abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137066376
Op doktersindicatie wordt iemand gewoon met een zorgambulance naar de afspraak vervoerd. Als ze dus echt ziek was, was dat wel gebeurd. Kennelijk schatten alle andere artsen het als niet dringend in, itt TS.
dag
pi_137067310
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:13 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Flauwekul, je betaalt het gewoon als wel verzekerde Nederlander zelf vanuit het eigen risico.
Ja, idd. Dat kan gebeuren als je je eigen risico nog niet verbruikt hebt. Maar alle zorgverzekeraars zullen de bezoeken vergoeden die je daar brengt (minus eigen risico).
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_137067647
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ja, idd. Dat kan gebeuren als je je eigen risico nog niet verbruikt hebt. Maar alle zorgverzekeraars zullen de bezoeken vergoeden die je daar brengt (minus eigen risico).
Weet je, ik word een beetje flauw van: verzekeraars vergoeden. Want ze vergoeden dus nog amper iets. Ze betalen de zorgverlener en sturen de rekening naar de verzekerde.
pi_137067893
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:00 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Weet je, ik word een beetje flauw van: verzekeraars vergoeden. Want ze vergoeden dus nog amper iets. Ze betalen de zorgverlener en sturen de rekening naar de verzekerde.
Geen zorg nodig hebben is dan je oplossing. Tot die tijd is er niets aan te doen vrees ik.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_137068157
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:04 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Geen zorg nodig hebben is dan je oplossing. Tot die tijd is er niets aan te doen vrees ik.
Tja, betalen voor nop is wel een beetje de standaard geworden in dit land inmiddels.
Men werkt nu hard aan: werken voor nop. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik word een beetje flauw van dit hele land zo langzamerhand. Of het is een late winter dip.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:13:10 #106
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_137068514
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:08 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Tja, betalen voor nop is wel een beetje de standaard geworden in dit land inmiddels.
Men werkt nu hard aan: werken voor nop. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik word een beetje flauw van dit hele land zo langzamerhand. Of het is een late winter dip.
Er zijn zeer weinig tot geen andere landen waar de zorg op zo'n hoog niveau en zo goed geregeld is als hier.

Bevalt het je niet? Emigreer dan naar een ander land. Zeuren zonder er iets aan te GAAN doen is echt iets waar de Nederlandse burger erg goed in is geworden.

Maar als jij vindt dat je niets krijgt voor je zorgpremie, dan vind ik dat je ook helemaal nergens meer recht op mag hebben qua zorg dit jaar. Ergo, dat is toch wat je beweert?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_137068727
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:08 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Een verzekering of assurantie is een overeenkomst tussen een verzekeringsmaatschappij en een verzekeringnemer. Met een verzekering poogt de verzekeringnemer een risico af te dekken dat hij zelf niet kan of wil dragen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzekering
pi_137068804
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:13 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Er zijn zeer weinig tot geen andere landen waar de zorg op zo'n hoog niveau en zo goed geregeld is als hier.

Bevalt het je niet? Emigreer dan naar een ander land. Zeuren zonder er iets aan te GAAN doen is echt iets waar de Nederlandse burger erg goed in is geworden.
Tjonge, nou vertel eens, wat doe jij allemaal voor geweldigs behalve mensen die je moeder zouden kunnen zijn voor bosmongool uitschelden.
pi_137068923
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Een verzekering of assurantie is een overeenkomst tussen een verzekeringsmaatschappij en een verzekeringnemer. Met een verzekering poogt de verzekeringnemer een risico af te dekken dat hij zelf niet kan of wil dragen.
Dit is geen overeenkomst meer natuurlijk want het is op verplichte basis.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:20:06 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137068971
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Daarbij is het natuurlijk wel absurd dat een verzekeraar niet vergoedt als je je in een ziekenhuis laat behandelen wat geen overeenkomst met de verzekeraar heeft....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:22:25 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069144
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:19 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Waarbij ik me dan weer afvraag hoe het bijvoorbeeld zit als je een Univé Zekur (de naam alleen al :r) zorgverzekering hebt en een behandeling in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort wilt ondergaan.... daar hebben ze namelijk geen zorgovereenkomst mee (Univé wel, maar Univé Zekur niet).
Wat als het dan een behandeling is die onder de basisverzekering valt?

Vergoedt Univé Zekur dan wel, of zeggen ze ijskoud "daar hebben we geen zorgovereenkomst mee"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069175
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:19 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Als jij geen zin hebt in een inboedelverzekering en je huis brand af dan heb je pech gehad.
Als je geen zin hebt in een ziektekostenverzekering en je wordt ziek ga je opeens je handje ophouden bij de gemeenschap. Dat verschil snap je wel toch?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:24:56 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069318
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als jij geen zin hebt in een inboedelverzekering en je huis brand af dan heb je pech gehad.
Als je geen zin hebt in een ziektekostenverzekering en je wordt ziek ga je opeens je handje ophouden bij de gemeenschap. Dat verschil snap je wel toch?
Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij niet vermogend genoeg is om de kosten te dekken.... maar wat als hij goed is voor 7 miljoen? Dan is hij nog steeds verplicht een zorgverzekering te nemen, terwijl hij prima in staat is de kosten zelf te dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069343
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij ik me dan weer afvraag hoe het bijvoorbeeld zit als je een Univé Zekur (de naam alleen al :r) zorgverzekering hebt en een behandeling in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort wilt ondergaan.... daar hebben ze namelijk geen zorgovereenkomst mee (Univé wel, maar Univé Zekur niet).
Wat als het dan een behandeling is die onder de basisverzekering valt?

Vergoedt Univé Zekur dan wel, of zeggen ze ijskoud "daar hebben we geen zorgovereenkomst mee"?
Hangt van de polis af volgens mij. Restitutie- of natura-polis
pi_137069405
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij is het natuurlijk wel absurd dat een verzekeraar niet vergoedt als je je in een ziekenhuis laat behandelen wat geen overeenkomst met de verzekeraar heeft....
Op zich niet raar. Als je een reisverzekering hebt en je gaat kosten maken bij schade of ziekte in buitenland zonder eerst te bellen met de alarmdienst heb je ook grote kans dat je (een deel) zelf moet betalen
  zondag 23 februari 2014 @ 21:26:25 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069412
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:25 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Hangt van de polis af volgens mij. Restitutie- of natura-polis
Dat zou bij zorg uit de basisverzekering toch sowieso nooit mogen uitmaken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069459
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is nu zo dat een grote groep mensen met een laag inkomen zelf geen zorg meer kunnen afnemen door de hoge eigen bijdragen. En die groep betaalt dus voor anderen die dat wel kunnen.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:28:13 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069531
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

Op zich niet raar. Als je een reisverzekering hebt en je gaat kosten maken bij schade of ziekte in buitenland zonder eerst te bellen met de alarmdienst heb je ook grote kans dat je (een deel) zelf moet betalen
We hebben het niet over een klein streekziekenhuisje ofzo, alleen die verzekeringsvorm van Univé heeft maar met een heel beperkt aantal ziekenhuizen een zorgovereenkomst.

Hoezo zou zorg die onder de basisverzekering valt dan niet vergoed worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069532
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij niet vermogend genoeg is om de kosten te dekken.... maar wat als hij goed is voor 7 miljoen? Dan is hij nog steeds verplicht een zorgverzekering te nemen, terwijl hij prima in staat is de kosten zelf te dragen.
Dan kan hij beter in de USA gaan wonen.
Zeuren over 99 euro in de maand bij 7 miljoen op de bank is echt te sneu.
Je bent toch ook verplicht om een autoverzekering te hebben als je miljonair bent?
  zondag 23 februari 2014 @ 21:31:28 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137069774
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dan kan hij beter in de USA gaan wonen.
Zeuren over 99 euro in de maand bij 7 miljoen op de bank is echt te sneu.
Je bent toch ook verplicht om een autoverzekering te hebben als je miljonair bent?
Als je een auto hebt wel ja, je kunt er voor kiezen geen auto te hebben.
Je kunt er niet voor kiezen geen zorgverzekering te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137069809
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou bij zorg uit de basisverzekering toch sowieso nooit mogen uitmaken?
Nou, volgens mij maakt het wel uit hoor.

http://www.nza.nl/zorgond(...)-of-restitutiepolis/
pi_137069851
TS haar huiswerkopdracht ging niet over zorgverzekeringen. ;(

Spelbrekers. :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_137069868
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vaak vergoeden ze dan iets van 70% of maximale tarief dat overeengekomen is met wel gecontracteerde ziekenhuizen. Dit geldt niet voor spoedeisende hulp, maar als je een nieuwe knie nodig hebt dan heb je ervoor gekozen om niet naar elk ziekenhuis te kunnen.

Ik vraag altijd of patienten een voorkeur hebben qua ziekenhuis.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:35:05 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137070019
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef hobmosbel het volgende:

[..]

Nou, volgens mij maakt het wel uit hoor.

http://www.nza.nl/zorgond(...)-of-restitutiepolis/
Ja, het zal wel uitmaken, maar dat bedoel ik nog steeds niet.
Hoezo zou het bij zorg die onder de basisverzekering valt uitmaken naar welk ziekenhuis je gaat, en op grond waarvan zou vergoeding van zorg die onder de basisverzekering valt geweigerd kunnen omdat die verzekeringstak van een verzekeraar toevallig geen contract heeft met ziekenhuis X (en alle andere zorgverzekeringen van die verzekeraar wel).
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 februari 2014 @ 21:36:54 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137070154
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vaak vergoeden ze dan iets van 70% of maximale tarief dat overeengekomen is met wel gecontracteerde ziekenhuizen. Dit geldt niet voor spoedeisende hulp, maar als je een nieuwe knie nodig hebt dan heb je ervoor gekozen om niet naar elk ziekenhuis te kunnen.

Ik vraag altijd of patienten een voorkeur hebben qua ziekenhuis.
Ja, ik snap wel dat het gebeurt, maar volgens mij klopt het simpelweg niet.... als iets (volledig) onder de basisverzekering valt dan is het te zot voor woorden dat een verzekeraar niet volledig zou hoeven te vergoeden omdat het ziekenhuis toevallig geen contract met die tak van de verzekeraar heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')