Ja weet ik en meestal kom je er wel op tijd tussen, maar altijd "makkelijk" is het zeker niet.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijzer zegt juist tegen de aankomende auto's: 'Hey, foei ga eens heul snel aan de kant en maak ruimte'
Toppunt van asociaal dit. Je zet je richtingaanwijzer aan op het moment dat er een gaatje is waar je je vervolgens tussenduwt. Niet om andere automobilisten de stuipen op het lijf te jagen omdat ze denken dat er weer zo'n infantiel op de weg zit die z'n dooie hoek niet checkt en denkt hem naar links te kunnen gooien.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijzer zegt juist tegen de aankomende auto's: 'Hey, foei ga eens heul snel aan de kant en maak ruimte'
Je kan er van alles bij verzinnen maar zo komt het er wel op neer. Als je wacht op een gaatje dan rijden ze gewoon door of je bent al op het eind dus opeisen is het beste.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Toppunt van asociaal dit. Je zet je richtingaanwijzer aan op het moment dat er een gaatje is waar je je vervolgens tussenduwt. Niet om andere automobilisten de stuipen op het lijf te jagen omdat ze denken dat er weer zo'n infantiel op de weg zit die z'n dooie hoek niet checkt en denkt hem naar links te kunnen gooien.
Het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om op het verkeer te anticiperen om zodoende vlot en veilig in te kunnen voegen. Als je het nodig hebt om je knipperlicht aan te zetten om zo geforceerd in te voegen ben je gewoon incapabel. (Uitzonderlijke situaties daargelaten uiteraard).quote:Op maandag 17 februari 2014 19:54 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je kan er van alles bij verzinnen maar zo komt het er wel op neer. Als je wacht op een gaatje dan rijden ze gewoon door of je bent al op het eind dus opeisen is het beste.
Neuh, als ik gewoon 100-120 rij en er een auto minimaal 100 meter ervanaf is kan je gewoon invoegen. Je denkt toch niet echt dat iemand ervoor gooit met 20m afstand?quote:Op maandag 17 februari 2014 19:56 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om op het verkeer te anticiperen om zodoende vlot en veilig in te kunnen voegen. Als je het nodig hebt om je knipperlicht aan te zetten om zo geforceerd in te voegen ben je gewoon incapabel. (Uitzonderlijke situaties daargelaten uiteraard).
Snap niet helemaal hoe je dat bedoelt... Maar goed deze discussie draait waarschijnlijk toch op niks uit. Zolang de lessers onder ons maar gewoon in blijven voegen zoals ze dat geleerd krijgen, en niet zo asociaal met je knipperlicht aan.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Neuh, als ik gewoon 100-120 rij en er een auto minimaal 100 meter ervanaf is kan je gewoon invoegen. Je denkt toch niet echt dat iemand ervoor gooit met 20m afstand?
als er een geen ruimte meer is moet je wel je knipperlicht aanzetten, al is het maar zodat de anderen weten dat je erop wil. Net als met het veranderen van rijstrook als je een stoplicht nadert en je wilt linksaf, maar er zitten auto's langs je die iets harder gaan dan jou maar de inhaalmanoeuvre lang genoeg laten duren zodat je kan zien dat je de linkerrijstrook niet gaat halen, dan doerje ook even knipperlicht aan ter kennisgeving dat je naar links wil. Dan accelereren ze vanzelf en daar is niks aso of wat dan ook aanquote:Op maandag 17 februari 2014 20:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Snap niet helemaal hoe je dat bedoelt... Maar goed deze discussie draait waarschijnlijk toch op niks uit. Zolang de lessers onder ons maar gewoon in blijven voegen zoals ze dat geleerd krijgen, en niet zo asociaal met je knipperlicht aan.
Ik zou me rot schrikken als ik bijna naast je rij en jij je knipperlicht ineens aanzet.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
als er een geen ruimte meer is moet je wel je knipperlicht aanzetten, al is het maar zodat de anderen weten dat je erop wil.
Succes Zenuwachtig hoef je totaal niet te zijnquote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
Zenuwen zijn absoluut niet nodig Het is in het begin wel een beetje " eng " Maar jouw instructeur/instructrice zal alles wel rustig uitleggen en stapje voor stapje alles op z`n plaats laten vallenquote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
Bij het wisselen van rijbaan dien je een knippersignaal te geven. Of je nu in de file staat of in the middle of nowhere rijdt.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:14 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik op een dubbelbaansweg naar links wil, en het is druk, dan zet ik dus wel degelijk mn knipper aan en wurm ik me in een nauw gaatje De knipper is dan een signaal 'effe wachten ik wil ertussen'. Bij rustig verkeer doe je dat natuurlijk niet. Op de snelweg doe ik het trouwens ook niet, heeft geen zin om links te rijden als het druk is.
audi nicequote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
Één tip: Begin vast aan je theorie, wie weet doe je er anderhalf jaar overquote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
meestal rijden ze 130 als er geen rij is, als er een lange rij is ligt het tussen de 70-110quote:Op maandag 17 februari 2014 22:36 schreef vipeax het volgende:
Dus als jij 90 rijdt achter een vrachtauto, terwijl de linkerstrook rustig doorkart met 130, vind je het verstandig om je plek te claimen, ondanks dat er geen plek is voor jou, en je invoegsnelheid? Dat is wat je nu claimt namelijk...
Hopelijk rij je dan niet in een auto met sub 100 pk (even globaliserend)...
Bullshit, gewoon je beurt afwachten.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:54 schreef Doublepain het volgende:
Je ken zeiken wat je wil maar als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen invoeg en er zit een rij van hier tot tokio op de linkerrijbaan dan ga ik niet 1 uur 90 blijven rijden, dan ga ik het na een tijdje opeisen op een veilige manier, gewoon knipperlicht aan en langzaam naar links. 1 het bevordert mijn reis 2 het is veiliger want achter een truck heb je geen overzicht en hiermee is het gevaarlijker.
Bullshit zegt iequote:Op maandag 17 februari 2014 22:44 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Bullshit, gewoon je beurt afwachten.
Je wilt echt niet inzien dat je zelf fout zit bij zo'n actie he? Maar goed, ga maar fijn verder met onveilige situaties creëeren, totdat je een keer een inschattingsfout maakt en iemand met 130 in je achterbumper hebt. Ik hoop dat 'ie dan een dashcam heeft om je ongelijk te bewijzen.quote:
Snap dat ook niet Hier lessen alle rijscholen in een Polo Bluemotion en Corsa diesels.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:48 schreef LintuxCx het volgende:
Wut, lessen in een Audi? Is dat normaal?
Toevallig, ik ook.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:16 schreef BazZz2 het volgende:
Ik begin morgen!
ben best wel benieuwd en ook een klein beetje zenuwachtig over hoe het zal gaan.
dus als je morgen in en rondom Vlaardingen een zwengelende audi ziet rijden; dat ben ik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |