Ik vrees bij de OS eigenlijk voor iedereen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik knijp hem wel een beetje voor de Russen... onderbuikgevoel
Zeker. Maar die heeft ook al een goede 3000 meter gereden dit seizoen en heeft het thuisvoordeel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:51 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Oh ja zeker. Maar dat is ook gewoon een podiumkandidaat. Yuskov zou een veel grotere verrassing zijn
Feit is gewoon dat we daar 99% van onze medailles in halen, dus dat daar de focus op ligt is helemaal niet gek.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
NLers en de NOS die denken dat alleen schaatsen boeiend is, omdat we daar een beetje goed in zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Zal wel met pieken te maken hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:27 schreef Montov het volgende:
Korte reactie Bergsma op de loting:
http://nos.nl/os2014/vide(...)gsma-in-rit-elf.html
Kramer over het goede gevoel in de trainingen:
http://nos.nl/os2014/vide(...)voor-5000-meter.html
Opvallend hoe hij zegt iedere dag fitter te worden. Is hij ziekjes geweest afgelopen week? Of probeer ik nu teveel in zijn woorden te zoeken?
Je kan ook gewoon objectief blijven en alle sporten evenveel aandacht geven (behalve natuurlijke bullshit sporten zoals curlingquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat we daar 99% van onze medailles in halen, dus dat daar de focus op ligt is helemaal niet gek.
Ja leuk.Die discussie kan je mooi voeren in het topic dat je zelf hebt geopendquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
NLers en de NOS die denken dat alleen schaatsen boeiend is, omdat we daar een beetje goed in zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Er is geen enkele zender die dat doet, en het Nederlandse publiek wil allereerst gewoon schaatsen zien. En ver weg op een tweede plek komen andere sporten.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:30 schreef Syntix het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon objectief blijven en alle sporten evenveel aandacht geven (behalve natuurlijke bullshit sporten zoals curling). Dat nationalisme van de nos
![]()
![]()
Dan mag er nog wel een tegengeluid gegeven worden. Waarom zo kritiekloos blijven uitzendenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is geen enkele zender die dat doet, en het Nederlandse publiek wil allereerst gewoon schaatsen zien. En ver weg op een tweede plek komen andere sporten.
En als je wat anders wilt zien, ga je toch lekker naar NOS.nl op de livestream kijken
Ik stel me voor dat elke omroep zo ongeveer op deze wijze redeneert.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik stel voor dat de NOS morgen niet de 5000 meter schaatsen uitzend, maar lekker ijshockey gaat uitzenden op het moment dat de Nederlanders moeten schaatsen...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dan mag er nog wel een tegengeluid gegeven worden. Waarom zo kritiekloos blijven uitzenden![]()
Ze moeten eens wat NOS bashers laten overvliegen en in de uitzending zetten, zodat ze daadwerkelijk democratisch zijn en objectief.
Lijkt mij prima idd. Als je zo nodig schaatsen wilt zien ga je dat maar online kijken of later in een herhaling. De rest van de discussie in andere topic.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de NOS morgen niet de 5000 meter schaatsen uitzend, maar lekker ijshockey gaat uitzenden op het moment dat de Nederlanders moeten schaatsen...
Overigens slaat je kritiek verder nergens op, tijdens de eerste 1.5 uur van het schaatsen is er namelijk geen ander evenement te zien.
Maar laten we terug ontopic gaan aub, rest van de discussie kan hier:
OWS / Weet de NOS dat er ook andere sporten zijn schaatsen?
De NOS moet gewoon elk uur het nieuws herhalen tijdens zo'n Olympische Spelen, sowieso moet alle sport op de commerciële televisie.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef Syntix het volgende:
[..]
Lijkt mij prima idd. Als je zo nodig schaatsen wilt zien ga je dat maar online kijken of later in een herhaling. De rest van de discussie in andere topic.
Ik vind het juist een held. Vind hem wel op een goede manier arrogant/zelfbewustquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:19 schreef SteveBudin het volgende:
Heb die Kramer een paar keer aangehoord in interviews en eigenlijk is het maar een arrogant mannetje.
Alles gelijk behandelen is helemaal niet per definitie objectief. Het kan toch zo zijn dat het ene onderdeel meer nieuwswaarde heeft dan het andere?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dan mag er nog wel een tegengeluid gegeven worden. Waarom zo kritiekloos blijven uitzenden![]()
Ze moeten eens wat NOS bashers laten overvliegen en in de uitzending zetten, zodat ze daadwerkelijk democratisch zijn en objectief.
Boeiend. Dat is alleen last voor Bergsma en Blokhuijsen misschien. Kramer kan op zo'n baan 6.10 schaatsenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:01 schreef Remzz het volgende:
Yuskov is eigenlijk alleen een kanshebber door die bizarre 3 kilometer een keer in het voorseizoen... Maar net wat iedereen zegt vrees ik dat Yuskov of Skobrev ineens 6.15 gaan rijden oid.
Neuh, in de taper (wat hij nu doet) kan het echt heel snel gaan en word je per dag stukken beter.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 14:27 schreef Montov het volgende:
Korte reactie Bergsma op de loting:
http://nos.nl/os2014/vide(...)gsma-in-rit-elf.html
Kramer over het goede gevoel in de trainingen:
http://nos.nl/os2014/vide(...)voor-5000-meter.html
Opvallend hoe hij zegt iedere dag fitter te worden. Is hij ziekjes geweest afgelopen week? Of probeer ik nu teveel in zijn woorden te zoeken?
In de taper? Zijn we opeens op het fysiotherapie-forum beland?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:39 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Neuh, in de taper (wat hij nu doet) kan het echt heel snel gaan en word je per dag stukken beter.
Ja is dat specifiek, taper? Wij (ik zwem) noemen het altijd zo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:54 schreef Montov het volgende:
[..]
In de taper? Zijn we opeens op het fysiotherapie-forum beland?![]()
Taperen is toch vooral niets doen? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
Ja, ik wist dat het uit het zwemmen kwam.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja is dat specifiek, taper? Wij (ik zwem) noemen het altijd zo.![]()
Nouja, niks doen... vaak sprinten en zorgen dat je snelheid krijgt. Veel uitrusten en ook niks doen inderdaad. Zwemmers kijken er heel graag naar uit omdat ze dan vaak niet meer om 5 uur op hoeven om te gaan trainen. Leeft misschien wat meer in deze sport dan bij andere sporten.
Ja, het wordt altijd meer of zwaarder, vlak voor de taper is het het zwaarst.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat het uit het zwemmen kwam.
Ik hoorde Wust ook praten over supercompensatie. Is dat wat jij/jullie in de zwemsport ook doen?
Kramer gaat onder de 6:05 en da's goed voor goud.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:05 schreef Mansjester het volgende:
Wat wordt volgens jullie de snelste tijd? Zal het onder de 6.10 gaan? Ik denk zelf dat de tijd rond de 6.10 ligt. Omstandigheden zijn denk minder dan bij het OKT, waar Kramer 6:10.97 reed. Kramer zat alleen wel toen in de laatste rit en wist wat hij moest schaatsen....
Supercompensatie en Taper zijn volgens mij niet specifieke termen voor één sport, maar gelden voor elke (duur)sport. Althans bij hardlopen hoor ik het constant langskomen en vanuit dat idee heb ik nu zelf ook sinds woensdag rust voor een halve marathonwedstrijd op zondag. Op mijn eigen recreatieve niveau uiteraardquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat het uit het zwemmen kwam.
Ik hoorde Wust ook praten over supercompensatie. Is dat wat jij/jullie in de zwemsport ook doen?
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat Art de Mol is, dan dat Kramer onder de 6:05 schaatstquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Kramer gaat onder de 6:05 en da's goed voor goud.
Luchtdruk is hoog, en de luchtcirculatie is niet ideaal. Zolang de kniehoeken maar goed zijn kunnen de snelle temporondjes van de training worden herhaald in de tussenrondes.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:05 schreef Mansjester het volgende:
Wat wordt volgens jullie de snelste tijd? Zal het onder de 6.10 gaan? Ik denk zelf dat de tijd rond de 6.10 ligt. Omstandigheden zijn denk minder dan bij het OKT, waar Kramer 6:10.97 reed. Kramer zat alleen wel toen in de laatste rit en wist wat hij moest schaatsen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |