Omdat we dat ook niet proberen. Zonder Amerikaanse steun was de Taliban nooit ontstaan. En nu steunen we alweer terroristen in Libië en Afghanistan. Ook de inval in Irak heeft bepaald niet geholpen om terrorisme te bestrijdenquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het probleem met dergelijke situaties is altijd dat er veel belangen achter schuil gaan en het veel complexer is dan het lijkt. Zo op het oog kan het sympathiek lijken om terroristen te vermoorden omdat we onszelf daarmee beschermen. Maar alleen dat jarenlange gezeik in het M-O al leert wel dat we niet in staat zijn terroristen adequaat uit te roeien. Integendeel zelfs, we creëren er eerder terroristen mee.
Het kan nog gekker. In North Carolina is een afgezaagde shotgun zelfs een massavernietigingswapenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:13 schreef IPA35 het volgende:
Het begrip 'massavernietigingswapen' is wel aan inflatie onderhevig zeg.
Sancties waren opgeheven in 2002 nadat Gadaffi zijn massavernietigingswapens opgaf, met de kennis van nu een cruciale fout voor hemquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:37 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik vertrouw de westerse wereld voor geen meter, ze leveren gewoon wapens aan die rebellen en maar hypocriet doen.
Er is nog ergens een filmpje op internet waar een westerse man de rebellen uitlegt hoe de wapens werken.
Hetzelfde was ook in Libië eens het meest welvarende land van Afrika ondanks alle sancties die het land te verduren had.
De honderdduizenden slachtoffers in het Midden-Oosten zijn anders gesneuveld bij die pogingen. Collateral damage zorgt weer voor nieuwe haat en meer extremisme.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat we dat ook niet proberen. Zonder Amerikaanse steun was de Taliban nooit ontstaan. En nu steunen we alweer terroristen in Libië en Afghanistan. Ook de inval in Irak heeft bepaald niet geholpen om terrorisme te bestrijden
Ja, maar dat zijn geen echte pogingen zo lijkt het wel voor het grote publiek.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De honderdduizenden slachtoffers in het Midden-Oosten zijn anders gesneuveld bij die pogingen. Collateral damage zorgt weer voor nieuwe haat en meer extremisme.
Ja, klopt maar ik bedoel dat het nooit gemeld wordt in de media of geleerd wordt op school. Bijna niemand weet hetquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat staat volgens mij al gewoon gemeld op een aantal wiki's. De bevolking geeft geen fuck. Van Vietnam is er ook laatst een boekje 'openbaar' open gegaan. Ik heb niemand de barricaden op zien gaan.
Oh, jij hebt het over die theorie dat de VS daar rotzooi heeft lopen zaaien zoals in Iran 53'. Dat is een interessante theorie, desondanks heb ik daar de afgelopen 3 jaar nog altijd geen enkel bewijs van gezien. Dus voorlopig geloof ik nog die tienduizenden video's en getuigen die vertellen dat 'orde'-troepen wat magazijnen leegschoten op ongewapende demonstranten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet dat de meerderheid van de rebellen buitenlands is, er nooit een oorlog was geweest zonder de steun van de VS en haar bondgenoten,
Dat werd hij ook niet, dat is een mythe.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De bevolking gaat er nooit achterkomen gezien de media het toch niet meld, bijna niemand weet dat Osama gesteund werd door de CIA
Nee, ik bedoel dat er nooit een oorlog zou geweest zijn zonder de wapens uit de VS, S-A enz. Met alleen wat overlopers die wat materiaal meenemen is een oorlog zoals nu onmogelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Oh, jij hebt het over die theorie dat de VS daar rotzooi heeft lopen zaaien zoals in Iran 53'. Dat is een interessante theorie, desondanks heb ik daar de afgelopen 3 jaar nog altijd geen enkel bewijs van gezien. Dus voorlopig geloof ik nog die tienduizenden video's en getuigen die vertellen dat 'orde'-troepen wat magazijnen leegschoten op ongewapende demonstranten.
quote:[..]
Dat werd hij ook niet, dat is een mythe.
Die paar ton die naar een jaar opdook ofzo? Ik denk dat Iran en Rusland een wat invloedrijkere bijdrage hebben geleverd.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat er nooit een oorlog zou geweest zijn zonder de wapens uit de VS, S-A enz. Met alleen wat overlopers die wat materiaal meenemen is een oorlog zoals nu onmogelijk.
Ik geloof het best dat er geschoten is op demonstranten, Syrië is dan ook een dictatuur.
Is Robert Fisk niet die 9/11-complotter? Anyway ik zie hier nou niet echt bewijs staan dat de VS OBL heeft gesteund. Want dat is ook niet zo, de VS steunden alleen Afghanen. En dat waren Afghanen zoals Massoud, iemand die langer en harder tegen AQ en de Taliban heeft gevochten dan welk leider ter wereld dan ook. Je gooit de Afghaanse mujahideen op een hoop net zoals je de Syrische rebellen op een hoop gooit.quote:[ afbeelding ]
Wat is dat toch met dat globalresearch tegenwoordig? Die site een biased anti-NAVO, 9/11 conspiracy site dat wordt beheerd door een holocaustontkenner. Controleer je bronnen eens.quote:
Dat doen ze dus wel, zeker als het wijken met alewieten, shiieten en christenen zijn.quote:
Discussiëren met iemand die 'heus niet' gebruikt is lastig. Dat de rebellen eea 'heus niet' doen is niet sterk. Beter gezegd; het is erg zwak. Het is de wereld van Jip en Janneke.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:38 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Houdt toch op man. Gewoon discussie voeren en niet van dat zielige geneuzel eromheen gebruiken...
Mijn god, wat een simpele kinderlijke kijk heb jij op de wereldquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:35 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Wat kan mij het uiteindelijk schelen wie het daar doet...
Assad is daar gewoon eindverantwoordelijk en de rebellen bekogelen hun eigen wijken heus niet. Ook niet voor dat wat jij ''propaganda'' noemt.
Nee, jij hebt al genoeg pro-Assad propaganda natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:12 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte aan westerse propaganda.
Zijn luchtmacht is flink ingekrompen en hij heeft nog maar zo'n 70 vliegtuigen. Vandaar dus deze erge manier van oorlogvoering.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mwah, mij lijkt het ook sterk dat Assad met dit soort home-made troep gaat lopen kloten. Zoals al iemand zei heeft hij volgens mij een redelijk modern leger. Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast, heb me eigenlijk nooit heel erg verdiept in alle shit daar.
Isis en de fsa hebben geen helicopters. Verder vechten in daraa geen rebellen onderling, de goede rebellen zitten daar met assad eromheen. Zou knap zijn als isis een helicopter kon bemachtigen en tientallen tot honderden km vliegt in vijandig gebied. Dat het rebellen onderling zijn is uit te sluiten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:38 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Waarom zouden die dat niet doen ? De verschillende fracties binnen de rebellen hebben zo langzamerhand meer haat tegen de mede-rebellen die een ander idee hebben over hoe Syrie er na Assad zou moeten uitzien, dan tegen Assad zelf.
Moeten die burgers maar partij kiezen en verantwoordelijkheid nemen om ook beslissingen te kunnen maken. Syrie is oorlogsgebied en assad moord op grote schaal burgers uit. Isis terroristen kunnen gewoon met een konvooi langzaam in open gebied vertrekken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 05:32 schreef sp3c het volgende:
Is dit heel anders dan de Amerikaanse daisy cutters?
Je moet ze niet op woonwijken gooien maar dat geld eigenlijk voor alles .. je moet er ook niet met tanks naar binnenrijden om alles verrot te schieten
Als de rebellen een woonwijk innemen dan zijn zij daar verantwoordelijk voor ... die moeten de burgers buiten schot houden dan
Kunnen ze niet want ze hebben de middelen niet om die helikopters effectief af te stoppen, dan moeten ze de burgers evacueren of geen woonwijken innemen maar dan hebben ze geen menselijke schilden meer
Nobody is innocent
Dus daarmee praat je gelijk alle massabombardementen op de duitse bevolking goed?quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:04 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Machtsvertoon om wie dan ook massaal te vermoorden is in mijn ogen in alle hoeken ziek maar het lijkt me niet nodig om dat nou ook nog helemaal te gaan onderbouwen.
En wat Churchill en de moffen hiermee te maken hebben? Dat is gewoon zo'n algemeen argument dat in deze zaak eigenlijk helemaal niet van toepassing is.
De moffen kun je hier niet bepaald zien als de rebellen en Churchill kun je hier ook niet zien als Assad.
De ethische achtergrond is totaal anders in deze kwestie.
Precies.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:22 schreef Baklava95 het volgende:
Waarom posten jullie deze shit niet gewoon hier.![]()
![]()
[Centraal]Crisis in Syrië #110 Syria is gone!!!!!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |