Daar kun je s'avonds inderdaad een leuk stukkie blazen..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef IMVHI het volgende:
Ga ff testen. Zal het netjes houden (rond 185 of zo). Even stuk A28 tussen Utrecht en A'foort in de gaten houden
De file stond zo te zien geen twee kanten op, dat is al een. Maar ook politie en ambulance scheurt gewoon over die lussen heen, het zijn niet allemaal criminele bestuurders.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:36 schreef 1299 het volgende:
Zoals al eerder gezegd, deze gegevens kloppen voor geen kant. Er staan allerlei astronomische waardes waar op dat moment file stond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan ook zijn dat er bij files verkeerd gemeten wordt. Hoeft nog niet te betekenen dat in rustige situaties de metingen ook fout zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:36 schreef 1299 het volgende:
Zoals al eerder gezegd, deze gegevens kloppen voor geen kant. Er staan allerlei astronomische waardes waar op dat moment file stond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loopt nabij Amersfoort ook vrij steil naar beneden voor een snelweg, scheelt toch weer een paar km/u.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:40 schreef Antal het volgende:
[..]
Daar kun je s'avonds inderdaad een leuk stukkie blazen..
Mijn vader is ambulancechauffeur en je kan van mij aannemen dat een ambulance niet harder dan 160km/h zal rijden. Vroeger hadden ze lage mercedesen daarmee reed hij nog wel eens 200.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
De file stond zo te zien geen twee kanten op, dat is al een. Maar ook politie en ambulance scheurt gewoon over die lussen heen, het zijn niet allemaal criminele bestuurders.
ballen van staalquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:56 schreef 1299 het volgende:
[..]
Mijn vader is ambulancechauffeur en je kan van mij aannemen dat een ambulance niet harder dan 160km/h zal rijden. Vroeger hadden ze lage mercedesen daarmee reed hij nog wel eens 200.
Je kunt toch gewoon rechtdoor rijden op een klaverblad met de juiste rijbaan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:45 schreef blup het volgende:
Staan meldingen van 249 op een klaverblad...
Pijltje staat op de afslag.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon rechtdoor rijden op een klaverblad met de juiste rijbaan?
Van alle miljoenen auto's zijn er dan ook elke dag in het hele land maar een handvol die harder dan 250 rijden en dan vooral 's nachts. Niet dat dat betekent dat de gegevens accuraat zijn, maar dat je het niet hebt gezien zegt toch niet zo veel?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef blup het volgende:
Nog iets, ik zit jaren hele werkdagen op de weg. de keer dat iemand mij met 259 voorbij kwam kan ik mij echt niet heugen.. Ja, in Duitsland.
De enige die dagelijks zo hard over de weg janken zijn trouwens de Volvo's van politie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van alle miljoenen auto's zijn er dan ook elke dag in het hele land maar een handvol die harder dan 250 rijden en dan vooral 's nachts. Niet dat dat betekent dat de gegevens accuraat zijn, maar dat je het niet hebt gezien zegt toch niet zo veel?
Ik dacht ook dat dat veel hoge metingen veroorzaakt maar als ik het internet mag geloven mogen hulpdiensten niet harder dan 160/170 meer rijden. Lijkt me heel sterk hoor, maar daar heb ik geen bewijs voor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:05 schreef blup het volgende:
[..]
De enige die dagelijks zo hard over de weg janken zijn trouwens de Volvo's van politie.
Nu ik het zeg, dat heb ik wel vaker meegemaakt. Die kwamen écht met mach 1 langs.
Beetje zoals dit:
En hoe komt deze site aan deze gegevens?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:15 schreef Palomar het volgende:
[..]
Staat wel een uitleg op die site. Gaat met detectielussen in het wegdek. Zelfde idee als die draden over een fietspad die je soms ziet.
http://83.247.110.3/ndwOpenAVG/Voorwaarden.aspxquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En hoe komt deze site aan deze gegevens?
Het zou toch vrij eenvoudig moeten zijn om deze lussen te koppelen aan de camera's boven de weg, en een trajectboete te geven. Dan is de nauwkeurigheid per lus niet zo interessant, de locatie en afstand zijn bekend. Tijd meten is niet moeilijk, dus er kan een boete uit volgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet te doen joh.Mensen rijden niet heel erg lang zo hard en ze vinden en dan weer bijhalen is veel te veel moeite. Bovendien zijn deze lussen geen officiële meting dus ze op grond hiervan beboeten kan ook niet.
Hee! Wat las ik eerder in het artikel:quote:Het traceren van snelheidsduivels lukt overigens alleen op heel rustige wegen.
Is niet rustig.quote:Het is half vijf op de A58 in Zeeland. De avondspits staat op het punt te beginnen,
Een minuut, aan het begin van de avondspits, een lege rijstrook. Nee, dat geloof ik niet. Zelfs overdag zou ik het niet geloven.quote:Alleen als er één minuut lang niemand anders op de rijstrook van een hardrijder komt, kan de topsnelheid van deze ene bestuurder worden berekend.
Wacht even. Het is overdag, de spits begint en je kan over langere afstand ver boven invorderingssnelheid rijden? En je rijbaan is zo rustig, dat er maar 1 auto in een minuut over een rijstrook gaat? Aan het begin van de spits?quote:maar daar lijkt een automobilist totaal geen last van te hebben. Met maar liefst 187 kilometer per uur scheurt de snelheidsduivel tussen Goes en Bergen op Zoom. Een minuut later trapt vermoedelijk dezelfde bestuurder het gaspedaal nog iets verder in en wordt 218 kilometer per uur geregistreerd.
Gisteren ben ik met 200 km/u over de A73 gevlogen. Wel een klein stukje...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Op de A73 en de A44 is iemand ook lekker aan het doorstampen geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |