abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2014 @ 17:09:34 #1
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135151665
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.

Hikers
Babananana, hiker regio Breda (Autoreset)
dery1990, hiker regio Groningen
Dalenbart, hiker regio Amersfoort
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
MG_13, hiker regio Amsterdam
MuurStraat, hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
QuiCk01, hiker regio Leiden
RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset)
Rubenr3, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
Viezze, hiker regio Eindhoven
Wave103, hiker regio Utrecht
zazzel, hiker regio Breda
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset)
Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset)
Solidberg, hiker regio Groningen
Schaafkaas, hiker regio Groningen
Kiprollade, hiker regio Rotterdam
trolley, hiker regio Leeuwarden
qua111, hiker regio Leiden
ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)

joppie_saus, ex-hiker regio Groningen
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Enpe, ex-hiker regio Eindhoven

Privéchauffeurs
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
RTS91, Kamikaze regio Utrecht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
Warchaser44, privéchauffeur regio Breda

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
SPOILER
#26 || Luciano da Silva
  maandag 6 januari 2014 @ 17:10:46 #2
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135151716
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:54 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaa. Maar bokkepoot zei dat hij geen US lights wil omdat hij het niet ziet vanuit de auto. Daarop zeg ik dat ik lichtmetaal óók niet zie vanuit de auto. Heeft op dat punt dus niks met functionaliteit te maken, puur visueel. Gewoon alleen om wat je ziet in de auto.

:')
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan je ook een Prius kopen, die lelijke carrosserie zie je ook niet als je er in zit :7

Maar ik ben het wel met Joppie eens, het oog wil ook wat. Mijn oog dan niet die running lights, maar dat is een ander verhaal :P
quote:
8s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:02 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is jammer genoeg alleen een dure hobby, je auto verfraaien ;(
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:04 schreef Viezze het volgende:

[..]

Gelukkig is de binnenkant van een Prius ook lelijk
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
In ander nieuws: mijn gesprek van vrijdag was een succes, donderdag mag ik voor een tweede gesprek komen *O*

[..]

Dat is waar _O-
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:07 schreef MG_13 het volgende:
jeetje wat veel posts man! :o
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:08 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Prius vind ik zo slecht nog niet
#26 || Luciano da Silva
pi_135151765
Nieuw record!?
.
  maandag 6 januari 2014 @ 17:12:13 #4
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135151776
SPOILER
#26 || Luciano da Silva
pi_135151833

Alleen dan wel graag in een iets bescheidenere kleur, zonder wraps en stickers.
pi_135151854
Ik vind Skoda's maar lelijk.... :)
pi_135151975
Ik vind Skoda's prima wagens. Lekker strak design. Heb er een soort van voor gezorgd dat m'n pa bij de nieuwe Octavia ging kijken. Werd heel serieus genomen, totdat de A3 goedkoper bleek te zijn :P
.
pi_135152143
Ik vind Skoda's best mooi, behalve die gepimpte hierboven :6
Range Rover wielen op een stationwagen :')
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
  maandag 6 januari 2014 @ 17:42:17 #9
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135152959
Leuk allemaal hoor maar dit blijven toch echt de koningen der stations:

Benzine:

RS6 C7 O+

Diesel:

M550D F11
pi_135153006
RS6!!! :9~ O+

Als ik ooit eens geld heb...
  maandag 6 januari 2014 @ 17:47:05 #11
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135153166
Jezus, het lijkt wel of ik in coma heb gelegen joh. Het laatste wat ik me herinner is pagina 4 van #131 :o
Wat betreft benzine en diesel sluit ik me aan bij hierboven :D
  maandag 6 januari 2014 @ 17:47:06 #12
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135153167
Deze is ook behoorlijk episch,

10 cilinders gewoon in je station 8)7

M5 E60 Touring
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135153349
Puur qua uiterlijk vind ik de
SPOILER
wel een mooie station.

Maar ik hou meer van sedans. Ook bij de hierboven genoemde station vind ik de sedanuitvoering mooier.
pi_135153374
Mwoah, stations.. Als ik zo veel geld te besteden zou hebben voor een auto zou het toch echt wel een coupé worden, of een sedan als het wat ruimer moet.
pi_135153521
Als je zoveel geld hebt, RS6 kost namelijk minstens ¤146.000, heb je vast ook geld genoeg om nog een andere auto ernaast te kopen. Ik zou namelijk pas zo'n dure auto kopen als ik al een duur huis heb en dan nog miljoenen op de bank heb staan.
pi_135153982
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:56 schreef MG_13 het volgende:
Als je zoveel geld hebt, RS6 kost namelijk minstens ¤146.000, heb je vast ook geld genoeg om nog een andere auto ernaast te kopen. Ik zou namelijk pas zo'n dure auto kopen als ik al een duur huis heb en dan nog miljoenen op de bank heb staan.
Ik moet het anders verwoorden dan: coupe(/sedan) > station.
pi_135154162
Ik ben ook niet vies van coupe's en sedans hoor. Doe dan maar een Aston Martin Vanquish en een Audi S8
pi_135154205
Neem wel een S4 Avant. Kost de helft van de RS6, heeft meer koppel dan de RS4.
En dan een beetje tunen, chipje, ander uitlaatsysteem :P
.
pi_135154228
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef Pizzabodem het volgende:
Neem wel een S4 Avant. Kost de helft van de RS6, heeft meer koppel dan de RS4.
En dan een beetje tunen, chipje, ander uitlaatsysteem :P
Gelukkig is S4 Avant zo goedkoop :P
Nee, toch niet
  maandag 6 januari 2014 @ 18:18:43 #20
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135154312
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Puur qua uiterlijk vind ik de
SPOILER
wel een mooie station.
Jaaagg? Bah, proletenbak, spam, opschepper etc etc :(

SPOILER
pi_135154569
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Gelukkig is S4 Avant zo goedkoop :P
Als het goedkoper moet:
http://suchen.mobile.de/a(...)BLUE&maxMileage=5000 :9~

Of deze

http://suchen.mobile.de/a(...)BLUE&maxMileage=5000 :9~
.
pi_135154697
Moet wel lukken met een weekje werken :P
Nee, toch niet
pi_135155039
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:56 schreef MG_13 het volgende:
Voor dat bedrag zou ik eerder gaan kijken naar een mooie Maserati Gran Turismo denk ik. :)
BMW vind ik niet mooi. (Op de M135i na)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135155056
Zal zelf nooit een E60/E61 M5 kopen of een RS6 C6. Die 10 cylinders zijn leuk, maar je kan compleeeeet leeglopen op een aantal constructie fouten. En dan komt dat achterlijke verbruik ook nog eens. Er zijn er al veel die hem om die redenen hebben weg gedaan. De reden als je genoeg geld hebt om hem te kopen is het onderhoud ook niet zo'n probleem gaat gewoon niet op. Je hebt de kosten van een excoot, maar rijd ondertussen gewoon in een ordinaire familie station die wat te hard gaat.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:05:49 #25
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135156331
Tering was dat weer een nieuw record qua topic snelheid?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135157150
We weten allemaal wie er wint _O_

maandag 6 januari 2014 @ 19:21:53 #27
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135157185
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:05 schreef Fiorano het volgende:
Tering was dat weer een nieuw record qua topic snelheid?
Het is weer een nieuw record: 19u 38m 27s
Vorige was: 23u 42m 28s
  maandag 6 januari 2014 @ 19:22:23 #28
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135157211
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:21 schreef Amoeba het volgende:
We weten allemaal wie er wint _O_

Ja, God is onoverwinnelijk
pi_135157219
Doe eens rustig!
Nee.
pi_135157410
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:22 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Ja, God is onoverwinnelijk
Ook God legt het af tegen een 5L V8.
pi_135158185
quote:
13s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:25 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ook God legt het af tegen een 5L V8.
En die 5L V8 legt het weer af tegen mijn motor als we gaan kijken naar 0-100 en quartermile tijden :9
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135158255
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En die 5L V8 legt het weer af tegen mijn motor als we gaan kijken naar 0-100 en quartermile tijden :9
Mijn vader heeft ook 7 motoren. _O_ Zo'n Ducati 916 maakt ook wel een bazengeluidje. :P
  maandag 6 januari 2014 @ 19:39:07 #33
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135158274
Was jij vandaag in Rotterdam, Amoeba? Heb daar een keigave X-type gespot en ik dacht dat die van jou was aangezien een Jaaaaag zonder spoiler, dikke velgen, een grille met racegaas en wat cool zwarte accenten natuurlijk niks voorstelt.

Overigens vind ik zelf dat die Panda de Jaaaag echt tot z'n recht laat komen.
pi_135158319
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:39 schreef Kiprollade het volgende:
Was jij vandaag in Rotterdam, Amoeba? Heb daar een keigave X-type gespot en ik dacht dat die van jou was aangezien een Jaaaaag zonder spoiler, dikke velgen, een grille met racegaas en wat cool zwarte accenten natuurlijk niks voorstelt.

[ afbeelding ]
Volgens mij is dat een S-Type.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:40:26 #35
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135158383
quote:
13s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een S-Type.
1 pot nat joh
pi_135158517
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:40 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

1 pot nat joh

Maar zoals Joppie loopt te trekken op een Skoda Superb (wat overigens geen lelijke wagen is), zo vind ik Jaguar helemaal tof.
pi_135158760
En eigenlijk vind ik die witte S-Type (1 :') ) met spoiler (2 :') ), zwarte accenten (3 :') ) maar een treurige bedoening.

Hoe erg kun je een "Jaaaag" verkrachten zeg :N
pi_135158920
Jullie begrijpen het allemaal niet. Amoeba komt in de goeie richting maar het is het nog net niet.

Zo moet het mensen. Zo en niet anders 8-)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135158956
Jeetje. Gaat snel, dacht dat het een slowchat was. Ennnnnn door. Bedankt voor de morele support (bijna) allen. Vandaag 1 reactie op sollicitatie, die gaan een sollicitatieronde houden maar de datum wordt nog bekend gemaakt...
Take long!
Nu. Rijden. Achterwielaandrijving. Driften. Of in elk geval werken, want momenteel werk ik niet en da's niet handig als je skeeeeeeer, broko, blut bent.

So what else is new? Bandengepraat weet ik enkel dat de goodyears (volgens mij) onder de ibiza 1.9 het prima deden met hun 215/55, dat de ecorommel onder de ibiza 1.2 het niet goed deed met zijn 175/65 maar dit had ook met veringafstelling te maken.
pi_135159176
Och, banden kun je ook een heel boek van schrijven..

Michelin :{ :N
Bridgestone :X :r
Goodyear :') :{
Pirelli :7 :%
Continental O+ :Y
  maandag 6 januari 2014 @ 19:54:41 #41
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135159389
Wanli _O_ glijden ohne ende :)
Viking O+ omdat wielspin in zijn 3 gewoon tof is ;)
Typhoon :9 Hard rubber is goed rubber.
pi_135159758
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:54 schreef bokkepoot het volgende:
Wanli _O_ glijden ohne ende :)
Viking O+ omdat wielspin in zijn 3 gewoon tof is ;)
Typhoon :9 Hard rubber is goed rubber.

Precies. :) Zelfde heb ik met de chinese bandjes, gewoon lekker stevig mee rijden, zijn ze voor.(En de Nankings die ik had boden best nog wel veel grip. )
  maandag 6 januari 2014 @ 20:15:56 #43
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135160714
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef BlackLining het volgende:
Jullie begrijpen het allemaal niet. Amoeba komt in de goeie richting maar het is het nog net niet.

[ afbeelding ]

Doe mij dan maar de 'gemoderniseerde' versie (Eagle E-type ofzo)

pi_135160834
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:15 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nah, da's niks :W
pi_135160873
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:15 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan liever de Singer 911
pi_135160923
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:18 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dan liever de Singer 911
[ afbeelding ]
Da's ook niks :W
  maandag 6 januari 2014 @ 20:20:47 #47
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135160990
quote:

[..]

Dan liever de Singer 911
[ afbeelding ]
Is gene Jekuar
pi_135161148
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's ook niks :W
Deze dan?

Nee, toch niet
  maandag 6 januari 2014 @ 20:23:16 #49
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135161157
Dan deze het liefst, want hij glimt zo mooi

SPOILER
pi_135161912
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef S-RS het volgende:
Zal zelf nooit een E60/E61 M5 kopen of een RS6 C6. Die 10 cylinders zijn leuk, maar je kan compleeeeet leeglopen op een aantal constructie fouten. En dan komt dat achterlijke verbruik ook nog eens. Er zijn er al veel die hem om die redenen hebben weg gedaan. De reden als je genoeg geld hebt om hem te kopen is het onderhoud ook niet zo'n probleem gaat gewoon niet op. Je hebt de kosten van een excoot, maar rijd ondertussen gewoon in een ordinaire familie station die wat te hard gaat.
Dat laatste gewoon. Ik zou een echt leuke auto kopen, coupe oid, en dan een redelijk normale 3 liter diesel sedan voor dagelijks gebruik.
pi_135161973
quote:

[..]

Dan liever de Singer 911
[ afbeelding ]
Oude types 911 :9~ :9~ :9~ 964 Turbo :9~ :9~
pi_135162034
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Dat laatste gewoon. Ik zou een echt leuke auto kopen, coupe oid, en dan een redelijk normale 3 liter diesel sedan voor dagelijks gebruik.
Als ik de 30milioen zou winnen komt er een leuke Leon voor dagelijks en een 911 voor de fun.
Misschien nog een S15 erbij en klaar. :)
  maandag 6 januari 2014 @ 20:37:17 #53
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135162068
Range Rover 5.0 V8 dagelijks is ook niet erg als je het geld hebt :)
pi_135162105
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:35 schreef Viezze het volgende:

[..]

Oude types 911 :9~ :9~ :9~ 964 Turbo :9~ :9~
930 Turbo Cabrio :Y en anders een 993RS2
Sowieso Porsche :D (op de 996 reeks na.)
pi_135162237
Supra single turbo, F12 berlinetta en iets gruwelijk lomps. Marauder ofzo. Of een tank.
Caterham CSR500 staat ook hoog op mijn verlanglijstje.

Overigens vallen de kosten van een RS6 of vergelijkbare auto mee met de 'echte' exoten als lambo of ferrari, en zijn ze een heel stuk praktischer. Tis gewoon iets heel anders.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:44:39 #56
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135162387
God god zijn jullie niet van je zolderkamer afgekomen gister? Even terug lezen vanaf #130 /10
pi_135162588
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef BlackLining het volgende:

[ afbeelding ]

Tijdloos wel. :P
Maar de voorkeur voor een daily bak gaat gewoon uit naar een hele dikke XJ als ik de poen had.

maandag 6 januari 2014 @ 20:50:47 #58
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135162682
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Tijdloos wel. :P
Maar de voorkeur voor een daily bak gaat gewoon uit naar een hele dikke XJ als ik de poen had.

[ afbeelding ]
Ben je nou nooit eens klaar met trekken, Jaaag fetisj :')
pi_135162698
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:36 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Als ik de 30milioen zou winnen komt er een leuke Leon voor dagelijks en een 911 voor de fun.
Misschien nog een S15 erbij en klaar. :)
Seat voor dagelijks? :N
pi_135162761
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nou, die Cupra 1.4 DSG? Teken ik voor hoor :9

Sowieso krijg ik best wel wat Seats mee de laatste tijd. Eigenlijk altijd prima degelijke wagens.
pi_135162788
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:50 schreef zazzel het volgende:

[..]

Ben je nou nooit eens klaar met trekken, Jaaag fetisj :')
Gewoon stijlvolle wagens mijn vriend. :9~

Een man kan nooit genoeg stijl hebben. :{w
pi_135162804
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:52 schreef BlackLining het volgende:
Cupra 1.4 DSG
Ja maar als je de poen had? _O-
  maandag 6 januari 2014 @ 20:53:40 #63
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135162817

Nog een enigszins goede Seat
pi_135162862
Ik heb gelest in een Ibiza. Ging me toen allemaal wat te snel, maar zijn inderdaad wel gruwelijk leuke wagentjes.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:54:38 #65
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135162872
Ik zou trouwens gewoon een Golf ofzo halen of een Ford Focus ofzo.

En dan een of ander ziek blok onderin gooien, en het complete onderstel aanpassen...Gewoon omdat het kan.
pi_135162889
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:53 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja maar als je de poen had? _O-
Dan nog. Serieus leukste wagen die ik gereden heb.

Ibiza Cupra he ;) met die schakelflippers op het stuur.
pi_135162935
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zou trouwens gewoon een Golf ofzo halen of een Ford Focus ofzo.

En dan een of ander ziek blok onderin gooien, en het complete onderstel aanpassen...Gewoon omdat het kan.
Zo'n Fiat 500 en die opfokken. _O-

Prullenbak met raketaandrijving. ~O>
pi_135162962
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan nog. Serieus leukste wagen die ik gereden heb.

Ibiza Cupra he ;) met die schakelflippers op het stuur.
Nooit gereden. Mis ik veel?
  maandag 6 januari 2014 @ 20:57:57 #69
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135163065
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Juist, zo'n blok dat als je gas geeft je complete chassis tordeert ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 20:59:48 #70
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
  maandag 6 januari 2014 @ 21:02:04 #71
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135163281
Van hetzelfde niveau

maandag 6 januari 2014 @ 21:02:58 #72
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135163332
Mini cooper JCW :)
Ook leuk speelgoed!
pi_135163536
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Niks mis mee hoor, prima auto's. Helemaal voor dagelijks want niet extreem duur in onderhoud e.d.
pi_135163579
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Een 500 Abarth Esseessee dan. iets van 180 pk ofzo op 900kg. :9~
pi_135163662
Inderdaad, gewoon een normale auto kopen, daar een veel te dikke motor inleggen maar de looks gewoon normaal houden en dan allemaal nietsvermoedende sjonnies met gepimpte GTI'tjes he-le-maal kleurenblind rijden :9
pi_135163668
quote:
_O_

Is dat een Mini met Suzuki Hayabusa motorblok? Van de gedachte aan dat blok alleen al loopt het mij dun door de broek :')
  maandag 6 januari 2014 @ 21:10:32 #77
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135163729
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

_O_

Is dat een Mini met Suzuki Hayabusa motorblok? Van de gedachte aan dat blok alleen al loopt het mij dun door de broek :')
Vergeet niet dat het mét turbo is :')
pi_135163739
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Inderdaad, gewoon een normale auto kopen, daar een veel te dikke motor inleggen maar de looks gewoon normaal houden en dan allemaal nietsvermoedende sjonnies met gepimpte GTI'tjes he-le-maal kleurenblind rijden :9
Daarom vind ik een 850 T5R ook zo tof, ouwe lullen station met 250pk. :D
pi_135163794
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:10 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Daarom vind ik een 850 T5R ook zo tof, ouwe lullen station met 250pk. :D
Precies ja, dat lijkt me echt genieten bij het stoplicht of op de Autobahn :9
  maandag 6 januari 2014 @ 21:12:10 #80
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135163812
Ik moet morgen werken.

Zoetermeer - Amersfoort in Chevrolet Spark
Nijmegen - Lisserbroek in Toyota Prius

2 uur en 50 minuten met OV van Amersfoort naar Nijmegen. Langste ooit met OV tussen 2 auto's in geloof ik.
pi_135163895
O ja, over werk. Ik kon morgen alleen 's middags, heb Ridderkerk - Amersfoort in een Passat 1.4TSI. 122pk versie met DSG, ben benieuwd. In de Golf 6 met handbak vond ik die motor wel prima (hoewel weinig kracht meer in 6).
pi_135164046
Rij maar eens een echt brute bak :') Knappe jongen die met een paar miljoen op de bank dan nog steeds een Leon kiest.
pi_135164735
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef MuurStraat het volgende:
Rij maar eens een echt brute bak :') Knappe jongen die met een paar miljoen op de bank dan nog steeds een Leon kiest.
Vaak zat gedaan. (vooral meerijden dan) diverse Porsche's(waaronder een Carrera GT), AMG's, Ferrari's en een paar Lotus. :D Ik weet dus wat ik zou missen. Vandaar ook de 911 en S15 voor erbij. ;) Als ik 5 dagen per week in 1 van de 2 zou rijden zouden ze nogal snel saai worden denk ik. Een kameraad heeft een nieuwe Leon FR, met 140PK, zijn broertje een Ibiza FR met tegen de 200PK. (Benzine, ibi is 2.0 TDI) Das wel leuk spul voor naar het werk.v Meer ben ik niet nodig, dus waarom zou ik? Net als ik dan gewoon een leuke vrijstaande woning in DE zou kopen voor <300.000 euro. Waarom meer uitgeven als dat huis alles heeft wat ik wil + meer?
Geef dan liever wat extra geld uit aan vakantie's en ga een keer naar Tokyo, Chernobyl, en een rondreis door Finland, Zweden en Noorwegen doen. Oh, en dan gewoon eens in een Hilton hotel slapen, gewoon, omdat het kan. :D

Maar goed, dat huis zou ik dan ook volplakken met zonnecellen, want stroom met geld toe. (Serieus, in Duitsland krijg je 50 cent per megawattuur dat je levert aan de energiemaatschappij m.b.v zonnepanelen. 1 megawattuur gebruiken kost 30 cent indien geen zonnepanelen)

[ Bericht 6% gewijzigd door Marco001 op 06-01-2014 21:40:14 ]
pi_135164765
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef MuurStraat het volgende:
Precies dit. Als je echt zat geld hebt boeit dagelijks onderhoud je toch helemaal niks man. :')
pi_135165402
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Vaak zat gedaan. (vooral meerijden dan) diverse Porsche's(waaronder een Carrera GT), AMG's, Ferrari's en een paar Lotus. :D Ik weet dus wat ik zou missen. Vandaar ook de 911 en S15 voor erbij. ;) Als ik 5 dagen per week in 1 van de 2 zou rijden zouden ze nogal snel saai worden denk ik. Een kameraad heeft een nieuwe Leon FR, met 140PK, zijn broertje een Ibiza FR met tegen de 200PK. (Benzine, ibi is 2.0 TDI) Das wel leuk spul voor naar het werk.v Meer ben ik niet nodig, dus waarom zou ik? Net als ik dan gewoon een leuke vrijstaande woning in DE zou kopen voor <300.000 euro. Waarom meer uitgeven als dat huis alles heeft wat ik wil + meer?
Geef dan liever wat extra geld uit aan vakantie's en ga een keer naar Tokyo, Chernobyl, en een rondreis door Finland, Zweden en Noorwegen doen. Oh, en dan gewoon eens in een Hilton hotel slapen, gewoon, omdat het kan. :D

Maar goed, dat huis zou ik dan ook volplakken met zonnecellen, want stroom met geld toe. (Serieus, in Duitsland krijg je 50 cent per megawattuur dat je levert aan de energiemaatschappij m.b.v zonnepanelen. 1 megawattuur gebruiken kost 30 cent indien geen zonnepanelen)
Van iedereen met wie ik het er ooit over heb gehad ben jij toch wel de saaiste dromer :')
pi_135165621
Ik zou wel graag een S80 dan kopen :@
Nee, toch niet
pi_135165647
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:42 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Van iedereen met wie ik het er ooit over heb gehad ben jij toch wel de saaiste dromer :')
Zou best kunnen. Maar als ik 30mil zou winnen zou ik het zo doen, en dan de rest van mijn leven blijven chauffeuren voor 3 dagen ofzo per week. Anders word het wel erg saai. Voor het geld hoef je het niet te doen, want als ik nu dat bedrag zou winnen, het eerste jaar 1mil uitgeef kan ik de rest van mijn leven elk jaar ruim 300.000 uitgeven en dan nog flink wat geld overhouden voor evt. kinderen.
Kijk, Als ik Jay Leno rijk zou zijn dan had ik ook wel een garage met minstens 20 auto's. (Varierend van E-type's, diverse 911's, Gemballa's en RUF's tot aan een pre-war Bentley en een Phantom Drophead Coupe voo zomer's. Oh, en een Miura O+
Oh, en een leuke Riva aan de steiger. Zit ik alleen met het dilemma: welke auto zal ik vandaag eens gebruiken..
pi_135165910
Ik zou sowieso wel genoeg plezier uit een 'gewone' auto halen. Zo'n knalgroene Ford Focus RS lijkt me ook geniaal. Die 2.5 is sowieso al briljant :9 beetje extra vermogen erbij sleutelen en gaan.

Als ik daarop uitgekeken ben haal ik wel iets exotisch. En dan gaat mijn voorkeur uit naar iets van Lamborghini of Aston Martin.
pi_135166324
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:12 schreef QuiCk01 het volgende:

Lisserbroek

>:)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:11:54 #90
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135167188
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:58 schreef S-RS het volgende:

[..]

>:)
Ghehehehe O+ :@
pi_135168374
Vandaag nog in Lisserbroek geweest, een extreem smerige Audi A5 moeten afleveren. Ook nog smerig afgeleverd uiteindelijk, want de wasstraat daar was stuk, en er moest een monteur bij komen :+
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_135170326
Morgen ook weer 7:00 bij de klant, in de bekende 320d weer naar Heerlen.
pi_135170604
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:08 schreef RTS91 het volgende:
Absoluut geen straf toch, die 320 :)

Had laatst de ed uitvoering mee.
pi_135170831
Ik zou, als ik het geld had, een hele oude auto kopen, een leuke, een eend of een kever ofzo. Of een leuk fiatje. En dan helemaal zelf opknappen en iemand betalen om mee daarmee te helpen, mee te zeggen wat ik moet doen enzo. Maar dan wil ik elk moertje zelf aandraaien. O+

Liefde!

SPOILER
Your opinion of me is none of my business.
pi_135170874
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Sarasi het volgende:
Ik zou, als ik het geld had, een hele oude auto kopen, een leuke, een eend of een kever ofzo. Of een leuk fiatje. En dan helemaal zelf opknappen en iemand betalen om mee daarmee te helpen, mee te zeggen wat ik moet doen enzo. Maar dan wil ik elk moertje zelf aandraaien. O+

Liefde!

SPOILER
Gewoon een automonteur huwen. :)
pi_135171083
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Gewoon een automonteur huwen. :)
Mijn vriend houdt niet van auto's. En ik wil alles zelf doen, gewoon iemand hebben die meekijkt en het me uitlegt, want ik heb er geen drol verstand van. :P Mijn vriend kan zich al niet eens niet bemoeien met het koken of squashen. :+
pi_135171235
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:21 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mijn vriend houdt niet van auto's. En ik wil alles zelf doen, gewoon iemand hebben die meekijkt en het me uitlegt, want ik heb er geen drol verstand van. :P Mijn vriend kan zich al niet eens niet bemoeien met het koken of squashen. :+
Dat lijkt me dus echt mega irritant :P Zelfde als ik oude mensen met hun PC/tablet/telefoon help en ze precies wil weten hoe ik het doe..
Nee, toch niet
pi_135171250
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Sarasi het volgende:

Liefde!

SPOILER
Da's ook heel vet natuurlijk. Al zou ik persoonlijk dit kopen

SPOILER
O+
pi_135171292
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus echt mega irritant :P Zelfde als ik oude mensen met hun PC/tablet/telefoon help en ze precies wil weten hoe ik het doe..
Haha, ja, daarom wil ik er dan iemand voor betalen. Voor geld kunnen mensen vast wel met hun poten van mijn fiatje afblijven. :P
pi_135171318
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Da's ook heel vet natuurlijk. Al zou ik persoonlijk dit kopen

SPOILER
O+
Kwijl! Doe ik die om mee op vakantie te gaan! :D
pi_135171427
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

O+
Kwijl! Doe ik die om mee op vakantie te gaan! :D
[/quote]

Daar had ik het vandaag nog over met m'n instructeur analyse I. :')
pi_135171455
Dikke amerikaan lijkt me veel leuker;

Nee, toch niet
pi_135171487
Ik ben een vrouw, ik wil een mooie, leuke auto die ik ook nog enigszins kan inparkeren. :')
pi_135171629
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:28 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben een vrouw, ik wil een mooie, leuke auto die ik ook nog enigszins kan inparkeren. :')
:|W
Nee, toch niet
  maandag 6 januari 2014 @ 23:51:35 #105
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135172617
Mijn oom heeft toevallig sinds ongeveer een half jaartje zo'n gebakkie, alleen dan donkergroen. Erg leuke wagentjes zijn het :Y

pi_135172724
Ik wil 'm dan beige/lichtgelig. :D

Ik denk dat geen enkele auto mij zo vrolijk maakt als een fiat 500.
pi_135172761
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:53 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil 'm dan beige/lichtgelig. :D

Ik denk dat geen enkele auto mij zo vrolijk maakt als een fiat 500.
Zou best eens kunnen. Motorblok van die 500tjes trilt vrij hard immers.
pi_135172812
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In eerste instantie snapte ik 'm niet. Toen las ik het nog een keer en lag ik dubbel. _O-
pi_135172842
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Tja, en een Bugatti Veyron is ook geweldig, maar ik rijd nooit harder dan de limiet, dus dat zou alleen maar frustrerend zijn. :P
pi_135172930
Overigens mag ik flink doorsparen, salaris wegsluizen. Ik wil van de zomer graag een weekje rijden in Frankrijk. Trektocht te paard. :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:00:55 #111
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173018
Paarden… Alsjeblieft start niet weer die discussie :')
pi_135173206
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:00 schreef Kiprollade het volgende:
Welke discussie? :P Met de auto naar Frankrijk om een week op een knol te zitten, te koken op een kampvuur en te slapen in ruïnes. O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:06:34 #113
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173266
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:05 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Welke discussie? :P Met de auto naar Frankrijk om een week op een knol te zitten, te koken op een kampvuur en te slapen in ruïnes. O+
De discussie omtrent paarden die een paar topics geleden ook al is geweest :X
pi_135173267
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:00 schreef Kiprollade het volgende:
Paarden :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:07:23 #115
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173293
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Paarden :')
Liever een Jaaaag dan een paard, daarover zijn we het allebei wel eens denk ik :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:09:29 #116
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135173364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:07 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Liever een Jaaaag dan een paard, daarover zijn we het allebei wel eens denk ik :')
Kan anders kwalitatief erg goed vlees zijn. Dus dat weet ik zo net nog niet :P
pi_135173378
Jullie hebben ook geen gevoel voor avontuur. Het gaat gewoon om de trektocht natuurlijk, deel van de Santiago de Compostella. Mijn moeder gaat 'm wandelen met mijn tante, maar dat kan ik niet vanwege mijn rug. Dus te paard. En ik heb altijd al eens zonder auto willen trekken in Frankrijk. :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:10:17 #118
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:09 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Kan anders kwalitatief erg goed vlees zijn. Dus dat weet ik zo net nog niet :P
Jaaaag verkopen, paardenvlees kopen natuurlijk :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:10:40 #119
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173402
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:09 schreef Sarasi het volgende:
Jullie hebben ook geen gevoel voor avontuur. Het gaat gewoon om de trektocht natuurlijk, deel van de Santiago de Compostella. Mijn moeder gaat 'm wandelen met mijn tante, maar dat kan ik niet vanwege mijn rug. Dus te paard. En ik heb altijd al eens zonder auto willen trekken in Frankrijk. :)
Ezels zijn cooler
pi_135173432
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:09 schreef Sarasi het volgende:
Geen gevoel voor avontuur zegt ze :D

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen om in 2015 rond Australië te rijden, op de motor O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:10 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Ezels zijn cooler
Ik betwijfel wel of die ook een beetje fatsoenlijk smaken. :{
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:13:06 #121
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173490
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen om in 2015 rond Australië te rijden, op de motor O+
Wat voor motor heb jij nou?
Ben van plan ook motor te gaan rijden, maar pas als ik 24 ben, volledig A in 1 keer dus :)
pi_135173514
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is ook wel heel awesome. Als mijn rug echt beter is, hopelijk komt die dag binnen 5-10 jaar, wil ik nog eens in Zwitserland wandelen in de bergen, van hut naar hut. :) En ik wil heel graag met de nachttrein naar Moskva, en met een fiatje naar Turkije tuffen. :D
pi_135173530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:13 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Wat voor motor had jij nou?
Ben van plan ook motor te gaan rijden, maar pas als ik 24 ben, volledig A in 1 keer dus :)
Suzuki GSF600 Bandit N, maar die gaat niet mee naar Aussieland hoor ;) dat wordt waarschijnlijk een Triumph Tiger 800xc of een Suzuki DL650A V-Strom.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat is ook wel heel awesome. Als mijn rug echt beter is, hopelijk komt die dag binnen 5-10 jaar, wil ik nog eens in Zwitserland wandelen in de bergen, van hut naar hut. :) En ik wil heel graag met de nachttrein naar Moskva, en met een fiatje naar Turkije tuffen. :D
Alpine hiking _O_ doe het echt, ware aanrader kan ik je verzekeren. :Y

Russia lijkt me sowieso wel stoer. Wil er echt naartoe al is het maar om in de drie wereldmachten te zijn geweest.
pi_135173563
Je neemt toch wel een Belg of een Fries hoop ik :P?
SPOILER
_O_
Nee, toch niet
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:17:23 #125
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135173625
Als ik geld teveel had zou ik in ieder geval een eerste generatie Ford Mustang en een Land Rover Defender kopen.
SPOILER
En als ik dan wat ouder wordt zou ik verhuizen naar Frankrijk, een Peugeot 404 pick-up kopen en me voordoen als een lokale boer :7
SPOILER
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:18:29 #126
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173666
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Suzuki GSF600 Bandit N, maar die gaat niet mee naar Aussieland hoor ;) dat wordt waarschijnlijk een Triumph Tiger 800xc of een Suzuki DL650A V-Strom.
Die Suzuki is toch een beetje een beginnersmotor? Wil zelf iets beginnen van een CBR600RR, maar dat lijkt me niet echt verstandig. Gaat dus wss net zoiets als die Suzuki van jou worden, of een soortgelijke.
pi_135173687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:17 schreef Schaafkaas het volgende:
Als ik geld teveel had zou ik in ieder geval de een eerste generatie Ford Mustang en een Land Rover Defender kopen.
SPOILER
En als ik dan wat ouder wordt zou ik verhuizen naar Frankrijk, een Peugeot 404 pick-up kopen en me voordoen als een lokale boer :7
SPOILER
Goeie smaak. Wel oppassen bij de Land Rovers, mijn moeder had vroeger ook eentje, maar die ging telkens kapot. Als er een Mercedes motor inzit, moet ie wel goed zijn
Nee, toch niet
pi_135173722
In Frankrijk. Dat is niet praktisch. En die zullen ze vast niet hebben daar. :')

Fietsen door Schotland, klimmen in Yosemite... Er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen.
pi_135173757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:19 schreef Sarasi het volgende:
In Frankrijk. Dat is niet praktisch. En die zullen ze vast niet hebben daar. :')

Fietsen door Schotland, klimmen in Yosemite... Er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen.
Leuk :)
Hai... :o

Allemaal studentchauffeurs?
Rustig aan.
pi_135173785
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:18 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Die Suzuki is toch een beetje een beginnersmotor? Wil zelf iets beginnen van een CBR600RR, maar dat lijkt me niet echt verstandig. Gaat dus wss net zoiets als die Suzuki van jou worden, of een soortgelijke.
Vergelijkbaar hoor. Die Soes van mij heeft hetzelfde motorblok als de GSX-R sportbikes. 600cc op zich is prima handelbaar. Welke stijl je wilt, is persoonlijk. Bandit staat er wel bekend om een vergevingsgezinde fiets te zijn die niet meteen horizontaal gaat bij een stuurfoutje.

Er is in PTA trouwens een topic voor motorrijders en lessers he ;) hoeven we hier de boel niet onder te spammen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:22:01 #131
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:20 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Leuk :)
Hai... :o

Allemaal studentchauffeurs?
Staat in de OP ;)
pi_135173815
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Alpine hiking _O_ doe het echt, ware aanrader kan ik je verzekeren. :Y

Russia lijkt me sowieso wel stoer. Wil er echt naartoe al is het maar om in de drie wereldmachten te zijn geweest.
Ik heb al eens twee dagen gehiked daar met mijn moeder, maar het ging onweren en dat durfden we niet aan. Het was ook nogal een impulsieve actie. :P Maar dat wil ik zeker nog eens goed doen.

Ik ben al Russisch aan het leren, prachtige taal. Ik zou nooit in Rusland willen wonen, maar de natuur daar... O+ Daarom wil ik ook nog altijd een keer naar Yellowstone en echt ziek graag weer terug naar Kruger.
pi_135173820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:22 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Staat in de OP ;)
Mjoah ach :)
Rustig aan.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:23:23 #134
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135173845
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er is in PTA trouwens een topic voor motorrijders en lessers he ;) hoeven we hier de boel niet onder te spammen.
Ja, I know, ben ook niet van plan om alleen maar over motoren te gaan praten :')
pi_135173879
Gaat weer lekker hard hier. En ik lees nog allemaal terug ook, waarom weet ik niet :')
pi_135173930
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb al eens twee dagen gehiked daar met mijn moeder, maar het ging onweren en dat durfden we niet aan. Het was ook nogal een impulsieve actie. :P Maar dat wil ik zeker nog eens goed doen.

Ik ben al Russisch aan het leren, prachtige taal. Ik zou nooit in Rusland willen wonen, maar de natuur daar... O+ Daarom wil ik ook nog altijd een keer naar Yellowstone en echt ziek graag weer terug naar Kruger.
We willen zoveel allemaal he O+

Zorg ervoor dat je het doet voor je vastzit aan een baan, hypotheek en kinderen. Dan is het game over wat dat soort avontuurlijke plannen betreft ;(
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:25:58 #137
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135173937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:18 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Goeie smaak. Wel oppassen bij de Land Rovers, mijn moeder had vroeger ook eentje, maar die ging telkens kapot. Als er een Mercedes motor inzit, moet ie wel goed zijn
De Defender is inderdaad niet erg betrouwbaar, ook niet comfortabel, luxe of snel (0-100 in 16 seconden als ik me niet vergis), maar ze zijn gewoon ontzettend stoer en zeker niet vies van een beetje off-road actie. :)
pi_135173946
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:22 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Staat in de OP ;)
Ik rij op het moment bij een bedrijf dat pakjes bezorgd, ik gebruik een eigen auto, punt is dat ik weer wil gaan studeren en dus een baantje wil zonder auto.. Want die auto wordt mij dan te duur / toch minder tijd om te werken ook.

Eigenlijk is het net niet relaxed dat je hier altijd OV voor nodig hebt.
Rustig aan.
pi_135174133
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

We willen zoveel allemaal he :)

Zorg ervoor dat je het doet voor je vastzit aan een baan, hypotheek en kinderen. Dan is het game over wat dat soort avontuurlijke plannen betreft ;(
Tja. Dat is het probleem... Ik wil dolgraag kinderen (ooit), maar als ik kijk naar moeder en oma moet dat voor mijn 33e. Of invriezen. Maar dat is ook duur. Gelukkig is mijn vriend in ieder geval wel avontuurlijk. :) Ik denk dat het ideale moment zou zijn als ik al mijn papiertjes binnen heb, twee tijdelijke contracten heb gehad en mijn huurhuis opzeg. En dan gewoon vertrekken. Maar goed, dromen voorlopig...

Eerst maar genieten van wat ik nu doe. Studeren, lekker auto rijden, genieten van het ook prachtige Nederlandse landschap en van de mensen om mee heen. :)
pi_135174298
Is hier iemand ook van plan te emigreren na studie?
Zat zelf aan Canada te denken of Scandibavië als ik de taal kan beheersen.
Nee, toch niet
pi_135174342
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:37 schreef Solidberg het volgende:
Hier. We zijn nog aan het bakkeleien over waarheen. Ik zie Denemarken/Nieuw-Zeeland wel zitten, vriend neigt naar Chile.
pi_135174395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:37 schreef Solidberg het volgende:
Ik ga in ieder geval een jaar (heerlijk origineel, ik weet het) naar Australië om daar te werken en werken, en die motor tocht van 20.000km om het continent heen te maken. Wat ik daarna doe weet ik nog niet.

Maar ik hou er wel sterk rekening mee dat ik besluit in een ander land te gaan wonen ja. Al is het maar om de toekomst veilig te stellen, want Europa wordt niks meer en de VS hollen ook achteruit.

Mijn vriendin wil ook graag naar Australië, ik overweeg dat, Azië en Zuid-Amerika, maar die laatste ben ik nog nooit geweest dus dat weet ik nog niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 07-01-2014 00:56:39 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 01:17:45 #143
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135175348
Grappig, ik kwam zojuist deze VW Polo tegen op MP. Een 1.6 diesel (90 pk) uitgevoerd als GTI. Op zich kan ik er wel om lachen, maar ik snap niet helemaal wie zoiets doet.
De auto heeft o.a. de bumpers, sideskirts, velgen en het interieur van een GTI. Dat zal aardig wat geld gekost hebben. En wie koopt er uberhaupt een Polo diesel om er vervolgens minder dan 20k per jaar mee te rijden? 8)7 Nu heb ik het even opgezocht, de 1.6 tdi heeft een vanafprijs van 21k, terwijl de GTI begint vanaf 26k. Als je a) zoveel geld uitgeeft aan onderdelen en b) relatief weinig rijdt, was het dan niet bijna voordeliger om gewoon een GTI te kopen? :D

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Schaafkaas op 07-01-2014 01:47:46 ]
pi_135175834
Daardoor wordt het wel een ideale auto om te kopen: jong, lage km stand, veel opties, mooi en relatief goedkoop.
Wat de eerste eigenaar bezielde, geen idee, maar voor de nieuwe eigenaar wel goed nieuws :P
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
  dinsdag 7 januari 2014 @ 02:05:04 #145
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135176127
Het is inderdaad wel een prima occasion. Denk ook dat je wel leuke reacties krijgt met zo'n auto. :)
pi_135178078
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Absoluut geen straf toch, die 320 :)

Had laatst de ed uitvoering mee.
Zeker niet, alles opties zijn aangevinkt, wel een fijne auto (nieuwprijs 70k).

[ Bericht 1% gewijzigd door RTS91 op 07-01-2014 06:21:28 ]
pi_135178227
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:18 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Mwoah... t zijn allebei 600'jes, is een aardig verschil maar daar kan je als beginnend motorrijder nog niet zoveel mee. Goedkope optie is 't veiligst voor als je op je plaat gaat ;)

Trouwens, ik had het gister nog ff over reistijd enzo. Een vriend van me heeft bij Carclass gewerkt en die had het 1e halfuur voor zichzelf, de rest v/d baas. Hoe zit dat meestal? Alles betaald? Ander tarief? Reistijd tussen ritten neem ik aan ook betaald?
pi_135178276
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:08 schreef RTS91 het volgende:
Haha succes maar weer ;)

Het valt mij trouwens op dat ik vaak vrouwen moet chauffeuren. Er zijn vaker mannen in de top van het bedrijfsleven maar de verhouding man-vrouw die ik in de auto heb zitten is toch wel 50-50 denk ik.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:05:23 #149
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135178614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:18 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Wij hebben hier thuis 2 van die dingen. Een 110 en een 130, die krengen zijn +50k. Wat krijg je dan? Een lostrillende blikke bak op wielen. Verbruik is 1/8 diesel. Levertijd van de 130 was 11 maanden :') worden uniek gemaakt ergens in de USA.
Maar uiterlijk en trekkracht zit wel goed :)
Al zou ik voor 50k wel wat anders uitzoeken
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:11:10 #150
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135178663
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:03 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Mwoah... t zijn allebei 600'jes, is een aardig verschil maar daar kan je als beginnend motorrijder nog niet zoveel mee. Goedkope optie is 't veiligst voor als je op je plaat gaat ;)

Trouwens, ik had het gister nog ff over reistijd enzo. Een vriend van me heeft bij Carclass gewerkt en die had het 1e halfuur voor zichzelf, de rest v/d baas. Hoe zit dat meestal? Alles betaald? Ander tarief? Reistijd tussen ritten neem ik aan ook betaald?
Bij EW wordt je betaald vanaf het eerste station. Of als je een auto ophaalt in je woonplaats, dan gaat de teller lopen als je aankomt bij het ophaaladres.
Staat ook in de OP geloof ik..
pi_135178973
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Heb al wel eens in Oostenrijk gebiked, steeds dagtochtjes op de mountainbike gedaan, erg tof! :)
pi_135179068
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:11 schreef zazzel het volgende:

[..]

Bij EW wordt je betaald vanaf het eerste station. Of als je een auto ophaalt in je woonplaats, dan gaat de teller lopen als je aankomt bij het ophaaladres.
Staat ook in de OP geloof ik..
Had de OP er al op nageslagen, stond er niet bij. Is wel prima regel want station is maar 10 minuten fietsen :).
pi_135179202
Bij AR is een halfuur woon-werk verkeer eigen tijd. Dus als de 5min verderop begint en je hebt een wissel, heb je 10min eigen tijd, als je in A'foort begint krijg je je reistijd min een halfuur uitbetaald.
pi_135179309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:00 schreef Sarasi het volgende:
Bij AR is een halfuur woon-werk verkeer eigen tijd. Dus als de 5min verderop begint en je hebt een wissel, heb je 10min eigen tijd, als je in A'foort begint krijg je je reistijd min een halfuur uitbetaald.
Precies. Daarom altijd op het dooie gemakje naar het station wandelen.

Vind het compleet achterlijk trouwens dat je dat niet gewoon betaald krijgt.
pi_135179344
Avontuurlijke mensen hier allemaal :D
Ik ga na mijn studie gewoon werken hier in Nederland :P hoewel ik wel een klein beetje denk om ooit in Spanje te gaan wonen. Erg leuk land vind ik dat en ik spreek inmiddels ook al een beetje Spaans.

Verder heb ik weinig plannen, hoewel ik nog wel een keer naar Australië, het westen van de VS (ben nu alleen in Floriade geweest) en richting de Baltische staten zou willen.

Paar jaar geleden heb ik geinterraild door Oost-Europa, daar heb ik inmiddels vrij veel gezien (en dat was voor mijn doen al best avontuurlijk :D).

En ik heb eind jaren '90 in Saoedi-Arabië gewoond, aan de ene kant zou ik daar wel weer eens heen willen, maar dat land in komen is niet heel makkelijk.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:18:20 #156
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135179430
Emigreren zal ik denk ik nooit definitief gaan doen. Enorm veel gedoe waarna je uiteindelijk bedenkt dat Nederland zo gek nog niet is.

Jaartje ergens anders gaan wonen met m'n vriendin zit wel in de planning. Zal waarschijnlijk iets van Londen worden. Wat een heerlijke stad is dat.

Ben nu overigens 2x in Ghana en 1x in Oeganda geweest om samen met een groep wat te bouwen. Vooral Oeganda was behoorlijk avontuurlijk. Sliepen we bij de bouwplaats in houtenhutjes etc. Natuur is daar ook fantastisch mooi! Ghana zijn de mensen wat toegankelijker, erg gaaf om te leren hoe ze daar leven.
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135179456
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ach, is vrij gebruikelijk. Ik zit er niet zo mee. Station is voor mij toch maximaal twintig minuten lopen, ik wil er toen minuten voordat de trein vertrekt zijn... Enkeltje station is dan onbetaald. En als ik naar de LM in Groningen moet, hal ik dat halfuur bij een wissel niet eens, denk ik. Niet met de fiets iig, maar die is nu stuk en met de bus duurt het langer.
pi_135179470
quote:
Oh, dat wist ik niet eens :+ , ik dacht dat dat alleen voor de heenreis geldt.
Kan ook komen omdat ik nog nooit een wissel als enige rit van de dag heb gehad. Een wissel überhaupt is al zeldzaam, maar die enkele keer dat ik er een had was er nog een andere rot achteraan geplakt. Dus altijd werktijd - 30 min gehad (tenzij eerder op eerste ophaaladres).

Op zich vind ik dat wel redelijk, want bij andere baantjes zou je echt wel een kwartier heen+terug kwijt zijn.
pi_135179476
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Beetje reistijd is normaal toch?! Ik had hiervoor buitendienstfunctie en kon 2 uur per dag op mijn buik schrijven. Nu was ik daar niet zo blij mee, maar ach, je kan niet altijd alles hebben.
pi_135179518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:18 schreef Fiorano het volgende:
Emigreren zal ik denk ik nooit definitief gaan doen. Enorm veel gedoe waarna je uiteindelijk bedenkt dat Nederland zo gek nog niet is.

Jaartje ergens anders gaan wonen met m'n vriendin zit wel in de planning. Zal waarschijnlijk iets van Londen worden. Wat een heerlijke stad is dat.

Ben nu overigens 2x in Ghana en 1x in Oeganda geweest om samen met een groep wat te bouwen. Vooral Oeganda was behoorlijk avontuurlijk. Sliepen we bij de bouwplaats in houtenhutjes etc. Natuur is daar ook fantastisch mooi! Ghana zijn de mensen wat toegankelijker, erg gaaf om te leren hoe ze daar leven.
Mijn vader heeft een jaar vrijwilligerswerk gedaan in toenmalig Soedan. Geweldige verhalen en foto's. Zoiets wil ik ook nog eens doen. Afrika. O+ Al moet ik zeggen dat ik Zuid-Afrika heel lastig vond. Sommige mensen daar leven gewoon nog in apartheid, en het is moeilijk, want ze hebben goede redenen om bang te zijn.

Maar Zimbabwe lijkt me prachtig, bijvoorbeeld. Niet nu tho. :P Andere culturen zijn machtig interessant en wat dat betreft kun je in Afrika je hart op. :)
pi_135179951
Is een jaar vrijwilligerswerk niet erg duur om te doen? Geen inkomen maar wel nog huur/belasting/verzekering/etc doorbetalen

Is natuurlijk wel erg mooi om te doen, jammergenoeg ben ik nooit verder dan Oostenrijk gekomen met school een weekje
Nee, toch niet
pi_135180057
Zit er aan te denken om volgend jaar af te studeren in het buitenland. Liefst weer in Amerika, maar we zien wel hoe het loopt.
pi_135180080
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:50 schreef Solidberg het volgende:
Is een jaar vrijwilligerswerk niet erg duur om te doen? Geen inkomen maar wel nog huur/belasting/verzekering/etc doorbetalen

Is natuurlijk wel erg mooi om te doen, jammergenoeg ben ik nooit verder dan Oostenrijk gekomen met school een weekje
Hij woonde toen in een leefgemeenschap, dus hij had sowieso nooit geld. ;) Dat jaar woonde er iemand anders in zijn kamer.

Als je geen inkomen hebt, hoef je ook geen belasting te betalen natuurlijk (tenzij stinkend rijk maar dan is er ook geen probleem). Huur wordt gedekt door de andere bewoner en verzekeringen zal hij wel niet gehad hebben. Dus netto nul.

Ik weet niet of dat nu nog kan, en waar mijn vader verpleger was en dus nuttig, kan ik eigenlijk niet zoveel, dus zal ik wel moeten bijbetalen voor vrijwilligerswerk.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:04:30 #164
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135180231
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hij woonde toen in een leefgemeenschap, dus hij had sowieso nooit geld. ;) Dat jaar woonde er iemand anders in zijn kamer.

Als je geen inkomen hebt, hoef je ook geen belasting te betalen natuurlijk (tenzij stinkend rijk maar dan is er ook geen probleem). Huur wordt gedekt door de andere bewoner en verzekeringen zal hij wel niet gehad hebben. Dus netto nul.

Ik weet niet of dat nu nog kan, en waar mijn vader verpleger was en dus nuttig, kan ik eigenlijk niet zoveel, dus zal ik wel moeten bijbetalen voor vrijwilligerswerk.
Het kost mij ongeveer ¤800 incl alles voor drie weken. Uiteraard wel het hele jaar door acties om de rest bij elkaar te halen. We hadden dit jaar zo'n ¤40.000 opgehaald, ging dan wel om 2 groepen die 3 weken gingen met ongeveer 18 man per groep.

Maar van dit:
SPOILER
Dit maken:
SPOILER
En dan volledig met de hand, dat geeft wel een enorme kick.

Af en toe dit soort uitzichten:
SPOILER
En natuurlijk voetbal met de locals! :P
SPOILER
Afrika O+

Ohja, voor de negativo's onderons. Schooltje was inderdaad niet af, is een meer jaren project wat wordt begeleid door een Nederlandse organisatie. Elk jaar gaan er 3 á 4 groepen heen, bedoelding is dat het in 2016 volledig in gebruik genomen kan worden.
pi_135180261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:56 schreef RTS91 het volgende:
Zit er aan te denken om volgend jaar af te studeren in het buitenland. Liefst weer in Amerika, maar we zien wel hoe het loopt.
Amerika *O* Ik ga me waarschijnlijk opgeven voor een internationaal semester in New Brunswick, zo'n 40 minuten van New York. Als ik word geplaatst ben ik de gelukkigste persoon op aarde :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:06:41 #166
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135180298
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:05 schreef Viezze het volgende:

[..]

Amerika *O* Ik ga me waarschijnlijk opgeven voor een internationaal semester in New Brunswick, zo'n 40 minuten van New York. Als ik word geplaatst ben ik de gelukkigste persoon op aarde :D
Eerlijk? Ben een paar keer op vakantie geweest in Canada/Amerika. Ik zou echt veeeeel liever in Canada wonen. Mensen zijn veel vriendelijker, en vond Amerika (zeker de staat NY) een ouderwetse teringzooi.
pi_135180377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:06 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Eerlijk? Ben een paar keer op vakantie geweest in Canada/Amerika. Ik zou echt veeeeel liever in Canada wonen. Mensen zijn veel vriendelijker, en vond Amerika (zeker de staat NY) een ouderwetse teringzooi.
Ik wil erg graag naar de VS toe, en dit is de ultieme kans. Sowieso beland je in het studentenleven wat waarschijnlijk al anders is. En als het kut is heb ik het iig geprobeerd.

Je kan ook wel naar Canada toe, maar dan zit je heel afgelegen in niet zo heel grote plaats. Dat trekt me dan minder.
pi_135180458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:04 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Het kost mij ongeveer ¤800 incl alles voor drie weken. Uiteraard wel het hele jaar door acties om de rest bij elkaar te halen. We hadden dit jaar zo'n ¤40.000 opgehaald, ging dan wel om 2 groepen die 3 weken gingen met ongeveer 18 man per groep.

Maar van dit:
SPOILER
Dit maken:
SPOILER
En dan volledig met de hand, dat geeft wel een enorme kick.

Af en toe dit soort uitzichten:
SPOILER
En natuurlijk voetbal met de locals! :P
SPOILER
Afrika O+

Ohja, voor de negativo's onderons. Schooltje was inderdaad niet af, is een meer jaren project wat wordt begeleid door een Nederlandse organisatie. Elk jaar gaan er 3 á 4 groepen heen, bedoelding is dat het in 2016 volledig in gebruik genomen kan worden.
Dat is wel super tof inderdaad. :D Goed werk! ^O^
pi_135180473
Ik ga ook naar Canada! Heb daar familie en regelmatig contact. Ik probeer voor volgend jaar een stage te fixen in Calgary :Y
pi_135180616
Afrika O+

Nooit geweest. Staat hoog op de lijst!
pi_135180659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:06 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Wat vond je een teringzooi aan NY dan? Ik weet niet of je door heel Amerika gereisd bent maar de verschillen binnen het land zijn enorm, van cultuur tot natuur. Ik zie Amerika als een zeer divers land die per staat uniek is. Ik denk dat je Amerika moeilijk als een land kan generaliseren als het op 'vriendelijkheid' aankomt. Canada ben ik ook geweest, ook een van m'n favoriete landen. Voornamelijk de westkust, helaas wel prijzig (Vancouver, geweldige stad). Calgary is daarentegen een beetje troosteloos.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:32:52 #172
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135180965
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:21 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Wat vond je een teringzooi aan NY dan? Ik weet niet of je door heel Amerika gereisd bent maar de verschillen binnen het land zijn enorm, van cultuur tot natuur. Ik zie Amerika als een zeer divers land die per staat uniek is. Ik denk dat je Amerika moeilijk als een land kan generaliseren als het op 'vriendelijkheid' aankomt. Canada ben ik ook geweest, ook een van m'n favoriete landen. Voornamelijk de westkust, helaas wel prijzig (Vancouver, geweldige stad). Calgary is daarentegen een beetje troosteloos.
Oude bruggen , veroeste zooi. Slechte wegen, overwoekerde stoepjes en het achtelijke gebruik dat je eerst een Dollar moet neer leggen bij een tankstation voordat ze je de weg wijzen...

De stad was wel heeeeeeeeuuuuullll vet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik wil erg graag naar de VS toe, en dit is de ultieme kans. Sowieso beland je in het studentenleven wat waarschijnlijk al anders is. En als het kut is heb ik het iig geprobeerd.

Je kan ook wel naar Canada toe, maar dan zit je heel afgelegen in niet zo heel grote plaats. Dat trekt me dan minder.
Gewoon doen, studentenleven aan de andere kant van de plas is wel wat toffer ja. Canada is Toronto wel aan te raden, maar ik ben een simpele boer uit Barneveld dus hou wel van het landelijke :7
pi_135181002
Ik emigreer als dat nodig is voor mijn baan (en ik die baan dus aantrekkelijk vind). Al denk ik niet dat ik snel naar Oost - Azië (van Thailand tot China tot wellicht zelfs Japan) zou emigreren, dat trekt me niet zo. Noord of Zuid Amerika, prima, zelfs plekken in Afrika wil ik wel over nadenken. Ergens anders in Europa is ook niet erg.

Gebeld voor morgen, ik denk voor het eerst in een half jaar voor 4 uur 's middags :o Heteren - Schiphol, Schiphol - Meerkerk en Den Bosch - Amersfoort. Porsche Cayenne (3 liter benzine), Insignia en Ibiza. Eens kijken of het echt zo is dat een Seat beter is in dagelijks gebruik dan een Porsche, zoals mensen hier durven vermelden :P
pi_135181090
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:34 schreef Panthera. het volgende:
[..]

Gebeld voor morgen, ik denk voor het eerst in een half jaar voor 4 uur 's middags :o Heteren - Schiphol, Schiphol - Meerkerk en Den Bosch - Amersfoort. Porsche Cayenne (3 liter benzine), Insignia en Ibiza. Eens kijken of het echt zo is dat een Seat beter is in dagelijks gebruik dan een Porsche, zoals mensen hier durven vermelden :P
Zo, dat is een lekker dagje, mooie ritjes met leuke auto's ^O^
pi_135181159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:32 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Oude bruggen , veroeste zooi. Slechte wegen, overwoekerde stoepjes en het achtelijke gebruik dat je eerst een Dollar moet neer leggen bij een tankstation voordat ze je de weg wijzen...

De stad was wel heeeeeeeeuuuuullll vet.

Hm, zo ken ik de staat NY niet en ik heb er 4 maanden gewoond. Natuurlijk heb je slechte delen en arme steden binnen de staat (net als heel Amerika). Infrastructuur is binnen het hele land een heikel punt. Maar wederom, ik denk dat je te weinig gezien hebt om het zo te kunnen generaliseren. Een dollar neerleggen heb ik echt nooit van gehoord haha.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:42:21 #176
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135181181
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:41 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Hm, zo ken ik de staat NY niet en ik heb er 4 maanden gewoond. Natuurlijk heb je slechte delen en arme steden binnen de staat (net als heel Amerika). Infrastructuur is binnen het hele land een heikel punt. Maar wederom, ik denk dat je te weinig gezien hebt om het zo te kunnen generaliseren. Een dollar neerleggen heb ik echt nooit van gehoord haha.
Was voornamelijk rondom de stad, zaten er iets buiten in een motel. Ongeveer een week geweest. Die Dollar is ons echt meerdere keren overkomen, was wel in 2007 ofzo trouwens.
pi_135181190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:19 schreef BlackLining het volgende:
Afrika O+

Nooit geweest. Staat hoog op de lijst!
Kruger! O+ Ik ben mijn ouders eeuwig dankbaar dat ze ons daar anderhalf jaar geleden mee naartoe hebben genomen. :P
pi_135181354
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:42 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Was voornamelijk rondom de stad, zaten er iets buiten in een motel. Ongeveer een week geweest. Die Dollar is ons echt meerdere keren overkomen, was wel in 2007 ofzo trouwens.
Mja, NYC is een vrij onvriendelijke stad. Platteland is heel anders. Ben in bijna alle wijken geweest van NYC, verschil is vrij groot. Daarnaast zijn de buitenwijken weinig aantrekkelijk (Yonkers, Bronx e.d.). Boven NYC liggen wel erg mooie en rijke dorpjes, even als op Long Island.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:51:37 #179
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135181405
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Zit ik alleen met het dilemma: welke auto zal ik vandaag eens gebruiken..
Zoals dit:

#26 || Luciano da Silva
pi_135181465
Die sleutel is bijna een reden om geen Maserati te kopen :o
pi_135181545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:53 schreef Panthera. het volgende:
Die sleutel is bijna een reden om geen Maserati te kopen :o
Wat stijlloos ja :')

De sleutel van mijn Citroën C1 is nog mooier.
pi_135181831
Vind die van de Ram en BMW lelijker om eerlijk te zijn.
pi_135181936
Die laatste had ik niet eens gezien. Die van BMW is ook wel erg plastic inderdaad.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:15:10 #184
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135181994
Volgens mij krijg je bij Maserati de sleutel in de kleur van je auto. Dat is dan wel weer heel vet.
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:15:53 #185
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135182008
Eigenlijk zijn sleutels sowieso lelijke dingen. Die van Infinit en Corvette zijn wel acceptabel
pi_135182093
Gewoon keyless entry bestellen, hoef je de sleutel ook niet te zien.
pi_135182227
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:15 schreef joppie_saus het volgende:
Volgens mij krijg je bij Maserati de sleutel in de kleur van je auto. Dat is dan wel weer heel vet.
Je gaat een Maserati toch zeker niet in het blauw bestellen :') :'(
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:30:33 #188
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135182357
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

_O_
pi_135182390
Granturismo MC Stradale in het blauw, ultieme automobiele porno :9~
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:33:37 #190
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135182450
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

#26 || Luciano da Silva
pi_135182456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef Rubenr3 het volgende:
Dit :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:30:16 #192
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135186329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef Rubenr3 het volgende:
De normale MC12 vond ik toen ook al veel vetter dan de Ferrari Enzo. Jammer dat je ze nooit ziet.

Net trouwens die Chevrolet Spark gehad op gas. Wat een rampenpakket. Zou 90nm en 65pk moeten hebben maar de helft zou ik ook geloven.
pi_135187041
Sta ik te wachten op een klant in een groot nieuw pand van één of ander boerenbank, heb ik de verkeerde starttijd doorgekregen. Nu dus weer op weg naar huis en straks nog maar een keer proberen.
Goed voor de uurtjes zeg maar 😃
pi_135187597
Mooi :) Er was hier net iemand om een inventarisatie te doen. Staan we in het ICT-magazijn, word er gevraagd wat het allemaal waard is.. (o.a. 10 laptop's en diverse voedingen en overige hardware)
Lange stilte door mij en de manager.
- 5000euro?
ik: Nee, das veel te veel.
-500 euro ofzo dan?
manager: Nog veel te veel, t'is allemaal oude meuk wat er ligt. Ik zou dat er echt niet voor over hebben.
De blik die hij toen trok was priceless. :D
pi_135187806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:49 schreef DrSnuggle het volgende:
Sta ik te wachten op een klant in een groot nieuw pand van één of ander boerenbank, heb ik de verkeerde starttijd doorgekregen. Nu dus weer op weg naar huis en straks nog maar een keer proberen.
Goed voor de uurtjes zeg maar 😃
Precies. :) Makkelijk verdienen zo.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:13:22 #196
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135187973
Nice, Vrijdag sollicitatiegesprek voor een hele toffe vacature als taxi chauffeur voor gehandicapten en ouderen. Hoop echt dat wat wat wordt :)
pi_135188090
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:13 schreef Fiorano het volgende:
Nice, Vrijdag sollicitatiegesprek voor een hele toffe vacature als taxi chauffeur voor gehandicapten en ouderen. Hoop echt dat wat wat wordt :)
Ah, alleen regiotaxi dus? ;)
Is leuk werk. :D (werk bij een taxibedrijf dat op Valys na alle soorten vervoer doet.)
pi_135190385
quote:
Dat half uur eigen tijd is alleen op de heenweg. Tenzij ze jou structureel oplichten.
pi_135190931
We moeten met z'n allen een roadtrip door Noord-Amerika met die bakken als hier iemand geld teveel heeft :P

Voor morgen Ford Mondeo 1.6d en Focus 1.6d :N

[ Bericht 27% gewijzigd door Solidberg op 07-01-2014 15:57:05 ]
Nee, toch niet
pi_135190998
Bus in Amersfoort was een aantal minuten vertraagd, waardoor hij precies op het moment dat ik kwam aanlopen er was _O_
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:59:19 #201
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135192772
Morgen een BMW 5-serie rijden. Kentekencheck gedaan op Autoweek: 218 pk volgens fabrieksopgave, 300 pk volgens het kentekenrapport. Zou het een foutje zijn op die site, of is 'ie gechipt? :D
Hoe dan ook, ik zit wel goed morgen. 't is ook nog een handbak! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Schaafkaas op 07-01-2014 16:07:03 ]
pi_135193879
Wel pics maken he :9 het is neem ik aan wel een 6-in-lijn, of is het downsizen inmiddels zover doorgeslagen dat zelfs een 535i nog maar 4 cilinders heeft?

Vandaag trouwens op knooppunt Benelux: de situatie is daar de laatste tijd flink veranderd, met parallelwegen enzo. Toen ik vanmiddag langs kwam rijden stond er een witte Sprinter tot aan zijn assen vast in de modderige middenberm tussen hoofdrijbaan en parallelweg. Ernaast een nerveus ijsberend jochie in een Post NL-jas, dus ik vermoed dat hij er te laat achter kwam dat ie tóch de parallelbaan had moeten hebben en die via de middenberm toch nog even wilde pakken _O-
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:20:42 #203
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135194034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:59 schreef Schaafkaas het volgende:
Morgen een BMW 5-serie rijden. Kentekencheck gedaan op Autoweek: 218 pk volgens fabrieksopgave, 300 pk volgens het kentekenrapport. Zou het een foutje zijn op die site, of is 'ie gechipt? :D
Hoe dan ook, ik zit wel goed morgen. 't is ook nog een handbak! O+
218 kw en 306 pk... Als goed is. _O_
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:26:31 #204
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135194314
Het is een 5-serie van de vorige generatie, 6-in-lijn inderdaad. Import trouwens, geloof zelfs dat de 5-serie hier nooit is geleverd met die motor. Dus ik ben benieuwd, zal zeker pics maken, maar heb zo'n gevoel dat het een beetje een wolf in schaapskleren is (vind ik ook best :D).
pi_135194552
Eventjes een vraagje tussendoor, tot hoe laat bellen de planners ongeveer, ik heb het hier wel eens gelezen volgens mij maar ben het weer vergeten
pi_135194652
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:32 schreef Drilboor het volgende:
Eventjes een vraagje tussendoor, tot hoe laat bellen de planners ongeveer, ik heb het hier wel eens gelezen volgens mij maar ben het weer vergeten
Ik ben door AR nog wel eens tegen half 9 gebeld, later niet.

Vroegste telefoontje was om een uur of 4.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:38:10 #207
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135194820
Bij EW gaan ze rond 17.30 naar huis geloof ik, normaal gesproken. Maar er wordt ook regelmatig overgewerkt.
pi_135195527
Zondagavond om 9 uur werd ik een keer gebeld, maar dat gebeurt ook niet vaak
Nee, toch niet
pi_135195594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:38 schreef Schaafkaas het volgende:
Bij EW gaan ze rond 17.30 naar huis geloof ik, normaal gesproken. Maar er wordt ook regelmatig overgewerkt.
Inderdaad. Zoals afgelopen vrijdag, waren de laatste ritten pas om 21:15u opgelost :D 8)7
pi_135195738
Hoppa morgen eerste ritjes, van Breda naar Nieuwegein en daarna richting Zwolle om weer terug te gaan naar Breda.
pi_135196014
SMSjes gaan de deur ook alweer uit :P
Nee, toch niet
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:31:54 #212
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135196816
Ik wilde ook altijd al eens naar de VS. Ga in april een aantal weken naar Florida met m'n opleiding :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:32:56 #213
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135196854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ah, alleen regiotaxi dus? ;)
Is leuk werk. :D (werk bij een taxibedrijf dat op Valys na alle soorten vervoer doet.)
Ja ik denk het wel ja, was via een studentenbureau. Moet ik ook m'n pas halen, wordt voor een groot gedeelte door het bedrijf vergoed en een gedeelte zelf in 10 delen. Is nooit weg een extra papiertje.
pi_135197110
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef zazzel het volgende:
Ik wilde ook altijd al eens naar de VS. Ga in april een aantal weken naar Florida met m'n opleiding :)
Florida is het enige waar ik in de VS geweest ben. Ik vond het Kennedy Space Center erg interessant moet ik zeggen. Everglades waren ook erg apart om te zien, een rondleiding met een gids op zo'n hovercraft (even de exacte naam van die boten kwijt :+) is zeker een aam aanrader!

En de pretparken rond Orlando zijn stiekem ook wel erg leuk :D
pi_135197301
AR moet me iig niet op basis van mijn sollicitatiegegevens....bummer. Naja iig, de rest afwachten dus!
pi_135197412
Wat een triest weer. Vrijdag beschikbaar gaat me niet lukken denk ik. :( Iemand wat discipline over?
pi_135197451
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Sarasi het volgende:
Iemand wat discipline over?
Euhhhh, zit er hier ook niet in :9
pi_135197513
Kan ik effe iemand pmen over een vraag met betrekking tot de grote in Breda?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:54:28 #219
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135197649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Sarasi het volgende:
Wat een triest weer. Vrijdag beschikbaar gaat me niet lukken denk ik. :( Iemand wat discipline over?
Opgebruikt :P
pi_135197806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:50 schreef Drilboor het volgende:
Kan ik effe iemand pmen over een vraag met betrekking tot de grote in Breda?
Stuur maar!
pi_135198315
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Wel pics maken he :9 het is neem ik aan wel een 6-in-lijn, of is het downsizen inmiddels zover doorgeslagen dat zelfs een 535i nog maar 4 cilinders heeft?

Vandaag trouwens op knooppunt Benelux: de situatie is daar de laatste tijd flink veranderd, met parallelwegen enzo. Toen ik vanmiddag langs kwam rijden stond er een witte Sprinter tot aan zijn assen vast in de modderige middenberm tussen hoofdrijbaan en parallelweg. Ernaast een nerveus ijsberend jochie in een Post NL-jas, dus ik vermoed dat hij er te laat achter kwam dat ie tóch de parallelbaan had moeten hebben en die via de middenberm toch nog even wilde pakken _O-
Huidige generatie begint bij 530i met een zescilinder volgens mij, dat is nog de enige oldschool atmosferische 6 in lijn in de 5 serie.
pi_135198617
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:15 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Huidige generatie begint bij 530i met een zescilinder volgens mij, dat is nog de enige oldschool atmosferische 6 in lijn in de 5 serie.
Bij de facelift is de 530i ook geschrapt. Je springt nu van de 528i(2.0 turbo) naar de bekende 535i 3-l turbo.
Zonde, zeker omdat de vergelijking 528i(6L) vs. 528i(4L) in de praktijk positief uitviel voor de lekkere 6 in lijn :')
pi_135199029
Ik moet bij mijn rit morgen het transportformulier bij de LM achterlaten. Staat ook bij direct faxen, ik neem aan naar EW, heeft iemand hun fax nummer bij de hand?

Edit: Al gevonden :)
Nee, toch niet
pi_135199276
Ik zie bij de ritbon dat er staat witte bon Easy Way en Gele bon chauffeur, wat houdt dit precies in?
pi_135199501
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:42 schreef Drilboor het volgende:
Ik zie bij de ritbon dat er staat witte bon Easy Way en Gele bon chauffeur, wat houdt dit precies in?
Klant uit Born? Je krijgt daar een (doordruk)formulier mee als je de auto ophaalt namelijk.
pi_135200100
Nee laat maar, ik heb al via pm gehoord dat je dit ritbonnen ook uitsluitend digitaal kan invullen. Toch bedankt
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:08:33 #227
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135200307
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Florida is het enige waar ik in de VS geweest ben. Ik vond het Kennedy Space Center erg interessant moet ik zeggen. Everglades waren ook erg apart om te zien, een rondleiding met een gids op zo'n hovercraft (even de exacte naam van die boten kwijt :+) is zeker een aam aanrader!

En de pretparken rond Orlando zijn stiekem ook wel erg leuk :D
Ah goed om te horen! Mijn rondreis begint in Orlando, dus ik zal wel een park meepakken. De rest van het programma is nog niet bekend. Alleen dat ik even 1500 euro moet lappen -O- Maar voor zo'n complete reis kan je dat zelf niet goedkoper doen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:15:47 #228
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135200709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:42 schreef Drilboor het volgende:
Dat is sowieso verouderd en dat systeem bestaat niet meer.
#26 || Luciano da Silva
pi_135202230
Zo alles voor de eerste werkdag uitgewerkt. Van Breda naar Nieuwegein in een BMW114I en van Zwolle naar Breda in een Seat Alhambra. Iemand ervaring met vooral die laatste?
pi_135202325
Ja, toevallig. Die Seat Alhambra is een foeilelijke wagen, en rijdt derhalve ook niet groots ofzo.

Maar goed, alles beter dan een bestelbusje moet je maar denken! :+
pi_135202962
Ik heb ervaring met de Sharan, dat is volgens mij hetzelfde. Rijdt niet bijzonder, maar wel een stuk beter dan een Grand Espace of die Grand Picasso dingen van Citroen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:09:03 #232
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135203644
Die BMW 114 van de grote in Breda, zijn dat nog steeds die A...City auto's? Of doen ze daar al niet meer aan?
pi_135203662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:43 schreef trolley het volgende:
Ja, toevallig. Die Seat Alhambra is een foeilelijke wagen, en rijdt derhalve ook niet groots ofzo.

Maar goed, alles beter dan een bestelbusje moet je maar denken! :+
Heb 'm ook gereden. Lelijk, ruim, maar rijdt ook niet kut ofzo. Het is geen Jaguar zal ik maar zeggen.
pi_135204256
Vandaag voor het eerst in een 320d gereden, wat een heerlijke bak is dat _O_

De Qashqai vond ik trouwens ook een bijzonder comfortabele auto, jammer dat grote witte auto's er altijd zo lelijk uitzien.

[ Bericht 27% gewijzigd door meneer_valk op 07-01-2014 20:26:11 ]
pi_135204709
In een Qashqai heb ik mijn rijbewijs gehaald, best een lekker auto'tje inderdaad.

Nog een ander vraagje, als er staat om 8:30 ophalen, dan moet ik toch voor 8:30 klaar zijn met controleren en aan kunnen rijden?
pi_135204848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:27 schreef Drilboor het volgende:
In een Qashqai heb ik mijn rijbewijs gehaald, best een lekker auto'tje inderdaad.

Nog een ander vraagje, als er staat om 8:30 ophalen, dan moet ik toch voor 8:30 klaar zijn met controleren en aan kunnen rijden?
Nee joh, als je daar om 8:30 binnen komt wandelen is het ook prima, daar kijken ze niet op de minuut naar. Als er vóór staat dan is het vaak wel fijn om er iets eerder te zijn, zeker als het op een thuisadres is.
pi_135204891
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:15 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Dat is sowieso verouderd en dat systeem bestaat niet meer.
Oh jawel hoor, voor pc's.
pi_135205013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:27 schreef Drilboor het volgende:

Als je straks een paar ritten hebt gedaan zal je merken dat die ophaaltijden vaak nergens op slaan :P
pi_135205188
Naja, ik moet naar de grote in Breda wat volgens google maps 6 minuten fietsen is :>.

En de auto moet zo snel mogelijk op het afleveradres worden afgeleverd dusja.
pi_135205737
Met die tijden neem ik het niet zo nauw meer. Tenzij ze het aan de telefoon nog vermelden, dan weet ik dat het belangrijk is, maar we weten ondertussen allemaal al wel dat je die tijden vaak met een korrel zout kan nemen.

Ohja:
quote:
Let op: Op het terrein van A N mag je max. 5 km p/u rijden!!!
pi_135206188
Welke is dat ook al weer?
pi_135206328
Almere geloof ik. Er was toen toch een Fok!ker ontslagen werd omdat hij daar te hard reed?
pi_135206436
Volgens mij was er een Fok!ker ontslagen die te snel bij A in Breda voorbij kwam rijden, maar zou ook een andere plek kunnen zijn geweest.
pi_135206580
Dat snelheidsverhaal is een beetje op gang gekomen nadat er een ietwat enthousiaste EW'er in Nijmegen een auto om een van de palen in de hal had gevouwen.
pi_135206831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:03 schreef MuurStraat het volgende:
Dat snelheidsverhaal is een beetje op gang gekomen nadat er een ietwat enthousiaste EW'er in Nijmegen een auto om een van de palen in de hal had gevouwen.
_O-
5 km/u is wel onmogelijk in een auto, of je moet de koppeling al op willen roken.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:10:40 #246
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135206956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:30 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, voor pc's.
Ah zo. Bij mijn sollicitatie zeiden ze toentertijd al dat dat voor hikers niet meer aan de orde was.
#26 || Luciano da Silva
pi_135207057
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:08 schreef Marco001 het volgende:

[..]

_O-
5 km/u is wel onmogelijk in een auto, of je moet de koppeling al op willen roken.
Wat een toeval! Jouw reactie is echt exact tegenovergesteld aan die van mijn baas toen :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:12:38 #248
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135207065
quote:
Details? Of doel je op Amoeba?

Het verhaal van iemand die belachelijk hard in Almere reed kan ik me nog wel herinneren. Dat was eentje die had de directeur ofzo op die weg na de A6 met een flinke snelheid ingehaald. :')
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:13:02 #249
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135207085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:12 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Wat een toeval! Jouw reactie is echt exact tegenovergesteld aan die van mijn baas toen :P
Automaat in de kruipstand loopt al harder :')
#26 || Luciano da Silva
pi_135207109
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:08 schreef Marco001 het volgende:

[..]

_O-
Als je de koppeling laag belast (cq geen gas geeft) kun je prima een stuk met slippende koppeling rijden.
Optimaal is 't niet want hij zal toch zijn warmte kwijt moeten op den duur, maar 't gaat niet direct stuk hoor.

Trouwens inmiddels 18 sollicitaties de deur uit, allemaal chauffeursbedrijven. Ben benieuwd. AR in elk geval dus niet, de rest heb ik nog geen uitsluitsel of reactie.
pi_135207378
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:12 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Details?
Het grappigste was eigenlijk het gezicht van de gast die net de brandhaspels door het hele pand had opgehangen en die terug moest komen "omdat er een niet helemaal goed hing" :')

Die was er dus binnen 20 minuten al vanaf gereden :')
pi_135208081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Als je de koppeling laag belast (cq geen gas geeft) kun je prima een stuk met slippende koppeling rijden.
Optimaal is 't niet want hij zal toch zijn warmte kwijt moeten op den duur, maar 't gaat niet direct stuk hoor.

Trouwens inmiddels 18 sollicitaties de deur uit, allemaal chauffeursbedrijven. Ben benieuwd. AR in elk geval dus niet, de rest heb ik nog geen uitsluitsel of reactie.
18?! _O-

Is dat allemaal studentchauffeur of ook (regionale) taxibedrijven?
pi_135208589
Vandaag weer vanalles meegemaakt. Stonden 3 ritjes op de planning: Waalwijk-Roermond, Eindhoven-Barneveld en Zeist-Meerkerk. :7

Ging allemaal net lukken, staan we met 4 EW'ers te wachten op het buurtbusje in Waalwijk, scheurt het busje vrolijk voorbij...
pi_135208737
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef suikerbiet het volgende:
Vandaag weer vanalles meegemaakt. Stonden 3 ritjes op de planning: Waalwijk-Roermond, Eindhoven-Barneveld en Zeist-Meerkerk. :7

Ging allemaal net lukken, staan we met 4 EW'ers te wachten op het buurtbusje in Waalwijk, scheurt het busje vrolijk voorbij...
Je moest naar van M? _O-

Altijd gezeik daar. Stond laatst op de Sluisweg te wachten met 3 hikers, komt heel die bus niet opdagen. Konden we mooi wandelen naar het busstation.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2014 21:39:28 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:41:14 #255
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135208959
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef suikerbiet het volgende:
staan we met 4 EW'ers te wachten op het buurtbusje in Waalwijk, scheurt het busje vrolijk voorbij...
Die lui hebben een maximum aantal passagiers wat ze in de bus mogen hebben. Als jullie er dan niet meer bij passen, dan rijden ze inderdaad door.
#26 || Luciano da Silva
pi_135209636
Nog zuurder is dat je daar naast de plek wacht waar alle bussen geparkeert staan, dus eens in de zoveel tijd komt er een lege (grote) bus langs die naar Waalwijk busstation rijdt, maar dus niet stopt.
pi_135209697
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:28 schreef Amoeba het volgende:

[..]

18?! _O-

Is dat allemaal studentchauffeur of ook (regionale) taxibedrijven?
Allemaal studentchauffeur :)

Tja, je zoekt werk of je zoekt 't niet!

Taxibedrijven in de buurt hebben weinig werk, en dat lijkt me ook wat minder leuk werk. Moet daarnaast een taxipas hebben, en die heb ik niet. Verdient ook niet bijzonder goed zag ik.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:58:46 #258
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135210131
18 sollicitaties, netjes hoor! Ik wist niet eens dat er zoveel van die bedrijven zijn. :o
Zal vast niet lang duren voor je werk hebt dan. :)
pi_135210840
SRS, zoek een stage! :+ Jouw discipline hoef ik niet. :*
pi_135211038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:51 schreef Panthera. het volgende:
Nog zuurder is dat je daar naast de plek wacht waar alle bussen geparkeert staan, dus eens in de zoveel tijd komt er een lege (grote) bus langs die naar Waalwijk busstation rijdt, maar dus niet stopt.
Precies dit. En ze nemen je nooit uit medelijden mee. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:52 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Taxibedrijven in de buurt hebben weinig werk, en dat lijkt me ook wat minder leuk werk. Moet daarnaast een taxipas hebben, en die heb ik niet. Verdient ook niet bijzonder goed zag ik.
Holy shit, zoveel? _O-

Maar even serieus, zet in op Easyway of Autoreset, dat zijn veruit de grootste bedrijven, dus tenzij je een contract van andere aard hebt denk ik dat je daar de meeste kans op werk hebt.
pi_135211066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:52 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Wat verdien je nu dan? Ik betwijfel namelijk dat er veel verschil in zit.
pi_135211186
quote:
Ik bedoelde deze:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2010 10:24 schreef Randy_S het volgende:
Nou beste mensen, ik heb jullie verlaten als hiker, gisteren wilde ik een bus halen bij **** Almere en reed hierdoor wat harder op het laatste stuk. Eenmaal aangekomen en auto weggezet wilde ik snel mijn spullen pakken om een krabbel te krijgen. Nog voordat ik dit kon doen had ik een telefoon in mijn handen gedrukt gekregen. Er werd mij verteld dat ik met zwaar piepende banden van de provinciale weg af kwam en dat dit niet kan etc etc. Logisch, alleen kan ik mij niets herinneren van piepende banden, ik had wel de radio aan maar niet op standje bumperaftrillen. Nu is het woord tegen woord en mag ik niet meer autorijden voor ****, hierdoor kunnen ze me niet meer breed inzetten @ EW en is het dus dag dag... dus iedereen succes en probeer geen bussen te halen :)
pi_135212243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik bedoelde deze:

[..]

Eigenlijk vind ik het een beetje kinderachtig van Almere. Het is natuurlijk niet handig, maar om nou gelijk te zeggen jij rijdt niet meer voor ons.. :{
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:32:55 #264
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135212365
Oh ja die knakker. Mooie naaistreek ook, want er zijn meer klanten dan alleen de grote A in Almere... :')
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:33:46 #265
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135212436
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het een beetje kinderachtig van Almere. Het is natuurlijk niet handig, maar om nou gelijk te zeggen jij rijdt niet meer voor ons.. :{
Ik zou dat inderdaad eerder hebben met mensen die een domme schade rijden dan die wat steviger doorrijden.
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:34:06 #266
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135212463
Moet morgen een auto ophalen (niet de BMW) bij een dealer en afleveren bij de grote uit Almere, maar dan de vestiging in Nieuwegein.( :P ). Het innameformulier dat ik hiervoor moet gebruiken is nogal anders dan de meeste, ik moet de naam + telefoonnr. hebben van de berijder en een handtekening van zowel de CP als de berijder. Iemand hier ervaring mee? Ik moet de auto dus ophalen bij een dealer...

En met berijder wordt niet de chauffeur bedoelt btw.
pi_135212566
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:33 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Ik zou dat inderdaad eerder hebben met mensen die een domme schade rijden dan die wat steviger doorrijden.
Precies, gelijk buiten knikkeren die handel. ^O^

Of van die mensen die hun lading laten verschuiven in hun busje. Die moeten ze ook gelijk de bons geven. :o
pi_135212593
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Wat verdien je nu dan? Ik betwijfel namelijk dat er veel verschil in zit.
Nu helemaal niks, dus er zit sowieso heel veel verschil in :P. Vorige werk 2350 of 2450 bruto. Kan daar nu nog deeltijd dingen doen voor hetzelfde salaris maar dat wil niet echt, dus iets anders is nodig!

quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:13 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Holy shit, zoveel? _O-

Maar even serieus, zet in op Easyway of Autoreset, dat zijn veruit de grootste bedrijven, dus tenzij je een contract van andere aard hebt denk ik dat je daar de meeste kans op werk hebt.
AR heeft me al afgewezen op grond van sollicitatiegegevens (motivatie niet eens nodig, blijkbaar te oud of ze vonden mn CV niks)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:38:46 #269
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135212810
Ik geloof niet dat AR je CV daadwerkelijk leest eigenlijk, zal wel gewoon je leeftijd zijn geweest :P
pi_135212888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:35 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Nu helemaal niks, dus er zit sowieso heel veel verschil in :P. Vorige werk 2350 of 2450 bruto. Kan daar nu nog deeltijd dingen doen voor hetzelfde salaris maar dat wil niet echt, dus iets anders is nodig!

[..]

AR heeft me al afgewezen op grond van sollicitatiegegevens (motivatie niet eens nodig, blijkbaar te oud of ze vonden mn CV niks)
Ah nee, met taxiwerk ga je max op zo'n 2400,- zittene xcl toeslagen en fooien. (wat ook makkelijk 100,- per maand kan zijn, hoewel men tegenwoordig steeds gieriger is.)
pi_135213172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:38 schreef Schaafkaas het volgende:
Ik geloof niet dat AR je CV daadwerkelijk leest eigenlijk, zal wel gewoon je leeftijd zijn geweest :P
Dit. Dat boeit ze echt geen hol. _O-

Na die rijtest vond hij het nodig om nog even te vragen of we niks ernstigs op onze kerfstok hadden vanwege een VoG. Indien nodig moesten we die kunnen overleggen. Nu heb ik toen ik 14 was wel een misdrijf gepleegd (althans, zo staat het in de boeken), maar toen ik daarover begon interesseerde het hem ineens niks meer. _O-
pi_135213882
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik snap het sowieso niet helemaal waarom je daar hard zou rijden, 10 minuutjes lopen naar Walt Disney-plantsoen en daar komt elke 5 minuten de 6 naar Almere Centrum _O-
pi_135213956
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik snap het sowieso niet helemaal waarom je daar hard zou rijden, 10 minuutjes lopen naar Walt Disney-plantsoen en daar komt elke 5 minuten de 6 naar Almere Centrum _O-
Ik kom er nooit, geen idee dus. We rijden wel voor A., maar ik ben er nog niet geweest.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:56:01 #274
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135214141
Wielspin met een bus? Wtf is dat voor model geweest dan?
pi_135214161
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:53 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik kom er nooit, geen idee dus. We rijden wel voor A., maar ik ben er nog niet geweest.
Almere is wat dat betreft een prima locatie. Een formulier zonder schadenotatie en op 10 minuutjes lopen een halte waar elke 5 minuten een bus komt (en om de hoek ook nog een halte, maar daar komen andere bussen en veel minder vaak, dus daar ga ik zo goed als nooit heen).
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:59:27 #276
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135214354
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:56 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik neem aan dat er piepende banden wordt bedoeld door (te) hard door de bocht gaan.
pi_135214444
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Almere is wat dat betreft een prima locatie. Een formulier zonder schadenotatie en op 10 minuutjes lopen een halte waar elke 5 minuten een bus komt (en om de hoek ook nog een halte, maar daar komen andere bussen en veel minder vaak, dus daar ga ik zo goed als nooit heen).
Klinkt inderdaad als dikke prima. Alhoewel ik schadenotatie nu eigenlijk niet meer zo erg vind als je het een paar keer gedaan hebt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:03:21 #278
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135214615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:59 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er piepende banden wordt bedoeld door (te) hard door de bocht gaan.
Ohja stom, had even beter kunnen lezen. Heeft hij toch aardig z'n best gedaan. Ik rij weinig bussen, maar bij het overhellen van die bussen bij laag tempo geloof ik het al. Ik heb weinig trek om dan nog te gaan pushen.
pi_135214682
Als het een rode bus was dan wordt de foto daarvan gebruikt bij de solicitatie hoe het dus niet moet.
pi_135214825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:03 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Ohja stom, had even beter kunnen lezen. Heeft hij toch aardig z'n best gedaan. Ik rij weinig bussen, maar bij het overhellen van die bussen bij laag tempo geloof ik het al. Ik heb weinig trek om dan nog te gaan pushen.
Bij busjes is het echt niet lastig om de bandjes te laten piepen, vooral als ze een iets potentere dieselmotor hebben is dat zo gebeurt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:08:40 #281
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135214967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:06 schreef Rubenr3 het volgende:

[..]

Bij busjes is het echt niet lastig om de bandjes te laten piepen, vooral als ze een iets potentere dieselmotor hebben is dat zo gebeurt.
Vrijdag hele dag verhuizen met een Iveco Daily bakwagen. Toch is proberen dan!
YOLO :')
pi_135214984
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik neem tegenwoordig vaak de bus vanaf locatie direct naar Hilversum, is sneller dan de trein en scheelt me overstappen op Almere en lopen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:13:21 #283
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135215232
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:34 schreef Schaafkaas het volgende:
Moet morgen een auto ophalen (niet de BMW) bij een dealer en afleveren bij de grote uit Almere, maar dan de vestiging in Nieuwegein.( :P ). Het innameformulier dat ik hiervoor moet gebruiken is nogal anders dan de meeste, ik moet de naam + telefoonnr. hebben van de berijder en een handtekening van zowel de CP als de berijder. Iemand hier ervaring mee? Ik moet de auto dus ophalen bij een dealer...

En met berijder wordt niet de chauffeur bedoelt btw.
DM, die formulieren van de polo's van Cen.... Zijn inderdaad vaag.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:19:24 #284
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135215563
Dank je, maar niet wat ik bedoelde ;) Gaat om een innameformulier van st**k
pi_135216010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:19 schreef Schaafkaas het volgende:
Dank je, maar niet wat ik bedoelde ;) Gaat om een innameformulier van st**k
Als die gegevens niet bekend zijn laat je die gewoon lekker leeg, wel vaker zo dat je vage formulieren mee krijgt.
pi_135216112
Inderdaad... onzin formulieren... doet niemand moeilijk over.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:32:36 #287
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135216315
In de extra ritgegevens staat anders wel extra groot, dikgedrukt en onderstreept dat je de formulieren altijd volledig moet invullen. :') (opvallend genoeg geen uitroepteken :o )

Maar ik geloof jullie wel, zal vast wel goed zijn. :)
pi_135216435
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:32 schreef Schaafkaas het volgende:
(opvallend genoeg geen uitroepteken :o )
Oooooo, dan hoeft het niet :+
pi_135216890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:08 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Ik neem tegenwoordig vaak de bus vanaf locatie direct naar Hilversum, is sneller dan de trein en scheelt me overstappen op Almere en lopen.
Ah, dat klinkt wel handiger dan ja :P

Maar zeker nu die Hanzelijn er ligt zal het merendeel via Almere Centrum gaan gok ik zo.
pi_135216930
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:00 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als dikke prima. Alhoewel ik schadenotatie nu eigenlijk niet meer zo erg vind als je het een paar keer gedaan hebt.
Ik merk ook dat ik nu na 4 jaartjes EW ook een stuk oppervlakkiger de schade noteer dan in mijn eerste ritten ja. Toen stond standaard mijn formulier vol kruisjes, nu is dat stukken minder.

En ik heb nog nooit klachten gehad of een over het hoofd geziene schade moeten betalen :+
pi_135219887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:10 schreef Sarasi het volgende:
SRS, zoek een stage! :+ Jouw discipline hoef ik niet. :*
Doe m'n best :+
pi_135220005
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 01:48 schreef S-RS het volgende:

[..]

Doe m'n best :+
Jaja. :')

Prachtige dansvoorstelling gezien vanavond trouwens. Akram Khan Company met iTMOi. O+ Dan weet ik weer waar ik voor werk! Mijn salaris van de uni mag trouwens ook weleens binnenkomen. :{
pi_135221394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:39 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ah nee, met taxiwerk ga je max op zo'n 2400,- zittene xcl toeslagen en fooien. (wat ook makkelijk 100,- per maand kan zijn, hoewel men tegenwoordig steeds gieriger is.)
Dat valt me eigenlijk nog niet tegen, wat ik las lag allemaal een stuk lager.
Waar heb je die info vandaan?

Voor die 2400/mnd ofwel 15 euro per uur wil ik nog best taxiën. Voor 8 per uur al minder graag :P.
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:02:04 #294
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135221705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:56 schreef QuiCk01 het volgende:
Daar hoef ik geen moeite voor te doen met een Trafic. Is niet heel moeilijk.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:45:27 #295
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135222068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 06:54 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Voor die 2400/mnd ofwel 15 euro per uur wil ik nog best taxiën. Voor 8 per uur al minder graag :P.
Hoe oud ben je? Verwacht geen wonderen van hiker of privéchauffeur qua salaris
pi_135222150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 06:54 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

Werk nu voor een kleine 13,- per uur op de taxi, heb "slechts" 2-3 jaar ervaring erin(wel langer, maar toen min. jeugdloon, ben nu 25) dus beetje logic toegepast. :P
Edit: http://www.sociaalfondsta(...)per-januari-2013.pdf

2250 euro dus.. my bad. ;)
pi_135222158
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:02 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Daar hoef ik geen moeite voor te doen met een Trafic. Is niet heel moeilijk.
Precies, zelfde met een Transit. ;)
pi_135222732
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:45 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Verwacht geen wonderen van hiker of privéchauffeur qua salaris
25. Verwacht ook geen wonderen, dikwijls rond de 10e per uur van wat ik lees. Prima hoor, als ik maar veel en flexibel kan werken :)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Werk nu voor een kleine 13,- per uur op de taxi, heb "slechts" 2-3 jaar ervaring erin(wel langer, maar toen min. jeugdloon, ben nu 25) dus beetje logic toegepast. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Oh best prima.... ga ik ook eens naar kijken dan :-)
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:50:49 #299
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135223489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:23 schreef PogoSticK het volgende:

[..]

25. Verwacht ook geen wonderen, dikwijls rond de 10e per uur van wat ik lees. Prima hoor, als ik maar veel en flexibel kan werken :)

[..]

[..]

Oh best prima.... ga ik ook eens naar kijken dan :-)
Hm, je bent wel vrij oud voor de studentenfuncties, hoop voor je dat dat geen belemmering is!
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:55:31 #300
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135223633
Deze gaat
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:55:44 #301
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135223639
Dicht
#26 || Luciano da Silva