abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136655338
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo'n quooker heeft een beveiliging voor kinderen en het kokend water komt er op zo'n manier uit dat je je lastig er aan kan branden.

De gemiddelde warm waterkraan in bad is gevaarlijker.
Ah dat wist ik niet. Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
pi_136655511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet. Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
Mja, het is een luxeproduct. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een staafmixer, centrale verwarming, enzovoort. Daar waren ook gewoon prima alternatieven voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_136655590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, het is een luxeproduct. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een staafmixer, centrale verwarming, enzovoort. Daar waren ook gewoon prima alternatieven voor.
Uiteraard, maar dan zou je bijna alles wel kunnen definiëren als luxeproduct wanneer daar al een alternatief voor was.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:33:22 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136655698
Grotbewoner zegt: niks mis met wat luxe.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136655832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:19 schreef Tem het volgende:

Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
Onbekend maakt onbemind.

Nog afgezien van de ruimte die een ijsblokjesmaker kost is die ijsblokjesmaker iets waarbij ik constateer dat velen dat ding niet of nauwelijks gebruiken, terwijl mensen met een quooker wel intensief gebruik blijven maken van dat ding.

Dus ik vind het een slecht vergelijk, maar dat gezegd hebbende: als je zeer geregeld ijsblokjes gebruikt is een ijsblokjesmaker natuurlijk ook gewoon nuttig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:40:43 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136655888
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan zou je bijna alles wel kunnen definiëren als luxeproduct wanneer daar al een alternatief voor was.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Zo'n kokendwaterkraan kan (net als je waterkoker trouwens) niets wat je niet met een fluitketel kan, alleen sneller. En zo'n fluitketel kun je nog vervangen door een pan ook. Een elektrische waterkoker is een luxeproduct, net als dubbelvla en gesneden groente.

Ieder mens heeft echter een bepaalde behoefte aan luxe of gemak. Voor de een is dat gesneden groente, voor de ander een beertender en voor de derde instant kokend water. Best prettig voor die drie mensen dus dat er wat te kiezen is, en dat die dingen zijn ontwikkeld.

Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist. Marketingtechnisch is het interessant om gecreëerde behoeftes uit te venten middels 'anders hoor je er niet bij'; vooral de nieuwste telefoons, tablets etc. zijn daar een goed voorbeeld van. Met het vorige model kun je namelijk echt niet meer mee. Dan voorzie je niet in een behoefte (die is er namelijk amper), maar dan maak je er een. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee.

Ik heb zelf trouwens ook een ijsblokjesmaker in mijn ijskast:

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136656033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist.
Dat geldt strikt genomen nog wel voor stromend water...

Luxe is gewoon fijn. Onder de streep kan ik verdomd veel missen (een dak boven het hoofd, voldoende eten, gezondheidszorg, stromend water (liefst ook met een optie warm, omdat ik wel van persoonlijke verzorging hou, maar wat minder van een koude douche), enz. zou ik wat minder goed kunnen missen), maar als het niet hoeft, dan hou ik graag luxe om mij heen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:52:25 #109
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136656213
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:51 schreef LogiteX het volgende:

Van iMac naar iPhone is niet echt branche vreemd. van energie naar verzekeringen wel. Nogmaals: de energiecentrales moeten, ondanks dat het slechts gaat, nog wel gemanaged worden. Maar of het bestuur daar aandacht voor heeft is de betwijfelen ... want ze gaan zich invechten in de verzekeringsmarkt. Een complete branchevreemde activiteit _O-
De prijsvechters in de energiemarkt, zoals Budget Energie (waar het in dit geval om gaat) hebben weinig van doen met energieproductie. Het zijn tussenhandelaren. Stroom wordt ingekocht op de energiebeurs, en leveringscontracten worden afgesloten worden met consumenten. Het bedrijf zou net zo makkelijk stroom kunnen verkopen als verzekeringen of abonnementen op tijdschriften.
pi_136656780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, hoewel er natuurlijk wel zaken zijn die echt voor een wezenlijke transformatie hebben gezorgd. Denk aan oudere vormen van transport die werden vervangen door auto's en luchtvaart. Dat heeft wel voor een fundamentele verandering in mobiliteit gezorgd. Natuurlijk kon je voor de opkomst van de luchtvaart ook wel via land en zee op je bestemming komen, maar ergens binnen een paar uur zijn of ergens binnen een paar dagen / weken zijn biedt toch hele andere mogelijkheden qua arbeidsmobiliteit en dergelijk.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:19:10 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136657057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, hoewel er natuurlijk wel zaken zijn die echt voor een wezenlijke transformatie hebben gezorgd. Denk aan oudere vormen van transport die werden vervangen door auto's en luchtvaart. Dat heeft wel voor een fundamentele verandering in mobiliteit gezorgd. Natuurlijk kon je voor de opkomst van de luchtvaart ook wel via land en zee op je bestemming komen, maar ergens binnen een paar uur zijn of ergens binnen een paar dagen / weken zijn biedt toch hele andere mogelijkheden qua arbeidsmobiliteit en dergelijk.
Voor zolang de fossiele brandstoffen beschikbaar zijn een hele vooruitgang idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136657080
Ik had het in de op anders moeten formuleren. Het gaat erom dat sommige veranderingen als innovatie worden gepromoot door fabrikanten met als werkelijke doel een hogere winstmarge terwijl het eigenlijk helemaal niets toe voegt. Bepaalde voorbeelden vallen in een schemer zone zoals de Samsung wasmachine met eco bubbel (en vooruit de kokend water kraan) maar sommige verandering zijn echt te stom voor woorden zoals een stukje rubber op het handvat van de veger en blik (te koop bij de Hema). Daar heeft een fabrikant echt wanhopig een verandering aan zijn product gemaakt puur voor de hogere winstmarge.

En we trappen er allemaal als lemmingen in. Ik had dat veger en blik gekocht bij de Hema (met "innovatief" rubbertje). Ik liep naar buiten en dacht "wtf ik loop terug, vraag mijn geld terug en voor de helft van het bedrag loop ik bij de blokker hiernaast binnen en koop een veger en blik zonder rubbertje". En zo gedaan. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door LogiteX op 13-02-2014 11:25:42 ]
pi_136657184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:52 schreef freako het volgende:

[..]

De prijsvechters in de energiemarkt, zoals Budget Energie (waar het in dit geval om gaat) hebben weinig van doen met energieproductie. Het zijn tussenhandelaren. Stroom wordt ingekocht op de energiebeurs, en leveringscontracten worden afgesloten worden met consumenten. Het bedrijf zou net zo makkelijk stroom kunnen verkopen als verzekeringen of abonnementen op tijdschriften.
Ik had het over traditionele energie bedrijven.
pi_136657251
Gewist
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:47:26 #115
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136658035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Zo'n kokendwaterkraan kan (net als je waterkoker trouwens) niets wat je niet met een fluitketel kan, alleen sneller. En zo'n fluitketel kun je nog vervangen door een pan ook. Een elektrische waterkoker is een luxeproduct, net als dubbelvla en gesneden groente.

Ieder mens heeft echter een bepaalde behoefte aan luxe of gemak. Voor de een is dat gesneden groente, voor de ander een beertender en voor de derde instant kokend water. Best prettig voor die drie mensen dus dat er wat te kiezen is, en dat die dingen zijn ontwikkeld.

Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist. Marketingtechnisch is het interessant om gecreëerde behoeftes uit te venten middels 'anders hoor je er niet bij'; vooral de nieuwste telefoons, tablets etc. zijn daar een goed voorbeeld van. Met het vorige model kun je namelijk echt niet meer mee. Dan voorzie je niet in een behoefte (die is er namelijk amper), maar dan maak je er een. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee.

Ik heb zelf trouwens ook een ijsblokjesmaker in mijn ijskast:

[ afbeelding ]
Als het maken van vuur of het wel niet waren uitgevonden had je het ook niet gemist. Alle behoeftes zijn gemaakt. Behalve wellicht voedsel, drinken en sex.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:47:43 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136658046
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ik had het over traditionele energie bedrijven.
Ik noemde Budget Energie omdat juist dat bedrijf van plan was om verzekeringen te gaan verkopen. Voor een dergelijk bedrijf is het gewoon een logische stap.

Maar op zich maakt het weinig uit. Alle energiebedrijven (ook de traditionele bedrijven) hebben flinke verkooporganisaties opgetuigd. Die hoeven natuurlijk niet per se stroom te verkopen, dat kunnen ook branchevreemde zaken zijn, als ze denken dat consumenten daar meerwaarde in zien.
pi_136659775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor zolang de fossiele brandstoffen beschikbaar zijn een hele vooruitgang idd.
Ach, daar zullen ook wel weer alternatieven voor komen.
pi_136662037
quote:
Wat er fundamenteel mis is met onze economie
Dat die is gebaseerd op winst en kapitaal(isme) en niet een langetermijn economie (de mensheid moet nog duizenden jaren voort op deze kleine planeet)
Een duurzame economie zou op duurzame energie moeten draaien en zo min mogelijk recycling (dus zo duurzaam mogelijke producten) en zo min mogelijk verspiling. De economie is op macht afgestemd.
Elk idee dat die macht verzwakt komt niet voor. Denk aan nano-condensator als duurzame accu, de chemische accu wordt volop geproduceert, de nano-condensator accu tegengewerkt (zelfs als een uitvinder er een octrooi en prijs mee heeft gewonnen)

quote:
8s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter.
De huidige innovatie is sterk ideologisch beinvloed, dus stagneert de innovatie die nodig is, een die vooruitgang brengt (behalve als het politiek voordeel zou hebben na vele politieke nadelen)

Pas als voldoende mensen eisen dat er bijvoorbeeld energie moet worden gewonnen uit getijden en uit aardwarmte en geothermie, zal die energie vooruitgang economie (en ecologie) gaan brengen, want is vele malen voordeliger dan olie en kolen (want is direct en overal beschikbaar), echt duurzaam en echt groen.
Het probleem is dat er altijd organisatie burgers nodig is of ontstaat, waar verkeerde personen misbruik van kunnen maken (zie geschiedenis over afgelopen paar duizend jaar)

Je kunt je dus beter afvragen wat er fundamenteel mis is met het politieke systeem, want de burger heeft duidelijk geen invloed op de economie en energie opwekking.
M.a.w zolang de burger geen invloed heeft gebeurt er niets dan weer een herhaling geschiedenis Hoe je als burger invloed krijgt is simpel, door in te zien dat politiek fundamenteel nagenoeg uitsluiitend bezig is met organiseren, bezig is met het vergaren van macht.
Als voldoende mensen dit op tijd inzien komt er pas een fundamentele verandering economie en energie uit nieuwe bronnen, dus echte innovatie en vooruitgang (dus ook een boel euforie en vrijheid waar je weer voor moet oppassen, want daar wordt misbruik van gemaakt sinds einde van elke oorlog over de afgelopen duizenden jaren)

Alles (politiek, emotie, energie, macht, economie) staat nauw verbonden met elkaar.
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:00:41 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136662975
Het is wat mij betreft geen doel op zich om de mensheid zo lang mogelijk dominant te laten zijn op deze planeet. Het zou niet meer dan logisch zijn dat wij deze uitgangspositie op een gegeven moment verspelen of door externe factoren kwijtraken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_136665934
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 07:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, "weesfietsen" die worden opgehaald door gemeentediensten zoals AFAC.
Ook daar zitten door de gemeente gestolen fietsen tussen. Je weet wel, fietsen die worden verwijderd nadat het slot is gesloopt omdat ze ergens geparkeerd stonden waar het niet mag. Er zijn allerlei redenen waarom ze niet worden opgehaald, 1 reden is dat de persoon in kwestie denkt dat die fiets gestolen is omdat de gemeente geen verwittiging van verwijdering achterlaat. Zelfs ik word niet goed van zulke truttigheid. Plus dat een slot van XX Euro vernielen in feite een dubbele boete is en dat je ook gewoon een boete kan geven zonder met je fikken aan een ander zijn eigendom te komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:01 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136666039
Ik ben het eens met je Bram.
Eigendom eerst enzo.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:05 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136666041
Hoe wil je de eigenaar van een verkeerd gestalde fiets een boete geven als je de fiets niet meeneemt?

Overigens ben ik ook een tegenstander van het fenomeen AFAC en de manier waarop ze handelt, maar dat neemt niet weg dat je toch iets moet doen tegen overlast van rondslingerende fietsen/fietswrakken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:31 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136666064
Kentekens op fietsen?
pi_136666324
quote:
9s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:25 schreef GSbrder het volgende:
Kentekens op fietsen?
Die bestonden vroeger. ;)
#NoDAPL
pi_136666438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe wil je de eigenaar van een verkeerd gestalde fiets een boete geven als je de fiets niet meeneemt?
Als het je echt menens is als gemeente dan kan je ook bij het parkeren of het ophalen van de fiets een boete geven (heterdaad). Het doel is slechts afschrikken, niet zoveel mogelijk boetes uitdelen, hoop ik.
Maar goed, ik vind het een extreme vorm truttigheid om moeilijk te doen over wat geparkeerde fietsen, tenzij de geparkeerde fietsen onevenredige overlast veroorzaken zoals het niet kunnen schoonmaken van een straat wanneer dit gepland is.
Ik weet van een gemeente waar je maximaal een half uur de fiets mocht parkeren op het CS (verbied het dan maar compleet, daar heb je niets aan). Ineens uit het niets begonnen ze fietsen weg te halen in plaats van eerst te waarschuwen dat ze dit voortaan zouden doen en dit zonder verwittingen na het weghalen van de fiets. Lekker snugger. :?
#NoDAPL
pi_136795305
quote:
LOL
Ik ben benieuwd of dat het goed gaat werken voor een niet al te hoge prijs. In theorie kan het natuurlijk wel doordat gedetecteerd kan worden wanneer er meer vermogen nodig is om de veter strakker te trekken. Maar ja, zie het maar eens goedkoop uit te voeren.
#NoDAPL
pi_136795601
Marketing is nu eenmaal ongeveer even eerzaam als de hoer spelen, maar men wil nu eenmaal verkopen.

Doe je weinig aan, tot het besef doordringt dat we zuiniger moeten zijn met grondstoffen.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_136796236
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:56 schreef Phlogi2013 het volgende:
Marketing is nu eenmaal ongeveer even eerzaam als de hoer spelen, maar men wil nu eenmaal verkopen.

Heeft er weinig mee te maken. Het gaat er om dat fabrikanten veranderingen aan producten aanbrengen zodat ze hoge winstmarges kunnen rechtvaardigen. Nu zijn sportartikelen niet helemaal goede voorbeelden geef ik toe. Maar ik merk gewoon wel een panische tendens onder CEOs dat ze bang zijn tot discount merk uit te groeien. Terwijl dat juist wel de kracht van onze economie is: Dat uitgeevolueerde producten stukken goedkoper waren dan ze bij hun introductie waren. Dat is welvaartsgroei.
pi_136796906
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:09 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Heeft er weinig mee te maken. Het gaat er om dat fabrikanten veranderingen aan producten aanbrengen zodat ze hoge winstmarges kunnen rechtvaardigen.
Dat is inderdaad les 1 van een marketingcursus: hoe meer een product bewerkt is hoe meer winst je maakt. Met als voorbeeld bijv. de koffiebonen, de koffie zelf en de Starbucks.
#NoDAPL
pi_136797037
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad les 1 van een marketingcursus: hoe meer een product bewerkt is hoe meer winst je maakt. Met als voorbeeld bijv. de koffiebonen, de koffie zelf en de Starbucks.
Ja ik merk het inderdaad. Goed voorbeeld verder. Dan wil ik meteen de koffiepads en die nespresso cupjes er bij betrekken. Ongelooflijk dat mensen er massaal geld aan uitgeven. :N
pi_136797135
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:24 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ja ik merk het inderdaad. Goed voorbeeld verder. Dan wil ik meteen de koffiepads en die nespresso cupjes er bij betrekken.
Ik wist dat ik die stap had weggelaten maar dat is omdat ik zelf geen koffie drink en ik dus geen idee heb hoe al die onzin heet. ;)
Ik begrijp het ook niet waarom mensen er steeds weer in trappen.

Ik vind het trouwens al bij de rijst merkwaardig. Je kan zakken met X kg. kopen voor iets meer dan 1 Euro per kilogram of doosjes met 4*125 gram onhandig verpakte rijst (zie het maar eens open te maken zonder je vingers te verbranden en al dat klevende rijst van het plastic te halen) waarvoor je minstens 2 keer zoveel betaalt. Ik heb snel gekozen, ik heb maar een keer een grote pot met een deksel en een keukenweegschaal gekocht, dat werkt prima en het bespaart een hoop geld.
#NoDAPL
pi_136797583
Heeft de TS ook nog een oplossing voor dit probleem?
pi_136797604
quote:
5s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:35 schreef Kaas- het volgende:
Heeft de TS ook nog een oplossing voor dit probleem?
Ja :Y , dit soort topics plaatsen zodat mensen zich er bewust van worden.
  maandag 17 februari 2014 @ 01:01:37 #135
224960 highender
Travellin' Light
pi_136799902
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:35 schreef Synthercell het volgende:
Denk aan nano-condensator als duurzame accu, de chemische accu wordt volop geproduceert, de nano-condensator accu tegengewerkt (zelfs als een uitvinder er een octrooi en prijs mee heeft gewonnen)
Dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd, weet je of er al een proof of concept is?
pi_136802166
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:01 schreef highender het volgende:

[..]

Dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd, weet je of er al een proof of concept is?
Zover ik weet niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136802344
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:01 schreef highender het volgende:

[..]

Genoeg onderzoek naar accu's op basis van nanomaterialen, maar dat zit nog lang niet in een serieuze productiefase.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:40:47 #138
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_136802533
quote:
je snapt niet dat deze innovatie ook voor heel andere doeleinden een goede toepassing kan hebben?
Het wordt nu gemarket door Nike maar kan natuurlijk net zo goed voor iets anders nuttig zijn.

Je ontwijkt de vraag, maar nogmaals: op grond waarvan kun jíj bepalen of een innovatie nuttig is of niet?
Welke toetsbare en objectieve maat gebruik je daarvoor?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_136802607
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

je snapt niet dat deze innovatie ook voor heel andere doeleinden een goede toepassing kan hebben?
Het wordt nu gemarket door Nike maar kan natuurlijk net zo goed voor iets anders nuttig zijn.

Je ontwijkt de vraag, maar nogmaals: op grond waarvan kun jíj bepalen of een innovatie nuttig is of niet?
Volgens mij is dat zijn gevoel in zijn buik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136833786
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je moet wel dit topic een beetje goed bijhouden. Ik ben namelijk van mening verandert. Innovatie is zeker nuttig. Veranderingen die geen innovatie zijn daarentegen zijn juist niet nuttig :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 07:54:00 #141
238326 Worteltjestaart
pi_136837295
Je gebruikt zelf het voorbeeld van zelfstrikkende veters om je punt te maken.
Is dat een 'verandering'?

Maar goed, draai vooral om je eigen woorden heen hoor.
Mij heb je er niet mee.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_136837317
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:43 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Je moet wel dit topic een beetje goed bijhouden. Ik ben namelijk van mening verandert. Innovatie is zeker nuttig. Veranderingen die geen innovatie zijn daarentegen zijn juist niet nuttig :)
Je praatte dus poep, bent op je nummer gezet en nu kom je tot inzicht. Heel goed.
pi_136839709
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 07:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je praatte dus poep, bent op je nummer gezet en nu kom je tot inzicht. Heel goed.
Absoluut niet. Innovaties die niks toevoegen (voor zover van Dale dit toelaat) komen natuurlijk overeen met veranderingen die niks toevoegen.

Maar goed, ik heb geen zin in allemaal flauwe taalspelletjes. Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
pi_136839754
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef LogiteX het volgende:

[..]
Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
De rest van de wereld is het niet met je eens.
pi_136840218
Windows 8 t.o.v. 7 was niet bepaald innovatie te noemen voor de desktop, maar goed.. ieder bedrijf wil vooruit en het is altijd de gok of iets een korte hype of een nieuwe trend wordt.
pi_136840476
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De rest van de wereld is het niet met je eens.
Aldus een representatieve steekproef op fok. :')
pi_136840643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Windows 8 t.o.v. 7 was niet bepaald innovatie te noemen voor de desktop
Dat is een mooie manier om te zeggen dat het een enorm kut OS is voor alle PC's en in het bijzonder die zonder touchscreen.
pi_136840663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is een mooie manier om te zeggen dat het een enorm kut OS is voor alle PC's en in het bijzonder die zonder touchscreen.
Steve Balmer's visie..
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:46:10 #149
238326 Worteltjestaart
pi_136840724
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef LogiteX het volgende:
Maar goed, ik heb geen zin in allemaal flauwe taalspelletjes. Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
Ach, ben je op je teentjes getrapt?

Het enige wat ik vraag is uitleg op grond waarvan jíj meent een innovatie wel of niet nuttig te mogen noemen. Niets meer, niets minder. Met daarbij de opmerking mijnerzijds dat de wijze waarop een innovatie plaatsvindt helemaal niets hoeft te zeggen over het uiteindelijke toepassingsveld.
pi_136840753
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:43 schreef Beathoven het volgende:

Steve Balmer's visie..
Dan heeft hij stront in zijn ogen.

Gewoon een idiote beslissing. Had wat kunnen zijn als je aan had kunnen geven bij de installatie of je die flauwekulversie wil of een meer op Windows 7 gelijkende variant, maar nee... verplicht je pc laten doen alsof het een tablet is. Als ik een tablet wil, koop ik een tablet.
pi_136841471
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Windows 8 t.o.v. 7 was niet bepaald innovatie te noemen voor de desktop,
Niet een spectaculaire innovatie maar zeker wel innoverend, windows 8 is meer dan alleen de modern ui. Qua beveiliging, geheugengebruik, schijfgebruik, netwerk mogelijkheden is het een behoorlijk grote sprong vooruit ten opzichte van Windows 7 (klein voorbeeld, als ik nu op meerdere schermen in windows 7 aan het werk ben erger ik me eraan dat ik programma's in full screen modus niet kan slepen naar een ander scherm en zo zijn er meer handigheidjes in W8 die ik snel mis als ik weer achter W7 zit)

Je kunt het goed of slecht vinden maar het is wel weer innoverend en de modern ui is ook zeker innoverend (zonder waarde oordeel) te noemen.
pi_136853133
Waar komt toch het beeld vandaan dat innovaties alleen spectaculaire baanbrekende uitvindingen mogen zijn? Voortgang/innovatie is gewoon een accumulatie van kleine ontwikkelingen, succesvolle en flops.

Ik snap ook niet zo goed waarom er lacherig over die zelfstrikkende schoen wordt gedaan. Misschien wordt het een flop voor Nike, maar so what? Voor hetzelfde geld wordt er verder borduurt op die ontwikkelingen en hebben we over een paar jaar kleding wat zichzelf aantrekt. Kun je eens nagaan wat dat voor voordelen dat heeft voor bijvoorbeeld bejaarden of gehandicapten.

Daarnaast kan het zo zijn dat een bepaalde ontwikkeling flopt in het ene veld maar later zeer belangrijk blijkt te zijn op een ander vlak.
pi_136853287
quote:
En wat is hier specifiek mis mee?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:45:35 #154
238326 Worteltjestaart
pi_136856645
Ik denk bij die zelfstrikkende veters eerder aan doorontwikkeling voor bijvoorbeeld nieuwe stents die zich op de plaats van een aneurysma automatisch uitvouwen.

Als dat geen goede innovatie zou zijn, weet ik niet wat wel.
En dit soort dingen geeft wél het benodigde inzicht.
pi_136858423
Wat er fundamenteel mis is met 'de economie' is een steeds verder ingeperkt eigendomsrecht, door de vele regeltjes en belastingen die de overheid heeft bedacht. Zonder respect voor individueel eigendom is er geen bloeiende economie mogelijk.
pi_136858812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik denk bij die zelfstrikkende veters eerder aan doorontwikkeling voor bijvoorbeeld nieuwe stents die zich op de plaats van een aneurysma automatisch uitvouwen.

Als dat geen goede innovatie zou zijn, weet ik niet wat wel.
En dit soort dingen geeft wél het benodigde inzicht.
TS zag het nut al niet van meer rekenkracht in chips, dus ik vermoed dat hij niet helemaal door heeft hoe allerhande spin-off effecten werken.
pi_136861996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet een spectaculaire innovatie maar zeker wel innoverend, windows 8 is meer dan alleen de modern ui. Qua beveiliging, geheugengebruik, schijfgebruik, netwerk mogelijkheden is het een behoorlijk grote sprong vooruit ten opzichte van Windows 7 (klein voorbeeld, als ik nu op meerdere schermen in windows 7 aan het werk ben erger ik me eraan dat ik programma's in full screen modus niet kan slepen naar een ander scherm en zo zijn er meer handigheidjes in W8 die ik snel mis als ik weer achter W7 zit)
Mijn grootste ergernis van W7: de takenbalk kan niet volledig worden verborgen. Een ontwerpfout in de software: om de takenbalk te 'verbergen' wordt die omlaag verplaatst, om die te activeren moet je met de cursor over de takenbalk heengaan en dus moet een zeer klein deel van de takenbalk in beeld blijven. De fout: de takenbalk niet even onzichtbaar maken na het naar onderen schuiven. Misschien uit angst voor een bug die ervoor zorgt dat die niet terug zichtbaar wordt?

quote:
Je kunt het goed of slecht vinden maar het is wel weer innoverend en de modern ui is ook zeker innoverend (zonder waarde oordeel) te noemen.
Ik hoorde eerder in de week nog iemand die tweevoudig ingenieur is opmerken dat het teveel Windows voor peuters en bejaarden is geworden met die nieuwe GUI. Daar zit wat in. In mijn ogen maakte Microsoft een fout door voor 1 GUI te kiezen, ze had ook direct voor twee GUI's kunnen kiezen: een voor de smartphones en tabletten en een voor de serieuze computers. Probleem opgelost.
Dat het onder de hood wat is verbeterd is natuurlijk mooi, daarvoor zou ik W8 wel willen hebben. Jammer alleen dat je die Metro op de koop toe moet nemen.
#NoDAPL
pi_136862265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

TS zag het nut al niet van meer rekenkracht in chips,
waar zeg ik dat?
pi_136863044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:59 schreef LogiteX het volgende:

[..]

waar zeg ik dat?
Wat is er nou specifiek verkeerd aan zelfstrikkende veters?
pi_136877357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:58 schreef tjoptjop het volgende:
Waar komt toch het beeld vandaan dat innovaties alleen spectaculaire baanbrekende uitvindingen mogen zijn? Voortgang/innovatie is gewoon een accumulatie van kleine ontwikkelingen, succesvolle en flops.

Ik snap ook niet zo goed waarom er lacherig over die zelfstrikkende schoen wordt gedaan. Misschien wordt het een flop voor Nike, maar so what? Voor hetzelfde geld wordt er verder borduurt op die ontwikkelingen en hebben we over een paar jaar kleding wat zichzelf aantrekt. Kun je eens nagaan wat dat voor voordelen dat heeft voor bijvoorbeeld bejaarden of gehandicapten.

Daarnaast kan het zo zijn dat een bepaalde ontwikkeling flopt in het ene veld maar later zeer belangrijk blijkt te zijn op een ander vlak.
Of je het nu innovatie noemt of veranderingen doet er even niet toe. Natuurlijk ben ik niet tegen alle veranderingen/innovatie. De auto voegde iets toe, de computer ook. Dat er hier mensen ronddolen die zeggen dat ik weer terug naar paard en wagen wil is bespottelijk gewoon.

Ik bespeur echter steeds vaker dat fabrikanten veranderingen aan hun producten maken waarbij ik zoiets heb van "wat moeten we hiermee". Ik heb nog een voorbeeld: tennisrackets. Hebben een stormachtige ontwikkeling meegemaakt de afgelopen 30 jaar, en terecht. We zijn echter nu op een punt aanbeland dat er weinig meer aan te veranderen valt. En toch proberen fabrikanten krampachtig aanpassingen te doen aan rackets puur om consumenten het idee te geven dat ze iets nieuws kopen. Zie dit racket:

Op 3 en 9 uur zitten magneten (die glimmende zilveren dingetjes) _O- :') :D Achterlijk natuurlijk. Dat voegt echt niks toe. Veel profs, spelen met rackets van 15 jaar oud. En waarom zouden ze ook met nieuwe rackets spelen. Er zit toch al zo'n 10 jaar lang geen echte ontwikkeling meer in.

En waarom doen fabrikanten dit? Omdat op producten die "af" zijn een lage winstmarge zit, en dat willen ze niet. Je bent vrij dom als je je zo makkelijk laat naaien door fabrikanten met hun illusie van "nieuw = beter dus hogere prijs"
pi_136877668
Dat klopt volgens mij wel, lang niet alle innovatie gebeurt met het doel om een product beter te maken, innoveren gebeurt ook met het doel om je product slechts te onderscheiden van die van de concurrenten zonder dat er extra toegevoegde waarde is.
#NoDAPL
pi_136877837
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:32 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Of je het nu innovatie noemt of veranderingen doet er even niet toe. Natuurlijk ben ik niet tegen alle veranderingen/innovatie. De auto voegde iets toe, de computer ook. Dat er hier mensen ronddolen die zeggen dat ik weer terug naar paard en wagen wil is bespottelijk natuurlijk.

Ik bespeur echter steeds vaker dat fabrikanten veranderingen aan hun producten maken waarbij ik zoiets heb van "wat moeten we hiermee". Ik heb nog een voorbeeld: tennisrackets. Hebben een stormachtige ontwikkeling meegemaakt de afgelopen 30 jaar, en terecht. We zijn echter nu op een punt aanbeland dat er weinig meer aan te veranderen valt. En toch proberen fabrikanten krampachtig aanpassingen te doen aan rackets puur om consumenten het idee te geven dat ze iets nieuws kopen. Zie dit racket:

[ afbeelding ]

Op 3 en 9 uur zitten magneten _O- :') :D Achterlijk natuurlijk. Dat voegt echt niks toe.
Veel profs, spelen met rackets van 15 jaar oud. En waarom zouden ze ook met nieuwe rakctes spelen. Er zit toch al zo'n 100 jaar lang geen echte ontwikkeling meer in.

En waarom doen fabrikanten dit?Omdat op producten die "af" zijn een lage winstmarge zit, en dat willen ze niet.
Ten eerste, wat is nou het probleem hiervan? Terzijde, ik tennis niet dus heb geen flauw idee van rackets. Als het niet werkt zal het niet verkopen en als het verkocht wordt en mensen zijn er blijer mee (zelfs uit een soort cognitieve dissonantie), wie ben jij dan om dit te veroordelen?

Ik krijg altijd jeuk van mensen die claimen dat iets "af" is, hierboven ook al door bram van loon dat er absoluut niets meer is te vernieuwen aan een wasmachine. Echt, wat is dat voor instelling? :?

Daarnaast ben jij niet de enige consument, dat rubbertje op dat stoffer en blik (ik neem aan dat je zo'n ergonomisch handvat bedoelt?) is misschien voor jou geen meerwaarde, maar voor een schoonmaker die zo'n ding een uur per dag in de hand heeft misschien wel.

Dat er nog maar veel "nutteloze" innovaties mogen komen _O_ Ook niks mis met falen/floppen. Al is het maar om te leren wat de consument niet wilt. Tegenover ieder succes staan 1000 flops, wil je die flops niet dan heb je ook geen successen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:44:12 #163
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136877841
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klopt volgens mij wel, lang niet alle innovatie gebeurt met het doel om een product beter te maken, innoveren gebeurt ook met het doel om je product slechts te onderscheiden van die van de concurrenten zonder dat er extra toegevoegde waarde is.
Mensen kopen dat nieuwe product ipv het oude omdat dat voor hun meer waarde geeft voor hun geld.

Of iets beter of slechter is is niet relevant. Het gaat om de waarde die het voor een consument vertegenwoordigt. En dat is voor iedere consument verschillend.
pi_136877853
Weer post je flauwekul LogiteX. Profs zijn allemaal op de nieuwe rackets overgestapt. Federer deed dat als een van de weinigen niet tot hij niet meer met de toppers die wel overgestapt waren mee kon komen en vlak voor de Australian Open toch ook overstapte (en daar plotseling weer de halve finale haalde, of het nou wel/niet toeval was).

Individuen als jij en zeker ook ik kunnen per verandering/innovatie helemaal niet overzien of het nuttig is en/of het nog positieve externaliteiten op andere vlakken met zich weet mee te brengen en daarom heeft een discussie erover ook geen enkele zin. De enige die dergelijke vragen kan beantwoorden is uiteindelijk toch de markt.
pi_136877867
Je onderscheiden is inderdaad ook iets wat mee speelt. Het domme schaap dat consument heet tuimelt er alleen wel erg makkelijk in.

Ik zie trouwens dat mijn overige punten uit de op weinig weerstand oproepen :)
pi_136877966
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Mensen kopen dat nieuwe product ipv het oude omdat dat voor hun meer waarde geeft voor hun geld.
Of iets beter of slechter is is niet relevant. Het gaat om de waarde die het voor een consument vertegenwoordigt. En dat is voor iedere consument verschillend.
Uiteraard, LogiteX zijn klacht is nu juist dat mensen niet kijken naar de reële extra waarde (beter of niet?) maar zich laten verleiden door sentimenten en misschien ook wel de hoop dat het product ietsiepietsie beter is. Soms is het product daadwerkelijk beter, soms niet. Hij is verbaasd over het gebrek aan rationaliteit bij de klanten die een product kopen wanneer het niet beter is. Direct maar kopen in plaats van eerst eens uit te zoeken of dat je het geld wel zinvol besteedt. Deze gedachte van hem kan ik volgen.
#NoDAPL
pi_136878138
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:44 schreef Kaas- het volgende:
Weer post je flauwekul LogiteX. Profs zijn allemaal op de nieuwe rackets overgestapt. Federer deed dat als een van de weinigen niet tot hij niet meer met de toppers die wel overgestapt waren mee kon komen en vlak voor de Australian Open toch ook overstapte (en daar plotseling weer de halve finale haalde, of het nou wel/niet toeval was).
Proest

Je weet dat veel profs met paintjobs spelen: oud racket geverfd met de kleuren van het nieuwste model. Google er maar eens op. Zal een wereld voor je open gaan.

Maw je wordt zwaar belazerd wanneer je murray ziet spelen met het nieuwste model racket.
quote:
Individuen als jij en zeker ook ik kunnen per verandering/innovatie helemaal niet overzien of het nuttig is en/of het nog positieve externaliteiten op andere vlakken met zich weet mee te brengen en daarom heeft een discussie erover ook geen enkele zin. De enige die dergelijke vragen kan beantwoorden is uiteindelijk toch de markt.
Je schat de intelligentie van consumenten te hoog in ben ik bang. De vrije markt is goed en heeft ons veel gebracht maar kent zijn onvolkomenhwden en daar maken marketingafdelingen handig gebruik van. Het is eigenlijk bespottelijk dat dat niet gezien wordt door de meeste hier.
pi_136878296
Zou het liever omdraaien: je onderschat anderen en overschat jezelf.

Ik begin trouwens ongelukkig van deze discussie te worden; ik heb geen idee waar we nou eigenlijk over discussiëren, het leidt nergens toe en dient wmb geen enkel doel. ;(
pi_136878310
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:51 schreef LogiteX het volgende:
Je schat de intelligentie van consumenten te hoog in ben ik bang. De vrije markt is goed en heeft ons veel gebracht maar kent zijn onvolkomenhwden en daar maken marketingafdelingen handig gebruik van. Het is eigenlijk bespottelijk dat dat niet gezien wordt door de meeste hier.
Een vrije markt is net zo populistisch als een directe democratie (als we die zouden invoeren).
The view from nowhere.
pi_136878379
Ik heb dat racket even gegoogled en kwam het volgende stukje tegen uit een review wat het eigenlijk wel treffend verwoord

quote:
If you're anything like us, you're wondering if the magnetic technology actually does anything in the M Speed Pro Number One racquets. We tried sticking the racquets to the front of a refrigerator door to test the strength of the magnetic pull, but that didn't work. Fortunately, it doesn't matter if the magnets do anything or not, because the racquets feel great. Whether you believe technology stories or not, one of the good things to come from advancements in racquet design is that there are few bad racquets made today. The simple fact is that racquets continue to get better, and the two racquets tested here are at the forefront of that trend.
Door ontwikkelen en concurrentie begeeft de algehele markt zich kwalitatief (met flops en successen) zich gewoon omhoog, en met alle keuze voor de consument. Datzelfde zie je bijv ook bij auto's, worden ook alleen maar beter. Moet er niet aan denken dat ze in de jaren 60 met z'n allen de status quo gingen handhaven. Gelukkig komen er dan snel nieuwe spelers op de markt ;)

Tesla bijv. 4 jaar terug was de electrische auto een gimmick maar nu staat er toch een aardig alternatief voor een benzine auto.
pi_136878982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:56 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb dat racket even gegoogled en kwam het volgende stukje tegen uit een review wat het eigenlijk wel treffend verwoord

[..]

Door ontwikkelen en concurrentie begeeft de algehele markt zich kwalitatief (met flops en successen) zich gewoon omhoog, en met alle keuze voor de consument. Datzelfde zie je bijv ook bij auto's, worden ook alleen maar beter. Moet er niet aan denken dat ze in de jaren 60 met z'n allen de status quo gingen handhaven. Gelukkig komen er dan snel nieuwe spelers op de markt ;)

Tesla bijv. 4 jaar terug was de electrische auto een gimmick maar nu staat er toch een aardig alternatief voor een benzine auto.
Je kan beter die zinnen daarvoor quoten. Daar staat dat ze hevig twijfelen aan de functie van de magneten. Precies mijn punt. Dat het racket desondanks dat fijn speelt is mooi natuurlijk.
pi_136879010
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:54 schreef Kaas- het volgende:
Zou het liever omdraaien: je onderschat anderen en overschat jezelf.

Pardon?
pi_136879162
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:14 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Je kan beter die zinnen daarvoor quoten. Daar staat dat ze hevig twijfelen aan de functie van de magneten. Precies mijn punt. Dat het racket desondanks dat fijn speelt is mooi natuurlijk.
Nee, je mist het hele punt dus.
pi_136879257
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:54 schreef Kaas- het volgende:
Ik begin trouwens ongelukkig van deze discussie te worden; ik heb geen idee waar we nou eigenlijk over discussiëren, het leidt nergens toe en dient wmb geen enkel doel. ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard, LogiteX zijn klacht is nu juist dat mensen niet kijken naar de reële extra waarde (beter of niet?) maar zich laten verleiden door sentimenten en misschien ook wel de hoop dat het product ietsiepietsie beter is. Soms is het product daadwerkelijk beter, soms niet. Hij is verbaasd over het gebrek aan rationaliteit bij de klanten die een product kopen wanneer het niet beter is. Direct maar kopen in plaats van eerst eens uit te zoeken of dat je het geld wel zinvol besteedt. Deze gedachte van hem kan ik volgen.
#NoDAPL
pi_136879287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, je mist het hele punt dus.
Ik mis helemaal niks. Jij lijkt maar niet te snappen dat het ondertussen voor bepaalde producten heel lastig is om echt verbeteringen bij aan te brengen. Die magneetjes zijn een zeer treffend voorbeeld. Het artikel vermeld het nota bene nog.
pi_136879368
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:29 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ik mis helemaal niks. Jij lijkt maar niet te snappen dat het ondertussen voor bepaalde producten heel lastig is om echt verbeteringen bij aan te brengen. Die magneetjes zijn een zeer treffend voorbeeld. Het artikel vermeld het nota bene nog.
Jawel, je mist het wel (kijk nota bene naar je TT)

Maar goed, ik ben er ook wel klaar mee. Veel plezier met je status quo
pi_136879591
Geïnspireerd door de beelden van de OS: bontkraagjes. Een voorbeeld van nutteloze innovatie. Nederland had ze, nu heeft een buitenlandse ploeg ze.
Een of andere misselijkmakende fokdierenhandelaar (veelal een Nederlands nertsenfokker maar dan het 'megastal'concept) probeert een markt te creëren, krijgt het voor elkaar dat kledingmerken dat gaan verwerken in hun kleding, veel klanten denken dat het nep is en voor je het weet is het populair. Maar wat levert het op? Helemaal niets. Alleen maar een verspilling van grondstoffen en gemakkelijk vermijdbaar dierenleed zonder dat het product er iets beter door is geworden.
#NoDAPL
pi_136882550
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik hoorde eerder in de week nog iemand die tweevoudig ingenieur is opmerken dat het teveel Windows voor peuters en bejaarden is geworden met die nieuwe GUI. Daar zit wat in. In mijn ogen maakte Microsoft een fout door voor 1 GUI te kiezen, ze had ook direct voor twee GUI's kunnen kiezen: een voor de smartphones en tabletten en een voor de serieuze computers. Probleem opgelost.
Dat het onder de hood wat is verbeterd is natuurlijk mooi, daarvoor zou ik W8 wel willen hebben. Jammer alleen dat je die Metro op de koop toe moet nemen.
Ach dat is ook een beetje een populaire uitspraak van die ingenieur en ik merk het ook wel in mijn eigen beroepsgroep dat als je geen 30 regels script moet schrijven om iets gedaan te krijgen dan is het voor kinderen. Voor tablets en phone vind ik het persoonlijk de beste gui van dit moment en een stuk prettiger dan die iconen hel bij de concurrenten. Op de pc voegt de metro ui weinig toe (al zijn sommige apps ook daar best handig) maar in 1 muisklik zit je in de desktop en in een paar muisklikken stel je het zo in dat je standaard naar de desktop gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geïnspireerd door de beelden van de OS: bontkraagjes. Een voorbeeld van nutteloze innovatie. Nederland had ze, nu heeft een buitenlandse ploeg ze.

Mode en innovatie zou ik los van elkaar zien. Bontkraagjes functioneel of niet zijn ook niet voorbehouden aan Nederland of iets van de laatste jaren.
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:32:41 #179
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136882745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waar op zich niets mis mee is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_136883988
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:29 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Zolang ik niet tegen mijn tennisracket kan zeggen waar de bal exact moet belanden, met welk effect en met welke snelheid en het tennisracket mijn opdracht dan niet perfect uitvoert, is dat product niet 'af'. Zolang een wasmachine niet in staat is om met nihil energie- en grondstoffengebruik mijn was in een minuut brandschoon én droog maakt, vervolgens opgevouwen en gesorteerd in mijn kledingkast teruglegt, daarbij online contact leggend met mijn kledingkast die vervolgens aangeeft waar het liggen moet, is dat product niet 'af'.

Schei toch uit met je status quo zeg. :') Jij en ik kunnen helemaal niet bepalen wanneer iets af is; het zijn de creatieve denkers die innoveren en daarmee alle facetten van ons leven beter maken en die ervoor zorgen dat we niet nog steeds in de bronstijd leven, omdat er toen wellicht ook een LogiteX rondliep die iedereen wijsmaakte dat er geen betere tool dan brons was en het zo wel 'goed' was.

Dat de naar de markt gebrachte innovaties een normale distributie volgen waaruit automatisch volgt dat x% volkomen kut is, is helemaal geen argument tegen het nut ervan maar eerder ervoor. Omarm innovatie toch i.p.v. te zeuren over dat er soms ook failures uitkomen die dan toch snel weer van de markt verdwijnen omdat ze het niet overleven (die consumenten die jij wil waarschuwen omdat je ze te dom acht komen er na aankoop ook vanzelf achter dat het niks is en passen de volgende keer dan wel op). De constante dreiging van concurrenten die met betere innovaties dan jij komen is afdoende om te garanderen dat een productcategorie als geheel elke paar jaar weer ietsje beter wordt.
pi_136884803
Ik denk dat je innovatie, design en marketing van elkaar moet scheiden.

Nieuwe producten kunnen het resultaat zijn van innovatie, van design en van marketing. Een voorbeeld van de eerste is de CD-speler die de platenspeler verdrong (voor de oudere FOK!kers onder ons), een goed voorbeeld van de 2e is iPhone en de 3e is het koelende scheerapparaat van Braun.

Innovatie zorgt meestal voor een beter resultaat en een tevreden klant. Maar er zitten ook wel eens flops tussen. Dat is inherent aan innoveren. Innoveren levert geld op, maar het houdt niet over.

Design levert een enorme smak geld op, omdat mensen bereid zijn om voor emotie te betalen. Grof geld. Een goed voorbeeld is het spul van Apple (functionaliteit = ok, maar er zijn hordes mensen die alleen maar met Apple gezien willen worden) en de tasjes van Luis Vuitton.

Bij Marketing speld je mensen een verhaaltje op de mouw, en je hoopt dat ze er in trappen. Hiermee creer je een nieuwe markt, zonder dat het al te veel geld kost. Een koelend scheerapparaat is een voorbeeld, maar persoonlijk vind ik de tasjes van Luis Vuitton erg in de buurt komen. Mevrouw Lyrebird denkt daar heel anders over, maar ik denk als een ingenieur, niet als een vrouw. Dit is de gemakkelijkste manier om veel geld te verdienen. Maar van de 3 "innovaties" kan deze het gemakkelijkste verkeerd aflopen, en je bedrijf een slechte naam geven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136884939
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:58 schreef Lyrebird het volgende:
ik denk als een ingenieur, niet als een vrouw
Quote van de week. _O-
pi_136884946
Wat ik trouwens mis in deze discussie is dat onze lieve Overheid helemaal geen falen kent. Je hebt maar te accepteren wat die je op de mouw spelden, want je hebt geen keuze om met een andere overheid zaken te doen.

Of je moet verhuizen naar een ander land.

Ik zou graag zien dat er meerdere overheden waren, die parallel aan elkaar zouden werken, waardoor je de keuze had voor een tennisracket met magneetjes, of zonder magneetjes. Een overheid waarbij je zelf voor de scholing van je koter mag betalen (en waarbij de belastingen lager liggen), en een andere overheid waarbij de overheid wel weet wat goed is voor jouw kinderen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136902757
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:03 schreef Lyrebird het volgende:
Wat ik trouwens mis in deze discussie is dat onze lieve Overheid helemaal geen falen kent. Je hebt maar te accepteren wat die je op de mouw spelden, want je hebt geen keuze om met een andere overheid zaken te doen.

Ik zou graag zien dat er meerdere overheden waren, die parallel aan elkaar zouden werken, waardoor je de keuze had voor een tennisracket met magneetjes, of zonder magneetjes. Een overheid waarbij je zelf voor de scholing van je koter mag betalen (en waarbij de belastingen lager liggen), en een andere overheid waarbij de overheid wel weet wat goed is voor jouw kinderen.
Dan krijg je segregatie. De mensen die het gemaakt hebben / veel verdienen, kiezen voor een overheid waar ze weinig belasting hoeven te betalen. De mensen die het niet gemaakt hebben / weinig verdienen, kiezen voor een overheid waar ze veel voorzieningen hebben, en zo splitst zich dat op. Dat zie je al op lokaal niveau. De plaatsen waar de rijken mensen willen wonen versus de grote steden. Daarbinnen de betere wijken en de betere scholen versus de mindere.

Het idee dat je met de overheid om moet gaan, zoals je met een bedrijf op een markt omgaat, is een misvatting. Op een markt ga je voor je eigenbelang en de beste deal. Als het gaat om de overheid, ga je voor het algemeen belang en je betere ik. Het beste beleid, is een beleid dat de gemeenschap doet floreren. Je kiest voor politici die daarnaar streven en een overtuigend beleid voorstellen op grond van een weldoordachte visie. De rijken denken dat de armen gedisciplineerd moeten worden, en moeten leren hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. De armen denken dat de rijken gedisciplineerd moeten worden, en moeten leren hun verantwoordelijkheid naar de gemeenschap te nemen. die houden elkaar een spiegel voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 19-02-2014 20:18:56 ]
The view from nowhere.
pi_136918396
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Waar op zich niets mis mee is.
In beginsel niet maar in het geval van de bontkraagje - in tegenstelling tot wat veel mensen denken echt bont - is het wel ongewenst. ;)
Verder zie ik weinig bezwaar in het veranderen om je te onderscheiden zolang je ook een 'basisproduct' kan kiezen wat gewoon doet wat het moet doen en zonder al die fratsen.
#NoDAPL
pi_136918415
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach dat is ook een beetje een populaire uitspraak van die ingenieur en ik merk het ook wel in mijn eigen beroepsgroep dat als je geen 30 regels script moet schrijven om iets gedaan te krijgen dan is het voor kinderen.
Dat zal vast wel meespelen. Anderzijds kan je natuurlijk software zowel afstemmen op zogenaamde powerusers als op digibeten. Denk bijv. aan "weet je zeker dat...?", automatisch opnieuw de computer opstarten na een installatie, overbodige beveiligingslagen, tweakmogelijkheden beperken of vergroten, menu's voller (met meer functies!) of minder vol maken etc.
Ik kan wat dit betreft niet oordelen over W8 - het lijkt er op dat het meer op de digibeet is afgestemd maar misschien is het daarom niet noodzakelijk minder gebruiksvriendelijk voor de poweruser - aangezien ik het vooralsnog slechts ken van de reviews. Ik hoop dat binnen twee jaar W9 uitkomt zodat ik er geen spijt van ga krijgen dat ik geen licentie kocht toen het nog voor 35 Euro kon. Ik had niet verwacht dat Microbucks terug de prijs zou verhogen (ondanks dat het was aangekondigd) en hier voor een lange tijd aan zou vasthouden.
#NoDAPL
pi_136918431
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zolang ik niet tegen mijn tennisracket kan zeggen waar de bal exact moet belanden, met welk effect en met welke snelheid en het tennisracket mijn opdracht dan niet perfect uitvoert, is dat product niet 'af'.
Grappig maar niet waar. Hoe goed het tennisracket ook is, je spiercoördinatie, dieptezicht etc. zijn de flessenhalsfactore, niet het racket. ;)
Tenzij je een laser bevestigt aan het racket en de bal net als een raket het laserpuntje volgt met een motortje maar dan is het geen tennis meer. :)

Jouw punt is natuurlijk dat er nog veel verbeteringen mogelijk zijn voor veel producten. Ja. Tegelijkertijd zijn er ook veel innovaties die niet zo nuttig zijn en die slechts worden uitgevoerd om niet stil te staan en om het product te onderscheiden van concurrenten. Ik ben het eens met de uiteenzetting van Lyrebird over innovatie, design en marketing. Alleen vraag ik me af of dat design niet als een vorm van innovatie gezien kan worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:03 schreef Lyrebird het volgende:

Dat zou niet werken hè. Wie spekt er de solidaire overheid als je ook kan kiezen voor de VVD-achtige overheid? Geen zin om mee te betalen aan lantaarnpalen en politie? Dan kies je voor die andere overheid, maar er ondertussen wel gebruik van maken. Never gonna happen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dan krijg je segregatie. De mensen die het gemaakt hebben / veel verdienen, kiezen voor een overheid waar ze weinig belasting hoeven te betalen. De mensen die het niet gemaakt hebben / weinig verdienen, kiezen voor een overheid waar ze veel voorzieningen hebben, en zo splitst zich dat op. Dat zie je al op lokaal niveau. De plaatsen waar de rijken mensen willen wonen versus de grote steden. Daarbinnen de betere wijken en de betere scholen versus de mindere.
Wat bij mij de vraag oproept of dat we niet via de wet zouden moeten voorkomen dat scholen, maar bijv. ook huisartsen, een postcodebeleid voeren, iets wat vroeger in Nederland niet bestond en inmiddels wel haar intrede heeft gedaan (in ieder geval bij huisartsen). Je weet hoe het in de USA werkt met scholen (postcodebeleid), beter maar voorkomen dan genezen. Juist de mogelijkheid om wel naar zo'n betere school te gaan als je in een slechtere wijk woont geeft kansen om je omhoog te werken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 20-02-2014 04:35:33 ]
#NoDAPL
pi_136919201
Het idee dat de economie eindeloos moet blijven groeien om gezond te blijven heb ik altijd apart gevonden.
pi_136932045
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het idee dat de economie eindeloos moet blijven groeien om gezond te blijven heb ik altijd apart gevonden.
Dat is een materialistisch ideaal. De enige vorm van vooruitgang is meer spullen hebben, zodat het enige ideaal dat een politicus kan brengen economische groei is. Maar men is eigenlijk bang dat we gaan herverdelen, en met economische groei kan iedereen het beter krijgen zonder herverdeling.
The view from nowhere.
pi_136933068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:58 schreef Lyrebird het volgende:
Ik denk dat je innovatie, design en marketing van elkaar moet scheiden.

Nieuwe producten kunnen het resultaat zijn van innovatie, van design en van marketing. Een voorbeeld van de eerste is de CD-speler die de platenspeler verdrong (voor de oudere FOK!kers onder ons), een goed voorbeeld van de 2e is iPhone en de 3e is het koelende scheerapparaat van Braun.
Lijkt me wel wat kort door de bocht. De iPhone bevat minstens net zo veel innovatie als de CD-speler.
pi_136934002
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat kort door de bocht. De iPhone bevat minstens net zo veel innovatie als de CD-speler.
De CD-speler was in meerdere opzichten een revolutie. Men ging van analoog naar digitaal.

Je hebt een punt dat de iPhone technisch gezien een juweeltje is, maar een revolutie is iets anders. Er zit/zat toch vooral bestaande technologie in. Dat ik de iPhone onder design schuif en niet onder innovatie, komt doordat Apple juist zo veel geld heeft verdien met het design van de iPhones, waarbij de technologie op de tweede plaats komt.

Juist het Apple gevoel, de status van een nieuwe iPhone, zorgde er voor dat mensen voor de iPhone kozen en niet voor de concurrent. Niet dat ik het snap, maar er zijn mensen die er uren voor in de rij gaan staan, als er een nieuwe telefoon uit komt.
pi_136934376
Naja, het touchscreen van de iPhone was toch wel aardig revolutionair?
pi_136934422
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De CD-speler was in meerdere opzichten een revolutie. Men ging van analoog naar digitaal.

Je hebt een punt dat de iPhone technisch gezien een juweeltje is, maar een revolutie is iets anders. Er zit/zat toch vooral bestaande technologie in. Dat ik de iPhone onder design schuif en niet onder innovatie, komt doordat Apple juist zo veel geld heeft verdien met het design van de iPhones, waarbij de technologie op de tweede plaats komt.

Juist het Apple gevoel, de status van een nieuwe iPhone, zorgde er voor dat mensen voor de iPhone kozen en niet voor de concurrent. Niet dat ik het snap, maar er zijn mensen die er uren voor in de rij gaan staan, als er een nieuwe telefoon uit komt.
Synthese van technologieën is ook een vorm van innovatie natuurlijk en bovendien bevatten smarthones heel wat revolutionaire technologieën zowel op soft- als hardware gebied.
Bovendien is de smartphone als voorwerp een stuk grotere revolutie dan de cd-speler.
pi_136934748
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:55 schreef Tem het volgende:
Naja, het touchscreen van de iPhone was toch wel aardig revolutionair?
Zeker, maar het werd volgens mij niet voor het eerst in de iPhone toegepast.
pi_136934799
Jullie moeten niet zo mauwe!
Gewoon betalen
pi_136935170
Volgens mij staat het de consument vrij om aan de hand van zijn portemonnee te laten zien welke innovatie hij wel of niet innovatief genoeg vindt. Niet elke innovatie komt uit de lucht vallen. Computers zijn ook over een langere tijd steeds iets beter gemaakt. Volgens jou (LogiteX) is innovatie die niet ver genoeg gaat 't niet waard. Volgens die logica was de computer nooit zo ver gekomen. "Ik heb al een pc met 300 Mhz, waarom dan een met 400 Mhz?"

Juist omdat wij die kleine stapjes als consumenten betalen, blijft er rek zitten in het R&D proces. Van 300 Mhz naar 3 Ghz was simpelweg technisch gezien niet mogelijk. Als mensen niet de 400 Mhz hadden gekocht, waren we nooit bij 3 Ghz gekomen.

En ja, sommige innovatie is gedoemd om te mislukken. Zie het als evolutie, er worden meerdere concepten gelanceerd en sommige werken (lees:verkopen) wel en andere niet. En ja, "de consument" koopt ook wel eens een verkeerd product. Dan blijft het bij een hype/trend en horen we er later weinig meer over.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_136938257
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zeker, maar het werd volgens mij niet voor het eerst in de iPhone toegepast.
Op dezelfde wijze geldt natuurlijk dat lasers al gebruikt werden in andere toepassingen dan de CD-speler, dat er al sprake was van digitale opslag van informatie, enzovoort. Wat dat betreft kun je de CD-speler evenals de smartphone net zo goed als een synthese van bestaande technologieën zien die een heel scala aan nieuwe toepassingen teweeg bracht.
pi_136953767
Het grootste probleem met onze economie is op dit moment dat hij zeer behoudend is. Innovaties zijn niet welkom, er moet geconserveerd worden.
pi_136959079
Het grootste probleem van onze economie is dat teveel bestuurskundigen/managers/juristem zijn en te weinig vakmensen.

We zitten op Amerikaans niveau. Al onze buurlanden doen het beter.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 01:08:32 #201
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_136960264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 00:24 schreef Be-Smart het volgende:
Het grootste probleem van onze economie is dat teveel bestuurskundigen/managers/juristem zijn en te weinig vakmensen.

We zitten op Amerikaans niveau. Al onze buurlanden doen het beter.
Duitsland lijkt met hun working-poor nog meer op Amerikaan dan wij hoor.

Wat is het Amerikaans niveau trouwens?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_136962043
quote:
Halloho, check dit filmpje. Het enige juiste antwoord op de vraag wat er mis is met de economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')