abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:13:07 #151
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_135065512
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 08:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jah, kniebuigen, bankdrukken, deadlift. Wat past er niet in het rijtje? :')
Noem het dan een 'doodtil' :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:13:34 #152
77130 star_gazer
pi_135065528
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:21 schreef Weissman het volgende:
Ben weer terug jongens, hebben jullie mij gemist ?

inbe4: ja, als kiespijn :')
Welcome back _O_
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_135072904
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:01 schreef BigSmurf het volgende:
Volledig hersteld? Je had toen toch een schouder uit de kom of iets dergelijjks?
Yep. Operatie idd n.a.v schouder uit de kom. Van oktober 2012 tot juni 2013 fysio gehad. Sindsdien begonnen met licht trainen. Back Squat ging nog niet, evenals press oefeningen. Nu heb ik daar geen last meer van.

quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Welcome back _O_
Thnx bra ^O^
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:08:00 #154
69994 seto
-|||--------|||-
pi_135073080
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Noem het dan een 'doodtil' :D
Niks mis met kniebuigen, lekker old school.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_135073974
Even een vraagje m.b.t. voeding. In hoeverre geloven jullie nog dat het eten van koolhydraten vlak voor het slapen gaan slecht is m.b.t. verlies?

15 jaar geleden werd dit algemeen als waar aangenomen, maar volgens mij is deze opvatting inmiddels achterhaald.

Ik vraag dit omdat ik mijn kwark 's avonds een beetje beu ben. Ik wil er nu wat bosbessen en frambozen doorheen gooien. Ik twijfel echter een beetje omdat hier uiteraard veel koolhydraten inzetten. Van de andere kant zitten er in kwark sowieso al de nodige koolhydraten, de lactose.

Hoe denken jullie hierover?
  FOK!fotograaf zaterdag 4 januari 2014 @ 18:46:37 #156
159915 -Menn0-
MNO
pi_135074825
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:03 schreef Weissman het volgende:

[..]

Yep. Operatie idd n.a.v schouder uit de kom. Van oktober 2012 tot juni 2013 fysio gehad. Sindsdien begonnen met licht trainen. Back Squat ging nog niet, evenals press oefeningen. Nu heb ik daar geen last meer van.

Ik heb nog steeds last van m'n schouder uit de kom avontuur.. Dit soort verhalen wordt ik niet vrolijk van ;( (dat het nu weer goed gaat wel, maar dat stuk daarvoor...)
,,/
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:00:15 #157
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135075370
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:27 schreef Ludd het volgende:
Even een vraagje m.b.t. voeding. In hoeverre geloven jullie nog dat het eten van koolhydraten vlak voor het slapen gaan slecht is m.b.t. verlies?

15 jaar geleden werd dit algemeen als waar aangenomen, maar volgens mij is deze opvatting inmiddels achterhaald.

Ik vraag dit omdat ik mijn kwark 's avonds een beetje beu ben. Ik wil er nu wat bosbessen en frambozen doorheen gooien. Ik twijfel echter een beetje omdat hier uiteraard veel koolhydraten inzetten. Van de andere kant zitten er in kwark sowieso al de nodige koolhydraten, de lactose.

Hoe denken jullie hierover?
Via welk fysiologisch mechanisme zal dit vetverlies op langere termijn tegenwerken, dan?
Confidence through competence
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:02:23 #158
55709 Stereotomy
pi_135075463

:')
pi_135076898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:00 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Via welk fysiologisch mechanisme zal dit vetverlies op langere termijn tegenwerken, dan?
Niets dat ik kan bedenken, vandaar mijn vraag. Maar waarom wordt dit dan toch nog vaak zo gesteld, ook door huisartsen bijvoorbeeld.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:08:05 #160
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_135081158
Hoe wegen jullie jezelf? Weegschalen die ik tot mijn beschikking heb (ouders, gym heeft er geen) gaan maar tot 110. Endo hier dus dat is best kut.. Zeker omdat ik nou serieus naar een cut wil kijken (en ik tevreden ben met mn momentele strength om het even op pauze te zetten).
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:14:34 #161
55709 Stereotomy
pi_135081433
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niets dat ik kan bedenken, vandaar mijn vraag. Maar waarom wordt dit dan toch nog vaak zo gesteld, ook door huisartsen bijvoorbeeld.
Nouja goed, mijn huisarts riep uit dat mijn cholesterolprofiel beter was dan de zijne, en 'hij was nog wel vegetarier!' Go studie geneeskunde en bijscholing...

Wat vaak wordt gezegd is dat het gebruik van opgeslagen vet door het lichaam stopt wanneer de insulinespiegel hoog is door inname van glucose. Deze zin is 100% correct als je hem los leest.

Waarom klopt het toch niet?

Omdat het uiteindelijk gaat om totaal inname minus totaal verbruik. Ja, je lichaam slaat wat vet op als je gaat eten. Maar in de tijd tussen je eten, met name 's nachts, produceert je lichaam glucagon (de tegenhanger van insuline) om vet uit je vetcellen te verwijderen. Het is nooit aangetoond dat in totaal je lichaam noemenswaardig meer of minder vet in totaal verbruikt, bij isocalorische inname, afhankelijk van het tijdstip.

Zeggen dat je je insuline niet moet spiken om je vetverbranding niet te verstoren, is hetzelfde als te zeggen dat je zo lang mogelijk niks moet uitgeven na je salarisdag, omdat je dan langer rijk blijft. Het maakt geen ruk uit wanneer je zaken uitgeeft; het gaat om totaal in - totaal uit. En totaal in of uit is niet significant afhankelijk van wanneer je het doet.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:18:10 #162
55709 Stereotomy
pi_135081583
We hebben nu fat phobia gehad, carb phobia in de laatste 10 jaar... ik zou zweren dat in de komende 10 jaar militante veganisten de boel gaan overnemen en we een proteine phobia krijgen ;(

Ondergronds verzet door BB'ers, vermoed ik dan :')

Make whey, not war.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:33:10 #163
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_135082237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:08 schreef Cataclyst het volgende:
Hoe wegen jullie jezelf? Weegschalen die ik tot mijn beschikking heb (ouders, gym heeft er geen) gaan maar tot 110. Endo hier dus dat is best kut.. Zeker omdat ik nou serieus naar een cut wil kijken (en ik tevreden ben met mn momentele strength om het even op pauze te zetten).
Koop gewoon een nieuwe weegschaal :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zondag 5 januari 2014 @ 00:07:30 #164
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_135089421
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nouja goed, mijn huisarts riep uit dat mijn cholesterolprofiel beter was dan de zijne, en 'hij was nog wel vegetarier!' Go studie geneeskunde en bijscholing...

Wat vaak wordt gezegd is dat het gebruik van opgeslagen vet door het lichaam stopt wanneer de insulinespiegel hoog is door inname van glucose. Deze zin is 100% correct als je hem los leest.

Waarom klopt het toch niet?

Omdat het uiteindelijk gaat om totaal inname minus totaal verbruik. Ja, je lichaam slaat wat vet op als je gaat eten. Maar in de tijd tussen je eten, met name 's nachts, produceert je lichaam glucagon (de tegenhanger van insuline) om vet uit je vetcellen te verwijderen. Het is nooit aangetoond dat in totaal je lichaam noemenswaardig meer of minder vet in totaal verbruikt, bij isocalorische inname, afhankelijk van het tijdstip.

Zeggen dat je je insuline niet moet spiken om je vetverbranding niet te verstoren, is hetzelfde als te zeggen dat je zo lang mogelijk niks moet uitgeven na je salarisdag, omdat je dan langer rijk blijft. Het maakt geen ruk uit wanneer je zaken uitgeeft; het gaat om totaal in - totaal uit. En totaal in of uit is niet significant afhankelijk van wanneer je het doet.
Ik weet niet eens waar de discussie over ging. Wss insuline pieken en zo.
Maar als jij 2500 verdient en je geeft diezelfde dag 2500¤ uit ben je wel blut voor de komende 30 dagen.
Je kunt geen ontbijt nemen van 3000kcal en zeggen, zo klaar. Morgen weer eten. Je maaltijden een beetje verdelen is beter. Maar de verschillen boeien volgens mij niet. Dan 300, dan 700, etc. Alleen continu door eten ljjkt mij op de een of andere reden gewoon niet gezond. Elk uur of elke 2 lijkt mij toch normaler.

/vliegt weer weg van de discussie.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:46:51 #165
77130 star_gazer
pi_135090871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dit is uiteraard waar en kcal in - kcal uit bepaalt altijd of en hoeveel MASSA je verliest of aankomt.

let op het woordje "massa"; want je kunt wel degelijk invloed uitoefenen op de SAMENSTELLING van die massa. maw, wát verlies je / kom je aan vs hoeveel? Zaken als timing (IF) en macro compositie (IIFYM) hebben daar via diverse hormonale en andere processen wel degelijk invloed op.

[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 05-01-2014 03:18:41 ]
-
pi_135091154
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:07 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Je kunt geen ontbijt nemen van 3000kcal en zeggen, zo klaar. Morgen weer eten. Je maaltijden een beetje verdelen is beter. Maar de verschillen boeien volgens mij niet. Dan 300, dan 700, etc. Alleen continu door eten ljjkt mij op de een of andere reden gewoon niet gezond. Elk uur of elke 2 lijkt mij toch normaler.
Jawel, dat kan wel. Daar is IF juist op gebaseerd, waarbij je in een korte tijd je kcal inneemt en dan zegt "Zo klaar, morgen ochtend/middag/avond weer eten".

Dat het bij het bulken beter zou kunnen zijn om het vasten te laten kan ik wel inkomen, maar "ongezond" (hebben we dat woord weer :') ) is het zeker niet.
pi_135093204
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:08 schreef Cataclyst het volgende:
Kan je niet op beide staan? 1 voet op jouw weegschaal, andere op die van je ouders. Ik zie niet waarom de totale massa niet zal kloppen :p
Failure is success if we learn from it.
  zondag 5 januari 2014 @ 03:04:04 #168
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_135093554
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:31 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

Kan je niet op beide staan? 1 voet op jouw weegschaal, andere op die van je ouders. Ik zie niet waarom de totale massa niet zal kloppen :p
Haha, das best een goede, ga ik proberen ^^
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  zondag 5 januari 2014 @ 13:15:42 #169
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_135098909
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:55 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Jawel, dat kan wel. Daar is IF juist op gebaseerd, waarbij je in een korte tijd je kcal inneemt en dan zegt "Zo klaar, morgen ochtend/middag/avond weer eten".

Dat het bij het bulken beter zou kunnen zijn om het vasten te laten kan ik wel inkomen, maar "ongezond" (hebben we dat woord weer :') ) is het zeker niet.
Ik vind ook niet dat IF verkeerd is. In een keer lukt helaas niet :+ . 3 keer zou ik erg weinig vinden. Alhoewel ik mij zelf er soms gewoon op betrap de hel dag door niks te eten :| .
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 13:30:09 #170
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_135099299
Weet iemand of je whey ook kan verwarmen? Dus bijvoorbeeld verwerken in pannenkoeken of muffins. Of gaat dat ten koste van de 'werking' van de whey?
F.K.A. SuperwormJim
pi_135099349
Voor zover bekend is lost het niet op, op die manier. Wel heb je speciale whey voor pannenkoeken etc waarvan de samenstelling iets is veranderd.
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 13:34:05 #172
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_135099397
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:32 schreef Weissman het volgende:
Voor zover bekend is lost het niet op, op die manier. Wel heb je speciale whey voor pannenkoeken etc waarvan de samenstelling iets is veranderd.
Hoe bedoel je, het lost niet op? Als ik beslag maak met pannenkoekenmix, melk en whey, dan lost de whey wel degelijk op. Maar kan het vervolgens 'kwaad' om het in de pan te verwarmen? Of worden dan de eiwitten zo ver afgebroken dat het geen waarde meer heeft?
F.K.A. SuperwormJim
  zondag 5 januari 2014 @ 13:48:26 #173
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_135099881
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:09 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gewoon doen dan, die roids.

Ik ben wat dat betreft wel over de streep hoor. Ik ga nog één keer proberen natty te cutten (dit keer langzaam cutten op 1kg per maand) en als ik dan weer teveel spiermassa inlever, gooi ik er gewoon een eenvoudige test-only (var is me te duur) kuur + nakuur tegenaan. Bulken hoef ik geen roids voor, maar ik heb geen zin om ieder keer mijn zuurverdiende spiermassa in te leveren als ik op een calorie deficit ga.
Ik doe het gewoon niet. De redenen zijn gewoon principieel en daar heb ik me al eens over uitgelaten hier. Dan wordt er gelijk gesmeten met " dat geld alleen voor misbruik, een strepcil heeft ook bijwerkingen enz enz". Allemaal bullshit.

En eerlijk gezecht vind ik het gejuice van veel mensen te triest voor woorden.
Ik wil er niks mee te maken hebben, maar wordt tegelijk omdat ik een beetje leuk resultaat heb wel van alle kanten scheef aangekeken. Helemaal met deze laatste bulk nu :{
Ik doe het voor mn gezondheid, en om me goed te voelen. En vooral dat eerste daar kun je natuurlijk hele paginas over volschrijven, maar je eigen test plat leggen is gewoon altijd nadelig en nooit gezond.

Laatst was er ook weer een gastje die begon over dat ik weer gegroeid was en moest gewoon even zeggen "weet je, er zijn heel veel gasten die liegen over het niet gebruiken" bla bla.
Zulk soort verhalen.
En een paar gasten waar ik eerst een hoop lol mee had die nu nauwelijks wat tegen me zeggen.
Er heeft er eentje lopen rond bazuinen dat ik niet natty kan zijn :') En volgens mij is het een van de meest trieste in gewicht jojo-ende gaylords geweest die we hadden bij fitline. Hij is nu weg, of zn potje is leeg :') Komt i straks weer 10kg lichter deflated terug :') Met als excuus een voedselvergiftigingetje na zn mens fysiek showtje lol

Ik heb gewoon nog altijd de gedachten dat als ik ooit ergens een keer in mn leven een teelbal krijg ter grote van een tennisbal, (of wat voor een remotely aan riods gelinkt iets dan ook) dan wil ik niet bij e.o.a. oncoloog te hoeven gaan zitten jammeren over wat ik wel en niet gespoten heb.

Daar hoef je het verder allemaal niet mee eens te zijn.
Ik ga er verder ook niet over discusieren. ;)

' t enige wat ik wil zeggen dr over is dat er gewoon factoren meer natty behaald kan worden dan veel mensen denken. Ik denk niet dat ik ooit van mn mening afstap. Niet voor een beetje spieren

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 05-01-2014 14:04:56 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 13:59:28 #174
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  zondag 5 januari 2014 @ 14:02:35 #175
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135100504
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:34 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, het lost niet op? Als ik beslag maak met pannenkoekenmix, melk en whey, dan lost de whey wel degelijk op. Maar kan het vervolgens 'kwaad' om het in de pan te verwarmen? Of worden dan de eiwitten zo ver afgebroken dat het geen waarde meer heeft?
Wat er precies met de proteine gebeurt weet ik niet, maar ik heb een kookboek met recepten waar vaak proteine in gebruikt wordt, en dus ook verwarmd. Werkt prima, buiten dat ik niks lekker vind van die manier van koken. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')