Ja goed he.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
Als het aan de jou en Isral ligt wel ja
Ik hoop ook dat ze zich dan op een gegeven moment tegen Turkije en de Turkse fascisten gaan richten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:22 schreef Loekie1 het volgende:
'Al-Qaeda heeft bases in Turkije'
TEL AVIV -
Aan al-Qaeda gelieerde jihadisten die in Syri vechten tegen het regime, hebben bases in Turkije. Dat heeft de chef van de Isralische militaire inlichtingendienst woensdag gezegd. Generaal-majoor Aviv Kochavi wees tijdens een conferentie stippen aan op de kaart van Turkije en stelde dat op die plaatsen trainingskampen zijn.
Aantallen noemde de generaal niet. Hij waarschuwde wel dat Turkije niet ver van Europa ligt. De Turkse regering ontkent onderdak of steun te verlenen aan groepen die iets met al-Qaeda te maken hebben. Het land laat wel rebellen van het Vrije Syrische Leger toe, vangt veel vluchtelingen op en laat hulpkonvooien de grens oversteken naar gebieden die in handen zijn van opstandelingen.
De stippen op de kaart van de Isralische inlichtingendienst, die de grootte van de kampen aangeven, zijn overigens een stuk kleiner dan een soortgelijke stip in de Sina-woestijn. De Isralische generaal schatte het aantal militanten daar op 200.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_in_Turkije___.html
Je verwacht het niet.
Onzin, Isral wil gewoon wat godverdomde rust aan die kant van de grens. Is dat teveel gevraagd?quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:22 schreef WitteMuur het volgende:
Als het aan de jou en Isral ligt wel ja
Ben jij pro-Isral.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:24 schreef waht het volgende:
[..]
Onzin, Isral wil gewoon wat godverdomde rust aan die kant van de grens. Is dat teveel gevraagd?
Isral wil zwakke buren die interne oorlog hebben... Anders zouden ze niet de "rebellen" steunen h...quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:24 schreef waht het volgende:
[..]
Onzin, Isral wil gewoon wat godverdomde rust aan die kant van de grens. Is dat teveel gevraagd?
Isral heeft de FSA, JAN, IF en ISIL nooit gesteund.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Isral wil zwakke buren die interne oorlog hebben... Anders zouden ze niet de "rebellen" steunen h...
Ja, Hitlertje.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ben jij pro-Isral.![]()
![]()
X 1 miljard.
Assad een kogel door de kop willen jagen is niet hetzelfde als de rebellen steunen, puur toeval.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:25 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Isral wil zwakke buren die interne oorlog hebben... Anders zouden ze niet de "rebellen" steunen h...
Israeli President Shimon Peres has backed US President Barack Obama's move to seek Congressional authorization for an American-led strike at the regime of Syrian President Bashar Assad over its use of chemical weapons. Peres told Army Radio that he was "certain that the United States will respond on Syria" for crossing Obama's self-styled red line and killing hundreds of people in a rebel-held area near Damascus on August 21. Peres said there is no reason to criticise Obama for opting to seek approval from Congress, hesitancy or confusion. "Weighing how to proceed is not the same as stuttering," Peres said in an hour-long Rosh Hashana interview with the radio station. "Better to analyse before the event rather than after it."quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Isral heeft de FSA, JAN, IF en ISIL nooit gesteund.
Ja, Assad willen doden is zeker vanwege humanitaire redenen....quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:28 schreef waht het volgende:
[..]
Assad een kogel door de kop willen jagen is niet hetzelfde als de rebellen steunen, puur toeval.
Vergelding, zoals velen inmiddels in de praktijk hebben geweten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:30 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ja, Assad willen doden is zeker vanwege humanitaire redenen....
In welk opzicht ruimt het lekker op? De bevolking van conflictlanden groeit harder dan landen waar er geen conflicten zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:00 schreef Pino0 het volgende:
Prima die oorlog in Syri, iedereen maakt elkaar af dus het ruimt lekker op.
Ja dat vind ik ook. En lekker verdelen die shit, in Soennistan, Alawistan en Koerdistan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:00 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Prima die oorlog in Syri, iedereen maakt elkaar af dus het ruimt lekker op.
Als ik dat ga zeggen krijg ik weer een ban, maar ik heb het niet echt op de mensen die uit dat soort landen komen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
In welk opzicht ruimt het lekker op? De bevolking van conflictlanden groeit harder dan landen waar er geen conflicten zijn.
O dus je bent een racist.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:02 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Als ik dat ga zeggen krijg ik weer een ban, maar ik heb het niet echt op de mensen die uit dat soort landen komen.
Heb al zoveel meegemaakt terwijl ik een keurige en verzorgde jongeman ben, dat ik er simpelweg niet meer doorheen kan kijken.quote:
Nou dat is dan jammer voor je, want de bevolking van conflictlanden groeit harder zoals ik eerder zei.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:02 schreef Pino0 het volgende:
Als ik dat ga zeggen krijg ik weer een ban, maar ik heb het niet echt op de mensen die uit dat soort landen komen.
Dat krijg je van al die inteeltquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:13 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nou dat is dan jammer voor je, want de bevolking van conflictlanden groeit harder zoals ik eerder zei.
De bevolking van Syri was aan het krimpen voordat de burgeroorlog begon, nu groeit de Syrische bevolking weer.
Ben bezig met school maar verveel me ergquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mocht je weer van je moeder even achter de computer?
Dit topic gaan verkloten lijkt me geen goed idee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:20 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Ben bezig met school maar verveel me erg
Hij moet zichzelf in een concentratiekamp stoppen?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Laat Assad deze oorlog maar winnen. En de terroristen in de concentratie kampen stoppen.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij moet zichzelf in een concentratiekamp stoppen?
Jij bent ziek man.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat ze zich dan op een gegeven moment tegen Turkije en de Turkse fascisten gaan richten.
quote:Turkish jets 'strike ISIL convoy in Syria'
Reports in local media quote army statement that Turkish F-16s struck vehicles of al-Qaeda-linked group in north Syria.
Turkish fighter jets have hit a convoy belonging to the al-Qaeda-linked Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) in northern Syria, according to a local media report quoting a statement from the Turkish military.
A report on the website of Turkey's Todays Zaman said that Turkish F-16s struck a number of ISIL vehicles "after militants opened fire on a military outpost" on the Turkey-Syria border.
Al Jazeera's Anita McNaught, reporting from Istanbul, said the report, if true, would represent "a considerable and significant escalation" in tensions between the government of Turkey and such groups fighting the regime of Syrian President Bashar al-Assad.
Turkish media have cited a two-day escalation in hostilities between the sides, but until now the Turkish military had only retaliated with tanks and artillery fire, our correspondent noted.
"These are fighters who on many occasions Turkey has turned a blind eye to," McNaught added. "...Turkey is now fighting against the people [who] they have allowed to pass into Syria."
According to broadcaster NTV, Turkish troops opened fire on the ISIL positions in northern Syria after a mortar shell fired from Syria landed in Turkish territory during clashes between ISIL and the Free Syrian Army.
The broadcaster said a pickup truck, a lorry and a bus were destroyed in the Turkish retaliation on Tuesday evening, but there were no reports of casualties.
mooi...quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:50 schreef Pharmacist het volgende:
Al Jazeera bericht zojuist dat Turkse fighter jets een ISIL convooi hebben aangevallen.
[..]
risicovol zeker, maar dit is HET moment om deze militie aan te pakkenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Risicovol.
Nu kan het zijn dat ISIL wraak wilt nemen op Turkije.
zeker opvallend, we zullen zien wat het op de lange termijn betekentquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:44 schreef Intellectueel het volgende:
Ligt het aan mij of is het moment van deze luchtaanvallen interessant? Ze vinden op hetzelfde moment plaats als Erdogan bezoek aan Iran.
Waarschuwde de Turkse intelligentiedienst een paar dagen geleden niet dat ISIL bezig is met het voorbereiden van aanvallen in Turkije? Dat verklaart wellicht ook deze luchtaanvallen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:38 schreef Baklava95 het volgende:
Risicovol.
Nu kan het zijn dat ISIL wraak wilt nemen op Turkije.
Dacht ik ook aan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:44 schreef Intellectueel het volgende:
Ligt het aan mij of is het moment van deze luchtaanvallen interessant? Ze vinden op hetzelfde moment plaats als Erdogan bezoek aan Iran.
Persoonlijk wil ik niet dat Geneve slaagt. Want er is nog niet over de Koerden gesproken, en er zijn geen concessies gedaan aan de Koerden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:46 schreef expans het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan.
Plus ik lees dat het gebeurde tijdens gevechten tussen FSA en ISIS.
Ik denk dat Turkije nu ISIS de rug toedraait, FSA/IF steunen en hopen op goede ontwikkelingen in Geneve zodat dit debacle van buitenlandpolitiek achter gelaten kan worden.
Omdat er word gepusht op eenheid, aparte belangen passen daar niet in.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Persoonlijk wil ik niet dat Geneve slaagt. Want er is nog niet over de Koerden gesproken, en er zijn geen concessies gedaan aan de Koerden.
isis is een organisatie waar geen zaken mee te doen valt itt fsa/if en de turken willen graag invloed blijven houden in syrie en probeert dit te doen door duidelijke steun aan fsa/ifquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:46 schreef expans het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan.
Ik denk dat Turkije nu ISIS de rug toedraait, FSA/IF steunen en hopen op goede ontwikkelingen in Geneve zodat dit debacle van buitenlandpolitiek achter gelaten kan worden.
Hopelijk een regionale aanpak van ISIS. Lang genoeg geduurd met die barbaren.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:46 schreef expans het volgende:
Dacht ik ook aan.
De Koerden zullen nooit concessies krijgen van de internationale spelers. Dat moeten ze zelf zien af te dwingen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:48 schreef Baklava95 het volgende:
Persoonlijk wil ik niet dat Geneve slaagt. Want er is nog niet over de Koerden gesproken, en er zijn geen concessies gedaan aan de Koerden.
Hoe groot schat je de kans in dat Geneve II slaagt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:51 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hopelijk een regionale aanpak van ISIS. Lang genoeg geduurd met die barbaren.
En hoe, door meer en harder te strijden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De Koerden zullen nooit concessies krijgen van de internationale spelers. Dat moeten ze zelf zien af te dwingen.
wapenstistand, assad weg, interim regering, verkiezingen, debaathificatie van het systeem, nieuwe grondwet en verder, niks mis met deze oplossingquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:48 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Slagen in wat exact? Een landelijke staakt-het-vuren in Syri? Onmogelijk. Hoogstens wat humanitaire concessies die gedaan worden. Nog een probleem is dat de oppositie die aanwezig is in Geneva geen invloed op de grond heeft. Dat maakt het sowieso onmogelijk om tot iets wezenlijks te komen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:52 schreef Baklava95 het volgende:
Hoe groot schat je de kans in dat Geneve II slaagt.
Dat ook. Maar voornamelijk door eenheid uit te stralen. Dat gaat een beetje moeilijk wanneer Barzani duidelijk de PYD frustreert.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:53 schreef Baklava95 het volgende:
En hoe, door meer en harder te strijden.
Je hebt gelijk. Eenheid uitstralen en misschien geweld afzeggen en op vreedzame manier voor onze rechten strijden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat ook. Maar voornamelijk door eenheid uit te stralen. Dat gaat een beetje moeilijk wanneer Barzani duidelijk de PYD frustreert.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Rusland en de VS de Koerden ooit zullen steunen. Supermachten zien het liefst een niet-complexe regio. Hoe meer staten, des te ingewikkelder en complexer ze het zien.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:58 schreef Baklava95 het volgende:
Je hebt gelijk. Eenheid uitstralen en misschien geweld afzeggen en op vreedzame manier voor onze rechten strijden.
Misschien steunen de VS en Rusland ons dan ook, omdat ze belang hebben in een stabiel
Midden-Oosten.
Toch is het in het verleden voorgekomen toen de Koerden met hulp van de Sovjetunie de Republiek Mahabad gingen stichten. Nu is er sprake van een andere situatie, Rusland is Assad's bondgenoot. Maar ik denk dat alles mogelijk is in een wereld waar de VS niet meer de enige supermacht is.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:21 schreef Intellectueel het volgende:
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Rusland en de VS de Koerden ooit zullen steunen.
quote:
quote:Satellite imagery, witness statements, and video and photographic evidence show that Syrian authorities deliberately and unlawfully demolished thousands of residential buildings in Damascus and Hama in 2012 and 2013, Human Rights Watch said in a report released today.
The 38-page report, “Razed to the Ground: Syria’s Unlawful Neighborhood Demolitions in 2012-2013,” documents seven cases of large-scale demolitions with explosives and bulldozers that violated the laws of war. The demolitions either served no necessary military purpose and appeared to intentionally punish the civilian population or caused disproportionate harm to civilians, Human Rights Watch found.
Ja, assad heeft meer kapot en dood gemaakt dan de rest bij elkaar opgeteld.quote:
Assad clan heeft daar ook 40 jaar de tijd voor gehad dus is het oneerlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, assad heeft meer kapot en dood gemaakt dan de rest bij elkaar opgeteld.
Ik geloof echter niet dat de Jihadisten met Assad samenwerken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zo te zien begint het "Assad-werkt-stiekem-samen-met-Al-Qaeda-verhaal" steeds meer aandacht te krijgen in de mainstream-media na dat artikel van The Telegraph. TIME-magazine en The New York Times berichten er nu ook over. TIME heeft het met name over de commercile banden, en de NYT heeft het ook over Assad's zogenaamde oil for Caliphate project, infiltranten van de Baath en het gebrek aan bommen op het ISIS-hoofdkwartier. Interessant.
Is the Assad Regime in League with al-Qaeda?
Rebels in Syria Claim Control of Resources
En dit is een artikel van Brian Fishman, die de beschuldigingen analyseert, en heeft nogal wat kritiek:
With Friends Like These: Al Qaeda and the Assad Regime
twitter:Brown_Moses twitterde op woensdag 29-01-2014 om 21:20:25What looks a lot like a new Croatian M-75 120mm mortar plus ammo, new US approved supplies? https://t.co/4dfR36CQpS h/t @Johnyrocket69 reageer retweet
Wat doen Hezbollah, al-Abbas etc. daar dan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:34 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik geloof echter niet dat de Jihadisten met Assad samenwerken.
Dat zijn geen Jihadisten. Dat zijn hypocriete idioten die een seculiere dictator steunen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]twitter:Brown_Moses twitterde op woensdag 29-01-2014 om 21:20:25What looks a lot like a new Croatian M-75 120mm mortar plus ammo, new US approved supplies? https://t.co/4dfR36CQpS h/t @Johnyrocket69 reageer retweet
Wat doen Hezbollah, al-Abbas etc. daar dan?
Assad is niet seculier. Dat ze hypocriet zijn kan wel zijn, net als elke andere terreurorganisatie daar, maar ze noemen zichzelf gewoon jihadistenquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:44 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat zijn geen Jihadisten. Dat zijn hypocriete idioten die een seculiere dictator steunen.
Hoezo is Assad niet seculier.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Assad is niet seculier. Dat ze hypocriet zijn kan wel zijn, net als elke andere terreurorganisatie daar, maar ze noemen zichzelf gewoon jihadisten
quote:
quote:Probleem is, Assad is niet seculier ondanks dat hij dat zegt. Hij doet dat om het imago van zijn regime een boost te geven, maar als je realistisch bent heeft zijn regime heeft niets te maken met secularisme. Het is een onderdrukkend, totalitair en militair regime, gerfd van zijn vader. Het regime van Assad lijkt Noord-Korea en heeft niets te maken met secularisme. Dat Assad geen religieuze mentaliteit heeft betekent niet dat hij opeens seculier is.
Integendeel eigenlijk. Assad beheerst het land onder het beleid van verdeel-en-heers. Goede posities en andere voordelen worden vooral toegekend aan zijn eigen sekte, de Alawieten. Secularisme is gebaseerd op respect voor vrijheden. Syri, echter, is een politiestaat. Het is nogal naef om een regime te beoordelen naar hoe het zich voordoet naar de buitenwereld. Anders kun je Cuba ook wel salafistisch noemen om Castro's baard.
Al sinds het begin van de opstand doet Assad alsof de oppositie al-Qaida is. Doet hij gewoon om de publieke opinie achter zich te krijgen, om steun te krijgen in het Westen en Arabische staten die tegen die groepen vechten. Het valt me op dat hij zich in interviews altijd richt op Westers publiek. Assad, echter, is een voorstander van extremistische groepen. Hij is een aanhanger van de extremistische sjiitische Iraanse regime en de extremistische groep, Hezbollah. Bovendien heeft hij ook andere extremistische organisaties zoals Fateh Al-Islam en de Iraakse Al-Qaida bewegingen gesteund. Of steunt ze zelfs nog steeds. Meer dan genoeg bronnen die dit uitwijzen, sommigen gaan zelfs zo ver dat Assad minstens zo'n grote steunpilaar voor Al-Qaida was, als de Afghaanse Taliban. Nog maar te zwijgen over hoe hij openlijk Jihad conferenties organiseerde in Damascus.
En dan breekt er een revolutie uit en claimt hij dat hij opeens seculier is...
Dat je daardoor Assad als niet-seculier ziet begrijp ik wel.quote:
Het lijkt erop dat JAN en ISIS van plan zijn om aanslagen te plegen in het hart van de grote Satan zelf.quote:Al-Qaida faction in Syria contemplating US attack, intelligence officials warn
Senate hears Nusra Front has 'aspirations for attacks on the homeland' amid concern over civil war's terrorism implications
theguardian.com, Wednesday 29 January 2014 20.17 GMT
Jump to comments (92)
US intelligence chiefs Senate
From left: National Counterterrorism Center director Matthew Olsen, director of national intelligence James Clapper, and CIA director John Brennan. Photograph: Alex Wong/Getty Images
Intelligence officials have claimed that a faction linked to al-Qaida in Syria has a desire to launch a domestic attack on the US, an assertion that underscored the growing importance of the Syrian civil war to global terrorism.
The Nusra Front, one of the jihadist factions in Syria that aligns itself with al-Qaida, “does have aspirations for attacks on the homeland”, James Clapper, the US director of national intelligence, told the Senate intelligence committee on Wednesday.
Clapper pointed to the deterioration of Syria during three years of violence – a situation he compared to the federally administered tribal areas (FATA) in Pakistan that became a haven after the 2001 US invasion of Afghanistan for the core leadership of al-Qaida.
“What’s going on there, may be in some respects a new FATA force ... and the attraction of these foreign fighters is very, very worrisome,” Clapper said.
Clapper did not discuss the capabilities of the Nusra Front, which pledged loyalty to al-Qaida in April, nor another al-Qaida-centric organization in Syria, the Islamic State of Iraq and Syria, which has recently emerged as a rival to Nusra. Neither faction has yet shown interest in attacks on the US, focusing their violence on the Bashar al-Assad regime, rival Syrian rebels, and neighboring Lebanon and Iraq.
But Clapper estimated there were more than 7,000 foreigners fighting in the Syrian carnage, coming from 50 countries, “many of them from Europe and the Mideast”. Clapper stopped short of warning that Americans were a significant component of Syrian jihadist groups, the subject of considerable speculation as Syria’s civil war has dragged on.
Clapper said approximately 26,000 Syrian combatants could be classified as “extremists”, out of an estimated 75,000 to 110,000 armed opponents of Assad. An anonymous Israeli intelligence officer recently estimated to the Associated Press that al-Qaida’s allies in Syria topped 30,000.
US intelligence had picked up indications of “training complexes” within Syria, Clapper said, “to train people to go back to their countries and conduct terrorist acts, so this is a huge concern”.
Yet Clapper, in his prepared testimony for the committee, listed cyber threats and counter-intelligence before focusing on terrorism. Among those threats were leaks from “trusted insiders with the intent to do harm”, an apparent reference to former National Security Agency contractor Edward Snowden, whom Clapper excoriated during the hearing.
Al-Qaida’s “locus for operational planning” has dispersed around the world, Clapper said, with “some five different franchises at least in 12 countries” of particular concern, including in Yemen, Somalia, North Africa and Syria.
That dispersal is in keeping with a years-long trend in al-Qaida toward decentralization. An academic debate exists among counter-terrorism analysts concerning the control and relevance of the “core al-Qaida”, based in Pakistan, which Clapper called the “ideological center” of the terrorist organization.
Despite the focus on Syria, Clapper said al-Qaida in the Arabian Peninsula, the Yemen-based affiliate that twice attempted unsuccessfully to bomb US aircraft in 2009 and 2010, remains the franchise with the strongest interest in attacking the US, with many of the others principally interested in more localized assaults and contests for power.
“Of all the franchises, that’s the one that poses the most immediate threat for a potential attack on the homeland,” Clapper said. “The probability of an attack now, compared to 2001 is, at least to me, is a very hard question to answer, principally because this very dispersion and diffusion of threat.”
Matthew Olsen, the director of the National Counterterrorism Center, said it was difficult for the US intelligence agencies – which had a 2013 budget of $67.6bn after congressionally imposed restrictions, according to officially declassified figures – to provide tactical warning of a terrorist attack domestically.
“The nature of the threat has become significantly more geographically spread out, and that challenges the community in collecting the kinds of information that would provide that kind of tactical warning,” Olsen said.
Attacks like the September assault on Nairobi’s Westgate Mall “using small arms, a small number of individuals, puts a great deal of pressure on us to provide the kind of tactical warning that would save lives under those circumstances”, Olsen said.
Haha, nou nou wat een helden !quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat JAN en ISIS van plan zijn om aanslagen te plegen in het hart van de grote Satan zelf.![]()
Tja, als ze niet bang en dom hadden gereageerd na eerdere aanslagen, dan hadden ze nu duizenden miljarden dollars minder staatsschuld.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Haha, nou nou wat een helden !
Ik denk dat de VS dit heel bang gaat maken ....![]()
De VS blijft op militair vlak het meest machtig van de hele wereld, en dat gaan wat hysterische islamieten niet veranderen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tja, als ze niet bang en dom hadden gereageerd na eerdere aanslagen, dan hadden ze nu duizenden miljarden dollars minder staatsschuld.
en dat zegt genoeg over hoe primitief en onderontwikkeld dat land nog isquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De VS blijft op militair vlak het meest machtig van de hele wereld,
Afghanistanoorlog nu langstdurende militaire conflict VSquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:08 schreef theunderdog het volgende:
De VS blijft op militair vlak het meest machtig van de hele wereld, en dat gaan wat hysterische islamieten niet veranderen.
"De laatste Amerikaanse militairen keerden in 1975 na de 103e maand van gevechten terug uit Vietnam. In Afghanistan is inmiddels de 104e gevechtsmaand in gegegaan".quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Afghanistanoorlog nu langstdurende militaire conflict VS
http://nos.nl/artikel/162(...)ire-conflict-vs.html
En dan te bedenken dat dit nieuwsbericht in 2010 is gepubliceerd
Inmiddels 146ste gevechtsmaand!quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:22 schreef Baklava95 het volgende:
"De laatste Amerikaanse militairen keerden in 1975 na de 103e maand van gevechten terug uit Vietnam. In Afghanistan is inmiddels de 104e gevechtsmaand in gegegaan".
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had het meer op die spellingfout in gegegaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Inmiddels 146ste gevechtsmaand!
En dan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Afghanistanoorlog nu langstdurende militaire conflict VS
http://nos.nl/artikel/162(...)ire-conflict-vs.html
En dan te bedenken dat dit nieuwsbericht in 2010 is gepubliceerd
He is an apostate. Don't talk to him.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
I'm not impressed, VS-fanboy.
Ik ben geen VS-fanboy.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
I'm not impressed, VS-fanboy.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:28 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
He is an apostate. Don't talk to him.
Weet ik, en daarom moet je niet meer met mij praten?quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Je was toch ex-Moslim. Dan ben je een afvallige (apostate).
Nationalist dat je bent.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:05 schreef IPA35 het volgende:
Engels gebruiken op een Nederlandstalig forum...
Al hamdulilah, toch nog enig verstand blijkbaar. Er is hoop.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:41 schreef Baklava95 het volgende:
Alle Islamitische landen dus volgens de Islamitische theologie seculier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Ik hoop dan nog te leven dus dan zal het Nederlands in elk geval niet volledig vervangen zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nationalist dat je bent.![]()
![]()
Egels gaat over 10 a 20 jaar volledig het Nederlands vervangen, geloof me maar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Al hamdulilah, toch nog enig verstand blijkbaar. Er is hoop.
En hier is dat overduidelijk niet:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar volgens de officile islamitische theologie zijn alle Moslimlanden seculiere landen. Omdat ze de Shariah niet of niet helemaal of niet goed toepassen .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat is deze?!quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:19 schreef Baklava95 het volgende:
de officile islamitische theologie"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Er is er n?"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
ISIS kan z'n koffers nu wel pakken. Ben benieuwd of Erdogan uiteindelijk ook door durft door te pakken en ook Assad aan wilt pakken. Wel wazig dat steeds meer filmpjes opduiken met strijders van FSA met modern wapentuig uit Amerika.GGGG![]()
De officile islamitische theologie, voor zover die bestaat, zegt helemaal niks over 'landen' en of deze al dan niet 'seculier' zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Maar volgens de officile islamitische theologie zijn alle Moslimlanden seculiere landen. Omdat ze de Shariah niet of niet helemaal of niet goed toepassen .
Verder is Sharia een ontzettend complex iets, je kunt het niet in een hokje plaatsen zoals jij nu doet. Je hoort niet zomaar links en rechts met deze term te gooien.![]()
Ja maar zowel Soennieten als Sjiieten geloven dat je volgens de Quran en de Sunnah moet leven.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
De officile islamitische theologie, voor zover die bestaat, zegt helemaal niks over 'landen' en of deze al dan niet 'seculier' zijn.
Verder is Sharia een ontzettend complex iets, je kunt het niet in een hokje plaatsen zoals jij nu doet. Je hoort niet zomaar links en rechts met deze term te gooien.![]()
Dus?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar zowel Soennieten als Sjiieten geloven dat je volgens de Quran en de Sunnah moet leven.![]()
ik zie hier anders dat er aardig wat debat over is: http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_secularism#Definitionquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:41 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat je daardoor Assad als niet-seculier ziet begrijp ik wel.
Maar in de Islam ben je seculier als je niet 100% of helemaal niet met de Shariah regeert.
Het Arabische woord voor secularisme is Ilmaniya ofzo. En daarmee bedoelen ze alle systemen die niet gebaseerd of niet helemaal gebaseerd zijn op Gods wetten. (Shariah).
Alle Islamitische landen dus volgens de Islamitische theologie seculier.
En kap eens met alles op een hoop gooien.Incelfrikandel![]()
Wat gooi ik op een hoop. Ben je boos?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
ik zie hier anders dat er aardig wat debat over is: http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_secularism#Definition
En kap eens met alles op een hoop gooien.![]()
quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat gooi ik op een hoop. Ben je boos?ja ik ben heul erg boosquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:11 schreef Peunage het volgende:
Verder is Sharia een ontzettend complex iets, je kunt het niet in een hokje plaatsen zoals jij nu doet. Je hoort niet zomaar links en rechts met deze term te gooien.
Incelfrikandel![]()
is dat zo?quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:02 schreef einszweiachtung het volgende:
ISIS kan z'n koffers nu wel pakken. Ben benieuwd of Erdogan uiteindelijk ook door durft door te pakken en ook Assad aan wilt pakken. Wel wazig dat steeds meer filmpjes opduiken met strijders van FSA met modern wapentuig uit Amerika.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Goede fotoshop wel."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Watervoorziening Damascus in handen van de FSA!Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
jij met je news flashquote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:00 schreef firefly3 het volgende:
Watervoorziening Damascus in handen van de FSA!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
fotoshop waarop de assadisten hebben gereageerd met dat het in het kader van stadsvernieuwing zou zijnquote:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat is daar wazig aan? Het Amerikaans congres heeft een paar dagen geleden in het "geheim" wapenleveringen opnieuw goed gekeurd.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:02 schreef einszweiachtung het volgende:
ISIS kan z'n koffers nu wel pakken. Ben benieuwd of Erdogan uiteindelijk ook door durft door te pakken en ook Assad aan wilt pakken. Wel wazig dat steeds meer filmpjes opduiken met strijders van FSA met modern wapentuig uit Amerika.Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Miloević (1941-2006)![]()
yarmouk vluchtelingen mogen kiezen tussen onderwerping aan assad en
http://www.liveleak.com/view?i=d0a_1391115094Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja ware gezicht van Assad he.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:15 schreef Slayage het volgende:
yarmouk vluchtelingen mogen kiezen tussen onderwerping aan assad en
http://www.liveleak.com/view?i=d0a_1391115094
En dat er nog mensen pro-Assad zijn hier.![]()
X1 miljoen.
![]()
dude het is de schuld van de rebellen, ze laten geen voedsel toe, omdat ze de burgers van yarmouk willen straffen omdat zij de rebellie tegen assad hebben gesteund, snap je dat nietquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja ware gezicht van Assad he.
X1 miljoen.
![]()
![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ja, leuk he?...Eens een keer wat anders dan al die misplaatste ondersneeuwende Assad propaganda...quote:“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Palestijnen veroorzaken sowieso overal problemen. Het zijn de zigeuners van het Midden-Oosten. Ik ben in Damascus geweest voor de revolutie en de Palestijnen hadden een relatief goede leven daar. Assad heeft ze in ieder geval wel met open armen ontvangen, in tegenstelling tot andere regionale landen.![]()
ik wil wel graag een bron erbijquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja, leuk he?...Eens een keer wat anders dan al die misplaatste ondersneeuwende Assad propaganda...Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wel volgens de Palestijnse minister van arbeid.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
dude het is de schuld van de rebellen, ze laten geen voedsel toe, omdat ze de burgers van yarmouk willen straffen omdat zij de rebellie tegen assad hebben gesteund, snap je dat niet![]()
![]()
http://jordantimes.com/sy(...)palestinian-minister![]()
Uiteraard....maar dan nog...elke bron van welke kant dan ook wordt neergesabeld als 'bevooroordeeld'.quote:“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik snap het ook niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja ware gezicht van Assad he.
X1 miljoen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
dan nogquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uiteraard....maar dan nog...elke bron van welke kant dan ook wordt neergesabeld als 'bevooroordeeld'.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
de palestijnen zijn in dit conflict ook verdeeld als de syriers zelf in pro en ant assadquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wel volgens de Palestijnse minister van arbeid.
http://jordantimes.com/sy(...)palestinian-ministerIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ondertussenquote:Hardline Iranian University Students News (IUSN) today published the names and photos of 15 Iranians killed in action in Syria. Among the names published is Seyyed Mehdi Mousavi, the deputy commander of Ahvaz’s 10th Basij Zone (top photo), Al-Monitor’s Arash Karami reported today.
Iranian Foreign Minister Javad Zarif said this week that Iran does not have any troops in Syria. IUSN’s report questions the truthfulness of that claim.
In a report to the Senate this week, Director of National Intelligence James Clapper said Iran provides billions of dollars in military and economic aid to Syria and train pro-regime and Iraqi Shia militias as well as deploying its own personnel. Iran’s ally, the Lebanese Hezbollah has also committed thousands of fighters to Syria.
It was not clear why IUSN chose to begin publishing the names and affiliation of Iranian KIAs in Syria at this time. With the exception of statements by Iranian officials or commanders in support of the Syrian government, discussion and debate over Syria in the Iranian media is almost non-existent.
http://www.uskowioniran.c(...)ames-and-photos.html![]()
Groot kans dat ISIL aanslagen gaat plegen in Turkije, nadat de TSK een ISIL-konvooi had aangevallen .quote:Ankara alarmed over Qaeda threat in Syria
Fevzi Kızılkoyun
ANKARA / Hrriyet
Ankara has woken up to the threat posed by al-Qaeda in Syria, reportedly taking measures against potential suicide bombing inside Turkey
With no end in sight to the civil war in neighboring Syria, Turkey is expressing increasing alarm over the al-Qaeda threat amid the growing presence of the group in northern Syria and skirmishes with Turkey’s army this week along the frontier.
A report prepared jointly by the Turkish National Intelligence Agency (MİT), the gendarmerie and the Police Department indicated that the al-Qaeda-linked Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) was preparing to attack targets inside Turkey using car bombs and assassinations.
The report and necessary measures were discussed during the weekly meeting of Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan and Chief of General Staff Gen. Necdet zel in Ankara.
The Turkish Armed Forces (TSK) said Jan. 29 that it had opened fire on a convoy of vehicles in northern Syria belonging to the ISIL jihadist group. The army said the attack, carried out Jan. 28, came after two Turkish military vehicles had been fired upon at the obanbey border post.
“A pick-up, a truck and a bus in an ISIL convoy were destroyed,” read the statement.
The incident is believed to be the first time Turkey has come up against the Syrian jihadist group which has been fighting forces loyal to President Bashar al-Assad, as well as fellow rebel groups in the north of the country.
The report said the Western- and Arab-backed Free Syrian Army had been losing control and that border posts had been seized by groups linked to al-Qaeda. The borders at Azaz, Jarablus and Yayladağı are controlled by the ISIL, and the group has confiscated aid coming from Turkey, according to the report.
The jihadist group has been also battling Syrian Turkmens in the north of the country. The clashes have been continuing for more than a week, local sources said.
The report also said ISIL poses a threat for Turkey and that the group was planning attacks against Turkey, giving the colors, models and license plates of 15 cars which could be used in bombings inside Turkey.
The report urges authorities to be sensitive toward the threat and warned that fake Turkish license plates could also be used. On Jan. 20, a double suicide car bombing at the Cilvegz-Bab al-Hawa border post between Syria and Turkey killed at least 16 people, including six rebels, according to a monitoring group. The Bab al-Hawa crossing, which is adjacent to Hatay’s Reyhanlı district, is held by a rebel alliance called the Islamic Front, which has been fighting with ISIL. The report said the targets of the bombings were Turkey.
The report also touched on the tracking of Turkish al-Qaeda recruits inside Syria. A total of 315 Turks affiliated with al-Qaeda have crossed into Syria, the report said, adding that 82 of them have died.
Turkey imposed an entrance ban on 1,100 foreigners linked to al-Qaeda and initiated proceedings for 350 foreigners which could use Turkey as a transition route thanks to information supplied by Interpol.
Turkey detained a total of 97 al-Qaeda members that crossed into Turkey between 2011 and 2013, arresting 40 of them.
February/01/2014![]()
Er is vandaag iig weer een aanslag gepleegd in Libanon:quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:18 schreef Baklava95 het volgende:
Groot kans dat ISIL aanslagen gaat plegen in Turkije, nadat de TSK een ISIL-konvooi had aangevallen .
Deadly car bomb strikes eastern Lebanon
At least four killed in attack in Hezbollah stronghold city of Hermel, army says.
http://www.aljazeera.com/(...)142117342830502.html-![]()
Turkije en Syrie worden gewoon weer dikke maatjes. Of nu assad of fsa aan de macht komt ze zullen gewoon vrienden worden.![]()
En dan gaat ISIL ook beginnen om aanslagen te plegen in Turkije.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:42 schreef Djibril het volgende:
Turkije en Syrie worden gewoon weer dikke maatjes. Of nu assad of fsa aan de macht komt ze zullen gewoon vrienden worden.![]()
![]()
Let vooral op hoe je geen Turkse vlag ziet tijdens de bijeenkomst van Khamenei met Erdogan. Maar dit is niet het opvallendste punt, dit doet Khamenei ook bij andere leiders, alleen de Iraanse vlag..
De Turken werden gedwongen een overeenkomst te tekenen die alleen in het Perzisch was opgesteld.
Senior CHP official slams Turkey-Iran deal, criticizes AK Party
A retired ambassador and a senior official from the main opposition Republican People's Party (CHP), Faruk Loğoğlu, has vehemently criticized a recent Turkey-Iran trade deal that the ruling Justice and Development party (AK Party) signed during Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan's visit to Tehran without delving into the details of the protocol, which was only written in Farsi.
According to the reports, Economy Minister Nihat Zeybeki refused to sign the deal as there was no Turkish version of it, but then had to put his name onto the document after Prime Minister Erdoğan told him to do so with a hand signal in front of the Iranian delegation present at the bilateral meeting in Tehran.
http://en.cihan.com.tr/ne(...)1-CHMTM1MDI5MS8xMDA1-![]()
Ik ben benieuwd wat er in dat document staat.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:01 schreef Charismatisch het volgende:
Let vooral op hoe je geen Turkse vlag ziet tijdens de bijeenkomst van Khamenei met Erdogan. Maar dit is niet het opvallendste punt, dit doet Khamenei ook bij andere leiders, alleen de Iraanse vlag..
De Turken werden gedwongen een overeenkomst te tekenen die alleen in het Perzisch was opgesteld.
Senior CHP official slams Turkey-Iran deal, criticizes AK Party
A retired ambassador and a senior official from the main opposition Republican People's Party (CHP), Faruk Loğoğlu, has vehemently criticized a recent Turkey-Iran trade deal that the ruling Justice and Development party (AK Party) signed during Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan's visit to Tehran without delving into the details of the protocol, which was only written in Farsi.
According to the reports, Economy Minister Nihat Zeybeki refused to sign the deal as there was no Turkish version of it, but then had to put his name onto the document after Prime Minister Erdoğan told him to do so with a hand signal in front of the Iranian delegation present at the bilateral meeting in Tehran.
http://en.cihan.com.tr/ne(...)1-CHMTM1MDI5MS8xMDA1![]()
Bashar al-Assad zal binnen zes maanden opstappen, in ruil daarvoor zal Turkije vanaf 2015 een Iraanse provincie worden.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:26 schreef Baklava95 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er in dat document staat.-![]()
Turkije wordt echt een provincie van Iran. Dan wordt het een hele grote provincie zeg, die meer inwoners heeft dan alle andere provincies van Iran bij elkaar.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Bashar al-Assad zal binnen zes maanden opstappen, in ruil daarvoor zal Turkije vanaf 2015 een Iraanse provincie worden.
Of ze moeten provincie Turkije verdelen in meerdere provincies. En een ervan moet Noord-Koerdistan heten.![]()
'Tientallen doden door 'vatbommen' Aleppo'
Bombardementen van de Syrische luchtmacht hebben zaterdag in de Noord-Syrische provincie Aleppo aan ten minste 85 mensen het leven gekost. Vanuit legerhelikopters zijn zogenaamde 'vatbommen' op woonwijken gegooid, ijzeren vaten gevuld met explosieven en spijkers.
http://www.nu.nl/buitenla(...)atbommen-aleppo.html-![]()
Serieus?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:29 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Turkije wordt echt een provincie van Iran. Dan wordt het een hele grote provincie zeg, die meer inwoners heeft dan alle andere provincies van Iran bij elkaar.
Of ze moeten provincie Turkije verdelen in meerdere provincies. En een ervan moet Noord-Koerdistan heten.![]()
![]()
Komt Peunage weer met zijn vraag of hij me serieus of niet-serieus moet nemen.quote:![]()
![]()
Firefly3 had gelijk, je bent echt een autist.![]()
![]()
Mijn reactie ging over je Noord-Koerdistan provinciequote:Op zondag 2 februari 2014 13:21 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Komt Peunage weer met zijn vraag of hij me serieus of niet-serieus moet nemen.![]()
![]()
Firefly3 had gelijk, je bent echt een autist.![]()
![]()
Ja en, wat is daar mee.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mijn reactie ging over je Noord-Koerdistan provincie
Enige manier waarop jij op mij reageert is dit.![]()
![]()
![]()
Jij bent dan ook geen andere reactie waardigquote:Op zondag 2 februari 2014 13:23 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja en, wat is daar mee.
Enige manier waarop jij op mij reageert is dit.![]()
![]()
wie niet wil luisteren moet voelen![]()
ASSAD
weet wat hem te doen staat
![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Weet je dit zeker? Een member op een ander forum die het vaker op het juiste eind heeft gehad betreffende YPG zegt namelijk dit;quote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:09 schreef Senor__Chang het volgende:
Tell Abyad bijna onder Koerdische controle.Want de vorige keer werden ze teruggeslagen (volgens mij wel op een andere plek) en bloedde het langzaam dood en hoorde je niks meer terwijl ze een week ervoor nog blij dedenquote:100 percent sure. There is nothing about YPG/Jabhat al-Akrad offensive in YPG, nor PYD media outlets, their members or their spokesmen. Nor from media outlets close to KCK such as ANHA (Hawarnews) or perhaps Firat News or even Qandil news. Nothing at all, neither do ISIS media outreach centers mention it. The fighting is concealed in Sousik area as it has been ever since Jabhat al-Akrad has lost Yabisa and any presence in Tall Abyad.
Jabhat al-Akrad is currently mainly situated in area of al-Bab - Jarabulus - Minbij triangle.![]()
![]()
sterk staaltje verdeel en heers, hoe assad dit specifieke conflict aanpakt, wel een interessante docu
-Rabia Al-Basri![]()
Het zit in een status Quo. Op dit moment zijn de Koerden in de aanval samen met Jabhat Al Akrad(vooral Koerden). Jabhat Al-Akrad(JAK) en YPG zijn gaan samen werken doordat FSA JAK schorste omdat het weigerde YPG aan te vallen.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:39 schreef expans het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Een member op een ander forum die het vaker op het juiste eind heeft gehad betreffende YPG zegt namelijk dit;
[..]
Want de vorige keer werden ze teruggeslagen (volgens mij wel op een andere plek) en bloedde het langzaam dood en hoorde je niks meer terwijl ze een week ervoor nog blij deden
ISIS heeft ook zijn handen vol aan andere dingen zoals de IF(Islamic Front) dus ze zijn nu op 3 fronten aan het vechten. Tel daarbij op dat de Tal Abyad burgers Koerden zijn en informatie doorspelen aan de Koerdische rebellen waar de ISIS zich bevinden.
Het ziet er niet goed uit voor ISIS op dit moment daar. Maar zoals ik al zei het is nog een status Quo, kan volgend week anders zijn.
Welke forum?![]()
De Koerden hebben altijd voor Anatomie gevochten in Syrie, daar heeft Assad niks aan mee geholpen. Integendeel.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:41 schreef Slayage het volgende:
sterk staaltje verdeel en heers, hoe assad dit specifieke conflict aanpakt, wel een interessante docu
![]()
assad controleert het centrum van de stad en de koerden mogen het vuile werk opknappen buiten de stad, klinkt als een goede deal voor de koerdeen iddquote:Op zondag 2 februari 2014 14:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
De Koerden hebben altijd voor Anatomie gevochten in Syrie, daar heeft Assad niks aan mee geholpen. Integendeel.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Thanks.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:53 schreef Djibril het volgende:
Het ziet er niet goed uit voor ISIS op dit moment daar. Maar zoals ik al zei het is nog een status Quo, kan volgend week anders zijn.
Welke forum?
Ja ISIS word langzaamaan de nek omgedraaid, denk dat ze ondergronds moeten gaan, en dan via aanslagen vechten oid, dus standaard terroristen tactieken van ze.
Maar wel interessant, want sommige lokale brigades die officieel gezien deel uitmaken van IF vechten dan ook weer samen met ISIS als het ze uitkomt (volgens mij Ahrar Al Sham).
http://www.militaryphotos(...)sion-Thread/page2555![]()
Klinkt zeker goed, de steden worden niet gebombardeerd en de Koerdische burgers zijn niet het slachtoffer. Leger van assad zitten daar ook meer voor de schijn.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
assad controleert het centrum van de stad en de koerden mogen het vuile werk opknappen buiten de stad, klinkt als een goede deal voor de koerdeen idd![]()
welke schijn? dus de koerden mogen vechten en sterven tegen de rebellen en assads troepen mogen achterover leunen, omdat dat de pact is dat gesloten is met de duivel? en jij bent daar content mee?quote:Op zondag 2 februari 2014 14:58 schreef Djibril het volgende:
[..]
Klinkt zeker goed, de steden worden niet gebombardeerd en de Koerdische burgers zijn niet het slachtoffer. Leger van assad zitten daar ook meer voor de schijn.
daarnaast vind je het gek dat de koerden worden gezien als collaborateurs als ze dit soort deals treffen en daardoor ook weer bestreden worden?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het komt van verschillende bronnen. Op twitter, dat wel, maar o.a. van The Arab Chronicle.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:39 schreef expans het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Een member op een ander forum die het vaker op het juiste eind heeft gehad betreffende YPG zegt namelijk dit;
[..]
Want de vorige keer werden ze teruggeslagen (volgens mij wel op een andere plek) en bloedde het langzaam dood en hoorde je niks meer terwijl ze een week ervoor nog blij deden![]()
De Koerden zijn er de baas. Als het erop aankomt, kunnen Assads troepen weinig uitrichten, want een extra front erbij is bye bye Basher.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
welke schijn? dus de koerden mogen vechten en sterven tegen de rebellen en assads troepen mogen achterover leunen, omdat dat de pact is dat gesloten is met de duivel? en jij bent daar content mee?
daarnaast vind je het gek dat de koerden worden gezien als collaborateurs als ze dit soort deals treffen en daardoor ook weer bestreden worden?![]()
Schijn? Zie jij de soldaten hen barakken verlaten om een Koerdische vlag neer te halen in in Qamishlo of andere Koerdische steden? Zie jij de soldaten hen barakken verlaten om foto’s van assad die weg gehaald zijn er weer op te zetten? De soldaten kunnen helemaal niks doen daar en de Koerden accepteren hen alleen omdat ze niet gebombardeerd willen worden met barrel bombs. Laat de soldaten daar leven en er gaan geen Koerdische burgers dood door de wreedheden van assad. Klinkt slimquote:Op zondag 2 februari 2014 15:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
welke schijn? dus de koerden mogen vechten en sterven tegen de rebellen en assads troepen mogen achterover leunen, omdat dat de pact is dat gesloten is met de duivel? en jij bent daar content mee?
daarnaast vind je het gek dat de koerden worden gezien als collaborateurs als ze dit soort deals treffen en daardoor ook weer bestreden worden?![]()
Collaborateurs? De Koerden hebben al sinds het begin van de assad dynastie gevochten voor gelijke rechten en autonomie. De overgelopen soldaten van fsa hebben jarenlang de Koerden onderdrukt, wie zijn nu de collaborateurs? De Koerden hebben ook nooit in het begin fsa of andere groepen aangevallen. Toen fsa en andere corrupte groeperingen dezelfde wetten stelden al baath partijen (lees Arabisch nationalisme) hebben de Koerden zich los gevochten. Vergeet niet, in het begin waaiden er ook veel fsa vlaggen in Koerdische gebieden.![]()
Ik vind het eerlijk gezegd gewoon normaal wat ze doen. Altijd een tweede optie achterhouden en beide kanten proberen te bespelen, zodat ze gewoon het maximum resultaat kunnen behalen.
Welke partij ook wint op den duur kunnen ze wel tot termen komen (mocht dat nodig zijn).![]()
Er wordt hevig gevochten in Daraa en andere zuidelijke steden. Schijnt dat het regime daar grond aan het verliezen is.![]()
als assad de rebellen geruimd heeft denk je dat assad de koerden ook maar enige ruimte zal geven voor autonomie of iets wat erop lijkt?quote:Op zondag 2 februari 2014 15:08 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De Koerden zijn er de baas. Als het erop aankomt, kunnen Assads troepen weinig uitrichten, want een extra front erbij is bye bye Basher.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
het klinkt rationeel, maar of het in langere termijn realistisch is?quote:Op zondag 2 februari 2014 15:14 schreef expans het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd gewoon normaal wat ze doen. Altijd een tweede optie achterhouden en beide kanten proberen te bespelen, zodat ze gewoon het maximum resultaat kunnen behalen.
Welke partij ook wint op den duur kunnen ze wel tot termen komen (mocht dat nodig zijn).Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
met dank aan nieuwe wapenleveringen?quote:Op zondag 2 februari 2014 15:16 schreef Djibril het volgende:
Er wordt hevig gevochten in Daraa en andere zuidelijke steden. Schijnt dat het regime daar grond aan het verliezen is.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Lijkt er wel op.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
met dank aan nieuwe wapenleveringen?![]()
Ja ik vind het gek, want de meeste Assad-aanbidders zijn Arabieren, en dan zeg je ook niet: "vind je het gek dat de Arabieren worden gezien als collaborateurs". Of als Erdogan iets doet: "vind je het gek dat de Turken worden gezien als collaborateurs".quote:Op zondag 2 februari 2014 15:02 schreef Slayage het volgende:
daarnaast vind je het gek dat de koerden worden gezien als collaborateurs als ze dit soort deals treffen en daardoor ook weer bestreden worden?-![]()
Mwa in het zuiden winnen ze al heel lang langzaam terrein."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
oh jawel hoor, klinkt misschien gek maar elke turk die assad steunt en dat zijn er zat, zie ik als "collaborateur"quote:Op zondag 2 februari 2014 15:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja ik vind het gek, want de meeste Assad-aanbidders zijn Arabieren, en dan zeg je ook niet: "vind je het gek dat de Arabieren worden gezien als collaborateurs". Of als Erdogan iets doet: "vind je het gek dat de Turken worden gezien als collaborateurs".Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb niet over de individuele Turkse collaborateur, maar over "de Turken".quote:Op zondag 2 februari 2014 15:47 schreef Slayage het volgende:
oh jawel hoor, klinkt misschien gek maar elke turk die assad steunt en dat zijn er zat, zie ik als "collaborateur"-![]()
Dat is een grote als. Assad krijgt nooit meer heel Syrie onder zijn controle en de Koerdische gebieden, daar kan hij naar fluiten.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
als assad de rebellen geruimd heeft denk je dat assad de koerden ook maar enige ruimte zal geven voor autonomie of iets wat erop lijkt?![]()
je hebt het over generaliseringen, ja tuurlijk heb je daar een punt, maar neemt niet weg dat het een feit is dat "de koerden" assads aanwezigheid tolereren en dat dat gezien wordt als een form van collaboratie en feitelijk is dat ook zo uiteraard, wat de intentie ook is, je maakt een deal en dat is per definitie samenwerken, ook al heb je op langere termijn andere doelen dan het regime zelfquote:Op zondag 2 februari 2014 15:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik heb niet over de individuele Turkse collaborateur, maar over "de Turken".
even als dat vele syriers met de staat collaboreren om wat voor reden dan ook, hoe verwerpelijk ze het regime ook vinden, de omstandigheden drijft mensen om een keuze te makenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Turken steunen vooral Assad omdat hij Koerden onderdrukte.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
oh jawel hoor, klinkt misschien gek maar elke turk die assad steunt en dat zijn er zat, zie ik als "collaborateur"
De Turken zien in Assad iemand die dat Koerdische tuig kan uitroeien, daarom steunen veel achterlijke Turken Assad.
Ik schat zo dat zeker 50 a 60% van alle etnische Turken in Turkije Assad steunt.
Het zijn vooral de MHP en CHP en hun aanahngers die zeer pro-Assad zijn.![]()
Het maakt niet uit of je het over de Koerden hebt of "de Koerden" tussen aanhalingstekens, het is geen feit dat de Koerden collaboreren met Assad. Hoogstens een deel van de Koerden, in dit geval YPG?quote:Op zondag 2 februari 2014 15:56 schreef Slayage het volgende:
maar neemt niet weg dat het een feit is dat "de koerden" assads aanwezigheid tolereren en dat dat gezien wordt als een form van collaboratie en feitelijk is dat ook zo uiteraard, wat de intentie ook is, je maakt een deal en dat is per definitie samenwerken, ook al heb je op langere termijn andere doelen dan het regime zelf-![]()
Turken (Turkse nationalisten) hopen zo graag dat de Koerden uitgeroeid worden. Daarom steunen ze iedereen die de Koerden kan uitroeien zoals Assad en ISIS.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je het over de Koerden hebt of "de Koerden" tussen aanhalingstekens, het is geen feit dat de Koerden collaboreren met Assad. Hoogstens een deel van de Koerden, in dit geval YPG?![]()
En gelukkig zijn Assad en ISIS niet in staat om de Koerden uit te roeien.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:07 schreef Baklava95 het volgende:
Turken (Turkse nationalisten) hopen zo graag dat de Koerden uitgeroeid worden. Daarom steunen ze iedereen die de Koerden kan uitroeien zoals Assad en ISIS.-![]()
Turken hebben altijd een double-face. Eerst ISIS steunen als ze de Koerden aanvallen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En gelukkig zijn Assad en ISIS niet in staat om de Koerden uit te roeien.
Maar dan meteen huilen en ISIS demoniseren als ze Turkse soldaten aanvallen (wat nog gaat gebeuren).![]()
![]()
![]()
Heb me net uitgesproken tegen generaliseren, dus heb even jouw tekst aangepast.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:10 schreef Baklava95 het volgende:
Sommige Turken hebben altijd een double-face. Eerst ISIS steunen als ze de sommige Koerden aanvallen.
Maar dan meteen huilen en ISIS demoniseren als ze Turkse soldaten aanvallen (wat nog gaat gebeuren).
-![]()
Oke je hebt gelijk. Maar ik irriteer me altijd aan Turken die generaliseren. Ik was beetje boos.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Heb me net uitgesproken tegen generaliseren, dus heb even jouw tekst aangepast.![]()
De verleiding is dan groot om zelf ook te gaan generaliseren, klopt.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:15 schreef Baklava95 het volgende:
Oke je hebt gelijk. Maar ik irriteer me altijd aan Turken die generaliseren. Ik was beetje boos.-![]()
![]()
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
quote:!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Eindelijk overweegt Al-Qaida om Isral aan te vallen.Bronquote:Al-Qaeda now frontline threat to Israel
Al-Qaeda’s affiliates and al-Qaedism the idea are gradually, inexorably, surrounding Israel. Safe havens and bases are sprouting up north and south of Israel like never before in the history of the global jihad, fulfilling the dreams of Osama bin Laden and Ayman al-Zawahri. Israel remains a very hard target for terrorists and is fully capable of defending itself, but the challenges facing Israeli counter terrorists are becoming more difficult.
Israel has always been at the core of al-Qaeda’s narrative and ideology. From the beginning of bin Laden’s jihadist war on the ”Crusader-Zionist” enemy, Israel was a key target. The “liberation” of the holy mosques of Jerusalem actually came before the “liberation” of the holy mosques of Mecca and Medina in his writings. When he endorsed the attempt to blow up an American jetliner over Detroit on Christmas 2009, he said attacks like it would continue as long as America supported Israel. But until recently al-Qaeda and its affiliates found it hard to get to the promised land and attack Israel. Israeli and/or Jewish targets in Kenya or Tunisia or elsewhere were attacked, but Israel itself was too hard to get to.
Most of al-Qaeda’s activity until two years ago took place in parts of the Islamic world remote from the center of the Arab world and Israel. Al-Qaeda thrived in Pakistan, Yemen, Algeria and Iraq, but it had little presence in the Eastern Mediterranean.
The Arab Awakening has changed the geography of al-Qaedism dramatically. The Iraqi branch of al-Qaeda — the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS) — gave birth to a Syrian branch, Jabhat al-Nusra, in 2012 that has thrived in the Syrian civil war. Now the two groups are competitors for influence in eastern and northern Syria. Israeli intelligence sources claim that they together command the loyalty of 40,000 fighters. An American intelligence source put the number at around 25,000. Many are foreigners drawn to Syria by the vision that they are part of a campaign to liberate Jerusalem after first defeating the Assad dictatorship. US officials estimate 7,000 foreign volunteers are in Syria from 50 countries. Even tiny Luxembourg has been identified as a country from which foreign volunteers have gone to fight and die in the Syrian jihad.
Jabhat al-Nusra has also created a Lebanese franchise, the Abdullah Azzam Brigades, named after the iconic Palestinian ideologue who was bin Laden’s partner in Afghanistan in the 1980s war against the Soviet Union. With Lebanon’s Sunni community frustrated by Hezbollah’s dominance of the country, the situation is ripe for al-Qaeda to grow. Zawahri in January urged all al-Qaeda affiliates in Syria and Iraq to work together to set the stage for the final liberation of Jerusalem. Zawahri has backed Jabhat al-Nusra’s leader, Mohammad al-Golani, as the rightful leader of the Syrian war; Golani’s nom de guerre itself tells you his ultimate objective is Israel.
In the south, al-Qaedism is growing in Egypt in the wake of the army coup last summer that toppled the democratically elected Muslim Brotherhood government. Zawahri had predicted from the start of the Arab Spring in Egypt that the army would stage a counterrevolution and he urged his sympathizers to prepare for an armed struggle, a jihad, to fight them. In the mind of al-Qaeda supporters, the coup validated their narrative: Peaceful, democratic change was an illusion, the Brotherhood was too weak and the army too determined to keep power. Al-Qaeda propaganda charges that the coup was arranged behind the scenes by the Saudi intelligence service with the silent blessing of Israel and the collusion of the Americans.
Now a number of groups have emerged in Egypt waging jihad on the military government. The most dangerous is Ansar Bayt al-Maqdis, or Ansar Jerusalem, which has carried out a series of terrorist attacks in Cairo and other Egyptian cities and also in the Sinai Peninsula. On Jan. 25, the group took responsibility with a video for shooting down an Egyptian military helicopter with a sophisticated man-portable surface-to-air missile. Analysis of the video suggests the MANPAD (Man-Portable Air Defense system) was more advanced than the usual state of the art in the region. Zawahri has more than once praised the jihadists in the Sinai Peninsula for their operations, especially against Israeli targets like the gas pipeline that delivers gas from Egypt to Israel and Jordan. The group's name betrays its ultimate objective.
Israeli intelligence announced last month that they had foiled an al-Qaeda plot to attack multiple targets inside Israel, including the US Embassy in Tel Aviv. The embassy is a vulnerable target since it sits on a major road with virtually no standoff from traffic. The Israeli internal intelligence service, the Shin Bet, reported it had arrested a number of Palestinians who were said to be in touch with Zawahri indirectly via jihadists in the Gaza Strip who were involved in planning the attacks. There may have also been contacts with Jabhat al-Nusra in Syria. The Israelis indicated that several Russian Muslims, probably from Chechnya, would participate in the actual suicide attacks. The operation appears to have been thwarted fairly early in its aspirational phase — that is, before the planning was complete and the operatives in place. If the accusation that Zawahri were directly involved in the planning was true, it would suggest a more active operational level of activity for the Egyptian head of al-Qaeda than is usually adduced.
The Israeli intelligence community would be especially alarmed if al-Qaeda could develop an infrastructure in Jordan. Then the noose would be complete. Jordanian intelligence is extremely effective in fighting al-Qaeda, but the group has a long history of recruiting in the Hashemite Kingdom. The founder of al-Qaeda in Iraq was, of course, the Jordanian Abu Musab Zarqawi. Jordanian sources say that some 2,500 Jordanians are fighting with the two al-Qaeda groups in Syria, Jabhat al-Nusra and the ISIS. Most are with Jabhat al-Nusra.
Israel has a long history of fighting terrorism and has exceptional capabilities to counter terror threats. It is a hard target with hard border security, including at airports and other entry posts. The Israeli intelligence and security services like the Shin Bet are among the best in the world. Al-Qaeda bases in Syria, Lebanon and Egypt are undoubtedly high on the collection priority lists of the Israeli security community.
The growth of al-Qaeda franchises and al-Qaedism in the neighborhood is the result of the Arab Awakening and the chaos it has produced, not some al-Qaeda master plan. Zawahri was caught off balance by the Egyptian revolution in 2011. But al-Qaeda is an adaptive ideology and it has taken advantage of the regional situation to fulfill the aspiration of its founders, bin Laden and Zawahri, to take the war to Israel’s border and someday into Israel itself.
Read more: http://www.al-monitor.com(...)t.html#ixzz2sBTrtWBu![]()
mhp en chp zijn proo assad omdat erdogan anti assad is, dat is de turkse politiekquote:Op zondag 2 februari 2014 16:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Turken steunen vooral Assad omdat hij Koerden onderdrukte.
De Turken zien in Assad iemand die dat Koerdische tuig kan uitroeien, daarom steunen veel achterlijke Turken Assad.
Ik schat zo dat zeker 50 a 60% van alle etnische Turken in Turkije Assad steunt.
Het zijn vooral de MHP en CHP en hun aanahngers die zeer pro-Assad zijn.
-Rabia Al-Basri![]()
de koerden laten zich leiden door de ypg dus tja...quote:Op zondag 2 februari 2014 16:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je het over de Koerden hebt of "de Koerden" tussen aanhalingstekens, het is geen feit dat de Koerden collaboreren met Assad. Hoogstens een deel van de Koerden, in dit geval YPG?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nee hoor meer omdat MHP en CHP seculier en anti-Koerdisch zijn.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
mhp en chp zijn proo assad omdat erdogan anti assad is, dat is de turkse politiek![]()
Dat is de smerige Turkse mentaliteit.![]()
![]()
![]()
de turksequote:Op zondag 2 februari 2014 18:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee hoor meer omdat MHP en CHP seculier en anti-Koerdisch zijn.![]()
Dat is de smerige Turkse mentaliteit.
reality check: de turkse politiek draait niet om de koerdenquote:Op zondag 2 februari 2014 18:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee hoor meer omdat MHP en CHP seculier en anti-Koerdisch zijn.![]()
Dat is de smerige Turkse mentaliteit.
-Rabia Al-Basri![]()
Om wat dan.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
de turkse
[..]
reality check: de turkse politiek draait niet om de koerden
Turkije eheft een eigen unieke vorm van "democratie"![]()
gebasseerd op Turks Nationalisme.
Turkije heeft de meest abnormaalste democratie van de wereld.![]()
![]()
De meeste landen zijn gebaseerd op nationalisme, dat is gezond...
Dat Turks nationalisme is gebaseerd op ernstig zieke denkbeelden is dan weer punt twee."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
quote:![]()
![]()
Kelensnijden is verhevener?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Assad moet uitkijken dat hij zijn hand niet weer overspeelt met deze grappen. Het droppen van die vaten en het gebruik van chemische wapens is zeer verwerpelijk.Say what?![]()
Interessant artikel van de 'non-alligned' Syrische balling en oppositiepoliticus Haytham Manna, een authentieke dissident en tegenstander van de Ba'ath-regeringspartij....
'Ooit komt er een Syria-gate-schandaal en dan zullen de Amerikanen en Europeanen hangen!' (Mondiaal Nieuws 31 januari 2014)
http://www.mo.be/opinie/o(...)en-europeanen-hangen
[ Bericht 1% gewijzigd door Veldkamp op 02-02-2014 23:03:13 ]![]()
Tering, wat slecht. Die assad plaatjes die je soms voorbij ziet komen zijn zo nu en dan wel grappig. Los van het feit of hij nou wel of niet een moordlustige dictatuur heeftquote:
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Hey Veldkamp beste vriend hoe gaat het.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:52 schreef Veldkamp het volgende:
Interessant artikel van de 'non-alligned' Syrische balling en oppositiepoliticus Haytham Manna, een authentieke dissident en tegenstander van de Ba'ath-regeringspartij....
'Ooit komt er een Syria-gat en dan zullen de Amerikanen en Europeanen hangen!' (Mondiaal Nieuws 31 januari 2014)
http://www.mo.be/opinie/o(...)en-europeanen-hangen![]()
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:55 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
[ http://img205.imageshack.us/img205/6804/topfdiekopf1600.jpg (copy/paste deze link) ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Reuters: 'Al Qa'da-rebellen ISIL in Syri onthoofdden lid sjiitische minderheid'
http://www.firstpost.com/(...)-rebels-1371021.html![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een walgelijk stelletjes barbaarse kannibalistische apen met hun koppensnellersbomen. Een terugslag naar de primitieve prehistorie met deze baardmansen.![]()
![]()
Minister van Defensie Generaal Jassem al-Freij: "Syri en Aleppo blijven overwinnaars in het aangezicht van het terrorisme!"
Op dezelfde dag ontving de Syrische minister van Defensie de boodschap dat zijn bloedeigen regeringsgezinde broer door Al Qa'da-terroristen van Jabhat al Nusra en Islamitisch Front was vermoord in een dorpje binnen het gouvernement Hama. De al-Freij zijn een soennitische islamitische stam in het gebied die evenals de andere soennieten in Hama grotendeels pro-regering is.![]()
Ondertussen zitten de idioten van de Syrian Assadist regime en de idioten van de SNC aan de onderhandelingstafel.
Volgens deze video gaan de gesprekken de goede kant op.![]()
![]()
![]()
Veldkamps foto's van assad komen denk ik direct vandaan van zijn porno directory.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Akp'ers zijn domme schapen, daar ligt het aan.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Turken steunen vooral Assad omdat hij Koerden onderdrukte.
Het zijn vooral de MHP en CHP en hun aanahngers die zeer pro-Assad zijn.
Dat Turken Assad steunen heeft niks met koerden te maken. Nobody cares about you. Het gaat erom dat Assad in oorlog is met terroristen, niemand wil die honden.![]()
De 18-jarige BaklavaTurkseKoerdAKP weet niet eens de situatie in zijn geboorteregio.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Akp'ers zijn domme schapen, daar ligt het aan.
Dat Turken Assad steunen heeft niks met koerden te maken. Nobody cares about you. Het gaat erom dat Assad in oorlog is met terroristen, niemand wil die honden.
De steun voor Assad neemt toe, niet wegens de Koerden (Assad was altijd veel beter voor de Koerden dan de staat Turkije), wegens de dreigingen van terrorisme binnen Turkije. Het is een publiek geheim dat Erdogan en Glen beide via de MĪT steun leveren aan Al Nusra, terwijl Al Nusra met gifgas door Turkije reed en ISIL in mei 2013 zelfs een zelfmoordaanslag op Reyhanli pleegde.
De vrees zal bewaarheid worden, nu het Syrische Arabische leger ten noorden van Aleppo, in gouvernement Idlib en zelfs in delen van al-Hasakah oprukt tegen de terroristen....![]()
Bronquote:Al-Qaida breekt met Syrische filiaal ISIS
Al-Qaida verbreekt alle banden met de Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIS), dat zich Al-Qaida's filiaal in Irak en Syri noemt. Het terreurnetwerk zegt niets te maken te willen hebben met de broederstrijd tussen Syrische rebellen.
ISIS heeft bevelen van Al-Qaida-leider Ayman al-Zawahri aan de laars gelapt, liet de generale staf van de terreurorganisatie maandagochtend weten in een verklaring, die verscheen op extremistenwebsites. Of de verklaring inderdaad uit de koker van Al-Zawahri komt valt niet na te gaan, maar Al-Qaida heeft diezelfde websites al eerder als spreekbuis gebruikt.
Al-Zawahri gelastte ISIS in mei vorig jaar voortaan niet langer samen te werken met Jabhat al-Nusra, een andere Syrische Al-Qaida-tak. ISIS-commandant Abu Bakr al-Baghdadi sloeg die opdracht in de wind en probeerde de beide strijdgroepen tevergeefs onder een bevel te brengen. Het lijkt erop dat Al-Qaida nu zijn gezag wil doen gelden en invloed wil terugwinnen.
Al-Qaida schrijft niet achter ISIS te staan en niet langer organisatorische banden te hebben met de beweging. "We distantiren ons van de muiterij die plaatsheeft onder de moedjahedien-partijen in Syri en het bloedvergieten door deze facties." De jihadstrijders moeten zich, staat in de verklaring, realiseren wat een enorme gevolgen de broederstrijd kan hebben voor de 'heilige oorlog' in Syri.![]()
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:31 schreef IPA35 het volgende:
Knock, knock.
Who's there?
http://www.liveleak.com/view?i=292_1391341220
:d![]()
quote:Op maandag 3 februari 2014 11:23 schreef Veldkamp het volgende:
Assad was altijd veel beter voor de Koerden dan de staat Turkije.
Zo vaak niet eens met hem..."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Helemaal niet. Mijn denkbeelden wijken altijd sterk af van de rest hier.
Daarom ben ik onpopulair.
quote:Op maandag 3 februari 2014 18:33 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jullie delen anders wel bijna dezelfde ideologie.![]()
![]()
Ik ben er eigenlijk nog niet achter wat de ideologie van Veldkamp is.
Hij lijkt mij een rechtlijnige conservatief met een flinke dosis maatschappijkritiek soms.
Maar soms ook weer niet...
Hmmmm..."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
quote:Veldkamp is een extreemrechtse Nederlander en een Katholieke-fundamentalist.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:47 schreef IPA35 het volgende:
Hij lijkt mij een rechtlijnige conservatief met een flinke dosis maatschappijkritiek soms.
Hmmmm...
Ongeveer net als jij.![]()
Oh ja. Dat ben ik inderdaad. Klopt helemaal. Jij snapt het. Je hebt me door. Echt wel. Helemaal.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:00 schreef Baklava95 het volgende:
Veldkamp is een extreemrechtse Nederlander en een Katholieke-fundamentalist.
Ongeveer net als jij."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
quote:Op maandag 3 februari 2014 19:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Oh ja. Dat ben ik inderdaad. Klopt helemaal. Jij snapt het. Je hebt me door. Echt wel. Helemaal.
Thank Apollo for the beer![]()
![]()
Ouzo man, ouzo.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:19 schreef Djibril het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Thank Apollo for the beer"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Sorry man ik drink geen alcohol.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:19 schreef Djibril het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Thank Apollo for the beer![]()
een leeg gebouw, propaganda doeleinden en shitquote:
-Rabia Al-Basri![]()
want?quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat hij zegt klopt niet.quote:
Syri is als Turkije 20 jaar terug."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Hoezo? Volgens mij waren er ook beelden van het gebouw onder aanval.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
een leeg gebouw, propaganda doeleinden en shit
En als je vastzit ga je niet je hoofd uit het raam steken maar maak je je zo klein mogelijk en boor je wat gaten om uit terug te kunnen schieten.![]()
ah okay, dat idee had ik al, heb nauwelijks kennis over de syrische pre opstand periode mbt de koerdenquote:Op maandag 3 februari 2014 20:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat hij zegt klopt niet.
Syri is als Turkije 20 jaar terug.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Syri is wel slechter hoor dan Turkije 20 jaar geleden.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah okay, dat idee had ik al, heb nauwelijks kennis over de syrische pre opstand periode mbt de koerden![]()
Mogen bijvoorbeeld geen teksten drukken in het Koerdisch en zo.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah okay, dat idee had ik al, heb nauwelijks kennis over de syrische pre opstand periode mbt de koerden
Gedwongen migratie, strategisch plaatsen van Arabische dorpen in Koerdisch gebied etc. etc."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
20 jaar geleden zit je op het diepte punt van het pkk conflict, was geen fijne tijd iigquote:Op maandag 3 februari 2014 20:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Syri is wel slechter hoor dan Turkije 20 jaar geleden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
midden jaren 90 turkse praktijken iddquote:Op maandag 3 februari 2014 20:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mogen bijvoorbeeld geen teksten drukken in het Koerdisch en zo.
Gedwongen migratie, strategisch plaatsen van Arabische dorpen in Koerdisch gebied etc. etc.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Trouwens als we het toch over Syrische Koerden hebben.Bronquote:Head of Afrin Canton: ‘We Exist and We Are Here’
By MUTLU CIVIROGLU 2/2/2014
Hevi Ibrahim, named prime minister of the Kurdish Afrin Canton declared by the Democratic Union Party (PYD) last week, says that women are “leading the revolution” in Rojava (Syrian Kurdistan) and elsewhere. “We exist and we are here,” she says about the administrations also declared by the PYD last month in Cizire and Kobani. In this interview with Rudaw, she says that the declaration of the self-rule administrations was a response to the Geneva II conference, to which the PYD was not invited. Below is an edited transcript of her comments:
Rudaw: You declared the autonomous Afrin Canton on Wednesday. What are your feelings and thoughts about this? What does this declaration mean?
Hevi Ibrahim: We hope to fulfill our people’s expectations, their demands. We will try to do our duty to our people and their needs in the following days. This administration has been put together by the people of this region and their free will. We have already been governing the Ciyaye Kurmenc (Kurdish Mountain) region and Afrin area. However, international powers have not realized this yet. The declaration of this administration was a great answer to them. We exist and we are here. This self-rule administration has been the best response to Geneva II. Since they did not invite us there, we will not recognize any decision that will be made by them.
Rudaw: As a woman, how is it to be the head of an administration in a region like the Middle East?
Hevi Ibrahim: It might be an interesting situation for the Middle East, but it is not for the Kurds. We have many Kurdish women who have led their communities in the past. There are many examples before me. I just follow their path. Especially in Afrin, and throughout the Rojava Region, women are leading the revolution.
Rudaw: In addition to being a woman, you are also an Alevi Kurd, which is another oppressed identity.
Hevi Ibrahim: Yes, that is correct. The place that I was born, Mabada, is a Kurdish-Alevi town. The Alevi struggle is very old, since they have been suppressed for many years. Alevis have had the idea of freedom and democracy for a very long time. I’m sure this suppressed Alevi identity has an impact on me and where I am today. However, my Kurdish identity is the main identity and we do not act differently towards any nations or beliefs.
Rudaw: Are other ethnic and religious elements involved in your government?
Hevi Ibrahim: Absolutely! There are Yezidis and Kurdish-Alevis. Two Arab tribes are involved in the cabinet. For instance, one of my assistants, Mustafa Abdulhamid, is an Arab and the minister of international relations, Suleiman Jafer, is a Yezidi Kurd.
Rudaw: You are talking about a multi-cultured structure of the society and the administration. You also talked about how the big powers did not want to take you all into consideration. What do you think the reason is for that?
Hevi Ibrahim: The interests of some powers conflict with what Kurds stand for. They think that if Kurds gain their freedom it will bring many changes and they are worried about this. In other words, Kurdish freedom is against their interest.
Rudaw: What do you plan on doing to gain the support of the international community and world public opinion?
Hevi Ibrahim: Right now we are celebrating the newly declared self-rule administration with our people. We will definitely decide on how we will build relationships with them. Also, we will certainly build relationships with non-governmental and governmental organizations as well.
Rudaw: We know that Afrin has been under an embargo for a long time. What’s the current situation like?
Hevi Ibrahim: True! The Kurdish Mountain Region has been under an embargo for months now. However, the effort and the struggle of our people are great. Our people share everything, happiness, sadness, whatever they own, with each other and they’re just trying to have a decent lifestyle. That’s why they’re resisting against the existing blockade. We are hoping that this embargo will end soon.
Rudaw: The active role of women in Rojava has received the attention of many American and European journalists. As a woman, do you have a message for Kurdish and all the other women in the world?
Hevi Ibrahim: I want all women, particularly Kurdish women, to be successful. And I can state that Kurdish women will lead all the other women in the world. We want the women of Rojava to participate in self-rule in the administrative level. We want them to work more, because women have always been ignored in the past. Women in Rojava have led the revolution. For this very reason, they need to take their very well deserved posts in the administrations. I would like to get the attention of all the Kurds’ and democratic institutions via the media. They should support and help us build this administration strongly. Both humanitarian and any other type of help is needed in order to maintain, protect, our newly established self-rule administration.
- See more at: http://rudaw.net/english/interview/02022014#sthash.4hbe5wZZ.dpuf![]()
quote:Op maandag 3 februari 2014 20:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
midden jaren 90 turkse praktijken iddhttp://en.wikipedia.org/wiki/Kurds_in_Syria#Human_rights_of_Kurdsquote:Kurds often speak the Kurdish language in public, unless all those present do not. According to the Human Rights Watch, Kurds in Syria are not allowed to officially use the Kurdish language, are not allowed to register children with Kurdish names, are prohibited to start businesses that do not have Arabic names, are not permitted to build Kurdish private schools, and are prohibited from publishing books and other materials written in Kurdish."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Het is dat ik IPA ken, anders had ik je bijna geloofd.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Ongeveer net als jij.![]()
Wat ik nou precies ben weet ik zelf niet eens..."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Jouw probleem dat je me niet gelooft.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het is dat ik IPA ken, anders had ik je bijna geloofd.![]()
lekker belangrijk, als je niet in een hokje pastquote:Op maandag 3 februari 2014 20:32 schreef IPA35 het volgende:
Wat ik nou precies ben weet ik zelf niet eens...
-Rabia Al-Basri![]()
Praat niet zo links johquote:Op maandag 3 februari 2014 20:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
lekker belangrijk, als je niet in een hokje past.
ik ben over het algemeen wel "links"quote:
-Rabia Al-Basri![]()
Ik wordt nu ook een beetje koerden/turken moe hierzoExponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Al qaida vindt ISIS te extreemquote:
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Weet niet of het al gepost is, maar weer een aanslag in Libanon, Beiroet. Zelfmoordaanslag op een minibus () in een voornamelijk sjitisch-druzische wijk. Een dode:
http://www.aljazeera.com/(...)423171914542845.htmlOorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Ik snap het ook niet meer hoor. Mischien gaat de Salafi-Jihadi beweging zich splitsen in een Al-ZawahieriAloulou kamp en in een Al-BaghdadiBaklava kamp.quote:![]()
quote:Schokkend filmpje 4-jarige jihadist
AMSTERDAM -
De inzet van kinderen in de Syrische burgeroorlog lijkt een nieuw dieptepunt te hebben bereikt. Op internet dook deze week een filmpje op van een 4-jarige kleuter die een AK-47 afvuurt.
Het jongetje wordt op de achtergrond in het Arabisch aangemoedigd door zijn trotse vader. De mini-jihadist zou uit Oezbekistan of Albani komen. De video is vrijgegeven door een groep Syrische 'vrijheidsstrijders.'
Een medewerker van War Child spreekt van een zorgwekkende trend. ,,We zien dingen in Syri die we in de afgelopen 20 jaar in geen enkel ander conflictgebied nog zijn tegengekomen. Kinderen worden er aan beide zijdes ingezet als pionnen in de strijd."![]()
Met een mini van, lijkt me.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:09 schreef Aloulou het volgende:
Weet niet of het al gepost is, maar weer een aanslag in Libanon, Beiroet. Zelfmoordaanslag op een minibus () in een voornamelijk sjitisch-druzische wijk. Een dode:
http://www.aljazeera.com/(...)423171914542845.html
Weer door salafistische wahabeestachtige extreem-soennieten gepleegd op onschuldige medeburgers, gebaseerd op confessionele afkomst.
Het is wel een teken dat zowel Saoedi-Arabi, VS als de terroristen binnen Syri hopeloos raken.
De gebiedsverliezen van deze rebelletjes zijn sinds december dan ook enorm. Ondanks de toename van wapenleveringen en antitankwapens door Turkije en vooral Amerikanen en Israli's langs Jordaanse zijde.
Het Syrische Arabische leger verwerft steeds meer de overhand....![]()
![]()
Misselijkmakend....quote:
Overigens is het ook misselijk hoe War Child in n zucht ook de seculiere Syrische overheid beschuldigt.
Dit terwijl het Syrische leger geen kinderen inzet als kindsoldaatjes en ook geen kinderen viseert zoals de terroristische groeperingen.
In het Leger geldt gewoon een minimumleeftijd van 18 jaar, hoger dan in Groot-Brittanni (vrijwillige 16-jarigen in Irak als Anglo-Amerikaanse bezettingssoldaten toentertijd, hoor).
Ook in NDF vechten geen minderjarigen. Er zijn ook meer dan voldoende volwassen Syrirs, mannen n nu ook vrouwen, bereid te sterven in de oorlog tegen het externe terrorisme en tegen de anti-Syrische samenzwering...![]()
Je speculeert maar.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
[..]
Ongeveer net als jij.
Alles beter dan een radicaal-islamistische terroristenvriend en takfiri-sympathisant die ook nog terloops even de heldhaftige strijd van Koerdische moderne strijdgroepen tegen buitenlandse takfiri-jihadisten verraadt, door constant islamisme te prediken.
Ondertussen wel lekker op de uitkeringen en sociale voorzieningen - aangelegd door diezelfde "extreemrechtse" Nederlander en "katholieke fundamentalist" en zijn hardwerkende voorouders....
Ik heb enorm veel respect voor eerlijke, rechtvaardige mensen die hun eigen stamlanden willen verbeteren. Ook voor de Koerden, ook al wonen zij al bijna 100 jaar of enkele eeuwen op voorheen ferm Armeense of Assyrische cultuurgebieden - etnisch gezuiverd door genocides, stammenstrijd, massamoorden door afgunst en islamisme.
Ik heb inderdaad geen respect voor parasieten, terroristen, takfiri's en speculanten en oorlogsprofiteurs.
Als dat mij "extreem-rechts" maakt in jouw ogen, zo zij het.![]()
Assad is inderdaad beter voor de Koerden geweest. Syri heeft jarenlang politiek asiel aan calan en Koerdische ballingen uit Turkije verleend.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:47 schreef IPA35 het volgende:
Hmmmm...
Koerden leden dan wel cultureel onder officieel staatkundig Arabisch nationalisme, maar door de religieuze vrijheid konden Koerdische Yezidi's en Alevieten volop hun ceremonies en gebruiken in Koerdische dialecten voortzetten.
De Koerden die geen paspoorten verwierven, konden hun oorsprong niet aantonen. Velen waren decennia oude immigranten uit Turks Koerdistan.
Afgezien van straatgevechten in al Hasakah zijn er nooit militaire campagnes tegen Koerden en Koerdische gebieden in Syri uitgevoerd....
Goed dat Rudaw nu aantoont dat de Koerden in Syri ook uit Alevieten (niet Alawieten) en Yezidi's bestaan, terwijl ook ruimte voor Arabische soennieten, alawieten en Aramese en Assyrische christenen geboden wordt. Nu nog ruimte voor de Armeense Christenminderheid in Syri. Die leeft echter sinds de genocide van 1915 meer in Deir Ezzour, Aleppo, Latakkia en vooral Damascus en Libanon, zo weet ik. Maar Raqqa, al Hasakah en Idlib hadden toch wel Armeense apostolische en Armeense katholieke kerken?![]()
Ik verraad de Koerdische strijd niet. Zei ik ooit dat ik voor ISIS of JAN was in hun strijd tegen de Koerden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:45 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Je speculeert maar.
Alles beter dan een radicaal-islamistische terroristenvriend en takfiri-sympathisant die ook nog terloops even de heldhaftige strijd van Koerdische moderne strijdgroepen tegen buitenlandse takfiri-jihadisten verraadt, door constant islamisme te prediken.
Ondertussen wel lekker op de uitkeringen en sociale voorzieningen - aangelegd door diezelfde "extreemrechtse" Nederlander en "katholieke fundamentalist" en zijn hardwerkende voorouders....
Ik heb enorm veel respect voor eerlijke, rechtvaardige mensen die hun eigen stamlanden willen verbeteren. Ook voor de Koerden, ook al wonen zij al bijna 100 jaar of enkele eeuwen op voorheen ferm Armeense of Assyrische cultuurgebieden - etnisch gezuiverd door genocides, stammenstrijd, massamoorden door afgunst en islamisme.
Ik heb inderdaad geen respect voor parasieten, terroristen, takfiri's en speculanten en oorlogsprofiteurs.
Als dat mij "extreem-rechts" maakt in jouw ogen, zo zij het.
Dus jij vindt me een terrorist.![]()
En je hoeft niet altijd zulke lange essays te schrijven.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Typisch hoe divisie 17 en isis elkaar met rust laten en de isis hoofdkwartier nog steeds niet met een luchtaanval getroffen is. Assad is de grootste terrorist die er is.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Ik weet niet of je het door hebt veldkamp, maar de snelweg van daraa naar damascus is momenteel gezuiverd om de assad ratten langzaam te laten verdwijnen, om het in jullie woorden te verwoorden.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Bronquote:Russia says Syria to ship chemical arms as civilians flee barrel bombs
Russia says Syria to ship chemical arms as civilians flee barrel bombs
4 February 2014 /REUTERS, MOSCOW, DAMASCUS, BEIRUT
Russia said its ally Syria would soon ship more chemical weapons abroad for destruction after being accused of dragging its feet, while activists said civilians in Aleppo were fleeing deadly barrel bomb raids by President Bashar al-Assad's air force.
Moscow also said on Tuesday that the Syrian government would show up at a new round of peace talks next week, in a bid to allay Western concerns over Assad's commitment to negotiations which ended inconclusively in Geneva last week.
The diplomatic assurances come as government forces escalate their assault on Syria's second city of Aleppo, using a near daily barrage of barrel bombs that some activists say is forcing residents to flee and slowly gaining ground for the president against opposition forces weakened by weeks of infighting.
While the fall of Aleppo is not seen as imminent, Assad is keen to control it, together with the capital Damascus and his heartland along the coast. But the rest of the country remains fragmented between the opposition, Kurds and other armed groups.
Western analysts say Assad's use of indiscriminate weapons such as barrel bombs and his delaying the process of eliminating his chemical arsenal suggests he sees little prospect of the West taking meaningful action against him.
Reuters photographs showed streets packed with Aleppo residents carrying large packs as they fled the home-made barrel bombs -- oil drums or cylinders packed with explosives and metal fragments.
Barrel bombs, cheap and easy to construct and usually dropped from helicopters, often kill dozens at a time. Activists say they are being used to push people from opposition-held areas into state-controlled parts of the city.
“In recent days the flight of civilians has intensified and the regime has made some small gains,” said Rami Abdelrahman, head of the Syrian Observatory for Human Rights, a pro-opposition monitoring group.
“The main aid to their advance has been the opposition infighting.”
Conflicting accounts
The reported gains by Assad's forces are small. But if they build on them and take the opposition-held portion of Syria's former business hub, it would be a huge blow to the opposition, forcing it back into the northern and eastern countryside and leaving it without a major presence in either of the two biggest cities.
Other opposition sources deny government advances. Media access in Syria is severely limited by violence and government restrictions, making conflicting accounts difficult to verify.
Syria's civil war has killed more than 130,000 people and forced over 6 million from their homes.
Russia and the United States, aligned with opposing sides of the conflict -- Moscow backs Assad while Washington supports the opposition -- have been deadlocked and unable to ease the violence.
But they joined forces to launch the Geneva peace negotiations, which began two weeks ago. The first round produced few results, but a second round starts next week.
Preparations for the talks took place in tandem with a deal to remove Syria's chemical weapons, agreed a month after a poison gas attack in the Damascus suburbs on Aug. 21 which killed hundreds. The deal allowed Assad to escape U.S.-led air strikes.
Syria has failed to meet its deadline to eliminate all chemical agents by next week, but Russia said the government would be able to complete the removal by March 1.
“Literally yesterday the Syrians announced that the removal of a large shipment of chemical substances is planned in February. They are ready to complete this process by March 1,” said Russian Deputy Foreign Minister Gennady Gatilov, according to the state-run Russian news agency RIA.
Chemical delay
The delay in removing chemical weapons has prompted Western criticism that Damascus was seeking to gain leverage during the peace talks. Russia says those concerns are overblown and rejects claims that the move is deliberate, while Syria has blamed security concerns for the delay.
Russia on Tuesday was also hosting the leader of the opposition's National Coalition, Ahmad Jarba -- the first time since the three-year-old conflict began.
Moscow wants to convince the Coalition-led opposition delegation at Geneva to include more moderate internal opposition groups, which opposition forces argue are Assad stooges.
On the ground in Syria, Assad's forces are pushing for gains in the north, where opposition forces hold large swathes of territory, and central Syria, which links to the capital Damascus and the president's stronghold on the coast.
Like many parts of Syria, Aleppo is divided between the opposition and Assad forces in a stalemate that has lasted over a year, killing hundreds with little change in the balance of power.
But the opposition fighters' hold on Aleppo, Syria's largest city, has been weakened after an alliance of hard-line and secular opposition groups tried to force out a radical al-Qaeda splinter group, the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL).
The infighting alone has killed more than 2,300 opposition fighters in the past month.
“The regime advances are very small, but it seems they want to repeat the strategy used in the suburbs outside Damascus and Homs - they want to loop around the opposition areas and put them under siege,” said one Aleppo activist, who asked not to be named because he said opposition forces were trying to suppress information about army advances.
Assad's forces have been using siege tactics, sometimes for months on end, to drain opposition held areas of food and supplies.
The Aleppo activist voiced frustration that Western powers, long wary of radical hard-liners, had not come to help the opposition now fighting both Assad and ISIL.
“No one will help us. Aleppo has been home to civilizations for centuries and it's now being destroyed, stone by stone.”![]()
Je klinkt soms alsof je iets van een autocue opleestquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:51 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Assad is inderdaad beter voor de Koerden geweest. Syri heeft jarenlang politiek asiel aan calan en Koerdische ballingen uit Turkije verleend.
Koerden leden dan wel cultureel onder officieel staatkundig Arabisch nationalisme, maar door de religieuze vrijheid konden Koerdische Yezidi's en Alevieten volop hun ceremonies en gebruiken in Koerdische dialecten voortzetten.
De Koerden die geen paspoorten verwierven, konden hun oorsprong niet aantonen. Velen waren decennia oude immigranten uit Turks Koerdistan.
Afgezien van straatgevechten in al Hasakah zijn er nooit militaire campagnes tegen Koerden en Koerdische gebieden in Syri uitgevoerd....
Goed dat Rudaw nu aantoont dat de Koerden in Syri ook uit Alevieten (niet Alawieten) en Yezidi's bestaan, terwijl ook ruimte voor Arabische soennieten, alawieten en Aramese en Assyrische christenen geboden wordt. Nu nog ruimte voor de Armeense Christenminderheid in Syri. Die leeft echter sinds de genocide van 1915 meer in Deir Ezzour, Aleppo, Latakkia en vooral Damascus en Libanon, zo weet ik. Maar Raqqa, al Hasakah en Idlib hadden toch wel Armeense apostolische en Armeense katholieke kerken?.
Wat bedoel je daarmee.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Je klinkt soms alsof je iets van een autocue opleest.
![]()
Klinkt soms wel erg Noord-Koreaansquote:
![]()
isis![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Syria: Islamic Front Condemn Umar Shishani & ISIS “Treachery” Over Suicide Bombing in Ar-Raei on Turkish Border
Joanna Paraszczuk
By Joanna Paraszczuk February 5, 2014 00:01 Updated
A document circulated on the internet claims to be an official condemnation by the Islamic Front of the “treachery” of the Islamic State of Iraq and ash-Sham and its military leader, Umar Shishani, following the battle over the town of ar-Raei on the Turkish border.
Last week, ISIS tried to claim ar-Raei from insurgents, having withstood an attack by Turkish forces as it advanced on the town:
The document claims that following the battle, the Islamic Front and other groups accepted a cease-fire. Umar Shishani then said he would send an emissary to meet the other parties. However, the emissary was a suicide bomber who set off his explosives, killing several insurgents.
The English translation of the document:
Indeed, the worst of living creatures in the sight of Allah are those who have disbelieved, and they will not [ever] believe -
The ones with whom you made a treaty but then they break their pledge every time, and they do not fear Allah. So if you, [O Muhammad], gain dominance over them in war, disperse by [means of] them those behind them that perhaps they will be reminded.
(Al Anfal 55-57)
On Sunday 02/02/2014, after the organization of “The State of al-Baghdadi” (Islamic State of Iraq and as-Sham) failed to capture the city of ar-Raei, and after some of them were taken prisoner and killed, Umar Shishani sent a message to the military commanders, telling them that he would send them one of the authorized Sharia delegate of “The State of al-Baghdadi,” to explain to them the true nature of the battle going on, and to hold talks for ending bloodshed, and a ceasefire.
After the military leaders agreed, and they guaranteed security and agreed on a ceasefire agreement — and held to it — this Sharia-authorized delegate breached the contract and covenant, and blew himself up among the leaders gathered for talks.
And present in this meeting were leaders of the Islamic Front and the al-Fatah command and the as-Sultan Muhammad al-Fatih Brigade. And the result of this treacherous action was the murder of the following Mujahideen: Abdul-Malik Hadaba Islam, Muhammad Dirbas, Nurs, Yusuf ad-Daj, as-Sayyyad, Shaykh Ahmad al-Fayad, Abdus Salam as-Sun.
Therefore, we emphasize the following:
After all the initiatives that we put forward to protect the blood that we have advanced only because we considered them Muslims, and after their violation of treaties and agreements, while Allah says: “Keep the same contract! — after all, we notify everyone who follows the path of the Assad regime in the shedding of blood of Muslims without right — whether it be the State of al-Baghdadi or Hezbollah and others — that we in place of those of us who are murdered we will (kill) a thousand, and that we will no longer comply with contractual obligations in relation to them or those related to them, and we capture them with an iron grip, and the “State” will learn the truth of our threats, and you will see and hear it.
And also we make a last appeal to those groups who chose to stay and observe neutrality — explain your position in relation to this criminal organization. And we look to the Muslim scholars — explain the nature of this organization, if you want to justify your knowledge before Allah.
“And there is no hostility except toward the wicked”
Mujahideen of the Northern Province of Aleppo (Islamic Front).Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het Koerdische gebied is min of meer ten zuiden van het (voormalig) Armeense gebied. Er was wel overlap maar goed. Overigens hebben de hedendaagse Armenirs juist weinig tot geen haat tegen Koerden omdat de Koerden net als zij het slachtoffer zijn van Turks nationalisme.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:45 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Je speculeert maar.
Als dat mij "extreem-rechts" maakt in jouw ogen, zo zij het.
http://upload.wikimedia.o(...)75/AsiaMinor1910.jpg
Armenirs leefde destijds in het Armeense Hoogland en in Cilici. De Koerden in Noord-Mesopotami oftewel Corduene (wat is vernoemd naar de inwoners, later waarschijnlijk verbasterd tot Koerden en dus Koerdistan).
[ Bericht 5% gewijzigd door IPA35 op 05-02-2014 03:05:31 ]"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Koerden zijn eigenlijk zelfs deels een caucasusvolk. Een aanzienlijk deels heeft gewoond in de sovjet-unie en dee 'bekende'caucasus staten. En de koerdische cultuur heeft daar de afgelopen honderd jaar zelfs een gouden tijd meegemaakt ondanks de deportaties van stalin. Na de sovjet tijd zijn ze echter benadeeld door de caucasus nationalisme en conflicten. En tegenwoordig is helaas het koerdische cultuur in die regio minimaal, dankzij de koerden zelf die weg zijn gegaan of zich niet als koerden zien, uit noodzaak of uit eigenbelang. De koerdische geschiedenis heeft zelfs een rijk verleden aan de caucasus zelf. Mijn oom is een keer geweest in Yerevan toen het literair en cultureel een soort koerdische gouden tijd meemaakte. Die kan hier veel meer over vertellen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 02:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het Koerdische gebied is min of meer ten zuiden van het (voormalig) Armeense gebied. Er was wel overlap maar goed. Overigens hebben de hedendaagse Armenirs juist weinig tot geen haat tegen Koerden omdat de Koerden net als zij het slachtoffer zijn van Turks nationalisme.
http://upload.wikimedia.o(...)75/AsiaMinor1910.jpg
Armenirs leefde destijds in het Armeense Hoogland en in Cilici. De Koerden in Noord-Mesopotami oftewel Corduene (wat is vernoemd naar de inwoners, later waarschijnlijk verbasterd tot Koerden en dus Koerdistan).![]()
Hier mogen jullie verder discussiren over de massavernietigingswapens van Assad.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:09 schreef Skv het volgende:
Sinds kort zet Assad massavernietigingswapens ('barrel bombs') in tegen de burgerbevolking.
Diverse steden krijgen de afgelopen weken deze bommen op hun dak. Het spul wordt midden in burgerwijken gegooid.
(Eerste deel zijn de ontploffingen, tweede deel de schade, doden en gewonden).
Wat het precies is?
[ afbeelding ]
Ik kan het niet bevatten dat de internationale gemeenschap niks doet. Er is getracht om dit soort wapens te verbieden, maar doorRusland
(zoals in het artikel hierboven staat) wordt het geblokkeerd. Dus gaan we met z'n alleen politiek zitten duimendraaien en hopen dat alles voorbij waait.
Kolere zeg, wat een ellende daar.![]()
![]()
![]()
Men komt hier met de wildste conspiracy theorien dat isis een luchtmacht van helicopters heeft en ze ongezien laat opstijgen, tientallen/honderden kilometers ongezien laat vliegen om vervolgens vaten te droppen. Ik weet niet of fok een goed discussie platform is met al die kinderen die in reptillians geloven. Zo'n 30% wist niet eens van wie die barrelbombs waren en begon over libie te praten.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Veel mensen hier zijn gewoon pro-Assad.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:30 schreef firefly3 het volgende:
Men komt hier met de wildste conspiracy theorien dat isis een luchtmacht van helicopters heeft en ze ongezien laat opstijgen, tientallen/honderden kilometers ongezien laat vliegen om vervolgens vaten te droppen. Ik weet niet of fok een goed discussie platform is met al die kinderen die in reptillians geloven. Zo'n 30% wist niet eens van wie die barrelbombs waren en begon over libie te praten.![]()
![]()
Beetje eng hoe ze een doorgedraaide dictator volgen en aanbidden. Ook een vorm van extremisme.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:37 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Veel mensen hier zijn gewoon pro-Assad.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Er wonen enkele duizenden (Yezidi) Koerden in Armeni maar de Kaukasus heeft niet echt een Koerdische populatie gehad. De Russen en later de Sovjets hebben later wel vele volkeren in de Kaukasus gedeporteerd of verdreven maar dat waren geen Koerden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:09 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Koerden zijn eigenlijk zelfs deels een caucasusvolk. Een aanzienlijk deels heeft gewoond in de sovjet-unie en dee 'bekende'caucasus staten. En de koerdische cultuur heeft daar de afgelopen honderd jaar zelfs een gouden tijd meegemaakt ondanks de deportaties van stalin. Na de sovjet tijd zijn ze echter benadeeld door de caucasus nationalisme en conflicten. En tegenwoordig is helaas het koerdische cultuur in die regio minimaal, dankzij de koerden zelf die weg zijn gegaan of zich niet als koerden zien, uit noodzaak of uit eigenbelang. De koerdische geschiedenis heeft zelfs een rijk verleden aan de caucasus zelf. Mijn oom is een keer geweest in Yerevan toen het literair en cultureel een soort koerdische gouden tijd meemaakte. Die kan hier veel meer over vertellen."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Waar heb jij het dan over? Ik zei dat de rebellen wapens krijgen uit die landen en zonder die wapens er geen oorlog was geweestquote:Op woensdag 5 februari 2014 01:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Die paar ton die naar een jaar opdook ofzo? Ik denk dat Iran en Rusland een wat invloedrijkere bijdrage hebben geleverd.Nee, dat is hij niet als ik het zo bekijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Fiskquote:Is Robert Fisk niet die 9/11-complotter?Ik heb gezocht maar er is inderdaad geen bewijs voor. http://www.factcheck.org/(...)claim-is-urban-myth/ Feit is wel dat de VS moslimextremisten heeft gesteund.quote:Anyway ik zie hier nou niet echt bewijs staan dat de VS OBL heeft gesteund. Want dat is ook niet zo, de VS steunden alleen Afghanen. En dat waren Afghanen zoals Massoud, iemand die langer en harder tegen AQ en de Taliban heeft gevochten dan welk leider ter wereld dan ook. Je gooit de Afghaanse mujahideen op een hoop net zoals je de Syrische rebellen op een hoop gooit.
ik heb er al eens eerder wat over geschreven.
NWS / Crisis in Syri # 93: Waar Syri de shit in wordt geschoten.Gelul, er was alleen iemand die op het forum een bericht had geplaatst waarin er werd getwijfeld aan het aantal slachtoffers van de holocaust. http://en.wikipedia.org/wiki/Centre_for_Research_on_Globalization De beheerder is zelf joods...quote:Wat is dat toch met dat globalresearch tegenwoordig? Die site een biased anti-NAVO, 9/11 conspiracy site dat wordt beheerd door een holocaustontkenner. Controleer je bronnen eens.
[ Bericht 16% gewijzigd door SadPanda op 05-02-2014 14:54:46 ]Anti-Turkije![]()
Sadpanda, die oorlog kwam door het slechte beleid van assad waarbij politieke tegenstanders gemarteld werden. Je verward middel met oorzaak.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Ja daardoor kwamen de mensen in opstand inderdaad. Maar er was niet een oorlog geweest zonder de wapens uit het buitenland. Een revolutie kan ook zonder buitenlandse wapens. Er waren vanzelf vele soldaten overgelopen als er genoeg mensen demonstreerdenquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:30 schreef firefly3 het volgende:
Sadpanda, die oorlog kwam door het slechte beleid van assad waarbij politieke tegenstanders gemarteld werden. Je verward middel met oorzaak.Anti-Turkije![]()
Pas na een jaar kwam er een extreme groepering (al nusra). Nog veel later kwam pas isis om de hoek kijken. assad had dus een jaar lang al woonwijken gebombardeerd voordat er buitenlandse strijders en wapens kwamen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja daardoor kwamen de mensen in opstand inderdaad. Maar er was niet een oorlog geweest zonder de wapens uit het buitenland. Een revolutie kan ook zonder buitenlandse wapens. Er waren vanzelf vele soldaten overgelopen als er genoeg mensen demonstreerdenExponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
De totale tijdlijn is wel handig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_Syrian_Civil_War
Mei 2011 bijvoorbeeld:
24 May[edit]
Human rights groups say the civilian death toll has reached over 1,100. They also confirmed that soldiers who refused to fire on civilians were executed by the Syrian army.[45]
In Mei 2012 kwam al nusra pas. Wanneer kwam isis, begin 2013 ofzo?Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Als ik zo het overzicht bekijk is dat niet zoveel en ook vrij laat, toen de oorlog al heel lang bezig was.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar heb jij het dan over? Ik zei dat de rebellen wapens krijgen uit die landen en zonder die wapens er geen oorlog was geweest
http://www.independent.co(...)-rebels-8756447.html
Buiten dat hebben Iran en Rusland ook niet meegeholpen aan de vrede door doodleuk wapens te blijven leveren aan Assad.Ik zie wel dat hij nogal een aparte manier van onderbouwen heeft.quote:Nee, dat is hij niet als ik het zo bekijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_FiskAh dat artikel is handig. Thanks.quote:Ik heb gezocht maar er is inderdaad geen bewijs voor. http://www.factcheck.org/(...)claim-is-urban-myth/In Afghanistan? Nee. De rest ook niet trouwens, tenzij je die golfregimes als extremistisch ziet(wat ze ook zijn trouwens).quote:Feit is wel dat de VS moslimextremisten heeft gesteund.Goed dat was hij dus niet zelf, ik had wel die indruk. Maar zo zie je wel wat voor idioten aangetrokken worden. Het blijft een conspiracy-nut dat overal een Joods en Isralisch complot achter alles zoekt.quote:Gelul, er was alleen iemand die op het forum een bericht had geplaatst waarin er werd getwijfeld aan het aantal slachtoffers van de holocaust. http://en.wikipedia.org/wiki/Centre_for_Research_on_Globalization De beheerder is zelf joods...
Zomaar het aantal slachtoffers wegwuiven is ook holocaustontkenning trouwens. Er is een reden dat dat hier ook gewoon verboden is.Incelfrikandel![]()
Veldkamp , een berichtje voor jou:
Een Nederlandse priester die Homs niet kan verlaten vanwege assad. assad blijft de stad bombarderen maar mannen mogen de stad niet verlaten en er mag geen eten naar binnen.
http://uk.news.yahoo.com/(...)1118392.html#9zn5OIMExponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Waarschijnlijk is die priester/Jezuit pro-Assad.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:12 schreef firefly3 het volgende:
Veldkamp , een berichtje voor jou:
Een Nederlandse priester die Homs niet kan verlaten vanwege assad. assad blijft de stad bombarderen maar mannen mogen de stad niet verlaten en er mag geen eten naar binnen.
[ [url=http://l2.yimg.com/bt/api/res/1.2/XR_Pb6hNfYBMY5yrkEo0NQ--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Y2g9NDMyO2NyPTE7Y3c9NzY4O2R4PTA7ZHk9MDtmaT11bGNyb3A7aD0zNTU7cT04NTt3PTYzMA--/http://media.zenfs.com/en(...)95f52.jpg]afbeelding[/url] ]
http://uk.news.yahoo.com/(...)1118392.html#9zn5OIM![]()
Hij kan de stad niet verlaten dankzij assad en wordt dagelijks door hem gebombardeerd. Lees aub de berichten eerst voordat je conclusies trektquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is die priester/Jezuit pro-Assad.
http://uk.news.yahoo.com/(...)1118392.html#9zn5OIMExponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
According to a 2011 Congressional Research Service report from John Rollins, a specialist in terrorism and national security, the U.S. “did covertly finance (about $3 billion during 1981-1991) and arm (via Pakistan) the Afghan mujahedin factions, particularly the Islamic fundamentalist Afghan factions, fighting Soviet forces.”quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
In Afghanistan? Nee. De rest ook niet trouwens, tenzij je die golfregimes als extremistisch ziet(wat ze ook zijn trouwens).
http://www.factcheck.org/(...)claim-is-urban-myth/
Ja, die golfstaatdictaturen zie ik ook als extremistisch.Ik zie in dat artikel alleen maar informatie over westerse steun niet over de Arabische.quote:Als ik zo het overzicht bekijk is dat niet zoveel en ook vrij laat, toen de oorlog al heel lang bezig was.
http://www.independent.co(...)-rebels-8756447.html
Buiten dat hebben Iran en Rusland ook niet meegeholpen aan de vrede door doodleuk wapens te blijven leveren aan Assad.
Natuurlijk, maar dat ze dat doen is logisch.Ja, maar in Canada is dat blijkbaar niet verboden. Tevens vind ik het onzin dat holocaustontkenning verboden is en hypocriet, de Armeense genocide mag je wel ontkennen of de massamoord door Pol Pot.quote:Zomaar het aantal slachtoffers wegwuiven is ook holocaustontkenning trouwens. Er is een reden dat dat hier ook gewoon verboden is.Anti-Turkije![]()
Ik heb het niet over extremistische groepen. Ik zeg alleen dat zonder buitenlandse steun (dus ook Arabische) aan de rebellen dit niet zo'n oorlog had kunnen worden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Pas na een jaar kwam er een extreme groepering (al nusra). Nog veel later kwam pas isis om de hoek kijken. assad had dus een jaar lang al woonwijken gebombardeerd voordat er buitenlandse strijders en wapens kwamen.Anti-Turkije![]()
Zoals je eigen quote al aangeeft ging dit via Pakistan en deed de VS dit niet zelf. Pakistan wilde ook zeggenschap in deze operatie en had andere belangen dan de VS had. Als de VS de operatie helemaal zelf had uitgevoerd was het teveel opgevallen. Dus hadden ze Pakistan nodig. Je kunt ze best verwijten dat men naef heeft gehandeld naar Pakistan, maar dat ze zelf radicalen hebben bewapend is gewoonweg niet waar. Zoals ik al eerder zei bewapende de VS veel liever mensen zoals Massoud.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
According to a 2011 Congressional Research Service report from John Rollins, a specialist in terrorism and national security, the U.S. “did covertly finance (about $3 billion during 1981-1991) and arm (via Pakistan) the Afghan mujahedin factions, particularly the Islamic fundamentalist Afghan factions, fighting Soviet forces.”
http://www.factcheck.org/(...)claim-is-urban-myth/
Ja, die golfstaatdictaturen zie ik ook als extremistisch.
Veel erger vind ik het feit dat de VS de Afghanen na 89' in de steek hebben gelaten, niet hun steun aan de Mujahideen.
Je repte ook iets over Westerse steun. En ja, je kunt Qatar en Turkije veel verwijten hoe ze hebben gehandeld in Syri, maar stellen dat ze volledig verantwoordelijk zijn voor die escalatie is belachelijk. Vooral omdat Rusland en Iran wapens bleven leveren aan de partij die vanaf dag n er al verschrikkelijke misdaden bleef plegen.quote:Ik zie in dat artikel alleen maar informatie over westerse steun niet over de Arabische.Uiteraard, maar buitengewoon dom en dat maakt ze geen engeltjes.quote:Natuurlijk, maar dat ze dat doen is logisch.Ik niet. Net een stap te ver wat mij betreft.quote:JTevens vind ik het onzin dat holocaustontkenning verboden is en hypocriet,Oh, dat is ook zo maar Nederland heeft behoorlijk weinig te maken met die genocides en dat is anders met de Holocaust. Dus vreemd is het niet.quote:de Armeense genocide mag je wel ontkennen of de massamoord door Pol Pot.
C&H / Hoe lang is de strafbaarheid van holocaust-ontkenning te handhaven?Incelfrikandel![]()
De VS stuurde dus aan op die steun van Pakistan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zoals je eigen quote al aangeeft ging dit via Pakistan en deed de VS dit niet zelf. Pakistan wilde ook zeggenschap in deze operatie en had andere belangen dan de VS had. Als de VS de operatie helemaal zelf had uitgevoerd was het teveel opgevallen. Dus hadden ze Pakistan nodig. Je kunt ze best verwijten dat men naef heeft gehandeld naar Pakistan, maar dat ze zelf radicalen hebben bewapend is gewoonweg niet waar. Zoals ik al eerder zei bewapende de VS veel liever mensen zoals Massoud.
Veel erger vind ik het feit dat de VS de Afghanen na 89' in de steek hebben gelaten, niet hun steun aan de Mujahideen.Hoezo dom? Als Assad wint is het vanuit hun perspectief niet dom. Ik heb nergens gezegd dat er iemand een engel is.quote:[..]
Uiteraard, maar buitengewoon dom en dat maakt ze geen engeltjes.Mijn punt is dat er nooit zo'n oorlog als nu had kunnen zijn met alleen maar wat wapens van overgelopen soldaten. Ik denk dat de support voor Assad alleen maar groter is geworden.quote:[..]
Je repte ook iets over Westerse steun. En ja, je kunt Qatar en Turkije veel verwijten hoe ze hebben gehandeld in Syri, maar stellen dat ze volledig verantwoordelijk zijn voor die escalatie is belachelijk. Vooral omdat Rusland en Iran wapens bleven leveren aan de partij die vanaf dag n er al verschrikkelijke misdaden bleef plegen.Anti-Turkije![]()
Ook toen de rebellen helemaal geen wapens hadden, het eerste halve jaar, werden woonwijken continue gebombardeerd en met tanks aangevallen. Pas veel later kwamen er pas wat wapens van buitenaf.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb het niet over extremistische groepen. Ik zeg alleen dat zonder buitenlandse steun (dus ook Arabische) aan de rebellen dit niet zo'n oorlog had kunnen worden.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Dan zijn het geen rebellen maar demonstranten. Die konden prima het regime van Assad omverwerpen als genoeg mensen dat willen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ook toen de rebellen helemaal geen wapens hadden, het eerste halve jaar, werden woonwijken continue gebombardeerd en met tanks aangevallen. Pas veel later kwamen er pas wat wapens van buitenaf.Anti-Turkije![]()
Net als met noord korea, gebeurd dat niet zomaar. Vooral niet zonder wapens. Weet je eigenlijk wel wat je zegt? Want mensen die een andere politieke mening hadden werden gemarteld of gedood.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan zijn het geen rebellen maar demonstranten. Die konden prima het regime van Assad omverwerpen als genoeg mensen dat willen.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Noord-Korea is iets heel anders, daar hebben ze geen internet en kunnen ze niet naar het buitenland.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Net als met noord korea, gebeurd dat niet zomaar. Vooral niet zonder wapens. Weet je eigenlijk wel wat je zegt? Want mensen die een andere politieke mening hadden werden gemarteld of gedood.
Als honderd duizenden mensen demonstreren kunnen ze prima overheidsgebouwen innemen en het lijkt me dat het leger ook die kant van hun kiest als ze inzien dat het regime gaat vallen.Anti-Turkije![]()
Aan de Turken hier: waarom wel de onafhankelijk van Kosovo steunen maar niet die van Koerdistan?Anti-Turkije![]()
Om het duidelijker te maken voor eventuele niet-Nederlanders hier in het forum.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:01 schreef SadPanda het volgende:
Waarom staan Moderate rebels, Assadists enzovoort in het Engels in de OP![]()
Ik geloof daar niet in, want er werden elke dag mensen doodgeschoten, maanden lang achter elkaar.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Noord-Korea is iets heel anders, daar hebben ze geen internet en kunnen ze niet naar het buitenland.
Als honderd duizenden mensen demonstreren kunnen ze prima overheidsgebouwen innemen en het lijkt me dat het leger ook die kant van hun kiest als ze inzien dat het regime gaat vallen.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Omdat Turken soms echt een zeer hypocriet volk zijn (geldt niet voor alle Turken).quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:12 schreef SadPanda het volgende:
Aan de Turken hier: waarom wel de onafhankelijk van Kosovo steunen maar niet die van Koerdistan?
Ik ben zelf een Koerd. Mijn ouders komen oorspronkelijk uit Oost-Turkije.![]()
Ik weet maar weinig van dit alles af, maar waarom worden Koerden onderdrukt? Vanwege een n volk, n rijk, n taal enz. principe? En waarom snappen de Turken niet dat als ze Koerden rechten geven dat dan de aanslagen van de PKK enz. ophouden?quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Omdat Turken soms echt een zeer hypocriet volk zijn (geldt niet voor alle Turken).
Ik ben zelf een Koerd. Mijn ouders komen oorspronkelijk uit Oost-Turkije.Anti-Turkije![]()
Dat Koerden onderdrukt worden komt door het een volk een staat een taal en een vlag principe ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik weet maar weinig van dit alles af, maar waarom worden Koerden onderdrukt? Vanwege een n volk, n rijk, n taal enz. principe? En waarom snappen de Turken niet dat als ze Koerden rechten geven dat dan de aanslagen van de PKK enz. ophouden?
Helaas zijn veel Turken benvloed door dit.
Koerden hebben nu wel meer rechten dan vroeger en de situatie wordt steeds beter.
En er is nu een vredesproces aan de gang in Turkije tussen Turkse regering en PKK.
En trouwens niet alle Koerden steunen PKK.![]()
Vanwege hun hun communistische/anti-democratische ideologie?quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:45 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
En trouwens niet alle Koerden steunen PKK.Anti-Turkije![]()
Ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vanwege hun hun communistische/anti-democratische ideologie?
Ze zijn erg tegen religie. Veel Koerden daar zijn conservatief. Ze dwingen Koerdische dorpelingen om met hun mee te vechten. En ze gebruiken terroristische middelen. Daarom willen veel Koerden niets met de PKK te maken hebben, omdat ze anders als terroristen gebrandmerkt kunnen worden.![]()
Dat ze erg tegen religie zijn staat me wel. Religie is een gevaarlijke massa-sekte dat vooruitgang van de mensheid flink tegen zit.Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Onzin. Ze gebruiken geen terreurmiddelen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:55 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja.
Ze zijn erg tegen religie. Veel Koerden daar zijn conservatief. Ze dwingen Koerdische dorpelingen om met hun mee te vechten. En ze gebruiken terroristische middelen. Daarom willen veel Koerden niets met de PKK te maken hebben, omdat ze anders als terroristen gebrandmerkt kunnen worden.![]()
Jawel. Anders hadden ze wel veel meer aanhangers.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:27 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Onzin. Ze gebruiken geen terreurmiddelen.![]()
En jij moet kappen met praten over mijn religie.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:07 schreef firefly3 het volgende:
Dat ze erg tegen religie zijn staat me wel. Religie is een gevaarlijke massa-sekte dat vooruitgang van de mensheid flink tegen zit.![]()
Heeft er weinig mee te maken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Jawel. Anders hadden ze wel veel meer aanhangers.![]()
Oke leg dan uit waarom de PKK weinig aanhangers heeft.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:35 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Heeft er weinig mee te maken.![]()
Ze zijn seculier, zeer links en hebben mot met Barzani. En ze hebben niet weinig aanhanger. Veel juist, maar niet allemaal.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Oke leg dan uit waarom de PKK weinig aanhangers heeft.![]()
Als PKK slim was geweest zouden ze niet communistisch zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:37 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ze zijn seculier, zeer links en hebben mot met Barzani. En ze hebben niet weinig aanhanger. Veel juist, maar niet allemaal.![]()
Kijk, de Turkse Republiek is ontstaan in de nadagen van de eerste wereld oorlog. Ik wil wel ingaan op de situatie daarvoor om achtergrond informatie te geven maar dat is misschien overbodig. Komt er op neer dat de staat gebaseerd is op het gedachtegoed van de Franse Revolutie en van bepaalde Turks-nationalistische denkers. Idee was om van alle islamitische inwoners van Anatoli en Oost-Thraci n volk te maken. De Christenen en Joden werden grotendeels verdreven/gedeporteerd/afgemaakt/weggepest dus daar hadden ze al geen last meer van.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik weet maar weinig van dit alles af, maar waarom worden Koerden onderdrukt? Vanwege een n volk, n rijk, n taal enz. principe? En waarom snappen de Turken niet dat als ze Koerden rechten geven dat dan de aanslagen van de PKK enz. ophouden?
Je had destijds Turken natuurlijk (op zichzelf al een redelijk diverse groep), vele vluchtelingen zoals Bosnirs, Albanirs, Pomakken, Circassirs, Abkhazen, Osseten, Tataren en zo en ook nog inheemse minderheden als Lazen, islamitische Grieken, Arabieren en dus Koerden.
Al deze groepen moesten volgens de staatsideologie omgevormd worden tot "De Turkse Natie". Dat komt kortgezegd neer op n identiteit, n cultuur en n taal. Om dit te bewerkstelligen kwam er natuurlijk overal gratis onderwijs, waar alleen in het Turks onderwezen werd en werd er via school en dienstplicht allemaal nationalistische propaganda verspreidt (iets wat overigens zeer goed aan heeft geslagen). Ook werden mensen gedwongen een achternaam te nemen die Turks was, dus die laatste paar Grieken/Armenen/Joden werden gedwongen hun achternaam te veranderen en zo.
Eigenlijk heeft het geheel heel goed gewerkt, Turkije is een extreem nationalistisch land en niet-Turkse minderheden zijn vaak nog fanatieker hierin dan de Turken zelf. Talen als het Circassisch, Lazisch en Arabisch worden ernstig bedreigd en zullen waarschijnlijk op korte termijn uitsterven en de mensen die tot die minderheden behoren lijken dat niet zo erg te vinden.
Als Ziya Gkalp en Namık Kemal, de grote ideologen achter het geheel, dit konden zien waren ze zeker trots geweest.
Er is echter n klein probleempje. De Koerden.
Zij hebben een eigen identiteit, een eigen cultuur en een eigen taal en ze zijn niet van plan dat bij het grof vuil te zetten om een bruine arm te halen bij de Kemalisten. Turken woedend natuurlijk h.
Dat is een beetje het verhaal in het kort."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Bedankt! Maar bedoel je dat Arabisch in Turkije wordt bedreigd of?quote:Op donderdag 6 februari 2014 18:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kijk, de Turkse Republiek is ontstaan in de nadagen van de eerste wereld oorlog. Ik wil wel ingaan op de situatie daarvoor om achtergrond informatie te geven maar dat is misschien overbodig. Komt er op neer dat de staat gebaseerd is op het gedachtegoed van de Franse Revolutie en van bepaalde Turks-nationalistische denkers. Idee was om van alle islamitische inwoners van Anatoli en Oost-Thraci n volk te maken. De Christenen en Joden werden grotendeels verdreven/gedeporteerd/afgemaakt/weggepest dus daar hadden ze al geen last meer van.
Je had destijds Turken natuurlijk (op zichzelf al een redelijk diverse groep), vele vluchtelingen zoals Bosnirs, Albanirs, Pomakken, Circassirs, Abkhazen, Osseten, Tataren en zo en ook nog inheemse minderheden als Lazen, islamitische Grieken, Arabieren en dus Koerden.
Al deze groepen moesten volgens de staatsideologie omgevormd worden tot "De Turkse Natie". Dat komt kortgezegd neer op n identiteit, n cultuur en n taal. Om dit te bewerkstelligen kwam er natuurlijk overal gratis onderwijs, waar alleen in het Turks onderwezen werd en werd er via school en dienstplicht allemaal nationalistische propaganda verspreidt (iets wat overigens zeer goed aan heeft geslagen). Ook werden mensen gedwongen een achternaam te nemen die Turks was, dus die laatste paar Grieken/Armenen/Joden werden gedwongen hun achternaam te veranderen en zo.
Eigenlijk heeft het geheel heel goed gewerkt, Turkije is een extreem nationalistisch land en niet-Turkse minderheden zijn vaak nog fanatieker hierin dan de Turken zelf. Talen als het Circassisch, Lazisch en Arabisch worden ernstig bedreigd en zullen waarschijnlijk op korte termijn uitsterven en de mensen die tot die minderheden behoren lijken dat niet zo erg te vinden.
Als Ziya Gkalp en Namık Kemal, de grote ideologen achter het geheel, dit konden zien waren ze zeker trots geweest.
Er is echter n klein probleempje. De Koerden.
Zij hebben een eigen identiteit, een eigen cultuur en een eigen taal en ze zijn niet van plan dat bij het grof vuil te zetten om een bruine arm te halen bij de Kemalisten. Turken woedend natuurlijk h.
Dat is een beetje het verhaal in het kort.Anti-Turkije![]()
Gebruik van die taal neemt sterk af.
Maar situatie is nog niet zo hopeloos als met Lazisch bijvoorbeeld."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Joh."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke![]()
Tuh lan. Volgende keer beter.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:19 schreef expans het volgende:
Aanval op centrale gevangenis in Aleppo is afgeslagen door de SAA zo te zien.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: