Niet een spectaculaire innovatie maar zeker wel innoverend, windows 8 is meer dan alleen de modern ui. Qua beveiliging, geheugengebruik, schijfgebruik, netwerk mogelijkheden is het een behoorlijk grote sprong vooruit ten opzichte van Windows 7 (klein voorbeeld, als ik nu op meerdere schermen in windows 7 aan het werk ben erger ik me eraan dat ik programma's in full screen modus niet kan slepen naar een ander scherm en zo zijn er meer handigheidjes in W8 die ik snel mis als ik weer achter W7 zit)quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Windows 8 t.o.v. 7 was niet bepaald innovatie te noemen voor de desktop,
En wat is hier specifiek mis mee?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:46 schreef LogiteX het volgende:
Nike komt met zelf-strikkende schoenen
TS zag het nut al niet van meer rekenkracht in chips, dus ik vermoed dat hij niet helemaal door heeft hoe allerhande spin-off effecten werken.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik denk bij die zelfstrikkende veters eerder aan doorontwikkeling voor bijvoorbeeld nieuwe stents die zich op de plaats van een aneurysma automatisch uitvouwen.
Als dat geen goede innovatie zou zijn, weet ik niet wat wel.
En dit soort dingen geeft wél het benodigde inzicht.
Mijn grootste ergernis van W7: de takenbalk kan niet volledig worden verborgen. Een ontwerpfout in de software: om de takenbalk te 'verbergen' wordt die omlaag verplaatst, om die te activeren moet je met de cursor over de takenbalk heengaan en dus moet een zeer klein deel van de takenbalk in beeld blijven. De fout: de takenbalk niet even onzichtbaar maken na het naar onderen schuiven. Misschien uit angst voor een bug die ervoor zorgt dat die niet terug zichtbaar wordt?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet een spectaculaire innovatie maar zeker wel innoverend, windows 8 is meer dan alleen de modern ui. Qua beveiliging, geheugengebruik, schijfgebruik, netwerk mogelijkheden is het een behoorlijk grote sprong vooruit ten opzichte van Windows 7 (klein voorbeeld, als ik nu op meerdere schermen in windows 7 aan het werk ben erger ik me eraan dat ik programma's in full screen modus niet kan slepen naar een ander scherm en zo zijn er meer handigheidjes in W8 die ik snel mis als ik weer achter W7 zit)
Ik hoorde eerder in de week nog iemand die tweevoudig ingenieur is opmerken dat het teveel Windows voor peuters en bejaarden is geworden met die nieuwe GUI. Daar zit wat in. In mijn ogen maakte Microsoft een fout door voor 1 GUI te kiezen, ze had ook direct voor twee GUI's kunnen kiezen: een voor de smartphones en tabletten en een voor de serieuze computers. Probleem opgelost.quote:Je kunt het goed of slecht vinden maar het is wel weer innoverend en de modern ui is ook zeker innoverend (zonder waarde oordeel) te noemen.
waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
TS zag het nut al niet van meer rekenkracht in chips,
Of je het nu innovatie noemt of veranderingen doet er even niet toe. Natuurlijk ben ik niet tegen alle veranderingen/innovatie. De auto voegde iets toe, de computer ook. Dat er hier mensen ronddolen die zeggen dat ik weer terug naar paard en wagen wil is bespottelijk gewoon.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:58 schreef tjoptjop het volgende:
Waar komt toch het beeld vandaan dat innovaties alleen spectaculaire baanbrekende uitvindingen mogen zijn? Voortgang/innovatie is gewoon een accumulatie van kleine ontwikkelingen, succesvolle en flops.
Ik snap ook niet zo goed waarom er lacherig over die zelfstrikkende schoen wordt gedaan. Misschien wordt het een flop voor Nike, maar so what? Voor hetzelfde geld wordt er verder borduurt op die ontwikkelingen en hebben we over een paar jaar kleding wat zichzelf aantrekt. Kun je eens nagaan wat dat voor voordelen dat heeft voor bijvoorbeeld bejaarden of gehandicapten.
Daarnaast kan het zo zijn dat een bepaalde ontwikkeling flopt in het ene veld maar later zeer belangrijk blijkt te zijn op een ander vlak.
Ten eerste, wat is nou het probleem hiervan? Terzijde, ik tennis niet dus heb geen flauw idee van rackets. Als het niet werkt zal het niet verkopen en als het verkocht wordt en mensen zijn er blijer mee (zelfs uit een soort cognitieve dissonantie), wie ben jij dan om dit te veroordelen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:32 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Of je het nu innovatie noemt of veranderingen doet er even niet toe. Natuurlijk ben ik niet tegen alle veranderingen/innovatie. De auto voegde iets toe, de computer ook. Dat er hier mensen ronddolen die zeggen dat ik weer terug naar paard en wagen wil is bespottelijk natuurlijk.
Ik bespeur echter steeds vaker dat fabrikanten veranderingen aan hun producten maken waarbij ik zoiets heb van "wat moeten we hiermee". Ik heb nog een voorbeeld: tennisrackets. Hebben een stormachtige ontwikkeling meegemaakt de afgelopen 30 jaar, en terecht. We zijn echter nu op een punt aanbeland dat er weinig meer aan te veranderen valt. En toch proberen fabrikanten krampachtig aanpassingen te doen aan rackets puur om consumenten het idee te geven dat ze iets nieuws kopen. Zie dit racket:
[ afbeelding ]
Op 3 en 9 uur zitten magneten![]()
![]()
Achterlijk natuurlijk. Dat voegt echt niks toe.
Veel profs, spelen met rackets van 15 jaar oud. En waarom zouden ze ook met nieuwe rakctes spelen. Er zit toch al zo'n 100 jaar lang geen echte ontwikkeling meer in.
En waarom doen fabrikanten dit?Omdat op producten die "af" zijn een lage winstmarge zit, en dat willen ze niet.
Mensen kopen dat nieuwe product ipv het oude omdat dat voor hun meer waarde geeft voor hun geld.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klopt volgens mij wel, lang niet alle innovatie gebeurt met het doel om een product beter te maken, innoveren gebeurt ook met het doel om je product slechts te onderscheiden van die van de concurrenten zonder dat er extra toegevoegde waarde is.
Uiteraard, LogiteX zijn klacht is nu juist dat mensen niet kijken naar de reële extra waarde (beter of niet?) maar zich laten verleiden door sentimenten en misschien ook wel de hoop dat het product ietsiepietsie beter is. Soms is het product daadwerkelijk beter, soms niet. Hij is verbaasd over het gebrek aan rationaliteit bij de klanten die een product kopen wanneer het niet beter is. Direct maar kopen in plaats van eerst eens uit te zoeken of dat je het geld wel zinvol besteedt. Deze gedachte van hem kan ik volgen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Mensen kopen dat nieuwe product ipv het oude omdat dat voor hun meer waarde geeft voor hun geld.
Of iets beter of slechter is is niet relevant. Het gaat om de waarde die het voor een consument vertegenwoordigt. En dat is voor iedere consument verschillend.
Proestquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:44 schreef Kaas- het volgende:
Weer post je flauwekul LogiteX. Profs zijn allemaal op de nieuwe rackets overgestapt. Federer deed dat als een van de weinigen niet tot hij niet meer met de toppers die wel overgestapt waren mee kon komen en vlak voor de Australian Open toch ook overstapte (en daar plotseling weer de halve finale haalde, of het nou wel/niet toeval was).
Je schat de intelligentie van consumenten te hoog in ben ik bang. De vrije markt is goed en heeft ons veel gebracht maar kent zijn onvolkomenhwden en daar maken marketingafdelingen handig gebruik van. Het is eigenlijk bespottelijk dat dat niet gezien wordt door de meeste hier.quote:Individuen als jij en zeker ook ik kunnen per verandering/innovatie helemaal niet overzien of het nuttig is en/of het nog positieve externaliteiten op andere vlakken met zich weet mee te brengen en daarom heeft een discussie erover ook geen enkele zin. De enige die dergelijke vragen kan beantwoorden is uiteindelijk toch de markt.
Een vrije markt is net zo populistisch als een directe democratie (als we die zouden invoeren).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:51 schreef LogiteX het volgende:
Je schat de intelligentie van consumenten te hoog in ben ik bang. De vrije markt is goed en heeft ons veel gebracht maar kent zijn onvolkomenhwden en daar maken marketingafdelingen handig gebruik van. Het is eigenlijk bespottelijk dat dat niet gezien wordt door de meeste hier.
Door ontwikkelen en concurrentie begeeft de algehele markt zich kwalitatief (met flops en successen) zich gewoon omhoog, en met alle keuze voor de consument. Datzelfde zie je bijv ook bij auto's, worden ook alleen maar beter. Moet er niet aan denken dat ze in de jaren 60 met z'n allen de status quo gingen handhaven. Gelukkig komen er dan snel nieuwe spelers op de marktquote:If you're anything like us, you're wondering if the magnetic technology actually does anything in the M Speed Pro Number One racquets. We tried sticking the racquets to the front of a refrigerator door to test the strength of the magnetic pull, but that didn't work. Fortunately, it doesn't matter if the magnets do anything or not, because the racquets feel great. Whether you believe technology stories or not, one of the good things to come from advancements in racquet design is that there are few bad racquets made today. The simple fact is that racquets continue to get better, and the two racquets tested here are at the forefront of that trend.
Je kan beter die zinnen daarvoor quoten. Daar staat dat ze hevig twijfelen aan de functie van de magneten. Precies mijn punt. Dat het racket desondanks dat fijn speelt is mooi natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:56 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb dat racket even gegoogled en kwam het volgende stukje tegen uit een review wat het eigenlijk wel treffend verwoord
[..]
Door ontwikkelen en concurrentie begeeft de algehele markt zich kwalitatief (met flops en successen) zich gewoon omhoog, en met alle keuze voor de consument. Datzelfde zie je bijv ook bij auto's, worden ook alleen maar beter. Moet er niet aan denken dat ze in de jaren 60 met z'n allen de status quo gingen handhaven. Gelukkig komen er dan snel nieuwe spelers op de markt
Tesla bijv. 4 jaar terug was de electrische auto een gimmick maar nu staat er toch een aardig alternatief voor een benzine auto.
Pardon?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:54 schreef Kaas- het volgende:
Zou het liever omdraaien: je onderschat anderen en overschat jezelf.
Nee, je mist het hele punt dus.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:14 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Je kan beter die zinnen daarvoor quoten. Daar staat dat ze hevig twijfelen aan de functie van de magneten. Precies mijn punt. Dat het racket desondanks dat fijn speelt is mooi natuurlijk.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:54 schreef Kaas- het volgende:
Ik begin trouwens ongelukkig van deze discussie te worden; ik heb geen idee waar we nou eigenlijk over discussiëren, het leidt nergens toe en dient wmb geen enkel doel.
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard, LogiteX zijn klacht is nu juist dat mensen niet kijken naar de reële extra waarde (beter of niet?) maar zich laten verleiden door sentimenten en misschien ook wel de hoop dat het product ietsiepietsie beter is. Soms is het product daadwerkelijk beter, soms niet. Hij is verbaasd over het gebrek aan rationaliteit bij de klanten die een product kopen wanneer het niet beter is. Direct maar kopen in plaats van eerst eens uit te zoeken of dat je het geld wel zinvol besteedt. Deze gedachte van hem kan ik volgen.
Ik mis helemaal niks. Jij lijkt maar niet te snappen dat het ondertussen voor bepaalde producten heel lastig is om echt verbeteringen bij aan te brengen. Die magneetjes zijn een zeer treffend voorbeeld. Het artikel vermeld het nota bene nog.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, je mist het hele punt dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |