Helaas, die iMac is te oud en heeft geen video-in-poort. Die mini-dvi poort is om een extra scherm op de iMac aan te sluiten, niet andersom. Nieuwere iMacs hebben wel Target Display Mode: http://support.apple.com/(...)en_US&locale=en_US#4quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:41 schreef vincm het volgende:
Collega heeft een iMac uit 2008 en een Macbook Air uit 2013. Idee is om ze aan te sluiten zodat het iMac scherm gebruikt kan worden als extensie van de Air.
Probleem is dat de iMac een mini-dvi poort heeft en de macbook air een mini-displayport, en het lijkt erop dat er geen kabel voor is die dit zomaar aansluit. Sterker nog, er zouden 3 kabels nodig zijn: mini-dvi-dvi, dan een dvi kabel en een dvi-naar-mini-displayport. Klopt dit of kan het makkelijker?!
Er gaan geruchten over een televisie en een horloge. Op het eerste gezicht misschien niet interessant, maar Apple kennende zullen ze toch de markt geheel omgooien met revolutionaire technieken of ideeën.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:36 schreef Roellie80 het volgende:
Onder het kopje "slap geouwehoer", gaat Apple ooit nog weer met iets revolutionairs komen zoals de Macintosh, of iPhone?
Boel rijke mensen in Haarlem. In Rotterdam wonen alleen maar arme paupers.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:54 schreef videonatic het volgende:
Waarom opent Apple trouwens in Haarlem een nieuwe store? Vlak naast Amsterdam? Ik had toch echt Rotterdam als volgende verwacht, misschien hebben ze een dealtje met media markt dat ze nog even wachten? Aangezien media markt rotterdam de electronica koning is van het centrum.
De voorsteden niet hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Boel rijke mensen in Haarlem. In Rotterdam wonen alleen maar arme paupers.
Dat dusquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Hatenquote:
In Rotterdam en omgeving wonen 1 miljoen tot 1,5 miljoen mensen. In de omgeving Haarlem misschien 300.000. In absolute zin zullen er in Rotterdam veel meer rijken zijn hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Je kan ctrl-klik gebruiken in de tussentijd als alternatief.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:11 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb mijn iMac 24" eindelijk terug. Er is een nieuwe harde schijf in gezet van 1 T. Waarschijnlijk heel elementair, maar mijn muis doet het niet goed. De rechtermuisknop doet hetzelfde als de linkermuisknop, dus ik krijg niet de optie om bijvoorbeeld foto's op te slaan. Ik heb gekeken bij Systeemvoorkeuren -> Muis. De linkerknop staat op 'primaire knop' en de rechtermuisknop op 'secundaire knop'. Wat moet ik doen om het goed te krijgen?
Bedankt, maar hoe bedoel je in de tussentijd?quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:17 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je kan ctrl-klik gebruiken in de tussentijd als alternatief.
tot je een oplossing hebt gevonden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, maar hoe bedoel je in de tussentijd?
Oké, maar dit is toch hopelijk een bekend probleem? Het enige wat ik vind als ik erop google is dat ik de rechtermuisknop moet zetten op 'Secundaire knop' en daar staat hij op.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef gohan16 het volgende:
[..]
tot je een oplossing hebt gevonden.
Ja, het is de originele muis. Ik ben nu naar Finder gegaan en terwijl ik klikte op Alt naar Ga gegaan en daar geklikt op Bibliotheek -> Preferences. Daar zag ik staan com.apple.driver.AppleHIDMouse.plist. Dat bestand heb ik verwijderd en vervolgens heb ik mijn computer opnieuw opgestart maar er is niets veranderd. Als ik op de rechtermuisknop klik terwijl ik op een afbeelding sta, zoomt hij in en uit maar ik krijg geen mogelijkheden om iets op te slaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:32 schreef Ynske het volgende:
Originele muis? Heb je t in een andere gebruiker ook? Anders de plist opzoeken van je muis en even verwijderen
Sterker nog. In de toekomst als men klaar is met de verbouwing van het Stadhuisplein dan komt er naast de horeca om de hoek waar vroeger een winkel met lederwaren zat,Van Os, een levensgroot filiaal alla C&A genaamd Saturn.En die verkopen ook Apple spullen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:54 schreef videonatic het volgende:
Waarom opent Apple trouwens in Haarlem een nieuwe store? Vlak naast Amsterdam? Ik had toch echt Rotterdam als volgende verwacht, misschien hebben ze een dealtje met media markt dat ze nog even wachten? Aangezien media markt rotterdam de electronica koning is van het centrum.
Iemand?quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het is de originele muis. Ik ben nu naar Finder gegaan en terwijl ik klikte op Alt naar Ga gegaan en daar geklikt op Bibliotheek -> Preferences. Daar zag ik staan com.apple.driver.AppleHIDMouse.plist. Dat bestand heb ik verwijderd en vervolgens heb ik mijn computer opnieuw opgestart maar er is niets veranderd. Als ik op de rechtermuisknop klik terwijl ik op een afbeelding sta, zoomt hij in en uit maar ik krijg geen mogelijkheden om iets op te slaan.
Ik hoop dat iemand me kan zeggen wat ik het best kan doen. Ik word wel een beetje moe van deze computer want ik heb hem nu al twee keer ter reparatie weggebracht en de laatste keer is de harde schijf vervangen maar hij werkt dus nog steeds niet zoals voorheen.![]()
Zie zien mijn muisinstellingen eruit:
[ link | afbeelding ]
Volgens mij is het wel zo dat je de webcam niet kan aanzetten zonder dat het lampje gaat branden. Heeft iets te maken met het elektrische circuit, zelfs software kan daar niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 04:50 schreef Chule het volgende:
Mijn MBP wordt bijna 4 jaar.![]()
Heb je trouwens met een Mac minder snel kans op webcamhackers, als in moeilijker te hacken? /noob
Dat is onjuist. De camera en licht software kunnen beiden apart aangeroepen worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel zo dat je de webcam niet kan aanzetten zonder dat het lampje gaat branden. Heeft iets te maken met het elektrische circuit, zelfs software kan daar niets aan veranderen.
Het gaat hier over een Mac, he. Geen iDevice. Hier kun je er meer over lezen, maar deze comment legt alles vrij duidelijk uit.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:18 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Dat is onjuist. De camera en licht software kunnen beiden apart aangeroepen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raak mij aan. Meer dan 8 jaar al goed werkend (G4 Powerbook)en counting.quote:
quote:Heb je trouwens met een Mac minder snel kans op webcamhackers, als in moeilijker te hacken? /noob
Neequote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:56 schreef totalvamp het volgende:
Er is een apple store in rotterdam...zit er zelfs 1 in delft.
Nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:56 schreef totalvamp het volgende:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het gaat hier over een Mac, he. Geen iDevice. Hier kun je er meer over lezen, maar deze comment legt alles vrij duidelijk uit.Dank je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die foto.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:54 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Raak mij aan. Meer dan 8 jaar al goed werkend (G4 Powerbook)en counting.![]()
Nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:56 schreef totalvamp het volgende:
Jaquote:
Nee, echt niet. Een Apple Store is eigendom van Apple. Een premium reseller is dat nouja, niet dus. Dat jij dat hetzelfde vínd wel nog niet zeggen dat dat hetzelfde ís.quote:
Maar wat is het verschil dan uiteindelijk?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Een Apple Store is eigendom van Apple. Een premium reseller is dat nouja, niet dus. Dat jij dat hetzelfde vínd wel nog niet zeggen dat dat hetzelfde ís.
Het ontbreken van een Genius Bar en personeel dat meer om het product en klant dan de verkooptargets geeft is al een gigantisch verschil.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:36 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil dan uiteindelijk?
Ik mag hopen dat ze in een echte apple store een stuk vriendelijker zijn?
Nah, ze zullen in de Apple store ook wel verkooptargets hebben, maar idd, denk dat ze wat meer om het product zelf gevenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het ontbreken van een Genius Bar en personeel dat meer om het product en klant dan de verkooptargets geeft is al een gigantisch verschil.
Dat heb ik in r'dam niet zo meegekregen, die lui waren meer bezig met zichzelf en spraken soms iemand aan alsof diegene minderwaardig was.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:44 schreef o.us2.0 het volgende:
Letterlijk bij elke APR valt het personeel je lastig tijdens het spelen van hun producten met de irritante "Kan ik je ergens mee helpen?" Zodra ik hulp nodig heb roep ik je wel. Als een rasechte zolderautist kan ik daar niet mee omgaan.
De Apple Store is letterlijk een speeltuin zonder bemoeienis van welk personeelslid dan ook.
1999 PowerMac G4 checking inquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:54 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Raak mij aan. Meer dan 8 jaar al goed werkend (G4 Powerbook)en counting.
[..]
Mja, ik vind het een vriendelijke vraag, toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:44 schreef o.us2.0 het volgende:
Letterlijk bij elke APR valt het personeel je lastig tijdens het spelen van hun producten met de irritante "Kan ik je ergens mee helpen?" Zodra ik hulp nodig heb roep ik je wel. Als een rasechte zolderautist kan ik daar niet mee omgaan.
De Apple Store is letterlijk een speeltuin zonder bemoeienis van welk personeelslid dan ook.
Jij gaat zeker nooit kleding kopen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, ik vind het een vriendelijke vraag, toch?![]()
Ik vind het prettiger als ze zeggen "Als ik u ergens mee kan helpen moet het zeggen."quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, ik vind het een vriendelijke vraag, toch?Een nette reactie terug dat je aan het kijken bent, dan zeggen ze meestal wel: ' Prima! Ik hoor het wel' en lopen ze weg. Als ze dan nog aan je blijven plakken, dan word ik idd giftig ja.
Als ik dan met mijn hand tien centimeter of minder van een kledingstuk verwijderd ben en de verkoper zegt: "Even passen?"quote:
Ik vind het als zolderkamerautist vervelend, als ik een vraag heb kom ik zelf op je af. 80% van de APR en Apple Store bezoekers komen toch alleen om een beetje met producten te spelen die zij niet hebbenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, ik vind het een vriendelijke vraag, toch?Een nette reactie terug dat je aan het kijken bent, dan zeggen ze meestal wel: ' Prima! Ik hoor het wel' en lopen ze weg. Als ze dan nog aan je blijven plakken, dan word ik idd giftig ja.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het gaat hier over een Mac, he. Geen iDevice. Hier kun je er meer over lezen, maar deze comment legt alles vrij duidelijk uit.Weet ik, het kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
Met een hele hoop tijd, moeite van de hacker en domheid van de user, ja. Maar zeer onwaarschijnlijk.quote:
Ik had hem alleen gehaald omdat ik mijn scherm wou spiegelen van mijn mac, maar heb een 2010 model dus helaasquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:44 schreef Jungle_Jim het volgende:
Heb sinds kort apple tv maar vind t eerlijk gezegd vrij kut. Spellen via airplay spelen werkt voor geen meter, beeld hapert teveel. En ik heb vaak dat het geluid uitvalt als ik tussen apps switch. Meer mensen hier last van?
dan is je WiFi ruk al moet het op z'n theoretische optimaal werken om het vloeiend te laten gaanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:44 schreef Jungle_Jim het volgende:
Heb sinds kort apple tv maar vind t eerlijk gezegd vrij kut. Spellen via airplay spelen werkt voor geen meter, beeld hapert teveel. En ik heb vaak dat het geluid uitvalt als ik tussen apps switch. Meer mensen hier last van?
mijn wifi is meer dan prima. Films e.d. gaan allemaal perfect, lijkt me dat je ook wel een absurd snelle verbinding moet hebben om goed uitziende spellen te kunnen mirroren. En dat het geluid uitvalt en niet meer aan gaat als ik tussen apps switch heeft volgens mij niks met mn verbinding te maken.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:00 schreef n8n het volgende:
[..]
dan is je WiFi ruk al moet het op z'n theoretische optimaal werken om het vloeiend te laten gaan
Klopt. Al zou de Retina MBP wel een anti-spiegel coating op het glas hebben, maar in hoeverre dat echt werkt weet ik niet.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:00 schreef Symn het volgende:
wow... laatste computer was een MBP uit 2008, wil ik kijken voor een nieuwe op de website: is de 15inch MBP er alleen nog maar met retina en NIET meer met mat scherm meer!?
De retina is wel meer mat dan de oude glansende. Maar een mat scherm zoals vroeger is niet meer mogelijk inderdaad.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:00 schreef Symn het volgende:
wow... laatste computer was een MBP uit 2008, wil ik kijken voor een nieuwe op de website: is de 15inch MBP er alleen nog maar met retina en NIET meer met mat scherm meer!?
Zit die er standaard op? Wel erg veel veranderd zeg.. ook geen drive erin, RAM erbij niet mogelijk...quote:Op zondag 19 januari 2014 16:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Klopt. Al zou de Retina MBP wel een anti-spiegel coating op het glas hebben, maar in hoeverre dat echt werkt weet ik niet.
Ja dat is standaard, en ja er verandert nogal wat in 6 jaar. Maar je krijgt er wel een laptop voor terug die veel dunner en lichter is, veel langer op een acculading meegaat en een scherm met een achterlijk hoge resolutie heeft.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:18 schreef Symn het volgende:
[..]
Zit die er standaard op? Wel erg veel veranderd zeg.. ook geen drive erin, RAM erbij niet mogelijk...
Ja, die resolutie is echter wel zwaar voor de GPU, ik zou liever een gewoon scherm kiezen om de GPU te ontzien voor zware toepassingenquote:Op zondag 19 januari 2014 17:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja dat is standaard, en ja er verandert nogal wat in 6 jaar. Maar je krijgt er wel een laptop voor terug die veel dunner en lichter is, veel langer op een acculading meegaat en een scherm met een achterlijk hoge resolutie heeft.
in systeemvoorkeuren ja, bij gebruikers of beveiligingquote:Op maandag 20 januari 2014 08:47 schreef Federer-fan het volgende:
Is het mogelijk om het startscherm in OS X waarin je je wachtwoord moet intypen uit te zetten? Ik moet sinds mijn computer is gerepareerd elke keer als ik hem opstart of als hij in sluimerstand is gekomen mijn wachtwoord intypen. Ik heb trouwens Mavericks.
ui renderen stelt echt niks voor. Bij de vorige 13" was de hd4000 mager maar met de Iris pro zijn zulke resoluties appeltje eitje. iPad kan het immers ookquote:Op zondag 19 januari 2014 21:14 schreef Symn het volgende:
[..]
Ja, die resolutie is echter wel zwaar voor de GPU, ik zou liever een gewoon scherm kiezen om de GPU te ontzien voor zware toepassingen
Ik zou em niet kopen maar op zich vermalijk. Vind normaal Ashton Kutcher irritant, al viel het in deze film nog wel mee. Ik verwacht eigenlijk meer van de film van Aaron Sorkin.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:23 schreef Junkie het volgende:
Ik zag vandeweek de film Jobs liggen in de Free Record Shop. Zat te twijfelen omhem te halen. Heb hem namelijk nog niet gezien. En net kom ik via HN deze comment van Steve Wozniak tegen.
https://plus.google.com/+CarmsPerez/posts/GnVTvQNgvpf
Heeft iemand hier hem al gezien? Is hij het kijken waard?
Ik heb hem hier liggen al een tijdje en nog steeds er niet toe kunnen zetten om hem te gaan kijken gewoon omdat ik denk dat ik 'm al na een 30 minuten uitzet,niet omdat ik niet van dit soort films houd,integendeel,maar gewoon omdat het levensverhaal van Jobs al bekend is en eerder in een tv serie veel beter is vorm gegeven. Welke dan? Pirates of Sillicon Valley.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:23 schreef Junkie het volgende:
Ik zag vandeweek de film Jobs liggen in de Free Record Shop. Zat te twijfelen omhem te halen. Heb hem namelijk nog niet gezien. En net kom ik via HN deze comment van Steve Wozniak tegen. https://plus.google.com/+CarmsPerez/posts/GnVTvQNgvpf
Heeft iemand hier hem al gezien? Is hij het kijken waard?
Volgens mij nog wat irritante bugs in iOS7. Merk 't op m'n iPad Air ook. Hopelijk lost iOS 7.1 dat op.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:48 schreef Drommelsch85 het volgende:
Mijn iPad Mini Retina is niet heel stabiel. Ik heb regelmatig dat apps zomaar afsluiten (iig mail en Safari), vanmiddag zelfs dat iOS zichzelf snel reset, apps staan daarna wel gewoon open.
Wat is de reden? Ik heb een iPad Mini gehad die echt nooit problemen had, ook niet onder iOS 7. Ik heb op iCloud een backup gemaakt en deze gerestored toen ik mijn nieuwe iPad Mini Retina instelde.
iPad Mini 32 GB WiFi btw.
De oorzaak is iOS 7 wat zeer buggy is.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:48 schreef Drommelsch85 het volgende:
Mijn iPad Mini Retina is niet heel stabiel. Ik heb regelmatig dat apps zomaar afsluiten (iig mail en Safari), vanmiddag zelfs dat iOS zichzelf snel reset, apps staan daarna wel gewoon open.
Wat is de reden? Ik heb een iPad Mini gehad die echt nooit problemen had, ook niet onder iOS 7. Ik heb op iCloud een backup gemaakt en deze gerestored toen ik mijn nieuwe iPad Mini Retina instelde.
Dit al opgelost? Zo niet, probeer dan eens om de rechterknop hetzelfde te configureren als de linker, reboot, dan weer als secundair en nog een reboot. Mogelijk dat dat helpt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het is de originele muis. Ik ben nu naar Finder gegaan en terwijl ik klikte op Alt naar Ga gegaan en daar geklikt op Bibliotheek -> Preferences. Daar zag ik staan com.apple.driver.AppleHIDMouse.plist. Dat bestand heb ik verwijderd en vervolgens heb ik mijn computer opnieuw opgestart maar er is niets veranderd. Als ik op de rechtermuisknop klik terwijl ik op een afbeelding sta, zoomt hij in en uit maar ik krijg geen mogelijkheden om iets op te slaan.
Ik hoop dat iemand me kan zeggen wat ik het best kan doen. Ik word wel een beetje moe van deze computer want ik heb hem nu al twee keer ter reparatie weggebracht en de laatste keer is de harde schijf vervangen maar hij werkt dus nog steeds niet zoals voorheen.![]()
Zie zien mijn muisinstellingen eruit:
[ link | afbeelding ]
opvallend inderdaad, op mijn iPad 4 met iOS 7 heb ik tot nu toe zeker twee keer last gehad van een spontane reset als ik Safari gebruikte, dat gebeurde bij mij in iOS 6 met deze iPad nooitquote:Op maandag 20 januari 2014 16:48 schreef Drommelsch85 het volgende:
iOS 7 voor de iPad is gerushed.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
opvallend inderdaad, op mijn iPad 4 met iOS 7 heb ik tot nu toe zeker twee keer last gehad van een spontane reset als ik Safari gebruikte, dat gebeurde bij mij in iOS 6 met deze iPad nooit
Ja, het is inmiddels gelukt. Heb alle software updates geïnstalleerd en heb vervolgens opnieuw de instellingen van de muis goed gezet. Maar attent dat je het nog vraagt. Bedankt!quote:Op maandag 20 januari 2014 17:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dit al opgelost? Zo niet, probeer dan eens om de rechterknop hetzelfde te configureren als de linker, reboot, dan weer als secundair en nog een reboot. Mogelijk dat dat helpt.
Niks doen. Zeker bij een iPod of iPhone maakt het echt niks uit.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is wijsheid bij de camara voor een iphone, ipad of macbook pro wat betreft veiligheid? Afplakken, uitzetten etc?
Gracias
Ik wil jouw post quoten en safari crasht..quote:Op maandag 20 januari 2014 16:48 schreef Drommelsch85 het volgende:
Goed nieuws alvast, ik was al even bang dat ik met het ding terugkon, mijn oude iPad Mini was zeer stabiel toen iOS7 net uit was.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij nog wat irritante bugs in iOS7. Merk 't op m'n iPad Air ook. Hopelijk lost iOS 7.1 dat op.
Zie ook http://www.iphoneclub.nl/(...)-naar-ontwikkelaars/
Hebben jullie een verse installatie gedaan van iOS7, of OTA updates?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 01:10 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Goed nieuws alvast, ik was al even bang dat ik met het ding terugkon, mijn oude iPad Mini was zeer stabiel toen iOS7 net uit was.
Niet te hacken?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niks doen. Zeker bij een iPod of iPhone maakt het echt niks uit.
als je toestel nog binnen t eerste jaar is en accu issues contact opnemen met applecare en via die weg gratis laten repareren mits geen schade aan toestelquote:Op maandag 20 januari 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, dilemma:
- iPhone 5 wegbrengen voor nieuwe accu naar Vodafone, die het vervolgens naar Dynafix () brengt ter reparatie. Waarschijnlijk telefoon 2 weken kwijt, geen vervangend toestel, gezeur met backups, hopen dat Dynafix het niet afwentelt op water- of stootschade en ik moet betalen voor onderzoek om hem terug te krijgen. In principe wel gratis en garantie loopt nog een maand of 8.
- Zelf accu fixen bij iFixit en even zelf verwisselen. Kost 25 dollar en garantie vervalt, maar geen gezeik.
Update. Zou eigenlijk niks mogen uitnaken voor stabiliteit.. Hopelijk met 7.1 wat bugs opgelost.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 06:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hebben jullie een verse installatie gedaan van iOS7, of OTA updates?
In zoverre... Als er wat instellingen achter blijven die niet helemaal compatibel zijn met de nieuwe iOS versie, dan kan het wel eens gebeuren dat er problemen ontstaan. Vandaar dat ik altijd een fresh install doe. Probeer dat eens (uiteraard met back-up en die terugzettenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Update. Zou eigenlijk niks mogen uitnaken voor stabiliteit.. Hopelijk met 7.1 wat bugs opgelost.
Jazeker.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:51 schreef Jahr00n het volgende:
Zou mijn mbp van zomer 2010 nog snel genoeg zijn om os mavericks erop te zetten?
In mijn witte Macbook van 2009 heb ik sinds Mavericks een half uur langer werktijd op de accu, best nice.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Aight dan ga ik die er ff op zetten. Ben benieuwd of het nog een beetje een verbetering is.
To install Mavericks, you need one of these Macs:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:51 schreef Jahr00n het volgende:
Zou mijn mbp van zomer 2010 nog snel genoeg zijn om os mavericks erop te zetten?
Okay.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
To install Mavericks, you need one of these Macs:
iMac (Mid-2007 or later)
MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later),
MacBook Pro (15-inch or 17-inch, Mid/Late 2007 or later)
MacBook Air (Late 2008 or later)
Mac mini (Early 2009 or later)
Mac Pro (Early 2008 or later)
Xserve (Early 2009)
Your Mac also needs:
OS X Mountain Lion, Lion, or Snow Leopard v10.6.8 already installed
2 GB or more of memory
8 GB or more of available space
Geen idee welke versie je nu hebt, maar qua prestaties merk ik met mijn MacBook Air mid 2013 ook performance verbeteringen in vergelijking met ML.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:57 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
mjah dat zegt nog niet veel want mn iphone 4 met ios 7 is zo traag als het maar kan
quote:Op maandag 20 januari 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, dilemma:
- iPhone 5 wegbrengen voor nieuwe accu naar Vodafone, die het vervolgens naar Dynafix () brengt ter reparatie. Waarschijnlijk telefoon 2 weken kwijt, geen vervangend toestel, gezeur met backups, hopen dat Dynafix het niet afwentelt op water- of stootschade en ik moet betalen voor onderzoek om hem terug te krijgen. In principe wel gratis en garantie loopt nog een maand of 8.
- Zelf accu fixen bij iFixit en even zelf verwisselen. Kost 25 dollar en garantie vervalt, maar geen gezeik.
Tweede jaar, is 15-16 maanden oud, dus da's geen optie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 06:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je toestel nog binnen t eerste jaar is en accu issues contact opnemen met applecare en via die weg gratis laten repareren mits geen schade aan toestel
magsafe 1 vs 2 denk ik.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef Klonk het volgende:
Hoi Apple kenners
Zijn er uiterlijke kenmerken waaraan ik een 2013 13 inch air van een 2012 kan onderscheiden?
Nee dat heeft de mid-2012 ook al. Ik zou het zo snel niet weten, maar er staat in elk geval een serienummer op de buitenkant. Dat nummer kan je invullen op https://selfsolve.apple.com om te zien welk model het is en wat de garantiestatus is.quote:
Extreem veel sneller, zo'n 10x volgens de benchmarks. Ik heb ze allebei en de 5S is echt een snelheidsmonster.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is de 5s nou veel sneller dan de 4? voornamelijk whatsapp groepschats zijn echt supertraag bij mij, blijft steeds hangen als iemand wat zegt enz.
Maar hoe zit een gewone DVDrip er uit op een retina? Moet je dan niet minstens een film op 1080p hebben?quote:Op maandag 20 januari 2014 08:50 schreef n8n het volgende:
[..]
ui renderen stelt echt niks voor. Bij de vorige 13" was de hd4000 mager maar met de Iris pro zijn zulke resoluties appeltje eitje. iPad kan het immers ook
Een videotje spelen in 1080p is jaren geen "zware toepassing" meer.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:40 schreef Symn het volgende:
[..]
Maar hoe zit een gewone DVDrip er uit op een retina? Moet je dan niet minstens een film op 1080p hebben?
een wat?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:40 schreef Symn het volgende:
[..]
Maar hoe zit een gewone DVDrip er uit op een retina? Moet je dan niet minstens een film op 1080p hebben?
Nee, daar gaat het ook niet om. Als een retinascherm 4 x zoveel pixels heeft, ziet een gewoon filmbestand (dus geen bluray-rip) er dan niet heel pixelig uit?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Een videotje spelen in 1080p is jaren geen "zware toepassing" meer.
beter, thxquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:47 schreef Q. het volgende:
Heb even GeekBench gedraaid:
[ afbeelding ] - [ afbeelding ]
iPhone 4 - iPhone 5s
ziet er op m'n telefoon al crap uit dus jaquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:39 schreef Symn het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Als een retinascherm 4 x zoveel pixels heeft, ziet een gewoon filmbestand (dus geen bluray-rip) er dan niet heel pixelig uit?
Dat maakt uiteraard geen verschil.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:39 schreef Symn het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Als een retinascherm 4 x zoveel pixels heeft, ziet een gewoon filmbestand (dus geen bluray-rip) er dan niet heel pixelig uit?
Dat zou ik niet zeggen. Het is vergelijkbaar met een niet-retina iPhone-app draaien op een retina iPhone. In theorie zijn de 4 retina pixels dan samen even groot als een pixel op een niet-retina iPhone scherm, en zou het er niet slechter uit moeten zien. Toch doet het dat wel.quote:
Zo dan. Lada vs Maseratiquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:47 schreef Q. het volgende:
Heb even GeekBench gedraaid:-
iPhone 4 - iPhone 5s
Je betaalt wel ¤ 0,99 administratiekosten. Kom je pas achter als je een account hebt aangemaakt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.gsmbatterij.nl(...)-616-0613-p-359.html
http://www.prophoneparts.nl/apple-iPhone-5-batterij-origineel
Zouden dit echt originele accu's zijn? Is goedkoper dan via iFixit (zeker inclusief verzendkosten).
Die ene euro kan ik wel missen, het gaat me erom dat ze origineel zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je betaalt wel ¤ 0,99 administratiekosten. Kom je pas achter als je een account hebt aangemaakt.
'pro' uit macbook pro moeten ze ook mee ophouden want een gewone macbook bestaat niet meer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen. Het is vergelijkbaar met een niet-retina iPhone-app draaien op een retina iPhone. In theorie zijn de 4 retina pixels dan samen even groot als een pixel op een niet-retina iPhone scherm, en zou het er niet slechter uit moeten zien. Toch doet het dat wel.
Video zal dat effect iets minder hebben omdat het minder scherpe lijnen zoals kleine tekst bevat, maar toch.
Sowieso moet het woord "retina" verbannen worden.
Al op de site gekeken? http://www.tapeacall.comquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:52 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb net TapeACall gekocht voor mijn iPhone 5. Nu zie ik dat je een optie moet hebben voor conference calls om gesprekken te kunnen opnemen en dat je die eventueel moet regelen via je provider. Waar vind ik die?
Ja, maar het moet denk ik iets zijn wat mijn provider kan activeren. Kennelijk kan een iPhone dat niet 'uit zichzelf'.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Al op de site gekeken? http://www.tapeacall.com
Tja iFixit vertrouw ik blind, de hollanders toch echt minderquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.gsmbatterij.nl(...)-616-0613-p-359.html
http://www.prophoneparts.nl/apple-iPhone-5-batterij-origineel
Zouden dit echt originele accu's zijn? Is goedkoper dan via iFixit (zeker inclusief verzendkosten).
Ik mis die keynotes ook altijd tegenwoordig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:00 schreef Federer-fan het volgende:
Hoor net op het nieuws dat Apple komt met een iPhone met een groter beeldscherm.
Het nieuws dat het een gadgetgerucht als item heeft? Seriously?quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:00 schreef Federer-fan het volgende:
Hoor net op het nieuws dat Apple komt met een iPhone met een groter beeldscherm.
Ditquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het nieuws dat het een gadgetgerucht als item heeft? Seriously?
Het was op Sky Radio.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het 8 uur Journaal opende er mee. Logisch.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Sky.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was op Sky Radio.Maar is toch best belangrijk nieuws?
Erger me zo aan dat soort aids, mensen die al die geruchten klakkeloos gelovenquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was op Sky Radio.Maar is toch best belangrijk nieuws?
O, dat heb ik gemist.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Het 8 uur Journaal opende er mee. Logisch.
quote:
Ook extra uitzending op RTL. Een grotere iPhone. In ontwikkeling. Wie had dat ooit gedacht.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik letter zitten opletten vanavond.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ook extra uitzending op RTL. Een grotere iPhone. In ontwikkeling. Wie had dat ooit gedacht.
Ik zat achter mijn computer naar Sky Radio te luisteren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waar was jij toen het gerucht bekend werd dat Apple een grotere iPhone in ontwikkeling heeft?
Ik zie nu ook dat het breaking news is op BBC World en Al Jazeera.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Onder welke Iphone 5 inch lag jij de hele dag?quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik letter zitten opletten vanavond.
[..]
Ik zat achter mijn computer naar Sky Radio te luisteren.
Dit is dus echt wereldnieuws.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:28 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik zie nu ook dat het breaking news is op BBC World en Al Jazeera.
Nee, ik was op mijn werk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Onder welke Iphone 5 inch lag jij de hele dag?
Werken terwijl apple misschien wel een hele inch erbij doet? Volgens mij is er iets mis je met je prioriteiten knul!quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit is dus echt wereldnieuws.
[..]
Nee, ik was op mijn werk.
Ik gebruik een Smart Case voor m'n iPad Air en ben daar tevreden over. Past perfect, ziet er strak uit. M'n vriendin heeft een 3rd party-hoes en dat merk je ook wel aan de kwaliteit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Luigi het volgende:
Leuke filmpjes, het is wel redelijk in het nieuws vandaag op de tech sites.
iPad vraagje. Ik heb nu een smart cover om m'n iPad mini en een soort van etui waar hij helemaal in kan (zonder smart cover) voor in m'n rugtas. Merk dat ik toch een beetje gaar wordt van het wisselen de hele tijd (ook al is het een kleine moeite). Dus ik zat er aan te denken om de smart case te gaan halen. Best een prijzig ding. Iemand ervaring mee? Tevreden over?
Je iPad wordt er niet te lomp van dus?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik gebruik een Smart Case voor m'n iPad Air en ben daar tevreden over. Past perfect, ziet er strak uit. M'n vriendin heeft een 3rd party-hoes en dat merk je ook wel aan de kwaliteit.
Ik heb alleen een cover, en dat werkt prima voor in mijn tas. iPad is tot nu toe krasvrij. Waarom wil je per se een etui/case?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Luigi het volgende:
Leuke filmpjes, het is wel redelijk in het nieuws vandaag op de tech sites.
iPad vraagje. Ik heb nu een smart cover om m'n iPad mini en een soort van etui waar hij helemaal in kan (zonder smart cover) voor in m'n rugtas. Merk dat ik toch een beetje gaar wordt van het wisselen de hele tijd (ook al is het een kleine moeite). Dus ik zat er aan te denken om de smart case te gaan halen. Best een prijzig ding. Iemand ervaring mee? Tevreden over?
Ik wil hem eigenlijk vrij gedachtenloos in m'n rugtas kunnen 'gooien'... en ook voor thuis vind ik het wel een fijn idee. Maar dat houdt me dus idd ook tegen, dat ik al die hoesjes en covers eigenlijk heel erg lelijk vind... om mijn iPhone (4S) zit ook geen hoes.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:38 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Ik heb alleen een cover, en dat werkt prima voor in mijn tas. iPad is tot nu toe krasvrij. Waarom wil je per se een etui/case?
In mijn tas 'gooi' ik hem altijd met de case voor het scherm gevouwnen. De achterkant is nog krasvrij, ondanks dat ik hem in een vak gooi met allerlei dingen die de ipad kunnen krassen. Thuis leg ik mijn iPad altijd op zijn cover, ongeacht of die op de voor of achterkant zit. Dat doe je gedachteloos.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik wil hem eigenlijk vrij gedachtenloos in m'n rugtas kunnen 'gooien'... en ook voor thuis vind ik het wel een fijn idee. Maar dat houdt me dus idd ook tegen, dat ik al die hoesjes en covers eigenlijk heel erg lelijk vind... om mijn iPhone (4S) zit ook geen hoes.
Wtf is Iris van Herpen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple.com in Mac30 stemming. Nice.
http://www.apple.com/30-years/
Crucial M500 of een Samsung 840 EVO.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:43 schreef Q. het volgende:
Als ik een SSD in mn 2010 MBP wil zetten, welk merk/model kan ik dan het beste kopen en waar kan ik die bestellen? Erger me nogal aan de HDD in mn MBP, zeker nu de rest van mijn wereld flash is.
Thanx!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:50 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Crucial M500 of een Samsung 840 EVO.
Ik kan je aanraden je Superdrive eruit te halen en dan je nieuwe SSD op die plaats te doen. Opslag op je HDD + opstarten vanaf SSD = awesomequote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:43 schreef Q. het volgende:
Als ik een SSD in mn 2010 MBP wil zetten, welk merk/model kan ik dan het beste kopen en waar kan ik die bestellen? Erger me nogal aan de HDD in mn MBP, zeker nu de rest van mijn wereld flash is.
Ach, zoveel opslag heb ik niet nodig (vervang een lang niet vol zittende 250 GB HDD door een 240 GB SDD) en die DVD-speler kan ooit nog van pas komen, heb geen losse DVD speler meer thuis.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:12 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ik kan je aanraden je Superdrive eruit te halen en dan je nieuwe SSD op die plaats te doen. Opslag op je HDD + opstarten vanaf SSD = awesome![]()
Heb zelf via Terminal er een Fusion Drive van gemaakt, waardoor eerst gegevens worden opgeslagen op de SSD en daarna later op de HDD, werkt perfect.
Oh, dan is het inderdaad niet nodig.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Ach, zoveel opslag heb ik niet nodig (vervang een lang niet vol zittende 250 GB HDD door een 240 GB SDD) en die DVD-speler kan ooit nog van pas komen, heb geen losse DVD speler meer thuis.
Heb nu zo'n 2 jaar een Hybride SSD (Seagate Momentus XT) in m'n Macbook zitten, dat was al een verademing t.o.v. de originele harddisk, laat staan een nieuwe, hedendaagse SSD.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:19 schreef Q. het volgende:
M'n Win7-pc heeft ook een SSD, goddelijk snel.
Gelukkig hebben ze dat niet gedaan, dan had ik weer veelste veel geld uitgegevenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:56 schreef ajacied4lf het volgende:
30% korting actie was wel op zijn plaats geweest.
Waarom zou je dat willen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:50 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe heet de app waarmee als je belt de muziek die je draait nog zachtjes doorgaat in plaats van stopt?
Omdat het me wel leuk lijkt als de muziek niet helemaal weg is als ik bel.quote:
gewoon die guide van iFixit volgen, beetje geduld hebben want die schroeven zitten soms volgepompt met lijm.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:17 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik heb en SSD schijf in mijn Macbook Pro (60 gb). Mijn oude harde schijf, 500gb, heb ik eruit gehaald, maar die wil ik er toch weer graag in hebben in plaats van mijn cd/dvd-speler.
Dan moet je een 'HDcaddy' kopen en een behuizing voor de cd/dvd speler. Weet iemand waar je precies op moet letten?
http://hdcaddy.com/product.php?id_product=13
En Steve was dat volgens mij ook als ik het me goed herinner uit het boekquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:42 schreef Q. het volgende:
Ive heeft dan ook nooit ontkend een hele grote fan van Dieter Rams te zijn.
En Steve Jobs was ook een fan in the early days van Sony hun notebooks. Daar zijn de eerste Ti laptops van Apple ook op gebaseerd.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Steve was ook fan van Miele, dus misschien heeft hij voorkeur voor Duitse zaken
Gewoon een Apple wireless keyboard met trackpad of magic mouse, afhankelijk wat je prettiger vindt.quote:Op zondag 26 januari 2014 02:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga over een paar dagen een Macbook kopen die ik aan een externe monitor wil hangen thuis. Nu dus ook de vraag: welke keyboard en muis erbij?
Het liefst heb ik alles wireless, omdat dat netter staat. Voor keyboards heb ik deze twee op het oog:
Apple Wireless Keyboard
[ afbeelding ]
Logitech K760 Solar Keyboard
http://tweakers.net/price(...)r-keyboard-k760.html
Voor muizen:
Apple Magic Trackpad
Logitech Anywhere Mouse
http://tweakers.net/price(...)ywhere-mouse-mx.html
Wat hebben jullie zelf, of zouden jullie aanraden? Apple producten zien er mooi uit en hebben goede buildkwaliteit. Wat ik leuk vind aan de Logitech keyboard is dat je het niet hoeft op te laden, en dat je makkelijk kunt switchen naar iPhone, iPad, etc.
De Trackpad is handig omdat je gestures onder handbereik hebt. Of is er mogelijkheid om bepaalde gestures aan muis-gestures toe te kennen, evt. met een third party app? Ik weet alleen niet of een losse trackpad nou comfortabeler is dan een muis achter mijn bureau.
http://www.usenet-mac.comquote:Op zondag 26 januari 2014 22:38 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi!
Ik heb een vraagje. Ik heb een MacBook Pro en mijn vriend maakt gebruik van nzb's, maar weten jullie goede programma's die ik hiervoor kan gebruiken? Op Windows had ik altijd Spotnet, maar volgens mij bestaat dit niet voor OSX en Spotlite werkt naar mijn mening voor geen meter.
Enig idee waarom die is afgeschaft? Er lijkt ook veel vraag te zijn naar een Apple Wireless keyboard met numeriek toetsenbord; die bestaat ook niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:21 schreef RoofingBurner het volgende:
Op de zaak heb ik een Logitech K750 toetsenbord, draadloos met zonnecellen en dat werkt perfect. Nou moet ik wel zeggen dat je daar doorgaans meer licht hebt dan thuis.
Ik heb gewoon een USB schijf continu aan m'n iMac hangen. Maakt elk uur een back-up met Time Machine.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:23 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wil morgen een Time Capsule kopen. Alleen zag ik dat je hem moet aansluiten op het stopcontact. Toen dacht ik: als de bliksem onverhoopt een keer inslaat, ben ik zowel mijn computer als mijn back-up kwijt. Hoe zien jullie dit?
Tot op heden gebruikte ik gewoon een externe harde schijf waarbij ik ongeveer één keer per half jaar een back-up maakte.
Ik heb jaren Unison gebruikt. Prima usenet client met NZB support.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:38 schreef Heroinjunk het volgende:
Hoi!
Ik heb een vraagje. Ik heb een MacBook Pro en mijn vriend maakt gebruik van nzb's, maar weten jullie goede programma's die ik hiervoor kan gebruiken? Op Windows had ik altijd Spotnet, maar volgens mij bestaat dit niet voor OSX en Spotlite werkt naar mijn mening voor geen meter.
Je kunt een stekkerblok met overspanningsbeveiliging kopen. Die hebben ze bij de bouwmarkt. Als je daar je TC op aansluit zou die veilig moeten zijn voor spanningspieken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:23 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wil morgen een Time Capsule kopen. Alleen zag ik dat je hem moet aansluiten op het stopcontact. Toen dacht ik: als de bliksem onverhoopt een keer inslaat, ben ik zowel mijn computer als mijn back-up kwijt. Hoe zien jullie dit?
Tot op heden gebruikte ik gewoon een externe harde schijf waarbij ik ongeveer één keer per half jaar een back-up maakte.
Is zo'n Time Capsule dan überhaupt het geld waard, want een normale externe harde schijf is veel goedkoper?quote:Op maandag 27 januari 2014 06:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een USB schijf continu aan m'n iMac hangen. Maakt elk uur een back-up met Time Machine.
Oké, bedankt, ik begreep wel dat de kans dat zoiets gebeurt in de stad (waar ik woon) niet zo groot is omdat de elektriciteitshuisjes hier dicht bij elkaar zitten. Zou aleen graag willen weten hoe groot de kans is.quote:Op maandag 27 januari 2014 07:19 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je kunt een stekkerblok met overspanningsbeveiliging kopen. Die hebben ze bij de bouwmarkt. Als je daar je TC op aansluit zou die veilig moeten zijn voor spanningspieken.
Naar mijn mening absoluut niet. Het zou ongetwijfeld wat soepeler werken & heeft out of the box ondersteuning voor meerdere macs (wij hebben een iMac en MacBook), maar dat rechtvaardigt imo de prijs niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Is zo'n Time Capsule dan überhaupt het geld waard, want een normale externe harde schijf is veel goedkoper?
Daarom heb ik een versleutelde backup op een 2.5" harddisk bij mijn ouders liggen. De data daarop is dan misschien een paar maanden oud, maar dat maakt voor bestanden als foto's weinig uit.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Een off-site backup is technisch gezien idd aan te raden, maar je moet ook nadenken over de kosten en praktische noodzaak. Maw: hoe groot is de kans dat er bij jou wordt ingebroken of dat je huis afbrandt? Dit zet je tegenover de kosten van offsite backup, de privacy risico's (vooral van cloud oplossingen) en de risico's (wederom vooral bij cloud). Stel je cloud provider gaat failliet of stopt met de dienstverlening, wat gebeurt er dan met je data? Wie is daar eigenaar van? etc. Allemaal afwegingen die imo essentieel zijn in het beslisproces.
Ja. Zie de uitleg op http://support.apple.com/kb/HT5872?viewlocale=nl_NL. Één van de drie opties is via een Time Machine backup.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:56 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb momenteel een Macbook Air en ik ga een nieuwe halen. Ik wil eigenlijk al mijn bestanden en programma's 1 op 1 overzetten dmv een back-up. Is dat mogelijk? En zo ja, hoe werkt dat?
Niet voor iPad iig.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:41 schreef wonton het volgende:
Zeg die btw actie, geldt dat ook voor tablets?
Oke bedankt. Dus Als je een Time Machine back-up maakt dan kopieert hij 1 op 1 je hd? Als ik morgen een nieuwe Macbook air ga aanschaffen kan ik dus ook alles (dus ook de geïnstalleerde programma's) terugzetten?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja. Zie de uitleg op http://support.apple.com/kb/HT5872?viewlocale=nl_NL. Één van de drie opties is via een Time Machine backup.
Hoe je de originele backup maakt zie je hier: http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL
Je krijgt je systeem terug zoals deze was idd. Alle bestanden, programma's en instellingen worden teruggezet.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Oke bedankt. Dus Als je een Time Machine back-up maakt dan kopieert hij 1 op 1 je hd? Als ik morgen een nieuwe Macbook air ga aanschaffen kan ik dus ook alles (dus ook de geïnstalleerde programma's) terugzetten?
Ik heb nu een Macbook Air. Ben er tevreden mee. Ik kan hem goed voorkopen en voor een klein extra bedrag kan ik tijdens de BTW actie van de Media Markt een nieuwe kopen.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:28 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je krijgt je systeem terug zoals deze was idd. Alle bestanden, programma's en instellingen worden teruggezet.
Ik weet vanaf welke MacBook je overstapt, maar wil je wel waarschuwen dat het scherm van de air echt slecht is vergeleken bij oudere MacBook pro's.
Bedankt voor je uitleg. Ik ga erover nadenken.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Naar mijn mening absoluut niet. Het zou ongetwijfeld wat soepeler werken & heeft out of the box ondersteuning voor meerdere macs (wij hebben een iMac en MacBook), maar dat rechtvaardigt imo de prijs niet.
Wij hebben er dan ook voor gekozen om 2 externe HD's te kopen. 1 voor elke computer.
Een off-site backup is technisch gezien idd aan te raden, maar je moet ook nadenken over de kosten en praktische noodzaak. Maw: hoe groot is de kans dat er bij jou wordt ingebroken of dat je huis afbrandt? Dit zet je tegenover de kosten van offsite backup, de privacy risico's (vooral van cloud oplossingen) en de risico's (wederom vooral bij cloud). Stel je cloud provider gaat failliet of stopt met de dienstverlening, wat gebeurt er dan met je data? Wie is daar eigenaar van? etc. Allemaal afwegingen die imo essentieel zijn in het beslisproces.
Laat 'm eens helemaal leeglopen, paar uur helemaal uitlaten en dan tot 100% opladen. Kan kalibratieprobleem zijn, lijkt me.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:39 schreef Federer-fan het volgende:
De batterij van mijn iPhone loopt de laatste paar dagen erg snel leeg. Rond 18.00 uur was hij nog iets van 45% en om 20.15 uur was hij nog maar 7%. Het gekke is, toen ik hem net aan de oplader legde, sprong hij meteen van 7% naar 26%. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Gister heb ik hem trouwen snog volledig opgeladen vanaf minder dan 20%.
Oké, dank je wel voor de tip! Ga ik doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Laat 'm eens helemaal leeglopen, paar uur helemaal uitlaten en dan tot 100% opladen. Kan kalibratieprobleem zijn, lijkt me.
Nabeurs bijna 8% in de min. Wie snapt het nog.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Q1-cijfers Apple: http://goo.gl/lB6Wzo
Meer omzet, gelijke winst, iPhone groei valt tegen.quote:Op maandag 27 januari 2014 23:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nabeurs bijna 8% in de min. Wie snapt het nog.
Dan zul je eerst moeten googlen naar een programmaatje om alles van je ipod te downloaden naar je computer, dan zet je ze in itunes en dan kun je alles inc je nieuwe muziek weer naar je ipod zetten.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:37 schreef wiskundenoob het volgende:
Hallo apple-gebruikers,
Heb een vraagje over itunes. Ik heb onlangs een nieuwe windows computer gekocht en nu wil ik wat nieuwe muziek toevoegen op mijn ipod touch. De vraag is: wordt mijn muziek op de ipod touch nu door Itunes gewist? Muziekbestanden(vroeger via torrents gedownload) op mijn ipod heb ik niet meer op de computer/harde schijf en ik weet ook of ik nog toegang hebt tot mijn itunes account.
Als je een beperkt aantal boeken in ibooks wil importeren: gewoon naar jezelf mailen. Op bijlage klikken, boek openen in safari en dan krijg je vanzelf de vraag of het boek in iBooks geopend moet worden.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:18 schreef So_Surreal het volgende:
Hoe importeer ik nu boeken naar mijn iPad ?
In de linker kolom zie ik opeens alleen nog maar Audio boeken staan
Dat zal wel meevallen, de Mac Mini is al best heel klein.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 06:32 schreef Mula het volgende:
Ik zit erover te denken om een mac mini te kopen. Alleen zo irritant dat er nu ineens geruchten over een nieuwe versie zijn. Doe ik het nu wel of niet? Ik doe geen heftige dingen met mn pc, dus over technische verbeteringen maak ik me niet zoveel zorgen. Maar wat als ie nou ineens veeeeel kleiner en compacter is?
Als de mini pci-SSD krijgt, dan kan ie nog kleiner hoor!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 07:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, de Mac Mini is al best heel klein.
Dat eerste werkt niet want de enkele pdf's zijn te groot om te mailen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 06:26 schreef Mula het volgende:
[..]
Als je een beperkt aantal boeken in ibooks wil importeren: gewoon naar jezelf mailen. Op bijlage klikken, boek openen in safari en dan krijg je vanzelf de vraag of het boek in iBooks geopend moet worden.
Groter aantal boeken naar de linkerkolom slepen en vervolgens synchroniseren.
Je kunt dit soort bestanden ook gewoon in je dropbox knallen (op de comp dan) en gewoon op je iApparaat openen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:16 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dat eerste werkt niet want de enkele pdf's zijn te groot om te mailen.
Tweede werkt ook niet, dat heb ik ook geprobeerd.
En in iTunes 11 zitten boeken er standaard niet meer in, dat hoor je nu via iCloud te syncen met iBooks.
Dit heb ik vanmorgen even geprobeerd, het lukt me wel om op de iMac in iBooks een nieuwe lijst aan te maken, maar de .PDF die ik daarin gezet heb ziet hij niet op de iPad.
De nieuwe lijst ziet hij wel, maar hij is dus leeg
Het probleem is nu dat ik hem niet leegkrijg Hij staat al bijna een uur op 1% terwijl ik van alles doe(bellen, sms'en, internetten). Heb het idee dat het ligt aan de communicatie tussen de batterij en de batterij indicator (rechtsboven aan het scherm dus) en dat er veel meer inzit dan de indicator aangeeft.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Laat 'm eens helemaal leeglopen, paar uur helemaal uitlaten en dan tot 100% opladen. Kan kalibratieprobleem zijn, lijkt me.
Party like it's 2007quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef Iwanius het volgende:
Middag Apple fans. Alles wel aan het Mac front behalve de Beursberichten?
[ afbeelding ]
iSamsung...
Echt een origineel ontwerp.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef Iwanius het volgende:
Middag Apple fans. Alles wel aan het Mac front behalve de Beursberichten?
[ afbeelding ]
iSamsung...
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:31 schreef editoor het volgende:
Apple wordt rechts en links ingehaald. Hoe levensvatbaar is Apple nog, vraag ik mij dan af. Kunnen we over 10 jaar nog wel een iPhone of iPad kopen? Ik maak mij grote zorgen.
Nee Apple is verdoemd. Zonder Steve Jobs wordt het niks. Maar hé laten we ervan genieten nog de komende 10 jaar.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:31 schreef editoor het volgende:
Apple wordt rechts en links ingehaald. Hoe levensvatbaar is Apple nog, vraag ik mij dan af. Kunnen we over 10 jaar nog wel een iPhone of iPad kopen? Ik maak mij grote zorgen.
Hoezo, ze hebben nog nooit zoveel iPhones verkocht als in de laatste 3 maanden van 2013. Ik zie geen problemen. De winst groeit, iPhone-verkopen groeien, iPad-verkopen groeien, Mac-verkopen groeien. Alleen de iPod touch doet het erg slecht.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:31 schreef editoor het volgende:
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:31 schreef editoor het volgende:
twitter:IsTheStoreDown twitterde op woensdag 29-01-2014 om 19:03:04Apple released new iOS Firmware! iPhone5,4: iOS 7.0.5, iPhone6,2: iOS 7.0.5 http://t.co/UW85MIxDiy reageer retweet
Alleen in China voor iPhone 5s en 5c jaquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:03 schreef Pino112 het volgende:
twitter:IsTheStoreDown twitterde op woensdag 29-01-2014 om 19:03:04Apple released new iOS Firmware! iPhone5,4: iOS 7.0.5, iPhone6,2: iOS 7.0.5 http://t.co/UW85MIxDiy reageer retweet
Dan moeten we daar maar heenquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:16 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Alleen in China voor iPhone 5s en 5c ja
Heel*. Verhuisd*.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zou hele mooi zijn ja als je daar heen verhuist.
Nope, zag dat de iPad niet meedoet, dus heb vorige week de iPad mini al gehaald. Bazending trouwensquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:47 schreef Saninl het volgende:
Iemand die al Apple-aankopen heeft gedaan bij BTW-dagen van MM?
Of andere interessante elektronica?
Ah cool, even installeren op m'n apparaten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:03 schreef Pino112 het volgende:
Tuurlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:16 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
En daar een iPhone koopt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:52 schreef remlof het volgende:
Altijd handig voor als je weer eens in China bent
Ik heb de iPad mini (al een tijd geleden) gekocht als vervanging voor mijn iPad, ik vind de mini echt ideaal qua formaat, zo hoort ie te zijnquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nope, zag dat de iPad niet meedoet, dus heb vorige week de iPad mini al gehaald. Bazending trouwensWat lijkt mijn iPad 3 nu mega
Ik heb hem ook gekregen hoorquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:16 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Pro en er zelf een SSD in zettenquote:Op donderdag 30 januari 2014 08:44 schreef davedavy het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gekregen hoor
Anyways, Macbook's op de aanbieding bij de MediaMarkt. Ik twijfel ernstig tussen de Macbook Air en de Pro. De air heeft een mooier design en een SSD terwijl de pro weer betere specs heeft. Moeilijk
Ja.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:25 schreef dj_ko het volgende:
Wat zal ik doen, nog even tot oktober doorbellen met mn iPhone4 en hopen dat de iPhone6 in oktober op de markt gaat komen.
Of vandaag een nieuw abbo afsluiten met een iPhone5s?
Urgh.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:31 schreef Pino112 het volgende:
Opening van de MM in Apeldoorn:
[ afbeelding ][ afbeelding ].
Ik vind dat bij Apple al verschrikkelijk gaat die Mediamarkt ook dat doen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:31 schreef Pino112 het volgende:
Omg.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:31 schreef Pino112 het volgende:
OMG na een paar uurtjes terug naar mijn eigen niet-retina 13" MacBook Pro en alles is extreem pixelig geworden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe (eerste) baan: 13" retina MacBook Pro van de zaak.Dat scherm
.
Leg maar eens een iphone met en een zonder retinascherm naast elkaarquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
OMG na een paar uurtjes terug naar mijn eigen niet-retina 13" MacBook Pro en alles is extreem pixelig geworden.Ik zou zweren dat dat eerst niet zo was. Ongelooflijk.
De 13inch met 1200x800 is ook extreem pixeligquote:Op donderdag 30 januari 2014 23:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
OMG na een paar uurtjes terug naar mijn eigen niet-retina 13" MacBook Pro en alles is extreem pixelig geworden.Ik zou zweren dat dat eerst niet zo was. Ongelooflijk.
Krijgen we smartphones met een draaischijfquote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:33 schreef Shogo het volgende:
Ja er is natuurlijk niet veel te tweaken aan Apple producten.
Dit is ook wel apart.
Tony Fadell and his largely ex-Apple team to become Google’s core hardware designers
Dat was een grap.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:37 schreef Ener-G het volgende:
Een van de eerste ontwerpen van de iPhone had al een draaischijf (zoals de originele ipod)
Ik heb echt de neiging om nog snel een reserve iPod Classic te kopen. Ben nu inmiddels 2 jaar met m'n tweede onderweg en de vorige is alleen vervangen vanwege opslag (80 naar 160GB). Was niet kapot te krijgen, heeft o.a. een val van 4 meter hoog en een zwempartij in de vissenkom overleefd. Echt, beste Apple product ever.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
De iPod is erg goed in wat hij doen moet
Nee. Lees http://www.amazon.com/Jon(...)oducts/dp/159184617X maar. Ze hebben een hele berg prototypes en mock ups gemaakt, waaronder ook met draaischijf, al dan niet in software.quote:
Keertje helemaal leegtrekken en volledig opladen. Calibreert de batterij.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:45 schreef BigSmurf het volgende:
Okee tof, nieuwe batterij gehaald, geïnstalleerd, iPhone boot gewoon weer goed, alles werkt, net gewoon mee gebeld en alles, alleen de batterij indicator blijft op 3% staan. Kan dus niet zien of ie nou echt oplaadt (krijg wel een lightning icoontje enzo), maar hij staat al ruim een uur op 3%.
Batterij is gewoon DOA. Viel net uit, laadde niet op, ging niet meer aan. Oude batterij teruggeplaatst en alles werkt weer 100% (behalve dat die nog steeds een dramatische restcapaciteit heeft, maar goed). Moet de defecte even terugsturen en krijg dan een nieuwe opgestuurd.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:12 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Keertje helemaal leegtrekken en volledig opladen. Calibreert de batterij.
Hmm, mij is altijd geleerd dat het via die manier die ik beschreef ging. Zou best veranderd kunnen zijnquote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:37 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Batterij is gewoon DOA. Viel net uit, laadde niet op, ging niet meer aan. Oude batterij teruggeplaatst en alles werkt weer 100% (behalve dat die nog steeds een dramatische restcapaciteit heeft, maar goed). Moet de defecte even terugsturen en krijg dan een nieuwe opgestuurd.
Kalibratie gaat trouwens toch anders? Als in, aan de wall charger hangen, hard reset doen met power/home button en daarna laten hangen tot fully charged? Dat werkte bij mij in ieder geval altijd.
Misschien werkt het allebei?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:38 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Hmm, mij is altijd geleerd dat het via die manier die ik beschreef ging. Zou best veranderd kunnen zijn
opnieuw calibreren is volledig opladen, leeg laten lopen, volledig laden, leeg laten lopen en niet tussendoor aansluiten om te ladenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:37 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Batterij is gewoon DOA. Viel net uit, laadde niet op, ging niet meer aan. Oude batterij teruggeplaatst en alles werkt weer 100% (behalve dat die nog steeds een dramatische restcapaciteit heeft, maar goed). Moet de defecte even terugsturen en krijg dan een nieuwe opgestuurd.
Kalibratie gaat trouwens toch anders? Als in, aan de wall charger hangen, hard reset doen met power/home button en daarna laten hangen tot fully charged? Dat werkte bij mij in ieder geval altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |