Ja die zijn er genoeg. Hoe komen die kinderen anders aan dat spul.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dat kan ik niet uit het bericht halen.
Maar er zijn idd ouders zat die al in november zwaar vuurwerk aan de kinders geven om mee te spelen.
http://www.rijksoverheid.(...)rk-kopen-en-afstekenquote:Op de verpakking van legaal vuurwerk staat vanaf welke leeftijd het mag worden gekocht. De minimumleeftijd is 12 jaar, 16 jaar of 18 jaar. Dit is afhankelijk van het soort vuurwerk en de hoeveelheid kruit die erin zit. De verkoper mag naar een identiteitsbewijs vragen.
Nee, da's waar. Iemand die illegaal vuurwerk verkoopt zal zich zeker houden aan de verkoopvoorschriften. Kortom, dit vuurwerk moet al een jaar op zolder hebben gelegen, want je kunt het pas een paar dagen voor oud en nieuw kopen. Moet wel. Kan echt niet anders. Dus moesten ouders er wel van weten. Geen enkele andere mogelijkheid. Ik zeg: Straffen die ouders!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ergens moeten er ouders zijn die ervan weten. Ik denk niet dat die kinderen nu al zelf vuurwerk (kunnen) kopen.
Kopen op straat?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja die zijn er genoeg. Hoe komen die kinderen anders aan dat spul.
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, da's waar. Iemand die illegaal vuurwerk verkoopt zal zich zeker houden aan de verkoopvoorschriften. Kortom, dit vuurwerk moet al een jaar op zolder hebben gelegen, want je kunt het pas een paar dagen voor oud en nieuw kopen. Moet wel. Kan echt niet anders. Dus moesten ouders er wel van weten. Geen enkele andere mogelijkheid. Ik zeg: Straffen die ouders!
Ik wel. Ik zie het ze ook afsteken. Deed ik vroeger ook. En gok jij eens of ik dat vuurwerk van papa of mama kreeg.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.
Oké. Ik kocht singeltjes van mijn zakgeldquote:Op woensdag 11 december 2013 16:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wel. Ik zie het ze ook afsteken. Deed ik vroeger ook. En gok jij eens of ik dat vuurwerk van papa of mama kreeg.
Jij bent duidelijk geen 11 jarig jongetje geweest.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Kan allemaal hoor, maar ik zie jongetjes van 11 niet zomaar even illegaal vuurwerk kopen.
Ik heb duidelijk iets gemist.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk geen 11 jarig jongetje geweest.
Die downloaden kids voor niks, hebben zij mooi geld over voor vuurwerkquote:Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké. Ik kocht singeltjes van mijn zakgeld
Ja, nu wel. Maar ooit, lang geleden...quote:Op woensdag 11 december 2013 16:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die downloaden kids voor niks, hebben zij mooi geld over voor vuurwerk
Het is een jongen van 11quote:Op woensdag 11 december 2013 16:29 schreef clumsy_clown het volgende:
En daar gaan we weer. Elk jaar weer hetzelfde gezeik. Het is altijd wachten op de eerste idioot die eind november/begin december de operatiekamer op mag. En het zijn écht niet allemaal pubers met buitenlands vuurwerk. Ik heb nooit medelijden met de o zo stoere mannen die denken dat hun handen vuurvast zijn, maar het is toch wel bijzonder sneu als er weer eens een bijstander wordt geraakt door een pijl die in het wilde weg is gegooid. En aangezien het altijd vuile wonden zijn, ben je er eeuwen mee bezig en moet de boel er vaak alsnog af.
Die op een bepaalde manier aan vuurwerk is gekomen. Ergens in het verhaal zit in ieder geval een mongool van een volwassene.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het is een jongen van 11
Mwa via..via..via...gestolen..via..viaquote:Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die op een bepaalde manier aan vuurwerk is gekomen. Ergens in het verhaal zit in ieder geval een mongool van een volwassene.
Tja, als je zo gaat redeneren was er ook een volwassene in het spel toen het kind verwekt werd.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die op een bepaalde manier aan vuurwerk is gekomen. Ergens in het verhaal zit in ieder geval een mongool van een volwassene.
quote:Op woensdag 11 december 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel de stupiditeit van hun ouders dat ze die kinderen zonder supervisie met vuurwerk lieten spelen.
Een helikopter opvoeding is inderdaad datgene wat wij nodig hebben voor een maatschappij met mensen die goed op eigen benen kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ergens moeten er ouders zijn die ervan weten. Ik denk niet dat die kinderen nu al zelf vuurwerk (kunnen) kopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |