Dat kan nietquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:34 schreef IMVHI het volgende:
Sinds 31-12-'14 is de hoogst gemeten snel in Nederland maar 259km per uur?
op de afsluitdijk is nu iemand een poging aan het doenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:37 schreef IMVHI het volgende:
Als dit klopt vind ik 259 per uur serieus erg matig eigenlijk.
Van de zomer even controleren of die lussen ook motoren registrerenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:38 schreef IMVHI het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen op dit moment hun best doen om even op dat lijstje te komen
we zullen even oplettenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef IMVHI het volgende:
Ga ff testen. Zal het netjes houden (rond 185 of zo). Even stuk A28 tussen Utrecht en A'foort in de gaten houden
Saat er straks een mobiele flitspaal...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef IMVHI het volgende:
Ga ff testen. Zal het netjes houden (rond 185 of zo). Even stuk A28 tussen Utrecht en A'foort in de gaten houden
Net zag ik er een paar van 170+ (A2 Nederweert-Kelpen), maar dat meetpunt bij AC Restaurant is waar ik wel vaker agenten met een fohn in de berm zie staan. Ik zou het er niet op gokkenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:51 schreef exelletor het volgende:
[..]
Saat er straks een mobiele flitspaal...
Wanneer?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef IMVHI het volgende:
Ga ff testen. Zal het netjes houden (rond 185 of zo). Even stuk A28 tussen Utrecht en A'foort in de gaten houden
Dat!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Net zag ik er een paar van 170+ (A2 Nederweert-Kelpen), maar dat meetpunt bij AC Restaurant is waar ik wel vaker agenten met een fohn in de berm zie staan. Ik zou het er niet op gokken
Staat wel een uitleg op die site. Gaat met detectielussen in het wegdek. Zelfde idee als die draden over een fietspad die je soms ziet.quote:
Best kans dat die 175 op de teller net niet geregistreerd is omdat het waarschijnlijk <170 is in echte kilometers.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:13 schreef IMVHI het volgende:
Was best druk dus meer dan 175 zat er niet in
Ja denk het ook, kan 'm niet terugvinden namelijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:16 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Best kans dat die 175 op de teller net niet geregistreerd is omdat het waarschijnlijk <170 is in echte kilometers.
En je moet flink wat kilometers boven de 170 hebben gezeten...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:17 schreef IMVHI het volgende:
Ja denk het ook, kan 'm niet terugvinden namelijk.
óf weten waar die lus zitquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:31 schreef exelletor het volgende:
[..]
En je moet flink wat kilometers boven de 170 hebben gezeten...
Lijkt me sterk. Veel verkeerslichten reageren ook niet op lussen bij motoren. Laat staan als je er met 300 voorbij blaftquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:59 schreef Isdatzo het volgende:
Werkt dat ook met motoren? Kan dan op verzoek wel ergens een 300+'er erin rijden.. als het wat minder koud is.
Je moet meerdere lussen pakken wil die als betrouwbaar neergezet worden. Ten minste, dat is hun lezing. Ik geloof het systeem nog steeds niet, het is namelijk onmogelijk om 200+ te rijden als er op datzelfde stuk file staat.quote:
Dit zijn lussen om verkeersdruk te meten. Waarschijnlijk exact dezelfde data als waar het ochtendjournaal zijn filenieuws vandaan haalt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:25 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik begrijp niet hoe dit werkt, er wordt wel gemeten maar niet geflitst?
En waarmee de *70* en *50* bij file worden aangestuurd.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:31 schreef Tchock het volgende:
Dit zijn lussen om verkeersdruk te meten. Waarschijnlijk exact dezelfde data als waar het ochtendjournaal zijn filenieuws vandaan haalt.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:57 schreef Prowl het volgende:
[..]
Is dr ook ergens een historisch overzicht?
Ik zie ze vaak zat in de weg zitten. Vaak met een stuk ertussen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:50 schreef ook_gek het volgende:
hoe weet ik waar die meet punten zijn dan?
om nou constant hard te rijden in de hoop dat ik de lussen aantik is ook weer zo watquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:52 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik zie ze vaak zat in de weg zitten. Vaak met een stuk ertussen.
gewoon op het kaartje kijken waar nu metingen staan vermeld. Daar zitten dus iig die lussen lijkt me (tenzij de ballonnetjes op de kaart niet accuraat geplaatst zijn...).quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:53 schreef ook_gek het volgende:
[..]
om nou constant hard te rijden in de hoop dat ik de lussen aantik is ook weer zo wat![]()
Maar wil het wel eens proberen. Leuk te weten ook als ik met wat vrienden een tunnel rit ga houden![]()
Een Ferrari of 10+ en wat andere leuke sportwagens
ik had aan het begin van de avond 173 op de GPS op de A7 tussen Groningen en Leek, maar zie niks op het kaartje staan.... Ws. zitten daar minder lussen in het wegdek.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat niemand op de A7 ten oosten van Groningen wat probeert.. Of tussen Drachten en Groningen in..
Nu is wel dat A7Veilig gezeik bezig, maar die mensen die daarmee bezig zijn zouden zich eens moeten richten op écht gevaarlijk rijgedrag..
De A32 is ook een perfecte weg ervoor..
Ik zie nu wel een registratie tussen Maarn en Leusden daar zitten dus zeker lussen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:17 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Ja denk het ook, kan 'm niet terugvinden namelijk.
Sorry, ik moet toch regelmatig naar Nijmegen en als t rustig is.......quote:
Misschien loont het niet om dit in de gaten te houden in de hoop dat net eentje 200 rijdt als er een politiewagen in de buurt is?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:33 schreef Plumooh het volgende:
Maar dit is toch kaasje voor klpd zou je zeggen? Er rijdt iemand 200, klpd auto die in de buurt is er op af sturen en gepakt?
Niet te doen joh.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:33 schreef Plumooh het volgende:
Maar dit is toch kaasje voor klpd zou je zeggen? Er rijdt iemand 200, klpd auto die in de buurt is er op af sturen en gepakt?
Dat is ook nog maar de vraag natuurlijk. Een plek waar 100 auto's 20 km/u te hard rijden levert veel meer boetegeld op dan een handvol auto's die met 220 km/u over de Afsluitdijk vliegen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
Wat er natuurlijk wel gebeurt is dat er precies gemeten wordt waar en wanneer er het meest te hard gereden wordt, en die plekken worden meer gecontroleerd.
Daarom zei ik ook 'waar het meest te hard gereden wordt' en niet 'waar het hardst te hard gereden wordt'.quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is ook nog maar de vraag natuurlijk. Een plek waar 100 auto's 20 km/u te hard rijden levert veel meer boetegeld op dan een handvol auto's die met 220 km/u over de Afsluitdijk vliegen.
Ik ga maar eens naar bed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook 'waar het meest te hard gereden wordt' en niet 'waar het hardst te hard gereden wordt'.
Dat heb ik nooit gezegdquote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hee, jij was toch een winterbikkel?
Lijkt me handiger om de grens over te gaan Duitsland inquote:Op woensdag 15 januari 2014 01:12 schreef Kowloon het volgende:
Wie echt hard wil rijden kan het beste naar Spanje gaan. Het zuidelijk deel van de AP7 is de meest rustige snelweg van Europa, daar rijden per etmaal ongeveer 1000 auto's. Voorbeeldje op Google Maps:
http://goo.gl/maps/YQ7Ky
http://goo.gl/maps/psNZc
http://goo.gl/maps/0UJ0d
http://goo.gl/maps/pmEkQ
Daar kun je s'avonds inderdaad een leuk stukkie blazen..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef IMVHI het volgende:
Ga ff testen. Zal het netjes houden (rond 185 of zo). Even stuk A28 tussen Utrecht en A'foort in de gaten houden
De file stond zo te zien geen twee kanten op, dat is al een. Maar ook politie en ambulance scheurt gewoon over die lussen heen, het zijn niet allemaal criminele bestuurders.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:36 schreef 1299 het volgende:
Zoals al eerder gezegd, deze gegevens kloppen voor geen kant. Er staan allerlei astronomische waardes waar op dat moment file stond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan ook zijn dat er bij files verkeerd gemeten wordt. Hoeft nog niet te betekenen dat in rustige situaties de metingen ook fout zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:36 schreef 1299 het volgende:
Zoals al eerder gezegd, deze gegevens kloppen voor geen kant. Er staan allerlei astronomische waardes waar op dat moment file stond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loopt nabij Amersfoort ook vrij steil naar beneden voor een snelweg, scheelt toch weer een paar km/u.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:40 schreef Antal het volgende:
[..]
Daar kun je s'avonds inderdaad een leuk stukkie blazen..
Mijn vader is ambulancechauffeur en je kan van mij aannemen dat een ambulance niet harder dan 160km/h zal rijden. Vroeger hadden ze lage mercedesen daarmee reed hij nog wel eens 200.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
De file stond zo te zien geen twee kanten op, dat is al een. Maar ook politie en ambulance scheurt gewoon over die lussen heen, het zijn niet allemaal criminele bestuurders.
ballen van staalquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:56 schreef 1299 het volgende:
[..]
Mijn vader is ambulancechauffeur en je kan van mij aannemen dat een ambulance niet harder dan 160km/h zal rijden. Vroeger hadden ze lage mercedesen daarmee reed hij nog wel eens 200.
Je kunt toch gewoon rechtdoor rijden op een klaverblad met de juiste rijbaan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:45 schreef blup het volgende:
Staan meldingen van 249 op een klaverblad...
Pijltje staat op de afslag.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon rechtdoor rijden op een klaverblad met de juiste rijbaan?
Van alle miljoenen auto's zijn er dan ook elke dag in het hele land maar een handvol die harder dan 250 rijden en dan vooral 's nachts. Niet dat dat betekent dat de gegevens accuraat zijn, maar dat je het niet hebt gezien zegt toch niet zo veel?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef blup het volgende:
Nog iets, ik zit jaren hele werkdagen op de weg. de keer dat iemand mij met 259 voorbij kwam kan ik mij echt niet heugen.. Ja, in Duitsland.
De enige die dagelijks zo hard over de weg janken zijn trouwens de Volvo's van politie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van alle miljoenen auto's zijn er dan ook elke dag in het hele land maar een handvol die harder dan 250 rijden en dan vooral 's nachts. Niet dat dat betekent dat de gegevens accuraat zijn, maar dat je het niet hebt gezien zegt toch niet zo veel?
Ik dacht ook dat dat veel hoge metingen veroorzaakt maar als ik het internet mag geloven mogen hulpdiensten niet harder dan 160/170 meer rijden. Lijkt me heel sterk hoor, maar daar heb ik geen bewijs voor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:05 schreef blup het volgende:
[..]
De enige die dagelijks zo hard over de weg janken zijn trouwens de Volvo's van politie.
Nu ik het zeg, dat heb ik wel vaker meegemaakt. Die kwamen écht met mach 1 langs.
Beetje zoals dit:
En hoe komt deze site aan deze gegevens?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:15 schreef Palomar het volgende:
[..]
Staat wel een uitleg op die site. Gaat met detectielussen in het wegdek. Zelfde idee als die draden over een fietspad die je soms ziet.
http://83.247.110.3/ndwOpenAVG/Voorwaarden.aspxquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En hoe komt deze site aan deze gegevens?
Het zou toch vrij eenvoudig moeten zijn om deze lussen te koppelen aan de camera's boven de weg, en een trajectboete te geven. Dan is de nauwkeurigheid per lus niet zo interessant, de locatie en afstand zijn bekend. Tijd meten is niet moeilijk, dus er kan een boete uit volgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet te doen joh.Mensen rijden niet heel erg lang zo hard en ze vinden en dan weer bijhalen is veel te veel moeite. Bovendien zijn deze lussen geen officiėle meting dus ze op grond hiervan beboeten kan ook niet.
Hee! Wat las ik eerder in het artikel:quote:Het traceren van snelheidsduivels lukt overigens alleen op heel rustige wegen.
Is niet rustig.quote:Het is half vijf op de A58 in Zeeland. De avondspits staat op het punt te beginnen,
Een minuut, aan het begin van de avondspits, een lege rijstrook. Nee, dat geloof ik niet. Zelfs overdag zou ik het niet geloven.quote:Alleen als er één minuut lang niemand anders op de rijstrook van een hardrijder komt, kan de topsnelheid van deze ene bestuurder worden berekend.
Wacht even. Het is overdag, de spits begint en je kan over langere afstand ver boven invorderingssnelheid rijden? En je rijbaan is zo rustig, dat er maar 1 auto in een minuut over een rijstrook gaat? Aan het begin van de spits?quote:maar daar lijkt een automobilist totaal geen last van te hebben. Met maar liefst 187 kilometer per uur scheurt de snelheidsduivel tussen Goes en Bergen op Zoom. Een minuut later trapt vermoedelijk dezelfde bestuurder het gaspedaal nog iets verder in en wordt 218 kilometer per uur geregistreerd.
Gisteren ben ik met 200 km/u over de A73 gevlogen. Wel een klein stukje...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Op de A73 en de A44 is iemand ook lekker aan het doorstampen geweest.
Ik zou me nog eens goed verdiepen in de technieken der trajectcontroles voor je gaat lopen blaten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:45 schreef borderlinedancer het volgende:
Fijn dat ze deze volslagen onbetrouwbare techniek ook toepassen bij traject controles
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:45 schreef borderlinedancer het volgende:
Dit geeft dus wel mooi te denken... ik rij 30-50.000km per jaar. RaRa .. ik heb nog nooit zoiets voorbij zien komen???!! Hoogstens onopvallende politie-eenheden met blauw aan. Kortom .. lulkoek-'metingen'. Fijn dat ze deze volslagen onbetrouwbare techniek ook toepassen bij traject controles. Laten we dan maar hopen dat met het meten over een langer traject, de metingen iets minder lulkoekerig worden.Zal vast wel een afwijking in het voordeel van het CJIB zijn. Met die idiote administratiekosten bullshit van ze. Kots
Dat klopt, ik blaat graag.:)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou me nog eens goed verdiepen in de technieken der trajectcontroles voor je gaat lopen blaten.RB
De voor deze site gebruikte detectielussen werken trouwens net als snelheidscamera's, filesignalering en roodlichtflitsers gewoon al tig jaar op dezelfde manier. superbetrouwbaar.
weet niet of jij ook wel eens 's nachts rijdt (zoals bijv. bij die recordmetingen), maar dan kom je regelmatig mensen tegen die echt hard rijden. Rij zelf ook regelmatig 160-170 op de cruisecontrol als het rustig is, maar wordt dan nog vaak met behoorlijke snelheidsverschillen ingehaald (vaak mercedes/audi's).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:21 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat klopt, ik blaat graag.:)
Alleen als je dit betrouwbaar noemt, verklaar je nader. Klopt geen ZAK van vooralsnog.
Absoluut. Veel nachts.en savonds. Maar 200+ eigenlijk nooit gezien. En zeker niet op de tijden die ze daar vermelden. ja ik lees nu dat traject controles met digitale camera's werken dus dat zal wel anders zijn. Overigens kun je traject controles in tegenstelling wat ik op wikipedia lees, wel degelijk foppen:)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
weet niet of jij ook wel eens 's nachts rijdt (zoals bijv. bij die recordmetingen), maar dan kom je regelmatig mensen tegen die echt hard rijden. Rij zelf ook regelmatig 160-170 op de cruisecontrol als het rustig is, maar wordt dan nog vaak met behoorlijke snelheidsverschillen ingehaald (vaak mercedes/audi's).
Trajectcontroles werken met camera's. Op moment X wordt je kenteken op punt a gezien, op moment Y op punt b. Daarvoor zouden de afzonderlijke meetstations je snelheid nog niet eens hoeven weten, afstand en tijd zijn bekend dus snelheid is te berekenen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:21 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat klopt, ik blaat graag.:)
Alleen als je dit betrouwbaar noemt, verklaar je nader. Klopt geen ZAK van vooralsnog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |