Je leeft echt teveel in je eigen wereld en gaat nog steeds uit van de vriendschap die jij voelde. Dat hij je slet heeft genoemd (of je gedrag sletterig) is idd niet netjes. En wellicht had hij meer ballen kunnen tonen door gewoon te melden hoe hij zich voelt, maar dit kan niet iedereen even makkelijk, zeker als je al jaren lang heel close bent en je gevoelens onderdrukt. Maar als het niet wederzijds is is er geen andere oplossing dan afstand nemen om het te laten bekoelen.quote:Dat neemt niet weg dat ik hem wel begrijp. Ik begrijp dat het allemaal hard is aangekomen die avond, ik begrijp dat hij het moeilijk vond om te vertellen, maar daarom kan ik alsnog wel balen van hoe hij heeft gehandeld. Ik vind het namelijk niet echt chique allemaal. En daarom kan ik alsnog wel willen dat het goed komt tussen ons, we zijn immers jaren bevriend. Ik neem hem echt niets kwalijk, maar ik vind het wel een situatie waarvan ik vind dat het heel anders had kunnen zijn.
Kan zo zijn, maar ik heb inmiddels al zo'n tien keer vermeld dat ik het accepteer en hem de tijd geef. En dat het misschien al helemaal over is met de vriendschap, ik accepteer het. Maar ik vind het gewoon jammer en de hele situatie is vervelend.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:52 schreef silliegirl het volgende:
Maar CoolGuy heeft gelijk; als jij vindt dat je geen relatie met hem kan hebben, dan houdt het (voor nu) hier op.
Oké, mooi. Slotje.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:58 schreef Lievig het volgende:
[..]
Kan zo zijn, maar ik heb inmiddels al zo'n tien keer vermeld dat ik het accepteer en hem de tijd geef. En dat het misschien al helemaal over is met de vriendschap, ik accepteer het. Maar ik vind het gewoon jammer en de hele situatie is vervelend.
Ja maar Christus, daarom kan ik nog wel balen en verdrietig zijn om de situatie. Zo werkt het leven: verdrietig zijn als je iemand verliest waar je jarenlang een band mee hebt (gehad).quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:57 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja maar Christus, er zijn zoveel situaties waarvan je kan vinden dat ze anders hadden kunnen zijnzo werkt het leven nou maar eenmaal niet
.
Ja maar Christus, misschien moet je dan mijn post daarvoor lezen ipv selectief te reageren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:00 schreef Lievig het volgende:
[..]
Ja maar Christus, daarom kan ik nog wel balen en verdrietig zijn om de situatie. Zo werkt het leven: verdrietig zijn als je iemand verliest waar je jarenlang een band mee hebt (gehad).
Nou, halleluja, nu neem je hem nietsquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
Okay.
Ik vind dat hij geen enkel goed punt heeft. Natuurlijk wil ik het liefste onze vriendschap behouden, maar ik begrijp hem ook heel goed dat hij geen contact meer wil met mij. Ik vind het alleen best verdrietig, ik had liever gezien dat hij het eerlijk had gezegd tegen mij. Dan hadden we erover kunnen communiceren en hadden we misschien tot een oplossing kunnen komen. Nu hebben er twee vervelende dingen plaatsgevonden en ik ben er zeker van dat hij hier ook niet blij mee is.
Hij was geen vriend omdat het altijd ging op mijn manier. Ik vind sowieso niet dat je zulke uitspraken moet doen als je geen weet hebt van de band tussen twee personen. Ik kan niet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, want dat ben ik wel. Ik dacht namelijk dat we altijd open en eerlijk waren tegen elkaar en dat we elkaar door en door kenden. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Dat was misschien naïef, maar soit, ik dacht dat we die band hadden met elkaar.
Dat neemt niet weg dat ik hem wel begrijp. Ik begrijp dat het allemaal hard is aangekomen die avond, ik begrijp dat hij het moeilijk vond om te vertellen, maar daarom kan ik alsnog wel balen van hoe hij heeft gehandeld. Ik vind het namelijk niet echt chique allemaal. En daarom kan ik alsnog wel willen dat het goed komt tussen ons, we zijn immers jaren bevriend. Ik neem hem echt niets kwalijk, maar ik vind het wel een situatie waarvan ik vind dat het heel anders had kunnen zijn.
Er is geen andere oplossing dan `geen contact', anders blijven er `vervelende dingen' plaatsvinden. Grote kans dat meneer dat wel in ziet, bang was voor het antwoord metgevolg geen contact, en dus niets zei. Het enige alternatief is van silliegirl maar dat is hier blijkbaar niet aan de orde.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Lievig het volgende:
Dan hadden we erover kunnen communiceren en hadden we misschien tot een oplossing kunnen komen. Nu hebben er twee vervelende dingen plaatsgevonden en ik ben er zeker van dat hij hier ook niet blij mee is.
Hoezo leef ik teveel in mijn eigen wereld als ik zeg dat ik 't jammer vind en als ik zeg dat hij het anders had kunnen aanpakken? Neemt niet weg dat ik zijn gedrag wel een beetje begrijp, maar ik vind het na een jarenlange vriendschap echt zeer jammer en onverwacht. Los van dat ik hem wel een beetje begrijp (want dat moet ik hier blijkbaar erg vaak herhalen).quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:58 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Je leeft echt teveel in je eigen wereld en gaat nog steeds uit van de vriendschap die jij voelde. Dat hij je slet heeft genoemd (of je gedrag sletterig) is idd niet netjes. En wellicht had hij meer ballen kunnen tonen door gewoon te melden hoe hij zich voelt, maar dit kan niet iedereen even makkelijk, zeker als je al jaren lang heel close bent en je gevoelens onderdrukt. Maar als het niet wederzijds is is er geen andere oplossing dan afstand nemen om het te laten bekoelen.
Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Het is anders dan hoteldebotel-totoverjeoren-metvlindersinjebuik verliefd zijn op iemand. Het is veel bewuster. Je beste maatje is iemand die je al kent, waar je zoveel mee deelt, dat echt "ineens" die vlinders niet zo kan. Verliefdheid heeft voor mij de functie dat je even door iemands "nadelen" heen kijkt om elkaar te leren kennen en te bepalen of je samen verder wil; als je zover komt gaat dat hoteldebotel-verliefd zijn over in "houden van". Je hebt die verliefdheid niet nodig als je elkaar al door en door kent denk ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je bent uiteindelijk wel verliefd op hem geworden, ja? *insert dat ene plaatje waarbij alle mannen juichen omdat een man het gelukt is om uit de friendzone te raken.
'ja maar' is 'nee' he, dat weet je wel he? Ja, ik begrijp hem wel, maar IK vind... oftewel, je begrijpt 't niet of je vindt zijn mening gewoon niet zo relevant. Ik denk het laatste want dit is geen rocket science.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:55 schreef Lievig het volgende:
[..]
Okay.
Ik vind dat hij geen enkel goed punt heeft. Natuurlijk wil ik het liefste onze vriendschap behouden, maar ik begrijp hem ook heel goed dat hij geen contact meer wil met mij. Ik vind het alleen best verdrietig, ik had liever gezien dat hij het eerlijk had gezegd tegen mij. Dan hadden we erover kunnen communiceren en hadden we misschien tot een oplossing kunnen komen. Nu hebben er twee vervelende dingen plaatsgevonden en ik ben er zeker van dat hij hier ook niet blij mee is.
Hij was geen vriend omdat het altijd ging op mijn manier. Ik vind sowieso niet dat je zulke uitspraken moet doen als je geen weet hebt van de band tussen twee personen. Ik kan niet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, want dat ben ik wel. Ik dacht namelijk dat we altijd open en eerlijk waren tegen elkaar en dat we elkaar door en door kenden. Nu blijkt dat niet zo te zijn. Dat was misschien naïef, maar soit, ik dacht dat we die band hadden met elkaar.
Dat neemt niet weg dat ik hem wel begrijp. Ik begrijp dat het allemaal hard is aangekomen die avond, ik begrijp dat hij het moeilijk vond om te vertellen, maar daarom kan ik alsnog wel balen van hoe hij heeft gehandeld. Ik vind het namelijk niet echt chique allemaal. En daarom kan ik alsnog wel willen dat het goed komt tussen ons, we zijn immers jaren bevriend. Ik neem hem echt niets kwalijk, maar ik vind het wel een situatie waarvan ik vind dat het heel anders had kunnen zijn.
Nam ik hem sowieso al niet - dat heb ik ook nergens gezegd - maar ik vind echt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Het is niet dat we elkaar een paar maanden kennen en we elkaar zo even vergeten, ik ken hem al van de basisschool.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, halleluja, nu neem je hem nietskwalijk.
Geloof me: als het zo moet zijn vergeet je elkaar. En anders maak je nu een fout, maar daar kom je dan wel achterquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nam ik hem sowieso al niet - dat heb ik ook nergens gezegd - maar ik vind echt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Het is niet dat we elkaar een paar maanden kennen en we elkaar zo even vergeten, ik ken hem al van de basisschool.
Jij vindt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Blijkbaar kon hij het niet op een andere manier doen, anders had hij waarschijnlijk al veel eerder gemeld.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
Nam ik hem sowieso al niet - dat heb ik ook nergens gezegd - maar ik vind echt dat hij het op een normalere manier had kunnen doen. Het is niet dat we elkaar een paar maanden kennen en we elkaar zo even vergeten, ik ken hem al van de basisschool.
Hmmja. Wat wil je zien dat ik zeg? Ik moet gaan verwoorden hoe hij zich mogelijk kan voelen op dit moment? Ik moet de hele tijd herhalen dat het klote voor hem is en dat ik zijn kant (ook) begrijp? Ik kan niet veel anders dan over mijn eigen kant spreken, want hij heeft mij nooit uitgelegd hoe hij zich voelt, hoe lang dit al bezig is. Ik weet eigenlijk niks en hij wil ook niets vertellen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het is spijtig om te zien dat je nog steeds voornamelijk op je eigen kant hamert. Ik zeg niet dat je het niet kut mag vinden en ik zeg ook niet dat ik zijn reactie goedkeur, maar begrip is iets heel anders dan goedkeuring.
Ja, precies. Daar noem je dus precies wat je hem kwalijk neemt: dat hij het niet op een 'normale manier' heeft gedaan maar vanuit emotie en in een dronken bui zo heeft gereageerd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
Jaha, jij wil dat het was gegaan op een manier die jou wel was bevallen. Serieus, je hele issue is niet eens dat een -in jouw ogen- hele goede vriend van je volledig stuk zit omdat hij jou niet kan hebben, nee, dat is veel minder interessant dan de woordjes en de maniertjes die hij heeft gebruikt in deze situatiequote:Op donderdag 30 januari 2014 12:04 schreef Lievig het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, precies. Daar noem je dus precies wat je hem kwalijk neemt: dat hij het niet op een 'normale manier' heeft gedaan maar vanuit emotie en in een dronken bui zo heeft gereageerd.
Terwijl een 'normale manier' uiteindelijk geen enkel verschil zou hebben gemaakt, want dan was het alsnog einde vriendschap.
Dit geeft de geteisterde mannen hier hoop, hoop ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:03 schreef silliegirl het volgende:
mannen kunnen ook uit die friendzone geraken.
Dit. Als hij het wel op een manier had gedaan die volledig naar haar zin was geweest dan hadden ze kunnen 'kijken naar een oplossing' tot ze een ons wogen. De mogelijke oplossingen heb ik veel eerder aangegeven. HEt is OF A OF B. Het resultaat zou nog steeds zijn einde vrienschap.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, precies. Daar noem je dus precies wat je hem kwalijk neemt: dat hij het niet op een 'normale manier' heeft gedaan maar vanuit emotie en in een dronken bui zo heeft gereageerd.
Terwijl een 'normale manier' uiteindelijk geen enkel verschil zou hebben gemaakt, want dan was het alsnog einde vriendschap.
Een normale manier maakt uiteindelijk heel veel verschil. Op een normale manier communiceer je met elkaar en begrijp je elkaar wat beter, nu zijn er alleen maar vragen. Ik weet zeker dat het hem ook niet lekker zit. Als je het gewoon goed afsluit door alles eerlijk te benoemen, ben je er ook sneller overheen. Mijn mening.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lievig; nu denk je wel heel erg vanuit vrouwelijk perspectief hoor. Mannen zijn al minder praters dan wij, helemaal als het op gevoelens aankomt. Zeker wetende dat ze een blauwtje gaan lopen op het moment dat ze helemaal open zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:11 schreef Lievig het volgende:
[..]
Een normale manier maakt uiteindelijk heel veel verschil. Op een normale manier communiceer je met elkaar en begrijp je elkaar wat beter, nu zijn er alleen maar vragen. Ik weet zeker dat het hem ook niet lekker zit. Als je het gewoon goed afsluit door alles eerlijk te benoemen, ben je er ook sneller overheen. Mijn mening.
Ja, als het was gegaan zoals JIJ had gewild dan was JIJ er sneller overheen geweest ja. Maar het gaat dus niet om wat jij wil, het gaat om wat hij wilquote:Op donderdag 30 januari 2014 12:11 schreef Lievig het volgende:
[..]
Een normale manier maakt uiteindelijk heel veel verschil. Op een normale manier communiceer je met elkaar en begrijp je elkaar wat beter, nu zijn er alleen maar vragen. Ik weet zeker dat het hem ook niet lekker zit. Als je het gewoon goed afsluit door alles eerlijk te benoemen, ben je er ook sneller overheen. Mijn mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |