Waarom zat er geen instructeur op die plek dan? Want als jou vriend zijn rijbewijs heeft waarom rijdt hij dan in een lesauto?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:25 schreef tuut-chips het volgende:
Vandaag met een vriend in een lesauto gereden op de passagiersstoel. Heel raar die pedalen voor je
Dat went snel :p mijn vriendin geeft rijles en we rijden ook prive met die auto.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:25 schreef tuut-chips het volgende:
Vandaag met een vriend in een lesauto gereden op de passagiersstoel. Heel raar die pedalen voor je
wat is je datum?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
Heey, mag ik trouwens inmiddels ook bij het rijtje van geslaagden gezet worden?
Feliesquote:
Moet je, als je het verwacht, op het moment dat zijn remmen, zelf vol op de rem stampen dat ze met hun smoelwerk op het dashboard liggen...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:53 schreef Bouke-p het volgende:
T is elke keer wel grappig als collega's van me meerijden die moeten allemaal ff remmen ofzo...
Mijn moeder lette er ook nooit op als ze meereed als passagier.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:53 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat went snel :p mijn vriendin geeft rijles en we rijden ook prive met die auto.
T is elke keer wel grappig als collega's van me meerijden die moeten allemaal ff remmen ofzo...
Gordel? Nee? Okay.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet je, als je het verwacht, op het moment dat zijn remmen, zelf vol op de rem stampen dat ze met hun smoelwerk op het dashboard liggen...
Ik doe het wel eens bij mensen zonder gordel in mijn auto. Zachtjes rijden (stapvoets is genoeg) en dan in 1 keer bij een uitrit ofzo, vol op de rem. Dan glijden ze van hun stoel af, maar niet hard genoeg om het pijn te laten doen.quote:
Doe je goed, moeten ze maar hun gordel omdoenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik doe het wel eens bij mensen zonder gordel in mijn auto. Zachtjes rijden (stapvoets is genoeg) en dan in 1 keer bij een uitrit ofzo, vol op de rem. Dan glijden ze van hun stoel af, maar niet hard genoeg om het pijn te laten doen.
Van harte en geniet van je vrijheid straks als je de weg opgaat.quote:
Thanks! Ik had mn verhaal al gedaan in het rijles topic van hiervoor, dus kan je daar ff teruglezen mocht je dat leuk vinden.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Van harte en geniet van je vrijheid straks als je de weg opgaat.
Veel fouten? En.met wat voor auto ga je de weg onveilig maken?
Heel veel succes alvast!!!quote:Op maandag 10 februari 2014 22:56 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb al een tijd geen rijles, het duurt me nu allemaal erg lang dus ik ben een beetje gaan 'bezuinigen'.
Donderdag moet ik - helaas - een medische rijtest ondergaan. Dus tsja...
Ah, van de N203 de A8 op zeker? Hier?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:58 schreef OudeBok het volgende:
Vandaag in Zaandam/Zaanstad gereden. Denk dat ik daar maar examen ga doen, veel chiller los van de invoegstroken van voor m'n gevoel niet eens 100 meter. Met een C1 daar met 100 de snelweg op is zowaar een hele prestatie.
Bingo!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah, van de N203 de A8 op zeker? Hier?
In een Chevy Caprice?quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Morgen praktijkexamen
gek genoeg heb ik er zin in, geen zenuwen tot dusver
nee, wel als ik voor een automatenrijbewijs was gegaanquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:31 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
In een Chevy Caprice?
Alvast veel succes
Ik heb examen in een VW Golf 1.6 (Diesel)quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
nee, wel als ik voor een automatenrijbewijs was gegaan
examen in een 1.2 diesel polo
en dankje
Nee, ik en mn rij-instructeur hebben het daar niet eens over gehad eigenlijkquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:38 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik heb examen in een VW Golf 1.6 (Diesel)op 24 maart
Tussentijdse toets heb ik op 26 februariHeb je die gehaald?
Ohquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, ik en mn rij-instructeur hebben het daar niet eens over gehad eigenlijk
15 minuten is het niet echt waard naar mijn meningquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:42 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Oh
Scheelt wel weer 15 minuutjes op het examen als je die haalt
Mag ik even persoonlijk zeggen (het is dus alleen mijn persoonlijke mening he) dat TTT echt onzin is.quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:42 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Oh
Scheelt wel weer 15 minuutjes op het examen als je die haalt
Hier idem. Mijn bijzondere verrichtingen gaan ook altijd wel prima. En ik denk ook dat je daar sowieso niet te zwaar aan moet tillen. Het allerbelangrijkste is dat je goed kijkt. Als ie niet perfect staat kun je het altijd nog een keer proberen, maar kijken kun je niet overdoen als je iemand over het hoofd hebt gezien.quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, ik en mn rij-instructeur hebben het daar niet eens over gehad eigenlijk
Zit bij het pakket in jaquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mag ik even persoonlijk zeggen (het is dus alleen mijn persoonlijke mening he) dat TTT echt onzin is.
Als ie al in je pakket inbegrepen zit, alá..... maar los erbij kopen? Niet doen vind ik.
Op mijn examen heb ik even moeten omkeren in een straatje, en een stop opdracht moeten doen en uiteindelijk vooruit inparken eenmaal terug op het cbr terrein. Dit zijn echt écht geen moeilijke dingen en iets wat je gewoon moet kunnen als je gaat afrijden. Kom op, ff omkeren of ergens stoppen? Ik had persoonlijk veel meer moeite met de clusteropdracht.
links links recht rechts, of met tom-tom rijdenquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Zit bij het pakket in ja
Wat is de clusteropdracht
Aha, daar ben ik nog niet aan toe gekomen, deze vrijdag begin ik pas met snelwegquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:30 schreef S0nic het volgende:
[..]
links links recht rechts, of met tom-tom rijdendat soort dingen.
Ik begin volgende week dinsdag.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ps- wat is het hier stil laatste tijd.... is niemand meer aan t lessen??
quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:32 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik begin volgende week dinsdag.
Ja hoor, lijkt me erg leuk om ermee te beginnen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Heb je er een beetje zin in ?
Waarom "nooo" ? Ken je haar persoonlijk ofzo?quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:35 schreef S0nic het volgende:
nooo, tijdje geleden is deze serie gepost en helaas is zij gezakt
Heb af en toe wat stukjes gekeken en dan ga je toch meelevenquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom "nooo" ? Ken je haar persoonlijk ofzo?
Ah ok... Nee dan snap ik 'tquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:40 schreef S0nic het volgende:
[..]
Heb af en toe wat stukjes gekeken en dan ga je toch meeleven
Fileparkerenquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:20 schreef LintuxCx het volgende:
Wat zijn de bijzondere verrichtingen precies?
Hier zijn er drie: Achteruit inparkeren, 3-point turn (in 3 stappen omkeren dus?), of achteruit een weg in draaien. Tijdens het examen moet je één van die drie doen. Volgens mij werkt dat in Nederland anders?
Hellingproef doe ik al regelmatig.
Het is relaxed, geen gezeik als je even wat vergeten bent.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:53 schreef alors het volgende:
Alleen rijden lijkt me ook wel spannend hoor, niemand die meer zegt 'Heb je dat wel gezien?'
En hoe verwacht je 15 minuten te besparen op je rijexamen doordat je 3 handeling, die misschien 3 minuten in total innemen, niet (opnieuw) te hoeven uitvoeren?quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:42 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Oh
Scheelt wel weer 15 minuutjes op het examen als je die haalt
Hangt denk ik af van je examinator, ik kreeg wel een paar situatievragen zoals 'wat deed je hier om de doorstroming te verbeteren?'.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:11 schreef LompeWorst het volgende:
Hai,
Ik moet ook bijna, en had een aantal vraagjes.
Gaat de examinator tijdens het examen theoretische vragen stellen? Bijvoorbeeld; hoe hard mag dit soort voertuig, of hoe herken je een 60km/h weg?
Hoe druk denken jullie dat het volgende week, in de vakantie om 10 uur 's ochtends is? (Voor scholen is het vakantie, ik realiseer me dat dat niet voor iedereen geldt, maar hoe druk zal het zijn?)
--LW
Idd.... ik bijvoorbeeld, kreeg ze helemaal niet, letterlijk niks. Volgens mij had ik gewoon een examinator die het allemaal wel best vondquote:Op donderdag 13 februari 2014 08:13 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Hangt denk ik af van je examinator, ik kreeg wel een paar situatievragen zoals 'wat deed je hier om de doorstroming te verbeteren?'.
Met de TTT kan je instructeur ook gewoon mee hoor, dat maakt geen enkel verschil met het echte examen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:25 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Nee, maar het is gewoon om te kijken, wat kan er nog verbeterd worden? En voor de bijzondere verrichtingenEn met de TTT gaat er iemand met het CBR mee zodat je ook weet hoe het is als je rijinstructeur niet mee is
LEKKER!quote:
Gefeliciteerdquote:
quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
LEKKER!Felicitaties!
-edit- En hoe ging het? Moeilijk/makkelijk? Was het met de hakken over de sloot of met dikke voldoende?
quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:23 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En nu een dikke Amerikaanse bezineslurpende V8 onder je kont krijgen![]()
Dank dank dankquote:
Wat een held die taxichauffeurquote:Op donderdag 13 februari 2014 15:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dank dank dank
rijden ging perfect. moest ergens fileparkeren, ging minder. voor een bijzondere verrichting moet je om je heen kijken, dat deed ik pas na een aanwijzing van de examinator. Nou gekeken, begon ik maar, en ik deed het niet echt volgens hoe ik het geleerd had maar eigenlijk puur op gevoel. Stond zowaar helemaal rechtook nog leuk: taxi haalt me na dat parkeren in, stopt naast me en steekt zn duim omhoog
had nog maar twee keer hiervoor gefileparkeerd ook
Och dat is geen big deal.quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
bedenk me dat ik zelf een stoeprandje had geraakt door de vroeg in te sturen in een bocht. Daarna verliep het sturen me wel goed moet ik je zeggen
Voor jou is er dan maar nog 1 optie.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:29 schreef Braddie het volgende:
Daar was ik weer.
En nee, nogsteeds niet in het bezit van een rijbewijs óf een theoriecertificaat.
Autorijden heb ik 2 weken geleden weer gedaan voor het eerst in 7 maanden en volgens mijn instructeur was ik "Examen waardig" Maarja... Dan moet je wel je theorie hebben
voor de 3e x zo`n cursus gedaan afgelopen Januari, en ik zakte met 6 fouten teveel, terwijl ik alle oefen examens gewoon slaagde, dus ik ben sinds 2 weken keihard aan het bikkelen.
Op Theorie-leren.nl heb je oefenvragen 800 stuks, ik maak elke dag 1 hoofdstuk met die vragen en schrijf de motivatie op in word of dergelijk.
Het word nu wel echt heel erg frustrerend, het autorijden gaat hartstikke goed, maar het theorie examen wil g*dverdomme steeds niet lukken en dat is echt zo`n ramp.
Had nu al inprincipe 6 maanden zelfstandig kunnen rijden, als ik de eerste keer mijn theorie zou hebben gehaald.
En ik word steeds lekker gemaakt door auto`s die ik te koop zie staan en niet in kan rijden, of als ik ergens heen moet met slecht weer dat ik dit op de fiets moet doen..
Heb voor van de zomer een Roadtrip geplanned staan Nederland > Belgie > Frankrijk > Spanje, dus ik wil toch wel in Juni/Juli mijn rijbewijs in mijn zak hebben, word er gek van. Kost me enorm veel geld nu, en kom geen reet verder vanwege het niet behalen van mijn theorie
Nee, met alle respect, maar dan geef ik nog liever op en ga ik met het OV.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:33 schreef themole het volgende:
[..]
Voor jou is er dan maar nog 1 optie.
http://www.altijdgeslaagd.nl/
Goed dat je iig zo principieel tegen zo'n tent bent.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, met alle respect, maar dan geef ik nog liever op en ga ik met het OV.
Ben sinds 2 weken keihard aan het leren en heb over 1 maandje m`n theorie weer, dan hoop ik hem wel te hebben.
Of ik er nou nog 5 x over doe of niet via Altijdgeslaagd ga ik het zeker niet doen.
Praktijk heb ik geen problemen mee, dan weet ik 99% van de tijd wel gewoon wat borden zijn, wat ik wel kan/niet, voorrang etc.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:34 schreef sirdanilot het volgende:
Ik weet dat ik nu lullig klinkt, maar je theorie moet je gewoon kunnen halen. Heb je hier geen problemen mee in de praktijk, dat je denkt, 'uhhh mag ik nu eerst?' of 'huh wie heeft nu voorrang' of wat dan ook? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je je in de praktijk goed aan de regels houdt, en in de theorie het ineens niet meer weet.
Vind het zulke onzin.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:36 schreef themole het volgende:
[..]
Goed dat je iig zo principieel tegen zo'n tent bent.
Maar hoe denk je dat dat dan zal gaan als je praktijkexamen moet doen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Praktijk heb ik geen problemen mee, dan weet ik 99% van de tijd wel gewoon wat borden zijn, wat ik wel kan/niet, voorrang etc.
Maar zodra ik het CBR binnen loop word ik enorm zenuwachtig en dan krijg ik als het ware een black-out dan word het gewoon zwart in m`n geheugen helaas..
Ik heb TTT dus daar raak ik wel enigzins aan gewend.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dat dat dan zal gaan als je praktijkexamen moet doen?
Weird....zo moeilijk is het toch ook weer niet zou je denken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb TTT dus daar raak ik wel enigzins aan gewend.
En, het autorijden zelf is echt geen probleem voor me, vind m`n instructeur ook niet![]()
Maar het is echt puur die theorie waar ik zoveel moeite mee heb.
Het is ook niet moeilijk, ik slaagde op die cursussen elke keer voor die oefen examens met 1-2 foutenquote:Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weird....zo moeilijk is het toch ook weer niet zou je denken.
Anyway ik gun het je van harte dat je het haalt!
Ik zou toch blijven doorgaan met handmatig schakelen lijkt me zeer vervelend als je straks je rijbewijs hebt en niet in handmatige auto's mag rijden van een vriend ofzo.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens ga ik denk ik overstappen op de automaat. Er zit namelijk niet echt vooruitgang meer in mn lessen. Ik doe de kijktechniek en zo allemaal wel, en ik heb meestal geen ingreep, maar ik ben zo bezig met de auto dat ik niet ruim genoeg om me heen kijk, alleen in een rechte lijn en echt de verplichte dingen dus, en daardoor blijf ik gewoon altijd net onder examenniveau. Vanmorgen ook: ik keek echt elke zijstraat in, maar dan komt er terwijl ik aan het terugschakelen ben opeens toch iemand uit, en dan heb ik een ingreep. Terwijl ik toch echt eerst gekeken had, niet goed genoeg opgelet dus. Dit soort ingrepen zijn wel zeldzaam bij mij maar zoiets mag eigenlijk gewoon helemaal niet gebeuren. Ook zat ik ongelooflijk te klooien met steeds voor 3 meter opschakelen en dan weer terug etc.
Ik vind het ook kut, maar anders gaat het helemaal niet lukken, dus tsja... Ik heb in ieder geval een proeflesje aangevraagd om te kijken of het wat is, ik heb namelijk nog nooit in een automaat gereden. Ik kan natuurlijk ook later altijd nog overstappen op handgeschakeld, als je al een tijdje zelf rondrijdt zal het rijexamen niet zo moeilijk zijn.
Dit.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:45 schreef S0nic het volgende:
[..]
Ik zou toch blijven doorgaan met handmatig schakelen lijkt me zeer vervelend als je straks je rijbewijs hebt en niet in handmatige auto's mag rijden van een vriend ofzo.
Dan moet je opnieuw afrijden. Je krijgt een code op je rijbewijs waarmee je alleen automaat mag rijden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kan natuurlijk ook later altijd nog overstappen op handgeschakeld, als je al een tijdje zelf rondrijdt zal het rijexamen niet zo moeilijk zijn.
Maar hoe weet je dan dat je daar met je praktijk geen last van ga hebben?quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk, ik slaagde op die cursussen elke keer voor die oefen examens met 1-2 foutenHet is puur onzekerheid dat als ik daar zit dat ik dan zoiets heb van " Klopt dat wel ? " Ik corrigeer overigens niet, maar toch..
Thanks! Het is nou wel tijd hoor.. Ben al bezig vanaf April `13 (Wel met 2x een pauze van 3 weken en 1x een pauze van 7 maanden, maar toch)
worden er nog wel normale automaten verkocht dan? heb t idee dat alles nu zo'n beetje semi isquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan moet je opnieuw afrijden. Je krijgt een code op je rijbewijs waarmee je alleen automaat mag rijden.
En automaat, het is met filerijden best relaxed. Zeker als je een echte automaat hebt en geen gerobotiseerde bak (zoals bijv. een C1 heeft). Beetje vlotte kar erachter en weinigen die sneller zijn. Met zware last trekken kan het in een auto nog wel eens praktischer zijn om schakel te hebben, maar verder is het wel lekker.
Duurdere segment. Mercedes, VAG met tiptronic. Met beide kan je ook zelf schakelen, maar het is een echte automaat. Bij Mercedes is/was het iig zo dat je met een tik tegen de pook schakelt. En eerlijk is eerlijk, een Kompressor automaat is gewoon heerlijk relaxed, zeker omdat een Kompressor altijd staat te loeien, i.t.t. een Turbo die eerst op druk moet komen. Aantrekkelijk is het dus om bij bijvoorbeeld het invoegen, als je voorganger met 60 bij het eerste blokje naar links gaat, hem de kick-down in te jagen en te zorgen dat je aan het einde van de invoegstrook met minimaal 130 kan invoegen... Nadeel: je verbruik, accelaratie richting 6000 toeren zie je terug in je verbruiksmeter, die kan op/na een invoegstrookje planken zomaar een tot twee liter extra op 100 km gaan aangeven...quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
worden er nog wel normale automaten verkocht dan? heb t idee dat alles nu zo'n beetje semi is
Braddie, denk je niet dat het misschien een goed idee is om het op te geven?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:47 schreef Braddie het volgende:
Meh.
Aangezien ik nogsteeds mjn theorie niet heb vind ik het (Na 2 lessen van 2 uur afgelopen maand) wel weer genoeg geweest..
Is het verstandig om tóch door te lessen? Of zeggen julie, haal eerst je theorie zodat je in 1 keer door kan?
Dat 2e neig ik zelf meer naar, gewoon lessen weer even stop zetten, flink bikkelen, over 3 weken Theorie Examen aanvragen en dan (hopelijk) slagen en dán zoveel mogelijk lessen (En dan bedoel ik ook echt elk plekje wat m`n instructeur vrij heeft inpikken)
Ik kan prima auto rijden, en ik ken de regels. Maar (wat ik al eerder zei in dit topic) Ik heb last van faalangst, zodra ik bij het CBR aankom krijg ik als het ware een black-out en vergeet ik veelquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:00 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Braddie, denk je niet dat het misschien een goed idee is om het op te geven?
Als je na zo lang nog steeds je theorie niet hebt, hoor je misschien gewoon niet op de weg.
Faalangst en zenuwen ben ik ook niet onbekend meequote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kan prima auto rijden, en ik ken de regels. Maar (wat ik al eerder zei in dit topic) Ik heb last van faalangst, zodra ik bij het CBR aankom krijg ik als het ware een black-out en vergeet ik veel
(Je klinkt net als m`n vader met je "opgeven".. Dat zei die man ook een paar maanden terug, dat ik niet zou kunnen autorijden omdat ik mijn theorie nog niet heb)
Waarom ga je dan weer 3 weken wachten voor je het überhaupt aanvraagt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:47 schreef Braddie het volgende:
Meh.
Aangezien ik nogsteeds mjn theorie niet heb vind ik het (Na 2 lessen van 2 uur afgelopen maand) wel weer genoeg geweest..
Is het verstandig om tóch door te lessen? Of zeggen julie, haal eerst je theorie zodat je in 1 keer door kan?
Dat 2e neig ik zelf meer naar, gewoon lessen weer even stop zetten, flink bikkelen, over 3 weken Theorie Examen aanvragen en dan (hopelijk) slagen en dán zoveel mogelijk lessen (En dan bedoel ik ook echt elk plekje wat m`n instructeur vrij heeft inpikken)
Individueel examen heb ik 2 x gedaan..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:03 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Waarom ga je dan weer 3 weken wachten voor je het überhaupt aanvraagt?
En heb je wel eens een individueel examen gedaan?
Okee, maar zoals ik eerder al vroeg, hoe weet je dan zeker dat je met je ttt en praktijkexamen niet weer hetzelfde probleem hebt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Individueel examen heb ik 2 x gedaan..
Nou, omdat ik mezelf eerst even goed wil inlezen weer en keihard wil bikkelen..
Omdat ik constant van m`n instructeur hoor "Braddie, ga nou eens gewoon slagen voor je theorie man, dan kan je direct doorstromen naar je TTT en van daaruit waarschijnlijk binnen 2 weken afrijden" Want ik ben "Examen klaar"quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:21 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Okee, maar zoals ik eerder al vroeg, hoe weet je dan zeker dat je met je ttt en praktijkexamen niet weer hetzelfde probleem hebt?
Dan kan je eindeloos doorgaan...
Ja, IKZELF. Niet mijn instructeur.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:27 schreef iFrost het volgende:
Maar voor je theorie examen zei je ook al dat je er klaar voor was..
Ja maar goed, dan kan je ook een black out krijgen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik constant van m`n instructeur hoor "Braddie, ga nou eens gewoon slagen voor je theorie man, dan kan je direct doorstromen naar je TTT en van daaruit waarschijnlijk binnen 2 weken afrijden" Want ik ben "Examen klaar"
Dus daar heb ik de angst niet voor, ik ben vrij zelfverzekerd in het verkeer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb mijn rijbewijs volgende maand alweer een half jaar joh bedenk ik me nu net
wat gaat de tijd snel en wat gaat het allemaal automatisch nu(het schakelen/koppeling etc..)
dat leer je je zelf wel heel snel aan![]()
En dat slagingspercentage van 90% zegt hij ook 'zelf' zeker?... Want als je moet afrijden in Eemnes mag daar best wel een "paar" procent vanaf.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:30 schreef Braddie het volgende:
Die heeft een slagingspercentage van 90% en zegt dat hij alleen maar leerlingen laat afrijden als hij zéker weet dat ze de 1e x slagen.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:10 schreef Downstar het volgende:
braddie maar lesje gaan volgen bij www.altijdgeslaagd.nl ( die site en die kerel![]()
![]()
)...
Mijn god, die mensen daar bij Altijd Geslaagd zijn écht niet mijn slag mensen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb mijn rijbewijs volgende maand alweer een half jaar joh bedenk ik me nu net
wat gaat de tijd snel en wat gaat het allemaal automatisch nu(het schakelen/koppeling etc..)
dat leer je je zelf wel heel snel aan
Denk dat als ik daar ook maar 5 minuten ben ik al ruzie zou hebben met minstens 3 man daar.
Om dan nog maar te zwijgen over dat taal gebruik![]()
Dat zegt de rijschool.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:15 schreef vipeax het volgende:
[..]
En dat slagingspercentage van 90% zegt hij ook 'zelf' zeker?...
Hoi Bradley! Weer terug van je break?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn god, die mensen daar bij Altijd Geslaagd zijn écht niet mijn slag mensen...
Denk dat als ik daar ook maar 5 minuten ben ik al ruzie zou hebben met minstens 3 man daar.
Om dan nog maar te zwijgen over dat taal gebruik
Je bent echt een totale debiel als je dat theorie examen nog niet hebt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn god, die mensen daar bij Altijd Geslaagd zijn écht niet mijn slag mensen...
Denk dat als ik daar ook maar 5 minuten ben ik al ruzie zou hebben met minstens 3 man daar.
Om dan nog maar te zwijgen over dat taal gebruik
Inderdaad man.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je bent echt een totale debiel als je dat theorie examen nog niet hebt.
Lang niet zo'n totale debiel als wanneer je dit soort uitspraken doet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je bent echt een totale debiel als je dat theorie examen nog niet hebt.
HAHAHAHA OMG JIJ BENT ECHT LEGENDARISCHquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:27 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoi Bradley! Weer terug van je break?
Hoeveel geld ben je al kwijt aan je rijbewijs? Ik weet het maakt toch niet uit hoeveel het kost want jij verdiend het wel terug als pakketbezorger
Ja hoor ga maar weer van het slechtste uitquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:55 schreef Messina het volgende:
[..]
HAHAHAHA OMG JIJ BENT ECHT LEGENDARISCH
Legendarisch zielig dat je nu wéér terug komt om Braddie onderuit te halen.
Verzin iets beters.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:57 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja hoor ga maar weer van het slechtste uit
Och, mannetje toch, sneu vervelend mannetje, alsof het niet zo is ?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:57 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ja hoor ga maar weer van het slechtste uit
Helaas pindakaas, moeten we Cees erbij halen?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Och, mannetje toch, sneu vervelend mannetje, alsof het niet zo is ?Neem lekker een ander in de zeik.
Cees? Oh, je bedoelt mijn vader. Ja ik vind het prima hoorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Helaas pindakaas, moeten we Cees erbij halen?
Tonia is ook goed. Dat jij nou steeds terugkomt en eerst anderen onderuit gaat zitten halenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Cees? Oh, je bedoelt mijn vader. Ja ik vind het prima hoorDonder op uit dit topic man als je me toch alleen maar onder uit kan trappen.
Individueel examen is inprincipe:quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:04 schreef Messina het volgende:
Hoe werkt zo'n individueel examen eigenlijk, Braddie?
Ben je dan wel iets minder zenuwachtig, of is het net zo als bij een "normaal" examen?
Bouwt de spanning zich op, of is het een spanning-explosie als je daar binnen loopt?
Dat zal ik wel moeten jaquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:12 schreef BlueMage het volgende:
Corrigeer gewoon niks meer en haal die theorie, Braddie.
...en ik vraag me ook wel af hoe dat nu moet met het praktijkgedeelte, dan zit er ook zo'n man naast je die je beoordeelt, ga je dan ook flippen?
TTT heb ik in mijn pakket, dus die doe ik sowieso.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:16 schreef BlueMage het volgende:
Het kan wel dat je instructeur je klaar vindt voor het examen maar het probleem zit 'm er toch ook in dat je gewoon een beetje flipt van zo'n examensetting? Lijkt me iig verstandig eerst een TTT te doen in jouw geval, idd.
Maar de rit ging verder goed? Geen bochten verkeerd ingeschat of raar stuurwerk of iets geraakt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ok. Even topic-changing en omdat ik het even kwijt wil
Ik heb nu een week mijn rijbewijs, en ben vanavond van Utrecht naar Maastricht gereden in de stromende stortregen, tijdens de spits en met flinke rukwinden.
Mijn eerste lange rit ever. 180 km.
Serieus, dit was echt hardcore driving waarbij ik me ultiem moest concentreren, vooruit moest denken, goed door de regen heen kijken, stuur goed vasthouden ivm de harde wind. Damn.
En nu zit ik bij mn pa (die dus in Maastricht woont) en drink ik een welverdiend koud biertje
Klopt ja dat is echt wennen in het begin. Maar geloof me, over een jaar zit je in diezelfde storm met 1 hand aan het stuur en met 1 hand de radio te bedienen zonder problemenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ok. Even topic-changing en omdat ik het even kwijt wil
Ik heb nu een week mijn rijbewijs, en ben vanavond van Utrecht naar Maastricht gereden in de stromende stortregen, tijdens de spits en met flinke rukwinden.
Mijn eerste lange rit ever. 180 km.
Serieus, dit was echt hardcore driving waarbij ik me ultiem moest concentreren, vooruit moest denken, goed door de regen heen kijken, stuur goed vasthouden ivm de harde wind. Damn.
En nu zit ik bij mn pa (die dus in Maastricht woont) en drink ik een welverdiend koud biertje
Haha nee obviously not. Niks geraakt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Maar de rit ging verder goed? Geen bochten verkeerd ingeschat of raar stuurwerk of iets geraakt?Dat is het belangrijkste.
(En als je maar een beetje ontspannen achter het stuur zit)
Als je je rijbewijs hebt ga je inderdaad pas "echt" rijden ja.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha nee obviously not. Niks geraakt.
Wel in het begin van de rit door het slechte zicht een afslag errrrg laat pas in de gaten gehad en toen de auto als een idioot naar recht gegooid om het nog net te kunnen halen. Ik keek wel in de spiegel en over mn schouder voor ik t deed, dus ik wist dat het kon....maar als ik zo'n actie op mn examen had gemaakt was ik ws mooi gezakt
Oh well dat is t mooie van als je t rijbewijs hebt, dan ga je pas "echt" rijden
Ga je dan bij het praktijkexamen ook geen last van faalangst krijgen? Daar lijkt de druk me nog hoger te liggen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:32 schreef Braddie het volgende:
Over m`n theorie ben ik niet zelfverzekerd, omdat ik last heb van faalangst....
Dat is vrij lastig dan.
Maar dit topic draait niet alleen maar om mij (gelukkig) dus ik laat het hierbij
Nee, dat denk ik eerlijk gezegd niet..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ga je dan bij het praktijkexamen ook geen last van faalangst krijgen? Daar lijkt de druk me nog hoger te liggen.
Als het echt niet lukt is altijdgeslaagd.nl een optie. Moet je er wel snel bij zijn want die gast kan ieder moment opgepakt worden. Kost je 180 euro maar als je het afzet tegen de kosten die je al gemaakt hebt valt dat bedrag wel mee.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:29 schreef Braddie het volgende:
Daar was ik weer.
En nee, nogsteeds niet in het bezit van een rijbewijs óf een theoriecertificaat.
Autorijden heb ik 2 weken geleden weer gedaan voor het eerst in 7 maanden en volgens mijn instructeur was ik "Examen waardig" Maarja... Dan moet je wel je theorie hebben
voor de 3e x zo`n cursus gedaan afgelopen Januari, en ik zakte met 6 fouten teveel, terwijl ik alle oefen examens gewoon slaagde, dus ik ben sinds 2 weken keihard aan het bikkelen.
Op Theorie-leren.nl heb je oefenvragen 800 stuks, ik maak elke dag 1 hoofdstuk met die vragen en schrijf de motivatie op in word of dergelijk.
Het word nu wel echt heel erg frustrerend, het autorijden gaat hartstikke goed, maar het theorie examen wil g*dverdomme steeds niet lukken en dat is echt zo`n ramp.
Had nu al inprincipe 6 maanden zelfstandig kunnen rijden, als ik de eerste keer mijn theorie zou hebben gehaald.
En ik word steeds lekker gemaakt door auto`s die ik te koop zie staan en niet in kan rijden, of als ik ergens heen moet met slecht weer dat ik dit op de fiets moet doen..
Heb voor van de zomer een Roadtrip geplanned staan Nederland > Belgie > Frankrijk > Spanje, dus ik wil toch wel in Juni/Juli mijn rijbewijs in mijn zak hebben, word er gek van. Kost me enorm veel geld nu, en kom geen reet verder vanwege het niet behalen van mijn theorie
Dat wil Braddie dan weer niet, zo is ie ook wel weer.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:49 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Als het echt niet lukt is altijdgeslaagd.nl een optie. Moet je er wel snel bij zijn want die gast kan ieder moment opgepakt worden. Kost je 180 euro maar als je het afzet tegen de kosten die je al gemaakt hebt valt dat bedrag wel mee.
Edit: zie net dat je er principieel op tegen bent.
Als ik zoveel geld als hem zou verkwanselen zou het mij geen fuck boeien.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat wil Braddie dan weer niet, zo is ie ook wel weer.
Rij je een kleine auto?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ok. Even topic-changing en omdat ik het even kwijt wil
Ik heb nu een week mijn rijbewijs, en ben vanavond van Utrecht naar Maastricht gereden in de stromende stortregen, tijdens de spits en met flinke rukwinden.
Mijn eerste lange rit ever. 180 km.
Serieus, dit was echt hardcore driving waarbij ik me ultiem moest concentreren, vooruit moest denken, goed door de regen heen kijken, stuur goed vasthouden ivm de harde wind. Damn.
En nu zit ik bij mn pa (die dus in Maastricht woont) en drink ik een welverdiend koud biertje
Zou jij het doen dan? Als je in mijn situatie zou zitten?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat wil Braddie dan weer niet, zo is ie ook wel weer.
Dit dus. Dan was ik er wel vanaf als ik het anders écht niet kon halen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:51 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Als ik zoveel geld als hem zou verkwanselen zou het mij geen fuck boeien.
Braddie slaagt wel voor de oefenexamens maar faalt bij de officiële examens van het CBR. Anders dan de leerlingen van altijdgeslaagd.nl kent Braddie de regels wel. Hij is dan ook niet echt fout bezig naar mijn mening.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:01 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit dus. Dan was ik er wel vanaf als ik het anders écht niet kon halen.
Middelmaatje, Opel Astra.quote:
Heb het wel gehad met "Theorie cursussen" die allemaal "helpen"quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:01 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit dus. Dan was ik er wel vanaf als ik het anders écht niet kon halen.
Respectquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zou jij het doen dan? Als je in mijn situatie zou zitten?
Met alle respect, maar Altijd Geslaagd.nl is iets waar ik nog geen 1 euro 80 aan uit zou geven.
Oplichtingspraktijken van die man zijn absurd. Het volk wat er komt is echt niet mijn volk, en ik vind dat ik er (Ondanks mijn faalangst) gewoon boven sta.
Dan doe ik nog maar 5 x over mijn theorie (Bijwijze van) maar ik zal nooit ook maar 1 euro uitgeven aan altijdgeslaagd.
Dit inderdaad, ik ben niet fout bezig, unlike die types van AltijdGeslaagd die gewoon geen moeite willen doen, maar gewoon snel hun rijbewijs willen hebben zonder kennis van regels.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:03 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Braddie slaagt wel voor de oefenexamens maar faalt bij de officiële examens van het CBR. Anders dan de leerlingen van altijdgeslaagd.nl kent Braddie de regels wel. Hij is dan ook niet echt fout bezig naar mijn mening.
Moet wel zeggen dat ik zijn filmpjes wel hilarisch vind. Hoe kun je jezelf zo voorschut zettenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik ben niet fout bezig, unlike die types van AltijdGeslaagd die gewoon geen moeite willen doen, maar gewoon snel hun rijbewijs willen hebben zonder kennis van regels.
(Dat zijn dan ook altijd de Petjes/Mocrotjes die zich als achterlijke gedragen in het verkeer)
Ja, slaat echt nergens op...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:06 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat ik zijn filmpjes wel hilarisch vind. Hoe kun je jezelf zo voorschut zetten
Ik krijg bij al deze filmpjes de indruk dat er vooraf is besproken dat ze állemaal naar buiten moeten komen en dan doodleuk in de camera moeten zeggen " Ik ben geslaagd "quote:
Ik denk dat het eerste is wat je op die dag hoort: als je ooit iemand iets negatiefs zegt over mij dan kom ik met mn matties ali en achmed je opzoekenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik krijg bij al deze filmpjes de indruk dat er vooraf is besproken dat ze állemaal naar buiten moeten komen en dan doodleuk in de camera moeten zeggen " Ik ben geslaagd "
Fakkin hell, de ene na de andere tjap komt daar ff naar buiten lopen. Allemaal met het collectief IQ van een paashaas.... Serieus en dat soort mongolen gaan dan de weg uiteindelijk op. Scary.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik krijg bij al deze filmpjes de indruk dat er vooraf is besproken dat ze állemaal naar buiten moeten komen en dan doodleuk in de camera moeten zeggen " Ik ben geslaagd "
Ja, daarom denk ik dus dat het allemaal vooraf ff besproken is dat ze moeten zeggen in de camera van die kerel dat ze geslaagd zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fakkin hell, de ene na de andere tjap komt daar ff naar buiten lopen. Allemaal met het collectief IQ van een paashaas.... Serieus en dat soort mongolen gaan dan de weg uiteindelijk op. Scary.
Ach, dan klaag je hem aan.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 00:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerste is wat je op die dag hoort: als je ooit iemand iets negatiefs zegt over mij dan kom ik met mn matties ali en achmed je opzoeken
Punt is wel dat hij hier 4 maanden geleden ook al mee bezig was.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lang niet zo'n totale debiel als wanneer je dit soort uitspraken doet.
Daar kan ik me op zich nog wel iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 07:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Punt is wel dat hij hier 4 maanden geleden ook al mee bezig was.
En je hoeft maar een paar dingetjes te weten, verder is het vooral inzicht. Je maakt mij niet wijs dat je een theorie zovaak moet herkansen puur vanwege 'faalangst', en dan glashard beweren dat je daar met een praktijkexamen geen last van gaat hebben omdat je 'Examen Waardig' bent.
Ik zou eens goed nadenken of je wel een TTT moet doen. Je bent nu al zo lang bezig, als je eindelijk eens je theorie haalt heb je zo veel rijervaring dat je examen misschien wel in één keer lukt. Wie weet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik eerlijk gezegd niet..
Wat ik al meldde, ik heb sowieso voor mijn praktijk een TTT... En de druk op het theorie examen ligt (Voor mij dan) hoger omdat ik mezelf steeds in gedachte zeg "Zonder je theorie certificaat mag je geen TTT doen en NIET afrijden"
Waardoor ik dus automatisch meer ga stressen als het ware.
Als het gaat om praktijk ben ik vrij zelfverzekerd.
Dat is dus precies de reden dat ik nooit een automaat koop. Het lijkt mij oprecht veel minder veilig, ik denk echt dat ik dan minder geconcentreerd raak.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:34 schreef sirdanilot het volgende:
Vandaag heb ik een proeflesje automaat gedaan. Echt bizar is datHet is meer als een race-simulator dan een echte auto. Je wordt gereden, in plaaats van dat je zelf rijdt. Het grootste voordeel, vind ik, is dat je heel snel optrekt. Echt ik was steeds als eerste weg
Zeker bij het optrekken van een stoplicht, of het invoegen op de snelweg, ging echt razendsnel. Komt omdat de auto ietsjes krachtiger was dan een VW polo, en gewoon omdat ie natuurlijk optimaal doortrekt. In het polotje ben ik niet zo snel weg, deels door de auto maar vooral ook omdat ik nog niet echt goed ben in supersnel optrekken.
Maar omdat je totaal niet bezig bent met het bedienen van de auto, heb je veel minder echt het gevoel op de weg te zitten. Ik beleefde het een beetje in een roes, het voelde voor mij niet als echt auto rijden.
Ik ga gewoon verder met handgeschakeld, mocht het echt echt niet lukken dan pas ga ik automaat doen. Maar nu is mijn keuze in ieder geval gemotiveerd
Volgens mij mag dat gewoon ja..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:58 schreef sirdanilot het volgende:
Een ander probleem is dat het moeilijker is om je auto te verkopen als je hem beu bent. De markt voor automaat is nu eenmaal een stuk kleiner.
Hoe zit dat in de VS eigenlijk? Bijna iedereen rijdt daar automaat, maar mág je wel in een handbak rijden als je daar je rijbewijs haalt?
Mwa.... "Zo lang bezig " Valt wel meequote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou eens goed nadenken of je wel een TTT moet doen. Je bent nu al zo lang bezig, als je eindelijk eens je theorie haalt heb je zo veel rijervaring dat je examen misschien wel in één keer lukt. Wie weet.
Voor de vrijstelling hoef je het iig niet te doen, tenzij je heel slecht bent in parkeren maar dat denk ik niet.
TTT kan ik je zeker aanraden.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mwa.... "Zo lang bezig " Valt wel mee
Ik heb mijn uren + een vervolgpakket er op zitten. Toen heb ik 7 maanden pauze gehad, en daarna weer 2 lesjes gehad... En nu heb ik tot mijn volgende theorie examen weer even een break omdat ik mezelf niet té erg in kosten wil jagen.
Parkeren ben ik geen hele grote held in nog, vooral file parkeren (Maar dat hebben we pas 2x geoefend) Dus die TTT lijkt mij wel handig (Zeker omdat ik dan vrijstelling kán krijgen en dat ook wel scheelt natuuriljk)
Kom je nog wel van op terugquote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:34 schreef sirdanilot het volgende:
Maar omdat je totaal niet bezig bent met het bedienen van de auto, heb je veel minder echt het gevoel op de weg te zitten. Ik beleefde het een beetje in een roes, het voelde voor mij niet als echt auto rijden.
Ja, het zit in mijn pakket, dus ik doe het gewoon.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:35 schreef Louboutin het volgende:
[..]
TTT kan ik je zeker aanraden.
Het is ook gewoon een soort van proefexamen en helpt je vast goed tegen de zenuwen
Dat is werk wat ik wil gaan doen als ik mijn rijbewijs heb, koerieren. Lijkt me heerlijk werk, en dat schakelen ach... Niks kutter dan in de stad rijden in mijn optiek...quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:53 schreef blup het volgende:
[..]
Kom je nog wel van op terug
Over een paar jaar ben je ook helemaal niet bezig met het bedienen van de auto, dat gaat helemaal automatisch en je concentratie gaat bijna voor 100% naar buiten de auto. In stadsverkeer is het schakelen dadelijk niet meer dat een lichamelijke inspanning die gaat irriteren als je bijvoorbeeld koerier of iets bent. Automaat is heerlijk, maar altijd afrijden in een handbak.
Ik denk eigenlijk dat koeriersbusjes dan weer voornamelijk automaten zullen zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:09 schreef sirdanilot het volgende:
De mogelijkheid van een koeriersbaantje is inderdaad ook een belangrijke reden voro mij om toch echt de handbak te proberen.
Tenzij je "Selektvracht" gaat doen qua koerieren.. Dan krijg je een paar stickers, die moet je op je eigen auto plakken, en dat is dan de "Selektvracht bus"quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat koeriersbusjes dan weer voornamelijk automaten zullen zijn.
Ohja haha ik heb wel eens een pakketje gehad van dit model:quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Tenzij je "Selektvracht" gaat doen qua koerieren.. Dan krijg je een paar stickers, die moet je op je eigen auto plakken, en dat is dan de "Selektvracht bus"
Bij mij in de straat woonde een oud stel, en die man bracht pakketjes rond in een hele oude Mitsubishi Carismaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ohja haha ik heb wel eens een pakketje gehad van dit model:![]()
http://upload.wikimedia.o(...)assat_Variant_B4.JPG
Het verdient zwaar onder het minimum loon ja?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef sirdanilot het volgende:
Dat selektvracht gedoe is wel interessant als je later een eigen auto hebt.
Ja het is natuurlijk zwaar onderbetaald, maar het is wel een handige manier om snel veel rijervaring op te doen, en ook een klein beetje bij te verdienen (ook al is het minder dan minimumloon netto). Al is een baan zoals studentchauffeur of zo natuurlijk duizend keer beter.
Studentchauffeursquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:41 schreef sirdanilot het volgende:
Dat selektvracht gedoe is wel interessant als je later een eigen auto hebt.
Ja het is natuurlijk zwaar onderbetaald, maar het is wel een handige manier om snel veel rijervaring op te doen, en ook een klein beetje bij te verdienen (ook al is het minder dan minimumloon netto). Al is een baan zoals studentchauffeur of zo natuurlijk duizend keer beter.
Probeer je schouders in ieder geval laag te houden..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:36 schreef dick_laurent het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)alen-weer-kwijt.html
Tjongejongejonge.... Deze tjap had zeker ook zijn theorie gehaald via altijdgeslaagd.nl
Als je goed kan rijden, waarom niet? Ik ben ook redelijk snel al de Autobahn opgegaan om met m'n vaders wagen beetje hard te gaan. Niet 1 dag later, maar wel redelijk snel al.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja.
Wat ben je voor een mongool als je 1 dag je rijbewijs hebt en dan met zo`n hoge snelheid gaat rijden... Ga dan naar de Autobahn, kan je jezelf meteen mooi tegen een boom vouwen
170 rijden op een weg waar je 70 mag is gewoon fucking gestoord manquote:Op zondag 16 februari 2014 15:44 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Als je goed kan rijden, waarom niet? Ik ben ook redelijk snel al de Autobahn opgegaan om met m'n vaders wagen beetje hard te gaan. Niet 1 dag later, maar wel redelijk snel al.
Die Turk doet alleen theorie en geeft geen rijbewijzen af. De examinator van je praktijkexamen bepaalt of je goed genoeg kan rijden en een rijbewijs mag hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:36 schreef dick_laurent het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)alen-weer-kwijt.html
Tjongejongejonge.... Deze tjap had zeker ook zijn theorie gehaald via altijdgeslaagd.nl
Grootspraak van wie?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:36 schreef Amoeba het volgende:
Wel grootspraak voor iemand die nog geen meter zelfstandig mag rijden. 170 km/h rijden is namelijk helemaal niet zo spannend.
Valt wel mee. Ik heb het gedaan in een Opel Tigra uit '95. Ik heb ook 200+ gereden met een Volvo S60...quote:Op zondag 16 februari 2014 22:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grootspraak van wie?
170 is toch wel best hard, maar het ligt aan wat voor auto lijkt me. Als je t doet in een Aston Martin of Lamborghini is het peanuts, maar in een Volkswagen Polo lijkt het me behoorlijk scary
Inderdaad. Op de Nederlandse snelwegen is het ook niet heel spannend. Verantwoord is anders, maar enfin.quote:Op zondag 16 februari 2014 23:07 schreef vipeax het volgende:
170 is inderdaad niet zo heel spannend, ook niet in een (moderne) Polo, maar wel in gebieden waar de rest van het verkeer anticipeert op snelheden van 70 kmph...
Dat is nog wel even wat heftiger dan dat iemand je met 300 inhaalt, terwijl jij 200 rijdt.
Laatste onderdeel?quote:Op maandag 17 februari 2014 09:38 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vandaag weer rijles
Laatste onderdeel
MEEP MEEP
Zal wel een rij opleiding in stappen zijn.quote:
In en uitvoegen op (snel) wegenquote:
Is dat je laatste onderdeel?... Dat deed ik bij m`n 5e les..quote:Op maandag 17 februari 2014 13:00 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
In en uitvoegen op (snel) wegen
Ik ging ook optimaal broezend een Duitser voorbij, kon hij niet waarderen___
Het in en uitvoegen is bij mij het laatste onderdeel jaquote:Op maandag 17 februari 2014 13:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Is dat je laatste onderdeel?... Dat deed ik bij m`n 5e les..
Kom op Braddie, niet iedereen heeft alles zo snel onder de knie als jij hequote:Op maandag 17 februari 2014 13:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Is dat je laatste onderdeel?... Dat deed ik bij m`n 5e les..
Als er iemand is die niet meer over voortgang van een ander mag oordelen, ben jij het wel. Meeste anderen hebben hun theorie in 1 of 2 keer, meestal voor hun 5e les, al.quote:Op maandag 17 februari 2014 13:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Is dat je laatste onderdeel?... Dat deed ik bij m`n 5e les..
De meeste halen hun theorie al voordat ze uberhaupt een les gaan volgen, maar zoals ik al eerder meldde speelt faalangst een grote rol, ik mag gewoon mijn mening gevenquote:Op maandag 17 februari 2014 15:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als er iemand is die niet meer over voortgang van een ander mag oordelen, ben jij het wel. Meeste anderen hebben hun theorie in 1 of 2 keer, meestal voor hun 5e les, al.
OT: Ik vind het een rare volgorde. Het invoegen doe je niet alleen op de snelweg, maar ook in het normale verkeer (bijv. een ringweg).
Hoe vaak ga je dit nog herhalen ?quote:Op maandag 17 februari 2014 15:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
De meeste halen hun theorie al voordat ze uberhaupt een les gaan volgen, maar zoals ik al eerder meldde speelt faalangst een grote rol, ik mag gewoon mijn mening gevenEn trouwens... Ik mag bést over iemand zijn/haar voortgang oordelen.
Ik kan prima autorijden, en ik ben ook al examen waardig volgens mijn instructeur, alleen omdat ik mijn theorie nog niet heb wil niet zeggen dat het praktijk ook een drama is.
Ik meld het alleen even aan deze kwal, excuses.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:52 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je dit nog herhalen ?
Dit staat al 5x ofzo in dit topic.![]()
quote:Op maandag 17 februari 2014 15:28 schreef Braddie het volgende:
Op de snelweg is invoegen niet veel anders dan in de stad
Ja, nou.. Verder is het toch het zelfde? IK vind het echt peanuts op de snelweg invoegen en heb er juist in het centrum meer moeite mee.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]![]()
Behalve dat je sneller rijdt, een invoegstrook hebt en grotere snelheidsverschillen hebt op de snelweg...
Waarheid.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]![]()
Behalve dat je sneller rijdt, een invoegstrook hebt en grotere snelheidsverschillen hebt op de snelweg...
Overigens leer je pas rijden in de JAREN nadat je je rijexamen gedaan hebt en regelmatig op de weg zit. Je kan een voertuig bedienen, autorijden kan je nog niet.
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kom op Braddie, niet iedereen heeft alles zo snel onder de knie als jij he
Ik hoop toch echt niet dat je met 25 invoegt in de stad, want dan heb je een claxon en grootlicht in je nek als ik ervoor moet remmen.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, nou.. Verder is het toch het zelfde? IK vind het echt peanuts op de snelweg invoegen en heb er juist in het centrum meer moeite mee.
Snelheid kan je je op aanpassenInvoegen is invoegen, of je nou 25 rijd, of 125.
Houd je er rekening mee dat jij in Frankrijk maar 110 mag op de snelweg, 100 op de autoweg als deze gescheiden rijbanen heeft en 80 buiten bebouwde kom, en eigenlijk ook nog een A achterop de auto moet plakken? Volgens mij kent Spanje een soortgelijke regeling.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:56 schreef Braddie het volgende:
(Gaat nog wat worden, van de zomer wil ik een roadtrip maken van NL > Spanje)
Echt door dit soort reacties lacht iedereen je uit dat je elke keer weer faalt voor je theoriequote:Op maandag 17 februari 2014 15:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik meld het alleen even aan deze kwal, excuses.
Gewoon planken, met je richting aanwijzer plek eisen en gaan. Kan niks fouts gaan.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:49 schreef delano.888 het volgende:
En over invoegen gesproken, dat is 1 van de gevaarlijkste, als het niet de gevaarlijkste is, manoeuvre van het hele auto rijden. Een instructeur die dat er na 5 uur les al ingooit vind ik een slechte instructeur.
Kijk maar hoe hij het uitlegt, eigenlijk moet je 4 dingen tegelijk doen bij het invoegen. Terwijl mensen maar 1 ding GOED tegelijk kunnen. Het kan echt heel gevaarlijk zijn als leerling in een lesauto.
Haha jij bent duidelijk nog geen ervaren chauffeur.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gewoon planken, met je richting aanwijzer plek eisen en gaan. Kan niks fouts gaan.
Jij gaat er komen in het verkeer.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gewoon planken, met je richting aanwijzer plek eisen en gaan. Kan niks fouts gaan.
Klopt, dit is dan ook echt veel moeilijker dan invoegen op de snelweg. Soms heb je gewoon aso's die je er echt niet tussen laten, zeker geen lesauto, want je mag er niet inhalen en dan zitten ze dus heel lang achter een lesauto die natuurlijk treuzelt.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha jij bent duidelijk nog geen ervaren chauffeur.
Ik rijd dagelijks in de spits een 2 baans weg op, waar het in de spits gigantisch druk is en de mensen van de rechter baan dus niet voor mij naar links kunnen gaan. Buiten dat is er na de invoegstrook GEEN vluchtstrook omdat het een brug op gaat, de weg houd gewoon op in een vangrail. Geloof me, dat is absoluut niet makkelijk en kan heel gevaarlijke situaties veroorzaken.
quote:Op maandag 17 februari 2014 15:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als er iemand is die niet meer over voortgang van een ander mag oordelen, ben jij het wel. Meeste anderen hebben hun theorie in 1 of 2 keer, meestal voor hun 5e les, al.
OT: Ik vind het een rare volgorde. Het invoegen doe je niet alleen op de snelweg, maar ook in het normale verkeer (bijv. een ringweg).
Plus, is er niet de ongeschreven regel (bij file en mensen laten invoegen) dat je maar 1 auto per invoegstrook voor je laat invoegen? Ik had laatst namelijk in de spits dat ik invoegde in een file en toen even later kwam er een busje voor mij die er tussen wilde.... die liet ik er toen tussen, maar een minuut later kwam een andere auto het ook voor me proberen en toen ben ik gewoon aangesloten.....anders kan ik wel bezig blijven.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha jij bent duidelijk nog geen ervaren chauffeur.
Ik rijd dagelijks in de spits een 2 baans weg op, waar het in de spits gigantisch druk is en de mensen van de rechter baan dus niet voor mij naar links kunnen gaan. Buiten dat is er na de invoegstrook GEEN vluchtstrook omdat het een brug op gaat, de weg houd gewoon op in een vangrail. Geloof me, dat is absoluut niet makkelijk en kan heel gevaarlijke situaties veroorzaken.
Hoezo? Eerder zei je nog dat je voor oefenexamens wel altijd slaagt.quote:Op maandag 17 februari 2014 18:56 schreef Braddie het volgende:
Ik sta versteld.
Net 2 oefen examens gedaan, en allebei geslaagd
Altijd is niet waarquote:Op maandag 17 februari 2014 19:04 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Hoezo? Eerder zei je nog dat je voor oefenexamens wel altijd slaagt.
Heb nu 16 rijlessen gehadquote:Op maandag 17 februari 2014 19:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Maar Braddie, hoeveel lessen heb je gehad dan? Wat ben je tot nu toe kwijt geweest aan alles, zowel theorie als praktijk?
zat zelf ook bovengemiddeld, qua rijlessen.
Maar je richtingaanwijzer zegt juist tegen de aankomende auto's: 'Hey, foei ga eens heul snel aan de kant en maak ruimte'quote:Op maandag 17 februari 2014 18:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha jij bent duidelijk nog geen ervaren chauffeur.
Ik rijd dagelijks in de spits een 2 baans weg op, waar het in de spits gigantisch druk is en de mensen van de rechter baan dus niet voor mij naar links kunnen gaan. Buiten dat is er na de invoegstrook GEEN vluchtstrook omdat het een brug op gaat, de weg houd gewoon op in een vangrail. Geloof me, dat is absoluut niet makkelijk en kan heel gevaarlijke situaties veroorzaken.
Ik heb al twee jaar mijn rijbewijs en kan bevestigen dat dit is hoe het moetquote:Op maandag 17 februari 2014 19:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijzer zegt juist tegen de aankomende auto's: 'Hey, foei ga eens heul snel aan de kant en maak ruimte'
8000quote:Op maandag 17 februari 2014 19:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb nu 16 rijlessen gehad
Theorie ben ik ongeveer 600 euro aan kwijt (3 cursussen en 3 losse examens) Praktijk ehh.. Standard pakket 1650, vervolgpakket 500 x2... Dus in totaal nu een kleine 3000 euro....
Absurd veel geld natuurlijk.. Maarja, de een betaald 1000 euro en de ander 8000..
Ik zit qua lesuren rond de 40-45, dus wel gewoon "Gemiddeld" Maar dan moet ik wel m`n theorie hebben. Heb nu in totaal een kleine 30 uur les gehad.
quote:Op maandag 17 februari 2014 19:33 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Ik heb al twee jaar mijn rijbewijs en kan bevestigen dat dit is hoe het moet
Mijn 3000 is natuurlijk ook absurd veel geld, maar ja... Het is nou eenmaal niet anders.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:38 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
8000
Dingen verzinnen zodat jouw 3000 minder erg lijkt
[..]
Ja weet ik en meestal kom je er wel op tijd tussen, maar altijd "makkelijk" is het zeker niet.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijzer zegt juist tegen de aankomende auto's: 'Hey, foei ga eens heul snel aan de kant en maak ruimte'
Toppunt van asociaal dit. Je zet je richtingaanwijzer aan op het moment dat er een gaatje is waar je je vervolgens tussenduwt. Niet om andere automobilisten de stuipen op het lijf te jagen omdat ze denken dat er weer zo'n infantiel op de weg zit die z'n dooie hoek niet checkt en denkt hem naar links te kunnen gooien.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijzer zegt juist tegen de aankomende auto's: 'Hey, foei ga eens heul snel aan de kant en maak ruimte'
Je kan er van alles bij verzinnen maar zo komt het er wel op neer. Als je wacht op een gaatje dan rijden ze gewoon door of je bent al op het eind dus opeisen is het beste.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Toppunt van asociaal dit. Je zet je richtingaanwijzer aan op het moment dat er een gaatje is waar je je vervolgens tussenduwt. Niet om andere automobilisten de stuipen op het lijf te jagen omdat ze denken dat er weer zo'n infantiel op de weg zit die z'n dooie hoek niet checkt en denkt hem naar links te kunnen gooien.
Het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om op het verkeer te anticiperen om zodoende vlot en veilig in te kunnen voegen. Als je het nodig hebt om je knipperlicht aan te zetten om zo geforceerd in te voegen ben je gewoon incapabel. (Uitzonderlijke situaties daargelaten uiteraard).quote:Op maandag 17 februari 2014 19:54 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je kan er van alles bij verzinnen maar zo komt het er wel op neer. Als je wacht op een gaatje dan rijden ze gewoon door of je bent al op het eind dus opeisen is het beste.
Neuh, als ik gewoon 100-120 rij en er een auto minimaal 100 meter ervanaf is kan je gewoon invoegen. Je denkt toch niet echt dat iemand ervoor gooit met 20m afstand?quote:Op maandag 17 februari 2014 19:56 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om op het verkeer te anticiperen om zodoende vlot en veilig in te kunnen voegen. Als je het nodig hebt om je knipperlicht aan te zetten om zo geforceerd in te voegen ben je gewoon incapabel. (Uitzonderlijke situaties daargelaten uiteraard).
Snap niet helemaal hoe je dat bedoelt... Maar goed deze discussie draait waarschijnlijk toch op niks uit. Zolang de lessers onder ons maar gewoon in blijven voegen zoals ze dat geleerd krijgen, en niet zo asociaal met je knipperlicht aan.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Neuh, als ik gewoon 100-120 rij en er een auto minimaal 100 meter ervanaf is kan je gewoon invoegen. Je denkt toch niet echt dat iemand ervoor gooit met 20m afstand?
als er een geen ruimte meer is moet je wel je knipperlicht aanzetten, al is het maar zodat de anderen weten dat je erop wil. Net als met het veranderen van rijstrook als je een stoplicht nadert en je wilt linksaf, maar er zitten auto's langs je die iets harder gaan dan jou maar de inhaalmanoeuvre lang genoeg laten duren zodat je kan zien dat je de linkerrijstrook niet gaat halen, dan doerje ook even knipperlicht aan ter kennisgeving dat je naar links wil. Dan accelereren ze vanzelf en daar is niks aso of wat dan ook aanquote:Op maandag 17 februari 2014 20:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Snap niet helemaal hoe je dat bedoelt... Maar goed deze discussie draait waarschijnlijk toch op niks uit. Zolang de lessers onder ons maar gewoon in blijven voegen zoals ze dat geleerd krijgen, en niet zo asociaal met je knipperlicht aan.
Ik zou me rot schrikken als ik bijna naast je rij en jij je knipperlicht ineens aanzet.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
als er een geen ruimte meer is moet je wel je knipperlicht aanzetten, al is het maar zodat de anderen weten dat je erop wil.
Succesquote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
Zenuwen zijn absoluut niet nodigquote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
Bij het wisselen van rijbaan dien je een knippersignaal te geven. Of je nu in de file staat of in the middle of nowhere rijdt.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:14 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik op een dubbelbaansweg naar links wil, en het is druk, dan zet ik dus wel degelijk mn knipper aan en wurm ik me in een nauw gaatjeDe knipper is dan een signaal 'effe wachten ik wil ertussen'. Bij rustig verkeer doe je dat natuurlijk niet. Op de snelweg doe ik het trouwens ook niet, heeft geen zin om links te rijden als het druk is.
audi nicequote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
Één tip: Begin vast aan je theorie, wie weet doe je er anderhalf jaar overquote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
meestal rijden ze 130 als er geen rij is, als er een lange rij is ligt het tussen de 70-110quote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef vipeax het volgende:
Dus als jij 90 rijdt achter een vrachtauto, terwijl de linkerstrook rustig doorkart met 130, vind je het verstandig om je plek te claimen, ondanks dat er geen plek is voor jou, en je invoegsnelheid? Dat is wat je nu claimt namelijk...
Hopelijk rij je dan niet in een auto met sub 100 pk (even globaliserend)...
Bullshit, gewoon je beurt afwachten.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:54 schreef Doublepain het volgende:
Je ken zeiken wat je wil maar als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen invoeg en er zit een rij van hier tot tokio op de linkerrijbaan dan ga ik niet 1 uur 90 blijven rijden, dan ga ik het na een tijdje opeisen op een veilige manier, gewoon knipperlicht aan en langzaam naar links. 1 het bevordert mijn reis 2 het is veiliger want achter een truck heb je geen overzicht en hiermee is het gevaarlijker.
Bullshit zegt iequote:Op maandag 17 februari 2014 22:44 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Bullshit, gewoon je beurt afwachten.
Je wilt echt niet inzien dat je zelf fout zit bij zo'n actie he? Maar goed, ga maar fijn verder met onveilige situaties creëeren, totdat je een keer een inschattingsfout maakt en iemand met 130 in je achterbumper hebt. Ik hoop dat 'ie dan een dashcam heeft om je ongelijk te bewijzen.quote:
Snap dat ook nietquote:Op maandag 17 februari 2014 22:48 schreef LintuxCx het volgende:
Wut, lessen in een Audi? Is dat normaal?
Toevallig, ik ook.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
quote:Op maandag 17 februari 2014 21:54 schreef Doublepain het volgende:
Je ken zeiken wat je wil maar als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen invoeg en er zit een rij van hier tot tokio op de linkerrijbaan dan ga ik niet 1 uur 90 blijven rijden, dan ga ik het na een tijdje opeisen op een veilige manier, gewoon knipperlicht aan en langzaam naar links. 1 het bevordert mijn reis 2 het is veiliger want achter een truck heb je geen overzicht en hiermee is het gevaarlijker.
Welke is dat?quote:Op maandag 17 februari 2014 23:36 schreef sirdanilot het volgende:
^ Misschien heb je wel dezelfde rijschool als ik
bij mij ook, hahaquote:Terugschakelen en dan snelheid beheren met koppeling gaat nog wel een puntje worden.
Maar één keer afgeslagen (inclusief toeterende achterliggers), dus dat valt me nog mee.
Da's wel een van-dik-hout-zaagt-men-planken rijschool, meteen naar Rotterdam alquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:29 schreef BazZz2 het volgende:
net terug van rijles. Ik moest sturen, gassen, remmen, schakelen, hellingproef :S
maar wel leuk
vrijdagochtend de volgende les alweer. Dan gaan we naar Rotterdam. spannend!
waarom doet elke rijschool een hellingproef?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:29 schreef BazZz2 het volgende:
net terug van rijles. Ik moest sturen, gassen, remmen, schakelen, hellingproef :S
maar wel leuk
vrijdagochtend de volgende les alweer. Dan gaan we naar Rotterdam. spannend!
Omdat ik 'm dagelijks nodig heb als ik de parkeergarage uitrijd de drukke straat op?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
waarom doet elke rijschool een hellingproef?
begrijp ik echt niet, komt niet eens op het examen
aha, maar wat verschilt een hellingproef dan van normaal optrekken?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat ik 'm dagelijks nodig heb als ik de parkeergarage uitrijd de drukke straat op?
Je moet al de auto gedeeltelijk laten aankoppelen voordat je de rem los laat, iets wat normaal niet kan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
aha, maar wat verschilt een hellingproef dan van normaal optrekken?
Het is ook niet de bedoeling dat je 5 minuten de auto stil laat staan op een helling op die manier, het is alleen maar een manier van wegrijden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:48 schreef vipeax het volgende:
Een diesel kun je nog wel op z'n plek houden door de koppeling iets over het aangrijpingspunt te laten komen (helling bepaald hoeveel je hem laat opkomen), maar ik betwijfel dat die manier erg gezond is, terwijl ik wel vaker hoger dat sommigen dat krijgen aangeleerd...
jammer! Gewoon vertrouwen op jezelf! Eerste keer? Veel lessen gehad?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:42 schreef LompeWorst het volgende:
Helaas gezakt..
Ik was veul te zenuwachtig.
Toen ik mijn ID-kaart moest laten zien, liet ik al 3 keer mijn portomonnee glibberen van de zenuwen. Las ik ook nog eens van de verkeerde auto het kenteken op en toen was ik al aan het zweten.
Geen ingrepen of iets, geen fouten, maar was zo druk met zenuwachtig zijn dat ik vergat auto te rijden.
Helaas
Ah bummerquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:42 schreef LompeWorst het volgende:
Helaas gezakt..
Ik was veul te zenuwachtig.
Toen ik mijn ID-kaart moest laten zien, liet ik al 3 keer mijn portomonnee glibberen van de zenuwen. Las ik ook nog eens van de verkeerde auto het kenteken op en toen was ik al aan het zweten.
Geen ingrepen of iets, geen fouten, maar was zo druk met zenuwachtig zijn dat ik vergat auto te rijden.
Helaas
Spamvermoedens?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:46 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heb ik het nou of wat.. hier stond toch eerst een stuk over dashboardcams? Waar is mijn post?
Erg voorbarig. Miss gewoon een slechte dag gehad.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:51 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja als je vergeet auto te rijden
Nee, maar dat is een bekend probleem, natuurlijk. Misschien een faalangstexamen proberen?
Grappig trouwens dat je mij een kwal noemt, terwijl je zelf alweer begon met het veroordelen van mensen die een iets ander traject volgt, na je eerste debacle in KLB waarin je mensen veroordeelde die meer dan 2x nodig hadden voor theorie of praktijk en meer dan een half jaar bezig waren. En dat terwijl je zelfs nog niet eens MAG afrijden, maar ondertussen wel zelf veel langer bezig bent. Een ezel stoot zich over het algemeen, niet twee maal aan dezelfde steen. Jij wel, dus een ezel ben je niet.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik meld het alleen even aan deze kwal, excuses.
Waardoor mag je niet afrijden? Of wil je dat liever niet openbaar posten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:32 schreef sirdanilot het volgende:
Kunnen we het gebitchslap even ergens anders doen
Ik mag ook nog niet afrijden terwijl ik dat wel zou willen. Maar dat komt dan weer niet door mijn eigen schuld, het komt door een ellenlange medische CBR procedure. Theorie en TTT heb ik wel in één keer gehaald.
Vind je? Als hij dat als beroep wil doen..quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:18 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Trieste zaak.
18 jaar + vrachtwagen. Lijkt me toch iets te jong.
Vind het inderdaad persoonlijk nogal een verantwoordelijkheid om als 18-jarige zo'n groot gevaarte te besturen. Als personenauto's op die leeftijd al vaak misgaat...quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vind je? Als hij dat als beroep wil doen..
Instructeur blijft eindverantwoordelijk hier, die moet ingrijpen.
Die plaats je net en voegt niks toe aan de discussie hier.quote:Op donderdag 20 februari 2014 04:11 schreef d4v1d het volgende:
NWS / Kind (9) doodgereden door lesvrachtwagen in Eindhoven
Ja. Jij zei dat dit misschien niet de juiste plaats is om dit ingeluk te bespreken..quote:Op donderdag 20 februari 2014 04:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die plaats je net en voegt niks toe aan de discussie hier.
NWS is dan wel de goede plaats.quote:Maar eigenlijk is dit niet het juiste topic voor dit onderwerp al zou ik er best verder over willen praten.
Oh oké, ik snapte je bedoeling blijkbaar niet direct.quote:Op donderdag 20 februari 2014 04:57 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja. Jij zei dat dit misschien niet de juiste plaats is om dit ingeluk te bespreken..
[..]
NWS is dan wel de goede plaats.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 05:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh oké, ik snapte je bedoeling blijkbaar niet direct.
Ik ben dan ook niet gewend dat mensen naar me luisteren.
Sorry kerel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |