Je zegt het toch zelf al? omdat die verzekeringstak geen contract heeft met ziekenhuis X.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het zal wel uitmaken, maar dat bedoel ik nog steeds niet.
Hoezo zou het bij zorg die onder de basisverzekering valt uitmaken naar welk ziekenhuis je gaat, en op grond waarvan zou vergoeding van zorg die onder de basisverzekering valt geweigerd kunnen omdat die verzekeringstak van een verzekeraar toevallig geen contract heeft met ziekenhuis X (en alle andere zorgverzekeringen van die verzekeraar wel).
Daar kiezen patienten toch zelf voor? Voor een paar euro meer hebben ze alle keuze. Met volle zorgtoeslag betaal je dan nog steeds amper wat.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel dat het gebeurt, maar volgens mij klopt het simpelweg niet.... als iets (volledig) onder de basisverzekering valt dan is het te zot voor woorden dat een verzekeraar niet volledig zou hoeven te vergoeden omdat het ziekenhuis toevallig geen contract met die tak van de verzekeraar heeft.
Er zijn maar weinig mensen die voor nop betalen helaas. De meeste mensen komen toch wel in aanraking met zorg op een moment. Zolang je het nog niet nodig hebt lijkt het wel op voor nop ja. Mocht je het nodig hebben is die verzekering toch wel heel handig.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:08 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Tja, betalen voor nop is wel een beetje de standaard geworden in dit land inmiddels.
Men werkt nu hard aan: werken voor nop. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik word een beetje flauw van dit hele land zo langzamerhand. Of het is een late winter dip.
Ja, dan vergoeden ze als het spoedeisende zorg is. Bij ongeveer alles daarbuiten moet je naar een instelling waar wel een overeenkomst mee is. Dat is de keuze die je maakt bij het afsluiten van deze verzekering.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij ik me dan weer afvraag hoe het bijvoorbeeld zit als je een Univé Zekur (de naam alleen al) zorgverzekering hebt en een behandeling in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort wilt ondergaan.... daar hebben ze namelijk geen zorgovereenkomst mee (Univé wel, maar Univé Zekur niet).
Wat als het dan een behandeling is die onder de basisverzekering valt?
Vergoedt Univé Zekur dan wel, of zeggen ze ijskoud "daar hebben we geen zorgovereenkomst mee"?
Nou, ik ben chronisch ziek en gebruik medicijnen. Maar die betaal ik wel zelf via het eigen risico en niet de verzekeraar. Er staat dan ook op de specificatie: namens u vergoed. Mooie woorden, maar ik betaal het gewoon zelf.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die voor nop betalen helaas. De meeste mensen komen toch wel in aanraking met zorg op een moment. Zolang je het nog niet nodig hebt lijkt het wel op voor nop ja. Mocht je het nodig hebben is die verzekering toch wel heel handig.
Dit dus.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Daar kiezen patienten toch zelf voor? Voor een paar euro meer hebben ze alle keuze. Met volle zorgtoeslag betaal je dan nog steeds amper wat.
Helaas hebben de verzekeraars wel andere plannen met je. Het moment dat er nog maar een beperkt aantal ziekenhuizen beschikbaar is per polis komt er steeds harder aan. Dat de consument daar niet blij mee is maakt niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik wil naar een heel goed ziekenhuis op fietsafstand als het nodig is en AvL of AMC als er echt stront aan de knikker is. Dar heb ik mijn verzekering op uitgekozen
Dan ben je gewoon de *** ja. Herken het wel, hou er ook rekening mee dat de rekening die komen eerst even zelf betaald moeten worden.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:43 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Nou, ik ben chronisch ziek en gebruik medicijnen. Maar die betaal ik wel zelf via het eigen risico en niet de verzekeraar. Er staat dan ook op de specificatie: namens u vergoed. Mooie woorden, maar ik betaal het gewoon zelf.
En waarom is dat acceptabel als het om zorg uit de basisverzekering gaat?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:37 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Je zegt het toch zelf al? omdat die verzekeringstak geen contract heeft met ziekenhuis X.
Dan nog zal verzekering A een contract hebben met het Slotervaart en verzekering B met het OLVG. Mogelijk met een hoger prijskaartje.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Helaas hebben de verzekeraars wel andere plannen met je. Het moment dat er nog maar een beperkt aantal ziekenhuizen beschikbaar is per polis komt er steeds harder aan. Dat de consument daar niet blij mee is maakt niet uit natuurlijk.
Nee, ik vind dat niet acceptabel. Maar goed, we laten het allemaal maar gebeuren. Steeds meer ER, steeds minder in het basispakket, nu weer met die contracten.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
En waarom is dat acceptabel als het om zorg uit de basisverzekering gaat?
Het is toch van de zotte dat je vanuit Amersfoort naar Utrecht of Ede zou moeten voor een behandeling die volledig onder de basisverzekering valt?
Zelfs dat is nog maar de vraag. De kans dat er hierdoor ziekenhuizen in problemen gaan komen omdat ze geen contracten meer krijgen is aanwezig.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dan nog zal verzekering A een contract hebben met het Slotervaart en verzekering B met het OLVG. Mogelijk met een hoger prijskaartje.
Voor iemand die 3 jaar geleden al stelde geneeskunde te studeren was de vraag natuurlijk sowieso absurd....quote:Op zondag 23 februari 2014 21:57 schreef computergirl het volgende:
Maar goed, het ging toch over mammie/oma van ts die naar de cardioloog moest?
Dus jij zou zo'n verzekering niet nemen of je pleit voor een verbod op een verzekering zonder vrije zorgkeuze?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
En waarom is dat acceptabel als het om zorg uit de basisverzekering gaat?
Het is toch van de zotte dat je vanuit Amersfoort naar Utrecht of Ede zou moeten voor een behandeling die volledig onder de basisverzekering valt?
In feite kunnen ze verzekeraars het een bepaald ziekenhuis gewoon onmogelijk maken te blijven draaien.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zelfs dat is nog maar de vraag. De kans dat er hierdoor ziekenhuizen in problemen gaan komen omdat ze geen contracten meer krijgen is aanwezig.
Ja, de kans dat dat gaat gebeuren is vrij groot. Zeker in gebieden waar meerdere ziekenhuizen zitten.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
In feite kunnen ze verzekeraars het een bepaald ziekenhuis gewoon onmogelijk maken te blijven draaien.
Nee, ik kan me zo'n verzekering niet permitteren, maar dan nog vind ik het te zot voor woorden dat zorg uit de basisverzekering (!!!!) die verplicht is, bij sommige verzekeringstakken niet vergoed worden bij ziekenhuis X.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dus jij zou zo'n verzekering niet nemen of je pleit voor een verbod op een verzekering zonder vrije zorgkeuze?
Op dit moment zie ik geen heel onredelijke verzekeringen, al is er een (zilveren kruis dacht ik) die geen contract had met t umcu, vind ik wel tricky als er iets 'ingewikkelds' gebeurt.
De vraag is of mensen zo'n keuze weloverwogen maken, maar in het algemeen gaat het om handelsbekwame mensen.
Helaas denken een hele hoop mensen op zo'n gekke manier.quote:
Van mij mag er nog wel een hoger ER komen en de basisverzekering nog wat kaler maken. En dan ook de premie omlaag. Jij wil alle zorg maar niet betalen? Of tenminste jij wil de zorg en je buurman krijgt de rekening dat klopt toch ook niet?quote:Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat niet acceptabel. Maar goed, we laten het allemaal maar gebeuren. Steeds meer ER, steeds minder in het basispakket, nu weer met die contracten.
Ik vind het de spuigaten uitlopen. Dit heeft toch niks meer met vrije marktwerking te maken. De verzekeraars lopen geen enkel risico. Zo kan iedereen wel ondernemen natuurlijk.
Maar goed, ik ga de hond uitlaten. Welterusten allemaal.
Ja, leuk joh. Dan is de zorg straks alleen maar voor de rijken.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van mij mag er nog wel een hoger ER komen en de basisverzekering nog wat kaler maken. En dan ook de premie omlaag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |