Jawel, je mist het wel (kijk nota bene naar je TT)quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:29 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ik mis helemaal niks. Jij lijkt maar niet te snappen dat het ondertussen voor bepaalde producten heel lastig is om echt verbeteringen bij aan te brengen. Die magneetjes zijn een zeer treffend voorbeeld. Het artikel vermeld het nota bene nog.
Ach dat is ook een beetje een populaire uitspraak van die ingenieur en ik merk het ook wel in mijn eigen beroepsgroep dat als je geen 30 regels script moet schrijven om iets gedaan te krijgen dan is het voor kinderen. Voor tablets en phone vind ik het persoonlijk de beste gui van dit moment en een stuk prettiger dan die iconen hel bij de concurrenten. Op de pc voegt de metro ui weinig toe (al zijn sommige apps ook daar best handig) maar in 1 muisklik zit je in de desktop en in een paar muisklikken stel je het zo in dat je standaard naar de desktop gaat.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoorde eerder in de week nog iemand die tweevoudig ingenieur is opmerken dat het teveel Windows voor peuters en bejaarden is geworden met die nieuwe GUI. Daar zit wat in. In mijn ogen maakte Microsoft een fout door voor 1 GUI te kiezen, ze had ook direct voor twee GUI's kunnen kiezen: een voor de smartphones en tabletten en een voor de serieuze computers. Probleem opgelost.
Dat het onder de hood wat is verbeterd is natuurlijk mooi, daarvoor zou ik W8 wel willen hebben. Jammer alleen dat je die Metro op de koop toe moet nemen.
Mode en innovatie zou ik los van elkaar zien. Bontkraagjes functioneel of niet zijn ook niet voorbehouden aan Nederland of iets van de laatste jaren.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geïnspireerd door de beelden van de OS: bontkraagjes. Een voorbeeld van nutteloze innovatie. Nederland had ze, nu heeft een buitenlandse ploeg ze.
Waar op zich niets mis mee is.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klopt volgens mij wel, lang niet alle innovatie gebeurt met het doel om een product beter te maken, innoveren gebeurt ook met het doel om je product slechts te onderscheiden van die van de concurrenten zonder dat er extra toegevoegde waarde is.
Zolang ik niet tegen mijn tennisracket kan zeggen waar de bal exact moet belanden, met welk effect en met welke snelheid en het tennisracket mijn opdracht dan niet perfect uitvoert, is dat product niet 'af'. Zolang een wasmachine niet in staat is om met nihil energie- en grondstoffengebruik mijn was in een minuut brandschoon én droog maakt, vervolgens opgevouwen en gesorteerd in mijn kledingkast teruglegt, daarbij online contact leggend met mijn kledingkast die vervolgens aangeeft waar het liggen moet, is dat product niet 'af'.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:29 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ik mis helemaal niks. Jij lijkt maar niet te snappen dat het ondertussen voor bepaalde producten heel lastig is om echt verbeteringen bij aan te brengen. Die magneetjes zijn een zeer treffend voorbeeld. Het artikel vermeld het nota bene nog.
Quote van de week.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:58 schreef Lyrebird het volgende:
ik denk als een ingenieur, niet als een vrouw
Dan krijg je segregatie. De mensen die het gemaakt hebben / veel verdienen, kiezen voor een overheid waar ze weinig belasting hoeven te betalen. De mensen die het niet gemaakt hebben / weinig verdienen, kiezen voor een overheid waar ze veel voorzieningen hebben, en zo splitst zich dat op. Dat zie je al op lokaal niveau. De plaatsen waar de rijken mensen willen wonen versus de grote steden. Daarbinnen de betere wijken en de betere scholen versus de mindere.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:03 schreef Lyrebird het volgende:
Wat ik trouwens mis in deze discussie is dat onze lieve Overheid helemaal geen falen kent. Je hebt maar te accepteren wat die je op de mouw spelden, want je hebt geen keuze om met een andere overheid zaken te doen.
Of je moet verhuizen naar een ander land.
Ik zou graag zien dat er meerdere overheden waren, die parallel aan elkaar zouden werken, waardoor je de keuze had voor een tennisracket met magneetjes, of zonder magneetjes. Een overheid waarbij je zelf voor de scholing van je koter mag betalen (en waarbij de belastingen lager liggen), en een andere overheid waarbij de overheid wel weet wat goed is voor jouw kinderen.
In beginsel niet maar in het geval van de bontkraagje - in tegenstelling tot wat veel mensen denken echt bont - is het wel ongewenst.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar op zich niets mis mee is.
Dat zal vast wel meespelen. Anderzijds kan je natuurlijk software zowel afstemmen op zogenaamde powerusers als op digibeten. Denk bijv. aan "weet je zeker dat...?", automatisch opnieuw de computer opstarten na een installatie, overbodige beveiligingslagen, tweakmogelijkheden beperken of vergroten, menu's voller (met meer functies!) of minder vol maken etc.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach dat is ook een beetje een populaire uitspraak van die ingenieur en ik merk het ook wel in mijn eigen beroepsgroep dat als je geen 30 regels script moet schrijven om iets gedaan te krijgen dan is het voor kinderen.
Grappig maar niet waar. Hoe goed het tennisracket ook is, je spiercoördinatie, dieptezicht etc. zijn de flessenhalsfactore, niet het racket.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zolang ik niet tegen mijn tennisracket kan zeggen waar de bal exact moet belanden, met welk effect en met welke snelheid en het tennisracket mijn opdracht dan niet perfect uitvoert, is dat product niet 'af'.
Dat zou niet werken hè. Wie spekt er de solidaire overheid als je ook kan kiezen voor de VVD-achtige overheid? Geen zin om mee te betalen aan lantaarnpalen en politie? Dan kies je voor die andere overheid, maar er ondertussen wel gebruik van maken. Never gonna happen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:03 schreef Lyrebird het volgende:
Wat ik trouwens mis in deze discussie is dat onze lieve Overheid helemaal geen falen kent. Je hebt maar te accepteren wat die je op de mouw spelden, want je hebt geen keuze om met een andere overheid zaken te doen.
Of je moet verhuizen naar een ander land.
Ik zou graag zien dat er meerdere overheden waren, die parallel aan elkaar zouden werken, waardoor je de keuze had voor een tennisracket met magneetjes, of zonder magneetjes. Een overheid waarbij je zelf voor de scholing van je koter mag betalen (en waarbij de belastingen lager liggen), en een andere overheid waarbij de overheid wel weet wat goed is voor jouw kinderen.
Wat bij mij de vraag oproept of dat we niet via de wet zouden moeten voorkomen dat scholen, maar bijv. ook huisartsen, een postcodebeleid voeren, iets wat vroeger in Nederland niet bestond en inmiddels wel haar intrede heeft gedaan (in ieder geval bij huisartsen). Je weet hoe het in de USA werkt met scholen (postcodebeleid), beter maar voorkomen dan genezen. Juist de mogelijkheid om wel naar zo'n betere school te gaan als je in een slechtere wijk woont geeft kansen om je omhoog te werken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan krijg je segregatie. De mensen die het gemaakt hebben / veel verdienen, kiezen voor een overheid waar ze weinig belasting hoeven te betalen. De mensen die het niet gemaakt hebben / weinig verdienen, kiezen voor een overheid waar ze veel voorzieningen hebben, en zo splitst zich dat op. Dat zie je al op lokaal niveau. De plaatsen waar de rijken mensen willen wonen versus de grote steden. Daarbinnen de betere wijken en de betere scholen versus de mindere.
Dat is een materialistisch ideaal. De enige vorm van vooruitgang is meer spullen hebben, zodat het enige ideaal dat een politicus kan brengen economische groei is. Maar men is eigenlijk bang dat we gaan herverdelen, en met economische groei kan iedereen het beter krijgen zonder herverdeling.quote:Op donderdag 20 februari 2014 08:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het idee dat de economie eindeloos moet blijven groeien om gezond te blijven heb ik altijd apart gevonden.
Lijkt me wel wat kort door de bocht. De iPhone bevat minstens net zo veel innovatie als de CD-speler.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:58 schreef Lyrebird het volgende:
Ik denk dat je innovatie, design en marketing van elkaar moet scheiden.
Nieuwe producten kunnen het resultaat zijn van innovatie, van design en van marketing. Een voorbeeld van de eerste is de CD-speler die de platenspeler verdrong (voor de oudere FOK!kers onder ons), een goed voorbeeld van de 2e is iPhone en de 3e is het koelende scheerapparaat van Braun.
De CD-speler was in meerdere opzichten een revolutie. Men ging van analoog naar digitaal.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat kort door de bocht. De iPhone bevat minstens net zo veel innovatie als de CD-speler.
Synthese van technologieën is ook een vorm van innovatie natuurlijk en bovendien bevatten smarthones heel wat revolutionaire technologieën zowel op soft- als hardware gebied.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De CD-speler was in meerdere opzichten een revolutie. Men ging van analoog naar digitaal.
Je hebt een punt dat de iPhone technisch gezien een juweeltje is, maar een revolutie is iets anders. Er zit/zat toch vooral bestaande technologie in. Dat ik de iPhone onder design schuif en niet onder innovatie, komt doordat Apple juist zo veel geld heeft verdien met het design van de iPhones, waarbij de technologie op de tweede plaats komt.
Juist het Apple gevoel, de status van een nieuwe iPhone, zorgde er voor dat mensen voor de iPhone kozen en niet voor de concurrent. Niet dat ik het snap, maar er zijn mensen die er uren voor in de rij gaan staan, als er een nieuwe telefoon uit komt.
Zeker, maar het werd volgens mij niet voor het eerst in de iPhone toegepast.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:55 schreef Tem het volgende:
Naja, het touchscreen van de iPhone was toch wel aardig revolutionair?
Op dezelfde wijze geldt natuurlijk dat lasers al gebruikt werden in andere toepassingen dan de CD-speler, dat er al sprake was van digitale opslag van informatie, enzovoort. Wat dat betreft kun je de CD-speler evenals de smartphone net zo goed als een synthese van bestaande technologieën zien die een heel scala aan nieuwe toepassingen teweeg bracht.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeker, maar het werd volgens mij niet voor het eerst in de iPhone toegepast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |