Zou niet weten waarom.quote:Op maandag 24 februari 2014 17:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, leuk joh. Dan is de zorg straks alleen maar voor de rijken.
Dus jij wilt dat gehandicapten en mensen die chronisch ziek zijn fors meer gaan betalen? die betalen al blauw 140,- pm aan premie en eigen bijdrage, elke keer door ER, hebben ze vaak niet voor gekozen, en ik bedoel niet mensen die zichzelf vol vreten, maar mensen die ziek geboren worden... bijv zuurstoftekort, doofheid, blindheid, down syndroom enz...quote:Op maandag 24 februari 2014 13:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van mij mag er nog wel een hoger ER komen en de basisverzekering nog wat kaler maken. En dan ook de premie omlaag. Jij wil alle zorg maar niet betalen? Of tenminste jij wil de zorg en je buurman krijgt de rekening dat klopt toch ook niet?
Zorg is superduur dat is nu eenmaal zo, en iemand moet het betalen.
Nouja fors meer, in elk geval wel een stukje ''de gebruiker betaalt'' en daar is het ER wel een goed instrument voor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:30 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat gehandicapten en mensen die chronisch ziek zijn fors meer gaan betalen? die betalen al blauw 140,- pm aan premie en eigen bijdrage, elke keer door ER, hebben ze vaak niet voor gekozen, en ik bedoel niet mensen die zichzelf vol vreten, maar mensen die ziek geboren worden... bijv zuurstoftekort, doofheid, blindheid, down syndroom enz...
Doe mij maar ER koppelen aan je leeftijd, bijv boven de 75j aar 1000,- en elk jaar dat je ouder wordt stijgt je ER, bejaarden gaan voor de kleinste kwaal naar de huisartsen dat valt niet eens onder ER...
Zorg is een mensenrecht, wat snap je daar niet aan? Dat is iets wat je met zijn allen betaalt.En ik betaal met liefde voor mijn zieke buurman.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van mij mag er nog wel een hoger ER komen en de basisverzekering nog wat kaler maken. En dan ook de premie omlaag. Jij wil alle zorg maar niet betalen? Of tenminste jij wil de zorg en je buurman krijgt de rekening dat klopt toch ook niet?
Zorg is superduur dat is nu eenmaal zo, en iemand moet het betalen.
neuh, het gebeurt nog niet voldoende. Gigantische overbevolking, simpele zielen die veel te veel kinderen krijgen.. De hoger opgeleiden nemen juist geen kinderen, de maatschappij gaat naar de kloten... Ik ben voorstander van de zorg giga op de schop gooien.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:58 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Zorg is een mensenrecht, wat snap je daar niet aan? Dat is iets wat je met zijn allen betaalt.En ik betaal met liefde voor mijn zieke buurman.
Lage inkomens hebben trouwens niks aan een lagere premie, want dan word de zorgtoeslag ook lager. Die mogen wel dood gaan van jou aan een onbetaalbaar ER en uitgeklede zorg?
Ik heb nieuws voor je: dat gebeurt al. Tevreden?
Nou, volgens mij vind je het niet erg dat ik hier verder niet op in ga.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:13 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
neuh, het gebeurt nog niet voldoende. Gigantische overbevolking, simpele zielen die veel te veel kinderen krijgen.. De hoger opgeleiden nemen juist geen kinderen, de maatschappij gaat naar de kloten... Ik ben voorstander van de zorg giga op de schop gooien.
Als ik op straat om mij heen kijk heeft hij wel gelijk. Maar goed als je zo begint waar trek je de grens? Dat vind ik dan weer lastig. De gebruiker betaalt klinkt leuk, maar als ik zelf werkloos zou worden en een aandoening krijg vind ik het zelf ook fijn dat ik het op kan brengen om medische hulp te krijgen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:18 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Nou, volgens mij vind je het niet erg dat ik hier verder niet op in ga.
Want jij verkondigt een nazistische ideologie.
Nou die grens is toch al aangebracht? Of denk jij dat zorgverleners niet nu al eerst naar de grootte van de portemonnee kijken?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ik op straat om mij heen kijk heeft hij wel gelijk. Maar goed als je zo begint waar trek je de grens? Dat vind ik dan weer lastig. De gebruiker betaalt klinkt leuk, maar als ik zelf werkloos zou worden en een aandoening krijg vind ik het zelf ook fijn dat ik het op kan brengen om medische hulp te krijgen.
Dus jij geeft je huisarts of het ziekenhuis inzage in je inkomsten?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:53 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Nou die grens is toch al aangebracht? Of denk jij dat zorgverleners niet nu al eerst naar de grootte van de portemonnee kijken?
Hebben ze daar mijn toestemming nog voor nodig dan?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus jij geeft je huisarts of het ziekenhuis inzage in je inkomsten?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:55 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Hebben ze daar mijn toestemming nog voor nodig dan?
Zit je toch fout met je gedachte.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:57 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Nee, ik denk van niet in deze anti fraude maatschappij,
In plaats van met je vingertje naar de huisarts te wijzen: Waarom heb je geen vrij genomen om zelf je moeder naar de cardioloog te brengen? Een huisarts kan niet veel anders dan je zieke moeder weer door naar de cardioloog verwijzen. Moet hij haar dan zelf gaan brengen?quote:Op zondag 23 februari 2014 11:17 schreef milowww het volgende:
Het punt is dat mijn moeder erg ziek, z de huisarts was niet langs gekomen, en uiteindelijk is ze naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar werd ze weer doorverwezen naar de cardioloog.
Mijn punt is meer dat ik het slechte kwaliteit van zorg vind...en mijn vraag is nu onder welke wet dat valt???
Zou het? Hoe dan ook, we hebben nu basispatienten, patienten met aanvullend, patienten met een naturapolis, patienten met een restitutiepolis. En jij denkt werkelijk dat een zorgeverlener dat niet eerst even gaat natrekken?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zit je toch fout met je gedachte.
Het ziekenhuis hoeft niets na te trekken want dat zien ze automatisch op het moment van inschrijven. Daarbij is er te weinig keus in polissen om aan de hand van de polis een correct inkomensprofiel te kunnen maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:01 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Zou het? Hoe dan ook, we hebben nu basispatienten, patienten met aanvullend, patienten met een naturapolis, patienten met een restitutiepolis. En jij denkt werkelijk dat een zorgeverlener dat niet eerst even gaat natrekken?
En de mate van verzekering zegt voldoende over het inkomen, of niet?
Och God , het moet nog correct zijn ook? Iemand zonder aanvullende verzekering is gewoon arm, en zorgverleners weten het.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het ziekenhuis hoeft niets na te trekken want dat zien ze automatisch op het moment van inschrijven. Daarbij is er te weinig keus in polissen om aan de hand van de polis een correct inkomensprofiel te kunnen maken.
Een recht wat iemand moet betalen behalve diegene zelf? Ik ben zeker voor solidariteit maar dan ook wel beide kanten uit. En die zorgtoeslag heeft niets met de premie te maken die kunnen ze ook wel aanhouden.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:58 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Zorg is een mensenrecht, wat snap je daar niet aan? Dat is iets wat je met zijn allen betaalt.En ik betaal met liefde voor mijn zieke buurman.
Lage inkomens hebben trouwens niks aan een lagere premie, want dan word de zorgtoeslag ook lager. Die mogen wel dood gaan van jou aan een onbetaalbaar ER en uitgeklede zorg?
Ik heb nieuws voor je: dat gebeurt al. Tevreden?
Meer dan genoeg mensen zonder aanvullende verzekering die het prima kunnen betalen. Daar kan een ziekenhuis echt geen inkomensprofiel van maken. Het totaalplaatje van kleding, houding, accent, gestelde vragen daarentegen lijkt mij op een enkele autohandelaar na eerder een weggevertje.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:30 schreef hobmosbel het volgende:
Zeg @hottentot, neem me niet kwalijk hoor, ik reageer te fel. Maar ik ben zo teleurgesteld in dit land anno 2014.
Het doet me gewoon zeer, de ongevoeligheid, het egoisme. Zo kun je toch geen maatschappij vormen.
Ik ga de hond maar weer uitlaten en lekker op bed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |