*sopt*quote:Op maandag 27 januari 2014 19:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon nog nooit mijn gegrilde kip gegeten, jahMaar die is niet echt mager met de 2 kilo boter met kruiden die ik onder het vel prop
That's what she said...quote:
Hij?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Huu, ik ben even in shock. Een oud-klasgenoot van me is zwanger. THE FUCK. Hij is even oud als ik! Al is 26 misschien niet eens zo heel jong voor je eerste. Ofzo.
*hangt eierstokken aan de wilgen*
Ik denk dat het niet meer zo heel jong is nee.. Vriendin van me is net 24 en is over 3 weken uitgerekend. En zo ken ik nog wel meer gevallen!quote:Op maandag 27 januari 2014 19:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Huu, ik ben even in shock. Een oud-klasgenoot van me is zwanger. THE FUCK. Hij is even oud als ik! Al is 26 misschien niet eens zo heel jong voor je eerste. Ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 januari 2014 20:36 schreef douche-eendje het volgende:
Maar van een aantal uit mijn klas was het wel te verwachten, ik heb jaren in zo'n volksbuurt klas tussen de oud-kampbewoners/tokkies mogen wonen. zitten.
WTF, weten ze daar niet hoe condooms werken?quote:Op maandag 27 januari 2014 20:40 schreef Patoshik het volgende:
[..]![]()
Van mijn examenjaar (ik ben 19) zijn er al 7 die een kind hebben en 2 uit mijn eigen klas die nu op dit moment zwanger zijn. Eentje heeft zelfs al 2 kinderen rondlopen en is alweer zwanger van de derde.
En m'n zusje (17) heeft er ook al 4 uit haar examenjaar die zwanger/moeder zijn. En toen zij nog op de middelbare zat (15) waren er zelfs 2 uit haar klas tegelijk zwanger...
Ik vrees van niet..quote:Op maandag 27 januari 2014 20:44 schreef Zeester het volgende:
[..]
WTF, weten ze daar niet hoe condooms werken?
Volgens mij was op mijn middelbare school in het eindexamenjaar nog minstens 75% (mezelf incluis) maagd, maar dat is natuurlijk meer op een gevoel gebaseerd dan op statistiek. Maar het zou me iig niet verbazen. Maar goed, dat was een keurig gymnasium in een saaie stad midden in het land, dus daar zal het wel aan liggen!
Ik vind het vreemd. Lijkt me toch dat ook in minder 'goede' milieus wel enigszins negatief wordt gedacht over tienermoederschap.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:54 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ik vrees van niet..
Maar het was dan ook wel een 'aso stad' en dan ook nog eens een VMBO school (ja, oke, dit hoeft niks te zeggen maar op de HAVO/VWO is geloof ik nog niemand zwanger).
Ik vind het ook heel vreemd.. maar als ik zo terug denk zijn het wel precies de types van wie ik het verwacht had. En dat zijn dan allemaal wel de 'anderen' zoals kampers en volksbuurt bewoners.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:55 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd. Lijkt me toch dat ook in minder 'goede' milieus wel enigszins negatief wordt gedacht over tienermoederschap.
100% dit.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik moet er nog niet aan dénken. Ja, ooit. Maar nu nog echt niet.
Ik heb dus echt al 'zin' in moeder worden sinds mijn 14e ofzo. Dus dan begint het op je 28e toch wel een beetje te kriebelen. Heb ook echt een beetje verdriet gehad toen ik 28 werd omdat ik daarmee realistisch gezien de mogelijkheid op een baby voor mijn 30e afsloot (want moet eerst een man vinden, relatie opbouwen en dan vervolgens zwanger worden + 9 maanden dragen = niet heel realistisch binnen 2 jaar).quote:Op maandag 27 januari 2014 20:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
100% dit.
Gelukkig denkt vriendgeval er hetzelfde over.
Er zijn fokkers die babies geven/krijgen voor hun eenjarig jubileum hoorquote:Op maandag 27 januari 2014 21:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb dus echt al 'zin' in moeder worden sinds mijn 14e ofzo. Dus dan begint het op je 28e toch wel een beetje te kriebelen. Heb ook echt een beetje verdriet gehad toen ik 28 werd omdat ik daarmee realistisch gezien de mogelijkheid op een baby voor mijn 30e afsloot (want moet eerst een man vinden, relatie opbouwen en dan vervolgens zwanger worden + 9 maanden dragen = niet heel realistisch binnen 2 jaar).
Ik hoop dat ik verstandig genoeg ben om dat niet te doenquote:Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Er zijn fokkers die babies geven/krijgen voor hun eenjarig jubileum hoor![]()
IT CAN BE DONE!!
Dat is toch niet zo jong. De eerste uit mijn vrienden was 17.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Ghetto.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo jong. De eerste uit mijn vrienden was 17.
Bwehehe.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Er zijn fokkers die babies geven/krijgen voor hun eenjarig jubileum hoor![]()
IT CAN BE DONE!!
De koters van de overburen zijn aan de gang gegaan, eerst de jongste van 16 en nu de oudste van 18/19.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat. En hell, ik ben net slank aan het worden. Wil er even van genieten hoor.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, kinderen wordt hooguit rond mijn dertigste,
Ik blijf toch zeker geen kleren kopen.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat. En hell, ik ben net slank aan het worden. Wil er even van genieten hoor.
Dat dus. Nog meer shoppenquote:Op maandag 27 januari 2014 21:10 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik blijf toch zeker geen kleren kopen.
Nee maar des te erger is het besef dat ík dus niet zo heel jong meer ben en in een leeftijdsgroep zit waarin dit normaal is.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar clums, wij zijn nog jong hoorquote:Op maandag 27 januari 2014 21:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee maar des te erger is het besef dat ík dus niet zo heel jong meer ben en in een leeftijdsgroep zit waarin dit normaal is.
Sorry, ik heb een beetje een quarterlifecrisis.
Dat sportshirt van de Etos is overigens prut. Dus ik heb m'n gewone maar met de hand gewassen zodat ik morgenochtend geen smoes heb.
Haske.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar clums, wij zijn nog jong hoor![]()
Ik snap je wel hoorquote:Op maandag 27 januari 2014 21:14 schreef Zeester het volgende:
Ik heb gister nog baby geknuffeld (van de zus van een goede vriendin), en ik vond het alleen maar leuk. Het is dat ik echt wel heel erg geloof in een papa en een mama en samen doen, anders zou ik het echt vorige week al hebben gedaan.
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zie ik weer de aardappelen die de rest van de collega's eruit geworpen hebben en wat een ontzettende moekes het zijn geworden en dan denk ik "mwah, ik heb betere dingen te doen".
Vreten en sporten tegelijk, vet.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
[warning]Yoyoyo, hier is jullie eigenste Mo met de sport-tip-van-de-week-voor-fatties! [/warning]
[ afbeelding ]
Nooit zo slank geweest als na mijn tweede. 52 kilo. Combinatie van borstvoeding, een huis verbouwen, fulltime werken en een zieke man. Als ik dat weer moet doen, dan liever wat dikker.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat. En hell, ik ben net slank aan het worden. Wil er even van genieten hoor.
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
[warning]Yoyoyo, hier is jullie eigenste Mo met de sport-tip-van-de-week-voor-fatties! [/warning]
[ afbeelding ]
Vergeet de literatuur niet! En dat allemaal tegelijkertijd! Awesomesauce!quote:Op maandag 27 januari 2014 21:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vreten en sporten tegelijk, vet.
Multitasken ftw!quote:Op maandag 27 januari 2014 21:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Vergeet de literatuur niet! En dat allemaal tegelijkertijd! Awesomesauce!
Held! Als ik ooit groot en volwassen ben wil ik ook een vriezer vol voorbereide dingenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:07 schreef Sjeen het volgende:
Er liggen twintig zakjes versgesneden soepgroenten in de diepvries, nu doet mijn arm pijn
ik word er zo vrolijk vanquote:Op maandag 27 januari 2014 22:09 schreef Zeester het volgende:
[..]
Held! Als ik ooit groot en volwassen ben wil ik ook een vriezer vol voorbereide dingen
Ik zou het ook willen. Lijkt me echt ideaal. Maarja, in mijn vriesvakje past niet zoveelquote:Op maandag 27 januari 2014 22:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik word er zo vrolijk vaner ligt pompoensoep, bolognaisesaus, pizzadeeg, pizzassaus, naandeeg, pompoen in blokjes, gesneden paprika en prei, bouillon en natuurlijk vlees.
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik word er zo vrolijk vaner ligt pompoensoep, bolognaisesaus, pizzadeeg, pizzassaus, naandeeg, pompoen in blokjes, gesneden paprika en prei, bouillon en natuurlijk vlees.
Ik vind 26 echt een heel normale leeftijd hoor. Mijn ex heeft een kindje, dat was veel confronterender eigenlijk.... Zeker als je vmbo en mbo gedaan hebt, ben je al snel op je 20e klaar met leren. Als je dan gaat werken en een relatie hebt, kan ik me niet zo goed voorstellen waarom 26 zo vreemd zo zijn. Ik ben nu 24 en zie mezelf best over een jaar of drie kindjes krijgen, al moet ik dan wel even erbij zeggen dat mr. Tink 7 jaar ouder is.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Misschien kwam de shock ook vooral door het besef dat 26 niet zo'n héél rare leeftijd meer is, en dat je zelf ineens toch echt 26 bent. Althans, dat had ik zelf laatst bij een bruiloft.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind 26 echt een heel normale leeftijd hoor. Mijn ex heeft een kindje, dat was veel confronterender eigenlijk.... Zeker als je vmbo en mbo gedaan hebt, ben je al snel op je 20e klaar met leren. Als je dan gaat werken en een relatie hebt, kan ik me niet zo goed voorstellen waarom 26 zo vreemd zo zijn. Ik ben nu 24 en zie mezelf best over een jaar of drie kindjes krijgen, al moet ik dan wel even erbij zeggen dat mr. Tink 7 jaar ouder is.
Ik vind het risico van op je 34e beginnen ook wel groot. Als het dan niet zou lukken, heb je best kans dat je bijna niet meer twee of drie kindjes kunt krijgen. En daarnaast wil ik geen oude mama zijn...
On-topic: Ik heb nu al trek en het is 20 voor 9. Soms heb ik van die dagen dat ik alles in m'n hoofd wil stoppen wat langs komt. Vandaag is er zo een, geloof ik...![]()
Hoiquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
Hoi. Ik kom weer meedoen denk ik. Tenzij er veel drama is lately.
Mja, samenwonen + niet meer sporten = + 15 kg schijnbaarquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:00 schreef Stormqueen het volgende:
Hey uft! Jij bent toch heul niet dik!![]()
ohquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:02 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Mja, samenwonen + niet meer sporten = + 15 kg schijnbaar![]()
Inmiddels 4,3 vanaf sinds 1 jandat dan weer wel.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, het gaat over kinderen krijgen en er te oud voor zijn als je dertigplus bentik wacht nog wel even
Wauw, knap van je!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
Dat hoef je toch niet op jezelf te betrekken? Ik begrijp het wel dat Tink liever jonger aan kinderen begint. Er zitten ook hogere risico's aan het krijgen van kinderen naarmate je ouder wordt. Als de omstandigheden er niet naar zijn om in je twintiger jaren aan kinderen te beginnen of als je het eenvoudigweg niet wil, dan neem je het risico voor lief. That's life. We nemen allemaal risico's in het leven en bepalen voor onszelf wat een te groot risico is.
Maar goed, ontopic! Ik dacht vanochtend: laat ik eens buiten gaan rennen en kijken hoever ik kom. En uit het niets 5 km gerend in 33 minuten.Ik stond er zelf van te kijken hoe makkelijk het ging. En nu jeukt het om te gaan trainen voor de Damloop, die elk jaar langs mijn huis komt. Maar dat is 10 mijl (16 km) en dat is wel heel ver en wil ik daar tijd voor maken en zit het mijn krachttraining niet in de weg. Hm, nog maar even over nadenken.
Ik weet het! Ik begin eigenlijk ook niet helemaal uit het niets, want in de sportschool loop ik al 3 keer per week 12 minuten op de loopband een intervaltraining. Ik heb jaren geleden met veel plezier maar ook met veel weerzin aan hardlopen gedaan (haat-liefdeverhouding) en ik heb nooit last van kwaaltjes of pijntjes gehad, dus ik ben gelukkig niet al te blessuregevoelig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wauw, knap van je!Maar kijk wel uit hoor! Dat je het conditioneel vol houdt is 1 ding, maar je spieren, pezen en gewrichten kunnen vaak die belasting niet zomaar aan zonder dat een beetje op te bouwen. Je zou de eerste niet zijn die heel enthousiast begint maar dan na een week of 3-4 lopen ineens met een dikke blessure zit.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
En m'n drie weken geleden gekochte sportbroek zakte steeds af.![]()
Ik betrek altijd alles op mezelf, aard van t beestje. Maar claudia heeft gelijkquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik betrok het uit cynisme op mezelfmea culpa
moet weer even omschakelen
ik ben in mijn hoofd ook gewoon 18, dus het is soberso een moeilijk tastbaar begrip voor me, ouderdom.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:39 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, ik ben een oude mama, en weet je, dat is ook nog steeds leuk. Ik vind dat toch altijd zo naar klinken als iemand zegt "ik wil geen oude moeder zijn". Alsof dat iets heel naars is.
O, 18 ben ik niet meer, maar ergens begin 30, ja hoorquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben in mijn hoofd ook gewoon 18, dus het is soberso een moeilijk tastbaar begrip voor me, ouderdom.
En ffs, ik ben 32, niet 72
Zo bedoel ik het natuurlijk niet, maar ik merk aan mijn eigen moeder dat die, als we op schoolreisje gingen, degene was die toen toch al 50 was en toch net iets minder makkelijk achter ons aanrende om mee in de achtbaan te gaan enzo. Kan natuurlijk ook aan mijn moeder liggen, maar ik zou het fijn vinden om wat jonger moeder te worden dan zij. Heb ik het zo beter genuanceerd?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, 18 ben ik niet meer, maar ergens begin 30, ja hoor
En ik kan je vertellen dat als je op je 25e voor het eerst probeert moeder te worden en het lukt uiteindelijk pas op je 39e, je het prima vindt om een oude moeder te worden
Maar tink, waarom moet dat gelijk gelinkt worden aan opleidingsniveau?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind 26 echt een heel normale leeftijd hoor. Mijn ex heeft een kindje, dat was veel confronterender eigenlijk.... Zeker als je vmbo en mbo gedaan hebt, ben je al snel op je 20e klaar met leren. Als je dan gaat werken en een relatie hebt, kan ik me niet zo goed voorstellen waarom 26 zo vreemd zo zijn. Ik ben nu 24 en zie mezelf best over een jaar of drie kindjes krijgen, al moet ik dan wel even erbij zeggen dat mr. Tink 7 jaar ouder is.
Ik vind het risico van op je 34e beginnen ook wel groot. Als het dan niet zou lukken, heb je best kans dat je bijna niet meer twee of drie kindjes kunt krijgen. En daarnaast wil ik geen oude mama zijn...
On-topic: Ik heb nu al trek en het is 20 voor 9. Soms heb ik van die dagen dat ik alles in m'n hoofd wil stoppen wat langs komt. Vandaag is er zo een, geloof ik...![]()
Niet per se hoor! Maar ik zie aan mijn omgeving dat de meiden die wat jonger klaar zijn met leren, wat eerder klaar zijn voor de volgende stappen. Terwijl de gestudeerde dames vaak een paar jaar later klaar zijn en een groot deel daarvan ook meer gefocust is op carrière.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Maar tink, waarom moet dat gelijk gelinkt worden aan opleidingsniveau?
Ik vond het nogal een opmerkelijke reactie van je, maar dat komt wellicht omdat ik de route vmbo/mbo heb gedaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet per se hoor! Maar ik zie aan mijn omgeving dat de meiden die wat jonger klaar zijn met leren, wat eerder klaar zijn voor de volgende stappen. Terwijl de gestudeerde dames vaak een paar jaar later klaar zijn en een groot deel daarvan ook meer gefocust is op carrière.
ik heb toch al zeventien keer in het meet topic gepost, skelequote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:45 schreef Tink89 het volgende:
Skjoe! Wat fijn dat je er weer bentCheck je het meet-topic ook even? Zonder ketjapballen kom ik niet hoor...
En verder heb ik aan de snaaitrek van een uur geleden mooi niet toegegeven en ga ik zo eens lekker een appel eten. Ook prima.
Misschien dat ik als middag-t een bakje lv yoghurt bij de Jumbo haal, maar kan ook wel iets heel anders worden. Zie het zo wel
O: 3 meergranen ik haat, haat, haat in een dorp wonen waar geen AH XL is en ik dus niet na zessen nog een supermarkt kan binnenlopen en mag verwachten dat er nog brood in overvloed is... volkoren was dus mooi op gisteravond met linerapaté, gehakt en lv smeerkaas. 200 ml lv yoghurt, twee eetlepels kersen.
T: Appel.
L: 4 meergranen. 2 appelstroop met 30+kaas, 2 linerapaté. Stuk komkommer.
B: Als het weer zo blijft, ga ik mooi even lunchwandelen.
T: Wat ik meeneem op de lunchwandeling. Bakje lv yoghurt, fruit of een pakje crackertjes.
D: Goede vraag. We hebben gisteren een beenhammetje gekocht, waar we minimaal 2 dagen van gaan eten samen. Zou lekker zijn met gebakken aardappeltjes en worteltjes, of juist op een volkorenbroodje met sla en een beetje mosterd. Even met vriendlief overleggen straks.
T: Geen idee eigenlijk. Misschien een minikokosrotsje bij de thee.
[..]
Zo bedoel ik het natuurlijk niet, maar ik merk aan mijn eigen moeder dat die, als we op schoolreisje gingen, degene was die toen toch al 50 was en toch net iets minder makkelijk achter ons aanrende om mee in de achtbaan te gaan enzo. Kan natuurlijk ook aan mijn moeder liggen, maar ik zou het fijn vinden om wat jonger moeder te worden dan zij. Heb ik het zo beter genuanceerd?![]()
Ik denk dat mensen van 50 van nu anders zijn dan vroeger. Ik ben nu 45, maar ik ben nog hartstikke fit. Ik fiets 80 km per week, loop 2-3 keer in de week hard en sport 2 keer in de week. Ik ben gezond, eet gezond.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het natuurlijk niet, maar ik merk aan mijn eigen moeder dat die, als we op schoolreisje gingen, degene was die toen toch al 50 was en toch net iets minder makkelijk achter ons aanrende om mee in de achtbaan te gaan enzo. Kan natuurlijk ook aan mijn moeder liggen, maar ik zou het fijn vinden om wat jonger moeder te worden dan zij. Heb ik het zo beter genuanceerd?![]()
Dat zie ik ook veel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet per se hoor! Maar ik zie aan mijn omgeving dat de meiden die wat jonger klaar zijn met leren, wat eerder klaar zijn voor de volgende stappen. Terwijl de gestudeerde dames vaak een paar jaar later klaar zijn en een groot deel daarvan ook meer gefocust is op carrière.
jeetje wat rot voor je! sterkte en succes!!!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zal jullie even updaten over de laatste maanden, ik had in december weer een mk (twee dagen nadat ik hier nog euforisch over mijn 1000 km berichtte), daarna ben ik even finaal ingestort, mezelf bewust in een sociaal isolement geduwd omdat ik bij elk klachtje en zuchtje van een ander in een soort hysterische aanval schootDaar hoorde ook even bij alle SC's en SC achtige topics zoals deze vermijden. Ik heb bijna twee maanden al mijn vrije tijd op de bank doorgebracht, woest hakend, zo veel mogelijk andere mensen vermijdend, en zo veel mogelijk eten in mijn hoofd proppend.
Uiteraard moest ook dat een keer mis gaan, dus mijn maat 42 is tijdelijk verleden tijd, en door het veelvuldig op de bank hangen kwam mijn spit in vol ornaat terug tien dagen geleden
Het roer moet dus weer even terug op koers, want anders duw ik mezelf weer in een neerwaartse spiraal en dat is zonde van het leven. Ik ga even niet op de weegschaal, ik voel zo ook wel dat het mis aan het gaan is, dus ik ga maar weer even heel nauwgezet bijhouden wat ik eet en hopelijk ben ik dan snel weer back on track!
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zal jullie even updaten over de laatste maanden, ik had in december weer een mk (twee dagen nadat ik hier nog euforisch over mijn 1000 km berichtte), daarna ben ik even finaal ingestort, mezelf bewust in een sociaal isolement geduwd omdat ik bij elk klachtje en zuchtje van een ander in een soort hysterische aanval schootDaar hoorde ook even bij alle SC's en SC achtige topics zoals deze vermijden. Ik heb bijna twee maanden al mijn vrije tijd op de bank doorgebracht, woest hakend, zo veel mogelijk andere mensen vermijdend, en zo veel mogelijk eten in mijn hoofd proppend.
Uiteraard moest ook dat een keer mis gaan, dus mijn maat 42 is tijdelijk verleden tijd, en door het veelvuldig op de bank hangen kwam mijn spit in vol ornaat terug tien dagen geleden
Het roer moet dus weer even terug op koers, want anders duw ik mezelf weer in een neerwaartse spiraal en dat is zonde van het leven. Ik ga even niet op de weegschaal, ik voel zo ook wel dat het mis aan het gaan is, dus ik ga maar weer even heel nauwgezet bijhouden wat ik eet en hopelijk ben ik dan snel weer back on track!
Manageablequote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:23 schreef Sarabi het volgende:
Sterkte en succes![]()
Hoe is het op het moment met je spit?
Wijze woordenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Spit is een rugkwaal, meestal in je onderrug. Het is een stukje ruggenmerg dat tussen twee wervels uit stulpt. Hierdoor ga je scheef lopen om de pijn te verlichten en als je dat lang genoeg blijft doen verlies je de complete spiercontrole over je rug waardoor je alleen nog maar op handen en knieen kan voortbewegenquote:
Oh rugklachtenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Spit is een rugkwaal, meestal in je onderrug. Het is een stukje ruggenmerg dat tussen twee wervels uit stulpt. Hierdoor ga je scheef lopen om de pijn te verlichten en als je dat lang genoeg blijft doen verlies je de complete spiercontrole over je rug waardoor je alleen nog maar op handen en knieen kan voortbewegen
Gelukkig, hopelijk is het snel weer helemaal beter.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ManageableIk herkende de klachten dit keer erg vroeg (door het verleden) en heb kunnen voorkomen dat het escaleerde. Paar dagen vloekend en tierend doorgebracht, maar het gaat echt de goede kant op
Ai, niet tof. Heb je daar wel fysiotherapeutische begeleiding bij (gehad)?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:32 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Oh rugklachtenik wist wel dat je daar last van (hebt ge)had maar niet dat het zo heet haha. Ik heb milde scoliose
en gister ook weer iets raars gedaan waardoor ik elke keer geen lucht krijg bij bepaalde bewegingen van de pijn
.
Oh, zwanger wòrden is hier geen enkel probleem gebleken. Het blijven is echter een grote uitdaging. Ik ben liever een jaar aan het batsen en dat ik dan een schijtende jankbaal afbak dan elke keer het verkeerde lootje te trekken. Maar goed, je hebt er weinig invloed op, helaasch.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, weet je, zal je zien dat ik, als ik het wel zou willen, in een poep en een zucht zwanger zou zijn, en mensen die 't wél graag willen het niet lukt. Ga 't niet testen (), maar zou als ik 't wist zo ruilen!
Owja, dat bedacht ik me daarna ook...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb toch al zeventien keer in het meet topic gepost, skele![]()
![]()
Aww, dat is wel schattig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:10 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik voel me al de hele dag lullig omdat ik vanmorgen gedroomd heb dat ik vreemdging. Ik weet dat ik dat ook niet kan helpen, maar ja..
Anyway.. lijstje voor vandaag:
O: yoghurt framboos met muesli
L: 2 brood met pindakaas, 1 met rosbief
T: kiwi, mandarijn
D: spaghetti bolognese
T: kwark met iets
Je kan het altijd een tijd lang proberen en als het niet helpt gewoon weer gluten eten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fuck... Ik lees net het een en ander over de positieve relatie tussen schildklierafwijkingen en een glutenvrij dieet. Ik denk dat ik dat maar eens serieus moet gaan overwegen en het er met mijn arts over moet hebben maar ik word wel een beetje depri bij het idee van nooit meer gluten eten
I know. En er zullen vast heel veel voordelen aan zitten enzo. Maar het is nogal een schok zo ineens. Maar goed, ik loop nogal op de zaken vooruit. Ik ga eerst maar eens meer research doen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan het altijd een tijd lang proberen en als het niet helpt gewoon weer gluten eten.
Wat goed!quote:
Er zijn tegenwoordig best veel glutenvrije broodjes en dingen. Grootste nadeel is dat het duur is. Je kan ook zelf dingen bakken en recepten uitproberen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
I know. En er zullen vast heel veel voordelen aan zitten enzo. Maar het is nogal een schok zo ineens. Maar goed, ik loop nogal op de zaken vooruit. Ik ga eerst maar eens meer research doen.
Ik begin inmiddels steeds meer voordelen in te zien. Vooral omdat ik dan echt gedwongen wordt om op mijn eten te letten, even een dagje/weekje niet is gewoon geen optie. En ik ben gek op dingen zelf maken dus dat moet eigenlijk niet zo'n probleem zijn. Vooral omdat ik er binnenkort een extra vriezer bij krijg.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig best veel glutenvrije broodjes en dingen. Grootste nadeel is dat het duur is. Je kan ook zelf dingen bakken en recepten uitproberen.
Dit is vast bekende info, maar mijn WW juf waarschuwde dat je wel zowel naar links als naar rechts moet hoepelen omdat je anders scheve buikspieren krijgtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:08 schreef Sarabi het volgende:
Half uurtje gehoepeldwil ik nu weer dagelijks gaan inplannen.
Inderdaad bekende info, maar luisteren doe ik nog niet echtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:17 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dit is vast bekende info, maar mijn WW juf waarschuwde dat je wel zowel naar links als naar rechts moet hoepelen omdat je anders scheve buikspieren krijgt
ik werk 2 wekenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:14 schreef Sarabi het volgende:
Is dat niet een moeilijke deadline Barreltje?
Wat vervolgens weer demotiverend kan werken.
en nog 7.1 te gaanquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou er voor gaan, barrel!
En als je maar 1,7 haalt heb je ook alleen maar winst
Da's te overzien!quote:
Ja die makkelijke kilo's dacht ik ook te hebben en ben nu 2,5 week verder en 'maar' 1,5 kilo er af.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik werk 2 weken
en dit zijn de beroemde "makkelijke kilo's"
(klaar met ongesteld, niet meer snoepen en rustig aan hier de gym in .. EN dus die regelmaat.. nu nog de gezonde keuzes maken)
*boks* +1.7 kiloquote:
Hehehe, ik vind jou demotiverender dan haar doelquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja die makkelijke kilo's dacht ik ook te hebben en ben nu 2,5 week verder en 'maar' 1,5 kilo er af.
Maar goed zolang het je niet demotiveert is het niet erg
ik zie het sowieso pas over 2 wekenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja die makkelijke kilo's dacht ik ook te hebben en ben nu 2,5 week verder en 'maar' 1,5 kilo er af.
Maar goed zolang het je niet demotiveert is het niet erg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |