facepalmquote:Op woensdag 11 december 2013 14:48 schreef rival het volgende:
Heeft ie er nog 1 om zich voor zijn kop te slaan, dat scheelt
Ja stunt vooral voorzichtig met vuurwerk.quote:Op woensdag 11 december 2013 14:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die met vuurwerk stunt, doe voorzichtig met vuurwerk!
ik gok het derde. Ouders zeiden: Je mag niet met vuurwerk spelen, kleine.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:01 schreef RichardDawkins het volgende:
Dom kind of gebrekkige ouders die hem niet goed verteld hebben hoe het zit met schietlonten en vuurwerk op straat.
Ik gok het 2e.
Hij heeft denk ik eerst elders gespeeld... daar een vuurwerkbom gemaakt en met een capuchon op zijn buurjongen laten schrikken...quote:Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
ik gok het derde. Ouders zeiden: Je mag niet met vuurwerk spelen, kleine.
Kinderen op die leeftijd hebben de neurale connecties niet om in te schatten wat gevaarlijk is en wat niet. Die jongen heeft gewoon ergens wat vuurwerk geregeld en is er stiekem mee gaan spelen. Zoals jij en ik ook gedaan hebben vroeger.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:01 schreef RichardDawkins het volgende:
Dom kind of gebrekkige ouders die hem niet goed verteld hebben hoe het zit met schietlonten en vuurwerk op straat.
Ik gok het 2e.
En toen deed hij het wel want stoer en nu heeft hij voor de rest van zijn leven een herinnering er aan dat zijn ouders toch gelijk bleken te hebben. Hopelijk heeft dat vriendje er nu wel wat van geleerd voordat hij ook zo'n verminking heeft.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
ik gok het derde. Ouders zeiden: Je mag niet met vuurwerk spelen, kleine.
Ik niet hoor.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd hebben de neurale connecties niet om in te schatten wat gevaarlijk is en wat niet. Die jongen heeft gewoon ergens wat vuurwerk geregeld en is er stiekem mee gaan spelen. Zoals jij en ik ook gedaan hebben vroeger.
Dit soort dingen gebeuren dus gewoon wel eens. Niks aan te doen.
Nadeel is dat het vuurwerk nu vele malen krachtiger is/lijkt dan vroegahquote:Op woensdag 11 december 2013 15:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd hebben de neurale connecties niet om in te schatten wat gevaarlijk is en wat niet. Die jongen heeft gewoon ergens wat vuurwerk geregeld en is er stiekem mee gaan spelen. Zoals jij en ik ook gedaan hebben vroeger.
Dit soort dingen gebeuren dus gewoon wel eens. Niks aan te doen.
Bij vuurwerk is het vuur koudquote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Trol allemaal maar, het zal je kind zijn.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Welnee. Het is stukken minder heftig.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nadeel is dat het vuurwerk nu vele malen krachtiger is/lijkt dan vroegah
Andersom juist. Mensen stappen daarom over op illegaal vuurwerk wat weer hele andere risico's met zich mee brengt. Zielig voor 't kereltje, maar wel een les voor hem. Anderen leren er toch niet van gezien het feit dat het elk jaar weer opnieuw gebeurt.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met legaal vuurwerk had dit nooit kunnen gebeurenquote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat echt zo? En zelfs als dat het geval is, of je nou 10 rotjes van 15 jaar geleden of 10 rotjes nu in je dichtgeknepen kinderhandje afsteekt. Kan me niet voorstellen dat dat veel verschil maakt in de uitkomst. (wat dus je vingers zoeken in de bosjes is).quote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar wel de stupiditeit van hun ouders dat ze die kinderen zonder supervisie met vuurwerk lieten spelen.quote:
Zeker welquote:Op woensdag 11 december 2013 15:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Met legaal vuurwerk had dit nooit kunnen gebeuren
...als die ouders er vanaf wisten natuurlijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel de stupiditeit van hun ouders dat ze die kinderen zonder supervisie met vuurwerk lieten spelen.
Ergens moeten er ouders zijn die ervan weten. Ik denk niet dat die kinderen nu al zelf vuurwerk (kunnen) kopen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
...als die ouders er vanaf wisten natuurlijk.
Dat kan ik niet uit het bericht halen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel de stupiditeit van hun ouders dat ze die kinderen zonder supervisie met vuurwerk lieten spelen.
Ja die zijn er genoeg. Hoe komen die kinderen anders aan dat spul.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dat kan ik niet uit het bericht halen.
Maar er zijn idd ouders zat die al in november zwaar vuurwerk aan de kinders geven om mee te spelen.
http://www.rijksoverheid.(...)rk-kopen-en-afstekenquote:Op de verpakking van legaal vuurwerk staat vanaf welke leeftijd het mag worden gekocht. De minimumleeftijd is 12 jaar, 16 jaar of 18 jaar. Dit is afhankelijk van het soort vuurwerk en de hoeveelheid kruit die erin zit. De verkoper mag naar een identiteitsbewijs vragen.
Nee, da's waar. Iemand die illegaal vuurwerk verkoopt zal zich zeker houden aan de verkoopvoorschriften. Kortom, dit vuurwerk moet al een jaar op zolder hebben gelegen, want je kunt het pas een paar dagen voor oud en nieuw kopen. Moet wel. Kan echt niet anders. Dus moesten ouders er wel van weten. Geen enkele andere mogelijkheid. Ik zeg: Straffen die ouders!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ergens moeten er ouders zijn die ervan weten. Ik denk niet dat die kinderen nu al zelf vuurwerk (kunnen) kopen.
Kopen op straat?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja die zijn er genoeg. Hoe komen die kinderen anders aan dat spul.
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, da's waar. Iemand die illegaal vuurwerk verkoopt zal zich zeker houden aan de verkoopvoorschriften. Kortom, dit vuurwerk moet al een jaar op zolder hebben gelegen, want je kunt het pas een paar dagen voor oud en nieuw kopen. Moet wel. Kan echt niet anders. Dus moesten ouders er wel van weten. Geen enkele andere mogelijkheid. Ik zeg: Straffen die ouders!
Ik wel. Ik zie het ze ook afsteken. Deed ik vroeger ook. En gok jij eens of ik dat vuurwerk van papa of mama kreeg.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.
Oké. Ik kocht singeltjes van mijn zakgeldquote:Op woensdag 11 december 2013 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wel. Ik zie het ze ook afsteken. Deed ik vroeger ook. En gok jij eens of ik dat vuurwerk van papa of mama kreeg.
Jij bent duidelijk geen 11 jarig jongetje geweest.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.
Ik heb duidelijk iets gemist.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk geen 11 jarig jongetje geweest.
Die downloaden kids voor niks, hebben zij mooi geld over voor vuurwerkquote:Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké. Ik kocht singeltjes van mijn zakgeld
Ja, nu wel. Maar ooit, lang geleden...quote:Op woensdag 11 december 2013 16:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die downloaden kids voor niks, hebben zij mooi geld over voor vuurwerk
Het is een jongen van 11quote:Op woensdag 11 december 2013 16:29 schreef clumsy_clown het volgende:
En daar gaan we weer. Elk jaar weer hetzelfde gezeik. Het is altijd wachten op de eerste idioot die eind november/begin december de operatiekamer op mag. En het zijn écht niet allemaal pubers met buitenlands vuurwerk. Ik heb nooit medelijden met de o zo stoere mannen die denken dat hun handen vuurvast zijn, maar het is toch wel bijzonder sneu als er weer eens een bijstander wordt geraakt door een pijl die in het wilde weg is gegooid. En aangezien het altijd vuile wonden zijn, ben je er eeuwen mee bezig en moet de boel er vaak alsnog af.
Die op een bepaalde manier aan vuurwerk is gekomen. Ergens in het verhaal zit in ieder geval een mongool van een volwassene.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het is een jongen van 11
Mwa via..via..via...gestolen..via..viaquote:Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die op een bepaalde manier aan vuurwerk is gekomen. Ergens in het verhaal zit in ieder geval een mongool van een volwassene.
Tja, als je zo gaat redeneren was er ook een volwassene in het spel toen het kind verwekt werd.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die op een bepaalde manier aan vuurwerk is gekomen. Ergens in het verhaal zit in ieder geval een mongool van een volwassene.
quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Een helikopter opvoeding is inderdaad datgene wat wij nodig hebben voor een maatschappij met mensen die goed op eigen benen kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ergens moeten er ouders zijn die ervan weten. Ik denk niet dat die kinderen nu al zelf vuurwerk (kunnen) kopen.
Ah The blame game. Krampachtige gemoraliseer altijd. Het kan gewoon niet zo zijn dat er situaties zijn waar niemand iets aan kan doen, toch?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je bent op fok.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het is een jongen van 11
2quote:Op woensdag 11 december 2013 16:47 schreef Loveless85 het volgende:
11 jaar, nu al vuurwerk, en dan ook nog van het kaliber wat je hand er af kan rukken.
Dat neigt toch wel erg naar 'eigen schuld....'. Het is niet dat het niet ieder jaar keer op keer in het nieuws komt hoe fout het gaat ofzo...
Hoeveel posts ga je achter elkaar maken?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Een kind van 11 moet immers allang de consequenties van zijn daden kennen. Net zoals een baby allang moet kunnen lopen.
Mensen denken teveel in schuld en onschuld. Dat hebben de katholieken/christenen goed achtergelaten.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah The blame game. Krampachtige gemoraliseer altijd. Het kan gewoon niet zo zijn dat er situaties zijn waar niemand iets aan kan doen, toch?
Aardbeving in Japan? Hadden ze maar minder wijven moeten verkrachten in China. Meisje springt van het Nemo? Alle paddo's verbieden.
Shit happens sometimes. Deal with it.
1: Ga je schatten?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoeveel posts ga je achter elkaar maken?
Ook dan heb je heus wel enig besef van wat het kan aanrichten. Er wordt (als het goed is) genoeg gewaarschuwd thuis en op school, en iedereen die kan kakken kan bedenken dat iets wat hard *BAM* doet niet fijn is om in je hand te houden.
Shit happens ja, maar deze shit gebeurt elk jaar. De domste smoes die ik heb gehoord was van een vent in de 30 die verschillende soorten vuurwerk had gecombineerd om er een bom mee te maken 'want z'n vrienden wilden zien hoe dat uit zou pakken".quote:Op woensdag 11 december 2013 16:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah The blame game. Krampachtige gemoraliseer altijd. Het kan gewoon niet zo zijn dat er situaties zijn waar niemand iets aan kan doen, toch?
Aardbeving in Japan? Hadden ze maar minder wijven moeten verkrachten in China. Meisje springt van het Nemo? Alle paddo's verbieden.
Alsof dit zoiets isquote:Op woensdag 11 december 2013 16:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De leeftijd hangt van de aard van het vuurwerk af. Voor sommige soorten moet je 12 zijn, voor andere 16.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alsof dit zoiets isNatuurramp vergelijken met man-made vuurwerk wat waarschijnlijk illegaal in Nederland is, en sowieso op een moment wordt afgestoken wat illegaal is. En moet je ook niet nog eens 16 zijn? Of is dat alleen om te kopen?
Dus omdat iemand (pre)puberaal is valt hem niks kwalijk te nemen? Het is erg hoor, maar dit is toch wel iets waar jaar op jaar voor gewaarschuwd wordt, en dat kan je ook als je 11 bent best weten.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ga je schatten?
2: Jij zou je eens moeten verdiepen in het (pre) puberale brein.
Hoezo, je hebt toch nog een handquote:
Ja en met een kunsthand afsteken is veel veiliger, kun je hem gewoon uit afschieten.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:01 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hoezo, je hebt toch nog een hand
Toen ik 11 was wist ik wel dat het vasthouden van vuurwerk met een brandende lont geen slim plan was. Veel van mijn vriendjes wisten dat ook. Ik kende zelfs kinderen van acht die wisten dat een rotje in je handen laten ontploffen niet heel verstandig is.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Een kind van 11 moet immers allang de consequenties van zijn daden kennen. Net zoals een baby allang moet kunnen lopen.
Dat was HE geen vuurwerk. Maar hij zal vast ook zo hebben gegildquote:Op woensdag 11 december 2013 15:57 schreef Greyson het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=d58_1333491161&comments=1#comments
18+! Zou hij ook zo hard gegild hebben? Net een varken.
Je snapt er niets van.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus omdat iemand (pre)puberaal is valt hem niks kwalijk te nemen? Het is erg hoor, maar dit is toch wel iets waar jaar op jaar voor gewaarschuwd wordt, en dat kan je ook als je 11 bent best weten.
Ik had toch echt op de middelbare school een klasgenoot die het eerste jaar na een paar weken afwezigheid minus een aantal vingers op school kwam en het jaar erop met nog minder vingers en als een cycloop acte de presence gaf.quote:
Het is gewoon common sense, natuurlijke selectie, logica, een kind van die leeftijd weet toch ook dat hij de weg niet over kan steken als een vrachtwagen komt? Of hij niet van een balkon van 10 hoog kan springen?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt er niets van.
Het brein van een (pre) puberaal iemand werkt serieus anders. Het is een beetje als zeggen dat een depressief iemand gewoon het leven niet zo pessimistisch moet inzien.
rotjes doen alleen wat pijn, alsof je heel hard je hand hebt gestoten (die die kinderen dus altijd oppakken, die rode van ratelbanden)quote:Op woensdag 11 december 2013 15:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is dat echt zo? En zelfs als dat het geval is, of je nou 10 rotjes van 15 jaar geleden of 10 rotjes nu in je dichtgeknepen kinderhandje afsteekt. Kan me niet voorstellen dat dat veel verschil maakt in de uitkomst. (wat dus je vingers zoeken in de bosjes is).
Ik zeg ook nergens dat een kind van 11 dat niet kan snappen/inzien. Kunnen begrijpen dat vuurwerk au kan doen, is niet hetzelfde als de consequenties echt beseffen.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon common sense, natuurlijke selectie, logica, een kind van die leeftijd weet toch ook dat hij de weg niet over kan steken als een vrachtwagen komt? Of hij niet van een balkon van 10 hoog kan springen?
Er zijn heus dingen die je kinderen van die leeftijd totaal niet kwalijk kan nemen omdat ze nog niet weten dat het kwaad kan. Schoonmaakmiddelen mixen, ik noem maar wat, of de waterkoker leeg aanzetten. Maar als je op 11 nog niet snapt dat boem van een vuurwerkje auw is, dan ga je het nooit snappen.
Tenzij de jongen een geestelijke achterstand heeft is het gewoon zijn eigen schuld.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt er niets van.
Het brein van een (pre) puberaal iemand werkt serieus anders. Het is een beetje als zeggen dat een depressief iemand gewoon het leven niet zo pessimistisch moet inzien.
De onsequenties van Lont aan ---> Vuurwerk in hand ---> KABOEM -----> Vingers weg ------> Auw begrijpt een kind van 11 niet? Natuurlijk weet hij wel wat de gevolgen zijn. Dat hij een inschattingfout maakte is wel duidelijk. Ik betwijfel namelijk echt of hij dat vuurwerk met opzet in zijn knuistjes hield tot hij boem hoorde. Ik gok dat hij het vuurwerk wilde weggooienquote:Op woensdag 11 december 2013 17:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat een kind van 11 dat niet kan snappen/inzien. Kunnen begrijpen dat vuurwerk au kan doen, is niet hetzelfde als de consequenties echt beseffen.
Er zal ongetwijfeld wat onvoorziens zijn gebeurt, maar hij brengt zichzelf moedwillig in een risicovolle positie. Ik geloof best dat je niet alle mogelijke gevolgen kan overzien op die leeftijd, maar je maakt mij niet wijs dat je ook al op die leeftijd weet dat wat je doet fout en gevaarlijk is.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat een kind van 11 dat niet kan snappen/inzien. Kunnen begrijpen dat vuurwerk au kan doen, is niet hetzelfde als de consequenties echt beseffen.
Daarbij , er kunnen allerlei inschattingsfouten gemaakt worden tijdens het vuurwerk afsteken. Lontje toch korter dan je dacht enz enz.
Als die een geestelijke achterstand heeft ook. Wie heeft er anno 2013 nu nog een geestelijke achterstand.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:24 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Tenzij de jongen een geestelijke achterstand heeft is het gewoon zijn eigen schuld.
Weten en beseffen zijn twee verschillende zaken.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld wat onvoorziens zijn gebeurt, maar hij brengt zichzelf moedwillig in een risicovolle positie. Ik geloof best dat je niet alle mogelijke gevolgen kan overzien op die leeftijd, maar je maakt mij niet wijs dat je ook al op die leeftijd weet dat wat je doet fout en gevaarlijk is.
Half Nederland zo ongeveer.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als die een geestelijke achterstand heeft ook. Wie heeft er anno 2013 nu nog een geestelijke achterstand.
Sure. Maar dat lopen kutten met vuurwerk gevaarlijk is weet elk kind. Als je het dan toch gaat doen houdt het gewoon op. Dat is hetzelfde als bij een overweg voor een aanstormende trein langs proberen te rennen. Als het lukt is het leuk en stoer. Als het mis gaat ben je kattenvoer. Maar om nou te gaan zeggen dat kinderen niet kunnen inschatten dat het gevaarlijk is, is gewoon onzin. Het gevaar is juist de kick.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weten en beseffen zijn twee verschillende zaken.
Je wil graag plezier hebben op die leeftijd (als je geen bekrompen burgermannetje bent wil je dat ook als je volwassen bent).
En om plezier te hebben moet je soms risico,s nemen.
Net zoals een natuurramp zijn al deze dingen onderhevig aan de statistiek. x% van de kinderen kan via via (onherleidbaar of via policy oplosbare manieren) aan vuurwerk komen... een x% daarvan gaat er mee stunten.. .een x% daar van is te dom om te poepen en knalt zijn/haar vingertjes er af.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alsof dit zoiets isNatuurramp vergelijken met man-made vuurwerk wat waarschijnlijk illegaal in Nederland is, en sowieso op een moment wordt afgestoken wat illegaal is. En moet je ook niet nog eens 16 zijn? Of is dat alleen om te kopen?
Dit is gewoon natuurlijke selectie joh.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weten en beseffen zijn twee verschillende zaken.
Je wil graag plezier hebben op die leeftijd (als je geen bekrompen burgermannetje bent wil je dat ook als je volwassen bent).
En om plezier te hebben moet je soms risico,s nemen.
Als je 1 rotje vasthoud in je dichtgeknepen hand dan gaat 100% van de energie naar je lichaam en dat is volgens mij voldoende om je vingers er vanaf te knallen. Daar heb je geen "extra zwaar" vuurwerk voor nodig, toch?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
rotjes doen alleen wat pijn, alsof je heel hard je hand hebt gestoten (die die kinderen dus altijd oppakken, die rode van ratelbanden)
ik kan je vertellen dat het enkel pijn doetquote:Op woensdag 11 december 2013 17:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je 1 rotje vasthoud in je dichtgeknepen hand dan gaat 100% van de energie naar je lichaam en dat is volgens mij voldoende om je vingers er vanaf te knallen. Daar heb je geen ""xtra zwaare vuurwerk voor nodig, toch?
Ik zal het dit jaar even uitproberen.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik kan je vertellen dat het enkel pijn doet
Whateverquote:Op woensdag 11 december 2013 14:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
AMSTERDAM -
Een 11-jarig jongetje uit Amsterdam is zwaargewond geraakt door het afsteken van vuurwerk. Het slachtoffertje moet mogelijk zijn hand missen.
De 11-jarige was samen met een vriendje op een basketbalveldje in Amsterdam-Oost met vuurwerk aan het spelen. Bij het afsteken ging het helemaal mis toen het vuurwerk in zijn hand ontplofte. Hij is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Zijn vriendje raakte lichtgewond.
Bron
Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die met vuurwerk stunt, doe voorzichtig met vuurwerk!
Je snapt niets maar dan ook niets van natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:36 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Dit is gewoon natuurlijke selectie joh.
Wens de jongen en zijn familie veel sterkte toe. Maar dit heeft niks maar dan ook niks met vuurwerk te maken.
Hij had ook zijn hand eraf kunnen zagen met de zaag van pappa die in de schuur lag ofzo.
Dat wist deze jongen waarschijnlijk ook wel.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Verkapte IQ-test. Sorry hoor, maar ik wist al lang voor mijn 11de dat vuurwerk gevaarlijk is/kan zijn en dat je er dus niet mee moet gaan rommelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prosecutor%27s_fallacyquote:Op woensdag 11 december 2013 16:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Shit happens ja, maar deze shit gebeurt elk jaar. De domste smoes die ik heb gehoord was van een vent in de 30 die verschillende soorten vuurwerk had gecombineerd om er een bom mee te maken 'want z'n vrienden wilden zien hoe dat uit zou pakken".
Ik snap niet zo goed hoe dit met jouw voorbeelden te maken heeft, ik zeg gewoon dat er rond oud en nieuw té veel idioten zijn die op tafel belanden. Mensen zijn fucktards.
Je bezwangert je bitches toch door ze keihard te fingerbangen?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt niets maar dan ook niets van natuurlijke selectie.
Maar je bent wel gangsta met je stoere praatjes, dat dan weer wel.
Er zijn hier mensen die menen dat jongeren op deze leeftijd dat nog niet beseffen. Tsja.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat wist deze jongen waarschijnlijk ook wel.
Hier ook. Had altijd zwaar vuurwerk, maar legde dit op de grond of elders en stak het aanquote:Op woensdag 11 december 2013 17:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toen ik 11 was wist ik wel dat het vasthouden van vuurwerk met een brandende lont geen slim plan was. Veel van mijn vriendjes wisten dat ook. Ik kende zelfs kinderen van acht die wisten dat een rotje in je handen laten ontploffen niet heel verstandig is.
Hoe oud was jij toen je dat te weten kwam?
En zelfs bij die mensen gaat het wel eens verkeerd.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:57 schreef groenappeltje20 het volgende:
Er zijn gewoon mensen aanwezig die vuurwerk afsteken, alsof het hen dagelijkse bezighedenen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik leef veel liever in een maatschappij die alles wat leuk is verbied om me te beschermen tegen mijn veel te domme zelf. Stel je voor dat je geen 90 jaar oud wordt en geen verhalen over je spannende leven kan vertellen aan je kleinkinderen! Oh wacht...quote:Op woensdag 11 december 2013 16:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hou eens op met het verdedigen van een kind van 11.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Mensen die dit gaan zeggen waren vaak gewoon bang voor vuurwerk.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:14 schreef Greyson het volgende:
[..]
Ik heb nooit vuurwerk afgestoken omdat ik wel degelijk de risico's wist op zeer jonge leeftijd.
Mensen die geen inzicht hebben.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mensen die dit gaan zeggen waren vaak gewoon bang voor vuurwerk.
Daar is toch niks mis mee?quote:Op woensdag 11 december 2013 18:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mensen die dit gaan zeggen waren vaak gewoon bang voor vuurwerk.
Claimen dat bang voor harde geluiden zijn hetzelfde is als een risico inschatting maken is klopt gewoon niet.quote:
Wat een nonsens. Hoezo niet? Als jij bang bent voor iets is het risico je daarvoor moet nemen eigenlijk te groot. Dus heb je een inschatting gedaan. Of dat ook door anderen wordt gedeeld is vers twee.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:25 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Claimen dat bang voor harde geluiden zijn hetzelfde is als een risico inschatting maken is klopt gewoon niet.
quote:Op woensdag 11 december 2013 18:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
En zelfs bij die mensen gaat het wel eens verkeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.__!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
Hulde voor deze doorzetter.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik had toch echt op de middelbare school een klasgenoot die het eerste jaar na een paar weken afwezigheid minus een aantal vingers op school kwam en het jaar erop met nog minder vingers en als een cycloop acte de presence gaf.
Met een beetje minder overacting was je nog leuk overgekomen.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je bezwangert je bitches toch door ze keihard te fingerbangen?
Als hem = als hij.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:14 schreef Greyson het volgende:
[..]
Hou eens op met het verdedigen van een kind van 11.
Of zal jij net als hem met je botte kop even vuurwerk afsteken van het schaad toch niet?
Ik heb nooit vuurwerk afgestoken omdat ik wel degelijk de risico's wist op zeer jonge leeftijd.
Man man man mensen die hier even gaan verkondigden dat een kind van 11 niet kan nadenken over de gevolgen van het gebruik van onjuist vuurwerk.
Dat's net jammer want ik leef om jou te vermaken.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met een beetje minder overacting was je nog leuk overgekomen.
Niet meer dan logisch, gezien de victim ook de perpetrator is.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar verder wel weer een leuke blame the victim post.
Volgende keer iets beter je best doen.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat's net jammer want ik leef om jou te vermaken.
"wij zijn ons brein "quote:Op woensdag 11 december 2013 20:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch, gezien de victim ook de perpetrator is.
Tuurlijk anders is het niet leuk.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:22 schreef Woestijnvos het volgende:
Die jongen wist best dat vuurwerk gevaarlijk is.
Dat kon hij blijkbaar wel, want hij was al bezig met vuurwerk afsteken. Dat vuurwerk gooide hij wèl weg. Ik neem voor het gemak aan dat hij dat deed omdat hij wist dat het in de hand laten ontploffen nadelige gevolgen kon hebben.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:38 schreef Alentejana het volgende:
hij kon de gevolgen niet overzien,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |