abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136918368
EINDHOVEN - Op de Pastoriestraat in Eindhoven is woensdagochtend rond 08:30 uur bij een verkeersongeval een 9-jarige fietser uit Eindhoven overleden. Hij kwam ongelukkig in aanraking met een vrachtauto, bestuurd door een 18-jarige man uit Best.

Uit eerste bevindingen van de politie zou het volgende gebeurd zijn. Het fietsertje reed over de ventweg en maakte plots een stuurmanoeuvre naar links, waardoor hij viel en met zijn lichaam deels op het wegdek terecht kwam. Op datzelfde moment kwam op vrijwel gelijke hoogte een vrachtauto voorbij gereden en kon de chauffeur de jongen niet ontwijken, ondanks dat de vrachtauto nog remde.

De vrachtauto reed ongeveer 40 km/u. Het is een lesvoertuig en de chauffeur kreeg op dat moment rijles. De weg werd direct na het ongeval afgesloten voor onderzoek. Medewerkers van Slachtofferhulp werden onder andere ingezet voor mensen die ooggetuigen waren van het trieste ongeval.

Na het politieonderzoek ter plaatse werd de weg rond 10.50 uur weer vrijgegeven voor het verkeer. De politie is nog niet klaar met het onderzoek.
pi_136918550
en nu?
dit was gisterochtend al in het nieuws
pi_136918791
Hoe triest ook, maar dit is bijna aan de orde van de dag. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 20 februari 2014 @ 08:47:47 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_136919559
Voortaan ook maar valtraining geven aan koters. Naar de kant van de weg vallen :') Darwin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_136920990
De rij-instructeur is de juridische bestuurder, niet de lesser.
pi_136921004
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om kinderen te leren netjes te fietsen en niet zo heen en weer te zwalken.
pi_136921076
Verschrikkelijk.
pi_136921129
Ik moest lachen om d4v1d's avatar in combinatie met z'n post, omdat ik een slecht mens ben. :')

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom de politie zo lang bezig is met een onderzoek. Fietser maakt onverwachte manoeuvre > vrachtwagens remmen niet zo makkelijk als een personen auto > ongeluk gebeurt. Overmacht.

Het is erg jammer dat er een kind van 9 om het leven is gekomen, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_137022467
Ik wist niet dat er 18-jarige vrachtwagen-rijinstructeurs bestonden. Tijdens een rijles is namelijk de instructeur de juridische bestuurder en niet de man of vrouw die achter het stuur zit.

Verder triest, maar (helaas) niet echt bijzonder nieuws.
pi_137036708
Iemand die "per ongeluk" iemand anders doodrijdt, had nooit achter het stuur plaats mogen nemen. "Zulke dingen gebeuren nu eenmaal": ja inderdaad, ze gebeuren omdat mensen die niet moeten rijden het toch doen!
  zondag 23 februari 2014 @ 01:23:52 #11
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_137036811
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:18 schreef thabit het volgende:
Iemand die "per ongeluk" iemand anders doodrijdt, had nooit achter het stuur plaats mogen nemen. "Zulke dingen gebeuren nu eenmaal": ja inderdaad, ze gebeuren omdat mensen die niet moeten rijden het toch doen!
Lees het bericht anders nog een keer?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_137036826
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:23 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Lees het bericht anders nog een keer?
De eerste twee woorden zijn: "kind (9)". Veel meer hoef je niet te weten. Als volwassene hoor je te weten dat kinderen kinderen zijn!
  zondag 23 februari 2014 @ 01:26:54 #13
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_137036853
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:25 schreef thabit het volgende:

[..]

De eerste twee woorden zijn: "kind (9)". Veel meer hoef je niet te weten. Als volwassene hoor je te weten dat kinderen kinderen zijn!
En je bedoelt daar wat mee?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_137036969
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:26 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

En je bedoelt daar wat mee?
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
pi_137036987
quote:

[..]

Je kunt er niet steeds 100 meter omheen rijden he
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2014 @ 01:49:24 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137037132
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:35 schreef thabit het volgende:

[..]

Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
Dus ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137037293
quote:

[..]

De tering eey :') Ik snapte heel goed op mijn 9e dat ik altijd moest luisteren naar volwassen omdat zij juist beter weten, jij zegt eigenlijk dat volwassen aan kinderen moeten aanpassen terwijl het andersom moet zijn.

FIJNE FUCKING NACHT VERDER

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 23-02-2014 16:07:41 ]
pi_137037458
Het was een noodlottig ongeval waar niemand iets aan kon doen...that's it.....move on...soi
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137037791
quote:

[..]

Ok, wat had de vrachtwagenbestuurder dan moeten doen... permanent stapvoets rijden naast het fietspad?
  zondag 23 februari 2014 @ 07:51:43 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_137038363
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 02:22 schreef Montagui het volgende:
Het was een noodlottig ongeval waar niemand iets aan kon doen...that's it.....move on...soi
Ik zou niet direct zeggen dat er niemand was die dit had kunnen voorkomen, ik neem aan dat er ook nog een moeder/vader bij was.

Wat een rotmanier om je eerste ervaringen in een vrachtwagen op te doen. :{
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_137038422
Een van de redenen dat ik aan de "mogelijk gevaarlijke kant van een weg" fiets en mijn dochter aan de "mogelijk veilige kant". Wil niet zeggen dat er dan niets kan gebeuren, want een ongeluk is zo gebeurd.
pi_137052001
quote:

[..]

Ja, kinderen zijn kinderen, en dan? Dan hoor je als ouders/verzorgers op je kinderen te letten zodat deze veilig door het leven kunnen.

Overigens is hier ook niet direct onoplettendheid of onzorgvuldigheid aan de ouders te maken. Het lijkt er op dat het kind onverwachts met fiets en al is omgevallen (reden onbekend) en daarbij helaas op de rijbaan vlak voor een rijdende vrachtwagen terecht is gekomen en vervolgens door deze vrachtwagen is aangereden/overreden.

Daar kan de chauffeur in opleiding of de rijinstructeur weinig aan doen, je kan niet bij elke fietser er rekening mee houden dat deze plots voor je wagen op de weg ligt.

Als ouders van een 9-jarig kind hoef je er in de meeste gevallen ook niet vanuit te gaan dat je kind tijdens het fietsen spontaan op de grond ligt. 9-jarige Nederlandse kinderen kunnen doorgaans prima fietsen, het enige waar deze jonge fietsers soms nog tekort in schieten is verkeersinzicht. In dat geval is het niet verstandig om deze kinderen zonder begeleiding te laten fietsen.
Echter heeft gebrek aan verkeersinzicht zoals het nu lijkt (gebaseerd op het artikel) weinig tot niets te maken met het ongeval en valt hierover dus niets te verwijten.
pi_137052957
RIP en sterkte aan de nabestaanden.
pi_137059325
quote:
13s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:18 schreef thabit het volgende:
Dus niemand meer rijlessen nemen en niemand meer die kan rijden in de toekomst?
  zondag 23 februari 2014 @ 18:48:23 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137059467
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 04:10 schreef d4v1d het volgende:
. Hij kwam ongelukkig in aanraking met een vrachtauto
:') ______________________________________________________________!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')