abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:01:11 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136131850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef Lievig het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je zegt dat ik me neerleg bij zijn mededeling. Ik zei daarvoor nog dat ik hem sowieso wel een berichtje ga sturen met dat ik graag wil praten, maar als hij echt geen contact meer wil, leg ik me daarbij neer.
Ja, wat is nou je punt, dan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136131879
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Volgende keer dus een homo als beste vriend uitzoeken, dan krijg je dit gedonder ook niet meer :P
Homo als beste vriend *O* enige manier om gedoe te vermijden, inderdaad!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_136131987
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef complicate het volgende:

[..]

Homo als beste vriend *O* enige manier om gedoe te vermijden, inderdaad!
Nou, daar zitten ook wat dramaqueens/valse nichten tussen, hoor
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:06:42 #204
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_136132034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:05 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dat zorgt wel voor vermaak en gespreksstof voor de rest van de vriendengroep :+ homo vrienden *O*
pi_136132047
quote:

[..]

-O-

Ik heb 1 homo vriend en echt waar ik ga zelfs met hem shoppen, heeft smaak voor kledij, kan praten over romantische films, heeft luisterende oor etc. én zal nooit verliefd worden op mij *O* , tenzij hij zich nu voordoet als homo }:| HOMO VRIENDEN is echt *O*
pi_136132088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:07 schreef complicate het volgende:

[..]

-O-

Ik heb 1 homo vriend en echt waar ik ga zelfs met hem shoppen, heeft smaak voor kledij, kan praten over romantische films, heeft luisterende oor etc. én zal nooit verliefd worden op mij *O* , tenzij hij zich nu voordoet als homo }:| HOMO VRIENDEN is echt *O*
Offtopic.. vraag ik me af, wat bied jij hem als tegenprestatie?
pi_136132092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:16 schreef Lievig het volgende:

[..]

Nee, ook voor hem. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen voor jou/jullie? Op een normale manier afsluiten (dus: communiceren, uitleggen, begrip voor elkaar hebben) is altijd effectiever voor een verwerkingsproces (of om de vriendschap te behouden) dan midden in de nacht iemand opbellen met de boodschap dat je geen contact meer wil. Geloof mij maar. Het gaat voor hem ook niet fijn aanvoelen.
Hij krijgt al jarenlang je begrip en communicatie, en daar verdronk hij in. Nu dus maar zo; rigoureus afkappen. Hij wil je begrip, empathie en woorden niet meer als hij je liefde er niet ook bij kan krijgen. Dat zou alleen maar extra steken.

En het verbaast me nog steeds dat je zo blijft hameren op je verontwaardiging over de manier waarop, boven enig begrip (want dat doe je nog steeds niet, al zeg je van wel) over zijn situatie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_136132115
Blijkbaar is de vriendschap niet zo hecht dat jij over een minder sympathieke actie van hem in dronken+verliefdheid+blauwtje toestand kan heenstappen.

Dat lukt niet. Inbeelden dat hij zich heel kut moet voelen nadat hij jaren heeft gewacht en direct daarna de deksel op de neus krijgt is er ook niet bij.

Nee, het allerbelangrijkste is de vorm hoe en wat :'). Volwassen reageren had niet alleen van zijn kant gekund, ook van jou uit. Immers een beetje volwassene weet hoe pijnlijk dit voor iemand kan zijn en opent na jarenlange vriendschap niet na 1 keer uit de band springen van een goede vriend een online topic.

Ja, hij had je naar een restaurant mee kunnen nemen en tijdens een goed glas wijn kunnen zeggen wat hij voelde. Dan had jij nee gezegd. Stond hij voor lul in een volle zaak en/of awkward dooreten. Hij weet al dat het contact verbreken het beste is dus dan was je hem ook kwijt geweest. Ietsje netter, nog pijnlijker voor hem. Wil je dat als goede vriendin? Voor hem pijnlijker, maar dan voor jezelf iets fijner?

Zonder de gevoelens is het heel makkelijk zeggen om een thee'tje te gaan drinken en je kaarten op tafel te leggen. Vol met emoties niet. Dat zou je best kunnen weten. Dus ja, dan baal je dat de vriendschap over is. Dat mag best. En dan ga je er vanuit dat in de heetst van zijn emoties de spelregels van de thee met kaakje en kleedje over de knietjes niet altijd gevolgd worden. Dan wacht je als volwassene af en mocht er ooit een gesprek zijn als hij over je heen is dan drink je samen een glas wijn en heb je het er nog eens over. Kan je altijd aangeven van joh 'zat het zo diep die verliefdheid dat het er zo hard uit kwam' en is het klaar.

Vraag mij nog steeds af hoe goed die vriendschap is. Dan merk je toch dat hij gevoelens voor je heeft? Nooit iemand tegen je gezegd dat hij je misschien leuk vind?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_136132120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij krijgt al jarenlang je begrip en communicatie, en daar verdronk hij in. Nu dus maar zo; rigoureus afkappen. Hij wil je begrip, empathie en woorden niet meer als hij je liefde er niet ook bij kan krijgen. Dat zou alleen maar extra steken.

En het verbaast me nog steeds dat je zo blijft hameren op je verontwaardiging over de manier waarop, boven enig begrip (want dat doe je nog steeds niet, al zeg je van wel) over zijn situatie.
Die verontwaardiging is er omdat ze stiekem helemaal geen zak om die kerel geeft maar omdat ze beseft dat hij niet langer meer zijn "diensten" beschikbaar stelt.
pi_136132151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:08 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Offtopic.. vraag ik me af, wat bied jij hem als tegenprestatie?
Ik help hem tijdens het shoppen en we kunnen bijvoorbeeld uren over liefde praten en dat kan hij niet met gewone mannen vrienden. Maar inderdaad offtopic, sorry. :)
pi_136132156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Die verontwaardiging is er omdat ze stiekem helemaal geen zak om die kerel geeft maar omdat ze beseft dat hij niet langer meer zijn "diensten" beschikbaar stelt.
daar lijkt het idd wel op ja .. jammer
pi_136132294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:11 schreef probeer het volgende:

[..]

daar lijkt het idd wel op ja .. jammer
Maar net hoe je het bekijkt. Het kan goed uitpakken voor die kerel als hij er lering uit trekt en als het goed is realiseert hij zich binnenkort ook hoeveel die "vriendschap" daadwerkelijk waard was. :D
pi_136132375
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Vraag mij nog steeds af hoe goed die vriendschap is. Dan merk je toch dat hij gevoelens voor je heeft? Nooit iemand tegen je gezegd dat hij je misschien leuk vind?
Nee, ik heb echt niks gemerkt. Hoe moet ik zoiets merken? Hij deed niet anders dan anders. Er zijn wel eens mensen die het hebben gezegd, maar dat heb ik nooit serieus genomen omdat hij en ik sowieso close waren en ik kan begrijpen dat het zo overkomt bij mensen.
pi_136132528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:18 schreef Lievig het volgende:

[..]

Nee, ik heb echt niks gemerkt. Hoe moet ik zoiets merken? Hij deed niet anders dan anders. Er zijn wel eens mensen die het hebben gezegd, maar dat heb ik nooit serieus genomen omdat hij en ik sowieso close waren en ik kan begrijpen dat het zo overkomt bij mensen.
Bullshit, je wist het wel maar je koos ervoor om het te negeren omdat het niet goed uitkwam en het gevoel niet wederzijds was...
pi_136132584
quote:

[..]

Je moet natuurlijk ook niet de 1e de beste homo gaan bevrienden he? Er zijn ook heel wat toffe homo's met een ziekelijk goed gevoel voor humor! ^O^
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:25:23 #216
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136132594
quote:

[..]

Nou ja ik kan geloven dat als je iets niet verwacht dat je het ook niet ziet. Maar als je nu terug kijkt, heeft hij echt nooit hints laten vallen? Ik krijg namelijk het idee dat je het deze keer uberhaupt alleen opmerkte omdat hij het contact verbrak in plaats van dat hij begon over hoe mooi hij je vond.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_136132615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Bullshit, je wist het wel maar je koos ervoor om het te negeren omdat het niet goed uitkwam en het gevoel niet wederzijds was...
Nou nou, zo offensief hoeft 't ook weer niet. Ik denk niet dat ze het wist want dat zou betekenen dat ze op iemand anders is gefocussed in plaats van haarzelf. Dus jou opmerking houdt geen stand.
pi_136132645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:25 schreef Joetjah het volgende:

[..]

Nou nou, zo offensief hoeft 't ook weer niet. Ik denk niet dat ze het wist want dat zou betekenen dat ze op iemand anders is gefocussed in plaats van haarzelf. Dus jou opmerking houdt geen stand.
I call 'em as i see 'em, in dit geval bullshit dus.
Ze negeerde het omdat ze gefocussed was op zichzelf... logica.
pi_136132741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:25 schreef Joetjah het volgende:

[..]

O, nee, hij heeft het echt goed verborgen gehouden voor mij. Ik ben altijd gefocust op iemand anders. Al helemaal op hem, altijd al geweest, want hij is leuk. :)
pi_136132786
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:30 schreef Lievig het volgende:

[..]

O, nee, hij heeft het echt goed verborgen gehouden voor mij. Ik ben altijd gefocust op iemand anders. Al helemaal op hem, altijd al geweest, want hij is leuk. :)
Natuurlijk.
pi_136132857
quote:

[..]

Hoe zoiets te merken? Zelfde zoals je het bij je ex ook merkte of zoals je het ziet bij andere mensen waarvan iemand verliefd is op de ander. Ben je serieus 20?

Je vind dat hij volwassen moet reageren, maar je vind je eigen gedrag wel volwassen?
  Moderator donderdag 30 januari 2014 @ 13:34:25 #222
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136132861
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:30 schreef Lievig het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je m dat ook wel eens gezegd hebt? Ik zal je de vertaling geven. Oke, ze vind me zo fantastisch, geweldig, knap, lief, leuk, alles, dat ze GEEN relatieinteresse in me heeft, maar wel in een of andere nobody op een feestje na een uurtje.

Serieus, als je m echt zo leuk vindt, dan wil je toch ook een relatie met 'm anders vind je m dus wel heel erg leuk, maar bij lange na niet leuk genoeg, dus wat heeft dat 'leuk' dat je hem vindt dan nog voor hem van waarde?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_136132958
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:17 schreef kwiwi het volgende:
Hij durfde het alleen dronken tegen je te zeggen en zei dat je sletterig was omdat hij je zelf wilde. Zo moeilijk is het toch allemaal niet.
Dit ja, zelden zo'n duidelijk geval gezien als deze case.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_136133098

Ben er nog niet over uit welke van de twee toepasselijker is.
pi_136133129
Nou .. iig, FoK! R&P team solved another case! Jeej us!

Next!
pi_136133150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:42 schreef Joetjah het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben er nog niet over uit welke van de twee toepasselijker is.
Die onderste is fucking awesome. Al was hij nog beter geweest als er super-best-friends stond ..
pi_136133396
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:54 schreef Lievig het volgende:

[..]

Ik gun hem tijd en ik laat hem los, maar dat neemt niet weg dat ik het liever uitgepraat zie op een normale manier. Ik vind iemand bezopen opbellen niet echt een goede afsluiting, maar als dit zijn manier van loslaten is, dan is dat zo. Ik vraag me dan wel af hoe goed en puur onze vriendschap nou echt was, maar dat blijft dan maar een vraag.
Ik ben het ermee eens dat nog 1 laatste contact in nuchtere toestand (bv de dag erna) een goede move zou zijn ook voor hem, Kan heel kort, maar dat geeft toch een betere gevoel dan een dronken tirade na zo'n lange (jeugd)vriendschap.
pi_136133583
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:50 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat nog 1 laatste contact in nuchtere toestand (bv de dag erna) een goede move zou zijn ook voor hem, Kan heel kort, maar dat geeft toch een betere gevoel dan een dronken tirade na zo'n lange (jeugd)vriendschap.
Voor wie? voor hem, beiden, of alleen voor haar?

Niet dat ze het niet zou mogen proberen, zelfs als het alleen maar voor zichzelf is. Maar dan moet ze niet raar op kijken als hij daar totaal geen behoefte aan heeft.
pi_136134087
Hij was dronken en emotioneel. Ik zou over een dag of wat hem nog eens bellen, zodat het eens duidelijk uitgesproken wordt en er geen misverstanden meer bestaan.

Wellicht dat jullie over een tijdje wel op vriendschappelijke basis met elkaar om kunnen gaan. :s)
pi_136134165
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Hoe zoiets te merken? Zelfde zoals je het bij je ex ook merkte of zoals je het ziet bij andere mensen waarvan iemand verliefd is op de ander. Ben je serieus 20?

Je vind dat hij volwassen moet reageren, maar je vind je eigen gedrag wel volwassen?
Best grappig dat je dit zegt, want bij sommige mensen is het echt niet (goed) te zien als ze verliefd zijn. Ik ken hem lang, maar ik heb hem nog nooit verliefd gezien. En als hij mij spontaan een kusje geeft (gewoon op wang ofzo) oid dan denk ik niet meteen dat hij verliefd is. Ik dacht er totaal niet bij na zelfs. Of als hij mij op een bepaalde manier bekijkt ofzo. En dat negatieve over andere jongens is altijd al zo geweest.
pi_136134220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nee, vrouwen zijn hier stekenblind voor. Die denken echt dat vriendschap met een man mogelijk. Kan wel eens, onder speciale omstandigheden, maar 3 van de 4 keer lukt het niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:17:34 #232
416020 K44S
The bearded man
pi_136134283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:47 schreef jpg97 het volgende:
Hij wilt meer dan alleen "vriendschap".
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_136134419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef Lievig het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je zegt dat ik me neerleg bij zijn mededeling. Ik zei daarvoor nog dat ik hem sowieso wel een berichtje ga sturen met dat ik graag wil praten, maar als hij echt geen contact meer wil, leg ik me daarbij neer.
Ik vind jou zeer vasthoudend in jouw visie hierop. Alsof het voor je beste vriend niet ontzettend moeilijk is om jouw persoonlijk, face-to-face, aan de kant te zetten, er vanuit gaande dat 'ie verliefd op je is!

Hier ging dat destijds ook via een dronken telefoontje. Ik heb een DAG later een smsje gestuurd met iets als "ik wilde toch even laten weten dat ik wel begrijp wat je vannacht hebt gezegd en dat ik snap dat dit nu de enige manier voor ons is. Dat spijt me wel en ik ga je missen, hopelijk tot ziens" ofziets. Natuurlijk had ik liever 1 op 1 met 'm gezeten (om die hele idioterie van elkaar niet meer kunnen zien uit zijn hoofd te praten!) maar dat was geen optie, omdat ik wel begreep dat ik dat op dat moment niet meer van hem kon vragen; hij zou zich laten ompraten door mij, en dan ben je terug bij af, in een vriendschap die niet meer werkt.
pi_136134510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind jou zeer vasthoudend in jouw visie hierop. Alsof het voor je beste vriend niet ontzettend moeilijk is om jouw persoonlijk, face-to-face, aan de kant te zetten, er vanuit gaande dat 'ie verliefd op je is!

Hier ging dat destijds ook via een dronken telefoontje. Ik heb een DAG later een smsje gestuurd met iets als "ik wilde toch even laten weten dat ik wel begrijp wat je vannacht hebt gezegd en dat ik snap dat dit nu de enige manier voor ons is. Dat spijt me wel en ik ga je missen, hopelijk tot ziens" ofziets. Natuurlijk had ik liever 1 op 1 met 'm gezeten (om die hele idioterie van elkaar niet meer kunnen zien uit zijn hoofd te praten!) maar dat was geen optie, omdat ik wel begreep dat ik dat op dat moment niet meer van hem kon vragen; hij zou zich laten ompraten door mij, en dan ben je terug bij af, in een vriendschap die niet meer werkt.
Ik mag jou wel, jij snapt het.
pi_136134688
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:25 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nou ja ik kan geloven dat als je iets niet verwacht dat je het ook niet ziet. Maar als je nu terug kijkt, heeft hij echt nooit hints laten vallen? Ik krijg namelijk het idee dat je het deze keer uberhaupt alleen opmerkte omdat hij het contact verbrak in plaats van dat hij begon over hoe mooi hij je vond.
Achteraf misschien wel, idd! Alleen toen stond ik er totaal niet bij stil. Stommm, maar typisch.

Heb hem iig een app gestuurd, ben benieuwd of ik een reactie krijg! :)
pi_136134726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik mag jou wel, jij snapt het.
Thanks ;)

Overigens, Lievig, nu ik je topic titel nog is lees denk ik dat jij het gewoon niet begrijpt. Hij wil wel contact met je, sterker nog, hij wil jou! Als jij hem niet wil, is geen contact meer de consequentie. Het is niet een keuze die hij maakt he, hou je dat is voor.
pi_136134755
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:29 schreef Lievig het volgende:

[..]

Achteraf misschien wel, idd! Alleen toen stond ik er totaal niet bij stil. Stommm, maar typisch.

Goed zo, maak het maar weer lastig voor hem, puur en alleen omdat jij ergens mee zit.
pi_136134821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Regelmatig zoals met mijn mannelijke vrienden. Maar als je een relatie hebt ben je daar als man ook minder mee bezig.. Het ligt er ook aan hoe open je voor een dergelijke vriendschap staat. Er zijn mannen die nog nooit een dergelijke vriendschap hebben gehad, een andere kijk op vrouwen hebben, en het zich niet voor kunnen stellen. Natuurlijk kan er altijd iemand zijn die gevoelens bij je los maakt, maar dat je vrienden met een vrouw bent wil niet per definitie zeggen dat je op zoek bent naar seks, soms vind je ook mensen met interesses en/of ideeen die je deelt die niet iedereen deelt, dat is opzich al een voedingsbodem voor vriendschap.
Dit ja. Mijn mannelijke vrienden zijn veelal nogal nerds (goh) Dat ben ik ook , dus dat vind ik prima. Maar ik heb ook andere interesses zoals beeldende kunst of lekker naar het strand en dat doe ik bv met een aantal vriendinnen. Een ander in onze groep houdt van stijldansen, maar de rest is zo lomp als een hork, dus dat doet ie ook buiten de groep met.. een vriendin.
pi_136134929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oké. Nee, maar uiteindelijk is het voor ons allebei beter om het in het echt te bespreken. Mijn mening. Het is moeilijk, maar ik vind het niet meer dan normaal. Via een dronken telefoontje vind ik gewoon vluchtgedrag. Ik ken deze jongen veertien jaar lang en ik besta 20 jaar: een groot deel van m'n leven dus. Ik heb verder niet de intentie om hem om te praten, maar ik wil het wel uitpraten. Twee verschillende dingen.
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:40:00 #240
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_136134974
Leuk topic, tvp voor de reactie van de man in kwestie :)

Overigens mijn, reeds al door andere ook al gegeven, mening:

Als je een echt goeie vriendschap hebt, dan maak je er niet zo'n drama van als iemand een keer iets emotioneels doet of je een keer uitscheld. Nee, het is niet netjes nee.
Maar dan wacht je gewoon even rustig of diegene er nog op terugkomt.

Ik heb ook wel eens "woorden" gehad met hele goeie vrienden, waarin gemene verwijten werden gemaakt.
Echt goeie vrienden hoeven mij daar geen eens excuus voor aan te bieden, omdat ik weet dat ze het uit emotie zeiden en niet omdat ze het zo meenden.
De vervelende opmerking(en) filter ik er zelf wel uit en neem alsnog de boodschap aan zoals ze hem eigenlijk bedoeld hadden. En dit hoeft dan van mij ook echt niet op een kinderachtige "laten we het uitpraten" manier

Ik adviseer je om hetzelfde te doen, de boodschap heb je er al uit gefilterd: hij wil geen contact meer.

Als het een echt goede vriend is, neemt hij nog contact met je op om te zeggen dat zijn manier van communiceren niet zo handig was.

Mocht hij er niet op terugkomen, dan is de les: de vriendschap was niet zo goed als jij dacht dat hij was.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vinno op 30-01-2014 14:47:52 ]
pi_136134998
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:38 schreef Lievig het volgende:

[..]

Oké. Nee, maar uiteindelijk is het voor ons allebei beter om het in het echt te bespreken. Mijn mening. Het is moeilijk, maar ik vind het niet meer dan normaal. Via een dronken telefoontje vind ik gewoon vluchtgedrag. Ik ken deze jongen veertien jaar lang en ik besta 20 jaar: een groot deel van m'n leven dus. Ik heb verder niet de intentie om hem om te praten, maar ik wil het wel uitpraten. Twee verschillende dingen.
Maar hoe kun je nu van hem vragen dat hij je, recht in je gezicht, eerlijk gaat vertellen waar het op staat? Hij heeft al die moeite gestopt in je vriend zijn, verborgen houden wat hij voelde en nu vraag je hem op te biechten op welke gebieden hij daarin heeft afgedaan; hij is verliefd op je geworden en dat kost hem nu ook de vriendschap die hij ook tussen jullie wilde!
Dat is een onmogelijke opgave Lievig, voor hem, maar ook voor jou.

En jij maakt een denkfout naar mijn idee: Je voelt je nu rot en jij gooit dat op de manier waarop. Je denkt dat antwoorden op vragen die je hebt dat rotgevoel weg gaat nemen. Maar je zult je alsnog rot voelen, omdat je weet dat je 'm gaat missen en omdat de vriendschap zoals je die kende voorbij is. Dat is logisch, maar zoek de antwoorden bij jezelf in plaats van bij hem; hij gaat ze je ook niet kunnen geven.
pi_136135180
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef CoolGuy het volgende:

I'm a sucker for romance :') :') 8)7
ga vooral zo door! _O_
  Moderator donderdag 30 januari 2014 @ 14:53:06 #243
16180 crew  CoolGuy
pi_136135336
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:47 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

ga vooral zo door! _O_
Ehh..wat? :)
pi_136135394
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:14 schreef Lievig het volgende:

[..]

Best grappig dat je dit zegt, want bij sommige mensen is het echt niet (goed) te zien als ze verliefd zijn. Ik ken hem lang, maar ik heb hem nog nooit verliefd gezien. En als hij mij spontaan een kusje geeft (gewoon op wang ofzo) oid dan denk ik niet meteen dat hij verliefd is. Ik dacht er totaal niet bij na zelfs. Of als hij mij op een bepaalde manier bekijkt ofzo. En dat negatieve over andere jongens is altijd al zo geweest.
Maar goed. Dan heb je het niet gezien. Kan gebeuren.

Waarom kan je niet wat meer hebben van een goede vriend? Daar zijn goede vrienden toch voor, dat ze niet gelijk online een topic open hoe kut het allemaal wel niet is.
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:57:53 #245
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136135481
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:29 schreef Lievig het volgende:

[..]

Al krijg je een reactie, realiseer je wel dat terug gaan naar hoe het was gewoon niet meer mogelijk is. Een groot gedeelte van hoe hij tegen jou deed zal voorgekomen zijn uit zijn gevoelens voor jou, ook al dacht jij dat dat gewoon uit de vriendschap kwam. Zelfs als hij verliefd wordt op een ander zal jullie relatie veranderen. Dus denk goed na over wat je wilt. Vaak uit zo een situatie is, als jij niet meer dan vriendschap wilt, is een hele lange pauze het beste en daarna te kijken hoe je staat. (lees tot hij een ander heeft zodat hij jou echt kan vergeten)
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:59:23 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_136135527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:52 schreef Lievig het volgende:
Ik kan het namelijk niet helemaal geloven als 't zo is,
Dom en je. Ik heb ook zo'n vriendin. Haar allerbeste vriend wilde haar ook niet meer zien. Dus ik leg haar uit. dat hij verliefd op haar is. Haar reactie: "Maar hij is mijn beste vriend! Ik wil niks met hem!" Ik zeg: "Daarom wil hij je niet zien" Nu snapt ze het nog steeds niet.
Het is zoooo simpel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_136135555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Voor wie? voor hem, beiden, of alleen voor haar?

Niet dat ze het niet zou mogen proberen, zelfs als het alleen maar voor zichzelf is. Maar dan moet ze niet raar op kijken als hij daar totaal geen behoefte aan heeft.
Voor hem ook. Ik zou in zijn schoenen het niet leuk vinden als ik op deze dronken manier 'afscheid' zou hebben genomen van het onderwerp van mijn aanbidding. Misschien zou ik wel te bang zijn voor mijn gevoelens in nuchtere toestand om nog een ontmoeting te regelen op korte termijn , maar desnoods een dramatisch appje of kaartje doe ik wel..
pi_136135678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Goed zo, maak het maar weer lastig voor hem, puur en alleen omdat jij ergens mee zit.
Ik vind het wel een goed idee. wie van beide ook zo'n app stuurt, het biedt de opening voor een afscheid met iets meer uitleg en de ander kan altijd het bericht negeren, dat is dan ook een signaal.
pi_136135721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

In mijn wereld hoef ik voor iets dat zo ontzettend duidelijk is als dit geen topic te openen juffie. Iets minder over 't paard getild zijn zou je sieren.

Hij had gedronken. Hij had alcohol gehad, je weet dat alle emoties dan veel sterker en echter lijken toch? Wederom redeneer je vanuit wat JIJ graag wil. Prima dat jij de beschreven manier graag wil, maar HIJ wil dat niet. Snap je dat niet ? Hij wil het liefste het contact helemaal niet verbreken, want hij wil elke dag wakker worden met jou in zijn armen.

Maar dat kan niet, en dat soort dingen worden niet besproken bij een kopje Munt-thee en een plakje Oma's Cake.
Dit. Ik krijg steeds meer medelijden met die arme jongen naarmate ik dit topic verder lees
pi_136135863
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehh..wat? :)
Je romcom scenario stukje hierboven over hopeloze liefdes en natgeregende meisjes geeft een leuke touch aan deze topics....
  Moderator donderdag 30 januari 2014 @ 15:11:30 #251
16180 crew  CoolGuy
pi_136135930
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:09 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Je romcom scenario stukje hierboven over hopeloze liefdes en natgeregende meisjes geeft een leuke touch aan deze topics....
Oh dat. You ain't seen nothin' yet. ;)
pi_136135935
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:00 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Voor hem ook. Ik zou in zijn schoenen het niet leuk vinden als ik op deze dronken manier 'afscheid' zou hebben genomen van het onderwerp van mijn aanbidding. Misschien zou ik wel te bang zijn voor mijn gevoelens in nuchtere toestand om nog een ontmoeting te regelen op korte termijn , maar desnoods een dramatisch appje of kaartje doe ik wel..
Ja, dat is inderdaad precies wat TS invult voor haar vriend. Zij zou het op zon manier niet leuk vinden, dus zal hij dat ook wel zo zien.

Dat blijkt wel uit oa:

quote:

Mevrouw wil het uitpraten, dus heeft hij dat ook maar te willen.

Wellicht zelfs tekenend voor de hele vriendschap, waarin zij iets wil en hij (uit verliefdheid) ja en amen zegt. En ja, dat kan dan nog wel eens hard aankomen wanneer hij zijn hakken in het zand zet.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 30-01-2014 15:19:18 ]
pi_136136020
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dit. Ik krijg steeds meer medelijden met die arme jongen naarmate ik dit topic verder lees
Mwah, als hij een paar ballen laat groeien, dan is het probleem snel over. Denk ook dat de TS plots heel wat meer interesse in de goeie jongen gaat krijgen. Nogmaals, grote kans dat ze over een paar jaar in zal zien dat hij de ideale partner is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136136693
Ik vind het knap TS dat je weer toenadering zoekt, zoals een goede vriend dat ook beaamt, om het uit te praten. Houdt er wel rekening mee dat zijn gevoelens op dit moment voor gaan. Zo werkt een vriendschap nou eenmaal.

Daarnaast zijn er geen oplossing, het zal nooit meer het oude worden. Of je beantwoord zijn liefde, of de vriendschap is echt over. Praat dus over zijn gevoelens en niet over het feit dat hij je sletterig heeft genoemd of dronken heeft opgebeld, tenminste als hij uberhaupt met je wil praten. Zo niet, dan is het helaas zo. Dat komt niet omdat jullie vriendschap niet zo hecht was als jij denkt, maar omdat hij met zichzelf nu in de knoop zit. Ergens is hij verliefd op je geworden, maar jij had een relatie, daarom heeft hij niks verteld, daarvoor verdient hij lof, vind ik.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:35:11 #255
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136136755
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:11 schreef probeer het volgende:

Mevrouw wil het uitpraten, dus heeft hij dat ook maar te willen.

Wellicht zelfs tekenend voor de hele vriendschap, waarin zij iets wil en hij (uit verliefdheid) ja en amen zegt. En ja, dat kan dan nog wel eens hard aankomen wanneer hij zijn hakken in het zand zet.
Vandaar ook dat mevrouw ineens geschokt is :) Niet omdat hij zei dat hij haar het mooiste meisje vindt, maar omdat hij geen contact meer wilde. Andere pogingen leken niet door te dringen.

Overigens ben ik wel van mening dat hij wellicht jaren teurg al wat had moeten zeggen en dan was het nooit zo erg geescaleerd als dit.
pi_136136820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:35 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Vandaar ook dat mevrouw ineens geschokt is :) Niet omdat hij zei dat hij haar het mooiste meisje vindt, maar omdat hij geen contact meer wilde. Andere pogingen leken niet door te dringen.

Overigens ben ik wel van mening dat hij wellicht jaren teurg al wat had moeten zeggen en dan was het nooit zo erg geescaleerd als dit.
Och ... had hetzelfde effect gehad ... zij wil niet, hij kapt vriendschap af.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:42:54 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_136137028
quote:

[..]

Oké. Nee, maar uiteindelijk is het voor ons allebei beter om het in het echt te bespreken. Mijn mening. Het is moeilijk, maar ik vind het niet meer dan normaal. Via een dronken telefoontje vind ik gewoon vluchtgedrag.
Mijn god zeg, het gaat nu even een keer niet om jou en wat jij wel of niet netjes vindt. Laat hem met rust als hij dat wil, hij weet je heus wel te vinden mocht hij het er nog over willen hebben.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:46:09 #258
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136137159
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Och ... had hetzelfde effect gehad ... zij wil niet, hij kapt vriendschap af.
Klopt maar hoe langer iets duurt hoe dieper het gaat zitten.

quote:
15s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mijn god zeg, het gaat nu even een keer niet om jou en wat jij wel of niet netjes vindt. Laat hem met rust als hij dat wil, hij weet je heus wel te vinden mocht hij het er nog over willen hebben.
Wellicht zit ik er naast, maar ik gok dat het vooral om haar ging in het verleden.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:53:05 #259
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_136137409
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:46 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Wellicht zit ik er naast, maar ik gok dat het vooral om haar ging in het verleden.
Daar lijkt het wel op ja. Hij heeft pijn en nog doet ze wat het beste voor zichzelf is, terwijl hij toen zij pijn had er voor haar was :{
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:54:04 #260
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136137435
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Hij heeft pijn en nog doet ze wat het beste voor zichzelf is, terwijl hij toen zij pijn had er voor haar was :{
Nou ja, als je het zo bekijkt, zij kan er nu niet voor hem zijn omdat haar aanwezigheid de pijn is :P Dus eigenlijk is niets goed ;) Ben je er, is het niet goed, ben je er niet, kan je er niet zijn :+
pi_136137564
Ik weet één ding en dat is dat een vriendschap er ook niet meer in zit op deze manier. Volgens mij gaat dat nooit meer werken. Ik snap dat TS hem niet kwijt wil, maar nu hij dit gezegd heeft op zo'n manier en haar zelfs wil vergeten, lijkt dat me niet makkelijk voortzetten.

Wel weer grappig dat ze hem 'geen relatiemateriaal' noemt. Hij is natuurlijk ook alleen maar de jongen die knap is, je het goed mee kan vinden en waarbij je 100% jezelf kan zijn. Wie wil dat nou.....
The Secret Society of Poobahs.
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:03:03 #262
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136137673
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:59 schreef MokeyFrag het volgende:
Wel weer grappig dat ze hem 'geen relatiemateriaal' noemt. Hij is natuurlijk ook alleen maar de jongen die knap is, je het goed mee kan vinden en waarbij je 100% jezelf kan zijn. Wie wil dat nou.....
Kennelijk willen alleen mannen dat :+
pi_136137714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:03 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Kennelijk willen alleen mannen dat :+
Dat blijkt. Bluh, vrouwen zijn soms zo dom.
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:04:41 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_136137725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:54 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nou ja, als je het zo bekijkt, zij kan er nu niet voor hem zijn omdat haar aanwezigheid de pijn is :P Dus eigenlijk is niets goed ;) Ben je er, is het niet goed, ben je er niet, kan je er niet zijn :+
Nou ja er voor hem zijn is in dit geval gewoon doen wat hij vraagt.
pi_136137782
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:59 schreef MokeyFrag het volgende:

Hij is ideaal behalve dan dat ze hem niet spannend vindt en geen natte poes van hem krijgt :P
pi_136137845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:06 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Hij is ideaal behalve dan dat ze hem niet spannend vindt en geen natte poes van hem krijgt :P
Ha! Inderdaad, maar misschien moet ze haar ogen eens open doen.
pi_136137857
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, vrouwen zijn hier stekenblind voor. Die denken echt dat vriendschap met een man mogelijk. Kan wel eens, onder speciale omstandigheden, maar 3 van de 4 keer lukt het niet.
Dat is wat ze je vertellen maar als je doorvraagt (en dat wordt ook door een aantal dames hier beaamd heb ik de indruk) dan blijkt dat ze het wel weten maar negeren.
Plausible deniability is wel zo handig om te hebben. ;)
pi_136137947
quote:
15s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Stop toch eens met het overdrijven van mijn uitspraken. Afspreken om dingen uit te praten is gewoon effectiever, maar dat zegt niet dat het per definitie moet of dat het allemaal om mij draait. Ik heb al duizend keer aangegeven dat ik hem met rust laat.
pi_136138063
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:11 schreef Lievig het volgende:

[..]

Stop toch eens met het overdrijven van mijn uitspraken. Afspreken om dingen uit te praten is gewoon effectiever, maar dat zegt niet dat het per definitie moet of dat het allemaal om mij draait. Ik heb al duizend keer aangegeven dat ik hem met rust laat.
Effectief voor jou ja! Je staat er helemaal niet stil bij hoe dat voor hem is... godsamme zeg. :')
Hij voelt zich al afgewezen en jij wilt het nog inwrijven ook omdat JIJ alleen maar om jezelf denkt..

[ Bericht 3% gewijzigd door TerryStone op 30-01-2014 16:20:49 ]
pi_136138080
quote:

[..]

Voor hem is dat niet effectiever, geloof ons maar. :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:20:43 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136138295
niet om het een of ander mar heb wel het idee dat er hier aardig wat mensen in hun leven zijn gefriendzoned
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_136138336
Overkomt bijna iedere man wel denk ik.
pi_136138383
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:20 schreef Re het volgende:
niet om het een of ander mar heb wel het idee dat er hier aardig wat mensen in hun leven zijn gefriendzoned
Jij natuurlijk nog nooit :P
pi_136138391
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:20 schreef Re het volgende:
Ik nooit. Eerst had ik geeneens vrouwenvrienden en stapte ik niet op vrouwen af en later ging ik niet om met meisjes die ik zag zitten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:27:02 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_136138528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Jij natuurlijk nog nooit :P
tuurlijk wel, maar zodra je als man aanvoelt (of aan zo moeten voelen) dat je er eens realistisch naar moet kijken dan ga je wel op zoek naar iets anders ipv er als een puppy achteraan te blijven lopen totdat het een keer explodeert
het is nu geexplodeerd, dat is niet de schuld van TS, die zich best "verdrietig" mag voelen dat iemand die ze al 14 jaar kent blijkbaar nooit de ballen heeft gehad stappen te ondernemen om die explosie te vermijden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_136138600
quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:27 schreef Re het volgende:

[..]

tuurlijk wel, maar zodra je als man aanvoelt (of aan zo moeten voelen) dat je er eens realistisch naar moet kijken dan ga je wel op zoek naar iets anders ipv er als een puppy achteraan te blijven lopen totdat het een keer explodeert
het is nu geexplodeert, dat is niet de schuld van TS, die zich best "verdrietig" mag voelen dat iemand die ze al 14 jaar kent blijkbaar nooit de ballen heeft gehad stappen te ondernemen om die explosie te vermijden
Onzin, ze wist ervan en heeft het bewust of onbewust gevoed, gebruik van gemaakt en dat maakt haar ook "schuldig".
Overigens zie ik nergens verdriet alleen teleurstelling dat ze een emotionele tampon en slaafje/aanbidder kwijt is.
Eerste gedeelte ben ik dan wel weer met je eens maar helaas moet dat eerst heel pijnlijk geleerd worden.
pi_136138746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:47 schreef jpg97 het volgende:
Hij wilt meer dan alleen "vriendschap".
pi_136138803
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:28 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Onzin, ze wist ervan en heeft het bewust of onbewust gevoed, gebruik van gemaakt en dat maakt haar ook "schuldig".
Overigens zie ik nergens verdriet alleen teleurstelling dat ze een emotionele tampon en slaafje/aanbidder kwijt is.
Eerste gedeelte ben ik dan wel weer met je eens maar helaas moet dat eerst heel pijnlijk geleerd worden.
hebben we onze verzuurde vrouwenhater ook weer, hoor.
pi_136138864
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:33 schreef Fascination het volgende:

[..]

hebben we onze verzuurde vrouwenhater ook weer, hoor.
Ik haat geen vrouwen, maar jouw lelijke kop mag ik niet echt dus je zit er niet helemaal naast inderdaad. :')
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:36:06 #280
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_136138899
quote:

[..]

Fijn, zo'n 'vriendin' zonder inlevingsvermogen...
pi_136138942
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik haat geen vrouwen, maar jouw lelijke kop mag ik niet echt dus je zit er niet helemaal naast inderdaad. :')
Haha, wow.
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:42:59 #282
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_136139149
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

:')
pi_136140276
never mind
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
  donderdag 30 januari 2014 @ 17:18:19 #284
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_136140373
Mooi topic. Erg herkenbaar.
pi_136140482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:18 schreef Mishu het volgende:
Mooi topic. Erg herkenbaar.
Jij was de verliefde persoon of het object van affectie? En wat heb je vervolgens gedaan?
  donderdag 30 januari 2014 @ 17:21:44 #286
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136140491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:21 schreef Harmankardon het volgende:
Overkomt bijna iedere man wel denk ik.
Nee hoor :P ik had gewoon nooit vrouwelijke vrienden :D
pi_136140788
TS heeft hij nog gereageerd op je app?
pi_136141227
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:44 schreef Lievig het volgende:
Lieve mensen! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen hierover en hoe ik dit kan oplossen. Alvast sorry voor mijn lange verhaal, maar ik kan het niet in het kort uitleggen.

Afgelopen weekend ben ik weer eens naar mijn ouders geweest. Ik woon vanwege mijn studie in een hele andere stad en verblijf daar meer dan bij mijn ouders. Mijn ouders wonen in een studentenstad en veel van mijn vriendinnen zijn daar blijven wonen. Ik heb daar dus heel wat vrienden en kennissen en heb een leuk weekend gehad!

Ook heb ik mijn beste vriend weer gezien na één maandje hem niet gezien te hebben. We kennen elkaar al vanaf de basisschool (we zijn inmiddels twintig jaar) en we hebben altijd al goed met elkaar op kunnen schieten. Hij weet alles van mij, ik weet - denk ik dan - alles van hem, maar we hebben vooral een bijzondere band. We hebben periodes dat we elkaar een poos niet zien vanwege drukte, maar over het algemeen hebben we altijd wel (telefonisch) contact.

Zaterdag spraken we ’s middags af en dat was als vanouds gezellig. Mijn relatie is onlangs verbroken en ik zit daar nog steeds wel mee. Mijn beste vriend weet mij altijd weer op te vrolijken met lieve en wijze woorden en ik weet dat ik hem kan vertrouwen. Tegen hem durf ik alles uit te spreken en 100% mezelf te zijn. Dat durf ik naast hem alleen maar bij mijn ouders en goede vriendinnen.

We hadden het dus heel leuk, en om maar to the point te komen: een vriendin van mij gaf een feest en daar gingen we samen heen. Ik vond het heel gezellig en omdat ik gewoon sociaal ben, heb ik veel gepraat en gedanst met meerdere personen. In het bijzonder heb ik één leuke jongen ontmoet en we hebben nummers uitgewisseld.

Na het feest bracht mijn beste vriend mij naar huis, maar ik vond zijn houding nogal vervelend. Hij wilde eerst niets kwijt, maar uiteindelijk liet hij weten dat hij het belachelijk vindt dat ik 'zo sletterig deed' op het feest (zo kwam dat dus over op hem). Ik vond het heel erg onredelijk van hem omdat ik juist niet zo snel op jongens inga - en dat weet hij - tenzij ik iemand echt interessant vind. Buiten dat feit om, neemt hij zelf ieder weekend een meisje mee naar huis om daar vervolgens seks mee te hebben (en ik heb ook nog eens maar één sekspartner gehad in mijn hele leven) en dan noemt hij mijn gedrag 'sletterig'.

Eigenlijk vond ik het dus hypocriet en ik was best boos. En dat word ik zelden. Nu ben ik het gewend dat hij altijd iets lulligs heeft te zeggen over de jongen als het aankomt op jongens en mijn zaken, maar nooit over mij. Ik had het niet achter hem gezocht.

Hij heeft daarna zijn excuses aangeboden en beweerde de hele tijd dat hij het absoluut niet zo bedoelde, maar ik was er toch wel door gekwetst. Ik begrijp niet zo goed wat er fout is aan het gewoon leuk hebben op een feest, ik begrijp zijn uitbarsting sowieso totaal niet. We hebben nog nooit ruzie gehad en ik weet zeker dat hij mij niet echt een slet vindt. Maar door deze (re)actie ben ik toch teleurgesteld in hem. Ik ben daarna naar huis gegaan en heb het gelaten voor wat het is, eigenlijk dacht ik: 'laten we deze stomme gebeurtenis maar snel vergeten en weer leuk tegen elkaar gaan doen'.

Nu belde hij mij vannacht (om half 4 's nachts) ineens dronken wakker met de boodschap dat er veel mooie vrouwen zijn, maar dat ik de mooiste ben - en dat herhaalde hij zo'n zes keer - met daarna de boodschap dat hij helemaal geen contact meer met mij wil, want 'hij wil mij gewoon vergeten'. Hij hing op, ik kreeg de kans niet eens om iets te zeggen want hij ratelde maar door en tot nu toe heb ik niets van hem gehoord.

En ik denk dat ik nu pas inzie wat er aan de hand is, maar ergens kan ik het niet geloven, omdat we altijd heel erg close zijn geweest en we elkaar de laatste tijd niet heel erg veel zagen. Ik wil echt niet dat onze vriendschap kapot gaat of dat we geen contact meer hebben, want ook al is het sinds dit weekend wat geëscaleerd, hij is echt iemand in mijn leven waar ik echt gek op ben en waar ik het heel erg goed mee kan vinden. Ik wil het heel graag oplossen tussen ons, maar ik weet echt niet hoe.

Ik ben nu al de hele nacht/ochtend wakker en zit hier best erg mee, vandaar dat ik even anoniem m'n verhaal doe! Ben benieuwd naar jullie reacties! :)
Moet je het nog vragen. Die dude die je je beste vriend noemt is altijd al verliefd op je geweest. Hij wil dat je met hem gaat. Hij is jaloers wanneer je contact hebt met andere jongens, want je ziet hem niet staan, alleen als vriend, niet als geliefde.
pi_136141392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:42 schreef HostiMeister het volgende:
Hij wil meer, maar groeit er vanzelf overheen. Als jullie daadwerkelijk zulke goede vrienden zijn moet je de frequentie van contact gewoon wat laten afnemen de komende tijd. Bel hem binnenkort op om af te spreken ofzo, desnoods praat je er even openlijk met elkaar over (zonder alcohol). En ga hem dan sowieso niet behandelen als het gewonde hertje. Jullie zijn nog jong, dat trekt wel weer bij.
Geloof je het zelf? :')
pi_136141634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:29 schreef ShinobizWinter het volgende:
TS heeft hij nog gereageerd op je app?
Er worden hier zoveel onzinnige posts geplaatst door gekken dat ik haast niet meer kan reageren. Hij heeft gereageerd met zijn excuses en dat hij ook wil afspreken. Nogmaals: ik vind het niet meer dan logisch dat hij daar ook behoefte aan heeft. Gelukkig maar.
pi_136141684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:12 schreef Lievig het volgende:

[..]

Nee, ik zie hem niet als relatiemateriaal.
Even nieuwsgierig. Waarom niet? Ik snap dat je liefde niet kan afdwingen, maar je komt wel heel stellig over. Hij is volgens jou namelijk begripvol, knap, lief, wijs (in advies) etc. Of is dat eigenlijk niet zo? Is hij een handige uitlaatklep?
pi_136141715
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Fijn, zo'n 'vriendin' zonder inlevingsvermogen...
Fijn, van die op z'n zachtst gezegd 'bijzondere' users die altijd menen de waarheid te zeggen, maar vooral aan het projecteren zijn.
pi_136141806
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Even nieuwsgierig. Waarom niet? Ik snap dat je liefde niet kan afdwingen, maar je komt wel heel stellig over. Hij is volgens jou namelijk begripvol, knap, lief, wijs (in advies) etc. Of is dat eigenlijk niet zo? Is hij een handige uitlaatklep?
Als ik een relatie aanga, vind ik het erg belangrijk dat ik verliefd op iemand ben. Ik ben dat niet op hem en kan dat nooit worden op hem. Ik ken hem te goed. Los van hoe leuk hij is, maar ik ken hem door en door.
pi_136141829
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:58 schreef Lievig het volgende:

[..]

Fijn, van die op z'n zachtst gezegd 'bijzondere' users die altijd menen de waarheid te zeggen, maar vooral aan het projecteren zijn.
Ja hoor meid :') wat doe je hier nog, je weet toch alles beter. Gaat gewoon heen.
pi_136141875
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:01 schreef Lievig het volgende:

[..]

Als ik een relatie aanga, vind ik het erg belangrijk dat ik verliefd op iemand ben. Ik ben dat niet op hem en kan dat nooit worden op hem. Ik ken hem te goed. Los van hoe leuk hij is, maar ik ken hem door en door.
Tja, dat gaat in een relatie natuurlijk nooit gebeuren :')
Wat een bullshit-reden.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_136141908
Anyway, vriendschap is afgelopen, hij voelt zich kut, jij bent je uitlaatklep kwijt, er gaat nog een gesprek volgen met een hoop gejank waarna hij misschien toch weer je vriend wil zijn en zichzelf in waanzin opoffert (jij blij) of hij zegt doei en dat is het.

THE END
pi_136141919
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:55 schreef Lievig het volgende:

[..]

Er worden hier zoveel onzinnige posts geplaatst door gekken dat ik haast niet meer kan reageren. Hij heeft gereageerd met zijn excuses en dat hij ook wil afspreken. Nogmaals: ik vind het niet meer dan logisch dat hij daar ook behoefte aan heeft. Gelukkig maar.
En hoe daarna verder?
Alles uit je verhaal zegt dat hij gek op je is. Dat hij daar over gezwegen heeft is niet zo raar en kans is aanwezig dat hij het weer zal ontkennen...want hij wil je niet kwijt.
Of hij hoopt dat jij iets doet met de info die hij je in een dronken bui heeft gegeven.

Waar hoop je op? Hoe denk je nog met hem om te gaan?
pi_136141949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:03 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Wat een bullshit-reden.
Mannen moeten een mysterie zijn, geheimzinnig, jeweettoch.
pi_136142045
ga gewoon lekker neuken en zie wat er van komt. die vriendschap is nu toch al naar de klote, dus daar hoef je het niet om te laten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_136142120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:03 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Wat een bullshit-reden.
Echt hoor, TS heeft de emotionele ontwikkeling van een poffertje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')