abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134604762
Hallo

ik zit met een probleem en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Het heeft te maken met de relatie met schoonouders.
En met hoe ik zelf van nature ben.

Hoe mijn schoonouders in elkaar zitten heeft ook effect op hoe mijn man in het leven staat, want ja, zij hebben hem opgevoed zoals zij denken hoe het moet.

Niets aan mij is goed. Tuurlijk, niemand is perfect. Maar iedereen heeft wel iets goeds in zich.
Ze vinden bijv mijn beroepskeuze "te simpel" en niet goed genoeg. Mijn ouders vertelde altijd dat ik "later" iets moest doen wat ik leuk vind.
Dus ben ik bezig om kok te worden (ben nog in opleiding) vinden zij middel matig. Hun vinden dat ik ambtenaar moet worden. Of rechter/advocaat.
Omdat je dan volgens hen "hoog aangeschreven" staat.
Ze hebben het me vaak duidelijk gemaakt dat kok niets voor mij is. Door te zeggen dat het eten nergens naar smaakt. (zeggen dan de mensen die 2x per week groenten uit pot eten)
Mijn man eet dus ook nooit groenten. 9 van de 10x kook ik voor mezelf en ons kindje.

Daarnaast hebben ze allemaal 2 linker handen. Mijn vader heeft mij als klein meisje al laten kijken hoe je een band moest plakken. Toen ik ouder werd mocht ik het zelf doen.
Zij gaan naar een fietsenmaker.
Ik knutsel een kast je in elkaar. Zij gaan opzoek naar het duurste kastje bij Ikea.
Ik koop witte verf, en een flesje geconsentreerde kleur. Ik meng dat. Zij kopen kant en klare verf. Terwijl het een uitdaging is om het zelf te doen.

Toen mijn man en ik gingen samenwonen zo'n half jaar geleden. Voelde ik me echt buiten gesloten uit mijn eigen huis.
Vooral mijn schoonvader begon te eisen wat we moesten doen (schoonvader/schoonmoeder en ik hebben hier de nodige ruzies over gehad).

Schoonvader wou per se structuur verf hebben. En het liefst kant en klaar. Ik wou het zelf doen. Ik heb 3 maanden lang gezegd hoe ik het wou. schoonvader vond zijn idee veel beter.
Maar zolang het niet zijn huis is, heeft hij niets te zeggen.
3 maanden later: de verhuizing kwam in zicht. Man en ik hadden de verf spullen gehaald. Ik zat het verf te mengen. Ik had al de hele woonkamer gedaan. Terwijl man en schoonvader nog niet eens op de helft van de slaapkamer waren (klinkt overdreven maar is true story!)
De eerste emmer verf was er door heen. Ik moest opnieuw mengen.
Schoonvader en man zeiden: Je krijgt nooit dezelfde kleur. En dat herhaalde ze een keer of 15. Totdat ik dus wel (op het oog) dezelfde kleur had.
Hoe zij keken was echt een mooi foto moment.
Het komt er nu eigenlijk op neer dat het hele huis eruit ziet zoals schoonvader het wilt, behalve de muren!!.
Man zegt er niets van. Want ja, hij kiest altijd 100% onvoorwaardelijk voor zijn papa en mama.
Als hij zou moeten kiezen tussen mijn leven redden of luisteren naar zijn ouders, dan luisterd hij naar zijn ouders.

En er mag geen slecht woord over zijn ouders gesproken worden. Want zijn ouders zijn heilig. Zo heilig, God en Jezus zijn er niets bij.

Mijn schoonouders vonden het beter dat we gingen praten met iemand erbij. Iemand die geen partij zou kiezen. zodat we een fatsoenlijk gesprek konden voeren.
Natuurlijk stemde ik in. Om mijn goede wil te laten zien, en zodat ze wel naar mij moest luisteren. Want je moest elkaar laten uitpraten.
Zij begint te praten, met dat het vanaf het begin al niet boterde. Daar gaf ik haar gelijk in. Volgens haar komt het omdat ik niet aan haar ideale schoondochter voldoe. en omdat ze het gevoel heeft dat ik haar niet mag.
Dat ik haar het gevoel geeft dat ik haar haat. Dat ik zowel schoonvader als schoonmoeder niets vind.
Daar zit een kern van waarheid in. Omdat het voornamelijk mensen zijn die overal makkelijk over nadenken.

Ze liet ook erg goed doorschijnen (met andere woorden) dat zij wilt dat mijn man en ik uit elkaar gaan. Dus met de goede woorden vraag ik of ze dat wilt.
Zij geeft het toe. En mijn bloed was al aan het koken. dus ik heb haar gezegd dat ze een kutwijf is. Vond ze niet zo leuk!!. Ze zei dat ze hoopt dat mijn kind niet op mij zou gaan lijken.
Mijn man zat er maar te zitten. En zei niets. schoonmoeder heeft zowel diegene die erbij zat als mijn man bijna weten te hersenspoelen.
Het was 4 tegen 1.

Ik weet niet wat ik aanmoet met deze schoonouders. En met mijn man. Mijn vriendinnen zeggen dat zij allang vertrokken zouden zijn.
Mijn relatie lijd er zeker onder. Vooral omdat ik nooit zijn steun kan verwachten.
pi_134604930
Ik weet niet hoe je partner is maar ik kan me amper voorstellen dat het iets is geworden met zulke ouders.
Waarom blijf je bij hem? En dan niet zeggen dat je van hem houd oid, maar wat zijn de redenen dat je bij hem blijft?
rikker de flikker
pi_134605002
Het probleem is niet je schoonouders, maar je man. Hij moet een ruggegraat kweken en naast je staan.

quote:
Ze liet ook erg goed doorschijnen (met andere woorden) dat zij wilt dat mijn man en ik uit elkaar gaan. Dus met de goede woorden vraag ik of ze dat wilt.
Zij geeft het toe. En mijn bloed was al aan het koken. dus ik heb haar gezegd dat ze een kutwijf is. Vond ze niet zo leuk!!. Ze zei dat ze hoopt dat mijn kind niet op mij zou gaan lijken.
Mijn man zat er maar te zitten. En zei niets. schoonmoeder heeft zowel diegene die erbij zat als mijn man bijna weten te hersenspoelen.
Het was 4 tegen 1.
The fuck.

Wat meer achtergrondinfo is wel zo handig. Hoe oud zijn jullie, hoelang zijn jullie samen (en hoe is het kind)?
  maandag 23 december 2013 @ 14:01:21 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134605022
"ieuw ik lust geen groente" :') :')

Wat denk je ervan om je schoonouders gewoon niet meer op te zoeken? Niet jouw probleem als je daar geen zin in hebt.
censuur :O
pi_134605031
Heb je het huis gekocht?
  maandag 23 december 2013 @ 14:05:13 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134605183
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:55 schreef babyboo20 het volgende:
Daarnaast hebben ze allemaal 2 linker handen. Mijn vader heeft mij als klein meisje al laten kijken hoe je een band moest plakken. Toen ik ouder werd mocht ik het zelf doen.
Zij gaan naar een fietsenmaker.
Ik knutsel een kast je in elkaar. Zij gaan opzoek naar het duurste kastje bij Ikea.
Ik koop witte verf, en een flesje geconsentreerde kleur. Ik meng dat. Zij kopen kant en klare verf. Terwijl het een uitdaging is om het zelf te doen.
Nou en, dat mag toch iedereen zelf weten....

quote:
Het komt er nu eigenlijk op neer dat het hele huis eruit ziet zoals schoonvader het wilt, behalve de muren!!.
Man zegt er niets van. Want ja, hij kiest altijd 100% onvoorwaardelijk voor zijn papa en mama.
Waarom ben je met hem getrouwd als je dat zo'n probleem vindt? Hij is niet ineens na het huwelijk zo geworden natuurlijk. Of dacht je 'dat hij wel zou veranderen'? :D
  PR/Manusje van alles maandag 23 december 2013 @ 14:05:48 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_134605202
Ik zou al het contact tussen jou en die schoonouders afkappen. Maar je niet mengen in de band tussen je man en zijn ouders en je kind en opa en oma.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_134605245
quote:
Als hij zou moeten kiezen tussen mijn leven redden of luisteren naar zijn ouders, dan luisterd hij naar zijn ouders.

Ik weet niet wat ik aanmoet met deze schoonouders. En met mijn man. Mijn vriendinnen zeggen dat zij allang vertrokken zouden zijn.
Vooral omdat ik nooit zijn steun kan verwachten.
Waarom blijf je bij hem, zo te horen ben je niet blind. Jouw vriendinnen hebben gelijk hoor.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_134605280
Ik heb min of meer met dezelfde soort schoonouders te maken gekregen.
Gelukkig zag mijn vrouw op een gegeven moment wél het licht en heeft voor mij gekozen.
Was dat niet het geval geweest, had ik echt voor scheiding gekozen.
pi_134605342
Waarom meng je zelf verf? Gewoon een blik kopen is veel handiger.
En een kastje van de ikea moet je toch ook zelf in elkaar zetten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_134605358
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou al het contact tussen jou en die schoonouders afkappen. Maar je niet mengen in de band tussen je man en zijn ouders en je kind en opa en oma.
De balans is zoek. Dit zou werken als haar man het evenwicht kon bewaren, maar dat kan hij niet. Hij beschermt z'n vrouw niet wanneer het wel moet, de schoonouders hebben te veel invloed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2013 14:09:52 ]
pi_134605376
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dit.

Ik heb ook het idee dat alles op dit moment verkeerd bij je aankomt. De hele schilderkwestie etc. Neem gewoon een hele hoop afstand. Ik zou overigens wel je man eens het vuur aan de schenen leggen, hij komt over als een ruggegraatloos ei.
  maandag 23 december 2013 @ 14:10:53 #13
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_134605409
Met wie hedde gij een relatie? Met je man of met je schoonouders?
pi_134605472
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:09 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik zou overigens wel je man eens het vuur aan de schenen leggen, hij komt over als een ruggegraatloos ei.
Dat sowieso.

quote:
Mijn man zat er maar te zitten. En zei niets.
Echt, WTF. :'). Het is dan wel je moeder, maar zo laat je iemand toch niet praten over je vrouw. :{.
  maandag 23 december 2013 @ 14:12:30 #15
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_134605475
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:10 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Met wie hedde gij een relatie? Met je man of met je schoonouders?
Zo te lezen met alle drie...
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_134605592
Sorry, maar ik moest wel lachen om die vent van je. Is het een weekdier? Tering zeg, je vrouw zo laten beledigen door je moeder, wat een idioot :r
  maandag 23 december 2013 @ 14:22:21 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134605901
quote:
6s.gif Op maandag 23 december 2013 14:15 schreef bijdehand het volgende:
Sorry, maar ik moest wel lachen om die vent van je. Is het een weekdier? Tering zeg, je vrouw zo laten beledigen door je moeder, wat een idioot :r
^^ Dat.
Ik verwacht als partner op de eerste plek te komen, en behandel mijn partner ook zo. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Ouders zullen uiteraard hun wensen hebben qua partner, maar (als het goed is) weten/leren ze ook dat de keuze niet aan hen is.
pi_134606062
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat.
Ik verwacht als partner op de eerste plek te komen, en behandel mijn partner ook zo. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Ouders zullen uiteraard hun wensen hebben qua partner, maar (als het goed is) weten/leren ze ook dat de keuze niet aan hen is.
Ik had tegen mijn vriendin gezegd, voordat ze m'n ouders leerde kennen, dat hun mening me toch niet uitmaakte. Fijn als ze haar goed zouden keuren, maar anders zou het pech voor m'n ouders zijn en niet voor mij en haar.
pi_134606065
Als jouw verhaal klopt dan is je man is een weekdier maar dat wist je ook al voordat je met hem ging trouwen en een kind maken. Dus nu eigen schuld dikke bult.

Je hebt hierin nu nog twee opties:

1. Man ultimatum stellen dat hij met jou één lijn trekt en het niet meer pikt als zijn ouders jou neersabelen of dat ie maar weer bij pa en moe gaat wonen.
2. Leg je er bij neer want jij hebt er voor gekozen met dit weekdier samen een kind te krijgen.
3. in de tijd terugreizen

Daarnaast zou je ook wat aan je taalvaardigheid kunnen doen want je OP staat bol van de fouten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 23 december 2013 @ 14:30:54 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_134606230
Geen contact meer ermee hebben en tegen je man vertellen dat je teleurgesteld bent dat hij hun kant kiest en jouw belangen niet behartigt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 15:03:28 #21
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_134607504
Godver, wat een lastige situatie zeg.
Als ik het zo lees zou ik idd ook denken dat het bij mij al zo hoog zou hebben gezeten dat ik misschien zelfs m'n man er al voor verlaten zou hebben.
Ik zou dan denken "Als het zo'n doetje is die geen eigen standpunt heeft en blijkbaar niet genoeg van zijn vrouw houdt om voor haar op te komen, ook tegen zijn eigen ouders, rot dan maar op."

Maar dat is natuurlijk zo maar gewoon even gezegd. Ik zou ook niet weten wat ik daadwerkelijk zou doen in jouw situatie.
Je houdt tenslotte toch van je man, je bent getrouwd, je hebt een kind, je woont samen.

Zou toch eens een hartig woordje proberen te spreken met je man, dat dit toch wel heel erg hoog zit bij je en dat hij jouw kant van het verhaal maar eens serieus moet gaan nemen.
Probeer op een normale, rustige toon een brief te schrijven naar je schoonouders. In een gesprek kunnen dingen al gauw hoog oplopen waardoor je dus bijv. de kamer verlaat terwijl je nog "kutwijf!" naar je schoonmoeder schreeuwt. Als je een brief schrijft kun je dat gewoon op ieder rustig moment van de dag doen, wanneer je er zelf zin in hebt, en je krijgt ook nog eens geen tegenspraak. Zo kun jij je hele verhaal doen (hoe jij je voelt in de situatie met hen en dat je eigenlijk wel hoopt dat dat nog anders wordt), en dat geef je dan aan hen om te lezen. Het is dan aan hen wat ze ermee doen, maar voor jou is het er in elk geval uit en dan kun je nog hopen op een betere reactie dan dat je nu van ze gewend bent.
Mocht dat ook niet baten, dan lijkt het me beter voor jou en je gezin om het contact gewoon maar helemaal te verbreken.
Ik zou niet mijn man verbieden om nog met zijn ouders te spreken natuurlijk, maar zou er wel zo veel mogelijk voor zorgen dat wát zij ook zeggen, dat geen invloed meer heeft op jouw leven en dat van je kind.

Succes en sterkte!
Fuck the EBU.
pi_134607766
Jouw schoonouders en man zijn het probleem helemaal niet.
JIJ bent zelf het probleem door de situatie vanaf het begin te accepteren.

Mensen kun je niet veranderen, zeker niet als de verdelingen onderling zijn bepaald. Tel je knopen of wegwezen is mijn advies.
pi_134608566
Wat een slappe zak zeg die vent van je. Je schoonouders kies je niet je vent wel....
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 23 december 2013 @ 16:24:15 #24
195247 MaikelS
Living each day!
pi_134610805
Dit is weer een verhaal van twee kanten... Die van jezelf, maar ook die van je man! Ik zou het zelf niet vol kunnen houden als en mijn partner vol overtuiging achter zijn ouders staat in alles... en dan ook je schoonouders die dat doen...

Ga een goed gesprek aan met je man, geef gewoon aan wat je er van vind... Je moet nooit over je heen laten lopen! Als hij blijft kiezen voor een kant dan geef je hem ook gewoon de keuze....

Neem aan dat hij wel van je houd en dan ook wel in gaat zien dat hij fout bezig is..
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_134611371
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:00 schreef zarGon het volgende:
Het probleem is niet je schoonouders, maar je man. Hij moet een ruggegraat kweken en naast je staan.
Mwah.... Als TS zelf ruggegraat gehad had was ze nooit bij die vent gekomen, laat staan gebleven..... En samen een kind al helemaal niet....

Volgens mij zit het probleem vooral in het gebrek aan ruggegraat van TS.
pi_134612010
Waarom ben je in hemelsnaam met zo'n vent getrouwd? Dat zag je toch in week in ook wel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134612505
Je vriend is misschien nog wel een groter probleem dan je schoonouders. De tering, ik zou het niet aan mijn vriendin overlaten om de grenzen van het toelaatbare te bewaken m.b.t. MIJN ouders. :{
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
  maandag 23 december 2013 @ 17:11:35 #28
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134612960
Lijkt.hij echt zoveel op zijn ouders? dat ze hem.opgevoed.hebben.wil niet zeggen dat het automatisch zo is. ik lijk ook totaal niet op mijn.vader of moeder.
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_134613088
Als jij en je man een goede relatie hadden gehad dan waren je schoonouders niet zo'n groot probleem geweest.
pi_134641707
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

The fuck.

Wat meer achtergrondinfo is wel zo handig. Hoe oud zijn jullie, hoelang zijn jullie samen (en hoe is het kind)?
Wij zijn 5 jaar samen! Ik ben 22 hij 24
Kindje is 3!

Belangrijke info:
Man en ik woonde in het begin van onze relatie op 200 km afstand. We waren verplicht elkaar alleen in de weekenden te zien.
Hij kwam vaker naar mij dan ik naar hem. Schoonouders zag ik daarom eens in een paar maanden. Daarom was het niet mogelijk om hen beter te leren kennen.
En wist ik niet van te voren waar ik goed aan zou beginnen.
pi_134641723
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:01 schreef Plantagehouder het volgende:
Heb je het huis gekocht?
Nee. Gelukkig is het een huurhuis
pi_134641734
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:42 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Kindje is 3!

Belangrijke info:
Man en ik woonde in het begin van onze relatie op 200 km afstand. We waren verplicht elkaar alleen in de weekenden te zien.
Hij kwam vaker naar mij dan ik naar hem. Schoonouders zag ik daarom eens in een paar maanden. Daarom was het niet mogelijk om hen beter te leren kennen.
Je leerde hem pas kennen toen je per ongeluk zwanger werd ofzo?

Echt..
pi_134641791
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:05 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou en, dat mag toch iedereen zelf weten....

[..]

Waarom ben je met hem getrouwd als je dat zo'n probleem vindt? Hij is niet ineens na het huwelijk zo geworden natuurlijk. Of dacht je 'dat hij wel zou veranderen'? :D
Ik trouwde met hem omdat ik van hem hield. We zagen elkaar alleen in de weekenden. Als hij boos of chagrijnig was, dan ging hij zondags weer weg en kwam hij de week erop niet chagrijnig terug
pi_134641808
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:42 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Kindje is 3!
Verstandig, op je 19de een kind.

quote:
Belangrijke info:
Wat bedoel je hiermee? Je wist niet wat je te wachten stond toen je ging trouwen?
pi_134641817
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:46 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Ik trouwde met hem omdat ik van hem hield. We zagen elkaar alleen in de weekenden. Als hij boos of chagrijnig was, dan ging hij zondags weer weg en kwam hij de week erop niet chagrijnig terug
Ik zeg een stabiele basis waar je een huwelijk en een gezin op kunt bouwen. Top gedaan.
pi_134641865
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:46 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Wanneer ben je met 'm getrouwd? (Na hoeveel tijd?)

Jullie spraken elkaar alleen van weekend tot weekend? Toen hij boos wegging, spraken jullie er niet over de volgende dag of zo? Je wist niet dat hij zo'n slappe was tegenover zijn ouders?
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:53:09 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_134641919
Wat een kutvolk, die hele familie.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_134641936
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:24 schreef MaikelS het volgende:
Dit is weer een verhaal van twee kanten... Die van jezelf, maar ook die van je man! Ik zou het zelf niet vol kunnen houden als en mijn partner vol overtuiging achter zijn ouders staat in alles... en dan ook je schoonouders die dat doen...

Ga een goed gesprek aan met je man, geef gewoon aan wat je er van vind... Je moet nooit over je heen laten lopen! Als hij blijft kiezen voor een kant dan geef je hem ook gewoon de keuze....

Neem aan dat hij wel van je houd en dan ook wel in gaat zien dat hij fout bezig is..
Ik heb gister avond een normaal gesprek proberen te voeren met hem.
Alles wat zijn ouders zeggen is waar!
Dus zo weinig groenten eten, klopt! Is helemaal niet slecht. En "iedereen" eet zo weinig groenten.
Om even een voorbeeld te gebruiken.

Ik vroeg hem serieus:
Je moeder en ik hebben allebei een nier nodig. Je kan 1 nier weggeven want jouw nier matches met die van mij en haar. Aan wie zou je hem geven?
Zei hij: dat is een onmogelijke vraag. Je weet niet wie hem het hardst nodig heeft. Ik vertelde hem dat hij moest kiezen.
Hij zou zijn nier aan zijn moeder geven.
  dinsdag 24 december 2013 @ 09:54:58 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134641955
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:53 schreef Harajuku. het volgende:
Wat een kutvolk, die hele familie.
Daar eindig je niet zomaar bij...
pi_134641956
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:54 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Dus zo weinig groenten eten, klopt! Is helemaal niet slecht. En "iedereen" eet zo weinig groenten.

Ik vroeg hem serieus:
Je moeder en ik hebben allebei een nier nodig. Je kan 1 nier weggeven want jouw nier matches met die van mij en haar. Aan wie zou je hem geven?
Zei hij: dat is een onmogelijke vraag. Je weet niet wie hem het hardst nodig heeft. Ik vertelde hem dat hij moest kiezen.
Lekker wegwezen, ik merk aan alles dat je er allang klaar mee bent.
pi_134641958
quote:

[..]

Ik vroeg hem serieus:
Godallejezus, wat een niveau. :').

Zoiets vraag je niet, muts. :{.
pi_134641985
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:50 schreef Ticootje het volgende:
Waarom ben je in hemelsnaam met zo'n vent getrouwd? Dat zag je toch in week in ook wel?
Nee dat zie je helaas niet in een week
Als je op 200km afstand woont van elkaar
pi_134641988
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Godallejezus, wat een niveau. :').

Zoiets vraag je niet, muts. :{.
Ik denk dat we kunnen concluderen dat TS sowieso niet zo wijs is geweest in al haar keuzes.
pi_134641994
quote:

[..]

Ik vroeg hem serieus:
Waarom zou je je man in hemelsnaam zo'n vraag stellen. Je gaat toch niet vragen om te kiezen, het is helemaal niet aan de orde. :')

Echt jouw niveau is net zo treurig, jullie verdienen elkaar.
pi_134642002
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:56 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

En samenwonen was natuurlijk ook geen optie. :{w
pi_134642056
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:56 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Je bent neem ik aan niet na een week getrouwd. Je kende 'm al een tijdje, niet? En waarom ben je dan meteen gaan trouwen en bijvoorbeeld niet gaan samenwonen? Waarom hebben jullie na ± 1,5 jaar een kind gekregen/gemaakt? Na ± 1,5 jaar weet je toch wel hoe hij is?

quote:
Ook met zo'n afstand kun je elkaar beter leren kennen. Zolang je de tijd ervoor hebt en neemt. Afstand kun je echt niet als een smoesje gebruiken.
pi_134642094
TS komt wel over als een bijzonder typetje. Durft je vent wel eens tegen jou te zeggen dat hij het oneens is met jou of eindigt daf in een emotionele ruzie?

Prima om de man als weekdier weg te zetten, dat is niet perse volledig zijn verantwoordelijkheid.
pi_134642104
_O- die vraag van die nier :') Ik zou wegwezen, TS. En tering, wat een zwak persoon is je vent, niet normaal. Hoop dat je kind later een echte mannelijke rolmodel krijgt in zijn leven.
pi_134642109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 09:56 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik denk dat we kunnen concluderen dat TS sowieso niet wijs is.
Fixed.
pi_134642151
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:02 schreef bijdehand het volgende:
_O- die vraag van die nier :') Ik zou wegwezen, TS. En tering, wat een zwak persoon is je vent, niet normaal. Hoop dat je kind later een echte mannelijke rolmodel krijgt in zijn leven.
Het is gewoon een debiele vraag waarbij TS het gewenste antwoord zoekt. En we weten allemaal dat het al een tijd niet goed gaat tussen TS en haar vent waarbij op het moment dat ze hem dit dilemma voorlegt de spanning natuurlijk ook al te snijden is.
pi_134642217
Wat geweest is is geweest. Hameren op foute inschattingen/keuzes van TS helpt haar niet verder.

Zelf heb ik twee eerdere lange relaties gehad waarin dit ook zo werkte. Bij de eerste had ik er niet zo veel last van omdat zijn ouders wel fatsoen hadden. Bij de tweede relatie was het toch weleens reden tot conflict. Vooral idd omdat zij ons huis als hun huis zagen, ongevraagd in en uit liepen, spullen 'leenden' en zich met alles bemoeiden. Nu gelukkig een vriend die enorm veel van zijn ouders houdt maar zich wel op mij en niet op hen richt. Geweldig om te horen hoe hij tegen zijn moeder aan de telefoon zei dat hij niet mee ging naar de Efteling voor zijn neefjes omdat hij vond dat ze dat maar op een dag moesten plannen dat mijn jongste ook kon. Uit zich zelf.

Mijn conclusie is toch wel dat als een man er zo in staat; zijn oren volledig naar zijn ouders laat hangen, de relatie op de lange duur niet gaat werken omdat hij gewoon te weinig van je houdt en te weinig respect voor je heeft.

Opstappen is een drastische keuze als je gevoel nog niet zo ver is.. dus ik zal het niet adviseren maar wil je wel een virtuele hart onder de riem steken. Jij hebt gelijk hoor!
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:08:37 #52
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134642224
Niet echt een slimme vraag om te stellen, TS, maar nu ik toch in dit topic reageer REN.

REN KEIHARD WEG van deze situatie! Neem je kind mee! Niemand hoort in zulks een bemoeizieke omgeving te zitten, het is gvd jullie huis.

Serieus, kies voor jezelf en je kind. Je man is zo'n simpele miet dat hij niet eens mee-eet wat de pot schaft? Waar ben je in godsnaam voor gevallen? Ik weet dat het moeilijk is maar je hebt helemaal geen fuck aan deze drol en als je niet wegrent zal de rest van jouw leven geleefd worden door anderen.

Ik geef trouwens bijna nooit als advies om weg te gaan, meestal valt er nog wel iets te redden maar dat zie ik hier gewoon niet gebeuren. Jouw 'vent' gaat niet veranderen en is volledig gemold naar de vorm van zijn ouders, dit gaat voor altijd zo blijven en gelukkig zul je er niet van worden.
Bay of Plenty
pi_134642251
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:08 schreef oLexie het volgende:
Neem je kind mee!
Dat haar man is zoals hij is geeft haar niet het recht om hun kind van hem af te nemen. :{.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2013 10:10:22 ]
pi_134642267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat haar man is zoals hij is geeft haar niet het recht om hun kind van hem af te nemen. :{.
Mooi dat dan toch de ware aard naar boven komt he :{
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:11:29 #55
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134642278
quote:

[..]

En dan wordt dat kind ook zo'n mietenkind zonder ruggengraat dat geen groente eet zeker? :{w Rot op joh (niet jij persoonlijk), die ouders gaan direct dat kind claimen en zelf opvoeden.

Natuurlijk is er nog een omgangsregeling maar ik zou mijn kind niet bij zo een vent achterlaten.
Bay of Plenty
pi_134642302
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:02 schreef opgebaarde het volgende:
TS komt wel over als een bijzonder typetje. Durft je vent wel eens tegen jou te zeggen dat hij het oneens is met jou of eindigt daf in een emotionele ruzie?

Prima om de man als weekdier weg te zetten, dat is niet perse volledig zijn verantwoordelijkheid.
Oh, tuurlijk is hij het wel eens oneens.
Maar dan heeft hij over het onderwerp eerst gebeld met zijn ouders om zo een bepaalde zekerheid te hebben dat het niet klopt wat ik zeg.
Vervolgens kijk ik op internet, waar staat dat ik bijv wel gelijk heb. En dan staat hij nog achter de argumenten van zijn ouders. Terwijl op internet (of in boeken) iets heel anders staat
pi_134642315
quote:

[..]

Meenemen hoeft niet te betekenen dat ze zijn kind van hem af neemt. Een goede omgangsregeling blijft dan tot de mogelijkheden behoren. Wel heel lastig om een alleenstaande moeder te zijn met het beroep kok denk ik. ;(
pi_134642317
Die verf kwestie is eigenlijk wel grappig. Ik kan me zo maar een situatie voorstellen waar een dame van twintig het we beter weet, waarom die dure Histor kopen als je het ook zelf kan mengen, lekker eigen kleurtje en 70% goedkoper. Inderdaad, rot op opa, koeienmelk op de muur werkt ook, dat je meer ervaring hebt opa doet er niet toe.
En natuurlijk hebben beide potten die je handmatige verft dezelfde kleur
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:12:45 #59
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134642322
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:12 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Maar dan heeft hij over het onderwerp eerst gebeld met zijn ouders om zo een bepaalde zekerheid te hebben dat het niet klopt wat ik zeg.
Vervolgens kijk ik op internet, waar staat dat ik bijv wel gelijk heb. En dan staat hij nog achter de argumenten van zijn ouders. Terwijl op internet (of in boeken) iets heel anders staat
Echt, hoe hou je het vol.
Bay of Plenty
pi_134642353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:11 schreef oLexie het volgende:

[..]

En dan wordt dat kind ook zo'n mietenkind zonder ruggengraat dat geen groente eet zeker? :{w Rot op joh (niet jij persoonlijk), die ouders gaan direct dat kind claimen en zelf opvoeden.

Natuurlijk is er nog een omgangsregeling maar ik zou mijn kind niet bij zo een vent achterlaten.
Jeej, papa mag nooit meer zijn kind zien omdat hij onder de plak zit bij zijn ouders :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:13:52 #61
195247 MaikelS
Living each day!
pi_134642355
quote:

[..]

Ik vroeg hem serieus:
Wel een extreme vraag vind ik zelf.. maar het antwoord is wel duidelijk.. Ik ben absoluut niet van het beëindigen van een relatie, maar dit maakt je toch niet gelukkig.. In een relatie moet je gelukkig zijn, elkaar kunnen vertrouwen etc.. Beter ga je bij jezelf denken wil ik hier de rest van mijn leven zo mee verder gaan, of kies ik voor mezelf, ongeacht hoe moeilijk dat in het begin zal zijn.

Wel vind ik dat je gewoon duidelijk moet zijn.. wij mannen snappen soms niet helemaal wat de connectie is.... Ben gewoon duidelijk en zeg bijv dat je een serieus gesprek met hem wilt hebben en maakt dat ook duidelijk. Ga aan de tafel zitten en vertel hem hoe de vork in de steel zit... Gooi je gevoelens bloot... Vertel hem dat je er niet meer tegen kan dat zijn ouders een grote invloed in jullie leven hebben, dat je er aan zit te twijfelen een einde aan de relatie te maken omdat je er dood ongelukkig van word...

Als het een echte vent is die van je houd en voor je wilt gaan, zal het lichtje gaan branden en onderneemt hij actie. Doet hij dat niet, pak je koffers en houd voet bij stuk, groei zelf wat ruggengraat en ga! Zorg wel dat je van te voren beide scenario's goed voorbereid hebt en dat je niet ineens ergens moet aankloppen.

Mocht je iemand zoeken waar je mee kan praten, stuur maar een DM. Ben altijd een luisterend oor... Succes en sterkte.

En het belangrijkste; Laat je kind niet het slachtoffer worden van dit geheel, maar zorg dat je samen dat allemaal goed zou regelen mocht je beslissen van hem af te gaan.
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_134642363
quote:

[..]

Dat is wel heel erg sneu, hij verdient tikken.
Jammer dat het niet tot hem doordringt dat hij een toekomst met jou aangaat en niet met hun
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:14:23 #63
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134642366
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jeej, papa mag nooit meer zijn kind zien omdat hij onder de plak zit bij zijn ouders :')
Kun je lezen? Om-gangs-regel-ing. Een kind heeft twee ouders nodig, ook al is de vader een miet.
Bay of Plenty
pi_134642378
quote:

[..]

Jullie hebben gewoon geen volwassen relatie.. Als je serieus wilt vechten voor je huwelijk dan zou ik relatietherapie eens overwegen. Waarin jullie beiden eens tot inzicht komen dat jullie volwassen zijn en de verantwoording hebben voor een 3 jarig kind. Die puberruzies die je had toen je 16 had, waarbij je je ouders ook gaat bellen moet echt wel verleden tijd zijn als je een gezin hebt.
pi_134642381
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:14 schreef oLexie het volgende:

[..]

Kun je lezen? Om-gangs-regel-ing. Een kind heeft twee ouders nodig.
Maar je laat hem niet graag achter bij hem. Arm kind.
pi_134642383
quote:

[..]

En dan wordt dat kind ook zo'n mietenkind zonder ruggengraat dat geen groente eet zeker? :{w
Daar moest ze maar aan denken voor het verwekken van het kind.
quote:
Rot op joh (niet jij persoonlijk), die ouders gaan direct dat kind claimen en zelf opvoeden.
Ook daar moest ze aan denken voordat ze het kind verwekte.

En of het kind beter uit is bij de moeder is maar de vraag. Of je het nou wil of niet, hij heeft evenveel recht op hun kind als zij. Gewoon nasty om het zo te spelen.
pi_134642420
quote:

[..]

Kun je lezen? Om-gangs-regel-ing. Een kind heeft twee ouders nodig, ook al is de vader een miet.
Dat heb je later toegevoegd en dat verandert nogal wat. :P. Klinkt al veel beter.
pi_134642425
quote:

[..]

Wat is er toch met dat groente eten? Ik heb nog nooit een relatie gehad of gedate of een dinnetje van mijn oudste die echt alles at. Doe ik zelf ook niet. Ze eten wel groente uit blik dus dat 'geen groente' zal wel niet voor alles opgaan.

Huidige vriend eet geen kaas.. kom ik er op die manier achter dat ik best wel vaak kaas in het eten gebruik.. Beetje geven en nemen hoor.
pi_134642432
quote:

[..]

Of moeder een kenau?
pi_134642449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:15 schreef zarGon het volgende:
En of het kind beter uit is bij de moeder is maar de vraag. Of je het nou wil of niet, hij heeft evenveel recht op hun kind als zij. Gewoon nasty om het zo te spelen.
Nee, het kind heeft evenveel recht op vader als op moeder :P
pi_134642464
Joh dat groente eten wordt wel erg uitvergroot.. Ik eet die bende ook niet en leef ook nog steeds. En mijn vriend houdt gewoon geen rekening met mijn eetgewoonten.. Terecht.
pi_134642467
quote:

[..]

wat

_O-
quote:
Prachtig dit. :'). :D.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2013 10:18:24 ]
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:18:29 #73
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_134642486
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of moeder een kenau?
Tsja, mijn moeder is ook niet alles maar nu ik ouder ben geworden merk ik wel dat het misschien voor de ontwikkeling van bepaalde dingen handig was geweest als ik een moeder in de buurt had gehad. Dus om je vraag te beantwoorden, ja.
Bay of Plenty
pi_134642523
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar je laat hem niet graag achter bij hem. Arm kind.
Je betrekt je persoonlijke frustraties wel heel graag bij elk 'gescheiden vader' verhaal hé?
pi_134642541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je betrekt je persoonlijke frustraties wel heel graag bij elk 'gescheiden vader' verhaal hé?
Frustraties? Hoe kom je daar nou bij? Ik heb gewoon een mening en die mag ik geven, net zoals jij dat doet :W
pi_134642562
quote:

[..]

Ieder kind verdient contact met zijn/haar vader!

Het eten van mijn dochter is ook al een ramp! Ik kook bijna iedere dag voor haar en mij. Na 2 hapjes hoeft ze het niet meer, omdat er "stukjes" inzitten!
Een tijd terug had ik stage tijden die precies 's avonds waren. Rond het eten was ik niet thuis.
Dus mijn man gaf haar "eten". Potjes. Nou is er niets mis met olvarit potjes.
Maar ze is 3 jaar. En lust alleen potjes van 6 maanden!
Omdat mijn man gemakzuchtig geweest is door haar 6 maanden potjes te geven.
De reden is: een potje van 12 maanden duurt langer om te geven dan een potje van 6 maanden.

Sinds kort spuugt ze ook als ik haar eten geef wat ik ook eet.

Enige wat ze normaal eet is spinazie! En hele fijn geprakte aardappel puree
pi_134642589
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, het kind heeft evenveel recht op vader als op moeder :P
Nee, vader heeft 0 recht op het kind. Moeder ook niet. Het is geen speelgoed. Het kind heeft recht op beide ouders; dat is iets heel anders.

Verder is dit geneuzel erg Off Topic. Er zijn nog helemaal geen scheidingsplannen, laat staan plannen voor PAS. Je betrekt alleen je eigen frustraties op het onderwerp.
pi_134642605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, vader heeft 0 recht op het kind. Moeder ook niet. Het is geen speelgoed. Het kind heeft recht op beide ouders; dat is iets heel anders.

Verder is dit geneuzel erg Off Topic. Er zijn nog helemaal geen scheidingsplannen, laat staan plannen voor PAS. Je betrekt alleen je eigen frustraties op het onderwerp.
Godverdomme, dat zeg ik. Kap nou eens met je persoonlijke queeste tegen mij. Leuk dat je me bevestigt, maar dit is gewoon om te kotsen.
pi_134642608
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Frustraties? Hoe kom je daar nou bij? Ik heb gewoon een mening en die mag ik geven, net zoals jij dat doet :W
Frustraties omdat je dingen leest die er niet staan.
pi_134642609
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:21 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Het eten van mijn dochter is ook al een ramp! Ik kook bijna iedere dag voor haar en mij. Na 2 hapjes hoeft ze het niet meer, omdat er "stukjes" inzitten!
Een tijd terug had ik stage tijden die precies 's avonds waren. Rond het eten was ik niet thuis.
De reden is: een potje van 12 maanden duurt langer om te geven dan een potje van 6 maanden.

Gewoon normaal 3 jarige gedrag om te gaan kloten met eten hoor.
pi_134642660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Frustraties omdat je dingen leest die er niet staan.
Leer begrijpend lezen. En uit je frustraties elders. Op je 8e man ofzo.
pi_134642732
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:21 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Is er een reden dat je alleen maar voorbeelden aandraagt en niet zoekt naar een oplossing? Je gaat nergens inhoudelijk op in.
pi_134642780
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Leer begrijpend lezen. En uit je frustraties elders. Op je 8e man ofzo.
Oi, genoeg tussen jullie twee.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:01 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_134642861
Wat een kansloze familie, inclusief TS. Zij komt net zo arrogant en neerbuigend over als haar schoonouders, want die kunnen blijkbaar ook niks zelf. TS natuurlijk wel, maar dat kan ook chronische zelfoverschatting zijn.

Verder vreemd verhaal: TS is getrouwd maar is 6 maanden geleden met kind en al gaan samenwonen?

En natuurlijk is TS d'r vriend de grootste droeftoeter.
Resistance is futile.
pi_134642887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

TS je soulmate is gearriveerd!
pi_134642889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor, komt door die éne keer.

Stel die man was wel het tegenovergestelde van een weekdier, dan was het wel koek en ei geweest in de relatie :')
pi_134642917
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef Seven. het volgende:
Als TS kiest voor zo'n randfiguur is zij per definitie de grootste droeftoeter.
pi_134642918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

TS je soulmate is gearriveerd!
:?
En jij bent?
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:35:52 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_134642973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:33 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Als TS kiest voor zo'n randfiguur is zij per definitie de grootste droeftoeter.
Goed punt.
Resistance is futile.
pi_134643002
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:?
En jij bent?
In ieder geval geen tokkie die het prima vindt dat zijn kinderen geen groente eten.
pi_134643055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:36 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

In ieder geval geen tokkie die het prima vindt dat zijn kinderen geen groente eten.
En waar lees jij dat?

Ik zie dat jij in elk geval op het goede niveau zit hier.
pi_134643100
Er is voor allemaal wat te zeggen. TS is iets te snel gegaan waardoor ze haar man niet goed heeft leren kennen. Anders had ze wel geweten dat hij een weekdier is.

De schoonouders sporen niet omdat ze overal de wet uit willen maken.

We hebben allemaal wel eens last van vervelende schoonouders (of gehad). Daarom zijn er ook zoveel grappen over. Maar er zijn grenzen.

Mijn schoonmoeder had ook al bij minuut 1 een hekel aan mij. Erg jammer. Zij kwam ook binnen en ging in de kasten loeren enzo en mijn man en ik moesten ook altijd met haar dingen doen. Als je dan iets anders wilde doen was het weer niet goed.

Mijn man is voor mij naar NL verhuisd en dat vond zij niet goed en heeft ook ons huwelijk willen saboteren. Mijn man heeft echter gezegd dat hij van mij houdt en niet van plan is om mij op te geven. Hij houdt ook van zijn moeder en vind het jammer dat het zo moet maar zij is al oud als zij straks sterft, moet hij dan op dat moment wachten voordat hij verder kan met zijn leven?

Nu weer on topic: Je man wil volgens mij geen keuze maken tussen zijn ouders en jou. Dat is erg lastig maar ook begrijpelijk. Je kan niet beide partijen blij houden. Wat hij wel kan doen is grenzen stellen. Dat hij bijv. alleen op verjaardag gaat bij hun en andersom. En dat zij niet de dienst in jullie huis uit maken, dat is gewoon onbeschoft.

En jij moet wat rustiger gaan doen. Accepteer dat ze je niet moeten. Het is niet anders.
Haters gonna hate.
pi_134643111
TS, zijn jouw ouders nog in zicht en wat vinden zij van de situatie? Kunnen zij een keer met die ouders gaan praten?
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:43:15 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_134643167
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
TS, zijn jouw ouders nog in zicht en wat vinden zij van de situatie? Kunnen zij een keer met die ouders gaan praten?
Ja, goed plan dat NOG meer mensen zich er tegenaan gaan bemoeien. De objectieve professional heeft ook al zo goed geholpen.
Resistance is futile.
pi_134643328
Misschien moet je proberen niet overal je gelijk in willen halen en dingen eens los te laten.

Niets zo irritant als een wijf dat nooit haar ongelijk wil toegeven.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_134643395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En waar lees jij dat?
Ik neem aan dat als je als volwassene geen groente eet ( :')!) je het kinderen ook niet verplicht.
quote:
Ik zie dat jij in elk geval op het goede niveau zit hier.
Noem me een kameleon.
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 10:52:03 #97
137949 Disana
pi_134643423
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:48 schreef Chloroform het volgende:
Misschien moet je proberen niet overal je gelijk in willen halen en dingen eens los te laten.

Niets zo irritant als een wijf dat nooit haar ongelijk wil toegeven.
En waarom precies is dat irritant van een 'wijf'?
pi_134643478
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, goed plan dat NOG meer mensen zich er tegenaan gaan bemoeien. De objectieve professional heeft ook al zo goed geholpen.
Beide partijen moeten willen bij zo'n professional, hè

En ze komen er nu niet uit, aangezien de ouders van TS hun dochter het beste kennen kunnen zij misschien wat begrip opwekken bij die schoonouders en andersom.
Het is mooi als er maar één doel is en dat is gelijk krijgen in alle situaties (of beter, ongelijk niet toegeven) maar dat is funest voor een relatie.
pi_134643486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:51 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als je als volwassene geen groente eet ( :')!) je het kinderen ook niet verplicht.

[..]

Noem me een kameleon.
Aannames… Je kan ze beter niet maken.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:55:26 #100
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_134643509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:52 schreef Disana het volgende:

[..]

En waarom precies is dat irritant van een 'wijf'?
Omdat niemand altijd gelijk heeft. In een relatie moet je dingen ook los kunnen laten en niet op internet maar je gelijk proberen te halen. Als je al zo concurrerend met elkaar om moet gaan, is er iets goed mis met je relatie. En daar hebben de schoonouders niets mee van doen.
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 10:57:32 #101
137949 Disana
pi_134643534
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:55 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Omdat niemand altijd gelijk heeft. In een relatie moet je dingen ook los kunnen laten en niet op internet maar je gelijk proberen te halen. Als je al zo concurrerend met elkaar om moet gaan, is er iets goed mis met je relatie. En daar hebben de schoonouders niets mee van doen.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is niet wat je schreef. Je wekte de indruk dat uitsluitend vrouwen die gelijk willen hebben, irritant zijn.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 december 2013 @ 10:58:15 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_134643552
quote:
Het duurste kastje bij de Ikea. WAT EEN ELITE-MENSEN!!1111

Zelf witte verf kopen en een flesje kleur: :') :') :').

Jij bent overduidelijk het probleem.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:59:39 #103
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_134643575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is niet wat je schreef. Je wekte de indruk dat uitsluitend vrouwen die gelijk willen hebben, irritant zijn.
Oké.
pi_134643624
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Met hoeveel mannen zal hij al een relatie hebben gehad of was hij in de oriënterende fase?

Gaat het?
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 11:03:11 #105
137949 Disana
pi_134643673
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met hoeveel mannen zal hij al een relatie hebben gehad of was hij in de oriënterende fase?

Gaat het?
Ik reageerde op een algemene opmerking. Jammer dat je het onderscheid niet ziet.
pi_134643779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik reageerde op een algemene opmerking. Jammer dat je het onderscheid niet ziet.
Je bent weer op zoek
pi_134643781
Zulke vragen stel je niet TS. Ik ben bang dat jullie gewoon niet bij elkaar passen. Tuurlijk kiest hij oor zijn moeder het is namelijk zijn MOEDER
pi_134644328
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Aannames… Je kan ze beter niet maken.
Als er slechts twee opties zijn kun je rustig de minst negatieve voor waar aannemen en op basis daarvan conclusies trekken. Blijkt het een foute aanname dan wordt de conclusie alleen maar verder onderstreept, Hanna.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:37:36 #109
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_134644685
Die vraag _O- Je lijkt wel een puber zeg.
pi_134647543
quote:
Ik vroeg hem serieus:
Terecht. Zou ik ook doen.
Dat is geen vraag, dat is emotionele chantage. Iemand die dat gebruikt is geen knip voor de neus waard. Als iemand mij ooit zou vragen "Zij of ik!?" zou het enige mogelijke antwoord "Die ander, wie dat dan ook moge zijn" zijn.
pi_134649324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:27 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Is er een reden dat je alleen maar voorbeelden aandraagt en niet zoekt naar een oplossing? Je gaat nergens inhoudelijk op in.
Ja, daar is een reden voor. Zodat men de situatie duidelijk heeft.
Tuurlijk zoek ik naar oplossingen.
Of de vader nou wel of geen recht heeft op mijn kind na een eventuele scheiding is geen oplossing. En zeker als het alleen daar over gaat, terwijl ik nog niet aan scheiden zit te denken. Wacht ik op oplossingen die jullie mij kunnen geven die wel met deze situatie te maken hebben. Omdat jullie niet in deze situatie zitten en ik er midden in zit.
pi_134649405
Waarom in godsnaam zelf de verf moeten willen mengen? Elke rasechte doe het zelver laat dit ook gewoon bij de gamma doen hoor. Zelf mengen is onhandig en kan alleen maar slechter uitpakken, nooit mooier, hooguit iets goedkoper.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 24-12-2013 14:09:05 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_134649702
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:32 schreef Seven. het volgende:
Wat een kansloze familie, inclusief TS. Zij komt net zo arrogant en neerbuigend over als haar schoonouders, want die kunnen blijkbaar ook niks zelf. TS natuurlijk wel, maar dat kan ook chronische zelfoverschatting zijn.

Verder vreemd verhaal: TS is getrouwd maar is 6 maanden geleden met kind en al gaan samenwonen?

En dit. Ik zeg niet dat die schoonouders gelijk hebben of zo, maar snap wel waarom ze TS niet zo mogen.

Mijn advies: relatietherapie. En grenzen aan het gedrag/de omgang met de schoonouders stellen. Maar dat kan ook alleen als dat weekdier van een zoon van hen, er mee instemt / achter TS staat.

Maar TS, ik zou serieus eens kappen met dat altijd je gelijk willen halen. Gruwelijk irritant.
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:06:42 #114
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134649710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:54 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Ja, daar is een reden voor. Zodat men de situatie duidelijk heeft.
Tuurlijk zoek ik naar oplossingen.
Of de vader nou wel of geen recht heeft op mijn kind na een eventuele scheiding is geen oplossing. En zeker als het alleen daar over gaat, terwijl ik nog niet aan scheiden zit te denken. Wacht ik op oplossingen die jullie mij kunnen geven die wel met deze situatie te maken hebben. Omdat jullie niet in deze situatie zitten en ik er midden in zit.
Ik vrees voor jou dat er geen oplossing is. Je hebt schoonouders (mits jouw kant van het verhaal gewoon objectief is) die jou niet accepteren (op punten die je niet zomaar kan en zou moeten willen veranderen) en je hebt een man die zijn ouders belangrijker vindt dan zijn vrouw, op een manier die vrij ziekelijk lijkt te zijn. Als je het niet kan veranderen waarom de wrijving er is en je kan hem niet veranderen (beide lijkt me het geval) dan blijven er weinig 'oplossingen' meer over. Je hebt pech gehad met je relatie en dan kan je uiteindelijk beter je verlies nemen in plaats van het in stand te willen houden (wel goed dat je eerst om advies vraagt natuurlijk maar ja, niet echt aan de orde in deze situatie imo). En je kind wel gewoon groente geven.. anders ben je een slechte moeder.
we dan
pi_134649764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:56 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Terecht. Zou ik ook doen.
Dat is geen vraag, dat is emotionele chantage. Iemand die dat gebruikt is geen knip voor de neus waard. Als iemand mij ooit zou vragen "Zij of ik!?" zou het enige mogelijke antwoord "Die ander, wie dat dan ook moge zijn" zijn.
Precies dit. Al krijg ik de indruk dat weekdier (zo noem ik em vanaf nu) niet dezelfde gedachtegang aanhield, maar gewoon niets meer dan een zielig moederskindje is.
pi_134649883
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
Mijn ouders zijn nog in zicht. Af en toe vragen ze wel eens hoe het gaat. Ze schrikken vaak van wat ik zeg. Man doet niets in het huishouden (HIJ IS WERKLOOS!) het enige wat hij doet in het huishouden is blikjes/flesjes drinken naar de keuken brengen. Op het aanrecht zetten. Terwijl de prullenbak ook in de keuken staat. maar hij gooit het er niet in. Dat vinden zij schokkend.
Zijn contact met dochtertje is beneden matig. Als ik de woorden van mijn dochtertje moet geloven schreeuwt hij tegen haar.
Ik heb altijd genoeg aandacht gekregen van mijn vader (van mijn moeder ook hoor). Zelfs toen hij kanker had kregen we aandacht. Als je die rot ziekte hebt heb je meer te klagen dan als je werkloos bent. Want mijn man is zo moe altijd.

Mijn ouders hebben meerdere malen geprobeerd met ze te praten. maar tevergeefs. Je kan niet doordringen bij die mensen.

Mijn vader heeft ze 2x gezien hij vertelde daarna dat het nooit zijn "beste vrienden' zouden worden. Omdat ze negativiteit uitstralen. Mijn moeder vind het ook rare mensen. Omdat toen ik nog thuis woonde zij nooit contact zochten (niet via whatsapp, Facebook, sms, Hyves, geen telefoontje en ook geen email) ze vroegen nooit hoe het met mijn dochtertje ging. Nooit waren ze geïnteresseerd.
Als kersverse oma/opa ben je toch benieuwd hoe het met je kleinkind gaat? hoe hij/zij eruit ziet? Hoe de bevalling ging?
pi_134649942
:'))))))))))))))
pi_134650203
Hej maare ..

Ik snap dat verliefdheid je alles laat zien door een roze bril, en ik dit hier nu typ met 20/20 hindsight ...

Maar zag je dit nou echt zelf niet voordat je een kind met die gozer kreeg? In hoeverre was dit iets wat je al lang wist voordat je er aan begon, en loop je er nu achteraf constant over te zeiken?

Niet dat je gezeik niet terecht is (al is jouw gedrag nu ook veel te negatief, dwars, zoekende naar conflict, je eigen gelijk willen halen, puberaal zelfs) maar dit had je volgens mij wel keihard aan kunnen zien komen.

Hoe oud ben je eigenlijk? (want je komt over als een meisje van 17)
pi_134650273
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:17 schreef probeer het volgende:
Hej maare ..

Ik snap dat verliefdheid je alles laat zien door een roze bril, en ik dit hier nu typ met 20/20 hindsight ...

Maar zag je dit nou echt zelf niet voordat je een kind met die gozer kreeg? In hoeverre was dit iets wat je al lang wist voordat je er aan begon, en loop je er nu achteraf constant over te zeiken?

Niet dat je gezeik niet terecht is (al is jouw gedrag nu ook veel te negatief, dwars, zoekende naar conflict, je eigen gelijk willen halen, puberaal zelfs) maar dit had je volgens mij wel keihard aan kunnen zien komen.

Hoe oud ben je eigenlijk? (want je komt over als een meisje van 17)
ze geeft alleen maar voorbeelden en veel geblabla, op (cruciale/scherpe/contructieve) vragen geeft ze geen antwoord

ze is 22, hij 24

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2013 14:41:15 ]
pi_134650302
Met alles wat jij nu verteld zijn niet alleen je schoonouders het probleem, maar hij zelf ook. Het is mij duidelijk dat jullie 2 niet bij elkaar passen. Je kan beter eieren voor je geld kiezen en vertrekken, want beter word het niet, alleen erger.

En wat Zargon zegt, het lijkt alsof je sympathie wilt voor je situatie, maar dat je het niet gaat veranderen
pi_134651271
Of TS is een troll of TS zit heeeeel erg onder de plak :{
pi_134651407
TS als ik jou was zou ik weggaan daar. Als hij alleen maar tegen jullie kind schreeuwt. En ook nog geen fuck in het huishouden doet.

Ik denk dat jullie te snel en te jong al grote stappen genomen hebben. Dit gaat niet werken imho.
Haters gonna hate.
pi_134651631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:19 schreef dikke_donder het volgende:
Met alles wat jij nu verteld zijn niet alleen je schoonouders het probleem, maar hij zelf ook.
Volgens mij is TS het probleem. Ze heeft een kind met iemand die ze niet kent, en is daarna getrouwd met hem terwijl er ook vanuit haar geen liefde of respect is.
pi_134652315
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij is TS het probleem. Ze heeft een kind met iemand die ze niet kent, en is daarna getrouwd met hem terwijl er ook vanuit haar geen liefde of respect is.
In het begin van een relatie ben je blind voor de negatieve dingen.
Mijn man was toen een lieve man. Hij had een studie, verdiende geld, hij verraste mij vaak.
Dat kwam omdat we elkaar in de weekenden zagen. En ik had weinig contact met zijn ouders.
Na 2 maanden werd ik zwanger! Het was een ongeluk. We trouwde.
Een jaar of wat er na verhuisde ik naar hem. 200 km verder op. Zijn ouders zagen mij als "indringer" in hun stad.
Heb ze vaak getrakteerd op een etentje. Uit liefde om een soort van band te creëren.
Als schoonouders jarig waren gaf ik ze altijd wat.
Met hun zoveel jarig huwelijk heb ik ze een weekendje Scheveningen cadeau gedaan. Omdat ik wist dat ze het daar leuk vonden. ze hebben het cadeau afgeslagen omdat het mijn idee was.

Ik heb met genoeg liefde en respect geprobeerd om bonuspunten te krijgen bij schoonouders.
pi_134652399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:06 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Mijn man was toen een lieve man. Hij had een studie, verdiende geld, hij verraste mij vaak.
Dat kwam omdat we elkaar in de weekenden zagen. En ik had weinig contact met zijn ouders.
Een jaar of wat er na verhuisde ik naar hem. 200 km verder op. Zijn ouders zagen mij als "indringer" in hun stad.
Heb ze vaak getrakteerd op een etentje. Uit liefde om een soort van band te creëren.
Met hun zoveel jarig huwelijk heb ik ze een weekendje Scheveningen cadeau gedaan. Omdat ik wist dat ze het daar leuk vonden. ze hebben het cadeau afgeslagen omdat het mijn idee was.

Ik heb met genoeg liefde en respect geprobeerd om bonuspunten te krijgen bij schoonouders.
Meisje meisje toch. Hoe krijg je het voor elkaar.
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 15:09:44 #126
137949 Disana
pi_134652412
Babyboo, het klinkt allemaal niet goed. Je zegt dat je nog naar een oplossing zoekt, maar ik zou niet weten waar je die zou kunnen vinden. Jullie hebben te snel een kindje gekregen, kenden elkaar vrijwel niet, en nu zit je met een man en schoonouders die helemaal niet bij je passen.

Het lijkt me ook voor je kindje beter als jij je leven op orde brengt.
  dinsdag 24 december 2013 @ 15:12:09 #127
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_134652489
Je zeurt alleen maar om wat je man en schoonfamilie niet goed doen maar je wilt op geen enkele manier toegeven dat je zelf ook nogal dwars ligt..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_134652667
quote:
Dayumm.

quote:
Wacht even.

Je raakt na twee maanden relatie zwanger en je trouwt. En je woont een jaar lang gescheiden van elkaar, nadat je bent getrouwd. Begrijp ik dit goed?

Ik neem aan dat je bij hem bent gaan wonen en niet bij z'n ouders en hem?

En vind je het gek dat het niet botert als het zo is gegaan... Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is jullie opleidingsniveau? Het klinkt allemaal zo typisch.
pi_134652683
quote:

Je hebt geen liefde voor je man , je schoonouders zijn volgens mij echt bijzaak
pi_134652773
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:17 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je hebt geen liefde voor je man , je schoonouders zijn volgens mij echt bijzaak
En als ik als ouder zou zien dat mijn schoondochter geen liefde voor mijn zoon heeft, zou ik ook van mening zijn dat ze niet bij elkaar passen en beter uit elkaar kunnen gaan.

Maar die mening mag je volgens TS niet hebben, want dan ben je tegen haar. En dan komt het conflict, omdat iedereen gelijk moet en zal hebben. Want gelijk hebben is beter dan een werkende oplossing.

Ow en wat zarGon al zegt.
pi_134652893
quote:

[..]

Wow, vonden jouw ouders deze gang van zaken een goed idee ? Lijkt me dat je daar zo snel mogelijk weg moet, die vent van je is een ruggengraatloze loser en jij bent zo te horen ook niet de sterkste in het maken van beslissingen. Probeer je voor te stellen hoe je leven er over 5 jaar uit ziet. Denk je dat die ouders gaan veranderen ? Of denk je dat hij veel gaat veranderen ? Zie je het al voor je ?
pi_134653819
Met je partner hoef je weinig rekening te houden die jankt wel uit bij zijn ouders.
Jaag je eigen dromen na en zorg daarbij goed voor je kind.
pi_134653908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dayumm.

[..]

Wacht even.

Je raakt na twee maanden relatie zwanger en je trouwt. En je woont een jaar lang gescheiden van elkaar, nadat je bent getrouwd. Begrijp ik dit goed?

En vind je het gek dat het niet botert als het zo is gegaan... Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is jullie opleidingsniveau? Het klinkt allemaal zo typisch.
Misschien is TS van hindoestaanse afkomst, in zo'n soort gemeenschap is het dit soort relatie gedoe vrij normaal volgens mij.
pi_134654311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
Wat geweest is is geweest. Hameren op foute inschattingen/keuzes van TS helpt haar niet verder.

Zelf heb ik twee eerdere lange relaties gehad waarin dit ook zo werkte. Bij de eerste had ik er niet zo veel last van omdat zijn ouders wel fatsoen hadden. Bij de tweede relatie was het toch weleens reden tot conflict. Vooral idd omdat zij ons huis als hun huis zagen, ongevraagd in en uit liepen, spullen 'leenden' en zich met alles bemoeiden. Nu gelukkig een vriend die enorm veel van zijn ouders houdt maar zich wel op mij en niet op hen richt. Geweldig om te horen hoe hij tegen zijn moeder aan de telefoon zei dat hij niet mee ging naar de Efteling voor zijn neefjes omdat hij vond dat ze dat maar op een dag moesten plannen dat mijn jongste ook kon. Uit zich zelf.

Mijn conclusie is toch wel dat als een man er zo in staat; zijn oren volledig naar zijn ouders laat hangen, de relatie op de lange duur niet gaat werken omdat hij gewoon te weinig van je houdt en te weinig respect voor je heeft.

Opstappen is een drastische keuze als je gevoel nog niet zo ver is.. dus ik zal het niet adviseren maar wil je wel een virtuele hart onder de riem steken. Jij hebt gelijk hoor!
je vergeet volledig tegen TS in te gaan, haar een wicht te noemen en al haar opmerkingen omte draaien of tegen haar te gebruiken.

:)
compact en kleverig.
pi_134654334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:20 schreef probeer het volgende:

[..]

En als ik als ouder zou zien dat mijn schoondochter geen liefde voor mijn zoon heeft, zou ik ook van mening zijn dat ze niet bij elkaar passen en beter uit elkaar kunnen gaan.

Maar die mening mag je volgens TS niet hebben, want dan ben je tegen haar.
Als ouder moet je wat mij betreft je bakkes houden en respect hebben voor de keuze(s) van je volwassen kind.
pi_134654429
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg sneu, hij verdient tikken.
Jammer dat het niet tot hem doordringt dat hij een toekomst met jou aangaat en niet met hun
ik vind het ook vrij sneu dat zij zo graag d'r gelijk wil halen (kijk dan! Het staat op internet!!! ) en niet kan denken: laat maar lullen...
compact en kleverig.
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:21:42 #137
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134654674
De tering wat moet je met zon vent zonder ruggengraat. Brengt ie ook nog steeds de was naar zn moeder? Waarom zou je met zon vent trouwen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:24:18 #138
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134654774
Ohja, een volwassen vent die geen groente eet :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134655188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:11 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Als ouder moet je wat mij betreft je bakkes houden en respect hebben voor de keuze(s) van je volwassen kind.
Ja ok. Zoiets mag je best vinden, maar dat houd je dan gewoon voor jezelf.
pi_134655346
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:11 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

dat ligt er een beetje aan hoe erg de relatie is. Als ze elkaar de hersens inslaan, mag je best je mond open doen..
compact en kleverig.
pi_134657872
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dayumm.

[..]

Wacht even.

Ja zo is het gegaan.

Ik heb tijdens de verhuizing 1 week bij schoonouders en man gezeten.

Mijn opleidingsniveau is mbo 3 (zelfstandig kok)
Mijn man deed een opleiding voor financieel adviseur. Daar is hij mee gestopt. Omdat hij het niet 'aankon'. Dus zijn opleidingsniveau is op dit moment vmbo
  dinsdag 24 december 2013 @ 17:56:17 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134657953
Wat doet je man voor werk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134658017
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:56 schreef Lienekien het volgende:
Wat doet je man voor werk?
hij is werkloos!
  dinsdag 24 december 2013 @ 17:59:53 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134658102
je man is een mietje, van de laagste plank (want hoog is gevaarlijk)
pi_134658113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:57 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

hij is werkloos!
Heb je wel eens tegen zijn ouders gezegd dat ze beter kunnen zorgen dat hij de kost voor zijn gezin gaat verdienen ipv tegen jou zeiken ?
  dinsdag 24 december 2013 @ 18:00:19 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134658122
Iedereen heeft de hakken in het zand. Gezellig kerstfeest.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 24 december 2013 @ 18:00:23 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134658125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 17:54 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Ja zo is het gegaan.

Ik heb tijdens de verhuizing 1 week bij schoonouders en man gezeten.

Mijn opleidingsniveau is mbo 3 (zelfstandig kok)
Mijn man deed een opleiding voor financieel adviseur. Daar is hij mee gestopt. Omdat hij het niet 'aankon'. Dus zijn opleidingsniveau is op dit moment vmbo
oh god :')
pi_134658237
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vind het ook vrij sneu dat zij zo graag d'r gelijk wil halen (kijk dan! Het staat op internet!!! ) en niet kan denken: laat maar lullen...
Het is niet zozeer mijn gelijk willen halen. Mijn schoonouders/man hebben ook weleens gelijk gehad en dan zeg ik het ze ook. Komt niet vaak voor.
En in de ruzie's die geweest zijn heb ik ook heel vaak gedacht: Het gaat het ene oor in en het andere weer uit.
pi_134658285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:00 schreef LesMiserables het volgende:

[..]

Heb je wel eens tegen zijn ouders gezegd dat ze beter kunnen zorgen dat hij de kost voor zijn gezin gaat verdienen ipv tegen jou zeiken ?
Ja, veel mensen hebben het gezegd. Maar ze weten al dat hij het er met zijn pet na gooit.
pi_134659612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:03 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Het is niet zozeer mijn gelijk willen halen. Mijn schoonouders/man hebben ook weleens gelijk gehad en dan zeg ik het ze ook. Komt niet vaak voor.
En in de ruzie's die geweest zijn heb ik ook heel vaak gedacht: Het gaat het ene oor in en het andere weer uit.
hier weer, ze hebben weleens gelijk gehad, maar dat komt niet vaak voor...
Je man en schoonouders zijn niet de meest prettige figuren , zou ik ook ziek van worden, maar iemand als jij, die zichzelf zo duidelijk beter voelt dan hen, daar zou ik ook absoluut gek van worden.
compact en kleverig.
pi_134659680
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:41 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hier weer, ze hebben weleens gelijk gehad, maar dat komt niet vaak voor...
Je man en schoonouders zijn niks, zou ik ook ziek van worden, maar een figuur als jij dat zichzelf zo duidelijk beter voelt dan hen, daar zou ik ook absoluut gek van worden.
Ik houd ook van brownies

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134659707
Persoonlijk denk ik dat jouw man dit zelf heeft veroorzaakt betreft je schoonouders.
Als hij over iedere discussie of ieder probleempje die hij heeft met jou belt naar zijn ouders en vraagt om bevestigingen, uitleg of wat dan ook.
Dan zet het jou in een kwaad daglicht.
Zelf heb ik ook in zo'n situatie gezeten.

Ik denk dat je in die richting moet gaan kijken en dat hij moet stoppen om ieder dingetje moet gaan bellen.
pi_134659712
Zie je jezelf de komende 50 jaar nog bij je man zijn?
pi_134659768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zie je jezelf de komende 50 jaar nog bij je man zijn?
als ze nu ja zegt, denk ik dat ik blijf lachen tot t einde van t jaar :')
compact en kleverig.
pi_134659828
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

als ze nu ja zegt, denk ik dat ik blijf lachen tot t einde van t jaar :')
Gmta :D
pi_134659949
Raar verhaal :'). Maar sneu voor het kindje. Ook dat hij tegen het kind (van 3 jaar) schreeuwt en jij dat accepteert. Dat hij geen reet uitvoert en alles bij elkaar, snap neit dat je bij zo iemand blijft, maar ja..
pi_134660513
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:00 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

oh god :')
idd :')

En z'n ouders dan zeiken omdat TS kok wilt worden. Sowieso, wat is er mis met kok?
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:14:53 #158
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134660763
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En z'n ouders dan zeiken omdat TS kok wilt worden. Sowieso, wat is er mis met kok?
eten vaak ongezond :+
pi_134661764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

eten vaak ongezond :+
Ja dat klopt wat je zegt.

Ligt er ook aan wat je maakt.
pi_134661787
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:41 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Ja dat klopt wat je zegt.

Ligt er ook aan wat je maakt.
Goh. :)'
pi_134661806
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Er is weinig mis mee. Alleen dat je vaak met feestdagen moet werken.
Voor mij is het een wereld beroep! En voor vele andere ook.
pi_134662492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:03 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Als de situatie echt zo is zoals je ons wilt doen geloven, dan zou ik samen met mijn kind naar mijn ouders teruggaan en vandaar en nieuwe start maken voor jou en je dochter.

Je partner heeft geen respect voor jou en als dat schreeuwen waar is :{ , ook niet voor zijn kind.
De ouders van je partner hebben geen respect voor jou en ook niet voor jullie dochter en naar wat er allemaal voorgevallen is vermoed ik niet dat het veel beter gaat worden.

Rot situatie voor je, maar er in blijven "hangen" is een keus.
Maar gezien dit topic vermoed ik ook dat je er wel een beetje klaar mee bent inmiddels.
Ik wens je sterkte en weer snel een leuk leven voor jou en je dochter in welke vorm dan ook.

En ja het is heel vervelend als je 3 jarige dochter niet wil eten en hierin gesteund wordt door haar vader ben ik met je eens. Maar het is ook vaak moeders eigen zich hier veel zorgen om te maken :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134666323
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:42 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

Er is weinig mis mee. Alleen dat je vaak met feestdagen moet werken.
Voor mij is het een wereld beroep! En voor vele andere ook.
Ja, werktijden zijn wel wat minder. Maar zoals je het vertelt doen je schoonouders net of je palletsorteerder bent oid.
pi_134668260
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat staat er juist......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_134674220
Herkenbaar. :( Ik heb ook erg lastige en bemoeizuchtige schoonouders, en dat speelt al 12 jaar. :'(
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
  woensdag 25 december 2013 @ 00:39:13 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134674239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:38 schreef Hamerke het volgende:
Herkenbaar. :( Ik heb ook erg lastige en bemoeizuchtige schoonouders, en dat speelt al 12 jaar. :'(
Heb je ook een vrouw die de kant van haar ouders kiest?
pi_134674267
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je ook een vrouw die de kant van haar ouders kiest?
Soms, het zijn toch haar ouders die zich met ons gezin bemoeien.
  woensdag 25 december 2013 @ 00:43:08 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134674352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:40 schreef Hamerke het volgende:

[..]

Soms, het zijn toch haar ouders die zich met ons gezin bemoeien.
Wat bedoel je?
pi_134674536
Schoonouders die altijd zich bemoeien, niks goed vinden wat ik doe, maar alleen iets goed vinden als het een keuze van beide is.
Voorbeeld: we hebben 2 honden, de Hollandse Herder is mijn hond en niet de keuze van mijn vrouw, hond afgekeurd. We hebben een huis uit 1905 waar ik al 11 jaar aan, aan het klussen ben, niet goed genoeg want er ontbreekt comfort. Ons eerste kind was een zoon, daar konden ze niet mee omgaan omdat ze zelf 2 dochters hadden, de tweede was een dochter, dat gaat wel goed. enz.....
pi_134674576
Ik ben dat gekut beu, ik snap TS wel.
  woensdag 25 december 2013 @ 00:51:27 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134674577
Ik bedoel dat het probleem van TS ook is dat haar man de kant van zijn ouders kiest
pi_134674647
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik bedoel dat het probleem van TS ook is dat haar man de kant van zijn ouders kiest
Als het wat moeilijk gaat doet mijn vrouw dat ook, haar ouders. Andersom gebeurt dat ook, maar ik krijg geen opdringerig advies van mijn ouders. Het blijft een feit dat we uit verschillende families komen, en verschillende opvattingen hebben over wat wel en niet de juiste weg is.
  woensdag 25 december 2013 @ 00:57:48 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134674740
Moeilijk om een lijn te trekken tegen vervelende bemoeizucht van schoonouders als je niet onvoorwaardelijk voor je partner kiest.
pi_134675288
Niet dat je verder antwoordt krijgt van TS die gaat liever in op nietszeggende dingen.
  woensdag 25 december 2013 @ 01:33:31 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134675541
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zulke vragen stel je niet TS. Ik ben bang dat jullie gewoon niet bij elkaar passen. Tuurlijk kiest hij oor zijn moeder het is namelijk zijn MOEDER
Wat een nonsens, als mijn zoon mij voor zijn nier zou kiezen in plaats van zijn vriendin dan zou ik aan z'n verstandelijke vermogens gaan twijfelen.

Een kind van 3 kiest z'n moeder, een kind van 24 zou de moeder van zijn kind moeten kiezen, hij maakt immers zijn eigen kind moederloos door z'n eigen moeder te redden.

En dat laatste is niet logisch als hij nog samen is met de moeder van zijn kind.

Ik snap trouwens sowieso niet waarom zijn ouders erbij moeten zijn als TS en haar partner hun relatie met een professional bespreken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134675610
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een nonsens, als mijn zoon mij voor zijn nier zou kiezen in plaats van zijn vriendin dan zou ik aan z'n verstandelijke vermogens gaan twijfelen.

Een kind van 3 kiest z'n moeder, een kind van 24 zou de moeder van zijn kind moeten kiezen, hij maakt immers zijn eigen kind moederloos door z'n eigen moeder te redden.

En dat laatste is niet logisch als hij nog samen is met de moeder van zijn kind.

Ik snap trouwens sowieso niet waarom zijn ouders erbij moeten zijn als TS en haar partner hun relatie met een professional bespreken.
Ik blijf erbij ik vind het geen vraag die je kan stellen.

Daarbij hebben die twee zover ik hier kan lezen geen man/vrouw relatie.
  woensdag 25 december 2013 @ 01:45:49 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134675766
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik blijf erbij ik vind het geen vraag die je kan stellen.

Daarbij hebben die twee zover ik hier kan lezen geen man/vrouw relatie.
Het is geen handige vraag, maar het schept wel duidelijkheid :')

Dat laatste was ook mijn conclusie op basis van zijn antwoord op die onhandige vraag ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134676228
quote:

[..]

Je zoon al gevraagd wie er kapot moet, jij zelf of je man?

Vergeet niet het op het goede moment te vragen, bijvoorbeeld als hij een conflict heeft met je vent
Waarom met een omweg vragen?

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 25-12-2013 02:20:59 ]
pi_134677611
quote:

[..]

Deze hypothetische vraag in het hypothetische geval dat dialyse nog niet uitgevonden zou zijn?
Ik vind het echt een ruk-vraag.

En wat dan nog dat de van van TS voor zijn moeder kiest, TS zou hem ook laten creperen als ik haar zo lees.
Het is een bagger slecht huwelijk.
pi_134862405
Wat is iedereen hard voor TS zeg. Niemand is perfect, zij ook niet (die vraag over die nieren, really :') haha)

Maar het is wel duidelijk aan wie ik de voorkeur zou geven. TS heeft een vak geleerd en doet haar uiterste best om voor het gezin te zorgen terwijl haar man als een slapjanus op de bank zit en geen hol uitvreet. En dan die moeder nog op TS laten zeiken ook, het is niet te geloven. Ik heb respect voor je TS en het boeit niet wat voor vak je hebt, als je maar iets kiest en ervoor gaat. Kok is prima

Ben het ook niet eens met veel mensen hier die TS zo hard veroordelen om haar keuzes eerder en nu zeggen dat het huwelijk niet te redden is. TS raakt zwanger en neemt onbaatzuchtig haar verantwoordelijkheid en trouwt met die oelewapper. Ik heb ook daar respect voor. Ik had hetzelfde gedaan (en ik weet dat ik daarmee als een conservatieve idioot word gezien maar dat boeit me niet)

Dan zit je dus met een huwelijk waarvan ik trouwens ook niet denk dat het reddeloos verloren is. Scheiden is tegenwoordig zo makkelijk. Bevalt iets niet, hup huwelijk voorbij want ja, iedereen heeft recht op continu geluk. Ik hou niet van die instelling. Je moet maar roeien met de riemen die je hebt. Dus ook daar heb ik respect voor TS, die niet wil scheiden van haar man ondanks dat het verre van ideaal is.

Het zal niet makkelijk op te lossen zijn. Als ik je een tip mag geven: blijf gewoon werken en geld verdienen zodat je voor jezelf en je kind kan zorgen, dan kom je nooit bedrogen uit. Wat dat betreft heeft hij een probleem, niet jij. Negeer die schoonouders zoveel mogelijk en als ze het te bont maken dan breek je gewoon met ze. Dan moet je man ze maar in z'n eentje gaan opzoeken. Ondertussen zorg jij gewoon dat je jezelf kan onderhouden. Een vrouw moet altijd onafhankelijk zijn, dan kunnen figuren als die echtgenoot van je je niet kapot maken.

Vervul ondertussen je rol als echtgenote en behandel je man met liefde. Om je huwelijk te redden
  maandag 30 december 2013 @ 21:20:05 #181
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134895447
quote:
Ze vinden bijv mijn beroepskeuze "te simpel" en niet goed genoeg. Mijn ouders vertelde altijd dat ik "later" iets moest doen wat ik leuk vind. Dus ben ik bezig om kok te worden (ben nog in opleiding) vinden zij middel matig. Hun vinden dat ik ambtenaar moet worden. Of rechter/advocaat. Omdat je dan volgens hen "hoog aangeschreven" staat.
Ik heb erg met je te doen :') want ik heb die situatie closeup gezien met mijn zus... en die relatie ging dus uit omdat de ouders van haar toenmalige vriend mijn zus daar ook niet accepteerden op geen 1 enkel punt...
Ik ben het zeker wel eens met de mening met je vriendinnen.
Dit is helaas niet het waard om nog jaren mee rond te gaan lopen, het leven is mooi... dus beter stoppen ermee, want het gaat je opeten van binnen.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:15:45 #182
409387 Lushie
Poessiemauw
pi_134916871
He bah, dit klinkt zo akelig bekend.
Ik heb ook een relatie gehad met een man die helemaal vastgeplakt zat aan zijn ouders.
Ik was ook nooit goed genoeg, brutaal, onopgevoed etc.
Op den duur ben ik dat nog gaan geloven ook.
Opzich zou ik het kunnen hebben als mijn vriend niet alles klakkeloos aannam wat zijn ouders zeiden.
Uiteindelijk was ik altijd fout.

Zo te horen hoef jij ook niet echt op de steun van hem te rekenen.
Het is dat je kids met hem hebt anders had ik je willen adviseren hiermee te kappen, tenzij meneer eens voor zichzelf begint te denken.
Uit ervaring weet ik dat je jezelf gaat zitten opvreten, en ik ben inmiddels blij dat ik van ze af ben en nu WEL een leuke schoonfamilie heb die me waardeert.
Sterkte
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:27:30 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134917320
Wat mij eigenlijk het meest verbaast is dat de schoonouders, die zelf een werkloos kind op de wereld gezet hebben dat z'n opleiding niet eens afgemaakt heeft en dus nu de arbeidsmarkt moet benaderen met een vmbo diploma, durven neerkijken op iemand die werkt, mbo 3 heeft afgerond, en daar niet tevreden mee zijn, want mevrouw had maar advocaat moeten worden?

WTF? Als TS advocaat had kunnen worden, dan had ze geen oog gehad voor hun klaplopende zoon, die in zijn frustratie over zijn gebrek aan verdiencapaciteit het leven van TS ook nog een keer vergalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:58:04 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_134918771
Men weet niet dat TS een kloon is en dat ze ook een alter ego heeft als jongen?
Resistance is futile.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:59:28 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134918832
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:58 schreef Seven. het volgende:
Men weet niet dat TS een kloon is en dat ze ook een alter ego heeft als jongen?
Enlighten us, please.
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:08:05 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_134919205
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Enlighten us, please.
R&P / vriendin heeft me belazerd

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:15 schreef babyboo20 het volgende:

[..]

nee ik wist niet dat zij dit zou bedenken ze heeft nooit laten merken dat ze iets van plan was
je leest wel eens wat over dit soort dingen
maar je gaat er van uit dat je vriendin van je houd en je niet zo zou belazeren
en dat ze zoals ze zelf aan gaf zou wachten tot dat je er zelf ook klaar voor bent

mag je toch vanuit gaan als je een relatie heb ?
Babyboo vergeet uit te loggen voor ze in zijn topic van dnzlboy post over zijn vriendin die verzweeg dat ze al 8 maanden gestopt was met de pil.

Eerlijk is eerlijk, TS is wel een goeie kloon. Tweede succesvolle topic.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:11:32 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134919364
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

Babyboo vergeet uit te loggen voor ze in zijn topic van dnzlboy post over zijn vriendin die verzweeg dat ze al 8 maanden gestopt was met de pil.

^O^
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:11:48 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134919373
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

En zelfs na de ontmaskering blijft iedereen serieus reageren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:13:16 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_134919449
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:11 schreef Copycat het volgende:

En zelfs na de ontmaskering blijft iedereen serieus reageren.
Daar was ik ook verbaasd over, maar ik dacht dat ik mogelijk een ontwikkeling gemist had op fok waarin men toch door blijft posten als een kloontopic goed genoeg is of zo.

:+
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')