facepalmquote:Op woensdag 11 december 2013 14:48 schreef rival het volgende:
Heeft ie er nog 1 om zich voor zijn kop te slaan, dat scheelt
Ja stunt vooral voorzichtig met vuurwerk.quote:Op woensdag 11 december 2013 14:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die met vuurwerk stunt, doe voorzichtig met vuurwerk!
ik gok het derde. Ouders zeiden: Je mag niet met vuurwerk spelen, kleine.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:01 schreef RichardDawkins het volgende:
Dom kind of gebrekkige ouders die hem niet goed verteld hebben hoe het zit met schietlonten en vuurwerk op straat.
Ik gok het 2e.
Hij heeft denk ik eerst elders gespeeld... daar een vuurwerkbom gemaakt en met een capuchon op zijn buurjongen laten schrikken...quote:Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
ik gok het derde. Ouders zeiden: Je mag niet met vuurwerk spelen, kleine.
Kinderen op die leeftijd hebben de neurale connecties niet om in te schatten wat gevaarlijk is en wat niet. Die jongen heeft gewoon ergens wat vuurwerk geregeld en is er stiekem mee gaan spelen. Zoals jij en ik ook gedaan hebben vroeger.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:01 schreef RichardDawkins het volgende:
Dom kind of gebrekkige ouders die hem niet goed verteld hebben hoe het zit met schietlonten en vuurwerk op straat.
Ik gok het 2e.
En toen deed hij het wel want stoer en nu heeft hij voor de rest van zijn leven een herinnering er aan dat zijn ouders toch gelijk bleken te hebben. Hopelijk heeft dat vriendje er nu wel wat van geleerd voordat hij ook zo'n verminking heeft.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
ik gok het derde. Ouders zeiden: Je mag niet met vuurwerk spelen, kleine.
Ik niet hoor.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd hebben de neurale connecties niet om in te schatten wat gevaarlijk is en wat niet. Die jongen heeft gewoon ergens wat vuurwerk geregeld en is er stiekem mee gaan spelen. Zoals jij en ik ook gedaan hebben vroeger.
Dit soort dingen gebeuren dus gewoon wel eens. Niks aan te doen.
Nadeel is dat het vuurwerk nu vele malen krachtiger is/lijkt dan vroegahquote:Op woensdag 11 december 2013 15:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd hebben de neurale connecties niet om in te schatten wat gevaarlijk is en wat niet. Die jongen heeft gewoon ergens wat vuurwerk geregeld en is er stiekem mee gaan spelen. Zoals jij en ik ook gedaan hebben vroeger.
Dit soort dingen gebeuren dus gewoon wel eens. Niks aan te doen.
Bij vuurwerk is het vuur koudquote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Trol allemaal maar, het zal je kind zijn.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Welnee. Het is stukken minder heftig.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nadeel is dat het vuurwerk nu vele malen krachtiger is/lijkt dan vroegah
Andersom juist. Mensen stappen daarom over op illegaal vuurwerk wat weer hele andere risico's met zich mee brengt. Zielig voor 't kereltje, maar wel een les voor hem. Anderen leren er toch niet van gezien het feit dat het elk jaar weer opnieuw gebeurt.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met legaal vuurwerk had dit nooit kunnen gebeurenquote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat echt zo? En zelfs als dat het geval is, of je nou 10 rotjes van 15 jaar geleden of 10 rotjes nu in je dichtgeknepen kinderhandje afsteekt. Kan me niet voorstellen dat dat veel verschil maakt in de uitkomst. (wat dus je vingers zoeken in de bosjes is).quote:Op woensdag 11 december 2013 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar wel de stupiditeit van hun ouders dat ze die kinderen zonder supervisie met vuurwerk lieten spelen.quote:
Zeker welquote:Op woensdag 11 december 2013 15:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Met legaal vuurwerk had dit nooit kunnen gebeuren
...als die ouders er vanaf wisten natuurlijk.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel de stupiditeit van hun ouders dat ze die kinderen zonder supervisie met vuurwerk lieten spelen.
Ergens moeten er ouders zijn die ervan weten. Ik denk niet dat die kinderen nu al zelf vuurwerk (kunnen) kopen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
...als die ouders er vanaf wisten natuurlijk.
Dat kan ik niet uit het bericht halen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel de stupiditeit van hun ouders dat ze die kinderen zonder supervisie met vuurwerk lieten spelen.
Ja die zijn er genoeg. Hoe komen die kinderen anders aan dat spul.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dat kan ik niet uit het bericht halen.
Maar er zijn idd ouders zat die al in november zwaar vuurwerk aan de kinders geven om mee te spelen.
http://www.rijksoverheid.(...)rk-kopen-en-afstekenquote:Op de verpakking van legaal vuurwerk staat vanaf welke leeftijd het mag worden gekocht. De minimumleeftijd is 12 jaar, 16 jaar of 18 jaar. Dit is afhankelijk van het soort vuurwerk en de hoeveelheid kruit die erin zit. De verkoper mag naar een identiteitsbewijs vragen.
Nee, da's waar. Iemand die illegaal vuurwerk verkoopt zal zich zeker houden aan de verkoopvoorschriften. Kortom, dit vuurwerk moet al een jaar op zolder hebben gelegen, want je kunt het pas een paar dagen voor oud en nieuw kopen. Moet wel. Kan echt niet anders. Dus moesten ouders er wel van weten. Geen enkele andere mogelijkheid. Ik zeg: Straffen die ouders!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ergens moeten er ouders zijn die ervan weten. Ik denk niet dat die kinderen nu al zelf vuurwerk (kunnen) kopen.
Kopen op straat?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja die zijn er genoeg. Hoe komen die kinderen anders aan dat spul.
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, da's waar. Iemand die illegaal vuurwerk verkoopt zal zich zeker houden aan de verkoopvoorschriften. Kortom, dit vuurwerk moet al een jaar op zolder hebben gelegen, want je kunt het pas een paar dagen voor oud en nieuw kopen. Moet wel. Kan echt niet anders. Dus moesten ouders er wel van weten. Geen enkele andere mogelijkheid. Ik zeg: Straffen die ouders!
Ik wel. Ik zie het ze ook afsteken. Deed ik vroeger ook. En gok jij eens of ik dat vuurwerk van papa of mama kreeg.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.
Oké. Ik kocht singeltjes van mijn zakgeldquote:Op woensdag 11 december 2013 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wel. Ik zie het ze ook afsteken. Deed ik vroeger ook. En gok jij eens of ik dat vuurwerk van papa of mama kreeg.
Jij bent duidelijk geen 11 jarig jongetje geweest.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.
Ik heb duidelijk iets gemist.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk geen 11 jarig jongetje geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |