Gewoon morgen ophalen, hij lag er waarschijnlijk vandaag al. Ik heb hem op een maandag aangevraagd, werd verteld dat hij er maandag zou zijn. Maar toen ik donderdag even langs kwam was hij er al!quote:Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is misschien niet helemaal relevant, maar wel een enorme irritatie..... Waarom moet het gemeentehuis 7 dagen erover doen om mijn rijbewijs klaar te maken??
Afgelopen donderdag aangevraagd, en aanstaande donderdag kan ik hem pas ophalen. Grr, ongeduldig
Goed bezig. Zo te zien loont het wel om voet bij stuk te houden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.
Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden. Deze man stapte uit en gedroeg zich aggresief naar mij toe, en pakte zijn telefoon. Op het moment van bellen was het mij niet duidelijk wat er aan de hand was. 'Verzekeringspapieren zouden gebracht worden' zei hij. Na gebrabbel in het Turks, stonden er 15 minuten later 4 gasten die mij zaten te bedreigen / intimideren.
Ik hield voet bij stuk, en beiden hebben wij het schadeformulier ingevuld en ondertekend.
Nu 4 maanden later, heb ik een brief ontvangen van mijn verzekeraar waarin zij aangeven dat de aansprakelijkheid bij de tegenpartij ligt.
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.
Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Mijn auto is weer als vanouds, de zijne daarentegen is economisch total loss. Optisch geen cent meer waard. Hele passagierszijde beschadigd
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent tochquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Nee, tuurlijk niet. Was een grapje.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha je mag toch echt niet zonder je instructeur rijden als je aan het lessen bent toch
Bedankt voor je compliment. Ik wil verder niet als psycholoog of wat dan ook over komen. Ik besef me ook terdege dat je niet gevraagd hebt om mijn 'advies' maar wil toch het volgende mededelen zonder het te laten verstranden in offtopic geneuzel.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:16 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Goed bezig. Zo te zien loont het wel om voet bij stuk te houden.
Ik denk dat ik minder sterk in m'n schoenen zou hebben gestaan met 4 dreigende figuren om me heen.
Ik schrok mij laatst dood in het donker toen er een bijna onzichtbare man (door zijn donkere kleding) overstak bij een zebrapad zonder te kijken, ik zag hem verdomme veel te laat en schrok mij 300x de pleuris, voorang mag je best nemen maar niet als je daarmee zelfmoord pleegt svp.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:35 schreef Turbomuis het volgende:
Ik werd daarstraks bijna van m'n sokken gereden op een zebrapad. Door een leswagen met de instructeur achter het stuur....
Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.
Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden. Deze man stapte uit en gedroeg zich aggresief naar mij toe, en pakte zijn telefoon. Op het moment van bellen was het mij niet duidelijk wat er aan de hand was. 'Verzekeringspapieren zouden gebracht worden' zei hij. Na gebrabbel in het Turks, stonden er 15 minuten later 4 gasten die mij zaten te bedreigen / intimideren.
Ik hield voet bij stuk, en beiden hebben wij het schadeformulier ingevuld en ondertekend.
Nu 4 maanden later, heb ik een brief ontvangen van mijn verzekeraar waarin zij aangeven dat de aansprakelijkheid bij de tegenpartij ligt.
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.
Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Mijn auto is weer als vanouds, de zijne daarentegen is economisch total loss. Optisch geen cent meer waard. Hele passagierszijde beschadigd
Bijna goedquote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:59 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Jouw allrisk-verzekering heeft dus de schade vergoed, en de verzekering van de tegenpartij heeft het schadebedrag op jouw rekening overgemaakt, begrijp ik dat goed? Dan zou ik het maar apart houden, want dat komt je verzekering nog wel terughalen.
Laaaaat maaaarrquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien was het wel een leerling zonder instructeur?
Ook instructeurs hebben wel eens pauze hoor.
Misschien moeten we het daar maar op houden jaquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:51 schreef FransDeens het volgende:
....maar het is natuurlijk wel duidelijk dat deze manier niet de bedoeling is. Bofkont.
Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Het eigen risico, alsmede het totale schadebedrag van 5000 euro, is op mijn rekening gestort. Maar dat is niet alles. Wegens mijn All Risk verzekering is de schade gerepareerd zonder dat het mij een cent heeft gekost, want eigen risico terug.
Onder de eindstreep heb ik dus 5000 verdiend, en dat allemaal wegens een te opgefokte bestuurder. Ik heb in de stress gezeten, en baalde nogal, maar nu heb ik alleen maar een big smile.
Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijnquote:Op donderdag 13 februari 2014 19:03 schreef Alt-tab het volgende:
Een gruwelijke irratie die is omgevormd tot hoongelach.
Een paar maanden terug had ik een ongeluk. De details zal ik achterwege laten.
Ik stapte kwaad uit, en liep richting de auto die deel uitmaakte van het ongeval om de bestuurder de huid vol te schelden.
Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:18 schreef eRKa het volgende:
[..]
Zoals een ander ook al aanhaalde: Houd die 5000euro maar apart.
Wat hier had moeten gebeuren, is dat jouw verzekering de reparatie voorschiet. Nadat duidelijk is wat de kosten zijn geweest, gaan ze dit verhalen op de verzekering van de tegenpartij (die was immers veroorzaker).
Hier is een foutje gemaakt, en is de vergoeding op jouw rekening terecht gekomen Die vergoeding had immers bij jouw verzekering gestort moeten worden. Door een foutje is dat verkeerd gegaan, kan gebeuren.
Maar jouw verzekering komt er heus nog wel achter dat de centen bij jou zijn gestort. Ik heb dit 15jaar geleden ook eens gehad, ging toen wel om minder geld(fl1000,-). Mijn verzekering stuurde een keurige brief waar het in werd uitgelegd, en ik kon kiezen of ik alles ineens wilde betalen, of in termijnen. Rentevrij.........
Maar je zou eens geluk kunnen hebben, dat wil ik zeker niet uitsluiten. Als zowel bij jouw als bij de verzekering van de tegenpartij slaapkoppen zitten te boekhouden, dan kon je nog eens boffen. Maar ga er maar van uit dat 5000euro niet "even" ergens wegvalt.
Ah de tegenpartijquote:Op zondag 16 februari 2014 11:31 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je bent nog erger dan de veroorzaker, Niks om trots op te zijn
Oké. Heb het nooit zo met mensen die agressief zijn in het verkeer, sorryquote:Op zondag 16 februari 2014 16:13 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ben sowieso niet van plan om het uit te geven, staat al op de spaarrekening, maar bang dat het teruggevorderd wordt, ben ik niet.
Immers heeft mijn eigen verzekering aangegeven waar ik recht op heb indien niet aansprakelijk. Zowel mondeling als schriftelijk. Dat lijstje was als volgt;
- Eigen risico terug
- Volledige vergoeding schade autoherstelbedrijf
- Volledig schadebedrag op rekening
- Behoud schadevrije jaren
- Behoud premie
[..]
Ah de tegenpartij![]()
Meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken
Omdat mensen alleen aan zichzelf denken.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt??
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt??
90 op de teller is ook prima.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
80 op de teller is vaak 75 int echt, ik weet niet of je daar op doelt?
Ik zet em altijd op 90 op de teller, geloof dat de auto dan ook het zuinigste rijdt dusja...
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Tja, bouw/landverkeer. Ook die mensen doen hun werk. Alleen is het vaak in de drukke tijden dat ze op de rijbaan gaan veuren, das lastig idd.
En dan de redenering om 90 te gaan rijden waar je 80 mag, onzin. Hou dan 85 aan, weet je zeker dat je safe bent met het overige verkeer. Ik hou met de auto gewoon 85 aan en dan komt er weer zo'n josti die meent 90 als maatstaaf te nemen. Heb ik weer zo'n kofferbak kruipert achter mij terwijl ik netjes probeer te doen met het koekblik.
Met de motort scheur ik dan wel door met wat inhaalacties om van diegene af te komen, maar met een motort wil je niet eens aan de snelheid houden. Das zelfmoord tussen al die koekblikkerts
Wacht je moet harder rijden volgens jou??quote:Op zondag 16 februari 2014 23:54 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ze doen ook gewoon hun werk. Ze hebben al het recht daar te rijden. Anders komt ons eten ook gewoon niet in de supermarkt.
Maar ik vind eigenlijk wel dat je significant harder dan 80 op dat soort wegen moet rijden. Ik rij meestal 20km/u harder dan het snelheidslimiet daar. Dus 100 op 80 wegen en 120 op 100 wegen. Dat is goed voor de doorstroming. En snelheidscamera's zie je ook ver van te voren aankomen. Bovendien smartphones![]()
Wel debiel trouwens dat mensen bumperkleven op motoren.Ik houd met een motorrijder echt zoveel mogelijk afstand. 4 seconden wanneer dat kan. Wanneer je een ongeluk maakt, rij je niet iemand zijn bumper eraf, maar iemand zijn ruggengraat eruit.
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wacht je moet harder rijden volgens jou??
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.
Zie het als water wat stroomt. Met één opstopping hou je al het achterliggende water achter. Door geen opstopping te vormen kan al het achterliggende verkeer soepeler doorstromen.
Kak met die vrachtwagens heb je wel een punt. Dat verklaart waarom ik altijd achter vrachtwagens / langzaam rijdend verkeer eindig. Waarom ben ik te debiel op die manier te denken?quote:Op maandag 17 februari 2014 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Om het effe in jouw visie te houden; die vrachtwagens gaan nergens heen, dus in jouw wildwaterbaan krijg je grote kolken rond vrachtverkeer.
Grotere snelheidsverschillen tussen verkeer onderling zijn risico verhogend, dus als je het over veiligheid wilt hebben zou de max eerder naar beneden als naar boven moeten als je de ddoorstroming wilt verbeteren, Dan weet je meteen waarom de Vmax omlaag gaat naar 100 op wegvakken waar een spitsstrook open is.
Lekker belangrijk of je een "bottleneck" bent voor mensen die harder willen dan de snelheidslimiet.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:05 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Qua verkeersdoorstroming is het heel logisch. Als je 80 rijd ben je een bottleneck voor die mensen die 90 willen rijden en voor de mensen die 100 willen.. Als je 100 rijdt ben je alleen een bottleneck voor mensen die harden dan 100 willen.
Misschien rijden ze daar omdat ze geen behoefte hebben aan hardrijden op de snelweg?quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Descendent het volgende:
Waarom kunnen mensen op een N-weg met inhaalverbod nou nooit eens normaal 80 (of 100) rijden, maar altijd net 75.... en waarom gaan ze remmen op de meest debiele momenten zoals bijv wanneer er een flauwe bocht aankomt??
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
In the middle of nowhere in Duitsland kan je veel beter doorrijden dan hier.
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:53 schreef Light het volgende:
[..]
Zo heel verwonderlijk is het niet dat je in the middle of nowhere in Duitsland beter kunt doorrijden dan in de randstad in Nederland.
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.quote:Op maandag 17 februari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Onze wegen zijn gewoon heel druk en zitten tegen hun capaciteit. Dat scheelt ook qua doorstroming.
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 02:16 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Als je dit stukje in dezelfde post niet had weggeknipt, had je mijn zinnen niet uit context geplaatst, en kan je duidelijker zien wat ik bedoelde.
[..]
Mijn punt is dat snelheidsverschillen ook voor een betere doorstroming kunnen zorgen in situaties waar er weinig verkeer is. Zoals in de middle of nowhere in Duitsland.
Echt waarom moet iedereen flamen en dingen uit verband trekken?
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik rij op een weg waar je 50 mag. Dus dat doe ik ook. Ik zie verderop iemand van een oprit komen van een of ander bedrijf. Hij ziet mij en stopt, al had hij ervoor gekund. Hij ziet mij naderen met 50, ik ga ervan uit dat hij nu wel blijft wachten want nu kan het niet meer. Nee, hij rijdt toch ineens weg en ik ga vol in de ankers.
Wat
Ook een keer meegemaakt inderdaad bij een rotonde, waarom maken ze "vooruitgang" op gebieden die dingen juist erger maken voor iedereen behalve de bestuurder.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je heel toevallig van die lensprojectiekoplampen? Ik ben eens voor een Opel Vectra met lenskoplampen de weg opgedraaid omdat het net leek alsof zijn knipperlicht aanstond door oranje schitteringen in de koplampen. Ik had dus (onterecht) het idee dat hij bij mij de afslag in zou draaien..
Dat. En (grote) snelheidsverschillen betekenen al helemaal geen betere doorstroming.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kerel je komt uit 1994, je komt net kijken op de weg. Sneller rijden betekent geen snellere doorstroming. Kom later nog maar eens terug.
Ik vind het aso om diegene voor je niet voor te laten. Je bent immers alledrie aan het wachten. Zelfde als mensen die bij het invoegen het liefst nog over het puntstuk meteen naar links knallen, terwijl degene ervoor, die het netjes doet, dan mogelijk klemgereden wordt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:02 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend was het weer raak...
Met drie auto's achter een vrachtwagen invoegen op de snelweg. Linkerbaan was bezet, dus we moesten met zijn drieën even achter de vrachtwagen blijven hangen. Goed, de linkerbaan was weer vrij en de auto achter ons begint met inhalen. Toen hij voorbij was, ging ik ook naar links om snel in te halen, maar blijkbaar wilde die malloot voor ons in zijn Ford Ka eerst, dus gooide hij zonder te kijken zijn kut koekblik snel naar links terwijl wij er al bijna naast reden.
En dan agressief reageren vanuit zijn raampje
Zulke mongolen moeten ze direct het rijbewijs afpakken.
Mja, als je het heel simpel bekijkt, heeft de achterste auto als eerste de ruimte om een baan op te schuiven....quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:09 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Ik vind het aso om diegene voor je niet voor te laten. Je bent immers alledrie aan het wachten. Zelfde als mensen die bij het invoegen het liefst nog over het puntstuk meteen naar links knallen, terwijl degene ervoor, die het netjes doet, dan mogelijk klemgereden wordt.
Voorbeeldje: A58 naar A16 richting Antwerpen. Soms zit je daar achter een vrachtwagen bij het invoegen. Dan ben je dus de lul. Als me dat gebeurt hou ik gewoon flink afstand tot de vrachtwagen, zodat ik gewoon hard kan invoegen en voor de mensen achter me kom (bij gebrek aan een snelle auto). Anders heb je altijd van die mongolen achter je die meteen opschuiven naar links en jou dichtrijden.
Maar dat is wel heel simpel inderdaad. Want iedereen kan wel bedenken dat die andere auto's ook willen gaan inhalen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als je het heel simpel bekijkt, heeft de achterste auto als eerste de ruimte om een baan op te schuiven....
Nou je weet nooit of die auto niet liever achter de vrachtwagen blijft plakken ipv in te halenquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar dat is wel heel simpel inderdaad. Want iedereen kan wel bedenken dat die andere auto's ook willen gaan inhalen.
Probeer eens je gas los te laten, een gat met de vrachtwagen te laten vallen en als je een gaatje ziet aan komen, alvast te versnellen en er zo tussen te schuiven.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:18 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik achter n vrachtauto 'vastzit' wacht ik gewoon geduldig tot er een gaatje is dat groot genoeg is en dan ga ik.... en ik geef altijd richting en kijk over mn schouder voordat ik daadwerkelijk opschuif.
Ja, daar werd door mijn instructeur ook echt heel erg op gehamerd tijdens mijn rijlessen, dat ik in MIJN baan moest blijven als ik een bocht maakte en nooit zonder te kijken mocht opschuiven (ik heb het in mijn begin rijlessen namelijk een aantal keer gedaanquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik neem aan dat je wel heel hard op de toeter hebt gedrukt?
Ik zie het nogal regelmatig voorkomen bij de afrit van de snelweg bij Deventer. Onderaan kom je bij een stoplicht met 1 baan linksaf (richting Zutphen) en 2 banen rechtsaf (richting Deventer). Die 2 komen vervolgens uit op drie banen, waarvan de rechter meteen het industriegebied op draait.
Probleem: de lijnen op de weg dwingen je als je rechts voorgesorteerd staat ook rechts uit te komen. Sta je op de linkerbaan voor het stoplicht kun je op 1 van de linker twee banen uit komen. Maar hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen toch *in* de bocht menen van de rechter baan toch op de middelste uit te moeten komen zonder naast zich te kijken...
Die belijning is alweer een paar maanden geleden grotendeels vervangen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Mano_ het volgende:
Dat is op knooppunt/'rotonde' Leenderheide vaak ook zo'n lol, mede door de weggesleten belijning en de vele rijstroken. Vaak zie je mensen twijfelen, zoeken en plotseling opschuiven.
Laat hem het eendjesarrest eens lezen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:21 schreef silenthill het volgende:
Zijn antwoord:"Natuurlijk wel" altijd remmen voor dieren. Die auto had makkelijk kunnen remmen.
Als je vanaf het zuiden komt valt het nog aardig tegen, zeker met regen. Mensen die er regelmatig komen zullen er geen problemen mee hebben, maar je herkent vaak gelijk de mensen die er voor het eerst overheen gaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:35 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die belijning is alweer een paar maanden geleden grotendeels vervangen.
Alhoewel ik praktisch pertinent tegen invoeghulp (naar links vliegen met 90 omdat er iemand op de invoegstrook rijdt en die nog maar 2 km heeft om in te voegen) en dergelijke ben, is dit een zeer terechte klacht. Zeer irritant. Heeft overigens als gevolg dat veel mensen nu dus tussen 2 vrachtwagens niet meer naar rechts gaan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:18 schreef k_man het volgende:
Op zich allemaal prima, maar schuif dan even op naar strook twee als je ziet dat we een vrachtwagen naderen. Dan kunnen we beide lekker op de cc doortuffen en rij je mij niet klem achter die vrachtwagen.
Ongeluk gemaakt met andermans auto?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 02:34 schreef Roadtrip het volgende:
Ok wauw. Die geleende fiesta ligt nu half op zijn kant in de bosjes in het zwarte woud.
Ik vind dat ook een irritatie. Echt heel erg. Huilen gewoon eigenlijk.
Of juist andersom: iemand anders heeft een ongeluk gemaakt met jouw auto?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ongeluk gemaakt met andermans auto?
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 01:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alhoewel ik praktisch pertinent tegen invoeghulp (naar links vliegen met 90 omdat er iemand op de invoegstrook rijdt en die nog maar 2 km heeft om in te voegen) en dergelijke ben, is dit een zeer terechte klacht. Zeer irritant. Heeft overigens als gevolg dat veel mensen nu dus tussen 2 vrachtwagens niet meer naar rechts gaan.
Oh god ja klopt echt verschrikkelijk. Maar gelukkig geen hele erge schade. Er was iets mis met de bumper en dat geeft de adac gerepareerd. En de spiegel was ingeklapt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ongeluk gemaakt met andermans auto?
*bied glaasje water aan*quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Oh god ja klopt echt verschrikkelijk. Maar gelukkig geen hele erge schade. Er was iets mis met de bumper en dat geeft de adac gerepareerd. En de spiegel was ingeklapt.
Maar echt even drama. Het is ook echt dan ligt je auto in de berm, in een bos in the middle of nowhere op een modder paadje. Later bleek er ook nog een ravijn naast te zijn.
Dus eerst eindeloos gelopen naar een grote kruising, toen op de adac gewacht, vervolgens verdwaald geraakt, hem gevonden, weg laten slepen dat ik moest sturen en gassen, en dus betalen.
Nu moet ik alleen de modder overal op en in de auto weghalen. En duimen dat er geen krassen zijn van de bosjes.
Maar ik heb zo'n geluk gehad...
Haha in mijn KLB topic. Extra foto's kan ik sturen wanneer ik thuis ben. Ik ben nu aan het ramen.quote:
Hem kennende niet, want hij heeft geen eigen auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of juist andersom: iemand anders heeft een ongeluk gemaakt met jouw auto?
Remmen+claxon+grootlicht of gewoon via de invoegstrook er alsnog voorbij (ja, dus naar rechts uitwijken). Maar geloof mij, ik zit veel in zwaardere auto's en daar doen ze het ook gewoon bij hoor. Zelfs gehad met een Defender in offroad setting, een IQ die hem ervoor slingerde. Ter info, mijn bumper zat zo'n beetje op de hoogte van zijn hoofd...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...
Ah, het ligt dus niet aan de auto, maar aan de medeweggebruikers. Dank voor de opheldering.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hem kennende niet, want hij heeft geen eigen auto.
[..]
Remmen+claxon+grootlicht of gewoon via de invoegstrook er alsnog voorbij (ja, dus naar rechts uitwijken). Maar geloof mij, ik zit veel in zwaardere auto's en daar doen ze het ook gewoon bij hoor. Zelfs gehad met een Defender in offroad setting, een IQ die hem ervoor slingerde. Ter info, mijn bumper zat zo'n beetje op de hoogte van zijn hoofd...
Het hangt ook heel erg af van de invoegstrook he. Bij een lange heb je inderdaad voldoende tijd om gewoon minimaal 100 te rijden tegen de tijd dat je moet invoegen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat doe ik dus standaard. Ik rijd met een koekblik en sommige mensen weigeren te geloven dat die gewoon 130 km/uur gaat. Rijd je lekker op de snelweg, duikt er zo'n malloot met 80 km/uur voor je. Mag ik boven op de rem. Voeg dan achter mij in...
Meeste Defenders rijden alleen niet in offroad setting. Met dat ding reden we ook op het strand enzoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ah, het ligt dus niet aan de auto, maar aan de medeweggebruikers. Dank voor de opheldering.
En ja, ik weet hoe een defender eruit ziet.
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Het hangt ook heel erg af van de invoegstrook he. Bij een lange heb je inderdaad voldoende tijd om gewoon minimaal 100 te rijden tegen de tijd dat je moet invoegen.
Bij voorkeur met minder dan 100 km/uur.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.![]()
En beginnen met groot licht te seinen als je achter ze rijdt met invoegen en hem wel intrapt en ze via de invoegstrook voorbij gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:46 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij voorkeur met minder dan 100 km/uur.
Wat vind jij tig duizend toeren? Het is, zeker met een wat warmere motor, helemaal niet erg om richting 4000 a 5000 toeren te gaan, uitgaande van een benzine auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:48 schreef CherryLips het volgende:
Lekker met tig duizend toeren invoegen daar![]()
Dat kan mijn 1.0 liter-motertje niet. 160 is haalbaar, maar boven de 80 zit er niet echt meer porrie in...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En beginnen met groot licht te seinen als je achter ze rijdt met invoegen en hem wel intrapt en ze via de invoegstrook voorbij gaat.
Ik heb dan echt het idee dat m'n auto ontploft of opstijgtquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat vind jij tig duizend toeren? Het is, zeker met een wat warmere motor, helemaal niet erg om richting 4000 a 5000 toeren te gaan, uitgaande van een benzine auto.
Ik doe dat alleen als het rustig is en er niemand achter mij zit, dan zie ik niet in waarom ik de hele invoegstrook moet gebruiken.... als het druk is doe ik dat uiteraard niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Neehoor, de meeste mensen komen toch bij het eerste blokje naar links.![]()
Sja, Amsterdam bezoek ik bij voorkeur met het OV.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik doe dat alleen als het rustig is en er niemand achter mij zit, dan zie ik niet in waarom ik de hele invoegstrook moet gebruiken.... als het druk is doe ik dat uiteraard niet.
Maar goed, gister ging ik mijn mams effe opzoeken in Amsterdam, de eerste keer dat ik daarheen reed. Jeez, dan merk je wel dat ze op de snelweg naar a'dam echt maar wat doen. Lekker rechts inhalen, auto's die bij je gaan bumperkleven ONDANKS dat je al op de meest rechterbaan rijdt.... auto's die je gewoon rustig aan het inhalen bent (links uiteraard) die dan opeens zoiets hebben van "ohnee ik wil niet ingehaald worden" en dan als een idioot gaan versnellen.... echt.... why?
Ik redde het met een 1100tje wel. Nu is het met een 1800 supercharger natuurlijk wel iets makkelijker, waar ik met een 1100tje nipt 120 doe (nu weegt dat karretje ook niet zoveel), rijd ik met dat ding ergens tegen de 180 a 200 (best leuk om te doen als je zo'n 60 pruttelaar voor je hebt die bij het eerste blokje naar links gaat, terugschakelen en doortrekken).quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat kan mijn 1.0 liter-motertje niet. 160 is haalbaar, maar boven de 80 zit er niet echt meer porrie in...
A2? Overigens is rechts inhalen ook iets wat ik enigzins regelmatig doe. Achterlijk gedoe met mensen die niet rechts inhalen en 20 km onder de limiet blijven.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
Maar goed, gister ging ik mijn mams effe opzoeken in Amsterdam, de eerste keer dat ik daarheen reed. Jeez, dan merk je wel dat ze op de snelweg naar a'dam echt maar wat doen.
Foei, ga je schamen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
A2? Overigens is rechts inhalen ook iets wat ik enigzins regelmatig doe. Achterlijk gedoe met mensen die niet rechts inhalen en 20 km onder de limiet blijven.
Ik spreek dan ook liever over voorbij rijden dan over inhalen... Ga een beetje 2 rijstroken opschuiven voor een middenbaanterrorist.quote:
Het is dus niet zo dat ik mensen die net ingehaald hebben meteen rechts voorbij steekquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
Rechts inhalen vind ik niet echt tof... Het is dat ik altijd even naar rechts kijk voordat ik weer een baan naar rechts opschuif, maar ik durf te wedden dat er genoeg leute zijn die dat niet doen en dan is het boem.
Ze moesten je rijbewijs door de versnipperaar halen. Dit kan echt niet. Dat een ander dom/asociaal/lomp doet, wil niet zeggen dat jij hem/haar moet corrigeren. Dat hebben we uitbesteed aan de politie.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is dus niet zo dat ik mensen die net ingehaald hebben meteen rechts voorbij steekMaar als ik bijv. op de A9 tussen Haarlem en Alkmaar op de spitsstrook rijd en dan rijdt er nog volk op het midden, terwijl de spitsstrook leeg is, ga ik niet helemaal van strook 3 naar strook 1 om vervolgens weer terug te gaan naar 3 (nouja, soms wel, strak voor en achterlangs).
Die hebben het te druk met in een busje langs de snelweg zitten en mensen die 124 rijden waar je 120 mag op de foto te zetten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:09 schreef Buurpoes het volgende:
Dat hebben we uitbesteed aan de politie.
Ahja, je kan het zo blijven doen....totdat het een keer flink mis gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die hebben het te druk met in een busje langs de snelweg zitten en mensen die 124 rijden waar je 120 mag op de foto te zetten.Ik corrigeer trouwens niet, ik ben gewoon te lui om op te schuiven.
Je snapt me niet chef, jij hangt neem ik aan niet kilometers op de middelste rijstrook terwijl rechts leeg is? Mensen waar ik het over heb doen dat dus wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, je kan het zo blijven doen....totdat het een keer flink mis gaat.
Ik vind het vooral gewoon klote omdat ik als beginnend automobilist gewoon niet zo hard ga omdat ik:
A - dat niet relaxt vind, zeker niet in mijn auto die gewoon boven de 120 begint te trillen als een parkinson patient.
B - vaak gewoon druk aan het kijken ben naar de borden om mijn weg fatsoenlijk te kunnen vinden.
Dus ja, als mensen zich dan aan me ergeren omdat ik niet overal met 140 doorheen raas.... so be it
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.quote:
Of ze vinden de spitsstrook te smal. ENG!! Huuuuuuu!!!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je snapt me niet chef, jij hangt neem ik aan niet kilometers op de middelste rijstrook terwijl rechts leeg is? Mensen waar ik het over heb doen dat dus wel.
Bij drie stroken kun je best 'even' in t midden blijven hangen (niet te lang) bij 2 stroken is het asociaal, dan moet je het risico maar nemen dat je achter een bejaarde terecht komt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.
Gedoe
Als je onder de maximumsnelheid rijdt is het echt asociaal om helemaal links te blijven rijden. Trek dan op of sluit rechts aan.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, heb gister best een poosje op de middelste strook gereden, maar toen was ik ook (zij het langzaam) mensen aan het inhalen. Ik vind het soms moeilijk kiezen van wanneer ga ik nu weer naar rechts want soms dan ga je te snel weer naar rechts en dan zit je weer vast achter een of andere huismoeder die 90 rijdt.
Gedoe
Ik vind dat wel handig. Nog een inhaalstrook om het trage verkeer in te halenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:33 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het probleem al. Hele volkstammen snappen niet dat een groen pijltje betekend dat de spitsstrook open is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |