Ja...quote:Op woensdag 18 december 2013 22:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Want dat hangt af van of wij wel of niet jaarlijks 3 miljard op de bankrekening van andere EU-landen storten
Want dat deden ze niet voor de EU?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:36 schreef Goldar het volgende:
[..]
Daarom maken onze grote multinationals zoveel winst?
Nee...quote:Op woensdag 18 december 2013 22:39 schreef kawotski het volgende:
[..]
Want dat deden ze niet voor de EU?
Klopt, daarom zeg ik ook dat de SP niet mijn ding is. Helaas willen de VVD en D66 op termijn een Europese superstaat (die de Nederlandse welvaart in mijn ogen ondermijnt) en daarom zal ik in 2014 dus niet op die partijen stemmen.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:35 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
SP, jij was toch economisch rechts? Werkt het anti-EU sentiment zo sterk?
En ja, sorry, maar ik zie dat je in je oorlog tegen de EU erg mild bent tegenover extreem-rechtse idioterie.
Komt je berekening nog?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:38 schreef Goldar het volgende:
[..]
Ja...
Dat is onze achterland, dat is waar wij ons geld vandaan halen.
En hoe stabieler de afzetmarkten worden en hoe uniformer de markt hoe meer wij ophalen.
Waarom denk jij dat de VS wilde dat Europa na de Tweede wereld oorlog zo snel weer stabiel zou worden?
Je haalt Europa, de EEG en de EU in zijn huidige staat door elkaar.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:40 schreef Goldar het volgende:
[..]
Nee...
En nogmaals de EU en zijn voorlopers zijn niet lang na de wo2 ontstaan.
Kijk. Zo doet Canada het ook en is het een zeer rijk en gelukkig land. Alleen dan vrijhandelsverdragen zonder de EU.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:44 schreef Individual het volgende:
Is dit de nieuwe stap in de EU propagandaoorlog?
"De Russen zijn tegen de EU dus als je tegen de EU stemt is dat automatisch een stem voor Rusland!"![]()
"If you are not with us you are against us!"![]()
Europese handelsunie![]()
Europese politieke unie![]()
Europese monetaire unie![]()
Vrij vervoer van personen in Europa: gelimiteerd
De Europese unie is een goed idee, maar heeft heel grondige hervormingen nodig.
Waarom zouden die landen vrijhandel willen als Nederland niet meer bij de EU zit?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Komt je berekening nog?
2 situaties:
1. Jaarlijks 3 miljard overmaken + vrijhandel
2. Vrijhandel + die 3 miljard in eigen land investeren
Heb je een berekening waarbij we in situatie 1 beter dan in situatie 2 af zijn?
Nee dat doe ik niet.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Je haalt Europa, de EEG en de EU in zijn huidige staat door elkaar.
Die monetaire unie is voor ons anders heel veel voordeel gebracht.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:44 schreef Individual het volgende:
"De Russen zijn tegen de EU dus als je tegen de EU stemt is dat automatisch een stem voor Rusland!"![]()
Ben vegetarisch en vier dat wel. Dat is toch niet tegen de Nederlandse normen en waarden in?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:34 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Eet je ook koeien en vier je geen diwhali meer?
Tegen de EU zijn is extreem noch rechts.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:38 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Debiele vraagstelling. Dat is helemaal niet wat ik impliceer.
Tenzij je vindt dat exteem-rechts goed is voor een land.
quote:Op woensdag 18 december 2013 22:47 schreef Goldar het volgende:
[..]
Die monetaire unie is voor ons anders heel veel voordeel gebracht.
De Gulden is al sinds de jaren 70 ten dode opgeschreven. Om de Gulden nog enige waarde te geven hebben we hem aan de Mark gekoppeld. Als we de Gulden weer zouden invoeren moeten we hem aan de Euro koppelen om hem waarde te geven. Volkomen idioot idee dus.
-Omdat die landen ook belang hebben met vrijhandel.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:45 schreef Goldar het volgende:
[..]
Waarom zouden die landen vrijhandel willen als Nederland niet meer bij de EU zit?
Dan zouden zij meer aan Nederland kunnen verdienen.
Maar even voor het gemak, zonder EU subsidies zou de agrarische sector in Nederland instorten.
Je moet die subsidies er ook even bij tellen voor het gemak. Dankzij het EU protectionisme kunnen wij onze te dure spullen verkopen.
Lees wat beter. In de jaren 90 betaalden wij met veredelde Duitse marken.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:49 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
De jaren 90 waren verschrikkelijk idd. Het licht was bijna uit.
Als er geen berekeningen zijn, waarom houd je dan vol dat wij per se jaarlijks netto 3 miljard op de bankrekening van andere EU-landen moeten storten in ruil voor vrijhandel?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:35 schreef Goldar het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd.
Maar er zijn geen berekeningen van de andere situatie. Maar als je logisch nadenkt weet ook jij dat als wij uit de EU stappen de EU aan ons eisen kan stellen. En wij hebben hun harder nodig dan zij ons.
Nu betalen we met veredelde Drachmen en Escudos. Doe mij de veredelde Marken maar weer terug.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:54 schreef Goldar het volgende:
[..]
Lees wat beter. In de jaren 90 betaalden wij met veredelde Duitse marken.
Nu hebben we een veel sterkere munt, een munt die stabieler is dan de dollar.
Rare verbanden.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
-Omdat die landen ook belang hebben met vrijhandel.
- Die subsidies zitten er al bij; we betalen netto 3 miljar aan Brussel. Elk jaar. En jij als burger mag voor 6 miljard bezuinigen.
We storten niks aan EU landen.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als er geen berekeningen zijn, waarom houd je dan vol dat wij per se jaarlijks netto 3 miljard op de bankrekening van andere EU-landen moeten storten in ruil voor vrijhandel?
Echt serieus wat een onzin. We betalen met de meest stabiele munt van deze planeet. De Euro is binnen 10 jaar de meest stabiele munt geworden. Als je daar tegen bent snap je er niks van.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:57 schreef Individual het volgende:
[..]
Nu betalen we met veredelde Drachmen en Escudos. Doe mij de veredelde Marken maar weer terug.
We hebben een munt die sterker dan de dollar is maar de gulden was toch ook sterker dan de dollar?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:54 schreef Goldar het volgende:
[..]
Lees wat beter. In de jaren 90 betaalden wij met veredelde Duitse marken.
Nu hebben we een veel sterkere munt, een munt die stabieler is dan de dollar.
Heb je wel eens naar de koers EUR/AUD gekeken? Of de euro versus de Zweedse Kroon?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:58 schreef Goldar het volgende:
[..]
Echt serieus wat een onzin. We betalen met de meest stabiele munt van deze planeet. De Euro is binnen 10 jaar de meest stabiele munt geworden. Als je daar tegen bent snap je er niks van.
Speel geen domme woordspelletjes.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tegen de EU zijn is extreem noch rechts.
Vind het vreemd dat jij Zienswijze aanvalt op het feit dat hij het belang van Nederland vooropstelt EN immigrant is.
De de Duitse Mark was sterker.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We hebben een munt die sterker dan de dollar is maar de gulden was toch ook sterker dan de dollar?
Dus? Appels met peren.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar de koers EUR/AUD gekeken? Of de euro versus de Zweedse Kroon?
Goldar kijkt wel in de toekomst. En ziet dat Nederland afhankelijk is van zijn handel.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:14 schreef kawotski het volgende:
Goldar wordt over 10 jaar wakker en ziet dat de Nederlandse burger armer is geworden en niets is opgeschoten met de EU, godzijdank de multinationals natuurlijk wel die de Nederlander hebben ontslagen en Roemenen en Bulgaren hebben kunnen inzetten. Hun goed recht natuurlijk want de referenda om dit te voorkomen mochten niet meer van de EU. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Onze vrijheden worden wekelijks beperkter maar blijkbaar ligt alles aan de vorige regeringen en vooral niet aan de moloch genaamd EU.
Exact, dat haalde ik ook al aan.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:44 schreef Individual het volgende:
Hoezo word de europese unie afgeschaft als UKIP de pvv enz enz 40% van de stemmen halen o.i.d dan word de europese unie alleen een beetje veranderd, front national is niet voor afschaffen bv..quote:Op woensdag 18 december 2013 23:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact, dat haalde ik ook al aan.
Helemaal met je voorstellen eens trouwens. De Europese Unie zoals die is opgezet is geen goed idee. Hervormingen werken niet; het is een intrinsiek antidemocratisch (maffioos) systeem. Eruit en als Farage goed scoort zijn NL en de UK de eerste dominostenen die dat hele project laten mislukken.
Ik wil Kaiser Hermann Von Rompuy I door de straten van Brussel gesleept zien worden. Nee, niet in zijn Audi A8.
Flinke campagne kan tot een aardverschuiving leiden. Met name Spanje, Portugal, Italie zijn sleutellanden.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:38 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo word de europese unie afgeschaft als UKIP de pvv enz enz 40% van de stemmen halen o.i.d dan word de europese unie alleen een beetje veranderd, front national is niet voor afschaffen bv..
Van de 3 munten die jij opnoemt doet de Yen het het beste. Zie: http://finance.yahoo.com/q?s=EURJPY=Xquote:Op woensdag 18 december 2013 23:20 schreef Goldar het volgende:
[..]
Dus? Appels met peren.
Van de grote globale munten (Euro, Dollar en Yen) doet de Euro het gewoon ver uit het beste. En dat voor een jonge munt.
Zucht. We zijn een netto-betaler aan de EU. Zie: http://nieuwsuur.nl/onder(...)-nettoontvanger.htmlquote:Op woensdag 18 december 2013 22:58 schreef Goldar het volgende:
[..]
We storten niks aan EU landen.
We betalen aan de EU, en daar krijgen we bakken met geld voor terug.
Haha.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Van de 3 munten die jij opnoemt doet de Yen het het beste. Zie: http://finance.yahoo.com/q?s=EURJPY=X
Totdat de Japanners hun munt devalueerden omdat de yen te sterk tegenover de dollar en de euro werdHeb jij ooit serieuze valutacharta bekeken of hol je blind achter de D66 aan?
Je ontkracht je eigen sprookje. We betalen minder. Maar in deze berekeningen staan niet de winsten van multinationals in. En de belastingen die de staat er door int.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht. We zijn een netto-betaler aan de EU. Zie: http://nieuwsuur.nl/onder(...)-nettoontvanger.html
Dat hangt er maar helemaal vanaf in welke wetenschapstak je zit.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:51 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Op academisch niveau wordt dan ook in het Engels gecommuniceerd. Misschien in de tijd dat jij nog student was dat niet het geval was maar nu gebeurt dat wel.
Voor/zonder de huidige politieke EU waren/zijn er geen multinationals en betaalden/betalen die geen belastingen.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:59 schreef Goldar het volgende:
[..]
Je ontkracht je eigen sprookje. We betalen minder. Maar in deze berekeningen staan niet de winsten van multinationals in. En de belastingen die de staat er door int.
Oh dus alleen de EU maakt multinationals mogelijk?quote:Op donderdag 19 december 2013 00:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor/zonder de huidige politieke EU waren/zijn er geen multinationals en betaalden/betalen die geen belastingen.
Dat beweert Goldar; dankzij de EU handelen we en worden we netto-ontvanger via belastingen betaald door multinationals ondanks onze bijdrage van 3 miljard euro per jaar.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh dus alleen de EU maakt multinationals mogelijk?
Schengen behouden, maar wel grenscontroles invoeren kan prima. Dat is ook allang de realiteit, zie de grens tussen Heerlen/Kerkrade en Aachen, waar ik 3 jaar gewoond heb en hoewel zelf niet gecontroleerd ben, anderen wel.quote:Op woensdag 18 december 2013 08:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat wil niemand hier. Je hebt hier een hoop internationaal verkeer he. Het is niet alsof er vijfhonderd kilometer jungle tussen Nederland en Duitsland ligt.
Zelfs de Duitse extreemrechtse NPD wil het Europese vrij verkeer niet afschaffen. Go figure.
Ik vind dat helemaal niet oninteressant. Ik ben zeer begaan met de op straat afgeranselde immigranten die door een NAZI-partij (for fuck sake) het leven in Athene onmogelijk of zelfs be-eindigd worden.quote:Op woensdag 18 december 2013 08:43 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Maar willen (en doen) wel willekeurige Turken en Grieken op straat op beestachtige manier vermoorden.
Maar daar wordt de gemiddelde Fok user niet door bedreigd, dus lekker oninteressant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat zeg ik niet, geen woorden in de mond leggen.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat beweert Goldar; dankzij de EU handelen we en worden we netto-ontvanger via belastingen betaald door multinationals ondanks onze bijdrage van 3 miljard euro per jaar.
Ik ontkracht dat dus. Jij reageert dus in feite op Goldar met de juiste vraag die je stelt.
quote:Op donderdag 19 december 2013 00:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet oninteressant. Ik ben zeer begaan met de op straat afgeranselde immigranten die door een NAZI-partij (for fuck sake) het leven in Athene onmogelijk of zelfs be-eindigd worden.
VOOR de euro/EU-dictaten was er geen nazipartij in Griekenland. Die is er slechts als gevolg van de EU-doctrine. Barroso, Schulz, Von Rompuy en die hele boevenbende zijn direct eindverantwoordelijk voor de terreur tegen buitenlanders in Griekenland.
Ga je door met de EU, creeer je nog meer van dat soort groepen die Vele malen verder gaan dan clowntje Wilders, veel dieper ingrijpen op de samenleving en veel meer aanhang kunnen vergaren. 1/5e van de Grieken steunt nazi's, vergeet het niet. Zeg je hebt 7 miljoen Grieken met parlementair stemrecht, dat zijn 1,4 miljoen mensen die achter nazi's aanlopen. Absoluut gezien zijn dat in Nederland zo'n 23 zetels.
Anderhalf keer zo groot als Wilders en serieus 100 keer zo gevaarlijk.
Als dat je geen zorgen baart, ben je erg afgegleden als humaan persoon.Dus door de EU is er een nazi partij in Griekenland?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me nogal een dubieuze uitspraak. In crisissen komen dat soort partijen op, dat zien we ook in Nederland met de Fascistische PVV, in Belgie met die Fascistische partij, Le Penn en haar Neo-nazi gevolg.
In tijden dat het minder gaat (of mensen het gevoel krijgen dat) gaan mensen het in extremen zoeken omdat zij de mensen een waanbeeld voorhouden.
Als er een ding vaak overdreven wordt is het volgens mij de economische waarde van Euro. Het grootste economisch voordeel van de Euro is naar mijn idee dat je er binnen de hele Eurozone makkelijk mee kunt betalen. Transactiekosten zijn daarmee lager geworden en wisselkoersrisico is verdwenen. Maar de impact daarvan moet niet overdreven worden. Partijen voor wie wisselkoersrisico speelt kunnen dat goed afdekken met derivaten en de transactiekosten van het wisselen van geld zijn niet bijster hoog. Een multinational hoeft meestal niet eens te wisselen omdat het ook rekening in diverse valuta kan aanhouden.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:47 schreef Goldar het volgende:
Die monetaire unie is voor ons anders heel veel voordeel gebracht.
De Gulden is al sinds de jaren 70 ten dode opgeschreven. Om de Gulden nog enige waarde te geven hebben we hem aan de Mark gekoppeld. Als we de Gulden weer zouden invoeren moeten we hem aan de Euro koppelen om hem waarde te geven. Volkomen idioot idee dus.
Ik denk het niet en zeker niet vanuit Nederlands perspectief. De Euro is voor Nederland een zegen.quote:Op donderdag 19 december 2013 01:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als er een ding vaak overdreven wordt is het volgens mij de economische waarde van Euro. Het grootste economisch voordeel van de Euro is naar mijn idee dat je er binnen de hele Eurozone makkelijk mee kunt betalen. Transactiekosten zijn daarmee lager geworden en wisselkoersrisico is verdwenen. Maar de impact daarvan moet niet overdreven worden. Partijen voor wie wisselkoersrisico speelt kunnen dat goed afdekken met derivaten en de transactiekosten van het wisselen van geld zijn niet bijster hoog. Een multinational hoeft meestal niet eens te wisselen omdat het ook rekening in diverse valuta kan aanhouden.
Er kleven ook aanzienlijke nadelen aan de Euro in zijn huidige vorm. Doordat de Euro ingevoerd is zonder dat er sprake is van een politieke unie zijn de problemen ontstaan zoals die er nu zijn. Door de afwezigheid er van is een situatie ontstaan waarbij minder competitieve regio's aanzienlijke verliezen maken ten gunste van meer competitieve regio's. Ik denk dat als je op dit moment een kosten-baten afweging maakt dat de nadelen van de Euro de voordelen hebben overstemd.
Waarin zit die zegen dan? Ik zie hem niet. Ja er zijn voordelen door lagere transactiekosten en minder valutarisico's maar dat zijn geen enorme voordelen.quote:Op donderdag 19 december 2013 01:15 schreef Goldar het volgende:
Ik denk het niet en zeker niet vanuit Nederlands perspectief. De Euro is voor Nederland een zegen.
En een stabiele grote afzet markt.quote:Op donderdag 19 december 2013 01:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarin zit die zegen dan? Ik zie hem niet. Ja er zijn voordelen door lagere transactiekosten en minder valutarisico's maar dat zijn geen enorme voordelen.
Omdat je dan te maken krijgt met wisselkoersen van stabiele en minder stabiele munten.quote:Op donderdag 19 december 2013 01:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar waarom zou die er niet zijn zonder Euro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |