Nee exact. Hij jou wel. Maar aangezien dat van 2 kanten moet komen gaat 't dus nooit gebeuren. Dan kan die jongen 2 dingen doen:quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:12 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nee, ik zie hem niet als relatiemateriaal.
Hij was godverdomme dronken!quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:36 schreef Lievig het volgende:
[..]
[..]
Het is mijn ervaring. Ik vind het niet egoïstisch, gevoelloos of prinsessengedrag, want ik dring mezelf niet op. Als je jarenlang bevriend bent en iemand helemaal in vertrouwen hebt genomen, is het best vervelend om op een botte manier behandeld te worden en te horen dat iemand jou sletterig vindt, terwijl het onterecht is. En als je dan denkt dat het 'goed' is tussen jullie, je midden in de nacht wordt wakker gebeld omdat hij geen contact meer met je wil. Het had echt anders gekund, ik had het anders gedaan.
Waarom?quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:29 schreef Fascination het volgende:
[..]
Inderdaad, dan krijg je dit soort emotioneel gezeik.
Snap overigens niet dat je verliefd kunt worden op iemand die je van kleins af aan kent, maar goed.
Vooral een vriendschap aangaan met een vrouw dan, emo.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:36 schreef Gutanoth het volgende:
Ik heb écht medelijden met de vriend van TS.
Ikzelf zo ongeveer 9 maanden rondgelopen met een BFF () waarna ik het uiteindelijk vertelde. Deze beantwoordde de liefde niet en toen besloot ik maar om er mee te kappen. Vertelde ze het me dat ze het egoïstisch vond dat ik niet meer met haar wilde praten over alle struggles die ze met andere jongens had
Dit verhaal deed me er een beetje aan denken
Alhoewel het zeker vaker voorkomt heb ik ook vriendinnen die ik als een soort van zus-persoon zie en waarbij er geen sexuele spanning is. Verder kan je ook vriendinnen hebben waarbij er een plagerige spanning is (al is dat dan ook vaak van 2 kanten). Het hoeft allemaal niet zo zwart-wit. En vrouwen kunnen daarin ook ge-friend-zoned worden terwijl ze eigenlijk liefde voelen, al nemen zij vaak zelf al eerder afstand als er geen gewenste reactie uit voort komt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Hoe lang blijven vrouwen fucking dom tot ze ooit een keer snappen dat mannen niet zomaar "vrienden" zijn met vrouwen.....
Hoe fucking veel jaar aan evolutie moet eroverheen gaan tot die 2 draadjes contact maken in die koppies van dames
Hmm, tsja. Leek toen wel een goed idee, haha. Later begonnen we een FWB relatie nadat ik me als een klootzak ging gedragen tegen haar. Vrouwen zijn rare wezensquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vooral een vriendschap aangaan met een vrouw dan, emo.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee exact. Hij jou wel. Maar aangezien dat van 2 kanten moet komen gaat 't dus nooit gebeuren. Dan kan die jongen 2 dingen doen:
1. hij kan geen contact meer met jou hebben, wat hij liever ook niet doet maar waarvan hij wel weet dat dat het beste is voor HEM om te doen.
2. Hij kan wel contact hebben met jou. Dat wil jij graag, want jij wil je 'vriend' niet kwijt, maar dan heeft hij daar (veel) pijn van.
Hij kiest voor 1, en jij zit te janken als een prinsesje dat jij 2 wil. Leuk dat jij 2 wil, met andere woorden, het interesseert je geen moer hoe hij zich voelt, het enige waar jij het over hebt is dat JIJ dat niet wil en dat JIJ vind dat hij wel eens even op een andere manier het eea kenbaar had mogen maken. Geen enkel moment laat je zien enig empathisch vermogen te hebben en als je dat wel hebt, dan gebruik je het duidelijk niet, want wat JIJ vind en wil is veel belangrijker.
En dan durf jij te zeggen dat jullie vriendschap meer was dan dat, tenminste, dat dacht jij? Dat is een sneer naar hem toe omdat hij het niet heeft aangepakt hoe jij het had gewild. Maar omgedraaid was dievrienschap vanuit jou ook niet zoveel waard, want hij was een vriend...zolang het ging op jouw manier.
Kom op zeg2 mensen kunnen geen vrienden zijn als er 1 is die meer voelt. Dan is er geen sprake van gelijkwaardige vriendschap, want 1 persoon zit er niet in vanwege vriendschap. Jij wil de zogenaamde vriendschap behouden, terwijl dat niet mogelijk is.
En hoe vaak ga je daar mee om?quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:38 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Alhoewel het zeker vaker voorkomt heb ik ook vriendinnen die ik als een soort van zus-persoon zie en waarbij er geen sexuele spanning is. Verder kan je ook vriendinnen hebben waarbij er een plagerige spanning is (al is dat dan ook vaak van 2 kanten). Het hoeft allemaal niet zo zwart-wit. En vrouwen kunnen daarin ook ge-friend-zoned worden terwijl ze eigenlijk liefde voelen, al nemen zij vaak zelf al eerder afstand als er geen gewenste reactie uit voort komt.
Nee, het is gewoon spijtig om te zien hoe alle mannetjes hier doen alsof het mijn schuld is en dat ik maar hele erge medelijden moet hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]Waarheid is vervelend om te horen he.
Reageer eens inhoudelijk. CoolGuy heeft namelijk een paar heel goede punten.quote:
Het is spijtig om te zien dat je nog steeds voornamelijk op je eigen kant hamert. Ik zeg niet dat je het niet kut mag vinden en ik zeg ook niet dat ik zijn reactie goedkeur, maar begrip is iets heel anders dan goedkeuring.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:46 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon spijtig om te zien hoe alle mannetjes hier doen alsof het mijn schuld is en dat ik maar hele erge medelijden moet hebben.
Het is niet jouw schuld, maar je moet nou niet doen alsof hij al die tijd niet te vertrouwen was. Je moet je inleven, dat je dat niet doet is wel jouw schuld.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:46 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon spijtig om te zien hoe alle mannetjes hier doen alsof het mijn schuld is en dat ik maar hele erge medelijden moet hebben.
De vrouw telt weer niet mee zie ik?quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:46 schreef Lievig het volgende:
[..]
Die hebben allemaal in hetzelfde schuitje gezeten natuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:46 schreef Lievig het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de waarheid is vervelend om te horenquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:46 schreef Lievig het volgende:
[..]
*Vrouw meldt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:46 schreef Lievig het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regelmatig zoals met mijn mannelijke vrienden. Maar als je een relatie hebt ben je daar als man ook minder mee bezig.. Het ligt er ook aan hoe open je voor een dergelijke vriendschap staat. Er zijn mannen die nog nooit een dergelijke vriendschap hebben gehad, een andere kijk op vrouwen hebben, en het zich niet voor kunnen stellen. Natuurlijk kan er altijd iemand zijn die gevoelens bij je los maakt, maar dat je vrienden met een vrouw bent wil niet per definitie zeggen dat je op zoek bent naar seks, soms vind je ook mensen met interesses en/of ideeen die je deelt die niet iedereen deelt, dat is opzich al een voedingsbodem voor vriendschap.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
*Vrouw meldt.
Ik heb in exact een zelfde situatie gezeten als jij. Ik snap jouw emoties heel goed (misschien meer dan je zelf al doet trouwens) en ik weet dat het pijn doet zo.
Maar CoolGuy heeft gelijk; als jij vindt dat je geen relatie met hem kan hebben, dan houdt het (voor nu) hier op. Hij moet de tijd krijgen om zich over jou heen te zetten en verder te gaan met zijn leven. Of jij dan over een X aantal maanden contact moet zoeken? Dat denk ik niet. Laat hem dan ook los, want als je om hem geeft en hij heeft dat nodig, dan moet je soms ook dingen doen waar je niet direct achter staat.Je bent uiteindelijk wel verliefd op hem geworden, ja? *insert dat ene plaatje waarbij alle mannen juichen omdat een man het gelukt is om uit de friendzone te raken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
Okay.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk. CoolGuy heeft namelijk een paar heel goede punten.
Je leeft echt teveel in je eigen wereld en gaat nog steeds uit van de vriendschap die jij voelde. Dat hij je slet heeft genoemd (of je gedrag sletterig) is idd niet netjes. En wellicht had hij meer ballen kunnen tonen door gewoon te melden hoe hij zich voelt, maar dit kan niet iedereen even makkelijk, zeker als je al jaren lang heel close bent en je gevoelens onderdrukt. Maar als het niet wederzijds is is er geen andere oplossing dan afstand nemen om het te laten bekoelen.quote:Dat neemt niet weg dat ik hem wel begrijp. Ik begrijp dat het allemaal hard is aangekomen die avond, ik begrijp dat hij het moeilijk vond om te vertellen, maar daarom kan ik alsnog wel balen van hoe hij heeft gehandeld. Ik vind het namelijk niet echt chique allemaal. En daarom kan ik alsnog wel willen dat het goed komt tussen ons, we zijn immers jaren bevriend. Ik neem hem echt niets kwalijk, maar ik vind het wel een situatie waarvan ik vind dat het heel anders had kunnen zijn.
Kan zo zijn, maar ik heb inmiddels al zo'n tien keer vermeld dat ik het accepteer en hem de tijd geef. En dat het misschien al helemaal over is met de vriendschap, ik accepteer het. Maar ik vind het gewoon jammer en de hele situatie is vervelend.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:52 schreef silliegirl het volgende:
Maar CoolGuy heeft gelijk; als jij vindt dat je geen relatie met hem kan hebben, dan houdt het (voor nu) hier op.
Oké, mooi. Slotje.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:58 schreef Lievig het volgende:
[..]
Kan zo zijn, maar ik heb inmiddels al zo'n tien keer vermeld dat ik het accepteer en hem de tijd geef. En dat het misschien al helemaal over is met de vriendschap, ik accepteer het. Maar ik vind het gewoon jammer en de hele situatie is vervelend.
Ja maar Christus, daarom kan ik nog wel balen en verdrietig zijn om de situatie. Zo werkt het leven: verdrietig zijn als je iemand verliest waar je jarenlang een band mee hebt (gehad).quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:57 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja maar Christus, er zijn zoveel situaties waarvan je kan vinden dat ze anders hadden kunnen zijnzo werkt het leven nou maar eenmaal niet
.
Ja maar Christus, misschien moet je dan mijn post daarvoor lezen ipv selectief te reageren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:00 schreef Lievig het volgende:
[..]
Ja maar Christus, daarom kan ik nog wel balen en verdrietig zijn om de situatie. Zo werkt het leven: verdrietig zijn als je iemand verliest waar je jarenlang een band mee hebt (gehad).
Nou, halleluja, nu neem je hem nietsquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
Okay.
Ik vind dat hij geen enkel goed punt heeft. Natuurlijk wil ik het liefste onze vriendschap behouden, maar ik begrijp hem ook heel goed dat hij geen contact meer wil met mij. Ik vind het alleen best verdrietig, ik had liever gezien dat hij het eerlijk had gezegd tegen mij. Dan hadden we erover kunnen communiceren en hadden we misschien tot een oplossing kunnen komen. Nu hebben er twee vervelende dingen plaatsgevonden en ik ben er zeker van dat hij hier ook niet blij mee is.
Hij was geen vriend omdat het altijd ging op mijn manier. Ik vind sowieso niet dat je zulke uitspraken moet doen als je geen weet hebt van de band tussen twee personen. Ik kan niet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, want dat ben ik wel. Ik dacht namelijk dat we altijd open en eerlijk waren tegen elkaar en dat we elkaar door en door kenden. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Dat was misschien naïef, maar soit, ik dacht dat we die band hadden met elkaar.
Dat neemt niet weg dat ik hem wel begrijp. Ik begrijp dat het allemaal hard is aangekomen die avond, ik begrijp dat hij het moeilijk vond om te vertellen, maar daarom kan ik alsnog wel balen van hoe hij heeft gehandeld. Ik vind het namelijk niet echt chique allemaal. En daarom kan ik alsnog wel willen dat het goed komt tussen ons, we zijn immers jaren bevriend. Ik neem hem echt niets kwalijk, maar ik vind het wel een situatie waarvan ik vind dat het heel anders had kunnen zijn.
Er is geen andere oplossing dan `geen contact', anders blijven er `vervelende dingen' plaatsvinden. Grote kans dat meneer dat wel in ziet, bang was voor het antwoord metgevolg geen contact, en dus niets zei. Het enige alternatief is van silliegirl maar dat is hier blijkbaar niet aan de orde.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Lievig het volgende:
Dan hadden we erover kunnen communiceren en hadden we misschien tot een oplossing kunnen komen. Nu hebben er twee vervelende dingen plaatsgevonden en ik ben er zeker van dat hij hier ook niet blij mee is.
Hoezo leef ik teveel in mijn eigen wereld als ik zeg dat ik 't jammer vind en als ik zeg dat hij het anders had kunnen aanpakken? Neemt niet weg dat ik zijn gedrag wel een beetje begrijp, maar ik vind het na een jarenlange vriendschap echt zeer jammer en onverwacht. Los van dat ik hem wel een beetje begrijp (want dat moet ik hier blijkbaar erg vaak herhalen).quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:58 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je leeft echt teveel in je eigen wereld en gaat nog steeds uit van de vriendschap die jij voelde. Dat hij je slet heeft genoemd (of je gedrag sletterig) is idd niet netjes. En wellicht had hij meer ballen kunnen tonen door gewoon te melden hoe hij zich voelt, maar dit kan niet iedereen even makkelijk, zeker als je al jaren lang heel close bent en je gevoelens onderdrukt. Maar als het niet wederzijds is is er geen andere oplossing dan afstand nemen om het te laten bekoelen.
Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Het is anders dan hoteldebotel-totoverjeoren-metvlindersinjebuik verliefd zijn op iemand. Het is veel bewuster. Je beste maatje is iemand die je al kent, waar je zoveel mee deelt, dat echt "ineens" die vlinders niet zo kan. Verliefdheid heeft voor mij de functie dat je even door iemands "nadelen" heen kijkt om elkaar te leren kennen en te bepalen of je samen verder wil; als je zover komt gaat dat hoteldebotel-verliefd zijn over in "houden van". Je hebt die verliefdheid niet nodig als je elkaar al door en door kent denk ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je bent uiteindelijk wel verliefd op hem geworden, ja? *insert dat ene plaatje waarbij alle mannen juichen omdat een man het gelukt is om uit de friendzone te raken.
'ja maar' is 'nee' he, dat weet je wel he? Ja, ik begrijp hem wel, maar IK vind... oftewel, je begrijpt 't niet of je vindt zijn mening gewoon niet zo relevant. Ik denk het laatste want dit is geen rocket science.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
Okay.
Ik vind dat hij geen enkel goed punt heeft. Natuurlijk wil ik het liefste onze vriendschap behouden, maar ik begrijp hem ook heel goed dat hij geen contact meer wil met mij. Ik vind het alleen best verdrietig, ik had liever gezien dat hij het eerlijk had gezegd tegen mij. Dan hadden we erover kunnen communiceren en hadden we misschien tot een oplossing kunnen komen. Nu hebben er twee vervelende dingen plaatsgevonden en ik ben er zeker van dat hij hier ook niet blij mee is.
Hij was geen vriend omdat het altijd ging op mijn manier. Ik vind sowieso niet dat je zulke uitspraken moet doen als je geen weet hebt van de band tussen twee personen. Ik kan niet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, want dat ben ik wel. Ik dacht namelijk dat we altijd open en eerlijk waren tegen elkaar en dat we elkaar door en door kenden. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Dat was misschien naïef, maar soit, ik dacht dat we die band hadden met elkaar.
Dat neemt niet weg dat ik hem wel begrijp. Ik begrijp dat het allemaal hard is aangekomen die avond, ik begrijp dat hij het moeilijk vond om te vertellen, maar daarom kan ik alsnog wel balen van hoe hij heeft gehandeld. Ik vind het namelijk niet echt chique allemaal. En daarom kan ik alsnog wel willen dat het goed komt tussen ons, we zijn immers jaren bevriend. Ik neem hem echt niets kwalijk, maar ik vind het wel een situatie waarvan ik vind dat het heel anders had kunnen zijn.
Nam ik hem sowieso al niet - dat heb ik ook nergens gezegd - maar ik vind echt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Het is niet dat we elkaar een paar maanden kennen en we elkaar zo even vergeten, ik ken hem al van de basisschool.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, halleluja, nu neem je hem nietskwalijk.
Geloof me: als het zo moet zijn vergeet je elkaar. En anders maak je nu een fout, maar daar kom je dan wel achterquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nam ik hem sowieso al niet - dat heb ik ook nergens gezegd - maar ik vind echt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Het is niet dat we elkaar een paar maanden kennen en we elkaar zo even vergeten, ik ken hem al van de basisschool.
Jij vindt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Blijkbaar kon hij het niet op een andere manier doen, anders had hij waarschijnlijk al veel eerder gemeld.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nam ik hem sowieso al niet - dat heb ik ook nergens gezegd - maar ik vind echt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Het is niet dat we elkaar een paar maanden kennen en we elkaar zo even vergeten, ik ken hem al van de basisschool.
Hmmja. Wat wil je zien dat ik zeg? Ik moet gaan verwoorden hoe hij zich mogelijk kan voelen op dit moment? Ik moet de hele tijd herhalen dat het klote voor hem is en dat ik zijn kant (ook) begrijp? Ik kan niet veel anders dan over mijn eigen kant spreken, want hij heeft mij nooit uitgelegd hoe hij zich voelt, hoe lang dit al bezig is. Ik weet eigenlijk niks en hij wil ook niets vertellen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het is spijtig om te zien dat je nog steeds voornamelijk op je eigen kant hamert. Ik zeg niet dat je het niet kut mag vinden en ik zeg ook niet dat ik zijn reactie goedkeur, maar begrip is iets heel anders dan goedkeuring.
Ja, precies. Daar noem je dus precies wat je hem kwalijk neemt: dat hij het niet op een 'normale manier' heeft gedaan maar vanuit emotie en in een dronken bui zo heeft gereageerd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
Jaha, jij wil dat het was gegaan op een manier die jou wel was bevallen. Serieus, je hele issue is niet eens dat een -in jouw ogen- hele goede vriend van je volledig stuk zit omdat hij jou niet kan hebben, nee, dat is veel minder interessant dan de woordjes en de maniertjes die hij heeft gebruikt in deze situatiequote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, precies. Daar noem je dus precies wat je hem kwalijk neemt: dat hij het niet op een 'normale manier' heeft gedaan maar vanuit emotie en in een dronken bui zo heeft gereageerd.
Terwijl een 'normale manier' uiteindelijk geen enkel verschil zou hebben gemaakt, want dan was het alsnog einde vriendschap.
Dit geeft de geteisterde mannen hier hoop, hoop ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:03 schreef silliegirl het volgende:
mannen kunnen ook uit die friendzone geraken.
Dit. Als hij het wel op een manier had gedaan die volledig naar haar zin was geweest dan hadden ze kunnen 'kijken naar een oplossing' tot ze een ons wogen. De mogelijke oplossingen heb ik veel eerder aangegeven. HEt is OF A OF B. Het resultaat zou nog steeds zijn einde vrienschap.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, precies. Daar noem je dus precies wat je hem kwalijk neemt: dat hij het niet op een 'normale manier' heeft gedaan maar vanuit emotie en in een dronken bui zo heeft gereageerd.
Terwijl een 'normale manier' uiteindelijk geen enkel verschil zou hebben gemaakt, want dan was het alsnog einde vriendschap.
Een normale manier maakt uiteindelijk heel veel verschil. Op een normale manier communiceer je met elkaar en begrijp je elkaar wat beter, nu zijn er alleen maar vragen. Ik weet zeker dat het hem ook niet lekker zit. Als je het gewoon goed afsluit door alles eerlijk te benoemen, ben je er ook sneller overheen. Mijn mening.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lievig; nu denk je wel heel erg vanuit vrouwelijk perspectief hoor. Mannen zijn al minder praters dan wij, helemaal als het op gevoelens aankomt. Zeker wetende dat ze een blauwtje gaan lopen op het moment dat ze helemaal open zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:11 schreef Lievig het volgende:
[..]
Een normale manier maakt uiteindelijk heel veel verschil. Op een normale manier communiceer je met elkaar en begrijp je elkaar wat beter, nu zijn er alleen maar vragen. Ik weet zeker dat het hem ook niet lekker zit. Als je het gewoon goed afsluit door alles eerlijk te benoemen, ben je er ook sneller overheen. Mijn mening.
Ja, als het was gegaan zoals JIJ had gewild dan was JIJ er sneller overheen geweest ja. Maar het gaat dus niet om wat jij wil, het gaat om wat hij wilquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:11 schreef Lievig het volgende:
[..]
Een normale manier maakt uiteindelijk heel veel verschil. Op een normale manier communiceer je met elkaar en begrijp je elkaar wat beter, nu zijn er alleen maar vragen. Ik weet zeker dat het hem ook niet lekker zit. Als je het gewoon goed afsluit door alles eerlijk te benoemen, ben je er ook sneller overheen. Mijn mening.
Je beschouwt zijn dronken 'ik wil geen contact meer' wel als heel definitief nu.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:11 schreef Lievig het volgende:
[..]
voor zijn gevoel heeft hij je waarschijnlijk al jaren lang genoeg hints gegeven of zn gevoelens getoond. maar kennelijk heeft dat geen effect gehad.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:11 schreef Lievig het volgende:
[..]
Sla op bij je favorieten onder de titel "voor een blauwe maandag"quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
7,875/10. Moest lachen. Zou nogmaals lezen.
Nee, ook voor hem. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen voor jou/jullie? Op een normale manier afsluiten (dus: communiceren, uitleggen, begrip voor elkaar hebben) is altijd effectiever voor een verwerkingsproces (of om de vriendschap te behouden) dan midden in de nacht iemand opbellen met de boodschap dat je geen contact meer wil. Geloof mij maar. Het gaat voor hem ook niet fijn aanvoelen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, als het was gegaan zoals JIJ had gewild dan was JIJ er sneller overheen geweest ja. Maar het gaat dus niet om wat jij wil, het gaat om wat hij wil
Stuur 'm de link naar dit topic. Als hij jouw redenering ziet is hij er sneller overheen. Mijn mening.
Ging het toch al niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:16 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nee, ook voor hem. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen voor jou/jullie? Op een normale manier afsluiten (dus: communiceren, uitleggen, begrip voor elkaar hebben) is altijd effectiever voor een verwerkingsproces (of om de vriendschap te behouden) dan midden in de nacht iemand opbellen met de boodschap dat je geen contact meer wil. Geloof mij maar. Het gaat voor hem ook niet fijn aanvoelen.
Maar als hij een voor hem slechte oplossing heeft uitgevoerd...waarom heeft hij naar jouw mening het dan op deze manier gedaan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:16 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nee, ook voor hem. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen voor jou/jullie? Op een normale manier afsluiten (dus: communiceren, uitleggen, begrip voor elkaar hebben) is altijd effectiever voor een verwerkingsproces (of om de vriendschap te behouden) dan midden in de nacht iemand opbellen met de boodschap dat je geen contact meer wil. Geloof mij maar. Het gaat voor hem ook niet fijn aanvoelen.
Het lijkt mij ook niet anders dan definitief. Uiteindelijk.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je beschouwt zijn dronken 'ik wil geen contact meer' wel als heel definitief nu.
Ik ken hem al uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sla op bij je favorieten onder de titel "voor een blauwe maandag"
Nee, ik geloof je niet als je t niet erg vindt. Dit VOELT voor hem al niet fijn aan. Los van hoe het is gegaan, zijn conclusie is dat het het beste is om het contact met jou te verbreken. DAT is wat hij doet, dus DAT is wat hij wil. Praten is allemaal leuk, maar het resultaat blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:16 schreef Lievig het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk. Maar het is niet onmogelijk dat er nog wel door jullie over gepraat wordt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:17 schreef Lievig het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet anders dan definitief. Uiteindelijk.
Waarom?quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:17 schreef Lievig het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet anders dan definitief. Uiteindelijk.
Omdat hij het niet durfde op een normale manier. Snap ik ook heel goed, maar het blijft natuurlijk balen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als hij een voor hem slechte oplossing heeft uitgevoerd...waarom heeft hij naar jouw mening het dan op deze manier gedaan?
Maar dan heb je dus goeie kans dat "op een normale manier afsluiten" er wsl gewoon niet voor je in gaat zittenquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:21 schreef Lievig het volgende:
[..]
Omdat hij het niet durfde op een normale manier. Snap ik ook heel goed, maar het blijft natuurlijk balen.
Ja. Dat kan best op een normale manier gezegd worden zonder dat je hysterisch wordt. Ik denk dat je er heel goed samen over kunt praten en over mogelijke oplossingen. Misschien kan dat in jouw wereld niet, maar het is absoluut niet onmogelijk als je gewoon een gezond persoon bent die zichzelf onder controle heeft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:20 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, niet ook voor hem. Wat denk je nou, dat hij je rustig om de tafel met een kopje thee gaat vertellen dat ie verliefd op je is, dat niet kan handelen en dus het contact verbreekt, en dan een laatste omhelzing en dat was dat? Je leeft wel in een waanwereld als je denkt dat dat realiteit kan zijn.
Aan wat voor oplossingen denk jij dan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:24 schreef Lievig het volgende:
[..]
Ja. Dat kan best op een normale manier gezegd worden zonder dat je hysterisch wordt. Ik denk dat je er heel goed samen over kunt praten en over mogelijke oplossingen. Misschien kan dat in jouw wereld niet, maar het is absoluut niet onmogelijk als je gewoon een gezond persoon bent die zichzelf onder controle heeft.
In mijn wereld hoef ik voor iets dat zo ontzettend duidelijk is als dit geen topic te openen juffie. Iets minder over 't paard getild zijn zou je sieren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:24 schreef Lievig het volgende:
[..]
Ja. Dat kan best op een normale manier gezegd worden zonder dat je hysterisch wordt. Ik denk dat je er heel goed samen over kunt praten en over mogelijke oplossingen. Misschien kan dat in jouw wereld niet, maar het is absoluut niet onmogelijk als je gewoon een gezond persoon bent die zichzelf onder controle heeft.
Ik denk dat hij gewoon helemaal geen contact meer wil. Hij is sowieso een beetje iemand die af en toe wegvlucht als het te moeilijk wordt of rare dingen gaat uithalen. Ik denk dat je er gewoon als volwassenen over kunt praten (dat had ik graag gezien), maar ik denk dat het er niet meer in zit dat het een goede afloop heeft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom?
Als je gewoon als volwassenen er over kunt praten, is er toch geen probleem?
Hij wil je en kan je niet krijgen. Geef hem de tijd om dit te verwerken en laat hem weten dat je wel graag contact met hem houdt zodra hij dat weer wil.
Klaar.
Of hij verwerkt het en je kunt weer een normale relatie hebben, of het lukt hem niet en jullie gaan verder met je leven. Het leven is vrij simpel.
Geen flauw idee, maar misschien zijn er oplossingen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aan wat voor oplossingen denk jij dan?
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:31 schreef Lievig het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar misschien zijn er oplossingen.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus goeie kans dat "op een normale manier afsluiten" er wsl gewoon niet voor je in gaat zitten
Enige wat je kunt doen is hem opbellen, niet geschoten is altijd mis, wellicht dat -jij- het dan ook wat makkelijker kan afsluiten
What the...quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:30 schreef Lievig het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon helemaal geen contact meer wil. Hij is sowieso een beetje iemand die af en toe wegvlucht als het te moeilijk wordt of rare dingen gaat uithalen. Ik denk dat je er gewoon als volwassenen over kunt praten (dat had ik graag gezien), maar ik denk dat het er niet meer in zit dat het een goede afloop heeft.
Ik ga hem inderdaad een berichtje sturen dat hij contact moet zoeken als hij dat wil en dat ik best wil afspreken om het uit te praten. Maargoed, zo niet: ook goed, ik ga mezelf niet opdringen.
De enige oplossing is een tijd geen contact meer hebben zodat hij over je heen kan komen. Dan is er in ieder geval nog een kans dat het in de toekomst weer goed komt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:31 schreef Lievig het volgende:
[..]
Neen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:31 schreef Lievig het volgende:
[..]
Een contradictie in één zin, da's knap.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De enige oplossing is een tijd geen contact meer hebben zodat hij over je heen kan komen.
Hihi je bent de eerste in dit topic die zo'n opmerking maakt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een contradictie in één zin, da's knap.
(hihihihihihiih)
Nee, jij bent de eerste met dat advies wil je zeggen?quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hihi je bent de eerste in dit topic die zo'n opmerking maakt.
O wacht...
Nee, maar TS moet schijnbaar alles 10x horen voordat het doordringt. Dus dan schrijf ik het behulpzaam als ik ben meerdere keren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, jij bent de eerste met dat advies wil je zeggen?
Sorry, maar ik begrijp niet dat je mij niet begrijpt. Hoe kun je na een lange vriendschap van jaren het contact verbreken via een telefoontje? Hoezo is dat een normale manier?quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
What the...wat valt er uit te praten dan? Hoe hij het heeft aangepakt? Je wil verkapt excuses voor zijn gedrag naar jou toe of wat? "je wil best afspreken". Gelukkig zeg, het prinsesje strijkt met dr hand over dr hart en honoreert een bezoek met als doel dingen 'uit te praten'.
Wat voor oplossingen zie jij dan. Stel, het is realiteit. Dit wat er gebeurd is is niet gebeurd, en hij zit bij jou aan tafel en verteld jou rustig van "joh, Lievig, luister eens, ik loop met deze gevoelens, en ik weet dat jij ze niet hebt, dus er rest mij niets anders dan het contact te verbreken, niet om jou te kwetsen, maar om mezelf te helpen hierover heen te komen".
Wat voor oplossingen zie jij dan voor die situatie? Jij wil praten om misschien een oplossing te vinden. Nou, tell us, wat voor oplossingen zie jij voor de situatie waarin hij jou wil, maar jij hem niet. ?
Je kunt toch wel mailen of bellen?quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:45 schreef Lievig het volgende:
[..]
Sorry, maar ik begrijp niet dat je mij niet begrijpt. Hoe kun je na een lange vriendschap van jaren het contact verbreken via een telefoontje? Hoezo is dat een normale manier?
Ik ken hem vanaf mijn zesde, we zijn nu twintig, hij weet alles van mij, we zijn jaren intensief met elkaar opgetrokken. Dag in, dag uit. Natuurlijk wil ik dan met hem praten. Alsof ik op deze manier normaal kan functioneren zonder een vervelend knagend iets, alsof hij dat kan. Hij hoorde gewoon bij mijn leven, want onze band is/was heel erg hecht.
Ik wil weten waarom, hoe lang het al bezig is, hoe hij zich voelt, wat hij wil. Ik wil antwoorden en hem kunnen begrijpen, ik wil niet dat onze vriendschap wordt beëindigd op zo'n abrupte, rare manier. Ik ben ervan overtuigd dat dit geen goede manier is en dat communiceren juist wel een goede manier is. Om elkaar te begrijpen en uiteindelijk om het beter te verwerken.
Dit.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus goeie kans dat "op een normale manier afsluiten" er wsl gewoon niet voor je in gaat zitten
Enige wat je kunt doen is hem opbellen, niet geschoten is altijd mis, wellicht dat -jij- het dan ook wat makkelijker kan afsluiten
Laat hem dit dan weten. Stuur een berichtje naar hem met exact dat. Maar geef hem ook de keuze dat als hij het niet kan/wil dat je het dan laat rusten en wacht tot hij weer contact met je opneemt. Dat kan een aantal weken duren, maar ook een aantal jaar.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:45 schreef Lievig het volgende:
[..]
Sorry, maar ik begrijp niet dat je mij niet begrijpt. Hoe kun je na een lange vriendschap van jaren het contact verbreken via een telefoontje? Hoezo is dat een normale manier?
Ik ken hem vanaf mijn zesde, we zijn nu twintig, hij weet alles van mij, we zijn jaren intensief met elkaar opgetrokken. Dag in, dag uit. Natuurlijk wil ik dan met hem praten. Alsof ik op deze manier normaal kan functioneren zonder een vervelend knagend iets, alsof hij dat kan. Hij hoorde gewoon bij mijn leven, want onze band is/was heel erg hecht.
Ik wil weten waarom, hoe lang het al bezig is, hoe hij zich voelt, wat hij wil. Ik wil antwoorden en hem kunnen begrijpen, ik wil niet dat onze vriendschap wordt beëindigd op zo'n abrupte, rare manier. Ik ben ervan overtuigd dat dit geen goede manier is en dat communiceren juist wel een goede manier is. Om elkaar te begrijpen en uiteindelijk om het beter te verwerken.
Helpt wel bij het verwerken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:31 schreef Fascination het volgende:
Ja, hij wil graag die afwijzing van je horen, dat doet 'm echt goed.
Hij weet al dat ze hem niet hoeft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Helpt wel bij het verwerken.
Jij kan wel meer willen maar als de beste jongen verliefd op je is en eigenlijk dus een relatie wil dan kan jij hoog en laag springen en een vriendschap eisen maar dat is allesbehalve redelijk.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:45 schreef Lievig het volgende:
[..]
En dat is dus klote. Hoe vaak ik hem wel niet heb duidelijk gemaakt hoe blij ik met hem ben omdat we elkaar echt kunnen vertrouwen en alles aan elkaar vertellen, maar hij voelde het dus niet zo dat hij vrij was om te zeggen wat hij voelde. Ik ben echt gek op hem op mijn manier en de kans is heel groot dat onze vriendschap straks over is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:46 schreef kwiwi het volgende:
Het is niet een normale manier ts, maar voor hem schijnbaar wel de énige manier.
Ik vind het raar dat je zegt dat ik me neerleg bij zijn mededeling. Ik zei daarvoor nog dat ik hem sowieso wel een berichtje ga sturen met dat ik graag wil praten, maar als hij echt geen contact meer wil, leg ik me daarbij neer.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt toch wel mailen of bellen?
Ik vind het een beetje raar dat je je kennelijk neerlegt bij zijn dronken telefonische mededeling geen contact meer te willen.
Ik lach me trouwens ziek als hij zich straks dat hele telefoontje niet meer blijkt te herinneren.
Het is alleen klote voor jou omdat je je emotionele tampon mist.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
En dat is dus klote. Hoe vaak ik hem wel niet heb duidelijk gemaakt hoe blij ik met hem ben omdat we elkaar echt kunnen vertrouwen en alles aan elkaar vertellen, maar hij voelde het dus niet zo dat hij vrij was om te zeggen wat hij voelde. Ik ben echt gek op hem op mijn manier en de kans is heel groot dat onze vriendschap straks over is.
Volgende keer dus een homo als beste vriend uitzoeken, dan krijg je dit gedonder ook niet meerquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
En dat is dus klote. Hoe vaak ik hem wel niet heb duidelijk gemaakt hoe blij ik met hem ben omdat we elkaar echt kunnen vertrouwen en alles aan elkaar vertellen, maar hij voelde het dus niet zo dat hij vrij was om te zeggen wat hij voelde. Ik ben echt gek op hem op mijn manier en de kans is heel groot dat onze vriendschap straks over is.
Dit dus. Ik bevriend alleen onaantrekkelijke vrouwen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben alleen bevriend met meisjes waar ik niet op val. Heb echt geen zin in dit gedoe.
Nee natuurlijk niet, want hij wist ook wel dat dat de vriendschap zou verpesten, zeker als je een vriend had op dat moment. Het was voor hem kiezen tussen 2 kwaden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
En dat is dus klote. Hoe vaak ik hem wel niet heb duidelijk gemaakt hoe blij ik met hem ben omdat we elkaar echt kunnen vertrouwen en alles aan elkaar vertellen, maar hij voelde het dus niet zo dat hij vrij was om te zeggen wat hij voelde.
Daar was hij vrij in ja. En als hij dat had gedaan, dan had jij hem afgewezen. Zolang dat niet gebeurd is heeft hij zijn fantasie nog. Daarnaast was het dan awkward geworden tussen jullie. Ik snap wel waarom hij het niet gezegd heeft. Hij heeft w.s. ook wel ingeschat dat hij je niet zou krijgen, en als hij het zei dan zou hij je kwijt zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
Ja, best wel! Ik was inderdaad vrijer dan dat hij was, jammer.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef Detroit het volgende:
Misschien was jij toch wel vrijer om dingen te vertellen dan hij dat was. Was hij misschien toch een beetje een praatpaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |