Jazeker.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:51 schreef Jahr00n het volgende:
Zou mijn mbp van zomer 2010 nog snel genoeg zijn om os mavericks erop te zetten?
In mijn witte Macbook van 2009 heb ik sinds Mavericks een half uur langer werktijd op de accu, best nice.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Aight dan ga ik die er ff op zetten. Ben benieuwd of het nog een beetje een verbetering is.
To install Mavericks, you need one of these Macs:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:51 schreef Jahr00n het volgende:
Zou mijn mbp van zomer 2010 nog snel genoeg zijn om os mavericks erop te zetten?
Okay.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
To install Mavericks, you need one of these Macs:
iMac (Mid-2007 or later)
MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
MacBook Pro (13-inch, Mid-2009 or later),
MacBook Pro (15-inch or 17-inch, Mid/Late 2007 or later)
MacBook Air (Late 2008 or later)
Mac mini (Early 2009 or later)
Mac Pro (Early 2008 or later)
Xserve (Early 2009)
Your Mac also needs:
OS X Mountain Lion, Lion, or Snow Leopard v10.6.8 already installed
2 GB or more of memory
8 GB or more of available space
Geen idee welke versie je nu hebt, maar qua prestaties merk ik met mijn MacBook Air mid 2013 ook performance verbeteringen in vergelijking met ML.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:57 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
mjah dat zegt nog niet veel want mn iphone 4 met ios 7 is zo traag als het maar kan
quote:Op maandag 20 januari 2014 18:31 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, dilemma:
- iPhone 5 wegbrengen voor nieuwe accu naar Vodafone, die het vervolgens naar Dynafix () brengt ter reparatie. Waarschijnlijk telefoon 2 weken kwijt, geen vervangend toestel, gezeur met backups, hopen dat Dynafix het niet afwentelt op water- of stootschade en ik moet betalen voor onderzoek om hem terug te krijgen. In principe wel gratis en garantie loopt nog een maand of 8.
- Zelf accu fixen bij iFixit en even zelf verwisselen. Kost 25 dollar en garantie vervalt, maar geen gezeik.
Tweede jaar, is 15-16 maanden oud, dus da's geen optie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 06:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je toestel nog binnen t eerste jaar is en accu issues contact opnemen met applecare en via die weg gratis laten repareren mits geen schade aan toestel
magsafe 1 vs 2 denk ik.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:36 schreef Klonk het volgende:
Hoi Apple kenners
Zijn er uiterlijke kenmerken waaraan ik een 2013 13 inch air van een 2012 kan onderscheiden?
Nee dat heeft de mid-2012 ook al. Ik zou het zo snel niet weten, maar er staat in elk geval een serienummer op de buitenkant. Dat nummer kan je invullen op https://selfsolve.apple.com om te zien welk model het is en wat de garantiestatus is.quote:
Extreem veel sneller, zo'n 10x volgens de benchmarks. Ik heb ze allebei en de 5S is echt een snelheidsmonster.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is de 5s nou veel sneller dan de 4? voornamelijk whatsapp groepschats zijn echt supertraag bij mij, blijft steeds hangen als iemand wat zegt enz.
Maar hoe zit een gewone DVDrip er uit op een retina? Moet je dan niet minstens een film op 1080p hebben?quote:Op maandag 20 januari 2014 08:50 schreef n8n het volgende:
[..]
ui renderen stelt echt niks voor. Bij de vorige 13" was de hd4000 mager maar met de Iris pro zijn zulke resoluties appeltje eitje. iPad kan het immers ook
Een videotje spelen in 1080p is jaren geen "zware toepassing" meer.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:40 schreef Symn het volgende:
[..]
Maar hoe zit een gewone DVDrip er uit op een retina? Moet je dan niet minstens een film op 1080p hebben?
een wat?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:40 schreef Symn het volgende:
[..]
Maar hoe zit een gewone DVDrip er uit op een retina? Moet je dan niet minstens een film op 1080p hebben?
Nee, daar gaat het ook niet om. Als een retinascherm 4 x zoveel pixels heeft, ziet een gewoon filmbestand (dus geen bluray-rip) er dan niet heel pixelig uit?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Een videotje spelen in 1080p is jaren geen "zware toepassing" meer.
beter, thxquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:47 schreef Q. het volgende:
Heb even GeekBench gedraaid:
[ afbeelding ] - [ afbeelding ]
iPhone 4 - iPhone 5s
ziet er op m'n telefoon al crap uit dus jaquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:39 schreef Symn het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Als een retinascherm 4 x zoveel pixels heeft, ziet een gewoon filmbestand (dus geen bluray-rip) er dan niet heel pixelig uit?
Dat maakt uiteraard geen verschil.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:39 schreef Symn het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet om. Als een retinascherm 4 x zoveel pixels heeft, ziet een gewoon filmbestand (dus geen bluray-rip) er dan niet heel pixelig uit?
Dat zou ik niet zeggen. Het is vergelijkbaar met een niet-retina iPhone-app draaien op een retina iPhone. In theorie zijn de 4 retina pixels dan samen even groot als een pixel op een niet-retina iPhone scherm, en zou het er niet slechter uit moeten zien. Toch doet het dat wel.quote:
Zo dan. Lada vs Maseratiquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:47 schreef Q. het volgende:
Heb even GeekBench gedraaid:-
iPhone 4 - iPhone 5s
Je betaalt wel ¤ 0,99 administratiekosten. Kom je pas achter als je een account hebt aangemaakt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.gsmbatterij.nl(...)-616-0613-p-359.html
http://www.prophoneparts.nl/apple-iPhone-5-batterij-origineel
Zouden dit echt originele accu's zijn? Is goedkoper dan via iFixit (zeker inclusief verzendkosten).
Die ene euro kan ik wel missen, het gaat me erom dat ze origineel zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je betaalt wel ¤ 0,99 administratiekosten. Kom je pas achter als je een account hebt aangemaakt.
'pro' uit macbook pro moeten ze ook mee ophouden want een gewone macbook bestaat niet meer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen. Het is vergelijkbaar met een niet-retina iPhone-app draaien op een retina iPhone. In theorie zijn de 4 retina pixels dan samen even groot als een pixel op een niet-retina iPhone scherm, en zou het er niet slechter uit moeten zien. Toch doet het dat wel.
Video zal dat effect iets minder hebben omdat het minder scherpe lijnen zoals kleine tekst bevat, maar toch.
Sowieso moet het woord "retina" verbannen worden.
Al op de site gekeken? http://www.tapeacall.comquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:52 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb net TapeACall gekocht voor mijn iPhone 5. Nu zie ik dat je een optie moet hebben voor conference calls om gesprekken te kunnen opnemen en dat je die eventueel moet regelen via je provider. Waar vind ik die?
Ja, maar het moet denk ik iets zijn wat mijn provider kan activeren. Kennelijk kan een iPhone dat niet 'uit zichzelf'.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Al op de site gekeken? http://www.tapeacall.com
Tja iFixit vertrouw ik blind, de hollanders toch echt minderquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:43 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.gsmbatterij.nl(...)-616-0613-p-359.html
http://www.prophoneparts.nl/apple-iPhone-5-batterij-origineel
Zouden dit echt originele accu's zijn? Is goedkoper dan via iFixit (zeker inclusief verzendkosten).
Ik mis die keynotes ook altijd tegenwoordig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:00 schreef Federer-fan het volgende:
Hoor net op het nieuws dat Apple komt met een iPhone met een groter beeldscherm.
Het nieuws dat het een gadgetgerucht als item heeft? Seriously?quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:00 schreef Federer-fan het volgende:
Hoor net op het nieuws dat Apple komt met een iPhone met een groter beeldscherm.
Ditquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het nieuws dat het een gadgetgerucht als item heeft? Seriously?
Het was op Sky Radio.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het 8 uur Journaal opende er mee. Logisch.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:06 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Sky.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was op Sky Radio.Maar is toch best belangrijk nieuws?
Erger me zo aan dat soort aids, mensen die al die geruchten klakkeloos gelovenquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was op Sky Radio.Maar is toch best belangrijk nieuws?
O, dat heb ik gemist.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Het 8 uur Journaal opende er mee. Logisch.
quote:
Ook extra uitzending op RTL. Een grotere iPhone. In ontwikkeling. Wie had dat ooit gedacht.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik letter zitten opletten vanavond.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ook extra uitzending op RTL. Een grotere iPhone. In ontwikkeling. Wie had dat ooit gedacht.
Ik zat achter mijn computer naar Sky Radio te luisteren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waar was jij toen het gerucht bekend werd dat Apple een grotere iPhone in ontwikkeling heeft?
Ik zie nu ook dat het breaking news is op BBC World en Al Jazeera.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Onder welke Iphone 5 inch lag jij de hele dag?quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, dan heb ik letter zitten opletten vanavond.
[..]
Ik zat achter mijn computer naar Sky Radio te luisteren.
Dit is dus echt wereldnieuws.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:28 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik zie nu ook dat het breaking news is op BBC World en Al Jazeera.
Nee, ik was op mijn werk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Onder welke Iphone 5 inch lag jij de hele dag?
Werken terwijl apple misschien wel een hele inch erbij doet? Volgens mij is er iets mis je met je prioriteiten knul!quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit is dus echt wereldnieuws.
[..]
Nee, ik was op mijn werk.
Ik gebruik een Smart Case voor m'n iPad Air en ben daar tevreden over. Past perfect, ziet er strak uit. M'n vriendin heeft een 3rd party-hoes en dat merk je ook wel aan de kwaliteit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Luigi het volgende:
Leuke filmpjes, het is wel redelijk in het nieuws vandaag op de tech sites.
iPad vraagje. Ik heb nu een smart cover om m'n iPad mini en een soort van etui waar hij helemaal in kan (zonder smart cover) voor in m'n rugtas. Merk dat ik toch een beetje gaar wordt van het wisselen de hele tijd (ook al is het een kleine moeite). Dus ik zat er aan te denken om de smart case te gaan halen. Best een prijzig ding. Iemand ervaring mee? Tevreden over?
Je iPad wordt er niet te lomp van dus?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik gebruik een Smart Case voor m'n iPad Air en ben daar tevreden over. Past perfect, ziet er strak uit. M'n vriendin heeft een 3rd party-hoes en dat merk je ook wel aan de kwaliteit.
Ik heb alleen een cover, en dat werkt prima voor in mijn tas. iPad is tot nu toe krasvrij. Waarom wil je per se een etui/case?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Luigi het volgende:
Leuke filmpjes, het is wel redelijk in het nieuws vandaag op de tech sites.
iPad vraagje. Ik heb nu een smart cover om m'n iPad mini en een soort van etui waar hij helemaal in kan (zonder smart cover) voor in m'n rugtas. Merk dat ik toch een beetje gaar wordt van het wisselen de hele tijd (ook al is het een kleine moeite). Dus ik zat er aan te denken om de smart case te gaan halen. Best een prijzig ding. Iemand ervaring mee? Tevreden over?
Ik wil hem eigenlijk vrij gedachtenloos in m'n rugtas kunnen 'gooien'... en ook voor thuis vind ik het wel een fijn idee. Maar dat houdt me dus idd ook tegen, dat ik al die hoesjes en covers eigenlijk heel erg lelijk vind... om mijn iPhone (4S) zit ook geen hoes.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:38 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Ik heb alleen een cover, en dat werkt prima voor in mijn tas. iPad is tot nu toe krasvrij. Waarom wil je per se een etui/case?
In mijn tas 'gooi' ik hem altijd met de case voor het scherm gevouwnen. De achterkant is nog krasvrij, ondanks dat ik hem in een vak gooi met allerlei dingen die de ipad kunnen krassen. Thuis leg ik mijn iPad altijd op zijn cover, ongeacht of die op de voor of achterkant zit. Dat doe je gedachteloos.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik wil hem eigenlijk vrij gedachtenloos in m'n rugtas kunnen 'gooien'... en ook voor thuis vind ik het wel een fijn idee. Maar dat houdt me dus idd ook tegen, dat ik al die hoesjes en covers eigenlijk heel erg lelijk vind... om mijn iPhone (4S) zit ook geen hoes.
Wtf is Iris van Herpen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple.com in Mac30 stemming. Nice.
http://www.apple.com/30-years/
Crucial M500 of een Samsung 840 EVO.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:43 schreef Q. het volgende:
Als ik een SSD in mn 2010 MBP wil zetten, welk merk/model kan ik dan het beste kopen en waar kan ik die bestellen? Erger me nogal aan de HDD in mn MBP, zeker nu de rest van mijn wereld flash is.
Thanx!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:50 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Crucial M500 of een Samsung 840 EVO.
Ik kan je aanraden je Superdrive eruit te halen en dan je nieuwe SSD op die plaats te doen. Opslag op je HDD + opstarten vanaf SSD = awesomequote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:43 schreef Q. het volgende:
Als ik een SSD in mn 2010 MBP wil zetten, welk merk/model kan ik dan het beste kopen en waar kan ik die bestellen? Erger me nogal aan de HDD in mn MBP, zeker nu de rest van mijn wereld flash is.
Ach, zoveel opslag heb ik niet nodig (vervang een lang niet vol zittende 250 GB HDD door een 240 GB SDD) en die DVD-speler kan ooit nog van pas komen, heb geen losse DVD speler meer thuis.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:12 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ik kan je aanraden je Superdrive eruit te halen en dan je nieuwe SSD op die plaats te doen. Opslag op je HDD + opstarten vanaf SSD = awesome![]()
Heb zelf via Terminal er een Fusion Drive van gemaakt, waardoor eerst gegevens worden opgeslagen op de SSD en daarna later op de HDD, werkt perfect.
Oh, dan is het inderdaad niet nodig.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Ach, zoveel opslag heb ik niet nodig (vervang een lang niet vol zittende 250 GB HDD door een 240 GB SDD) en die DVD-speler kan ooit nog van pas komen, heb geen losse DVD speler meer thuis.
Heb nu zo'n 2 jaar een Hybride SSD (Seagate Momentus XT) in m'n Macbook zitten, dat was al een verademing t.o.v. de originele harddisk, laat staan een nieuwe, hedendaagse SSD.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:19 schreef Q. het volgende:
M'n Win7-pc heeft ook een SSD, goddelijk snel.
Gelukkig hebben ze dat niet gedaan, dan had ik weer veelste veel geld uitgegevenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:56 schreef ajacied4lf het volgende:
30% korting actie was wel op zijn plaats geweest.
Waarom zou je dat willen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:50 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe heet de app waarmee als je belt de muziek die je draait nog zachtjes doorgaat in plaats van stopt?
Omdat het me wel leuk lijkt als de muziek niet helemaal weg is als ik bel.quote:
gewoon die guide van iFixit volgen, beetje geduld hebben want die schroeven zitten soms volgepompt met lijm.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:17 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik heb en SSD schijf in mijn Macbook Pro (60 gb). Mijn oude harde schijf, 500gb, heb ik eruit gehaald, maar die wil ik er toch weer graag in hebben in plaats van mijn cd/dvd-speler.
Dan moet je een 'HDcaddy' kopen en een behuizing voor de cd/dvd speler. Weet iemand waar je precies op moet letten?
http://hdcaddy.com/product.php?id_product=13
En Steve was dat volgens mij ook als ik het me goed herinner uit het boekquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:42 schreef Q. het volgende:
Ive heeft dan ook nooit ontkend een hele grote fan van Dieter Rams te zijn.
En Steve Jobs was ook een fan in the early days van Sony hun notebooks. Daar zijn de eerste Ti laptops van Apple ook op gebaseerd.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Steve was ook fan van Miele, dus misschien heeft hij voorkeur voor Duitse zaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |