abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134435225
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:43 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Maar willen (en doen) wel willekeurige Turken en Grieken op straat op beestachtige manier vermoorden.

Maar daar wordt de gemiddelde Fok user niet door bedreigd, dus lekker oninteressant.
Ik vind dat helemaal niet oninteressant. Ik ben zeer begaan met de op straat afgeranselde immigranten die door een NAZI-partij (for fuck sake) het leven in Athene onmogelijk of zelfs be-eindigd worden.

VOOR de euro/EU-dictaten was er geen nazipartij in Griekenland. Die is er slechts als gevolg van de EU-doctrine. Barroso, Schulz, Von Rompuy en die hele boevenbende zijn direct eindverantwoordelijk voor de terreur tegen buitenlanders in Griekenland.

Ga je door met de EU, creeer je nog meer van dat soort groepen die Vele malen verder gaan dan clowntje Wilders, veel dieper ingrijpen op de samenleving en veel meer aanhang kunnen vergaren. 1/5e van de Grieken steunt nazi's, vergeet het niet. Zeg je hebt 7 miljoen Grieken met parlementair stemrecht, dat zijn 1,4 miljoen mensen die achter nazi's aanlopen. Absoluut gezien zijn dat in Nederland zo'n 23 zetels.

Anderhalf keer zo groot als Wilders en serieus 100 keer zo gevaarlijk.

Als dat je geen zorgen baart, ben je erg afgegleden als humaan persoon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 19 december 2013 @ 01:05:26 #242
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134436274
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat beweert Goldar; dankzij de EU handelen we en worden we netto-ontvanger via belastingen betaald door multinationals ondanks onze bijdrage van 3 miljard euro per jaar.

Ik ontkracht dat dus. Jij reageert dus in feite op Goldar met de juiste vraag die je stelt. ;)
Dat zeg ik niet, geen woorden in de mond leggen.
Onze multinationals kunnen zonder extra te betalen hun producten afzetten in de gehele EU. Stappen wij uit de EU moeten ze heffingen gaan betalen waardoor hun concurrentie positie zwakker wordt.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:08:50 #243
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134436365
quote:
11s.gif Op donderdag 19 december 2013 00:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal niet oninteressant. Ik ben zeer begaan met de op straat afgeranselde immigranten die door een NAZI-partij (for fuck sake) het leven in Athene onmogelijk of zelfs be-eindigd worden.

VOOR de euro/EU-dictaten was er geen nazipartij in Griekenland. Die is er slechts als gevolg van de EU-doctrine. Barroso, Schulz, Von Rompuy en die hele boevenbende zijn direct eindverantwoordelijk voor de terreur tegen buitenlanders in Griekenland.

Ga je door met de EU, creeer je nog meer van dat soort groepen die Vele malen verder gaan dan clowntje Wilders, veel dieper ingrijpen op de samenleving en veel meer aanhang kunnen vergaren. 1/5e van de Grieken steunt nazi's, vergeet het niet. Zeg je hebt 7 miljoen Grieken met parlementair stemrecht, dat zijn 1,4 miljoen mensen die achter nazi's aanlopen. Absoluut gezien zijn dat in Nederland zo'n 23 zetels.

Anderhalf keer zo groot als Wilders en serieus 100 keer zo gevaarlijk.

Als dat je geen zorgen baart, ben je erg afgegleden als humaan persoon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus door de EU is er een nazi partij in Griekenland?
Lijkt me nogal een dubieuze uitspraak. In crisissen komen dat soort partijen op, dat zien we ook in Nederland met de Fascistische PVV, in Belgie met die Fascistische partij, Le Penn en haar Neo-nazi gevolg.

In tijden dat het minder gaat (of mensen het gevoel krijgen dat) gaan mensen het in extremen zoeken omdat zij de mensen een waanbeeld voorhouden.
pi_134436481
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:47 schreef Goldar het volgende:
Die monetaire unie is voor ons anders heel veel voordeel gebracht.
De Gulden is al sinds de jaren 70 ten dode opgeschreven. Om de Gulden nog enige waarde te geven hebben we hem aan de Mark gekoppeld. Als we de Gulden weer zouden invoeren moeten we hem aan de Euro koppelen om hem waarde te geven. Volkomen idioot idee dus.
Als er een ding vaak overdreven wordt is het volgens mij de economische waarde van Euro. Het grootste economisch voordeel van de Euro is naar mijn idee dat je er binnen de hele Eurozone makkelijk mee kunt betalen. Transactiekosten zijn daarmee lager geworden en wisselkoersrisico is verdwenen. Maar de impact daarvan moet niet overdreven worden. Partijen voor wie wisselkoersrisico speelt kunnen dat goed afdekken met derivaten en de transactiekosten van het wisselen van geld zijn niet bijster hoog. Een multinational hoeft meestal niet eens te wisselen omdat het ook rekening in diverse valuta kan aanhouden.

Er kleven ook aanzienlijke nadelen aan de Euro in zijn huidige vorm. Doordat de Euro ingevoerd is zonder dat er sprake is van een politieke unie zijn de problemen ontstaan zoals die er nu zijn. Door de afwezigheid er van is een situatie ontstaan waarbij minder competitieve regio's aanzienlijke verliezen maken ten gunste van meer competitieve regio's. Ik denk dat als je op dit moment een kosten-baten afweging maakt dat de nadelen van de Euro de voordelen hebben overstegen. Ik ben dan ook voorstander van het opknippen van de Eurozone, een politieke unie zie ik namelijk niet zitten.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:15:00 #245
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134436523
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Als er een ding vaak overdreven wordt is het volgens mij de economische waarde van Euro. Het grootste economisch voordeel van de Euro is naar mijn idee dat je er binnen de hele Eurozone makkelijk mee kunt betalen. Transactiekosten zijn daarmee lager geworden en wisselkoersrisico is verdwenen. Maar de impact daarvan moet niet overdreven worden. Partijen voor wie wisselkoersrisico speelt kunnen dat goed afdekken met derivaten en de transactiekosten van het wisselen van geld zijn niet bijster hoog. Een multinational hoeft meestal niet eens te wisselen omdat het ook rekening in diverse valuta kan aanhouden.

Er kleven ook aanzienlijke nadelen aan de Euro in zijn huidige vorm. Doordat de Euro ingevoerd is zonder dat er sprake is van een politieke unie zijn de problemen ontstaan zoals die er nu zijn. Door de afwezigheid er van is een situatie ontstaan waarbij minder competitieve regio's aanzienlijke verliezen maken ten gunste van meer competitieve regio's. Ik denk dat als je op dit moment een kosten-baten afweging maakt dat de nadelen van de Euro de voordelen hebben overstemd.
Ik denk het niet en zeker niet vanuit Nederlands perspectief. De Euro is voor Nederland een zegen.
Voor de zuid Europese landen minder.
Als we uit de Euro zouden stappen zullen we een monetaire unie moeten blijven vormen met de Duitsers. Economisch zijn we al praktisch 1 met ze.
pi_134436677
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:15 schreef Goldar het volgende:
Ik denk het niet en zeker niet vanuit Nederlands perspectief. De Euro is voor Nederland een zegen.
Waarin zit die zegen dan? Ik zie hem niet. Ja er zijn voordelen door lagere transactiekosten en minder valutarisico's maar dat zijn geen enorme voordelen.
pi_134436815
Ah, het gaat de laatste vijf pagina's weer over geld. We zouden anders geen Nederlanders zijn natuurlijk - ideaalloos zooitje dat enkel gericht is op de eigen portomonnee. Ik hoop dat de EU Nederland zal opvreten en uitspuwen.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:26:28 #248
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134436842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarin zit die zegen dan? Ik zie hem niet. Ja er zijn voordelen door lagere transactiekosten en minder valutarisico's maar dat zijn geen enorme voordelen.
En een stabiele grote afzet markt.
Wat zijn de nadelen dan voor Nederland?
pi_134436913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:26 schreef Goldar het volgende:
En een stabiele grote afzet markt.
Maar waarom zou die er niet zijn zonder Euro?
  donderdag 19 december 2013 @ 01:32:07 #250
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134436981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar waarom zou die er niet zijn zonder Euro?
Omdat je dan te maken krijgt met wisselkoersen van stabiele en minder stabiele munten.
Stel dat de Mark/Gulden enorm in waarde zou stijgen en de Frank niet, dan wordt Nederland duur voor Frankrijk en gaat de concurrentie positie van ons landje achteruit.
Nu blijft het allemaal hetzelfde, het maakt dus in wezen niks uit. Dat met een stukje EU protectionisme zitten we in een soort van bel waarbinnen de EU landen vrij met elkaar kunnen handelen. Was die bel er niet hadden we veel meer last gehad van de lage lonen landen en schommelende wisselkoersen van minder stabiele Europese munten.
pi_134437029
Vraag het me ook af. Ja met de gulden zouden nederlandse producten duurder zijn is het idee, maar die afzetmarkt italie, spanje portugal word steeds armer werkloosheid 25% enz ( dus het is uiteindelijk hetzelfde )

Dan kan je nog zeggen, de export naar de rest van de wereld zou ook afnemen door de dure gulden.

Tsja
pi_134437066
Dat ontgaat mij even. Hoezo hebben we nu minder last van lage lonen landen? Dat maakt volgens mij niets uit.
pi_134437097
De nadelen voor Nederland

is dat wij garant staan voor de schulden van het zuiden.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:39:22 #254
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134437171
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:34 schreef arjan1112 het volgende:
Vraag het me ook af. Ja met de gulden zouden nederlandse producten duurder zijn is het idee, maar die afzetmarkt italie, spanje portugal word steeds armer werkloosheid 25% enz ( dus het is uiteindelijk hetzelfde )

Dan kan je nog zeggen, de export naar de rest van de wereld zou ook afnemen door de dure gulden.

Tsja
Met de gulden zouden onze producten goedkope zijn. De Gulden is al tientallen jaren geleden aan de Mark gekoppeld omdat de Gulden geen reet waard meer was.
pi_134437192
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:32 schreef Goldar het volgende:
Omdat je dan te maken krijgt met wisselkoersen van stabiele en minder stabiele munten.
Stel dat de Mark/Gulden enorm in waarde zou stijgen en de Frank niet, dan wordt Nederland duur voor Frankrijk en gaat de concurrentie positie van ons landje achteruit.
Als je exporteur bent heb je daar nadeel van, als je importeur bent heb je daar voordeel van. Maar wisselkoersen en wisselkoersen hoeven helemaal geen probleem te zijn. Ten eerste kan een multinational bezittingen in meerdere valuta aanhouden waardoor er helemaal niet gewisseld hoeft te worden. En ten tweede kun je wisselkoersrisico afdekken met derivaten als je dat risico niet wil dragen. In dat opzicht was er dus nauwelijks een probleem en dus biedt dus Euro ook geen oplossing.

De Euro dient naar mijn idee veel meer een politiek doel en helemaal geen economisch doel. Het politieke doel is verdere Europese integratie. En dat vind ik nu eenmaal een slecht idee. Technisch gezien zit de Euro best goed in elkaar, maar het doel politieke doel wat de Euro dient spreekt mij totaal niet aan.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:40:18 #256
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134437194
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:35 schreef arjan1112 het volgende:
Dat ontgaat mij even. Hoezo hebben we nu minder last van lage lonen landen? Dat maakt volgens mij niets uit.
Als een Nederlands bedrijf zijn producten (die duurder zijn geproduceerd) wil verkopen binnen de EU betalen ze geen heffingen en krijgen ze er vaak nog wat subsidie op. Chinese producten moeten extra heffingen betalen etc.
pi_134437250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:39 schreef Goldar het volgende:
Met de gulden zouden onze producten goedkope zijn. De Gulden is al tientallen jaren geleden aan de Mark gekoppeld omdat de Gulden geen reet waard meer was.
Dat zegt niks zolang je niet weet hoe actief DNB heeft moeten handelen op de valutamarkt om die koppeling vast te houden.
pi_134437271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:40 schreef Goldar het volgende:

[..]

Als een Nederlands bedrijf zijn producten (die duurder zijn geproduceerd) wil verkopen binnen de EU betalen ze geen heffingen en krijgen ze er vaak nog wat subsidie op. Chinese producten moeten extra heffingen betalen etc.
Maar dat gaat om douanerechten, dat staat los van de valuta waarin wordt afgerekend.
pi_134437272
Nou nee.

De theorie is dat de gulden in waarde zou stijgen, omdat beleggers / financiers onze betalingsmoraal erg goed vinden

En dat door die stijging, nederlandse producten in het buitenland duurder worden.

daar heb je nu geen last van door de euro, maar door diezelfde euro word de industrie in de zuidelijke landen weer kapotgeconcureerd door ons en duitsland en zijn die landen weer in de problemen gekomen , die wij weer mogen redden. Dus in principe ben je er geen zak mee opgeschoten. Behalve dan dat onze producten voor Amerikanen, Afrika enz ook goedkoper zijn.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:43:58 #260
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134437288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Als je exporteur bent heb je daar nadeel van, als je importeur bent heb je daar voordeel van. Maar wisselkoersen en wisselkoersen hoeven helemaal geen probleem te zijn. Ten eerste kan een multinational bezittingen in meerdere valuta aanhouden waardoor er helemaal niet gewisseld hoeft te worden. En ten tweede kun je wisselkoersrisico afdekken met derivaten als je dat risico niet wil dragen. In dat opzicht was er dus nauwelijks een probleem en dus biedt dus Euro ook geen oplossing.

De Euro dient naar mijn idee veel meer een politiek doel en helemaal geen economisch doel. Het politieke doel is verdere Europese integratie. En dat vind ik nu eenmaal een slecht idee. Technisch gezien zit de Euro best goed in elkaar, maar het doel politieke doel wat de Euro dient spreekt mij totaal niet aan.
Dus jij wilt dat Europa internationaal niet meer gaat meetellen?
Als een doorvoer landje zijn de wisselkoersen wel degelijk van belang.

De Europese landen, vooral de kleinere hebben er veel belang en voordeel van.
Binnen West Europa zijn er nog 3 landen die nog enigzinds mee tellen. Dan heb je het blok Scandinavië dat mee telt door ver gaande samenwerking. En Rusland en zijn vazallen in het oosten.
De Nederlandse economie is zo verweven met die van Duitsland, dat wij eigenlijk geen keus hebben. We moet de Duitsers volgen.
pi_134437308
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:43 schreef arjan1112 het volgende:
De theorie is dat de gulden in waarde zou stijgen, omdat beleggers / financiers onze betalingsmoraal erg goed vinden
Onzin, de wisselkoers komt tot stand als gevolg van koop en verkooptransacties tussen twee valuta. Dat heeft niks met de betalingsmoraal te maken.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:45:20 #262
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134437313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:43 schreef arjan1112 het volgende:
Nou nee.

En dat door die stijging, nederlandse producten in het buitenland duurder worden.

daar heb je nu geen last van door de euro, maar door diezelfde euro word de industrie in de zuidelijke landen weer kapotgeconcureerd door ons en duitsland en zijn die landen weer in de problemen gekomen , die wij weer mogen redden. Dus in principe ben je er geen zak mee opgeschoten. Behalve dan dat onze producten voor Amerikanen, Afrika enz ook goedkoper zijn.
De theorie gaat uit van de gulden als Mark.
De Duitse Mark bestaat niet meer, dus dan krijg je een andere situatie.
pi_134437324
Veeg me dan maar op.

Dus al die mensen die dat beweren zijn idioten?
  donderdag 19 december 2013 @ 01:46:09 #264
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134437329
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:43 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar dat gaat om douanerechten, dat staat los van de valuta waarin wordt afgerekend.
Jij snapt ook wel dat je dat niet meer los kan zien. Het gaat over de monetaire unie.
  donderdag 19 december 2013 @ 01:46:31 #265
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134437337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:45 schreef arjan1112 het volgende:
Veeg me dan maar op.

Wie zijn die mensen? De PVV en zijn aanhang?
pi_134437354
economen op tv. rtlz nieuwsuur p&w enzo
  donderdag 19 december 2013 @ 01:52:39 #267
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_134437439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:47 schreef arjan1112 het volgende:
economen op tv. rtlz nieuwsuur p&w enzo
Economen spreken elkaar allemaal tegen. Het zijn verwachtingen.
Het gros zegt dat bij de Euro blijven voor Nederland het beste is.
En dat is ook logisch, aangezien onze afhankelijkheid van voornamelijk Duitsland.
Als Duitsland uit de Euro stapt, zou ik een monotaire unie vormen met hen.
pi_134437453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:43 schreef Goldar het volgende:
Dus jij wilt dat Europa internationaal niet meer gaat meetellen?
Ik heb niks op met ranglijsten. ;) Neem Noorwegen en Zwitserland, die draaien ook enigszins op de achtergrond mee, toch is het goed toeven in die landen. Internationaal meetellen is een wedstrijdje ver plassen voor politici, daar heb ik echt helemaal niks mee.

quote:
Als een doorvoer landje zijn de wisselkoersen wel degelijk van belang.
Aan doorvoer heb je helemaal niks als land. Doorvoer betekent transport en transport vergt veel publieke investeringen in infrastructuur en zorgt voor files, vervuiling en geluidsoverlast. Verder verdien je er geen fluit aan omdat transport maar relatief weinig waarde toevoegt aan producten. Nederland doorvoerland is een mantra dat juist zo snel mogelijk moet verdwijnen, Nederland kan zich veel beter richten op activiteiten die meer waarde toevoegen dan transport.

quote:
De Europese landen, vooral de kleinere hebben er veel belang en voordeel van.
Binnen West Europa zijn er nog 3 landen die nog enigzinds mee tellen. Dan heb je het blok Scandinavië dat mee telt door ver gaande samenwerking. En Rusland en zijn vazallen in het oosten.
De Nederlandse economie is zo verweven met die van Duitsland, dat wij eigenlijk geen keus hebben. We moet de Duitsers volgen.
Samenwerking is belangrijk ja, maar daar ben ik ook helemaal niet tegen.
pi_134437463
Duitsland is all-in die stappen er nooit uit, zo kunnen ze mooi heel Oost-Europa koloniseren
pi_134437469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:45 schreef arjan1112 het volgende:
Veeg me dan maar op.

Geen idioten, maar ze weten niet wat wisselkoersen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')