Op de 10km heeft ie een kans.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:08 schreef Fok-it het volgende:
Ik zie Bergsma wel concurreren hoor met Kramer hoor. Zou toch wel een stuntje zijn
Wat een ééndagsvlieg was dat zegquote:Op zondag 5 januari 2014 16:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd wie de Jens Boden gaat worden.
U mag door voor de koelkastquote:Op zondag 5 januari 2014 20:21 schreef FredWielergek het volgende:
het begint toch om 12.30 uur? Sotsji tijd is 15.30 u, min 3 uur, is dus 12.30 u
Ik ookquote:Op zondag 5 januari 2014 20:42 schreef Remzz het volgende:
Ik ben hier enorm bang voor de Russen, zo'n Skobrev die ineens uit zijn slof schiet.
Of Yuskov. Die lijkt dit jaar beter te zijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:42 schreef Remzz het volgende:
Ik ben hier enorm bang voor de Russen, zo'n Skobrev die ineens uit zijn slof schiet.
Ik ook..quote:Op zondag 5 januari 2014 20:42 schreef Remzz het volgende:
Ach welnee. Die kan een uitschieter hebben met 6:14, maar Kramer blijft een tandje beter in zo'n geval.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:42 schreef Remzz het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik weet dus niet of dit soort users trolls zijn, of dat ze de namen echt niet wetenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:26 schreef Teubster het volgende:
Kramer gaat op zijn muil, blokkestijn wint
Mooie lijst al. Daar komen sowieso nog Bokko, Pedersen, Yuskov en Skobrev bij.quote:
Kans op goud en ook zilver voor Nederland lijkt me behoorlijk groot, maar voor brons zijn er echt veel kandidatenquote:Op maandag 27 januari 2014 20:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Mooie lijst al. Daar komen sowieso nog Bokko, Pedersen, Yuskov en Skobrev bij.
Misschien niet de spannendste wedstrijd voor goud, maar er zijn veel schaatsers die kans maken op een medialle, ondanks sommige optimistische voorspellingen van een Nederlands podium.
Ik zie een Skobrev of Yuskov nog wel naar het zilver rijden. Of iig brons. Daarnaast heb je nog andere kandidaten voor het podium, al verwacht ik wel dat daar twee Nederlanders op staan.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kans op goud en ook zilver voor Nederland lijkt me behoorlijk groot, maar voor brons zijn er echt veel kandidaten
Die kunnen ook wel om zilver meedoen natuurlijk, maar in principe lijkt Bergsma me wel te sterk voor alle niet-Kramers
Bergsma lijkt mij vatbaar voor zenuwen. Maar zijn 3km in Inzell zag er goed uit.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 10:44 schreef takkfyrir het volgende:
Nog maar een week!![]()
Ik zie Kuck eigenlijk ook wel een medaille pakken.En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Bergsma gigantisch gaat falen, maar dat slaat eigenlijk nergens op.
Dat gevoel heb ik dus ook. Maar ik kan me eigenlijk zo snel geen wedstrijd herinneren waarbij hij daadwerkelijk aan de zenuwen onderdoor is gegaan. Nu is de OS natuurlijk wel andere koek, maar toch.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Bergsma lijkt mij vatbaar voor zenuwen. Maar zijn 3km in Inzell zag er goed uit.
Zoals ik hier lees doet Contin sowieso niet aan de 1500 en 5000 meter mee, en hoopt hij dat ie nog op de 10 kilometer en ploegenachtervolging kan starten. Echt sneu.quote:
Zeker Yuskov verwacht ik niet ... denk dat die zich echt volledig op de 1.500 meter zal richten. Van Skobrev verwacht ik ook niet opeens 6.10. Denk dat Lee de grootste bedreiging wordt ... die reed dit weekend maar 0,9 seconde trager dan Kramer op de 3.000 meter en was dus ook sneller dan Bergsma.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie een Skobrev of Yuskov nog wel naar het zilver rijden. Of iig brons. Daarnaast heb je nog andere kandidaten voor het podium, al verwacht ik wel dat daar twee Nederlanders op staan.
Er zit precies een week tussen de 5000 en 1500. Skobrev en Yuskov waren vorig jaar 3 en 4 op de WK afstanden, met Skobrev maar 0,4 seconde achter Bergsma.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Zeker Yuskov verwacht ik niet ... denk dat die zich echt volledig op de 1.500 meter zal richten. Van Skobrev verwacht ik ook niet opeens 6.10. Denk dat Lee de grootste bedreiging wordt ... die reed dit weekend maar 0,9 seconde trager dan Kramer op de 3.000 meter en was dus ook sneller dan Bergsma.
ARD/ZDF zendt het als het goed is ook uit.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan ben ik #@%*(@$ in Duitsland... Moet ik de 5km missen
Vast wel, maar dat wil niet zeggen dat ik tijd heb om te kijkenquote:Op maandag 3 februari 2014 17:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
ARD/ZDF zendt het als het goed is ook uit.
Ik neem aan de tijd van de laatste schaatser. Maar dat is slechts een gokquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:06 schreef Coelho het volgende:
Is er al ergens bekend hoe laat de laatste rit finisht? Ik moet voor een afspraak om 15.00 weg en probeer het al te rekken. Weet niet of de genoemde 15.25 de eindtijd van de uitzending is (incl. medailles enz.) of het moment dat de laatste schaatser over de finish komt...
Stuur een mail naar de NOS of een tweet naar @hendriksmj . Die regisseren het schaatsen, dus die zullen het zeker weten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:06 schreef Coelho het volgende:
Is er al ergens bekend hoe laat de laatste rit finisht? Ik moet voor een afspraak om 15.00 weg en probeer het al te rekken. Weet niet of de genoemde 15.25 de eindtijd van de uitzending is (incl. medailles enz.) of het moment dat de laatste schaatser over de finish komt...
Pedersen is geen slechte tegenstander voor Bergsma. Blokhuijsen kan ook best wat aan Swings hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:42 schreef Spies het volgende:
Waardeloze loting wat mij betreft. Alle toppers rijden praktisch alleen.
Dat laatste heb je gelijk in, maar Bergsma zou in het tweede deel van de race toch wel flink afstand moeten nemen van Pedersen normaal gesproken.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Pedersen is geen slechte tegenstander voor Bergsma. Blokhuijsen kan ook best wat aan Swings hebben.
Pedersen werd in Salt Lake nog 6e op de 5000 meter, in Calgary 8e en in Berlijn 7e. Toch vrij constante subtopper.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:45 schreef Spies het volgende:
[..]
Dat laatste heb je gelijk in, maar Bergsma zou in het tweede deel van de race toch wel flink afstand moeten nemen van Pedersen normaal gesproken.
Pedersen is zeker een constante subtopper, maar ik schat Bergsma gewoon een stukkie hoger in.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Pedersen werd in Salt Lake nog 6e op de 5000 meter, in Calgary 8e en in Berlijn 7e. Toch vrij constante subtopper.
Het mooie aan deze loting is wel dat de drie besten waarschijnlijk op het podium komen.
Ik ook hoor. Ik denk dat Bergsma wel blij is dat hij na Kramer mag.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:50 schreef Spies het volgende:
[..]
Pedersen is zeker een constante subtopper, maar ik schat Bergsma gewoon een stukkie hoger in.
De positie van Kramer is het beste aan de loting in elk gevalquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:50 schreef Mansjester het volgende:
Één ding weten we wel zeker: Kramer moet echt volle bak
Dat mag ie dan op de 10 km in een rechtstreeks gevecht met Bergsma doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De positie van Kramer is het beste aan de loting in elk geval
Hoewel het eigenlijk wel mooier is als je in de laatste rit goud pakt natuurlijk
Nee want door die boutregel mogen ook daar de Nederlanders niet tegen elkaarquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:54 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat mag ie dan op de 10 km in een rechtstreeks gevecht met Bergsma doen
Ow jaquote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee want door die boutregel mogen ook daar de Nederlanders niet tegen elkaar
Geen bazenrace op de 10km dus
Dat wordt sowieso eerst een valse start om de baan extra te doen opdrogen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:03 schreef Treveo het volgende:
Volgens NU.nl start Kramer in de rit na de laatste dweil, is dat een voordeel of ene nadeel?
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:13 schreef Blik het volgende:
In ieder geval vanaf 12:30 voor de TV zitten
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:16 schreef Mansjester het volgende:
In ieder geval vanaf 06:00 voor de TV zitten
Het begint morgen pas om 6:30 toch? (http://www.winterspelen.o(...)rogramma/08-02-2014/)quote:
Eerst alle TV's goed instellenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het begint morgen pas om 6:30 toch? (http://www.winterspelen.o(...)rogramma/08-02-2014/)
Ik heb gisteren al een rijtje zenders ingesteld met de NOS, de Belg, BBC en de Duitser opeenvolgend. Helemaal klaar voor het begin!quote:
Ik ga denk de openingsceremonie niet eens kijken. Morgen om 10:00 ofzo zet ik de tv denk aanquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:19 schreef Montov het volgende:
Gaan jullie de tv uitzetten na de openingsceremonie dan?
Je vergeet de Russen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:46 schreef Nober het volgende:
Ik verwacht geen gekke dingen van Seung-Hoon, Beckert, Kuck en Pedersen dus we krijgen 2 Nederlanders op het podium en eventueel 3 als Swings niet bij de eerste 3 eindigt.
Wat bedoel je met allemaal? Het schaatsen uiteraard wel, de rest kan je sowieso via strams volgen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:51 schreef Reya het volgende:
Een enorm stomme vraag wellicht, maar wordt dit allemaal uitgezonden op de Nederlandse publieke omroep?
Nee, maar ik zie nu ook dat het toch op Sporza komt:quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:52 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wat bedoel je met allemaal? Het schaatsen uiteraard wel, de rest kan je sowieso via strams volgen.
Wist je dat echt niet?
Commentaar van Renaatquote:Met o. A. 5000m snelschaatsen (Bart Swings), commentaar van Renaat Schotte
Aleksandr Rumyantsev, die kent u niet.quote:
Oh, kom je uit Belgie?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie nu ook dat het toch op Sporza komt:
[..]
Commentaar van Renaat
Snelschaatsenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie nu ook dat het toch op Sporza komt:
[..]
Commentaar van Renaat
Sterktequote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja en neeIk kom van oorsprong uit Nederland, maar ik woon al lang in België.
Je moet wel een hele grote hekel aan Dijkstra hebben als je liever naar de Belg kijkt.quote:
quote:
Renaat is een heldquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Je moet wel een hele grote hekel aan Dijkstra hebben als je liever naar de Belg kijkt.
Lee was dit seizoen al goed en had een sterke 3km trainingswedstrijd.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:46 schreef Nober het volgende:
Ik verwacht geen gekke dingen van Seung-Hoon, Beckert, Kuck en Pedersen dus we krijgen 2 Nederlanders op het podium en eventueel 3 als Swings niet bij de eerste 3 eindigt.
Yuskov vrees ik vooral op de 1500. Yuskov zat bij de WB 8, 3.5 en 7.5 seconden ongeveer van het podium.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik knijp hem wel een beetje voor de Russen... onderbuikgevoel
Hij heeft zeker kans op het podium, brons zou geen grote verrassing zijn, gezien zijn vorm die hij liet zien bij o.a. het OKT.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:48 schreef Derriedouche het volgende:
Ik hoop dat Blokhuijsen gaat verrassen.
Skobrev zat een paar maal heel dicht bij het podium.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:43 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Yuskov vrees ik vooral op de 1500. Yuskov zat bij de WB 8, 3.5 en 7.5 seconden ongeveer van het podium.
Al weet je het nooit met die gekke Russen
Oh ja zeker. Maar dat is ook gewoon een podiumkandidaat. Yuskov zou een veel grotere verrassing zijnquote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Skobrev zat een paar maal heel dicht bij het podium.
Ik vrees bij de OS eigenlijk voor iedereen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik knijp hem wel een beetje voor de Russen... onderbuikgevoel
Zeker. Maar die heeft ook al een goede 3000 meter gereden dit seizoen en heeft het thuisvoordeel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Oh ja zeker. Maar dat is ook gewoon een podiumkandidaat. Yuskov zou een veel grotere verrassing zijn
Feit is gewoon dat we daar 99% van onze medailles in halen, dus dat daar de focus op ligt is helemaal niet gek.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
NLers en de NOS die denken dat alleen schaatsen boeiend is, omdat we daar een beetje goed in zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Zal wel met pieken te maken hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:27 schreef Montov het volgende:
Korte reactie Bergsma op de loting:
http://nos.nl/os2014/vide(...)gsma-in-rit-elf.html
Kramer over het goede gevoel in de trainingen:
http://nos.nl/os2014/vide(...)voor-5000-meter.html
Opvallend hoe hij zegt iedere dag fitter te worden. Is hij ziekjes geweest afgelopen week? Of probeer ik nu teveel in zijn woorden te zoeken?
Je kan ook gewoon objectief blijven en alle sporten evenveel aandacht geven (behalve natuurlijke bullshit sporten zoals curlingquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat we daar 99% van onze medailles in halen, dus dat daar de focus op ligt is helemaal niet gek.
Ja leuk.Die discussie kan je mooi voeren in het topic dat je zelf hebt geopendquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
NLers en de NOS die denken dat alleen schaatsen boeiend is, omdat we daar een beetje goed in zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Er is geen enkele zender die dat doet, en het Nederlandse publiek wil allereerst gewoon schaatsen zien. En ver weg op een tweede plek komen andere sporten.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:30 schreef Syntix het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon objectief blijven en alle sporten evenveel aandacht geven (behalve natuurlijke bullshit sporten zoals curling). Dat nationalisme van de nos
![]()
![]()
Dan mag er nog wel een tegengeluid gegeven worden. Waarom zo kritiekloos blijven uitzendenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is geen enkele zender die dat doet, en het Nederlandse publiek wil allereerst gewoon schaatsen zien. En ver weg op een tweede plek komen andere sporten.
En als je wat anders wilt zien, ga je toch lekker naar NOS.nl op de livestream kijken
Ik stel me voor dat elke omroep zo ongeveer op deze wijze redeneert.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik stel voor dat de NOS morgen niet de 5000 meter schaatsen uitzend, maar lekker ijshockey gaat uitzenden op het moment dat de Nederlanders moeten schaatsen...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dan mag er nog wel een tegengeluid gegeven worden. Waarom zo kritiekloos blijven uitzenden![]()
Ze moeten eens wat NOS bashers laten overvliegen en in de uitzending zetten, zodat ze daadwerkelijk democratisch zijn en objectief.
Lijkt mij prima idd. Als je zo nodig schaatsen wilt zien ga je dat maar online kijken of later in een herhaling. De rest van de discussie in andere topic.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de NOS morgen niet de 5000 meter schaatsen uitzend, maar lekker ijshockey gaat uitzenden op het moment dat de Nederlanders moeten schaatsen...
Overigens slaat je kritiek verder nergens op, tijdens de eerste 1.5 uur van het schaatsen is er namelijk geen ander evenement te zien.
Maar laten we terug ontopic gaan aub, rest van de discussie kan hier:
OWS / Weet de NOS dat er ook andere sporten zijn schaatsen?
De NOS moet gewoon elk uur het nieuws herhalen tijdens zo'n Olympische Spelen, sowieso moet alle sport op de commerciële televisie.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Syntix het volgende:
[..]
Lijkt mij prima idd. Als je zo nodig schaatsen wilt zien ga je dat maar online kijken of later in een herhaling. De rest van de discussie in andere topic.
Ik vind het juist een held. Vind hem wel op een goede manier arrogant/zelfbewustquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:19 schreef SteveBudin het volgende:
Heb die Kramer een paar keer aangehoord in interviews en eigenlijk is het maar een arrogant mannetje.
Alles gelijk behandelen is helemaal niet per definitie objectief. Het kan toch zo zijn dat het ene onderdeel meer nieuwswaarde heeft dan het andere?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dan mag er nog wel een tegengeluid gegeven worden. Waarom zo kritiekloos blijven uitzenden![]()
Ze moeten eens wat NOS bashers laten overvliegen en in de uitzending zetten, zodat ze daadwerkelijk democratisch zijn en objectief.
Boeiend. Dat is alleen last voor Bergsma en Blokhuijsen misschien. Kramer kan op zo'n baan 6.10 schaatsenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:01 schreef Remzz het volgende:
Yuskov is eigenlijk alleen een kanshebber door die bizarre 3 kilometer een keer in het voorseizoen... Maar net wat iedereen zegt vrees ik dat Yuskov of Skobrev ineens 6.15 gaan rijden oid.
Neuh, in de taper (wat hij nu doet) kan het echt heel snel gaan en word je per dag stukken beter.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:27 schreef Montov het volgende:
Korte reactie Bergsma op de loting:
http://nos.nl/os2014/vide(...)gsma-in-rit-elf.html
Kramer over het goede gevoel in de trainingen:
http://nos.nl/os2014/vide(...)voor-5000-meter.html
Opvallend hoe hij zegt iedere dag fitter te worden. Is hij ziekjes geweest afgelopen week? Of probeer ik nu teveel in zijn woorden te zoeken?
In de taper? Zijn we opeens op het fysiotherapie-forum beland?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:39 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Neuh, in de taper (wat hij nu doet) kan het echt heel snel gaan en word je per dag stukken beter.
Ja is dat specifiek, taper? Wij (ik zwem) noemen het altijd zo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:54 schreef Montov het volgende:
[..]
In de taper? Zijn we opeens op het fysiotherapie-forum beland?![]()
Taperen is toch vooral niets doen? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
Ja, ik wist dat het uit het zwemmen kwam.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja is dat specifiek, taper? Wij (ik zwem) noemen het altijd zo.![]()
Nouja, niks doen... vaak sprinten en zorgen dat je snelheid krijgt. Veel uitrusten en ook niks doen inderdaad. Zwemmers kijken er heel graag naar uit omdat ze dan vaak niet meer om 5 uur op hoeven om te gaan trainen. Leeft misschien wat meer in deze sport dan bij andere sporten.
Ja, het wordt altijd meer of zwaarder, vlak voor de taper is het het zwaarst.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat het uit het zwemmen kwam.
Ik hoorde Wust ook praten over supercompensatie. Is dat wat jij/jullie in de zwemsport ook doen?
Kramer gaat onder de 6:05 en da's goed voor goud.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:05 schreef Mansjester het volgende:
Wat wordt volgens jullie de snelste tijd? Zal het onder de 6.10 gaan? Ik denk zelf dat de tijd rond de 6.10 ligt. Omstandigheden zijn denk minder dan bij het OKT, waar Kramer 6:10.97 reed. Kramer zat alleen wel toen in de laatste rit en wist wat hij moest schaatsen....
Supercompensatie en Taper zijn volgens mij niet specifieke termen voor één sport, maar gelden voor elke (duur)sport. Althans bij hardlopen hoor ik het constant langskomen en vanuit dat idee heb ik nu zelf ook sinds woensdag rust voor een halve marathonwedstrijd op zondag. Op mijn eigen recreatieve niveau uiteraardquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat het uit het zwemmen kwam.
Ik hoorde Wust ook praten over supercompensatie. Is dat wat jij/jullie in de zwemsport ook doen?
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat Art de Mol is, dan dat Kramer onder de 6:05 schaatstquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Kramer gaat onder de 6:05 en da's goed voor goud.
Luchtdruk is hoog, en de luchtcirculatie is niet ideaal. Zolang de kniehoeken maar goed zijn kunnen de snelle temporondjes van de training worden herhaald in de tussenrondes.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:05 schreef Mansjester het volgende:
Wat wordt volgens jullie de snelste tijd? Zal het onder de 6.10 gaan? Ik denk zelf dat de tijd rond de 6.10 ligt. Omstandigheden zijn denk minder dan bij het OKT, waar Kramer 6:10.97 reed. Kramer zat alleen wel toen in de laatste rit en wist wat hij moest schaatsen....
En Blokkesteijn doet niet voor de prijzen mee denk je? Ben het met je eens, afgezien daarvan.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
De ijskwaliteit schijnt beter te zijn dan afgelopen jaar tijdens het WK afstanden. Kramer won toen in 6.14 ... ik denk dat Kramer nu richting de 6.10 gaat. Verwacht dat Lee, Bergsma en Skoblev strijden om de andere twee plekken op het podium. Van Yuskov verwacht ik weinig.
Leuk hoor, die namen veranderenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:28 schreef thettes het volgende:
[..]
En Blokkesteijn doet niet voor de prijzen mee denk je? Ben het met je eens, afgezien daarvan.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:43 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Leuk hoor, die namen veranderenNoem hem gewoon bij zijn naam, Jan Bolkestein. Dan weet iedereen wie je bedoelt
[ afbeelding ]
Ik hoop het wel, maar ik schat buiten Kramer ook Bergsma, Lee en Skobrev wat hoger in. Al vind ik vooral Skobrev heel lastig te peilen ... die kan ook zo 7e worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:28 schreef thettes het volgende:
[..]
En Blokkesteijn doet niet voor de prijzen mee denk je? Ben het met je eens, afgezien daarvan.
Je kan ook die Tweets zo plaatsenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:38 schreef Spies het volgende:
https://twitter.com/IvanSkobrev/status/431724375629660160
twitter:SvenKramer86 twitterde op vrijdag 07-02-2014 om 10:34:2610. Kuck tegen kramer, 11. Bergsma tegen pedersen, 12. Blokhuijsen tegen swings, 13. Beckert tegen Lee reageer retweet
twitter:IvanSkobrev twitterde op vrijdag 07-02-2014 om 10:38:10@SvenKramer86 how about me)) reageer retweet
twitter:
ik denk dat je voor goud onder de 6:10 moet. 6:08 hoog, 6:09 laagquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:05 schreef Mansjester het volgende:
6.08 is nog nooit op laaglandijs geredenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 18:49 schreef komrad het volgende:
[..]
ik denk dat je voor goud onder de 6:10 moet. 6:08 hoog, 6:09 laag
Dat commentaartwitter:NOSschaatsen twitterde op vrijdag 07-02-2014 om 19:19:56Dat was even schrikken voor Sven Kramer (en Nederland). Kramer is vanochtend gevallen met zijn fiets. http://t.co/cm2stWywte reageer retweet
RTL Boulevard meldde het ook, dat die is gevallenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:21 schreef Pino112 het volgende:
Dat commentaartwitter:NOSschaatsen twitterde op vrijdag 07-02-2014 om 19:19:56Dat was even schrikken voor Sven Kramer (en Nederland). Kramer is vanochtend gevallen met zijn fiets. http://t.co/cm2stWywte reageer retweet
Zo droog.
Eens moet de eerste keer zijnquote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
6.08 is nog nooit op laaglandijs gereden
Grodum denkt dat Kramer een spectaculaire tijd neerzet waar niemand meer aan komt. De rest strijdt voor zilver. Magere Hein heeft gesproken.twitter:oysteingrodum twitterde op vrijdag 07-02-2014 om 21:46:14Med @SvenKramer86 allerede i 10.par er vi garantert en fantomtid i morra. Resten må kjempe om sølvet. Faktum reageer retweet
daar zijn het ook de olympische Spelen voor en ik verwacht gewoon heel veel van Kramer.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 19:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
6.08 is nog nooit op laaglandijs gereden
Bwaah, dat worden tegenvallende tijden alom...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:01 schreef Remzz het volgende:
[..]
Luchtdruk van 1020 dacht ik, dat word hem niet
Totaal niet rullevant tijdens dit toernooi.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:24 schreef Cootz het volgende:
[..]
Bwaah, dat worden tegenvallende tijden alom...
Ter vergelijking, tijdens het razendsnelle OKT was het 985-990, dat scheelt echt veel. Ik denk dat Kramer 6:13 gaat rijden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:01 schreef Remzz het volgende:
[..]
Luchtdruk van 1020 dacht ik, dat word hem niet
Er is nog een theoretische kans op het Wereldrecord.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ter vergelijking, tijdens het razendsnelle OKT was het 985-990, dat scheelt echt veel. Ik denk dat Kramer 6:13 gaat rijden.
Klopt, maar het is geen tekentafel schaatsen meer.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er is nog een theoretische kans op het Wereldrecord.
tuurlijkquote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er is nog een theoretische kans op het Wereldrecord.
Dat is erg hoog.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:19 schreef hole1988 het volgende:
WR laagland staat op 6.09,74 (7 februari 2009, Hamar)
luchtdruk is op dit moment 1023 mb
Zonnestraaltje toch.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ergens tussen 14.45 en 15.15, zelf iets uitzoeken is moeilijk hè?
Krijgen we zo olympisch goud met 6:15 ofzoquote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:19 schreef hole1988 het volgende:
WR laagland staat op 6.09,74 (7 februari 2009, Hamar)
luchtdruk is op dit moment 1023 mb
Baanrecord is 6.14,41. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de luchtdruk was en of er luchtcirculatie aanwezig was.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Krijgen we zo olympisch goud met 6:15 ofzo
Senk you!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ergens tussen 14.45 en 15.15, zelf iets uitzoeken is moeilijk hè?
twitter:
Nou nou, heeft GroenLinks al gereageerd?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:59 schreef hole1988 het volgende:
twitter:CBvNL twitterde op zaterdag 08-02-2014 om 07:58:38COOL! Vlam van het @olympisch stadion gaat branden bij Nederlands GOUD in Sotsji DANK @Nuon [ link | afbeelding ] reageer retweet
Zal wel meevallen. 10mBar scheelt 0.1 seconde/ronde. Als alles gaat, zoals het normaal gaat, dan rijdt Kramer 6.12 en Bergsma 6.15. Maargoed ben nog steeds bang dat een 1 of andere Rus of Amerikaan vanuit het niets 6.10 gaat rijden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Krijgen we zo olympisch goud met 6:15 ofzo
Ik zweer het je, Yuskovje gaat het doenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. 10mBar scheelt 0.1 seconde/ronde. Als alles gaat, zoals het normaal gaat, dan rijdt Kramer 6.12 en Bergsma 6.15. Maargoed ben nog steeds bang dat een 1 of andere Rus of Amerikaan vanuit het niets 6.10 gaat rijden.
Jens met een comebackquote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. 10mBar scheelt 0.1 seconde/ronde. Als alles gaat, zoals het normaal gaat, dan rijdt Kramer 6.12 en Bergsma 6.15. Maargoed ben nog steeds bang dat een 1 of andere Rus of Amerikaan vanuit het niets 6.10 gaat rijden.
Ik zou eerder zeggen dat ze er minder nadeel van hebben.Uiteindelijk schaatsen zij ook sneller op hooglandbanen op de 10 toch?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Zware omstandigheden zijn iig wel in het voordeel van de 10km-specialisten.
Correctquote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:58 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat ze er minder nadeel van hebben.Uiteindelijk schaatsen zij ook sneller op hooglandbanen op de 10 toch?
Ik verwacht wel dat Yuskov er in gaat klappen. Beginnen met een 27'er, paar 28'ers. Maar hij zal het niet volhouden. Met zo'n tactiek is het wel een gevaar voor een medaille, maar niet voor goud.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zweer het je, Yuskovje gaat het doen
Ja net als in die World Cupquote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat Yuskov er in gaat klappen. Beginnen met een 27'er, paar 28'ers. Maar hij zal het niet volhouden. Met zo'n tactiek is het wel een gevaar voor een medaille, maar niet voor goud.
Zin in.
Het is geen hooglandbaan.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja net als in die World Cup
Maar dan ben ik dus een beetje bang dat ie het nu wel deels doortrekt ofzo
Kolomna ook niet en toch rijdt Lobkov daar even de op dat moment 3e tijd ooit op de 500 meter.quote:
Dat sowieso, voor vermaak zorgde het absoluutquote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:21 schreef Mansjester het volgende:
Ik vond het wel een bazenactie van Yuskov tijdens de World Cup
Hij is nu natuurlijk optimaal in vorm/voorbereid, dus kan hij misschien idd het verder doortrekken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja net als in die World Cup
Maar dan ben ik dus een beetje bang dat ie het nu wel deels doortrekt ofzo
quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:51 schreef heywoodu het volgende:
Kramer
Bergsma
Skobrevdit. blokhuijsen doet op een 5000 niet mee voor een podium normaliter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
10e rit, na 2 dweilpauzes.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Hoe laat start de eerste Nederlander?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:05 schreef opperkleurder het volgende:
Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is:
[ afbeelding ]
twitter:
quote:
Wie het laatst lacht...twitter:
quote:
Is dat nou een joint?quote:
Die Verweij heeft echt zo'n fout kapselquote:
Jaquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:50 schreef Buffell het volgende:
Doet die gekke Koreaan van 4 jaar geleden ook mee?
Er ligt toch geen ijs op het podium?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:51 schreef Jason22 het volgende:
Ik zie hem nog wel op het podium rijden
Zal me een flinke klap geven.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:51 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik zie hem nog wel op het podium rijden
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er ligt toch geen ijs op het podium?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er ligt toch geen ijs op het podium?
Dobbin haalt het podiumquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:53 schreef TheVulture het volgende:
Een 1-2-3 tje zou wel heerlijk zijn... op naar een medaillerecord... maar ik ben al blij als in ieder geval een Nederlander het goud pakt en geen gekke Rus, Noor of Koreaan...
1 Kramerquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:53 schreef TheVulture het volgende:
Een 1-2-3 tje zou wel heerlijk zijn... op naar een medaillerecord... maar ik ben al blij als in ieder geval een Nederlander het goud pakt en geen gekke Rus, Noor of Koreaan...
Dát zou pas een verrassing zijn, als een Noor hier het goud zou pakken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:53 schreef TheVulture het volgende:
Waaromquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:55 schreef superniger het volgende:
Hoop dat geen enkele nederlander een medaille haalt.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:55 schreef superniger het volgende:
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:55 schreef superniger het volgende:
1. Skobrevquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:55 schreef superniger het volgende:
1. Kramerquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:56 schreef Nober het volgende:
1 Swings
2 Kramer
3 Bergsma
En nee, ik ben geen Belg.
Matige troll is matig.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:55 schreef superniger het volgende:
Belgie dat wereldkampioen wordt is wel genoeg voor 2014 hoorquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:56 schreef Nober het volgende:
1 Swings
2 Kramer
3 Bergsma
En nee, ik ben geen Belg.
Uitpubliek is verboden door de burgemeester van Sochiquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:57 schreef TheVulture het volgende:
Komt er ook nog publiek in die hal?
quote:
Nieuw onderdeel in de schaatsvoorbeschouwing bij de NOS?quote:
Na de eerste dweil zeker... Dan pas zijn er Russen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:57 schreef TheVulture het volgende:
Komt er ook nog publiek in die hal?
heel matig iddquote:
Mis je ook Mart?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:59 schreef Slobeend het volgende:
Krijgen we weer al die open deur vragen van Dione
Ik mis de strakke opening van Riaquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Nieuw onderdeel in de schaatsvoorbeschouwing bij de NOS?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mis de strakke opening van Ria
Het had nog erger gekund, ze had naast Paulien kunnen zittenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:59 schreef Slobeend het volgende:
Krijgen we weer al die open deur vragen van Dione
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mis de strakke opening van Ria
Wie? Hege in mijn UI?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Was ze eigenlijk al 18, toen?
eensquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:05 schreef Szura het volgende:
Ik hoop dat Bergsma wint, echt zo'n antiheld. En Kramer is een arrogante lul.
Echt kampioenen zijn dat altijd, dat moet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:05 schreef Szura het volgende:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Echt kampioenen zijn dat altijd, dat moet.
Ja, want je mag natuurlijk nooit zeggen dat je de beste bent, ook niet als je torenhoog favoriet bent.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:05 schreef Szura het volgende:
Onjuist, maar een slechte eigenschap is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Echt kampioenen zijn dat altijd, dat moet.
Oneens. Lee, de Jong en Bergsma zijn beter op de 10 dan op de 5quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:08 schreef Remzz het volgende:
Wat is dat voor een geneuzel dat dit zijn afstand is. Ik schat hem op de 10 minimaal net zo goed.
Dat is iets anders dan arrogant zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, want je mag natuurlijk nooit zeggen dat je de beste bent, ook niet als je torenhoog favoriet bent.
Daar gaat het helemaal niet om.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, want je mag natuurlijk nooit zeggen dat je de beste bent, ook niet als je torenhoog favoriet bent.
Je hebt je tweejaarlijkse topic nog niet geopend Arceequote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik mis toch zeker drie keer Corendon in je post, dat kan beter.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:08 schreef TheVulture het volgende:
Sven is gewoon een held... leuk arrogant... ik gun het Blokhuijsen ook... ik heb het minst met Bergsma maar dat komt met name door zijn trainer
Kramer ook, hij is op de 5 kilometer vaker verslagen(Fabris/Bokko) dan op de 10.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:09 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Oneens. Lee, de Jong en Bergsma zijn beter op de 10 dan op de 5
Corendon?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik mis toch zeker drie keer Corendon in je post, dat kan beter.
Anema is juist een held, altijd reuring door z'n uitsprakenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:08 schreef TheVulture het volgende:
Sven is gewoon een held... leuk arrogant... ik gun het Blokhuijsen ook... ik heb het minst met Bergsma maar dat komt met name door zijn trainer
De 29stequote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:11 schreef Mansjester het volgende:
Wanneer is de 3 km voor de mannen eigenlijk? Maandag 17e?
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:11 schreef Mansjester het volgende:
Wanneer is de 3 km voor de mannen eigenlijk? Maandag 17e?
Mwah. Hij is de op de 10 denk ik vaker verslagenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:10 schreef Remzz het volgende:
[..]
Kramer ook, hij is op de 5 kilometer vaker verslagen(Fabris/Bokko) dan op de 10.
Kramer gaat 1 keer vals starten.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Die heerlijke Nederlandse arrogantie altijd.. '1, 2 en 3..' Zometeen start Kramer 2 keer vals en ligt ie er uit
De 10km is ook de afstand van Bergsma en de Jong...die hebben daar een grotere kans om te winnen dan op de de 5km. Dat betekent dat Sven op de 10km een grotere kans om te verliezen heeft.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:08 schreef Remzz het volgende:
Wat is dat voor een geneuzel dat dit zijn afstand is. Ik schat hem op de 10 minimaal net zo goed.
Maar het zou raar zijn als je het over Lee, Swings, Pedersen en Skobrev gaat hebben terwijl Kramer en Bergsma de favorieten zijn en die komen uit Nederland.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Die heerlijke Nederlandse arrogantie altijd.. '1, 2 en 3..' Zometeen start Kramer 2 keer vals en ligt ie er uit
Die kans is toch gewoon aanwezig, heeft weinig met arrogantie te maken.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
je bent oudquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef TheVulture het volgende:
16 jaar geleden al... damn ik word oud
Als we het dan toch over arrogante eikels hebben... dan is Bob er in mijn ogen wel éénquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bob de Jong bashDat verdient ie niet
Normaal werden ze gevuld met schoolklassen, maar ja daar woont bijna niemand.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:13 schreef marcodej het volgende:
Ik heb het idee dat die hal verre van vol gaat raken.
Ja, met een boze Veldkamp die eigenlijk zei dat het doping moest zijnquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:14 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je bent oud
Weet je nog, 94 met Koss?
Ging hij toen met zijn schaatsen gooien?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja, met een boze Veldkamp die eigenlijk zei dat het doping moest zijn
'80 met Heidenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:14 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je bent oud
Weet je nog, 94 met Koss?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |