abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134393268
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 04:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij schaarde mij onder het anti-Wilders volk na een totaal daaraan ongerelateerde post van mij. Dat doet vermoeden.

Maar goed, een (mild) democratisch Europa dat niet in dienst staat van bedrijven. Hoe komen we daar?
Nationale soevereiniteit, vrijhandel met wie maar wil (en daar ook alles op inzetten) en niet al te opzichtige maar wel effectieve grenscontroles.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_134393276
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 04:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nationale soevereiniteit, vrijhandel met wie maar wil (en daar ook alles op inzetten) en niet al te opzichtige maar wel effectieve grenscontroles.
Mmm, nee, dan maar dezelfde vraag maar dan ondemocratisch ipv democratisch
pi_134393284
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 04:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mmm, nee, dan maar dezelfde vraag maar dan ondemocratisch ipv democratisch
Ik zal de puinhopen van Prachtige Wensdromen komen aanschouwen, volgend jaar. Het is mijn continent niet meer, daarom verbaast me die goedgelovigheid van de eurofielen ook zo. Jij komt er eerlijk voor uit dat je Brusselse dictatuur niet zo slecht vindt.

Ik zie daar geen enkel voordeel in voor een rijk land in een arme unie met sterke behoefte aan snelle economische groei door vrijhandel. Wees trots op wat Nederland produceert en verhandel dat. Zonder bemoeienissen van mensen die daar niets mee te maken hebben.

Een federaal Europa is een wensdroom die vanuit een Bentley voorbijgaat aan de ware verschillen tussen Europese landen en volkeren die tot voor het hele EU-euro-gevaarte in vrede samenleefden. Joegoslavie is niet veilig dankzij de EU. Griekenland, godverdomme een NAZIpartij, waar hébben we het over? is dt duidelijk door de EU niet. Homo's en "negers" worden er door de straten gemept, kijken jullie wel nieuws?

Wij komen Europa veel te hard inhalen als die "Unie" blijft bestaan. Ik gun Europa een goed leven, daarvoor moet het EU-instituut sterven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_134393597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:57 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Lever jij je soevereiniteit maar over aan extremisten en het Kremlin.

Dan lever ik het over aan de gekozen vertegenwoordigers in het Europarlement en de gekozen premiers en presidenten die de beslissingen nemen in Brussel.
En de 5 lobbyisten per gekozen lid en de Europese Commissie.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_134394236
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 04:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij schaarde mij onder het anti-Wilders volk na een totaal daaraan ongerelateerde post van mij. Dat doet vermoeden.

Maar goed, een (mild) democratisch Europa dat niet in dienst staat van bedrijven. Hoe komen we daar?
Uithuilen en opnieuw beginnen. Stel een grondwettelijke raad in (deels gekozen, deels geloot) die een nieuwe grondwet mag schrijven, waarin helder de structuur en de bevoegdheden van de unie staan omschreven, en laat landen zich daar per referendum op intekenen.
pi_134394322
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 04:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wil niemand hier. Je hebt hier een hoop internationaal verkeer he. Het is niet alsof er vijfhonderd kilometer jungle tussen Nederland en Duitsland ligt.

Zelfs de Duitse extreemrechtse NPD wil het Europese vrij verkeer niet afschaffen. Go figure.
pi_134394353
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat wil niemand hier. Je hebt hier een hoop internationaal verkeer he. Het is niet alsof er vijfhonderd kilometer jungle tussen Nederland en Duitsland ligt.

Zelfs de Duitse extreemrechtse NPD wil het Europese vrij verkeer niet afschaffen. Go figure.
Maar willen (en doen) wel willekeurige Turken en Grieken op straat op beestachtige manier vermoorden.

Maar daar wordt de gemiddelde Fok user niet door bedreigd, dus lekker oninteressant.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_134394445
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:43 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Maar willen (en doen) wel willekeurige Turken en Grieken op straat op beestachtige manier vermoorden.

Maar daar wordt de gemiddelde Fok user niet door bedreigd, dus lekker oninteressant.
En *zelfs* zo'n partij is dus voor het behoud van de open grenzen binnen de EU.

Dus bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.
pi_134394500
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

En *zelfs* zo'n partij is dus voor het behoud van de open grenzen binnen de EU.

Dus bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.
Prima, ik wilde het toch even aanstippen voor we het beeld kregen dat het best leuke en genuanceerde mensen zijn of iets dergelijks.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_134394567
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:56 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Prima, ik wilde het toch even aanstippen voor we het beeld kregen dat het best leuke en genuanceerde mensen zijn of iets dergelijks.
Exact. Dat zie je wel vaker met veel figuren. Zogenaamd heel genuanceerd doen, maar zodra het over bepaalde aspecten gaat (zoals de Islam, zie de post van Lelijknap) dan is het radicaliteit alom.
Allah Al Watan Al Malik
pi_134394632
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact. Dat zie je wel vaker met veel figuren. Zogenaamd heel genuanceerd doen, maar zodra het over bepaalde aspecten gaat (zoals de Islam, zie de post van Lelijknap) dan is het radicaliteit alom.
Ja de PVV,Lega Nord, VB en de FPÖ moeten met fluwelen handschoenen worden behandeld, anders ben je "anti-Wilders" volk. Dat het xenofobe, homofobe en vaak ook antisemtische partijen zijn mag niet meer worden benoemd.

Maar als het dan over hun verzonnen vijandbeeld (de eeuwige moslim)gaat, verdwijnen alle grenzen en gaan alle remmen los en je bent meteen een Marcel van Dam tegen Fortuyn als je ook maar een klein vraagtekentje erbij durft te zetten.

Zieke shit.
pi_134395228
Vreemde theorie. Waarom alleen rechtse partijen? Waarom zouden linkse eurosceptische partijen niet ondersteund worden door Rusland?
  woensdag 18 december 2013 @ 09:49:28 #113
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_134395423
Rusland heeft China aan de andere kant liggen, ik denk dat ze zich meer zorgen maken over die supermacht dan over de EU die vanzelf in elkaar stort.
pi_134395741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:49 schreef H4ppy het volgende:
Rusland heeft China aan de andere kant liggen, ik denk dat ze zich meer zorgen maken over die supermacht dan over de EU die vanzelf in elkaar stort.
Jij vergist je heel erg. De EU heeft al enorme happen uit de Russische invloedssfeer in Oost-Europa genomen. Dat ging bijna tot Oekraïne aan toe. En je weet dat het EU-27 blok , als land, de grootse economie van de wereld zal zijn? Onderschat de Oude Wereld niet.
pi_134395803
Daar komt nog bij dat Europa iets heeft wat China niet heeft en waar Poetin doodsbang voor is: democratie.
pi_134396106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:07 schreef J.B. het volgende:
Daar komt nog bij dat Europa iets heeft wat China niet heeft en waar Poetin doodsbang voor is: democratie.
_O-
pi_134397728
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:07 schreef remlof het volgende:
En nee, dit is geen troll, ik voel me sowieso al meer Europeaan dan Nederlander, ik snap dat vasthouden aan nationale waarden en vooral macht niet zo.
Dat werkt vice versa exact hetzelfde natuurlijk. Ik voel me meer Nederlander dan Europeaan, ik snap dat vasthouden aan vasthouden aan idee van een EU federatie en vooral de machtsgeilheid ervan niet zo.
pi_134398175
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:05 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Jij vergist je heel erg. De EU heeft al enorme happen uit de Russische invloedssfeer in Oost-Europa genomen. Dat ging bijna tot Oekraïne aan toe. En je weet dat het EU-27 blok , als land, de grootse economie van de wereld zal zijn? Onderschat de Oude Wereld niet.
Amerika heeft een grotere economie dan de EU-27. Zelfs met 500 miljoen mensen lukt het nog niet om tegen 300 miljoen Amerikanen op te boksen.

Wat komt door al die pauperlanden uit Oost-Europa die in de Unie zitten. Met enkel rijke Noord-West Europese landen zou ik nog wel voor de Unie zijn; met al die pauperlanden erbij niet.

Stel 1 vraag: worden wij rijker onder een grote Europese superstaat, gegeven dat over het algemeen de kleine landen de rijkste landen ter wereld zijn..?
pi_134398203
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Is die NPD ook voor vrije migratie van Roemenen en Bulgaren?
pi_134398477
We mogen Putin idd dankbaar zijn, anders krijgen we in 2015 de 3e golf MOE landers uit Oekraine hier ook nog :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_134398646
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Bedankt voor het ondermijnen van onze toekomst, PVV-stemmers.
Voor de Eurofielen onder ons is dit het beste wat er kan gebeuren. De PVV gaat de EU helemaal niet ondermijnen maar juist steviger in het zadel hebben door het anti-Europa geluid in de extreem rechtse hoek te duwen. Elk anti-Europa geluid word dadelijk afgedaan als fascistisch/extremistisch en zo draai je heel simpel het tegengeluid de nek om.
pi_134399540
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:46 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Voor de Eurofielen onder ons is dit het beste wat er kan gebeuren. De PVV gaat de EU helemaal niet ondermijnen maar juist steviger in het zadel hebben door het anti-Europa geluid in de extreem rechtse hoek te duwen. Elk anti-Europa geluid word dadelijk afgedaan als fascistisch/extremistisch en zo draai je heel simpel het tegengeluid de nek om.
Interessante benadering, zo had ik er nog niet naar gekeken. Het klinkt een beetje als een complottheorie, maar dat hoeft het niet minder waar te maken. Daarnaast hoeft het geen opgezet plan te zijn, maar gewoon een bijgevolg.
  Forum Admin woensdag 18 december 2013 @ 12:27:51 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_134399814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Interessante benadering, zo had ik er nog niet naar gekeken. Het klinkt een beetje als een complottheorie, maar dat hoeft het niet minder waar te maken. Daarnaast hoeft het geen opgezet plan te zijn, maar gewoon een bijgevolg.
Precies dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_134399884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het is ook slechts een theorie, de EU gaat heel ver om hun Europese droom te realiseren. Ik vond het al opvallend dat Wilders ineens een anti-EU geluid liet horen voor de verkiezingen. Ik vergeet ook niet dat hij een ex vvd kamerlid was en dat hij eerst pro Europa was en niet veel problemen had met de Islam op zich.
Wilders zijn rol in de politiek is volgens mij een project om de kiezers die ontevreden zijn met het huidige beleid een stem te geven en zo effectief van het politieke toneel laat verdwijnen. Wat dus de gevestigde partijen vrij spel geeft om hun plannen door te zetten.
Gecontroleerde oppositie dus.
pi_134400050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:30 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is ook slechts een theorie, de EU gaat heel ver om hun Europese droom te realiseren. Ik vond het al opvallend dat Wilders ineens een anti-EU geluid liet horen voor de verkiezingen. Ik vergeet ook niet dat hij een ex vvd kamerlid was en dat hij eerst pro Europa was en niet veel problemen had met de Islam op zich.
Wilders zijn rol in de politiek is volgens mij een project om de kiezers die ontevreden zijn met het huidige beleid een stem te geven en zo effectief van het politieke toneel laat verdwijnen. Wat dus de gevestigde partijen vrij spel geeft om hun plannen door te zetten.
Gecontroleerde oppositie dus.
Ja, daar geloof ik ook nog wel in. Je kan ontevreden mensen beter het gevoel geven dat ze een stem hebben, dan dat ze het gevoel krijgen dat ze niet gehoord worden en dan misschien wel in opstand komen.

Wilders' idiote uitspraken zorgen er ook wel voor dat hij toch nooit in de regering (coalitie) zal komen. Dat lijkt mij ook bewust. In zijn VVD-tijd opereerde hij in stilte in de marge. Het is dus niet zo dat het per definitie een ongeleid projectiel is. Zijn bizarre uitspraken doet hij weloverwogen terwijl hij weet dat hij daarmee eventuele coalities in de toekomst alleen maar bemoeilijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')