullend zegt daar ook niets over.

En jij bent juist egoistisch wat mij betreft :@

[ Bericht 29% gewijzigd door AQuila360 op 25-02-2014 20:42:51 ]
pi_137137671
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:30 schreef hobmosbel het volgende:
Zeg @hottentot, neem me niet kwalijk hoor, ik reageer te fel. Maar ik ben zo teleurgesteld in dit land anno 2014.
Het doet me gewoon zeer, de ongevoeligheid, het egoisme. Zo kun je toch geen maatschappij vormen.
Meer dan genoeg mensen zonder aanvullende verzekering die het prima kunnen betalen. Daar kan een ziekenhuis echt geen inkomensprofiel van maken. Het totaalplaatje van kleding, houding, accent, gestelde vragen daarentegen lijkt mij op een enkele autohandelaar na eerder een weggevertje.

Lijkt mij eerder dat jij het slachtoffer bent van anderen die het systeem wel onterecht zwaar belasten, met een griepje naar de EHBO gaan bijvoorbeeld, dat mogen ze om mij wel zwaarder aanpakken.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:41:54 #174
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137137927
Als je veel geld kun je aanvullend net zo goed niet doen juist en verder kijk je voornamelijk wat je nodig denkt te hebben?

Ik heb alleen basis met het hoogste ER mogelijk dus zo goedkoop mogelijk omdat ik niet verwacht kosten te hebben maar dat zegt natuurlijk niets.
pi_137138120
Vertel mij wat. Dokter gaat mn oor uitspuiten terwijl ik een gat in mn trommelvlies had en mn oma die bijna dood was omdat het "ouderdom" was
Terwijl ze bloedarmoede had
pi_137138307
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:30 schreef hobmosbel het volgende:
Ik ben ook van het stangen, maar wel met een serieuze ondertoon. De afhankelijkheid en het afhankelijk willen zijn van anderen komt me de strot uit. Juist het wijzen met het vingertje en het 'daar heb IK recht op' getuigd van egoisme. En ja, de wereld is overbevolkt... Daar doe ik wat aan door bewust niet voor kinderen te kiezen.. Is dat egoistisch?
pi_137149060
Wat bedoel je precies met welke wet. Is er wanprestatie gepleegd? Een arts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
In heel uitzonderlijke gevallen (Jansen Steur) kun je een arts of specialist strafrechtelijk vervolgen.
Dan moet je kunnen bewijzen dat hij willens en wetens een fout heeft begaan.
Als hij een ernstige fout heeft begaan (niet willens en wetens) kun je een advocaat inschakelen of je kunt een rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Dan kun je schadevergoeding krijgen. Meestal is een arts hiervoor verzekerd (via VVA geloof ik)
Maar dit geval lijkt mij het een geval van wijsheid achteraf en een verschil van inschatting. En dus heeft hij zich netjes gehouden aan de inspanningsverplichting.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_137152613
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:17 schreef milowww het volgende:
Het punt is dat mijn moeder erg ziek, z de huisarts was niet langs gekomen, en uiteindelijk is ze naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar werd ze weer doorverwezen naar de cardioloog.
Mijn punt is meer dat ik het slechte kwaliteit van zorg vind...en mijn vraag is nu onder welke wet dat valt???
Even kijken:
-je moeder heeft hartfalen en dat is een ziekte
-de huisarts vind de conditie van moeders te wijten aan haar hart en verwijst haar naar de hartspecialist
-op de spoedeisende hulp vinden ze dit ook
-de specialist van het hart heet een cardioloog

En nu?

Jij had liever de intensivist gezien?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137152912
Mensen die nog serieus naar de vraag van TS kijken: ik zou er niet op rekenen dat deze student medicijnen zich hier nog laat zien. Tentamen is wellicht al geweest?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:22:07 #180
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_137159960
Dit topic kreeg nog best een interessante wending door de discussie met betrekking tot de zorg(verzekeringen) in Nederland, maar onze TS is gevlogen en zullen we hier hoogstwaarschijnlijk niet meer terugzien.
pi_137207792
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Een recht wat iemand moet betalen behalve diegene zelf? Ik ben zeker voor solidariteit maar dan ook wel beide kanten uit. En die zorgtoeslag heeft niets met de premie te maken die kunnen ze ook wel aanhouden.

Hoe het nu is ben ik redelijk tevreden al had ik ook nog wel liever de no-claim gehad die we paar jaartjes terug nog hadden. Dat was opzich ook wel een stimulans om niet te veel zorg te gebruiken al snap ik dat het veel administratieve rompslomp opleverde.
Idioot, de no claim leverde geld op voor burgers. Men veranderde dat in eigen risico waarna vervolgens niemand meer geld terug kreeg, maar iedereen kon betalen.
Zogenaamd omdat het "niet eerlijk was voor chronisch zieken". Nou, met de noclaim betaalden die niets. In het jaar waarin dat sneaky is ingevoerd, werd een winst van honderden euries per verzekerde gerealiseerd. Mensen die geen gebruik van zorg maakten kregen niks meer terug, mensen die wel gebruik maakten van zorg mochten ineens vet betalen.
De grootste oplichting ooit in de zorg. Vele, vele miljarden.
pi_137209691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:36 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Idioot, de no claim leverde geld op voor burgers. Men veranderde dat in eigen risico waarna vervolgens niemand meer geld terug kreeg, maar iedereen kon betalen.
Zogenaamd omdat het "niet eerlijk was voor chronisch zieken". Nou, met de noclaim betaalden die niets. In het jaar waarin dat sneaky is ingevoerd, werd een winst van honderden euries per verzekerde gerealiseerd. Mensen die geen gebruik van zorg maakten kregen niks meer terug, mensen die wel gebruik maakten van zorg mochten ineens vet betalen.
De grootste oplichting ooit in de zorg. Vele, vele miljarden.
Kun je allemaal niet zo stellen want zonder ER waren de premies ook wel hoger. Het is een dure grap dat zeker maar iemand moet het betalen.

Liever nog bijvoorbeeld ER naar 500 en 140 euro premie korting, maar al met al is dit denk het beste systeem wat nu haalbaar is.
pi_137209924
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Kun je allemaal niet zo stellen want zonder ER waren de premies ook wel hoger. Het is een dure grap dat zeker maar iemand moet het betalen.

Liever nog bijvoorbeeld ER naar 500 en 140 euro premie korting, maar al met al is dit denk het beste systeem wat nu haalbaar is.
Flikker toch op man zorg is naadje in dit land. Zorg voor een deel gegarandeerd doordat een deel het niet kan betalen, helemaal toppie.
Al eens wat mensen verloren in je leven? Ik drie, de laatste was niet nodig, maar vanwege geld. Lekker liberaal doodgaan.
pi_137210373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:22 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Flikker toch op man zorg is naadje in dit land. Zorg voor een deel gegarandeerd doordat een deel het niet kan betalen, helemaal toppie.
Al eens wat mensen verloren in je leven? Ik drie, de laatste was niet nodig, maar vanwege geld. Lekker liberaal doodgaan.
Moet dan altijd maar alles vergoed worden?

We kunnen tegenwoordig medisch gezien meer dan dat we gezamenlijk als collectief willen betalen. En ja dat brengt slachtoffers met zich mee, erg lullig als je het zelf bent, maar aan de andere kant heb ik ook geen enkele behoefte om 300,- premie p/m te betalen nog los van wat al van mijn loon word ingehouden.

Sterker nog ik zou de discussie van wat is een leven waard wel weer wat actiever willen zien.

En zorg hier naadje... zo goed als elk buitenland is het niet met je ééns.
pi_137210602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:22 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Hoezo vanwege het geld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')