Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaaaaaa. Maar bokkepoot zei dat hij geen US lights wil omdat hij het niet ziet vanuit de auto. Daarop zeg ik dat ik lichtmetaal óók niet zie vanuit de auto. Heeft op dat punt dus niks met functionaliteit te maken, puur visueel. Gewoon alleen om wat je ziet in de auto.
Gelukkig is de binnenkant van een Prius ook lelijk
quote:
Op maandag 6 januari 2014 17:06 schreef Irritatie100 het volgende: In ander nieuws: mijn gesprek van vrijdag was een succes, donderdag mag ik voor een tweede gesprek komen
Ik vind Skoda's prima wagens. Lekker strak design. Heb er een soort van voor gezorgd dat m'n pa bij de nieuwe Octavia ging kijken. Werd heel serieus genomen, totdat de A3 goedkoper bleek te zijn
Ik vind Skoda's best mooi, behalve die gepimpte hierboven Range Rover wielen op een stationwagen
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Jezus, het lijkt wel of ik in coma heb gelegen joh. Het laatste wat ik me herinner is pagina 4 van #131 Wat betreft benzine en diesel sluit ik me aan bij hierboven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wel een mooie station.
Maar ik hou meer van sedans. Ook bij de hierboven genoemde station vind ik de sedanuitvoering mooier.
Mwoah, stations.. Als ik zo veel geld te besteden zou hebben voor een auto zou het toch echt wel een coupé worden, of een sedan als het wat ruimer moet.
Als je zoveel geld hebt, RS6 kost namelijk minstens ¤146.000, heb je vast ook geld genoeg om nog een andere auto ernaast te kopen. Ik zou namelijk pas zo'n dure auto kopen als ik al een duur huis heb en dan nog miljoenen op de bank heb staan.
Op maandag 6 januari 2014 17:56 schreef MG_13 het volgende: Als je zoveel geld hebt, RS6 kost namelijk minstens ¤146.000, heb je vast ook geld genoeg om nog een andere auto ernaast te kopen. Ik zou namelijk pas zo'n dure auto kopen als ik al een duur huis heb en dan nog miljoenen op de bank heb staan.
Ik moet het anders verwoorden dan: coupe(/sedan) > station.
Op maandag 6 januari 2014 18:15 schreef Pizzabodem het volgende: Neem wel een S4 Avant. Kost de helft van de RS6, heeft meer koppel dan de RS4. En dan een beetje tunen, chipje, ander uitlaatsysteem
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wel een mooie station.
Op maandag 6 januari 2014 17:56 schreef MG_13 het volgende: Als je zoveel geld hebt, RS6 kost namelijk minstens ¤146.000, heb je vast ook geld genoeg om nog een andere auto ernaast te kopen. Ik zou namelijk pas zo'n dure auto kopen als ik al een duur huis heb en dan nog miljoenen op de bank heb staan.
Voor dat bedrag zou ik eerder gaan kijken naar een mooie Maserati Gran Turismo denk ik. BMW vind ik niet mooi. (Op de M135i na)
Zal zelf nooit een E60/E61 M5 kopen of een RS6 C6. Die 10 cylinders zijn leuk, maar je kan compleeeeet leeglopen op een aantal constructie fouten. En dan komt dat achterlijke verbruik ook nog eens. Er zijn er al veel die hem om die redenen hebben weg gedaan. De reden als je genoeg geld hebt om hem te kopen is het onderhoud ook niet zo'n probleem gaat gewoon niet op. Je hebt de kosten van een excoot, maar rijd ondertussen gewoon in een ordinaire familie station die wat te hard gaat.
Was jij vandaag in Rotterdam, Amoeba? Heb daar een keigave X-type gespot en ik dacht dat die van jou was aangezien een Jaaaaag zonder spoiler, dikke velgen, een grille met racegaas en wat cool zwarte accenten natuurlijk niks voorstelt.
Overigens vind ik zelf dat die Panda de Jaaaag echt tot z'n recht laat komen.
Op maandag 6 januari 2014 19:39 schreef Kiprollade het volgende: Was jij vandaag in Rotterdam, Amoeba? Heb daar een keigave X-type gespot en ik dacht dat die van jou was aangezien een Jaaaaag zonder spoiler, dikke velgen, een grille met racegaas en wat cool zwarte accenten natuurlijk niks voorstelt.
Jeetje. Gaat snel, dacht dat het een slowchat was. Ennnnnn door. Bedankt voor de morele support (bijna) allen. Vandaag 1 reactie op sollicitatie, die gaan een sollicitatieronde houden maar de datum wordt nog bekend gemaakt... Take long! Nu. Rijden. Achterwielaandrijving. Driften. Of in elk geval werken, want momenteel werk ik niet en da's niet handig als je skeeeeeeer, broko, blut bent.
So what else is new? Bandengepraat weet ik enkel dat de goodyears (volgens mij) onder de ibiza 1.9 het prima deden met hun 215/55, dat de ecorommel onder de ibiza 1.2 het niet goed deed met zijn 175/65 maar dit had ook met veringafstelling te maken.
Op maandag 6 januari 2014 19:54 schreef bokkepoot het volgende: Wanli glijden ohne ende Viking omdat wielspin in zijn 3 gewoon tof is Typhoon Hard rubber is goed rubber.
Precies. Zelfde heb ik met de chinese bandjes, gewoon lekker stevig mee rijden, zijn ze voor.(En de Nankings die ik had boden best nog wel veel grip. )
Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef BlackLining het volgende: Jullie begrijpen het allemaal niet. Amoeba komt in de goeie richting maar het is het nog net niet.
Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef S-RS het volgende: Zal zelf nooit een E60/E61 M5 kopen of een RS6 C6. Die 10 cylinders zijn leuk, maar je kan compleeeeet leeglopen op een aantal constructie fouten. En dan komt dat achterlijke verbruik ook nog eens. Er zijn er al veel die hem om die redenen hebben weg gedaan. De reden als je genoeg geld hebt om hem te kopen is het onderhoud ook niet zo'n probleem gaat gewoon niet op. Je hebt de kosten van een excoot, maar rijd ondertussen gewoon in een ordinaire familie station die wat te hard gaat.
Dat laatste gewoon. Ik zou een echt leuke auto kopen, coupe oid, en dan een redelijk normale 3 liter diesel sedan voor dagelijks gebruik.
Supra single turbo, F12 berlinetta en iets gruwelijk lomps. Marauder ofzo. Of een tank. Caterham CSR500 staat ook hoog op mijn verlanglijstje.
Overigens vallen de kosten van een RS6 of vergelijkbare auto mee met de 'echte' exoten als lambo of ferrari, en zijn ze een heel stuk praktischer. Tis gewoon iets heel anders.
Op maandag 6 januari 2014 19:47 schreef BlackLining het volgende: Jullie begrijpen het allemaal niet. Amoeba komt in de goeie richting maar het is het nog net niet.
Inderdaad, gewoon een normale auto kopen, daar een veel te dikke motor inleggen maar de looks gewoon normaal houden en dan allemaal nietsvermoedende sjonnies met gepimpte GTI'tjes he-le-maal kleurenblind rijden
Op maandag 6 januari 2014 21:09 schreef Irritatie100 het volgende: Inderdaad, gewoon een normale auto kopen, daar een veel te dikke motor inleggen maar de looks gewoon normaal houden en dan allemaal nietsvermoedende sjonnies met gepimpte GTI'tjes he-le-maal kleurenblind rijden
Daarom vind ik een 850 T5R ook zo tof, ouwe lullen station met 250pk.
O ja, over werk. Ik kon morgen alleen 's middags, heb Ridderkerk - Amersfoort in een Passat 1.4TSI. 122pk versie met DSG, ben benieuwd. In de Golf 6 met handbak vond ik die motor wel prima (hoewel weinig kracht meer in 6).
Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef MuurStraat het volgende: Rij maar eens een echt brute bak Knappe jongen die met een paar miljoen op de bank dan nog steeds een Leon kiest.
Vaak zat gedaan. (vooral meerijden dan) diverse Porsche's(waaronder een Carrera GT), AMG's, Ferrari's en een paar Lotus. Ik weet dus wat ik zou missen. Vandaar ook de 911 en S15 voor erbij. Als ik 5 dagen per week in 1 van de 2 zou rijden zouden ze nogal snel saai worden denk ik. Een kameraad heeft een nieuwe Leon FR, met 140PK, zijn broertje een Ibiza FR met tegen de 200PK. (Benzine, ibi is 2.0 TDI) Das wel leuk spul voor naar het werk.v Meer ben ik niet nodig, dus waarom zou ik? Net als ik dan gewoon een leuke vrijstaande woning in DE zou kopen voor <300.000 euro. Waarom meer uitgeven als dat huis alles heeft wat ik wil + meer? Geef dan liever wat extra geld uit aan vakantie's en ga een keer naar Tokyo, Chernobyl, en een rondreis door Finland, Zweden en Noorwegen doen. Oh, en dan gewoon eens in een Hilton hotel slapen, gewoon, omdat het kan.
Maar goed, dat huis zou ik dan ook volplakken met zonnecellen, want stroom met geld toe. (Serieus, in Duitsland krijg je 50 cent per megawattuur dat je levert aan de energiemaatschappij m.b.v zonnepanelen. 1 megawattuur gebruiken kost 30 cent indien geen zonnepanelen)
[ Bericht 6% gewijzigd door Marco001 op 06-01-2014 21:40:14 ]
Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef MuurStraat het volgende: Rij maar eens een echt brute bak Knappe jongen die met een paar miljoen op de bank dan nog steeds een Leon kiest.
Precies dit. Als je echt zat geld hebt boeit dagelijks onderhoud je toch helemaal niks man.
Vaak zat gedaan. (vooral meerijden dan) diverse Porsche's(waaronder een Carrera GT), AMG's, Ferrari's en een paar Lotus. Ik weet dus wat ik zou missen. Vandaar ook de 911 en S15 voor erbij. Als ik 5 dagen per week in 1 van de 2 zou rijden zouden ze nogal snel saai worden denk ik. Een kameraad heeft een nieuwe Leon FR, met 140PK, zijn broertje een Ibiza FR met tegen de 200PK. (Benzine, ibi is 2.0 TDI) Das wel leuk spul voor naar het werk.v Meer ben ik niet nodig, dus waarom zou ik? Net als ik dan gewoon een leuke vrijstaande woning in DE zou kopen voor <300.000 euro. Waarom meer uitgeven als dat huis alles heeft wat ik wil + meer? Geef dan liever wat extra geld uit aan vakantie's en ga een keer naar Tokyo, Chernobyl, en een rondreis door Finland, Zweden en Noorwegen doen. Oh, en dan gewoon eens in een Hilton hotel slapen, gewoon, omdat het kan.
Maar goed, dat huis zou ik dan ook volplakken met zonnecellen, want stroom met geld toe. (Serieus, in Duitsland krijg je 50 cent per megawattuur dat je levert aan de energiemaatschappij m.b.v zonnepanelen. 1 megawattuur gebruiken kost 30 cent indien geen zonnepanelen)
Van iedereen met wie ik het er ooit over heb gehad ben jij toch wel de saaiste dromer
Van iedereen met wie ik het er ooit over heb gehad ben jij toch wel de saaiste dromer
Zou best kunnen. Maar als ik 30mil zou winnen zou ik het zo doen, en dan de rest van mijn leven blijven chauffeuren voor 3 dagen ofzo per week. Anders word het wel erg saai. Voor het geld hoef je het niet te doen, want als ik nu dat bedrag zou winnen, het eerste jaar 1mil uitgeef kan ik de rest van mijn leven elk jaar ruim 300.000 uitgeven en dan nog flink wat geld overhouden voor evt. kinderen. Kijk, Als ik Jay Leno rijk zou zijn dan had ik ook wel een garage met minstens 20 auto's. (Varierend van E-type's, diverse 911's, Gemballa's en RUF's tot aan een pre-war Bentley en een Phantom Drophead Coupe voo zomer's. Oh, en een Miura Oh, en een leuke Riva aan de steiger. Zit ik alleen met het dilemma: welke auto zal ik vandaag eens gebruiken..
Ik zou sowieso wel genoeg plezier uit een 'gewone' auto halen. Zo'n knalgroene Ford Focus RS lijkt me ook geniaal. Die 2.5 is sowieso al briljant beetje extra vermogen erbij sleutelen en gaan.
Als ik daarop uitgekeken ben haal ik wel iets exotisch. En dan gaat mijn voorkeur uit naar iets van Lamborghini of Aston Martin.
Vandaag nog in Lisserbroek geweest, een extreem smerige Audi A5 moeten afleveren. Ook nog smerig afgeleverd uiteindelijk, want de wasstraat daar was stuk, en er moest een monteur bij komen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik zou, als ik het geld had, een hele oude auto kopen, een leuke, een eend of een kever ofzo. Of een leuk fiatje. En dan helemaal zelf opknappen en iemand betalen om mee daarmee te helpen, mee te zeggen wat ik moet doen enzo. Maar dan wil ik elk moertje zelf aandraaien.
Liefde!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Sarasi het volgende: Ik zou, als ik het geld had, een hele oude auto kopen, een leuke, een eend of een kever ofzo. Of een leuk fiatje. En dan helemaal zelf opknappen en iemand betalen om mee daarmee te helpen, mee te zeggen wat ik moet doen enzo. Maar dan wil ik elk moertje zelf aandraaien.
Liefde!
SPOILER
Mijn vriend houdt niet van auto's. En ik wil alles zelf doen, gewoon iemand hebben die meekijkt en het me uitlegt, want ik heb er geen drol verstand van. Mijn vriend kan zich al niet eens niet bemoeien met het koken of squashen.
Mijn vriend houdt niet van auto's. En ik wil alles zelf doen, gewoon iemand hebben die meekijkt en het me uitlegt, want ik heb er geen drol verstand van. Mijn vriend kan zich al niet eens niet bemoeien met het koken of squashen.
Dat lijkt me dus echt mega irritant Zelfde als ik oude mensen met hun PC/tablet/telefoon help en ze precies wil weten hoe ik het doe..
Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Sarasi het volgende: Ik zou, als ik het geld had, een hele oude auto kopen, een leuke, een eend of een kever ofzo. Of een leuk fiatje. En dan helemaal zelf opknappen en iemand betalen om mee daarmee te helpen, mee te zeggen wat ik moet doen enzo. Maar dan wil ik elk moertje zelf aandraaien.
Liefde!
SPOILER
Da's ook heel vet natuurlijk. Al zou ik persoonlijk dit kopen
SPOILER
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Jullie hebben ook geen gevoel voor avontuur. Het gaat gewoon om de trektocht natuurlijk, deel van de Santiago de Compostella. Mijn moeder gaat 'm wandelen met mijn tante, maar dat kan ik niet vanwege mijn rug. Dus te paard. En ik heb altijd al eens zonder auto willen trekken in Frankrijk.
Op dinsdag 7 januari 2014 00:09 schreef Sarasi het volgende: Jullie hebben ook geen gevoel voor avontuur. Het gaat gewoon om de trektocht natuurlijk, deel van de Santiago de Compostella. Mijn moeder gaat 'm wandelen met mijn tante, maar dat kan ik niet vanwege mijn rug. Dus te paard. En ik heb altijd al eens zonder auto willen trekken in Frankrijk.
Op dinsdag 7 januari 2014 00:09 schreef Sarasi het volgende: Jullie hebben ook geen gevoel voor avontuur. Het gaat gewoon om de trektocht natuurlijk, deel van de Santiago de Compostella. Mijn moeder gaat 'm wandelen met mijn tante, maar dat kan ik niet vanwege mijn rug. Dus te paard. En ik heb altijd al eens zonder auto willen trekken in Frankrijk.
Geen gevoel voor avontuur zegt ze
Ik ben druk bezig met de voorbereidingen om in 2015 rond Australië te rijden, op de motor
Ik ben druk bezig met de voorbereidingen om in 2015 rond Australië te rijden, op de motor
Dat is ook wel heel awesome. Als mijn rug echt beter is, hopelijk komt die dag binnen 5-10 jaar, wil ik nog eens in Zwitserland wandelen in de bergen, van hut naar hut. En ik wil heel graag met de nachttrein naar Moskva, en met een fiatje naar Turkije tuffen.
Dat is ook wel heel awesome. Als mijn rug echt beter is, hopelijk komt die dag binnen 5-10 jaar, wil ik nog eens in Zwitserland wandelen in de bergen, van hut naar hut. En ik wil heel graag met de nachttrein naar Moskva, en met een fiatje naar Turkije tuffen.
Alpine hiking doe het echt, ware aanrader kan ik je verzekeren.
Russia lijkt me sowieso wel stoer. Wil er echt naartoe al is het maar om in de drie wereldmachten te zijn geweest.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Als ik geld teveel had zou ik in ieder geval een eerste generatie Ford Mustang en een Land Rover Defender kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als ik dan wat ouder wordt zou ik verhuizen naar Frankrijk, een Peugeot 404 pick-up kopen en me voordoen als een lokale boer
SPOILER
Suzuki GSF600 Bandit N, maar die gaat niet mee naar Aussieland hoor dat wordt waarschijnlijk een Triumph Tiger 800xc of een Suzuki DL650A V-Strom.
Die Suzuki is toch een beetje een beginnersmotor? Wil zelf iets beginnen van een CBR600RR, maar dat lijkt me niet echt verstandig. Gaat dus wss net zoiets als die Suzuki van jou worden, of een soortgelijke.
Op dinsdag 7 januari 2014 00:17 schreef Schaafkaas het volgende: Als ik geld teveel had zou ik in ieder geval de een eerste generatie Ford Mustang en een Land Rover Defender kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als ik dan wat ouder wordt zou ik verhuizen naar Frankrijk, een Peugeot 404 pick-up kopen en me voordoen als een lokale boer
SPOILER
Goeie smaak. Wel oppassen bij de Land Rovers, mijn moeder had vroeger ook eentje, maar die ging telkens kapot. Als er een Mercedes motor inzit, moet ie wel goed zijn
Die Suzuki is toch een beetje een beginnersmotor? Wil zelf iets beginnen van een CBR600RR, maar dat lijkt me niet echt verstandig. Gaat dus wss net zoiets als die Suzuki van jou worden, of een soortgelijke.
Vergelijkbaar hoor. Die Soes van mij heeft hetzelfde motorblok als de GSX-R sportbikes. 600cc op zich is prima handelbaar. Welke stijl je wilt, is persoonlijk. Bandit staat er wel bekend om een vergevingsgezinde fiets te zijn die niet meteen horizontaal gaat bij een stuurfoutje.
Er is in PTA trouwens een topic voor motorrijders en lessers he hoeven we hier de boel niet onder te spammen.
Alpine hiking doe het echt, ware aanrader kan ik je verzekeren.
Russia lijkt me sowieso wel stoer. Wil er echt naartoe al is het maar om in de drie wereldmachten te zijn geweest.
Ik heb al eens twee dagen gehiked daar met mijn moeder, maar het ging onweren en dat durfden we niet aan. Het was ook nogal een impulsieve actie. Maar dat wil ik zeker nog eens goed doen.
Ik ben al Russisch aan het leren, prachtige taal. Ik zou nooit in Rusland willen wonen, maar de natuur daar... Daarom wil ik ook nog altijd een keer naar Yellowstone en echt ziek graag weer terug naar Kruger.
Ik heb al eens twee dagen gehiked daar met mijn moeder, maar het ging onweren en dat durfden we niet aan. Het was ook nogal een impulsieve actie. Maar dat wil ik zeker nog eens goed doen.
Ik ben al Russisch aan het leren, prachtige taal. Ik zou nooit in Rusland willen wonen, maar de natuur daar... Daarom wil ik ook nog altijd een keer naar Yellowstone en echt ziek graag weer terug naar Kruger.
We willen zoveel allemaal he
Zorg ervoor dat je het doet voor je vastzit aan een baan, hypotheek en kinderen. Dan is het game over wat dat soort avontuurlijke plannen betreft
Goeie smaak. Wel oppassen bij de Land Rovers, mijn moeder had vroeger ook eentje, maar die ging telkens kapot. Als er een Mercedes motor inzit, moet ie wel goed zijn
De Defender is inderdaad niet erg betrouwbaar, ook niet comfortabel, luxe of snel (0-100 in 16 seconden als ik me niet vergis), maar ze zijn gewoon ontzettend stoer en zeker niet vies van een beetje off-road actie.
Ik rij op het moment bij een bedrijf dat pakjes bezorgd, ik gebruik een eigen auto, punt is dat ik weer wil gaan studeren en dus een baantje wil zonder auto.. Want die auto wordt mij dan te duur / toch minder tijd om te werken ook.
Eigenlijk is het net niet relaxed dat je hier altijd OV voor nodig hebt.
Zorg ervoor dat je het doet voor je vastzit aan een baan, hypotheek en kinderen. Dan is het game over wat dat soort avontuurlijke plannen betreft
Tja. Dat is het probleem... Ik wil dolgraag kinderen (ooit), maar als ik kijk naar moeder en oma moet dat voor mijn 33e. Of invriezen. Maar dat is ook duur. Gelukkig is mijn vriend in ieder geval wel avontuurlijk. Ik denk dat het ideale moment zou zijn als ik al mijn papiertjes binnen heb, twee tijdelijke contracten heb gehad en mijn huurhuis opzeg. En dan gewoon vertrekken. Maar goed, dromen voorlopig...
Eerst maar genieten van wat ik nu doe. Studeren, lekker auto rijden, genieten van het ook prachtige Nederlandse landschap en van de mensen om mee heen.
Ik ga in ieder geval een jaar (heerlijk origineel, ik weet het) naar Australië om daar te werken en werken, en die motor tocht van 20.000km om het continent heen te maken. Wat ik daarna doe weet ik nog niet.
Maar ik hou er wel sterk rekening mee dat ik besluit in een ander land te gaan wonen ja. Al is het maar om de toekomst veilig te stellen, want Europa wordt niks meer en de VS hollen ook achteruit.
Mijn vriendin wil ook graag naar Australië, ik overweeg dat, Azië en Zuid-Amerika, maar die laatste ben ik nog nooit geweest dus dat weet ik nog niet.
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 07-01-2014 00:56:39 ]
Grappig, ik kwam zojuist deze VW Polo tegen op MP. Een 1.6 diesel (90 pk) uitgevoerd als GTI. Op zich kan ik er wel om lachen, maar ik snap niet helemaal wie zoiets doet. De auto heeft o.a. de bumpers, sideskirts, velgen en het interieur van een GTI. Dat zal aardig wat geld gekost hebben. En wie koopt er uberhaupt een Polo diesel om er vervolgens minder dan 20k per jaar mee te rijden? Nu heb ik het even opgezocht, de 1.6 tdi heeft een vanafprijs van 21k, terwijl de GTI begint vanaf 26k. Als je a) zoveel geld uitgeeft aan onderdelen en b) relatief weinig rijdt, was het dan niet bijna voordeliger om gewoon een GTI te kopen?
SPOILER
[ Bericht 0% gewijzigd door Schaafkaas op 07-01-2014 01:47:46 ]
Daardoor wordt het wel een ideale auto om te kopen: jong, lage km stand, veel opties, mooi en relatief goedkoop. Wat de eerste eigenaar bezielde, geen idee, maar voor de nieuwe eigenaar wel goed nieuws
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Mwoah... t zijn allebei 600'jes, is een aardig verschil maar daar kan je als beginnend motorrijder nog niet zoveel mee. Goedkope optie is 't veiligst voor als je op je plaat gaat
Trouwens, ik had het gister nog ff over reistijd enzo. Een vriend van me heeft bij Carclass gewerkt en die had het 1e halfuur voor zichzelf, de rest v/d baas. Hoe zit dat meestal? Alles betaald? Ander tarief? Reistijd tussen ritten neem ik aan ook betaald?
Op maandag 6 januari 2014 23:08 schreef RTS91 het volgende: Morgen ook weer 7:00 bij de klant, in de bekende 320d weer naar Heerlen.
Haha succes maar weer
Het valt mij trouwens op dat ik vaak vrouwen moet chauffeuren. Er zijn vaker mannen in de top van het bedrijfsleven maar de verhouding man-vrouw die ik in de auto heb zitten is toch wel 50-50 denk ik.
Wij hebben hier thuis 2 van die dingen. Een 110 en een 130, die krengen zijn +50k. Wat krijg je dan? Een lostrillende blikke bak op wielen. Verbruik is 1/8 diesel. Levertijd van de 130 was 11 maanden worden uniek gemaakt ergens in de USA. Maar uiterlijk en trekkracht zit wel goed Al zou ik voor 50k wel wat anders uitzoeken
Mwoah... t zijn allebei 600'jes, is een aardig verschil maar daar kan je als beginnend motorrijder nog niet zoveel mee. Goedkope optie is 't veiligst voor als je op je plaat gaat
Trouwens, ik had het gister nog ff over reistijd enzo. Een vriend van me heeft bij Carclass gewerkt en die had het 1e halfuur voor zichzelf, de rest v/d baas. Hoe zit dat meestal? Alles betaald? Ander tarief? Reistijd tussen ritten neem ik aan ook betaald?
Bij EW wordt je betaald vanaf het eerste station. Of als je een auto ophaalt in je woonplaats, dan gaat de teller lopen als je aankomt bij het ophaaladres. Staat ook in de OP geloof ik..
Heb al wel eens in Oostenrijk gebiked, steeds dagtochtjes op de mountainbike gedaan, erg tof!
Bij EW wordt je betaald vanaf het eerste station. Of als je een auto ophaalt in je woonplaats, dan gaat de teller lopen als je aankomt bij het ophaaladres. Staat ook in de OP geloof ik..
Had de OP er al op nageslagen, stond er niet bij. Is wel prima regel want station is maar 10 minuten fietsen .
Bij AR is een halfuur woon-werk verkeer eigen tijd. Dus als de 5min verderop begint en je hebt een wissel, heb je 10min eigen tijd, als je in A'foort begint krijg je je reistijd min een halfuur uitbetaald.
Op dinsdag 7 januari 2014 09:00 schreef Sarasi het volgende: Bij AR is een halfuur woon-werk verkeer eigen tijd. Dus als de 5min verderop begint en je hebt een wissel, heb je 10min eigen tijd, als je in A'foort begint krijg je je reistijd min een halfuur uitbetaald.
Precies. Daarom altijd op het dooie gemakje naar het station wandelen.
Vind het compleet achterlijk trouwens dat je dat niet gewoon betaald krijgt.
Avontuurlijke mensen hier allemaal Ik ga na mijn studie gewoon werken hier in Nederland hoewel ik wel een klein beetje denk om ooit in Spanje te gaan wonen. Erg leuk land vind ik dat en ik spreek inmiddels ook al een beetje Spaans.
Verder heb ik weinig plannen, hoewel ik nog wel een keer naar Australië, het westen van de VS (ben nu alleen in Floriade geweest) en richting de Baltische staten zou willen.
Paar jaar geleden heb ik geinterraild door Oost-Europa, daar heb ik inmiddels vrij veel gezien (en dat was voor mijn doen al best avontuurlijk ).
En ik heb eind jaren '90 in Saoedi-Arabië gewoond, aan de ene kant zou ik daar wel weer eens heen willen, maar dat land in komen is niet heel makkelijk.
Emigreren zal ik denk ik nooit definitief gaan doen. Enorm veel gedoe waarna je uiteindelijk bedenkt dat Nederland zo gek nog niet is.
Jaartje ergens anders gaan wonen met m'n vriendin zit wel in de planning. Zal waarschijnlijk iets van Londen worden. Wat een heerlijke stad is dat.
Ben nu overigens 2x in Ghana en 1x in Oeganda geweest om samen met een groep wat te bouwen. Vooral Oeganda was behoorlijk avontuurlijk. Sliepen we bij de bouwplaats in houtenhutjes etc. Natuur is daar ook fantastisch mooi! Ghana zijn de mensen wat toegankelijker, erg gaaf om te leren hoe ze daar leven.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ach, is vrij gebruikelijk. Ik zit er niet zo mee. Station is voor mij toch maximaal twintig minuten lopen, ik wil er toen minuten voordat de trein vertrekt zijn... Enkeltje station is dan onbetaald. En als ik naar de LM in Groningen moet, hal ik dat halfuur bij een wissel niet eens, denk ik. Niet met de fiets iig, maar die is nu stuk en met de bus duurt het langer.
Op dinsdag 7 januari 2014 09:00 schreef Sarasi het volgende: Bij AR is een halfuur woon-werk verkeer eigen tijd. Dus als de 5min verderop begint en je hebt een wissel, heb je 10min eigen tijd, als je in A'foort begint krijg je je reistijd min een halfuur uitbetaald.
Oh, dat wist ik niet eens , ik dacht dat dat alleen voor de heenreis geldt. Kan ook komen omdat ik nog nooit een wissel als enige rit van de dag heb gehad. Een wissel überhaupt is al zeldzaam, maar die enkele keer dat ik er een had was er nog een andere rot achteraan geplakt. Dus altijd werktijd - 30 min gehad (tenzij eerder op eerste ophaaladres).
Op zich vind ik dat wel redelijk, want bij andere baantjes zou je echt wel een kwartier heen+terug kwijt zijn.
Beetje reistijd is normaal toch?! Ik had hiervoor buitendienstfunctie en kon 2 uur per dag op mijn buik schrijven. Nu was ik daar niet zo blij mee, maar ach, je kan niet altijd alles hebben.
Op dinsdag 7 januari 2014 09:18 schreef Fiorano het volgende: Emigreren zal ik denk ik nooit definitief gaan doen. Enorm veel gedoe waarna je uiteindelijk bedenkt dat Nederland zo gek nog niet is.
Jaartje ergens anders gaan wonen met m'n vriendin zit wel in de planning. Zal waarschijnlijk iets van Londen worden. Wat een heerlijke stad is dat.
Ben nu overigens 2x in Ghana en 1x in Oeganda geweest om samen met een groep wat te bouwen. Vooral Oeganda was behoorlijk avontuurlijk. Sliepen we bij de bouwplaats in houtenhutjes etc. Natuur is daar ook fantastisch mooi! Ghana zijn de mensen wat toegankelijker, erg gaaf om te leren hoe ze daar leven.
Mijn vader heeft een jaar vrijwilligerswerk gedaan in toenmalig Soedan. Geweldige verhalen en foto's. Zoiets wil ik ook nog eens doen. Afrika. Al moet ik zeggen dat ik Zuid-Afrika heel lastig vond. Sommige mensen daar leven gewoon nog in apartheid, en het is moeilijk, want ze hebben goede redenen om bang te zijn.
Maar Zimbabwe lijkt me prachtig, bijvoorbeeld. Niet nu tho. Andere culturen zijn machtig interessant en wat dat betreft kun je in Afrika je hart op.
Op dinsdag 7 januari 2014 09:50 schreef Solidberg het volgende: Is een jaar vrijwilligerswerk niet erg duur om te doen? Geen inkomen maar wel nog huur/belasting/verzekering/etc doorbetalen
Is natuurlijk wel erg mooi om te doen, jammergenoeg ben ik nooit verder dan Oostenrijk gekomen met school een weekje
Hij woonde toen in een leefgemeenschap, dus hij had sowieso nooit geld. Dat jaar woonde er iemand anders in zijn kamer.
Als je geen inkomen hebt, hoef je ook geen belasting te betalen natuurlijk (tenzij stinkend rijk maar dan is er ook geen probleem). Huur wordt gedekt door de andere bewoner en verzekeringen zal hij wel niet gehad hebben. Dus netto nul.
Ik weet niet of dat nu nog kan, en waar mijn vader verpleger was en dus nuttig, kan ik eigenlijk niet zoveel, dus zal ik wel moeten bijbetalen voor vrijwilligerswerk.
Hij woonde toen in een leefgemeenschap, dus hij had sowieso nooit geld. Dat jaar woonde er iemand anders in zijn kamer.
Als je geen inkomen hebt, hoef je ook geen belasting te betalen natuurlijk (tenzij stinkend rijk maar dan is er ook geen probleem). Huur wordt gedekt door de andere bewoner en verzekeringen zal hij wel niet gehad hebben. Dus netto nul.
Ik weet niet of dat nu nog kan, en waar mijn vader verpleger was en dus nuttig, kan ik eigenlijk niet zoveel, dus zal ik wel moeten bijbetalen voor vrijwilligerswerk.
Het kost mij ongeveer ¤800 incl alles voor drie weken. Uiteraard wel het hele jaar door acties om de rest bij elkaar te halen. We hadden dit jaar zo'n ¤40.000 opgehaald, ging dan wel om 2 groepen die 3 weken gingen met ongeveer 18 man per groep.
Maar van dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit maken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan volledig met de hand, dat geeft wel een enorme kick.
Af en toe dit soort uitzichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk voetbal met de locals!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afrika
Ohja, voor de negativo's onderons. Schooltje was inderdaad niet af, is een meer jaren project wat wordt begeleid door een Nederlandse organisatie. Elk jaar gaan er 3 á 4 groepen heen, bedoelding is dat het in 2016 volledig in gebruik genomen kan worden.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 7 januari 2014 09:56 schreef RTS91 het volgende: Zit er aan te denken om volgend jaar af te studeren in het buitenland. Liefst weer in Amerika, maar we zien wel hoe het loopt.
Amerika Ik ga me waarschijnlijk opgeven voor een internationaal semester in New Brunswick, zo'n 40 minuten van New York. Als ik word geplaatst ben ik de gelukkigste persoon op aarde
Amerika Ik ga me waarschijnlijk opgeven voor een internationaal semester in New Brunswick, zo'n 40 minuten van New York. Als ik word geplaatst ben ik de gelukkigste persoon op aarde
Eerlijk? Ben een paar keer op vakantie geweest in Canada/Amerika. Ik zou echt veeeeel liever in Canada wonen. Mensen zijn veel vriendelijker, en vond Amerika (zeker de staat NY) een ouderwetse teringzooi.
Eerlijk? Ben een paar keer op vakantie geweest in Canada/Amerika. Ik zou echt veeeeel liever in Canada wonen. Mensen zijn veel vriendelijker, en vond Amerika (zeker de staat NY) een ouderwetse teringzooi.
Ik wil erg graag naar de VS toe, en dit is de ultieme kans. Sowieso beland je in het studentenleven wat waarschijnlijk al anders is. En als het kut is heb ik het iig geprobeerd.
Je kan ook wel naar Canada toe, maar dan zit je heel afgelegen in niet zo heel grote plaats. Dat trekt me dan minder.
Het kost mij ongeveer ¤800 incl alles voor drie weken. Uiteraard wel het hele jaar door acties om de rest bij elkaar te halen. We hadden dit jaar zo'n ¤40.000 opgehaald, ging dan wel om 2 groepen die 3 weken gingen met ongeveer 18 man per groep.
Maar van dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit maken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan volledig met de hand, dat geeft wel een enorme kick.
Af en toe dit soort uitzichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk voetbal met de locals!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afrika
Ohja, voor de negativo's onderons. Schooltje was inderdaad niet af, is een meer jaren project wat wordt begeleid door een Nederlandse organisatie. Elk jaar gaan er 3 á 4 groepen heen, bedoelding is dat het in 2016 volledig in gebruik genomen kan worden.
Wat vond je een teringzooi aan NY dan? Ik weet niet of je door heel Amerika gereisd bent maar de verschillen binnen het land zijn enorm, van cultuur tot natuur. Ik zie Amerika als een zeer divers land die per staat uniek is. Ik denk dat je Amerika moeilijk als een land kan generaliseren als het op 'vriendelijkheid' aankomt. Canada ben ik ook geweest, ook een van m'n favoriete landen. Voornamelijk de westkust, helaas wel prijzig (Vancouver, geweldige stad). Calgary is daarentegen een beetje troosteloos.
Wat vond je een teringzooi aan NY dan? Ik weet niet of je door heel Amerika gereisd bent maar de verschillen binnen het land zijn enorm, van cultuur tot natuur. Ik zie Amerika als een zeer divers land die per staat uniek is. Ik denk dat je Amerika moeilijk als een land kan generaliseren als het op 'vriendelijkheid' aankomt. Canada ben ik ook geweest, ook een van m'n favoriete landen. Voornamelijk de westkust, helaas wel prijzig (Vancouver, geweldige stad). Calgary is daarentegen een beetje troosteloos.
Oude bruggen , veroeste zooi. Slechte wegen, overwoekerde stoepjes en het achtelijke gebruik dat je eerst een Dollar moet neer leggen bij een tankstation voordat ze je de weg wijzen...
Ik wil erg graag naar de VS toe, en dit is de ultieme kans. Sowieso beland je in het studentenleven wat waarschijnlijk al anders is. En als het kut is heb ik het iig geprobeerd.
Je kan ook wel naar Canada toe, maar dan zit je heel afgelegen in niet zo heel grote plaats. Dat trekt me dan minder.
Gewoon doen, studentenleven aan de andere kant van de plas is wel wat toffer ja. Canada is Toronto wel aan te raden, maar ik ben een simpele boer uit Barneveld dus hou wel van het landelijke
Ik emigreer als dat nodig is voor mijn baan (en ik die baan dus aantrekkelijk vind). Al denk ik niet dat ik snel naar Oost - Azië (van Thailand tot China tot wellicht zelfs Japan) zou emigreren, dat trekt me niet zo. Noord of Zuid Amerika, prima, zelfs plekken in Afrika wil ik wel over nadenken. Ergens anders in Europa is ook niet erg.
Gebeld voor morgen, ik denk voor het eerst in een half jaar voor 4 uur 's middags Heteren - Schiphol, Schiphol - Meerkerk en Den Bosch - Amersfoort. Porsche Cayenne (3 liter benzine), Insignia en Ibiza. Eens kijken of het echt zo is dat een Seat beter is in dagelijks gebruik dan een Porsche, zoals mensen hier durven vermelden
Gebeld voor morgen, ik denk voor het eerst in een half jaar voor 4 uur 's middags Heteren - Schiphol, Schiphol - Meerkerk en Den Bosch - Amersfoort. Porsche Cayenne (3 liter benzine), Insignia en Ibiza. Eens kijken of het echt zo is dat een Seat beter is in dagelijks gebruik dan een Porsche, zoals mensen hier durven vermelden
Zo, dat is een lekker dagje, mooie ritjes met leuke auto's
Oude bruggen , veroeste zooi. Slechte wegen, overwoekerde stoepjes en het achtelijke gebruik dat je eerst een Dollar moet neer leggen bij een tankstation voordat ze je de weg wijzen...
De stad was wel heeeeeeeeuuuuullll vet.
Hm, zo ken ik de staat NY niet en ik heb er 4 maanden gewoond. Natuurlijk heb je slechte delen en arme steden binnen de staat (net als heel Amerika). Infrastructuur is binnen het hele land een heikel punt. Maar wederom, ik denk dat je te weinig gezien hebt om het zo te kunnen generaliseren. Een dollar neerleggen heb ik echt nooit van gehoord haha.
Hm, zo ken ik de staat NY niet en ik heb er 4 maanden gewoond. Natuurlijk heb je slechte delen en arme steden binnen de staat (net als heel Amerika). Infrastructuur is binnen het hele land een heikel punt. Maar wederom, ik denk dat je te weinig gezien hebt om het zo te kunnen generaliseren. Een dollar neerleggen heb ik echt nooit van gehoord haha.
Was voornamelijk rondom de stad, zaten er iets buiten in een motel. Ongeveer een week geweest. Die Dollar is ons echt meerdere keren overkomen, was wel in 2007 ofzo trouwens.
Was voornamelijk rondom de stad, zaten er iets buiten in een motel. Ongeveer een week geweest. Die Dollar is ons echt meerdere keren overkomen, was wel in 2007 ofzo trouwens.
Mja, NYC is een vrij onvriendelijke stad. Platteland is heel anders. Ben in bijna alle wijken geweest van NYC, verschil is vrij groot. Daarnaast zijn de buitenwijken weinig aantrekkelijk (Yonkers, Bronx e.d.). Boven NYC liggen wel erg mooie en rijke dorpjes, even als op Long Island.
Op dinsdag 7 januari 2014 11:15 schreef joppie_saus het volgende: Volgens mij krijg je bij Maserati de sleutel in de kleur van je auto. Dat is dan wel weer heel vet.
Je gaat een Maserati toch zeker niet in het blauw bestellen
Sta ik te wachten op een klant in een groot nieuw pand van één of ander boerenbank, heb ik de verkeerde starttijd doorgekregen. Nu dus weer op weg naar huis en straks nog maar een keer proberen. Goed voor de uurtjes zeg maar 😃
Mooi Er was hier net iemand om een inventarisatie te doen. Staan we in het ICT-magazijn, word er gevraagd wat het allemaal waard is.. (o.a. 10 laptop's en diverse voedingen en overige hardware) Lange stilte door mij en de manager. - 5000euro? ik: Nee, das veel te veel. -500 euro ofzo dan? manager: Nog veel te veel, t'is allemaal oude meuk wat er ligt. Ik zou dat er echt niet voor over hebben. De blik die hij toen trok was priceless.
Op dinsdag 7 januari 2014 13:49 schreef DrSnuggle het volgende: Sta ik te wachten op een klant in een groot nieuw pand van één of ander boerenbank, heb ik de verkeerde starttijd doorgekregen. Nu dus weer op weg naar huis en straks nog maar een keer proberen. Goed voor de uurtjes zeg maar 😃
Op dinsdag 7 januari 2014 14:13 schreef Fiorano het volgende: Nice, Vrijdag sollicitatiegesprek voor een hele toffe vacature als taxi chauffeur voor gehandicapten en ouderen. Hoop echt dat wat wat wordt
Ah, alleen regiotaxi dus? Is leuk werk. (werk bij een taxibedrijf dat op Valys na alle soorten vervoer doet.)
Dat half uur eigen tijd is alleen op de heenweg. Tenzij ze jou structureel oplichten.
Morgen een BMW 5-serie rijden. Kentekencheck gedaan op Autoweek: 218 pk volgens fabrieksopgave, 300 pk volgens het kentekenrapport. Zou het een foutje zijn op die site, of is 'ie gechipt? Hoe dan ook, ik zit wel goed morgen. 't is ook nog een handbak!
[ Bericht 0% gewijzigd door Schaafkaas op 07-01-2014 16:07:03 ]
Wel pics maken he het is neem ik aan wel een 6-in-lijn, of is het downsizen inmiddels zover doorgeslagen dat zelfs een 535i nog maar 4 cilinders heeft?
Vandaag trouwens op knooppunt Benelux: de situatie is daar de laatste tijd flink veranderd, met parallelwegen enzo. Toen ik vanmiddag langs kwam rijden stond er een witte Sprinter tot aan zijn assen vast in de modderige middenberm tussen hoofdrijbaan en parallelweg. Ernaast een nerveus ijsberend jochie in een Post NL-jas, dus ik vermoed dat hij er te laat achter kwam dat ie tóch de parallelbaan had moeten hebben en die via de middenberm toch nog even wilde pakken
Op dinsdag 7 januari 2014 15:59 schreef Schaafkaas het volgende: Morgen een BMW 5-serie rijden. Kentekencheck gedaan op Autoweek: 218 pk volgens fabrieksopgave, 300 pk volgens het kentekenrapport. Zou het een foutje zijn op die site, of is 'ie gechipt? Hoe dan ook, ik zit wel goed morgen. 't is ook nog een handbak!
Het is een 5-serie van de vorige generatie, 6-in-lijn inderdaad. Import trouwens, geloof zelfs dat de 5-serie hier nooit is geleverd met die motor. Dus ik ben benieuwd, zal zeker pics maken, maar heb zo'n gevoel dat het een beetje een wolf in schaapskleren is (vind ik ook best ).
Op dinsdag 7 januari 2014 16:32 schreef Drilboor het volgende: Eventjes een vraagje tussendoor, tot hoe laat bellen de planners ongeveer, ik heb het hier wel eens gelezen volgens mij maar ben het weer vergeten
Ik ben door AR nog wel eens tegen half 9 gebeld, later niet.
Vroegste telefoontje was om een uur of 4.
Op dinsdag 7 januari 2014 16:38 schreef Schaafkaas het volgende: Bij EW gaan ze rond 17.30 naar huis geloof ik, normaal gesproken. Maar er wordt ook regelmatig overgewerkt.
Inderdaad. Zoals afgelopen vrijdag, waren de laatste ritten pas om 21:15u opgelost
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ah, alleen regiotaxi dus? Is leuk werk. (werk bij een taxibedrijf dat op Valys na alle soorten vervoer doet.)
Ja ik denk het wel ja, was via een studentenbureau. Moet ik ook m'n pas halen, wordt voor een groot gedeelte door het bedrijf vergoed en een gedeelte zelf in 10 delen. Is nooit weg een extra papiertje.
Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef zazzel het volgende: Ik wilde ook altijd al eens naar de VS. Ga in april een aantal weken naar Florida met m'n opleiding
Florida is het enige waar ik in de VS geweest ben. Ik vond het Kennedy Space Center erg interessant moet ik zeggen. Everglades waren ook erg apart om te zien, een rondleiding met een gids op zo'n hovercraft (even de exacte naam van die boten kwijt ) is zeker een aam aanrader!
En de pretparken rond Orlando zijn stiekem ook wel erg leuk
Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Sarasi het volgende: Wat een triest weer. Vrijdag beschikbaar gaat me niet lukken denk ik. Iemand wat discipline over?
Opgebruikt
Op dinsdag 7 januari 2014 16:17 schreef Irritatie100 het volgende: Wel pics maken he het is neem ik aan wel een 6-in-lijn, of is het downsizen inmiddels zover doorgeslagen dat zelfs een 535i nog maar 4 cilinders heeft?
Vandaag trouwens op knooppunt Benelux: de situatie is daar de laatste tijd flink veranderd, met parallelwegen enzo. Toen ik vanmiddag langs kwam rijden stond er een witte Sprinter tot aan zijn assen vast in de modderige middenberm tussen hoofdrijbaan en parallelweg. Ernaast een nerveus ijsberend jochie in een Post NL-jas, dus ik vermoed dat hij er te laat achter kwam dat ie tóch de parallelbaan had moeten hebben en die via de middenberm toch nog even wilde pakken
Huidige generatie begint bij 530i met een zescilinder volgens mij, dat is nog de enige oldschool atmosferische 6 in lijn in de 5 serie.
Huidige generatie begint bij 530i met een zescilinder volgens mij, dat is nog de enige oldschool atmosferische 6 in lijn in de 5 serie.
Bij de facelift is de 530i ook geschrapt. Je springt nu van de 528i(2.0 turbo) naar de bekende 535i 3-l turbo. Zonde, zeker omdat de vergelijking 528i(6L) vs. 528i(4L) in de praktijk positief uitviel voor de lekkere 6 in lijn
Ik moet bij mijn rit morgen het transportformulier bij de LM achterlaten. Staat ook bij direct faxen, ik neem aan naar EW, heeft iemand hun fax nummer bij de hand?
Op dinsdag 7 januari 2014 18:42 schreef Drilboor het volgende: Ik zie bij de ritbon dat er staat witte bon Easy Way en Gele bon chauffeur, wat houdt dit precies in?
Klant uit Born? Je krijgt daar een (doordruk)formulier mee als je de auto ophaalt namelijk.
Florida is het enige waar ik in de VS geweest ben. Ik vond het Kennedy Space Center erg interessant moet ik zeggen. Everglades waren ook erg apart om te zien, een rondleiding met een gids op zo'n hovercraft (even de exacte naam van die boten kwijt ) is zeker een aam aanrader!
En de pretparken rond Orlando zijn stiekem ook wel erg leuk
Ah goed om te horen! Mijn rondreis begint in Orlando, dus ik zal wel een park meepakken. De rest van het programma is nog niet bekend. Alleen dat ik even 1500 euro moet lappen Maar voor zo'n complete reis kan je dat zelf niet goedkoper doen.
Op dinsdag 7 januari 2014 18:42 schreef Drilboor het volgende: Ik zie bij de ritbon dat er staat witte bon Easy Way en Gele bon chauffeur, wat houdt dit precies in?
Dat is sowieso verouderd en dat systeem bestaat niet meer.
Zo alles voor de eerste werkdag uitgewerkt. Van Breda naar Nieuwegein in een BMW114I en van Zwolle naar Breda in een Seat Alhambra. Iemand ervaring met vooral die laatste?
Ik heb ervaring met de Sharan, dat is volgens mij hetzelfde. Rijdt niet bijzonder, maar wel een stuk beter dan een Grand Espace of die Grand Picasso dingen van Citroen.
Op dinsdag 7 januari 2014 19:43 schreef trolley het volgende: Ja, toevallig. Die Seat Alhambra is een foeilelijke wagen, en rijdt derhalve ook niet groots ofzo.
Maar goed, alles beter dan een bestelbusje moet je maar denken!
Heb 'm ook gereden. Lelijk, ruim, maar rijdt ook niet kut ofzo. Het is geen Jaguar zal ik maar zeggen.
Op dinsdag 7 januari 2014 20:27 schreef Drilboor het volgende: In een Qashqai heb ik mijn rijbewijs gehaald, best een lekker auto'tje inderdaad.
Nog een ander vraagje, als er staat om 8:30 ophalen, dan moet ik toch voor 8:30 klaar zijn met controleren en aan kunnen rijden?
Nee joh, als je daar om 8:30 binnen komt wandelen is het ook prima, daar kijken ze niet op de minuut naar. Als er vóór staat dan is het vaak wel fijn om er iets eerder te zijn, zeker als het op een thuisadres is.
Met die tijden neem ik het niet zo nauw meer. Tenzij ze het aan de telefoon nog vermelden, dan weet ik dat het belangrijk is, maar we weten ondertussen allemaal al wel dat je die tijden vaak met een korrel zout kan nemen.
Ohja:
quote:
Let op: Op het terrein van A N mag je max. 5 km p/u rijden!!!
Dat snelheidsverhaal is een beetje op gang gekomen nadat er een ietwat enthousiaste EW'er in Nijmegen een auto om een van de palen in de hal had gevouwen.
Op dinsdag 7 januari 2014 21:03 schreef MuurStraat het volgende: Dat snelheidsverhaal is een beetje op gang gekomen nadat er een ietwat enthousiaste EW'er in Nijmegen een auto om een van de palen in de hal had gevouwen.
5 km/u is wel onmogelijk in een auto, of je moet de koppeling al op willen roken.
Op dinsdag 7 januari 2014 21:03 schreef MuurStraat het volgende: Dat snelheidsverhaal is een beetje op gang gekomen nadat er een ietwat enthousiaste EW'er in Nijmegen een auto om een van de palen in de hal had gevouwen.
Details? Of doel je op Amoeba?
Het verhaal van iemand die belachelijk hard in Almere reed kan ik me nog wel herinneren. Dat was eentje die had de directeur ofzo op die weg na de A6 met een flinke snelheid ingehaald.
5 km/u is wel onmogelijk in een auto, of je moet de koppeling al op willen roken.
Als je de koppeling laag belast (cq geen gas geeft) kun je prima een stuk met slippende koppeling rijden. Optimaal is 't niet want hij zal toch zijn warmte kwijt moeten op den duur, maar 't gaat niet direct stuk hoor.
Trouwens inmiddels 18 sollicitaties de deur uit, allemaal chauffeursbedrijven. Ben benieuwd. AR in elk geval dus niet, de rest heb ik nog geen uitsluitsel of reactie.
Het grappigste was eigenlijk het gezicht van de gast die net de brandhaspels door het hele pand had opgehangen en die terug moest komen "omdat er een niet helemaal goed hing"
Als je de koppeling laag belast (cq geen gas geeft) kun je prima een stuk met slippende koppeling rijden. Optimaal is 't niet want hij zal toch zijn warmte kwijt moeten op den duur, maar 't gaat niet direct stuk hoor.
Trouwens inmiddels 18 sollicitaties de deur uit, allemaal chauffeursbedrijven. Ben benieuwd. AR in elk geval dus niet, de rest heb ik nog geen uitsluitsel of reactie.
18?!
Is dat allemaal studentchauffeur of ook (regionale) taxibedrijven?
Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef suikerbiet het volgende: Vandaag weer vanalles meegemaakt. Stonden 3 ritjes op de planning: Waalwijk-Roermond, Eindhoven-Barneveld en Zeist-Meerkerk.
Ging allemaal net lukken, staan we met 4 EW'ers te wachten op het buurtbusje in Waalwijk, scheurt het busje vrolijk voorbij...
Je moest naar van M?
Altijd gezeik daar. Stond laatst op de Sluisweg te wachten met 3 hikers, komt heel die bus niet opdagen. Konden we mooi wandelen naar het busstation.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2014 21:39:28 ]
Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef suikerbiet het volgende: staan we met 4 EW'ers te wachten op het buurtbusje in Waalwijk, scheurt het busje vrolijk voorbij...
Die lui hebben een maximum aantal passagiers wat ze in de bus mogen hebben. Als jullie er dan niet meer bij passen, dan rijden ze inderdaad door.
Nog zuurder is dat je daar naast de plek wacht waar alle bussen geparkeert staan, dus eens in de zoveel tijd komt er een lege (grote) bus langs die naar Waalwijk busstation rijdt, maar dus niet stopt.
Is dat allemaal studentchauffeur of ook (regionale) taxibedrijven?
Allemaal studentchauffeur
Tja, je zoekt werk of je zoekt 't niet!
Taxibedrijven in de buurt hebben weinig werk, en dat lijkt me ook wat minder leuk werk. Moet daarnaast een taxipas hebben, en die heb ik niet. Verdient ook niet bijzonder goed zag ik.
Op dinsdag 7 januari 2014 21:51 schreef Panthera. het volgende: Nog zuurder is dat je daar naast de plek wacht waar alle bussen geparkeert staan, dus eens in de zoveel tijd komt er een lege (grote) bus langs die naar Waalwijk busstation rijdt, maar dus niet stopt.
Precies dit. En ze nemen je nooit uit medelijden mee.
Taxibedrijven in de buurt hebben weinig werk, en dat lijkt me ook wat minder leuk werk. Moet daarnaast een taxipas hebben, en die heb ik niet. Verdient ook niet bijzonder goed zag ik.
Holy shit, zoveel?
Maar even serieus, zet in op Easyway of Autoreset, dat zijn veruit de grootste bedrijven, dus tenzij je een contract van andere aard hebt denk ik dat je daar de meeste kans op werk hebt.
Wat verdien je nu dan? Ik betwijfel namelijk dat er veel verschil in zit.
Ik bedoelde deze:
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:24 schreef Randy_S het volgende: Nou beste mensen, ik heb jullie verlaten als hiker, gisteren wilde ik een bus halen bij **** Almere en reed hierdoor wat harder op het laatste stuk. Eenmaal aangekomen en auto weggezet wilde ik snel mijn spullen pakken om een krabbel te krijgen. Nog voordat ik dit kon doen had ik een telefoon in mijn handen gedrukt gekregen. Er werd mij verteld dat ik met zwaar piepende banden van de provinciale weg af kwam en dat dit niet kan etc etc. Logisch, alleen kan ik mij niets herinneren van piepende banden, ik had wel de radio aan maar niet op standje bumperaftrillen. Nu is het woord tegen woord en mag ik niet meer autorijden voor ****, hierdoor kunnen ze me niet meer breed inzetten @ EW en is het dus dag dag... dus iedereen succes en probeer geen bussen te halen
Moet morgen een auto ophalen (niet de BMW) bij een dealer en afleveren bij de grote uit Almere, maar dan de vestiging in Nieuwegein.( ). Het innameformulier dat ik hiervoor moet gebruiken is nogal anders dan de meeste, ik moet de naam + telefoonnr. hebben van de berijder en een handtekening van zowel de CP als de berijder. Iemand hier ervaring mee? Ik moet de auto dus ophalen bij een dealer...
En met berijder wordt niet de chauffeur bedoelt btw.
Wat verdien je nu dan? Ik betwijfel namelijk dat er veel verschil in zit.
Nu helemaal niks, dus er zit sowieso heel veel verschil in . Vorige werk 2350 of 2450 bruto. Kan daar nu nog deeltijd dingen doen voor hetzelfde salaris maar dat wil niet echt, dus iets anders is nodig!
Maar even serieus, zet in op Easyway of Autoreset, dat zijn veruit de grootste bedrijven, dus tenzij je een contract van andere aard hebt denk ik dat je daar de meeste kans op werk hebt.
AR heeft me al afgewezen op grond van sollicitatiegegevens (motivatie niet eens nodig, blijkbaar te oud of ze vonden mn CV niks)
Nu helemaal niks, dus er zit sowieso heel veel verschil in . Vorige werk 2350 of 2450 bruto. Kan daar nu nog deeltijd dingen doen voor hetzelfde salaris maar dat wil niet echt, dus iets anders is nodig!
[..]
AR heeft me al afgewezen op grond van sollicitatiegegevens (motivatie niet eens nodig, blijkbaar te oud of ze vonden mn CV niks)
Ah nee, met taxiwerk ga je max op zo'n 2400,- zittene xcl toeslagen en fooien. (wat ook makkelijk 100,- per maand kan zijn, hoewel men tegenwoordig steeds gieriger is.)
Op dinsdag 7 januari 2014 22:38 schreef Schaafkaas het volgende: Ik geloof niet dat AR je CV daadwerkelijk leest eigenlijk, zal wel gewoon je leeftijd zijn geweest
Dit. Dat boeit ze echt geen hol.
Na die rijtest vond hij het nodig om nog even te vragen of we niks ernstigs op onze kerfstok hadden vanwege een VoG. Indien nodig moesten we die kunnen overleggen. Nu heb ik toen ik 14 was wel een misdrijf gepleegd (althans, zo staat het in de boeken), maar toen ik daarover begon interesseerde het hem ineens niks meer.
Eigenlijk vind ik het een beetje kinderachtig van Almere. Het is natuurlijk niet handig, maar om nou gelijk te zeggen jij rijdt niet meer voor ons..
Ik snap het sowieso niet helemaal waarom je daar hard zou rijden, 10 minuutjes lopen naar Walt Disney-plantsoen en daar komt elke 5 minuten de 6 naar Almere Centrum
Ik snap het sowieso niet helemaal waarom je daar hard zou rijden, 10 minuutjes lopen naar Walt Disney-plantsoen en daar komt elke 5 minuten de 6 naar Almere Centrum
Ik kom er nooit, geen idee dus. We rijden wel voor A., maar ik ben er nog niet geweest.
Ik kom er nooit, geen idee dus. We rijden wel voor A., maar ik ben er nog niet geweest.
Almere is wat dat betreft een prima locatie. Een formulier zonder schadenotatie en op 10 minuutjes lopen een halte waar elke 5 minuten een bus komt (en om de hoek ook nog een halte, maar daar komen andere bussen en veel minder vaak, dus daar ga ik zo goed als nooit heen).
Almere is wat dat betreft een prima locatie. Een formulier zonder schadenotatie en op 10 minuutjes lopen een halte waar elke 5 minuten een bus komt (en om de hoek ook nog een halte, maar daar komen andere bussen en veel minder vaak, dus daar ga ik zo goed als nooit heen).
Klinkt inderdaad als dikke prima. Alhoewel ik schadenotatie nu eigenlijk niet meer zo erg vind als je het een paar keer gedaan hebt.
Ik neem aan dat er piepende banden wordt bedoeld door (te) hard door de bocht gaan.
Ohja stom, had even beter kunnen lezen. Heeft hij toch aardig z'n best gedaan. Ik rij weinig bussen, maar bij het overhellen van die bussen bij laag tempo geloof ik het al. Ik heb weinig trek om dan nog te gaan pushen.
Ohja stom, had even beter kunnen lezen. Heeft hij toch aardig z'n best gedaan. Ik rij weinig bussen, maar bij het overhellen van die bussen bij laag tempo geloof ik het al. Ik heb weinig trek om dan nog te gaan pushen.
Bij busjes is het echt niet lastig om de bandjes te laten piepen, vooral als ze een iets potentere dieselmotor hebben is dat zo gebeurt.
Ik neem tegenwoordig vaak de bus vanaf locatie direct naar Hilversum, is sneller dan de trein en scheelt me overstappen op Almere en lopen.
Op dinsdag 7 januari 2014 22:34 schreef Schaafkaas het volgende: Moet morgen een auto ophalen (niet de BMW) bij een dealer en afleveren bij de grote uit Almere, maar dan de vestiging in Nieuwegein.( ). Het innameformulier dat ik hiervoor moet gebruiken is nogal anders dan de meeste, ik moet de naam + telefoonnr. hebben van de berijder en een handtekening van zowel de CP als de berijder. Iemand hier ervaring mee? Ik moet de auto dus ophalen bij een dealer...
En met berijder wordt niet de chauffeur bedoelt btw.
DM, die formulieren van de polo's van Cen.... Zijn inderdaad vaag.
In de extra ritgegevens staat anders wel extra groot, dikgedrukt en onderstreept dat je de formulieren altijd volledig moet invullen. (opvallend genoeg geen uitroepteken )
Maar ik geloof jullie wel, zal vast wel goed zijn.
Klinkt inderdaad als dikke prima. Alhoewel ik schadenotatie nu eigenlijk niet meer zo erg vind als je het een paar keer gedaan hebt.
Ik merk ook dat ik nu na 4 jaartjes EW ook een stuk oppervlakkiger de schade noteer dan in mijn eerste ritten ja. Toen stond standaard mijn formulier vol kruisjes, nu is dat stukken minder.
En ik heb nog nooit klachten gehad of een over het hoofd geziene schade moeten betalen
Prachtige dansvoorstelling gezien vanavond trouwens. Akram Khan Company met iTMOi. Dan weet ik weer waar ik voor werk! Mijn salaris van de uni mag trouwens ook weleens binnenkomen.
Ah nee, met taxiwerk ga je max op zo'n 2400,- zittene xcl toeslagen en fooien. (wat ook makkelijk 100,- per maand kan zijn, hoewel men tegenwoordig steeds gieriger is.)
Dat valt me eigenlijk nog niet tegen, wat ik las lag allemaal een stuk lager. Waar heb je die info vandaan?
Voor die 2400/mnd ofwel 15 euro per uur wil ik nog best taxiën. Voor 8 per uur al minder graag .
Dat valt me eigenlijk nog niet tegen, wat ik las lag allemaal een stuk lager. Waar heb je die info vandaan?
Voor die 2400/mnd ofwel 15 euro per uur wil ik nog best taxiën. Voor 8 per uur al minder graag .
Werk nu voor een kleine 13,- per uur op de taxi, heb "slechts" 2-3 jaar ervaring erin(wel langer, maar toen min. jeugdloon, ben nu 25) dus beetje logic toegepast. Edit: http://www.sociaalfondsta(...)per-januari-2013.pdf
Werk nu voor een kleine 13,- per uur op de taxi, heb "slechts" 2-3 jaar ervaring erin(wel langer, maar toen min. jeugdloon, ben nu 25) dus beetje logic toegepast. Edit: http://www.sociaalfondsta(...)per-januari-2013.pdf
2250 euro dus.. my bad.
Oh best prima.... ga ik ook eens naar kijken dan :-)