abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136655137
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:04 schreef Tem het volgende:

Gevaarlijk voor kinderen.
Zo'n quooker heeft een beveiliging voor kinderen en het kokend water komt er op zo'n manier uit dat je je lastig er aan kan branden.

De gemiddelde warm waterkraan in bad is gevaarlijker.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_136655338
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo'n quooker heeft een beveiliging voor kinderen en het kokend water komt er op zo'n manier uit dat je je lastig er aan kan branden.

De gemiddelde warm waterkraan in bad is gevaarlijker.
Ah dat wist ik niet. Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
pi_136655511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet. Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
Mja, het is een luxeproduct. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een staafmixer, centrale verwarming, enzovoort. Daar waren ook gewoon prima alternatieven voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_136655590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, het is een luxeproduct. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een staafmixer, centrale verwarming, enzovoort. Daar waren ook gewoon prima alternatieven voor.
Uiteraard, maar dan zou je bijna alles wel kunnen definiëren als luxeproduct wanneer daar al een alternatief voor was.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:33:22 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136655698
Grotbewoner zegt: niks mis met wat luxe.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136655832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:19 schreef Tem het volgende:

Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
Onbekend maakt onbemind.

Nog afgezien van de ruimte die een ijsblokjesmaker kost is die ijsblokjesmaker iets waarbij ik constateer dat velen dat ding niet of nauwelijks gebruiken, terwijl mensen met een quooker wel intensief gebruik blijven maken van dat ding.

Dus ik vind het een slecht vergelijk, maar dat gezegd hebbende: als je zeer geregeld ijsblokjes gebruikt is een ijsblokjesmaker natuurlijk ook gewoon nuttig.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:40:43 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136655888
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan zou je bijna alles wel kunnen definiëren als luxeproduct wanneer daar al een alternatief voor was.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Zo'n kokendwaterkraan kan (net als je waterkoker trouwens) niets wat je niet met een fluitketel kan, alleen sneller. En zo'n fluitketel kun je nog vervangen door een pan ook. Een elektrische waterkoker is een luxeproduct, net als dubbelvla en gesneden groente.

Ieder mens heeft echter een bepaalde behoefte aan luxe of gemak. Voor de een is dat gesneden groente, voor de ander een beertender en voor de derde instant kokend water. Best prettig voor die drie mensen dus dat er wat te kiezen is, en dat die dingen zijn ontwikkeld.

Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist. Marketingtechnisch is het interessant om gecreëerde behoeftes uit te venten middels 'anders hoor je er niet bij'; vooral de nieuwste telefoons, tablets etc. zijn daar een goed voorbeeld van. Met het vorige model kun je namelijk echt niet meer mee. Dan voorzie je niet in een behoefte (die is er namelijk amper), maar dan maak je er een. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee.

Ik heb zelf trouwens ook een ijsblokjesmaker in mijn ijskast:

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136656033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist.
Dat geldt strikt genomen nog wel voor stromend water...

Luxe is gewoon fijn. Onder de streep kan ik verdomd veel missen (een dak boven het hoofd, voldoende eten, gezondheidszorg, stromend water (liefst ook met een optie warm, omdat ik wel van persoonlijke verzorging hou, maar wat minder van een koude douche), enz. zou ik wat minder goed kunnen missen), maar als het niet hoeft, dan hou ik graag luxe om mij heen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:52:25 #109
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136656213
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:51 schreef LogiteX het volgende:

Van iMac naar iPhone is niet echt branche vreemd. van energie naar verzekeringen wel. Nogmaals: de energiecentrales moeten, ondanks dat het slechts gaat, nog wel gemanaged worden. Maar of het bestuur daar aandacht voor heeft is de betwijfelen ... want ze gaan zich invechten in de verzekeringsmarkt. Een complete branchevreemde activiteit _O-
De prijsvechters in de energiemarkt, zoals Budget Energie (waar het in dit geval om gaat) hebben weinig van doen met energieproductie. Het zijn tussenhandelaren. Stroom wordt ingekocht op de energiebeurs, en leveringscontracten worden afgesloten worden met consumenten. Het bedrijf zou net zo makkelijk stroom kunnen verkopen als verzekeringen of abonnementen op tijdschriften.
pi_136656780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, hoewel er natuurlijk wel zaken zijn die echt voor een wezenlijke transformatie hebben gezorgd. Denk aan oudere vormen van transport die werden vervangen door auto's en luchtvaart. Dat heeft wel voor een fundamentele verandering in mobiliteit gezorgd. Natuurlijk kon je voor de opkomst van de luchtvaart ook wel via land en zee op je bestemming komen, maar ergens binnen een paar uur zijn of ergens binnen een paar dagen / weken zijn biedt toch hele andere mogelijkheden qua arbeidsmobiliteit en dergelijk.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:19:10 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136657057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, hoewel er natuurlijk wel zaken zijn die echt voor een wezenlijke transformatie hebben gezorgd. Denk aan oudere vormen van transport die werden vervangen door auto's en luchtvaart. Dat heeft wel voor een fundamentele verandering in mobiliteit gezorgd. Natuurlijk kon je voor de opkomst van de luchtvaart ook wel via land en zee op je bestemming komen, maar ergens binnen een paar uur zijn of ergens binnen een paar dagen / weken zijn biedt toch hele andere mogelijkheden qua arbeidsmobiliteit en dergelijk.
Voor zolang de fossiele brandstoffen beschikbaar zijn een hele vooruitgang idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136657080
Ik had het in de op anders moeten formuleren. Het gaat erom dat sommige veranderingen als innovatie worden gepromoot door fabrikanten met als werkelijke doel een hogere winstmarge terwijl het eigenlijk helemaal niets toe voegt. Bepaalde voorbeelden vallen in een schemer zone zoals de Samsung wasmachine met eco bubbel (en vooruit de kokend water kraan) maar sommige verandering zijn echt te stom voor woorden zoals een stukje rubber op het handvat van de veger en blik (te koop bij de Hema). Daar heeft een fabrikant echt wanhopig een verandering aan zijn product gemaakt puur voor de hogere winstmarge.

En we trappen er allemaal als lemmingen in. Ik had dat veger en blik gekocht bij de Hema (met "innovatief" rubbertje). Ik liep naar buiten en dacht "wtf ik loop terug, vraag mijn geld terug en voor de helft van het bedrag loop ik bij de blokker hiernaast binnen en koop een veger en blik zonder rubbertje". En zo gedaan. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door LogiteX op 13-02-2014 11:25:42 ]
pi_136657184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:52 schreef freako het volgende:

[..]

De prijsvechters in de energiemarkt, zoals Budget Energie (waar het in dit geval om gaat) hebben weinig van doen met energieproductie. Het zijn tussenhandelaren. Stroom wordt ingekocht op de energiebeurs, en leveringscontracten worden afgesloten worden met consumenten. Het bedrijf zou net zo makkelijk stroom kunnen verkopen als verzekeringen of abonnementen op tijdschriften.
Ik had het over traditionele energie bedrijven.
pi_136657251
Gewist
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:47:26 #115
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136658035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Zo'n kokendwaterkraan kan (net als je waterkoker trouwens) niets wat je niet met een fluitketel kan, alleen sneller. En zo'n fluitketel kun je nog vervangen door een pan ook. Een elektrische waterkoker is een luxeproduct, net als dubbelvla en gesneden groente.

Ieder mens heeft echter een bepaalde behoefte aan luxe of gemak. Voor de een is dat gesneden groente, voor de ander een beertender en voor de derde instant kokend water. Best prettig voor die drie mensen dus dat er wat te kiezen is, en dat die dingen zijn ontwikkeld.

Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist. Marketingtechnisch is het interessant om gecreëerde behoeftes uit te venten middels 'anders hoor je er niet bij'; vooral de nieuwste telefoons, tablets etc. zijn daar een goed voorbeeld van. Met het vorige model kun je namelijk echt niet meer mee. Dan voorzie je niet in een behoefte (die is er namelijk amper), maar dan maak je er een. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee.

Ik heb zelf trouwens ook een ijsblokjesmaker in mijn ijskast:

[ afbeelding ]
Als het maken van vuur of het wel niet waren uitgevonden had je het ook niet gemist. Alle behoeftes zijn gemaakt. Behalve wellicht voedsel, drinken en sex.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:47:43 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136658046
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ik had het over traditionele energie bedrijven.
Ik noemde Budget Energie omdat juist dat bedrijf van plan was om verzekeringen te gaan verkopen. Voor een dergelijk bedrijf is het gewoon een logische stap.

Maar op zich maakt het weinig uit. Alle energiebedrijven (ook de traditionele bedrijven) hebben flinke verkooporganisaties opgetuigd. Die hoeven natuurlijk niet per se stroom te verkopen, dat kunnen ook branchevreemde zaken zijn, als ze denken dat consumenten daar meerwaarde in zien.
pi_136659775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor zolang de fossiele brandstoffen beschikbaar zijn een hele vooruitgang idd.
Ach, daar zullen ook wel weer alternatieven voor komen.
pi_136662037
quote:
Wat er fundamenteel mis is met onze economie
Dat die is gebaseerd op winst en kapitaal(isme) en niet een langetermijn economie (de mensheid moet nog duizenden jaren voort op deze kleine planeet)
Een duurzame economie zou op duurzame energie moeten draaien en zo min mogelijk recycling (dus zo duurzaam mogelijke producten) en zo min mogelijk verspiling. De economie is op macht afgestemd.
Elk idee dat die macht verzwakt komt niet voor. Denk aan nano-condensator als duurzame accu, de chemische accu wordt volop geproduceert, de nano-condensator accu tegengewerkt (zelfs als een uitvinder er een octrooi en prijs mee heeft gewonnen)

quote:
8s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter.
De huidige innovatie is sterk ideologisch beinvloed, dus stagneert de innovatie die nodig is, een die vooruitgang brengt (behalve als het politiek voordeel zou hebben na vele politieke nadelen)

Pas als voldoende mensen eisen dat er bijvoorbeeld energie moet worden gewonnen uit getijden en uit aardwarmte en geothermie, zal die energie vooruitgang economie (en ecologie) gaan brengen, want is vele malen voordeliger dan olie en kolen (want is direct en overal beschikbaar), echt duurzaam en echt groen.
Het probleem is dat er altijd organisatie burgers nodig is of ontstaat, waar verkeerde personen misbruik van kunnen maken (zie geschiedenis over afgelopen paar duizend jaar)

Je kunt je dus beter afvragen wat er fundamenteel mis is met het politieke systeem, want de burger heeft duidelijk geen invloed op de economie en energie opwekking.
M.a.w zolang de burger geen invloed heeft gebeurt er niets dan weer een herhaling geschiedenis Hoe je als burger invloed krijgt is simpel, door in te zien dat politiek fundamenteel nagenoeg uitsluiitend bezig is met organiseren, bezig is met het vergaren van macht.
Als voldoende mensen dit op tijd inzien komt er pas een fundamentele verandering economie en energie uit nieuwe bronnen, dus echte innovatie en vooruitgang (dus ook een boel euforie en vrijheid waar je weer voor moet oppassen, want daar wordt misbruik van gemaakt sinds einde van elke oorlog over de afgelopen duizenden jaren)

Alles (politiek, emotie, energie, macht, economie) staat nauw verbonden met elkaar.
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:00:41 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136662975
Het is wat mij betreft geen doel op zich om de mensheid zo lang mogelijk dominant te laten zijn op deze planeet. Het zou niet meer dan logisch zijn dat wij deze uitgangspositie op een gegeven moment verspelen of door externe factoren kwijtraken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_136665934
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 07:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, "weesfietsen" die worden opgehaald door gemeentediensten zoals AFAC.
Ook daar zitten door de gemeente gestolen fietsen tussen. Je weet wel, fietsen die worden verwijderd nadat het slot is gesloopt omdat ze ergens geparkeerd stonden waar het niet mag. Er zijn allerlei redenen waarom ze niet worden opgehaald, 1 reden is dat de persoon in kwestie denkt dat die fiets gestolen is omdat de gemeente geen verwittiging van verwijdering achterlaat. Zelfs ik word niet goed van zulke truttigheid. Plus dat een slot van XX Euro vernielen in feite een dubbele boete is en dat je ook gewoon een boete kan geven zonder met je fikken aan een ander zijn eigendom te komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:01 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136666039
Ik ben het eens met je Bram.
Eigendom eerst enzo.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:05 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136666041
Hoe wil je de eigenaar van een verkeerd gestalde fiets een boete geven als je de fiets niet meeneemt?

Overigens ben ik ook een tegenstander van het fenomeen AFAC en de manier waarop ze handelt, maar dat neemt niet weg dat je toch iets moet doen tegen overlast van rondslingerende fietsen/fietswrakken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:31 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136666064
Kentekens op fietsen?
pi_136666324
quote:
9s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:25 schreef GSbrder het volgende:
Kentekens op fietsen?
Die bestonden vroeger. ;)
#NoDAPL
pi_136666438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe wil je de eigenaar van een verkeerd gestalde fiets een boete geven als je de fiets niet meeneemt?
Als het je echt menens is als gemeente dan kan je ook bij het parkeren of het ophalen van de fiets een boete geven (heterdaad). Het doel is slechts afschrikken, niet zoveel mogelijk boetes uitdelen, hoop ik.
Maar goed, ik vind het een extreme vorm truttigheid om moeilijk te doen over wat geparkeerde fietsen, tenzij de geparkeerde fietsen onevenredige overlast veroorzaken zoals het niet kunnen schoonmaken van een straat wanneer dit gepland is.
Ik weet van een gemeente waar je maximaal een half uur de fiets mocht parkeren op het CS (verbied het dan maar compleet, daar heb je niets aan). Ineens uit het niets begonnen ze fietsen weg te halen in plaats van eerst te waarschuwen dat ze dit voortaan zouden doen en dit zonder verwittingen na het weghalen van de fiets. Lekker snugger. :?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')