Het is rodelen, niet roddelen (en ook niet jodelen)quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:57 schreef Tjacka het volgende:
Rodelen is één van de sporten die beoefend zal worden tijdens de Olympische Winterspelen 2014 in Sotsji. De wedstrijden worden op de Sankirodelbaan gehouden.
Nieuw op het programma is de estafette waarbij ieder land vertegenwoordigt wordt door een man, een vrouw en een dubbel.
Wat is rodelen?
Rodelen is het tegenovergestelde van skeleton. Bij skeleton lig je met je buik op een sleetje; bij roddelen lig je op je rug met de voeten naar voren. Bij de Olympische Winterspelen daalt men van een kunstijsbaan af (bij andere wedstrijden wordt soms ook op natuurijsbanen afgedaald). Er zijn bij de spelen drie disciplines: mannen individueel, vrouwen individueel en de dubbel. Er is geen landenwedstrijd, zoals bij andere wedstrijden nog wel eens het geval is
Wedstrijdschema:
[ afbeelding ]
Heb het nooit zo op dat soort gekunstelde evenementen.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:50 schreef heywoodu het volgende:
Er staat ook wel degelijk een landenwedstrijd op het programma, een estafette dus. Dat wil zeggen, eerst een vrouw, dan een man en tot slot een dubbel. Belangrijkste is dat men onderaan bij de finish een bordje aantikt, waarna de volgende van start mag (en de tijd door blijft lopen). Als het bordje gemist wordt krijgt het land een DSQ achter haar naam.
Hoezo gekunsteld?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb het nooit zo op dat soort gekunstelde evenementen.
Gewoon, door allerlei vage estafette-nummers kun je wel bezig blijven. Misschien kunnen ze ook nog een rondje door twee apen toevoegen aan de estafette. Of een mixed-dubbel ofzo.quote:
Wat mij betreft is een estafette/landenwedstrijd gewoon een normaal onderdeel van de meeste sporten, en sinds jaren dus ook rodelen. Weinig gekunsteld aan, het zijn gewoon de 3 normale onderdelen maar dan achter elkaar.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gewoon, door allerlei vage estafette-nummers kun je wel bezig blijven. Misschien kunnen ze ook nog een rondje door twee apen toevoegen aan de estafette. Of een mixed-dubbel ofzo.
Ik moet het nog maar zien met Demchenko. Tot nu toe is het nog niet veel soeps dit seizoen....mss dat het thuisvoordeel wat op gaat leveren, maar eerlijk gezegd zie ik hem geen medaille meer halen. Blijft wel een echte rodellegende offcourse.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:20 schreef heywoodu het volgende:
Goud voor de dames lijkt me zeker ja
Normaal gesproken moet het bij de dubbels ook echt wel lukken met Wendl/Arlt die domineren en Eggert/Benecken die de restjes oprapen..
Ik denk dat het vooral bij de mannen spannend wordt tussen de Duitsers, Fischnaller, Demchenko en inderdaad Zöggeler
Weet niet hoeveel er mee mogen voor Rusland, maar in principe zijn Ivanova, Khoreva en Rodionova sowieso al snellerquote:Op zondag 12 januari 2014 14:42 schreef Columbiafan het volgende:
Viktoria Demtsjenko (dochter van) 2de op het Europees kampioenschap voor junioren, benieuwd of zij naar de spelen mag, zou wel geweldig zijn!
En plots is daar plek 2 in Altenberg vandaagquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien met Demchenko. Tot nu toe is het nog niet veel soeps dit seizoen....mss dat het thuisvoordeel wat op gaat leveren, maar eerlijk gezegd zie ik hem geen medaille meer halen. Blijft wel een echte rodellegende offcourse.
Loch wel een fabelachtige 2de run weer, wat een exceptioneel talent is met dat toch ookquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En plots is daar plek 2 in Altenberg vandaag
Samen met Zöggeler en Hacklquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:24 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Loch wel een fabelachtige 2de run weer, wat een exceptioneel talent is met dat toch ookDenk wel niet overdreven als we zeggen dat hij samen met Zoeggeler in de top 3 allertijden staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een vreemde sport met twee van die Duitsers kerels op elkaar. De onderste heeft nog functie, maar de bovenste hoeft alleen maar te liggen. Zou die ook moeten trainen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |