Het is rodelen, niet roddelen (en ook niet jodelen)quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:57 schreef Tjacka het volgende:
Rodelen is één van de sporten die beoefend zal worden tijdens de Olympische Winterspelen 2014 in Sotsji. De wedstrijden worden op de Sankirodelbaan gehouden.
Nieuw op het programma is de estafette waarbij ieder land vertegenwoordigt wordt door een man, een vrouw en een dubbel.
Wat is rodelen?
Rodelen is het tegenovergestelde van skeleton. Bij skeleton lig je met je buik op een sleetje; bij roddelen lig je op je rug met de voeten naar voren. Bij de Olympische Winterspelen daalt men van een kunstijsbaan af (bij andere wedstrijden wordt soms ook op natuurijsbanen afgedaald). Er zijn bij de spelen drie disciplines: mannen individueel, vrouwen individueel en de dubbel. Er is geen landenwedstrijd, zoals bij andere wedstrijden nog wel eens het geval is
Wedstrijdschema:
[ afbeelding ]
Heb het nooit zo op dat soort gekunstelde evenementen.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:50 schreef heywoodu het volgende:
Er staat ook wel degelijk een landenwedstrijd op het programma, een estafette dus. Dat wil zeggen, eerst een vrouw, dan een man en tot slot een dubbel. Belangrijkste is dat men onderaan bij de finish een bordje aantikt, waarna de volgende van start mag (en de tijd door blijft lopen). Als het bordje gemist wordt krijgt het land een DSQ achter haar naam.
Hoezo gekunsteld?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb het nooit zo op dat soort gekunstelde evenementen.
Gewoon, door allerlei vage estafette-nummers kun je wel bezig blijven. Misschien kunnen ze ook nog een rondje door twee apen toevoegen aan de estafette. Of een mixed-dubbel ofzo.quote:
Wat mij betreft is een estafette/landenwedstrijd gewoon een normaal onderdeel van de meeste sporten, en sinds jaren dus ook rodelen. Weinig gekunsteld aan, het zijn gewoon de 3 normale onderdelen maar dan achter elkaar.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gewoon, door allerlei vage estafette-nummers kun je wel bezig blijven. Misschien kunnen ze ook nog een rondje door twee apen toevoegen aan de estafette. Of een mixed-dubbel ofzo.
Ik moet het nog maar zien met Demchenko. Tot nu toe is het nog niet veel soeps dit seizoen....mss dat het thuisvoordeel wat op gaat leveren, maar eerlijk gezegd zie ik hem geen medaille meer halen. Blijft wel een echte rodellegende offcourse.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:20 schreef heywoodu het volgende:
Goud voor de dames lijkt me zeker ja
Normaal gesproken moet het bij de dubbels ook echt wel lukken met Wendl/Arlt die domineren en Eggert/Benecken die de restjes oprapen..
Ik denk dat het vooral bij de mannen spannend wordt tussen de Duitsers, Fischnaller, Demchenko en inderdaad Zöggeler
Weet niet hoeveel er mee mogen voor Rusland, maar in principe zijn Ivanova, Khoreva en Rodionova sowieso al snellerquote:Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef Columbiafan het volgende:
Viktoria Demtsjenko (dochter van) 2de op het Europees kampioenschap voor junioren, benieuwd of zij naar de spelen mag, zou wel geweldig zijn!
En plots is daar plek 2 in Altenberg vandaagquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien met Demchenko. Tot nu toe is het nog niet veel soeps dit seizoen....mss dat het thuisvoordeel wat op gaat leveren, maar eerlijk gezegd zie ik hem geen medaille meer halen. Blijft wel een echte rodellegende offcourse.
Loch wel een fabelachtige 2de run weer, wat een exceptioneel talent is met dat toch ookquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En plots is daar plek 2 in Altenberg vandaag
Samen met Zöggeler en Hacklquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:24 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Loch wel een fabelachtige 2de run weer, wat een exceptioneel talent is met dat toch ookDenk wel niet overdreven als we zeggen dat hij samen met Zoeggeler in de top 3 allertijden staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een vreemde sport met twee van die Duitsers kerels op elkaar. De onderste heeft nog functie, maar de bovenste hoeft alleen maar te liggen. Zou die ook moeten trainen?
quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:15 schreef Coelho het volgende:
Vandaag circuleerden ineens de foto's van het sanitair voor rodel-dubbels.Dat is het sanitair bij het biathloncentrumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een vreemde sport met twee van die Duitsers kerels op elkaar. De onderste heeft nog functie, maar de bovenste hoeft alleen maar te liggen. Zou die ook moeten trainen?
Weet niet precies wat de functies van wie zijn, binnenkort eens de Twitter op om het aan een rodelaar te vragen![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:52 schreef heywoodu het volgende:
Zo ziet de baan eruit vanaf je slee trouwens:
Ik las juist dat het technisch niet een heel moeilijke baan is, maar dat 3 (!) stukken bergop het moeilijk maken. Als je daarvoor een foutje maakt kost je dat dus veel meer snelheid/tijd dan zonder stukken bergop..
quote:Die deutschen Rodler haben einen positiven Eindruck von der Olympiabahn. Felix Loch, Andi Langenhan und David Möller testeten die Strecke vom Damenstart ohne Zeitmessung. "Es ist eine sehr schnelle, sehr selektive Bahn", sagte Langenhan. Die Wettbewerbe finden am Samstag und Sonntag statt. Felix Loch gefallen "diese Bergaufpassagen. Unten ist eine richtige Kompression, das hat man auf keiner Bahn der Welt so extrem. Es ist wie ein Looping in der Achterbahn". Er findet die Anlage aber auch "etwas übertrieben": "Das ist halt russisch, sie wollen das Größte, das Tollste haben."
Mwah het blijven olympische spelen he, eerst maar even zien hoe Wendl/Arlt presteren onder de torenhoge druk. Verder zie ik Huefner met al haar ervaring het Geisenberger nog wel lastig maken. Duitsland natuurlijk favoriet bij de teamwedstrijd, die kunnen eigenlijk alleen maar verliezen. Het is toch al een aantal keer in de wereldbeker flink fout gegaan, dus toch maar afwachten. Rodelenquote:Op woensdag 5 februari 2014 12:02 schreef heywoodu het volgende:
Klinkt alsof we mooie wedstrijden gaan zien
Of nou ja, normaal gesproken wordt het alleen bij de mannen spannend, dat is dan wel weer jammer
quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:15 schreef Coelho het volgende:
Vandaag circuleerden ineens de foto's van het sanitair voor rodel-dubbels.Ja die moet trainen op " geen stijve krijgen"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een vreemde sport met twee van die Duitsers kerels op elkaar. De onderste heeft nog functie, maar de bovenste hoeft alleen maar te liggen. Zou die ook moeten trainen?
In de laatste trainingen was Demchenko gemiddeld ietsje sneller dan Loch. Daarachter Zoeggeler en dan de rest op relatief grote afstand.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:24 schreef Columbiafan het volgende:
Ik kijk hier al maanden naar uit![]()
![]()
Benieuwd of Felix Loch vier keer foutloos blijft, zoja dan zie ik niemand in staat hem te verslaan
Zoeggeler die zijn zesde medaille op rij kan halen in hetzelfde onderdeel, dat moet vrij uniek zijn
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:26 schreef wimderon het volgende:
Commentatortje weet niet dat hij te horen is op de NOS-stream.
Maar 0.14 achter Kindl is niet goed.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:33 schreef Columbiafan het volgende:
Wel een cleane run van Fischnaller lijkt me
Ja duh, die baan ligt er nog amperquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:36 schreef kilon het volgende:
Derde starter, meteen baanrecord...
Ik stop er maar mee
kanontijd toch wel hooorquote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:42 schreef heywoodu het volgende:
Nu Demchenko, ik ben heel erg benieuwd
streampje en TV naast elkaar. Bij de zomerspelen was dat standaard hierquote:
Ik heb geen TV op m'n kamer.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
streampje en TV naast elkaar. Bij de zomerspelen was dat standaard hier
Heb de stream ook even aangezet. Leuke sport vind ik. Ben ik op tijd of te laat?quote:
Dit is het resultaat van honderdmiljoen runs op die baan.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:25 schreef Nober het volgende:
Demchenko 139.1km/h, niet verkeerd.
Maar dit is toch meer geluk dan wijsheid?
Held is dat.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:20 schreef -0- het volgende:
Tha fuck die straatrodelaar, wil die dood
Elke kleine correctie kan tijdsverlies opleveren.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Wat maakt dit zo moeilijk? Goed sturen of?
De grote ballen die ze moeten meevoerenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Daar ga ik eigenlijk vanuitquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:26 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie het wel voor me dat ze nu dit samenvatten en dan de 2e run gewoon weer gaan missen (begint om 17:40)
een wak onderwegquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
maar conditie of strategie oid doen er verder weinig toe?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Elke kleine correctie kan tijdsverlies opleveren.
Ik zou het ook wel eens willen doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit lijkt me wel tof om te doen trouwensLevensgevaarlijk ook
Maar op Ned. 1 niet live.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:37 schreef Littlerabbit het volgende:
Ah op het hoofdzender nu. Ik stopte met kijken toen de stream er even uitviel eerder. Mooi
Hoe lang moet ie wachten op Demtchenko?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:37 schreef heywoodu het volgende:
Zöggeler dus wel kansloos voor het goud.
Paar seconden. Maar morgen zijn er nog 2 runs hequote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe lang moet ie wachten op Demtchenko?
Maar dat weet U niet. Service hèquote:
Het is toch wel erg dat een uitzending van de NOS nu die associatie oproeptquote:Op zondag 9 februari 2014 16:48 schreef remcoP het volgende:
Ah, de NOS is er nu ook bij, zal wel weer niet live zijn.
Ik heb het helemaal uitgezeten, de laatste gaat zo van start.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:51 schreef kilon het volgende:
Wat is eigenlijk de logica van met de snelste beginnen? Dan kijkt na 5 man toch niemand meer
Alles zo eerlijk mogelijk qua startnummers denk ik, de laatste en beslissende run gaat gewoon met de nr 1 als laatste.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:51 schreef kilon het volgende:
Wat is eigenlijk de logica van met de snelste beginnen? Dan kijkt na 5 man toch niemand meer
Heeft met de kwaliteit van de baan te maken. Bij schaatsen kun je tussendoor dweilen, dat gaat bij bobben/rodelen/skiën wat lastiger, vandaar dat je in die sporten de besten meestal als eerste ziet starten.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:51 schreef kilon het volgende:
Nee man, Demchenko op zijn 7e OS en dan ook nog eens voor eigen publiekquote:Op zondag 9 februari 2014 18:38 schreef komrad het volgende:
Rodelen is toch wel erg mooi. Gun die Duitser de winst wel!
Goed voor mijn Nostradamusquote:Op zondag 9 februari 2014 18:38 schreef heywoodu het volgende:
Wat een dramatische olympische wedstrijd was dat voor Möller.
neuh, zijn kop staat me niet aanquote:Op zondag 9 februari 2014 18:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee man, Demchenko op zijn 7e OS en dan ook nog eens voor eigen publiek
quote:
Klopt, niet voor goud, niet voor zilver en niet voor bronsquote:Op zondag 9 februari 2014 18:42 schreef Slobeend het volgende:
In principe is het niet spannend meer.
quote:Op zondag 9 februari 2014 18:44 schreef komrad het volgende:
Bij de OS weet je het nooit, kan altijd iets geks gebeuren door de extra spanning
Ja das waar, maar de kans daarop lijkt me wel erg kleinquote:Op zondag 9 februari 2014 18:44 schreef komrad het volgende:
Bij de OS weet je het nooit, kan altijd iets geks gebeuren door de extra spanning
Loch heeft een halve seconde voorsprong toch?quote:Op zondag 9 februari 2014 18:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja das waar, maar de kans daarop lijkt me wel erg klein
er zal wel een reglement voor zijnquote:Op zondag 9 februari 2014 18:47 schreef kibo het volgende:
Is het gewicht niet van doorslaggevend belang bij deze sport?
Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen sturen, maar als je 100 kg weegt ga je als een kogel naar beneden volgens mij...
Ja maar als je dat vervolgens niet bij kunt sturen heb je er nog weinig aan volgensmij...quote:Op zondag 9 februari 2014 18:47 schreef kibo het volgende:
Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen sturen, maar als je 100 kg weegt ga je als een kogel naar beneden volgens mij...
quote:
Bij bobsleeën is daar wel een regel voor dacht ik, maar het gewicht van de slee is bij het rodelen veel lager, dus je hebt relatief minder voordeel.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:47 schreef kibo het volgende:
Regels weet ik niet precies (bij de dubbels zijn er wel extra gewichten die mee moeten dacht ik). Ik weet wel dat bijvoorbeeld Demchenko (erg zwaar) bovenin altijd langzamer is, maar onderin juist tijd goed kan maken.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja maar als je dat vervolgens niet bij kunt sturen heb je er nog weinig aan volgensmij...
heywoodu?
[..]
Eerst nog die andere Duitser Langehan toch?quote:
quote:Op zondag 9 februari 2014 18:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerst nog die andere Duitser Langehan toch?
Ja, dacht dat we er al warenquote:Op zondag 9 februari 2014 18:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerst nog die andere Duitser Langehan toch?
Gaat Demchenko nog door dan?quote:Op zondag 9 februari 2014 18:59 schreef heywoodu het volgende:
Allerlaatste run ooit trouwens voor Zöggeler, even genieten, want dit is wel de afsluiting van een tijdperk.
Wat een baas is het ook.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:59 schreef heywoodu het volgende:
Allerlaatste run ooit trouwens voor Zöggeler, even genieten, want dit is wel de afsluiting van een tijdperk.
quote:Op zondag 9 februari 2014 19:03 schreef DeeBee het volgende:
Jaaa, mooi man.
6 Spelen achter elkaar een medaille is denk een record?
Vierdequote:
Al zie ik dat op de zomerspelen een of andere Hongaar 6x goud achter elkaar heeft gewonnen met schermen met het team.quote:
Dan heb ik er ééntje gemist. Kunstschaatsen?quote:
Ja.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan heb ik er ééntje gemist. Kunstschaatsen?
quote:
Beter wordt het niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
quote:Op zondag 9 februari 2014 19:09 schreef marcodej het volgende:
Die kan zo naast Louis op een plein in Munchen staan.
Er is nog heel belangrijk eredivisievoetbal.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zendt de NOS dat al uit of moeten we een stream pakken?
Supergeil! (om noch maar even in het Duits te blijven ....quote:Op zondag 9 februari 2014 19:11 schreef heywoodu het volgende:
Wat er verder ook gaat gebeuren, dit was 1 van de absolute hoogtepunten van deze Spelen, zonder twijfel.
Demchenko
Zöggeler![]()
Voetbal.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Stream. 19:00 is met het bord op schootquote:Op zondag 9 februari 2014 19:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Streamquote:Op zondag 9 februari 2014 19:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 9 februari 2014 19:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er is nog heel belangrijk eredivisievoetbal.
Geisenberger echt van een andere wereld in de eerste run, gaat echt nergens omquote:Op maandag 10 februari 2014 15:49 schreef heywoodu het volgende:
Dik, dik baanrecord voor Geisenberger
Helaas niks van gezien, want de streams
Niet normaalquote:Op maandag 10 februari 2014 17:45 schreef wimderon het volgende:
Huefner met een goede tweede run, maar Geisenberger al driekwart seconde voor.
Zit jij je daar ook zo aan te ergerenquote:
Dat zijn geen echte vriendinnen....beetje een Pechstein-Friesinger verhouding.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:43 schreef Redefine het volgende:
Hüfner gunt het Geisenberger heel erg, zo te zien
Ik had al zo'n vermoeden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn geen echte vriendinnen....beetje een Pechstein-Friesinger verhouding.
Het zou toch wel vreselijk geniaal zijn als die voor de derde keer op rij goud winnen terwijl ze het hele seizoen voor plek 1 niet in aanmerking komen eigenlijkquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:54 schreef Columbiafan het volgende:
Morgen hopelijk Wendl/Arlt, maar heb het gevoel dat Linger/Linger wel eens voor een verrassing zou kunnen zorgen.
Zekers, moet nog maar even zien hoe de Tobiassen omgaan met de druk, zij moeten echt winnen. Ik zit er klaar voor morgenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou toch wel vreselijk geniaal zijn als die voor de derde keer op rij goud winnen terwijl ze het hele seizoen voor plek 1 niet in aanmerking komen eigenlijk
Dat horen we pas een maar maanden laterquote:Op woensdag 12 februari 2014 15:38 schreef Columbiafan het volgende:
Wendl/Arlt gaat nog een enerverende 2de run worden, hoop echt dat ze clean blijven
Je leest teveel Tong80 topics.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:58 schreef Redefine het volgende:
Hoe oefen je dit eigenlijk? Ga je dan met een zak aardappelen op een sleetje liggen?
Wil je mij niet in één adem met tong noemenquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je leest teveel Tong80 topics.
Eigen schuld!quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wil je mij niet in één adem met tong noemen
quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Harmen Siezen in 1988 :
'Waarom niet samen met een zak aardappelen ?'
quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:58 schreef Redefine het volgende:
Hoe oefen je dit eigenlijk? Ga je dan met een zak aardappelen op een sleetje liggen?
quote:
Nee, met z'n 2'en.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:58 schreef Redefine het volgende:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:05 schreef Redefine het volgende:
[..]Ik maak een zelfde opmerking als tong, ik ben nu zelfs bij mijzelf in achting gedaald
Lijkt me logisch. Wisselen ze eigenlijk weleens van plaats gedurende carriere? Waarschijnlijk niet, want een stuurman blijft een stuurman.quote:
Toch de Russen ingehaald.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:06 schreef heywoodu het volgende:
Wat een teleurstelling voor Eggert/Benecken...de hele week al vrij matig eigenlijk, en nu dit.
Het gat was al te groot voor een medaille.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar het gat richting het podium is wel heel groot en de tweede run was toch ook niet zo best
Lingerquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:10 schreef DeLuna het volgende:
Ik schakel net in. Op wie wachten we/moeten we letten?
Wendl/Arlt ruim aan de leiding, voor de kampioenen van 2006 en 2010, de Lingers. Vooral om zilver en brons kan het nog wel leuk worden vanaf nu ongeveerquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:10 schreef DeLuna het volgende:
De strijd om zilver en brons is nog redelijk spannend. Goud lijkt wel al vergeven als die een normale run doen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:10 schreef DeLuna het volgende:
Ze verdelen hun medailles ook bijzonder goed.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:12 schreef Szura het volgende:
Duitsland gaat wel hard op de medaillespiegel als ze dit ook tot een succesvol eind brengen
Bij het rodelen was ook wel terecht gerekend op minstens 3 maar eigenlijk 4 keer goudquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:12 schreef Szura het volgende:
Duitsland gaat wel hard op de medaillespiegel als ze dit ook tot een succesvol eind brengen
Rodelen is bijna altijd een Duitse aangelegenheid....dit zijn de verwachte medailles.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:12 schreef Szura het volgende:
Ja. Bij dubbel rodelen sowieso niet echt ongewoon.quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:17 schreef Littlerabbit het volgende:
Ook 2 broers in één team bij Letland?
Niet live.quote:
Krijg je wel weer alles vanaf de eerste deelnemer te zien. Helpt wel bij het voorspellen overigens.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |