Noem het dan een 'doodtil'quote:Op zaterdag 4 januari 2014 08:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, kniebuigen, bankdrukken, deadlift. Wat past er niet in het rijtje?
Welcome backquote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:21 schreef Weissman het volgende:
Ben weer terug jongens, hebben jullie mij gemist ?
inbe4: ja, als kiespijn
Yep. Operatie idd n.a.v schouder uit de kom. Van oktober 2012 tot juni 2013 fysio gehad. Sindsdien begonnen met licht trainen. Back Squat ging nog niet, evenals press oefeningen. Nu heb ik daar geen last meer van.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:01 schreef BigSmurf het volgende:
Volledig hersteld? Je had toen toch een schouder uit de kom of iets dergelijjks?
Thnx braquote:
Ik heb nog steeds last van m'n schouder uit de kom avontuur.. Dit soort verhalen wordt ik niet vrolijk vanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:03 schreef Weissman het volgende:
[..]
Yep. Operatie idd n.a.v schouder uit de kom. Van oktober 2012 tot juni 2013 fysio gehad. Sindsdien begonnen met licht trainen. Back Squat ging nog niet, evenals press oefeningen. Nu heb ik daar geen last meer van.
Via welk fysiologisch mechanisme zal dit vetverlies op langere termijn tegenwerken, dan?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:27 schreef Ludd het volgende:
Even een vraagje m.b.t. voeding. In hoeverre geloven jullie nog dat het eten van koolhydraten vlak voor het slapen gaan slecht is m.b.t. verlies?
15 jaar geleden werd dit algemeen als waar aangenomen, maar volgens mij is deze opvatting inmiddels achterhaald.
Ik vraag dit omdat ik mijn kwark 's avonds een beetje beu ben. Ik wil er nu wat bosbessen en frambozen doorheen gooien. Ik twijfel echter een beetje omdat hier uiteraard veel koolhydraten inzetten. Van de andere kant zitten er in kwark sowieso al de nodige koolhydraten, de lactose.
Hoe denken jullie hierover?
Niets dat ik kan bedenken, vandaar mijn vraag. Maar waarom wordt dit dan toch nog vaak zo gesteld, ook door huisartsen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Via welk fysiologisch mechanisme zal dit vetverlies op langere termijn tegenwerken, dan?
Nouja goed, mijn huisarts riep uit dat mijn cholesterolprofiel beter was dan de zijne, en 'hij was nog wel vegetarier!' Go studie geneeskunde en bijscholing...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Niets dat ik kan bedenken, vandaar mijn vraag. Maar waarom wordt dit dan toch nog vaak zo gesteld, ook door huisartsen bijvoorbeeld.
Koop gewoon een nieuwe weegschaalquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:08 schreef Cataclyst het volgende:
Hoe wegen jullie jezelf? Weegschalen die ik tot mijn beschikking heb (ouders, gym heeft er geen) gaan maar tot 110. Endo hier dus dat is best kut.. Zeker omdat ik nou serieus naar een cut wil kijken (en ik tevreden ben met mn momentele strength om het even op pauze te zetten).
Ik weet niet eens waar de discussie over ging. Wss insuline pieken en zo.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja goed, mijn huisarts riep uit dat mijn cholesterolprofiel beter was dan de zijne, en 'hij was nog wel vegetarier!' Go studie geneeskunde en bijscholing...
Wat vaak wordt gezegd is dat het gebruik van opgeslagen vet door het lichaam stopt wanneer de insulinespiegel hoog is door inname van glucose. Deze zin is 100% correct als je hem los leest.
Waarom klopt het toch niet?
Omdat het uiteindelijk gaat om totaal inname minus totaal verbruik. Ja, je lichaam slaat wat vet op als je gaat eten. Maar in de tijd tussen je eten, met name 's nachts, produceert je lichaam glucagon (de tegenhanger van insuline) om vet uit je vetcellen te verwijderen. Het is nooit aangetoond dat in totaal je lichaam noemenswaardig meer of minder vet in totaal verbruikt, bij isocalorische inname, afhankelijk van het tijdstip.
Zeggen dat je je insuline niet moet spiken om je vetverbranding niet te verstoren, is hetzelfde als te zeggen dat je zo lang mogelijk niks moet uitgeven na je salarisdag, omdat je dan langer rijk blijft. Het maakt geen ruk uit wanneer je zaken uitgeeft; het gaat om totaal in - totaal uit. En totaal in of uit is niet significant afhankelijk van wanneer je het doet.
Dit is uiteraard waar en kcal in - kcal uit bepaalt altijd of en hoeveel MASSA je verliest of aankomt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat het uiteindelijk gaat om totaal inname minus totaal verbruik. Ja, je lichaam slaat wat vet op als je gaat eten. Maar in de tijd tussen je eten, met name 's nachts, produceert je lichaam glucagon (de tegenhanger van insuline) om vet uit je vetcellen te verwijderen. Het is nooit aangetoond dat in totaal je lichaam noemenswaardig meer of minder vet in totaal verbruikt, bij isocalorische inname, afhankelijk van het tijdstip.
Jawel, dat kan wel. Daar is IF juist op gebaseerd, waarbij je in een korte tijd je kcal inneemt en dan zegt "Zo klaar, morgen ochtend/middag/avond weer eten".quote:Op zondag 5 januari 2014 00:07 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Je kunt geen ontbijt nemen van 3000kcal en zeggen, zo klaar. Morgen weer eten. Je maaltijden een beetje verdelen is beter. Maar de verschillen boeien volgens mij niet. Dan 300, dan 700, etc. Alleen continu door eten ljjkt mij op de een of andere reden gewoon niet gezond. Elk uur of elke 2 lijkt mij toch normaler.
Kan je niet op beide staan? 1 voet op jouw weegschaal, andere op die van je ouders. Ik zie niet waarom de totale massa niet zal kloppen :pquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:08 schreef Cataclyst het volgende:
Hoe wegen jullie jezelf? Weegschalen die ik tot mijn beschikking heb (ouders, gym heeft er geen) gaan maar tot 110. Endo hier dus dat is best kut.. Zeker omdat ik nou serieus naar een cut wil kijken (en ik tevreden ben met mn momentele strength om het even op pauze te zetten).
Haha, das best een goede, ga ik proberen ^^quote:Op zondag 5 januari 2014 02:31 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Kan je niet op beide staan? 1 voet op jouw weegschaal, andere op die van je ouders. Ik zie niet waarom de totale massa niet zal kloppen :p
Ik vind ook niet dat IF verkeerd is. In een keer lukt helaas nietquote:Op zondag 5 januari 2014 00:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Jawel, dat kan wel. Daar is IF juist op gebaseerd, waarbij je in een korte tijd je kcal inneemt en dan zegt "Zo klaar, morgen ochtend/middag/avond weer eten".
Dat het bij het bulken beter zou kunnen zijn om het vasten te laten kan ik wel inkomen, maar "ongezond" (hebben we dat woord weer) is het zeker niet.
Hoe bedoel je, het lost niet op? Als ik beslag maak met pannenkoekenmix, melk en whey, dan lost de whey wel degelijk op. Maar kan het vervolgens 'kwaad' om het in de pan te verwarmen? Of worden dan de eiwitten zo ver afgebroken dat het geen waarde meer heeft?quote:Op zondag 5 januari 2014 13:32 schreef Weissman het volgende:
Voor zover bekend is lost het niet op, op die manier. Wel heb je speciale whey voor pannenkoeken etc waarvan de samenstelling iets is veranderd.
Ik doe het gewoon niet. De redenen zijn gewoon principieel en daar heb ik me al eens over uitgelaten hier. Dan wordt er gelijk gesmeten met " dat geld alleen voor misbruik, een strepcil heeft ook bijwerkingen enz enz". Allemaal bullshit.quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:09 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gewoon doen dan, die roids.
Ik ben wat dat betreft wel over de streep hoor. Ik ga nog één keer proberen natty te cutten (dit keer langzaam cutten op 1kg per maand) en als ik dan weer teveel spiermassa inlever, gooi ik er gewoon een eenvoudige test-only (var is me te duur) kuur + nakuur tegenaan. Bulken hoef ik geen roids voor, maar ik heb geen zin om ieder keer mijn zuurverdiende spiermassa in te leveren als ik op een calorie deficit ga.
Wat er precies met de proteine gebeurt weet ik niet, maar ik heb een kookboek met recepten waar vaak proteine in gebruikt wordt, en dus ook verwarmd. Werkt prima, buiten dat ik niks lekker vind van die manier van koken.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:34 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, het lost niet op? Als ik beslag maak met pannenkoekenmix, melk en whey, dan lost de whey wel degelijk op. Maar kan het vervolgens 'kwaad' om het in de pan te verwarmen? Of worden dan de eiwitten zo ver afgebroken dat het geen waarde meer heeft?
Timing is zéér dubieus dat het van significante invloed is op je lichaamscompositie. Er is bijvoorbeeld nooit eenduidig aangetoond dat een wheyshake rondom de training daadwerkelijk tot meer spiergains leidt op de langere termijn. Maar ja, als je 48 uur gaat vasten na een zware training, dan is dat behoorlijk catabool, ja.quote:Op zondag 5 januari 2014 00:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is uiteraard waar en kcal in - kcal uit bepaalt altijd of en hoeveel MASSA je verliest of aankomt.
let op het woordje "massa"; want je kunt wel degelijk invloed uitoefenen op de SAMENSTELLING van die massa. maw, wát verlies je / kom je aan vs hoeveel? Zaken als timing (IF) en macro compositie (IIFYM) hebben daar via diverse hormonale en andere processen wel degelijk invloed op.
Ik haat dat ding.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:59 schreef RaymondK het volgende:
Foam roller binnen gekregen![]()
Doet seer joh dang
2persoon lasagna nu![]()
Pannenkoekenquote:Op zondag 5 januari 2014 14:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik haat dat ding.![]()
Heel pak pannenkoeken op net.
Meh, berg stroop er op en een liter melk. Prima te doen.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Pannenkoeken![]()
Ook weer eens doen. En dan 150 gram ontbijtspek dr bij anders is het niet te knagen
^^wat Nic1 zegt.quote:Op zondag 5 januari 2014 00:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Jawel, dat kan wel. Daar is IF juist op gebaseerd, waarbij je in een korte tijd je kcal inneemt en dan zegt "Zo klaar, morgen ochtend/middag/avond weer eten".
Dat het bij het bulken beter zou kunnen zijn om het vasten te laten kan ik wel inkomen, maar "ongezond" (hebben we dat woord weer) is het zeker niet.
De mensen die lopen te klooien en daardoor geen resultaat behalen zullen altijd iets te zeggen hebben over mensen die wel resultaten halen. Beetje menseigen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon niet. De redenen zijn gewoon principieel en daar heb ik me al eens over uitgelaten hier. Dan wordt er gelijk gesmeten met " dat geld alleen voor misbruik, een strepcil heeft ook bijwerkingen enz enz". Allemaal bullshit.
En eerlijk gezecht vind ik het gejuice van veel mensen te triest voor woorden.
Ik wil er niks mee te maken hebben, maar wordt tegelijk omdat ik een beetje leuk resultaat heb wel van alle kanten scheef aangekeken. Helemaal met deze laatste bulk nu![]()
Ik doe het voor mn gezondheid, en om me goed te voelen. En vooral dat eerste daar kun je natuurlijk hele paginas over volschrijven, maar je eigen test plat leggen is gewoon altijd nadelig en nooit gezond.
Laatst was er ook weer een gastje die begon over dat ik weer gegroeid was en moest gewoon even zeggen "weet je, er zijn heel veel gasten die liegen over het niet gebruiken" bla bla.
Zulk soort verhalen.
En een paar gasten waar ik eerst een hoop lol mee had die nu nauwelijks wat tegen me zeggen.
Er heeft er eentje lopen rond bazuinen dat ik niet natty kan zijnEn volgens mij is het een van de meest trieste in gewicht jojo-ende gaylords geweest die we hadden bij fitline. Hij is nu weg, of zn potje is leeg
Komt i straks weer 10kg lichter deflated terug
Met als excuus een voedselvergiftigingetje na zn mens fysiek showtje lol
Ik heb gewoon nog altijd de gedachten dat als ik ooit ergens een keer in mn leven een teelbal krijg ter grote van een tennisbal, (of wat voor een remotely aan riods gelinkt iets dan ook) dan wil ik niet bij e.o.a. oncoloog te hoeven gaan zitten jammeren over wat ik wel en niet gespoten heb.
Daar hoef je het verder allemaal niet mee eens te zijn.
Ik ga er verder ook niet over discusieren.![]()
' t enige wat ik wil zeggen dr over is dat er gewoon factoren meer natty behaald kan worden dan veel mensen denken. Ik denk niet dat ik ooit van mn mening afstap. Niet voor een beetje spieren
Glazen van inventum gaat tot 150. Bij kijkshopquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:08 schreef Cataclyst het volgende:
Alvast voorbereid op toekomstige gains, zie ik...quote:Op zondag 5 januari 2014 14:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Glazen van inventum gaat tot 150. Bij kijkshop
En kost weinig, en wel netjes kwa design. Al zeg ik het zelf
Lolquote:Op zondag 5 januari 2014 14:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Alvast voorbereid op toekomstige gains, zie ik...
Hahaha beest! Ik ga ze checken, bedankt man!quote:Op zondag 5 januari 2014 14:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Glazen van inventum gaat tot 150. Bij kijkshop
En kost weinig, en wel netjes kwa design. Al zeg ik het zelf
Loading doc worden die op gewogen lolquote:Op zondag 5 januari 2014 14:50 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Je hebt toch ook zo'n analoge zeg maar. Waar je zelf nog de blokjes moet verschuiven. Volgens mij gaan die tot 150-200.
Waar wegen ze die mensen bij Obese dan op? Stuk staal van 50mm ofzo
' kreeg hem van mn zusje. Bij bol.comquote:Op zondag 5 januari 2014 15:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Waar kan ik dat spul bestellen? Daarmee kan ik alles wat vastzit goed loskrijgen.
Doet het anders zeer?quote:Op zondag 5 januari 2014 15:03 schreef Faeroer het volgende:
DB lat raises gaan ontzettend kut, met het gewicht van een klein meisje.
Die zijn ook gewoon heel zwaarquote:Op zondag 5 januari 2014 15:03 schreef Faeroer het volgende:
DB lat raises gaan ontzettend kut, met het gewicht van een klein meisje.
Als je aan 2,5/3 gram eiwit per kilo bw zit en minimaal +500kcal(of cut) en je houdt dat na de kuur ook een tijd vol plus een goede pct is het niet zo moeilijk, afhankelijk van welke roids je gebruikt en hoever je van je genetische max zit. Train je net een half jaar dan ben je het wss zo kwijt, train je 3 jaar is het een ander verhaal. Je wint er dan echt wel wat mee.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
De mensen die lopen te klooien en daardoor geen resultaat behalen zullen altijd iets te zeggen hebben over mensen die wel resultaten halen. Beetje menseigen.
Ik ben geen tegenstander van AAS, wel van onverstandig gebruik van AAS. Het gebeurt volgens mij te vaak dat iemand AAS gebruikt omdat ze niet door een bepaalde grens komen, terwijl dat met 'passen en meten' aan je voeding en workout weldegelijk te behalen is. Of het gaat niet snel genoeg, je moet natuurlijk wel nog even voor de zomer een flinke spiermassa hebben.
Op die manier wordt het vaak misbruikt en krijg je de verhalen van het fout gaan, en van het gainen en het net zo snel weer verliezen. Het gebruik is in zekere zin moeilijker dan natty resultaten behalen. Voor een kuur moet je echt weten wat je doet, hoe je lijf op een workout reageert en je voeding tot in de puntjes op orde hebben. Als je dat niet hebt loop je grote kans dat het op een minimaal of zelf nihil resultaat uitloopt.
Ik heb het dan ook over de mensen die het verkeerd doen. Ik zie, zeker in Spanje, genoeg gasten die er enorm op worden. Een jaar cyclen en ze moeten 2x per jaar de inhoud van hun kledingkast vervangen.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:10 schreef Atemno het volgende:
[..]
Als je aan 2,5/3 gram eiwit per kilo bw zit en minimaal +500kcal(of cut) en je houdt dat na de kuur ook een tijd vol plus een goede pct is het niet zo moeilijk, afhankelijk van welke roids je gebruikt en hoever je van je genetische max zit. Train je net een half jaar dan ben je het wss zo kwijt, train je 3 jaar is het een ander verhaal. Je wint er dan echt wel wat mee.
Niet echt goedkoop inderdaad, maar ik heb het er wel voor over. Net onder m'n schouders zit het bijna altijd vast. Na een verkeerde beweging de eerste minuten van dit jaar heb ik ook een actieve triggerpoint op mijn musculus trapezius (middle).quote:Op zondag 5 januari 2014 15:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
' kreeg hem van mn zusje. Bij bol.com
http://www.bol.com/nl/p/g(...)cm/9200000021752217/
Maar er zullen wel goedkopere plaatsen te vinden zijn.
Ze zijn best prijzig voor een stuk hard rubber/kunstof
Tussen de 70 en 90 graden doet het inderdaad zeer. Moeilijk te zeggen waar, maar alsof het kommetje niet helemaal mee wilt werken. Af en toe hetzelfde gevoel bij overhead presses net voor de lockout.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:07 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Doet het anders zeer?
Schouders laag houden
Ah ja. Nee die mensen die een potje van een vriend krijgen met de tekst hier word je groot van. En dan zo opmaken.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:12 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over de mensen die het verkeerd doen. Ik zie, zeker in Spanje, genoeg gasten die er enorm op worden. Een jaar cyclen en ze moeten 2x per jaar de inhoud van hun kledingkast vervangen.
Niet mee eens. Roids zijn een behoorlijk potent goedje. Zelfs bij slecht gebruik zal je makkelijker massa pakken dan wanneer je natty was gebleven, puur vanwege het feit dat je je hormoonhuishouding hebt opgekrikt. Genoeg yolo's ondoordacht te werk gaan en flink hebben gegaind.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:14 schreef Snakey het volgende:
Op die manier wordt het vaak misbruikt en krijg je de verhalen van het fout gaan, en van het gainen en het net zo snel weer verliezen. Het gebruik is in zekere zin moeilijker dan natty resultaten behalen. Voor een kuur moet je echt weten wat je doet, hoe je lijf op een workout reageert en je voeding tot in de puntjes op orde hebben. Als je dat niet hebt loop je grote kans dat het op een minimaal of zelf nihil resultaat uitloopt.
Mee eens, maar je bent het net zo snel weer kwijt. Misschien dat er een klein beetje winst overblijft, maar dat had je dan met goed eten en een goed doordachte training ook kunnen bereiken.quote:Op zondag 5 januari 2014 15:30 schreef McNulty het volgende:
[..]
Niet mee eens. Roids zijn een behoorlijk potent goedje. Zelfs bij slecht gebruik zal je makkelijker massa pakken dan wanneer je natty was gebleven, puur vanwege het feit dat je je hormoonhuishouding hebt opgekrikt. Genoeg yolo's ondoordacht te werk gaan en flink hebben gegaind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |