LOLquote:Op zondag 16 februari 2014 17:46 schreef LogiteX het volgende:
Nike komt met zelf-strikkende schoenen
Heeft er weinig mee te maken. Het gaat er om dat fabrikanten veranderingen aan producten aanbrengen zodat ze hoge winstmarges kunnen rechtvaardigen. Nu zijn sportartikelen niet helemaal goede voorbeelden geef ik toe. Maar ik merk gewoon wel een panische tendens onder CEOs dat ze bang zijn tot discount merk uit te groeien. Terwijl dat juist wel de kracht van onze economie is: Dat uitgeevolueerde producten stukken goedkoper waren dan ze bij hun introductie waren. Dat is welvaartsgroei.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:56 schreef Phlogi2013 het volgende:
Marketing is nu eenmaal ongeveer even eerzaam als de hoer spelen, maar men wil nu eenmaal verkopen.
Dat is inderdaad les 1 van een marketingcursus: hoe meer een product bewerkt is hoe meer winst je maakt. Met als voorbeeld bijv. de koffiebonen, de koffie zelf en de Starbucks.quote:Op zondag 16 februari 2014 23:09 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Heeft er weinig mee te maken. Het gaat er om dat fabrikanten veranderingen aan producten aanbrengen zodat ze hoge winstmarges kunnen rechtvaardigen.
Ja ik merk het inderdaad. Goed voorbeeld verder. Dan wil ik meteen de koffiepads en die nespresso cupjes er bij betrekken. Ongelooflijk dat mensen er massaal geld aan uitgeven.quote:Op zondag 16 februari 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad les 1 van een marketingcursus: hoe meer een product bewerkt is hoe meer winst je maakt. Met als voorbeeld bijv. de koffiebonen, de koffie zelf en de Starbucks.
Ik wist dat ik die stap had weggelaten maar dat is omdat ik zelf geen koffie drink en ik dus geen idee heb hoe al die onzin heet.quote:Op zondag 16 februari 2014 23:24 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ja ik merk het inderdaad. Goed voorbeeld verder. Dan wil ik meteen de koffiepads en die nespresso cupjes er bij betrekken.
Jaquote:Op zondag 16 februari 2014 23:35 schreef Kaas- het volgende:
Heeft de TS ook nog een oplossing voor dit probleem?
Dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd, weet je of er al een proof of concept is?quote:Op donderdag 13 februari 2014 13:35 schreef Synthercell het volgende:
Denk aan nano-condensator als duurzame accu, de chemische accu wordt volop geproduceert, de nano-condensator accu tegengewerkt (zelfs als een uitvinder er een octrooi en prijs mee heeft gewonnen)
Zover ik weet niet.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:01 schreef highender het volgende:
[..]
Dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd, weet je of er al een proof of concept is?
Genoeg onderzoek naar accu's op basis van nanomaterialen, maar dat zit nog lang niet in een serieuze productiefase.quote:Op maandag 17 februari 2014 01:01 schreef highender het volgende:
[..]
Dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd, weet je of er al een proof of concept is?
je snapt niet dat deze innovatie ook voor heel andere doeleinden een goede toepassing kan hebben?quote:Op zondag 16 februari 2014 17:46 schreef LogiteX het volgende:
Nike komt met zelf-strikkende schoenen
Volgens mij is dat zijn gevoel in zijn buik.quote:Op maandag 17 februari 2014 09:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
je snapt niet dat deze innovatie ook voor heel andere doeleinden een goede toepassing kan hebben?
Het wordt nu gemarket door Nike maar kan natuurlijk net zo goed voor iets anders nuttig zijn.
Je ontwijkt de vraag, maar nogmaals: op grond waarvan kun jíj bepalen of een innovatie nuttig is of niet?
Welke toetsbare en objectieve maat gebruik je daarvoor?
Je moet wel dit topic een beetje goed bijhouden. Ik ben namelijk van mening verandert. Innovatie is zeker nuttig. Veranderingen die geen innovatie zijn daarentegen zijn juist niet nuttigquote:Op maandag 17 februari 2014 09:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
je snapt niet dat deze innovatie ook voor heel andere doeleinden een goede toepassing kan hebben?
Het wordt nu gemarket door Nike maar kan natuurlijk net zo goed voor iets anders nuttig zijn.
Je ontwijkt de vraag, maar nogmaals: op grond waarvan kun jíj bepalen of een innovatie nuttig is of niet?
Welke toetsbare en objectieve maat gebruik je daarvoor?
Je praatte dus poep, bent op je nummer gezet en nu kom je tot inzicht. Heel goed.quote:Op maandag 17 februari 2014 23:43 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Je moet wel dit topic een beetje goed bijhouden. Ik ben namelijk van mening verandert. Innovatie is zeker nuttig. Veranderingen die geen innovatie zijn daarentegen zijn juist niet nuttig
Absoluut niet. Innovaties die niks toevoegen (voor zover van Dale dit toelaat) komen natuurlijk overeen met veranderingen die niks toevoegen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 07:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je praatte dus poep, bent op je nummer gezet en nu kom je tot inzicht. Heel goed.
De rest van de wereld is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
Aldus een representatieve steekproef op fok.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De rest van de wereld is het niet met je eens.
Dat is een mooie manier om te zeggen dat het een enorm kut OS is voor alle PC's en in het bijzonder die zonder touchscreen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Windows 8 t.o.v. 7 was niet bepaald innovatie te noemen voor de desktop
Steve Balmer's visie..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is een mooie manier om te zeggen dat het een enorm kut OS is voor alle PC's en in het bijzonder die zonder touchscreen.
Ach, ben je op je teentjes getrapt?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef LogiteX het volgende:
Maar goed, ik heb geen zin in allemaal flauwe taalspelletjes. Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
Dan heeft hij stront in zijn ogen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |