abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 februari 2014 @ 17:36:17 #76
302853 themole
graaft totaal door.
pi_136671885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:35 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, met alle respect, maar dan geef ik nog liever op en ga ik met het OV.
Ben sinds 2 weken keihard aan het leren en heb over 1 maandje m`n theorie weer, dan hoop ik hem wel te hebben.

Of ik er nou nog 5 x over doe of niet via Altijdgeslaagd ga ik het zeker niet doen.
Goed dat je iig zo principieel tegen zo'n tent bent. ^O^
Niet altijd serieus
pi_136671895
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:34 schreef sirdanilot het volgende:
Ik weet dat ik nu lullig klinkt, maar je theorie moet je gewoon kunnen halen. Heb je hier geen problemen mee in de praktijk, dat je denkt, 'uhhh mag ik nu eerst?' of 'huh wie heeft nu voorrang' of wat dan ook? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je je in de praktijk goed aan de regels houdt, en in de theorie het ineens niet meer weet.
Praktijk heb ik geen problemen mee, dan weet ik 99% van de tijd wel gewoon wat borden zijn, wat ik wel kan/niet, voorrang etc.
Maar zodra ik het CBR binnen loop word ik enorm zenuwachtig en dan krijg ik als het ware een black-out dan word het gewoon zwart in m`n geheugen helaas..
pi_136671927
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:36 schreef themole het volgende:

[..]

Goed dat je iig zo principieel tegen zo'n tent bent. ^O^
Vind het zulke onzin.
+ Dat als ik daar zou zitten dat ik binnen 5-10 minuten ruzie zou hebben met wat van die figuren daar, want ik kan absoluut niet tegen dat overdreven autoritaire gedrag en dat taaltje "Kanker dit, kanker dat"
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 17:37:38 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136671930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:36 schreef Braddie het volgende:

[..]

Praktijk heb ik geen problemen mee, dan weet ik 99% van de tijd wel gewoon wat borden zijn, wat ik wel kan/niet, voorrang etc.
Maar zodra ik het CBR binnen loop word ik enorm zenuwachtig en dan krijg ik als het ware een black-out dan word het gewoon zwart in m`n geheugen helaas..
Maar hoe denk je dat dat dan zal gaan als je praktijkexamen moet doen?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 13 februari 2014 @ 17:37:58 #80
414785 sirdanilot
pi_136671939
Overigens ga ik denk ik overstappen op de automaat. Er zit namelijk niet echt vooruitgang meer in mn lessen. Ik doe de kijktechniek en zo allemaal wel, en ik heb meestal geen ingreep, maar ik ben zo bezig met de auto dat ik niet ruim genoeg om me heen kijk, alleen in een rechte lijn en echt de verplichte dingen dus, en daardoor blijf ik gewoon altijd net onder examenniveau. Vanmorgen ook: ik keek echt elke zijstraat in, maar dan komt er terwijl ik aan het terugschakelen ben opeens toch iemand uit, en dan heb ik een ingreep. Terwijl ik toch echt eerst gekeken had, niet goed genoeg opgelet dus. Dit soort ingrepen zijn wel zeldzaam bij mij maar zoiets mag eigenlijk gewoon helemaal niet gebeuren. Ook zat ik ongelooflijk te klooien met steeds voor 3 meter opschakelen en dan weer terug etc.

Ik vind het ook kut, maar anders gaat het helemaal niet lukken, dus tsja... Ik heb in ieder geval een proeflesje aangevraagd om te kijken of het wat is, ik heb namelijk nog nooit in een automaat gereden. Ik kan natuurlijk ook later altijd nog overstappen op handgeschakeld, als je al een tijdje zelf rondrijdt zal het rijexamen niet zo moeilijk zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136671963
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maar hoe denk je dat dat dan zal gaan als je praktijkexamen moet doen?
Ik heb TTT dus daar raak ik wel enigzins aan gewend.
En, het autorijden zelf is echt geen probleem voor me, vind m`n instructeur ook niet :)
Maar het is echt puur die theorie waar ik zoveel moeite mee heb.
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 17:39:46 #82
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136672000
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik heb TTT dus daar raak ik wel enigzins aan gewend.
En, het autorijden zelf is echt geen probleem voor me, vind m`n instructeur ook niet :)
Maar het is echt puur die theorie waar ik zoveel moeite mee heb.
Weird....zo moeilijk is het toch ook weer niet zou je denken.
Anyway ik gun het je van harte dat je het haalt!
pi_136672060
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Weird....zo moeilijk is het toch ook weer niet zou je denken.
Anyway ik gun het je van harte dat je het haalt!
Het is ook niet moeilijk, ik slaagde op die cursussen elke keer voor die oefen examens met 1-2 fouten :') Het is puur onzekerheid dat als ik daar zit dat ik dan zoiets heb van " Klopt dat wel ? " Ik corrigeer overigens niet, maar toch..

Thanks! Het is nou wel tijd hoor.. Ben al bezig vanaf April `13 (Wel met 2x een pauze van 3 weken en 1x een pauze van 7 maanden, maar toch)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 13 februari 2014 @ 17:43:29 #84
414785 sirdanilot
pi_136672128
Overigens heb ik al een proefles ergens geboekt in een automaat voor zaterdag nu (ergens in de 20 euro, en gratis als je daar gaat lessen; de lessen zijn in de 30 euro). Maar nu vond ik zojuist echt een super cheape rijschool die automaat lessen aanbiedt voor onder de 30 euro :') . Ik vind het een beetje onfatsoenlijk om te proeflesshoppen, maar misschien moet ik dat doen? Of daar ook een proefles en dan de leukste uitkiezen :D

Als iemand nog suggesties heeft voor regio leiden die automaatlessen aanbieden, graag. Vooral goedkope proeflesjes ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 17:45:19 #85
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_136672186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens ga ik denk ik overstappen op de automaat. Er zit namelijk niet echt vooruitgang meer in mn lessen. Ik doe de kijktechniek en zo allemaal wel, en ik heb meestal geen ingreep, maar ik ben zo bezig met de auto dat ik niet ruim genoeg om me heen kijk, alleen in een rechte lijn en echt de verplichte dingen dus, en daardoor blijf ik gewoon altijd net onder examenniveau. Vanmorgen ook: ik keek echt elke zijstraat in, maar dan komt er terwijl ik aan het terugschakelen ben opeens toch iemand uit, en dan heb ik een ingreep. Terwijl ik toch echt eerst gekeken had, niet goed genoeg opgelet dus. Dit soort ingrepen zijn wel zeldzaam bij mij maar zoiets mag eigenlijk gewoon helemaal niet gebeuren. Ook zat ik ongelooflijk te klooien met steeds voor 3 meter opschakelen en dan weer terug etc.

Ik vind het ook kut, maar anders gaat het helemaal niet lukken, dus tsja... Ik heb in ieder geval een proeflesje aangevraagd om te kijken of het wat is, ik heb namelijk nog nooit in een automaat gereden. Ik kan natuurlijk ook later altijd nog overstappen op handgeschakeld, als je al een tijdje zelf rondrijdt zal het rijexamen niet zo moeilijk zijn.
Ik zou toch blijven doorgaan met handmatig schakelen lijkt me zeer vervelend als je straks je rijbewijs hebt en niet in handmatige auto's mag rijden van een vriend ofzo.
Snelle Egel
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 17:50:02 #86
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136672329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:45 schreef S0nic het volgende:

[..]

Ik zou toch blijven doorgaan met handmatig schakelen lijkt me zeer vervelend als je straks je rijbewijs hebt en niet in handmatige auto's mag rijden van een vriend ofzo.
Dit.

Ik zou ook liever automaat rijden hoor. Ik heb nu puur een schakelauto omdat ik na het behalen van mn rijbewijs geoefend wil blijven in 't schakelen.
Mijn 2e auto over een jaar of wat wordt denk ik zeker wel een automaat.
  FOK!fotograaf donderdag 13 februari 2014 @ 18:19:11 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136673152
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kan natuurlijk ook later altijd nog overstappen op handgeschakeld, als je al een tijdje zelf rondrijdt zal het rijexamen niet zo moeilijk zijn.
Dan moet je opnieuw afrijden. Je krijgt een code op je rijbewijs waarmee je alleen automaat mag rijden.

En automaat, het is met filerijden best relaxed. Zeker als je een echte automaat hebt en geen gerobotiseerde bak (zoals bijv. een C1 heeft). Beetje vlotte kar erachter en weinigen die sneller zijn. Met zware last trekken kan het in een auto nog wel eens praktischer zijn om schakel te hebben, maar verder is het wel lekker.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136673854
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het is ook niet moeilijk, ik slaagde op die cursussen elke keer voor die oefen examens met 1-2 fouten :') Het is puur onzekerheid dat als ik daar zit dat ik dan zoiets heb van " Klopt dat wel ? " Ik corrigeer overigens niet, maar toch..

Thanks! Het is nou wel tijd hoor.. Ben al bezig vanaf April `13 (Wel met 2x een pauze van 3 weken en 1x een pauze van 7 maanden, maar toch)
Maar hoe weet je dan dat je daar met je praktijk geen last van ga hebben?
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 19:39:30 #89
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136676244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan moet je opnieuw afrijden. Je krijgt een code op je rijbewijs waarmee je alleen automaat mag rijden.

En automaat, het is met filerijden best relaxed. Zeker als je een echte automaat hebt en geen gerobotiseerde bak (zoals bijv. een C1 heeft). Beetje vlotte kar erachter en weinigen die sneller zijn. Met zware last trekken kan het in een auto nog wel eens praktischer zijn om schakel te hebben, maar verder is het wel lekker.
worden er nog wel normale automaten verkocht dan? heb t idee dat alles nu zo'n beetje semi is
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  FOK!fotograaf vrijdag 14 februari 2014 @ 00:01:15 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136689058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

worden er nog wel normale automaten verkocht dan? heb t idee dat alles nu zo'n beetje semi is
Duurdere segment. Mercedes, VAG met tiptronic. Met beide kan je ook zelf schakelen, maar het is een echte automaat. Bij Mercedes is/was het iig zo dat je met een tik tegen de pook schakelt. En eerlijk is eerlijk, een Kompressor automaat is gewoon heerlijk relaxed, zeker omdat een Kompressor altijd staat te loeien, i.t.t. een Turbo die eerst op druk moet komen. Aantrekkelijk is het dus om bij bijvoorbeeld het invoegen, als je voorganger met 60 bij het eerste blokje naar links gaat, hem de kick-down in te jagen en te zorgen dat je aan het einde van de invoegstrook met minimaal 130 kan invoegen... Nadeel: je verbruik, accelaratie richting 6000 toeren zie je terug in je verbruiksmeter, die kan op/na een invoegstrookje planken zomaar een tot twee liter extra op 100 km gaan aangeven... :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 februari 2014 @ 11:36:38 #91
414785 sirdanilot
pi_136697559
Ja, ik zou ook het liefst handbak rijbewijs hebben, dan kan ik zelf wel bepalen of ik een automaat koop. Maar goed, ik ga in ieder geval een proeflesje proberen.

Misschien dat ik nog mijn pakket aan handbaklessen opmaak, het gewoon nog een keer probeer, en als het dan nog niet lukt dan niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136709742
Meh.
Aangezien ik nogsteeds mjn theorie niet heb vind ik het (Na 2 lessen van 2 uur afgelopen maand) wel weer genoeg geweest..

Is het verstandig om tóch door te lessen? Of zeggen julie, haal eerst je theorie zodat je in 1 keer door kan?

Dat 2e neig ik zelf meer naar, gewoon lessen weer even stop zetten, flink bikkelen, over 3 weken Theorie Examen aanvragen en dan (hopelijk) slagen en dán zoveel mogelijk lessen (En dan bedoel ik ook echt elk plekje wat m`n instructeur vrij heeft inpikken :D )
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:00:21 #93
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_136710073
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:47 schreef Braddie het volgende:
Meh.
Aangezien ik nogsteeds mjn theorie niet heb vind ik het (Na 2 lessen van 2 uur afgelopen maand) wel weer genoeg geweest..

Is het verstandig om tóch door te lessen? Of zeggen julie, haal eerst je theorie zodat je in 1 keer door kan?

Dat 2e neig ik zelf meer naar, gewoon lessen weer even stop zetten, flink bikkelen, over 3 weken Theorie Examen aanvragen en dan (hopelijk) slagen en dán zoveel mogelijk lessen (En dan bedoel ik ook echt elk plekje wat m`n instructeur vrij heeft inpikken :D )
Braddie, denk je niet dat het misschien een goed idee is om het op te geven?
Als je na zo lang nog steeds je theorie niet hebt, hoor je misschien gewoon niet op de weg.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_136710115
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:00 schreef LompeWorst het volgende:

[..]

Braddie, denk je niet dat het misschien een goed idee is om het op te geven?
Als je na zo lang nog steeds je theorie niet hebt, hoor je misschien gewoon niet op de weg.
Ik kan prima auto rijden, en ik ken de regels. Maar (wat ik al eerder zei in dit topic) Ik heb last van faalangst, zodra ik bij het CBR aankom krijg ik als het ware een black-out en vergeet ik veel :')

(Je klinkt net als m`n vader met je "opgeven".. Dat zei die man ook een paar maanden terug, dat ik niet zou kunnen autorijden omdat ik mijn theorie nog niet heb :') )
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:02:59 #95
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_136710141
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:01 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik kan prima auto rijden, en ik ken de regels. Maar (wat ik al eerder zei in dit topic) Ik heb last van faalangst, zodra ik bij het CBR aankom krijg ik als het ware een black-out en vergeet ik veel :')

(Je klinkt net als m`n vader met je "opgeven".. Dat zei die man ook een paar maanden terug, dat ik niet zou kunnen autorijden omdat ik mijn theorie nog niet heb :') )
Faalangst en zenuwen ben ik ook niet onbekend mee :')
Kwam zojuist mijn vader tegen tijdens het lessen, hij moest mij voorrang verlenen.
Het zweet brak me uit en faalde bijna in het maken van een bocht :')
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_136710158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:47 schreef Braddie het volgende:
Meh.
Aangezien ik nogsteeds mjn theorie niet heb vind ik het (Na 2 lessen van 2 uur afgelopen maand) wel weer genoeg geweest..

Is het verstandig om tóch door te lessen? Of zeggen julie, haal eerst je theorie zodat je in 1 keer door kan?

Dat 2e neig ik zelf meer naar, gewoon lessen weer even stop zetten, flink bikkelen, over 3 weken Theorie Examen aanvragen en dan (hopelijk) slagen en dán zoveel mogelijk lessen (En dan bedoel ik ook echt elk plekje wat m`n instructeur vrij heeft inpikken :D )
Waarom ga je dan weer 3 weken wachten voor je het überhaupt aanvraagt?
En heb je wel eens een individueel examen gedaan?
pi_136710398
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:03 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Waarom ga je dan weer 3 weken wachten voor je het überhaupt aanvraagt?
En heb je wel eens een individueel examen gedaan?
Individueel examen heb ik 2 x gedaan..
Nou, omdat ik mezelf eerst even goed wil inlezen weer en keihard wil bikkelen..
pi_136710570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Individueel examen heb ik 2 x gedaan..
Nou, omdat ik mezelf eerst even goed wil inlezen weer en keihard wil bikkelen..
Okee, maar zoals ik eerder al vroeg, hoe weet je dan zeker dat je met je ttt en praktijkexamen niet weer hetzelfde probleem hebt?
Dan kan je eindeloos doorgaan...
pi_136710620
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:21 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Okee, maar zoals ik eerder al vroeg, hoe weet je dan zeker dat je met je ttt en praktijkexamen niet weer hetzelfde probleem hebt?
Dan kan je eindeloos doorgaan...
Omdat ik constant van m`n instructeur hoor "Braddie, ga nou eens gewoon slagen voor je theorie man, dan kan je direct doorstromen naar je TTT en van daaruit waarschijnlijk binnen 2 weken afrijden" Want ik ben "Examen klaar"

Dus daar heb ik de angst niet voor, ik ben vrij zelfverzekerd in het verkeer :)
pi_136710699
Maar voor je theorie examen zei je ook al dat je er klaar voor was..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')