Lijkt mij juist een manier om diegene wie het gebruikt voor ons (het westen) in discussie te laten. Zoals hier dus al in dit topic gebeurt...quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mwah, mij lijkt het ook sterk dat Assad met dit soort home-made troep gaat lopen kloten. Zoals al iemand zei heeft hij volgens mij een redelijk modern leger. Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast, heb me eigenlijk nooit heel erg verdiept in alle shit daar.
Dat Assad rebellen vermoord is gewoon om de oorlog te winnen..quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:04 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Machtsvertoon om wie dan ook massaal te vermoorden is in mijn ogen in alle hoeken ziek maar het lijkt me niet nodig om dat nou ook nog helemaal te gaan onderbouwen.
En wat Churchill en de moffen hiermee te maken hebben? Dat is gewoon zo'n algemeen argument dat in deze zaak eigenlijk helemaal niet van toepassing is.
De moffen kun je hier niet bepaald zien als de rebellen en Churchill kun je hier ook niet zien als Assad.
De ethische achtergrond is totaal anders in deze kwestie.
Hij heeft geen gif bommen ingezet... Zoals iemand anders hier al poste heeft hij dat juist steeds tegengehouden volgens de Duitse geheime dienst.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:09 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Lijkt mij juist een manier om diegene wie het gebruikt voor ons (het westen) in discussie te laten. Zoals hier dus al in dit topic gebeurt...
Er zijn filmpjes waarbij je soldaten van Assad deze bewuste bommen in helikopters ziet leggen.
Moet je ook nagaan wat voor een (toch wel kortdurende) heisa er ontstond na het inzetten van die gif bommen. Nou gooit hij het gewoon over een andere boeg.
4 feiten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat Assad rebellen vermoord is gewoon om de oorlog te winnen..
Assad strijd ook tegen het buitenland, de rebellen krijgen wapens uit het buitenland en ze zijn voornamelijk niet-Syrisch.
Dit klinkt ook best logisch eigenlijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:09 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Lijkt mij juist een manier om diegene wie het gebruikt voor ons (het westen) in discussie te laten. Zoals hier dus al in dit topic gebeurt...
Er zijn filmpjes waarbij je soldaten van Assad deze bewuste bommen in helikopters ziet leggen.
Moet je ook nagaan wat voor een (toch wel kortdurende) heisa er ontstond na het inzetten van die gif bommen. Nou gooit hij het gewoon over een andere boeg.
Geprobeerd tegen te houden volgens de Duitse geheime dienst?quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij heeft geen gif bommen ingezet... Zoals iemand anders hier al poste heeft hij dat juist steeds tegengehouden volgens de Duitse geheime dienst.
De geallieerden gooide bommen op Duitse steden en atoom bommen op Japan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:11 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
4 feiten.
Doet er nog niet toe onder dat het ethisch onverantwoord is om keiharde bommen te laten exploderen in woonwijken of dat wat er van over is als regering zijnde.
Er is van alles onverantwoord aan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De geallieerden gooide bommen op Duitse steden en atoom bommen op Japan.
Wat is daar onverantwoord aan? De enige die zich daar bevinden zijn de vijand.
Dit:quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:13 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Geprobeerd tegen te houden volgens de Duitse geheime dienst?
Wat voor een documenten zijn dat?
Foto's waarbij je Assad nog achter een opstijgende helikopter (die de vlag van zijn regime draagt) ziet rennen en al ''Stop! stop! stop!'' roepende is!?
Assad is als regeringsleider eindverantwoordelijk voor deze daden, voor mij is het zo klaar als een klontje.
Wat is dan nou verkeerd aan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:16 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Er is van alles onverantwoord aan.
En de manier waarop je nou begint te praten lijkt alsof een imker die een bijenplaag bestrijdt...
Zo simpel is het nou eenmaal niet, er komt ethiek bij kijken en het is geen simpel spelletje zeeslag waarbij ''wie wint, die wint'' geldt.
Tja, dat is ook nooit bewezen van de rebellen. Ik gok dat er geen objectieve berichtgeving omtrent dit onderwerp is. De echte waarheid zal pas over een jaar of 25 geopenbaard worden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dit:
'Duitse geheime dienst: Assad onschuldig'
Er is geen enkel bewijs dat Assad of het leger het heeft ingezet, dat zegt ook de VN
Hoezo heeft Assad het leger niet ingezet????quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dit:
'Duitse geheime dienst: Assad onschuldig'
Er is geen enkel bewijs dat Assad of het leger het heeft ingezet, dat zegt ook de VN
Jij had het over de chemische wapens. Ik wou zeggen, dat er geen enkel bewijs is dat het leger dat heeft gebruikt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:19 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Hoezo heeft Assad het leger niet ingezet????
En wat zijn die helikopters dan die je daar ziet vliegen en die je doelbewust die bommen ziet droppen boven de stad?
Dat zijn de lokale dorpsbeunhazen die hun nieuwe speelgoed uit proberen?
Waar doel je überhaupt op als je zegt dat Assad het leger niet in heeft gezet want dat bericht dateert van vorig jaar en ging over de chemische bom...
Dus ook al heeft hij het toen niet gedaan (wat ik niet geloof, want alleen al ''The Guardian'' als bron) dan doet hij het nu dus wel... Hoe betrouwbaar is het dan nog om te zeggen dat hij het toen ook niet heeft gedaan???
Het is immoreel. Vanuit die redenering is alles geoorloofd zolang je iets maar bestempelt als bedreiging.quote:
Nee, maar het is als je logisch nadenkt erg dom om chemische wapens in te zetten als je Assad bent. En de VS heeft wel vaker gelogenquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, dat is ook nooit bewezen van de rebellen. Ik gok dat er geen objectieve berichtgeving omtrent dit onderwerp is. De echte waarheid zal pas over een jaar of 25 geopenbaard worden.
Als het Nederlandse leger terroristen vermoord is dat ook immoreel?quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is immoreel. Vanuit die redenering is alles geoorloofd zolang je iets maar bestempelt als bedreiging.
geloof er geen fuck van.quote:
Ken jij het begrip false flag?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:36 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Dus de rebellen bombarderen de rebellen en dat vindt jij allemaal legitiem passen in dit hele verhaal...?
Ja, dat zou je ook kunnen zeggen van de VS die zelf oorlogen veroorzaakt. Het zou wel erg dom zijn om dat te doen want als de bevolking daar ooit achter komt...quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, maar het is als je logisch nadenkt erg dom om chemische wapens in te zetten als je Assad bent. En de VS heeft wel vaker gelogen
Het probleem met dergelijke situaties is altijd dat er veel belangen achter schuil gaan en het veel complexer is dan het lijkt. Zo op het oog kan het sympathiek lijken om terroristen te vermoorden omdat we onszelf daarmee beschermen. Maar alleen dat jarenlange gezeik in het M-O al leert wel dat we niet in staat zijn terroristen adequaat uit te roeien. Integendeel zelfs, we creëren er eerder terroristen mee.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als het Nederlandse leger terroristen vermoord is dat ook immoreel?
De bevolking gaat er nooit achterkomen gezien de media het toch niet meld, bijna niemand weet dat Osama gesteund werd door de CIAquote:Op woensdag 5 februari 2014 00:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat zou je ook kunnen zeggen van de VS die zelf oorlogen veroorzaakt. Het zou wel erg dom zijn om dat te doen want als de bevolking daar ooit achter komt...
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Sinds wanneer beschikken die over helikopters?
Dat staat volgens mij al gewoon gemeld op een aantal wiki's. De bevolking geeft geen fuck. Van Vietnam is er ook laatst een boekje 'openbaar' open gegaan. Ik heb niemand de barricaden op zien gaan.quote:Op woensdag 5 februari 2014 00:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De bevolking gaat er nooit achterkomen gezien de media het toch niet meld, bijna niemand weet dat Osama gesteund werd door de CIA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |